Dat is niet mogelijk, omdat de LCC dezelfde belastingen over het ticket moet berekenen als de traditionele partij. De belastingen worden per luchthaven en land vastgesteld, niet per luchtvaartmaatschappij.quote:Op maandag 26 januari 2009 20:42 schreef Fogel het volgende:
Maar waar wil je die duizenden miles dan voor gebruiken? De belasting van een retour is vaak al hoger dan een ticket inclusief belasting met een low-cost carrier. Met een LCC ben je totaal dan minder kwijt en het kost je zelfs geen bergen met miles...
O ja? Moet je voor de gein eens de opbouw van de tarieven van KLM en Singapore Airlines vergelijken voor een retour AMS-SIN of KLM met China Airlines of EVA op de route AMS-BKK. Dan zul je zien dat de basis tarieven bij KLM heel laag zijn en de toeslagen heel hoog. Bij die andere maatschappijen is de toeslag meer op de werkelijkheid gebaseerd, met dan weer hogere basis tarieven.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 12:06 schreef jaco het volgende:
[..]
Dat is niet mogelijk, omdat de LCC dezelfde belastingen over het ticket moet berekenen als de traditionele partij. De belastingen worden per luchthaven en land vastgesteld, niet per luchtvaartmaatschappij.
Inderdaad, en nog 'beter'... kijk eens wat de toeslagen zijn als je een award ticket wil boeken versus een normaal KLM ticket. Het zal je op gaan vallen dat de toeslagen (soms fors) hoger zijn bij award tickets.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:47 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
O ja? Moet je voor de gein eens de opbouw van de tarieven van KLM en Singapore Airlines vergelijken voor een retour AMS-SIN of KLM met China Airlines of EVA op de route AMS-BKK. Dan zul je zien dat de basis tarieven bij KLM heel laag zijn en de toeslagen heel hoog. Bij die andere maatschappijen is de toeslag meer op de werkelijkheid gebaseerd, met dan weer hogere basis tarieven.
En KLM houdt het lekker zo want dan hoeven ze die miles enerzijds ook niet zo hoog in hun boeken te waarderen en anderzijds vangen ze veel meer wanneer die miles besteed worden. KLM is wel slim hoor, maar ik begin er zo erg van te balen dat ik sterk overweeg wanneer ik volgend jaar mogelijk mijn Platinum for ever haal, toch maar eens wat vaker met een One World partner te vliegen.
De enige verklaring zou moeten zijn, dat bepaalde toeslagen een bepaald percentage van de ticketprijs zijn ? En als je een gewoon ticket wilt boeken, een lagere ticketprijs krijgt ? En bij een award ticket uitgegaan wordt van de fullfare ticket ? Waardoor in het laatste geval je hogere toeslagen krijgt ? Als je het dus procentueel berekend ?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:25 schreef Fogel het volgende:
[..]
Inderdaad, en nog 'beter'... kijk eens wat de toeslagen zijn als je een award ticket wil boeken versus een normaal KLM ticket. Het zal je op gaan vallen dat de toeslagen (soms fors) hoger zijn bij award tickets.
Wie legt het me uit... de KLM zelf heeft er in ieder geval geen fatsoenlijke verklaring voor.
In Amerika lukt je dit wel, in Europa volgens mij geen kans! In ieder geval niet met FB miles. Maar dat heeft dus ook geen zin gezien de maatschappijen in Skyteam. Je wilt toch geen FB miles inruilen voor het Mille Miglia concept van Alitalia neem ik aan?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 10:22 schreef Zith het volgende:
Is het mogelijk om punten over te maken naar een ander?
De Flying Blue website staat hierom bekend. Ook de -vaak zeer gunstige- promo awards zijn soms domweg niet te boeken. Hieronder een link naar een discussie hierover ("Award booking issues on FB website"). Misschien biedt het enige troost ....quote:Op woensdag 8 april 2009 23:09 schreef Buzz129 het volgende:
Nee wat gebeurt er tijdens het internet boeken bij KLM, zegt die pagina na vlucht selectie dat het geen 120000 miles zijn, maar gewijzigd is in 160000 miles.
Business class tickets kopen, dan krijg je meer dan 25%.quote:Op vrijdag 10 april 2009 11:56 schreef Blik het volgende:
heb ook een FB-kaart aangevraagd. Ik lekker vluchten boeken via mijn werk. Blijkt dat ik maar 25% miles krijg voor mijn vluchten
Helaas mag ik geen business class vliegen van mijn baasquote:Op vrijdag 10 april 2009 12:17 schreef Fogel het volgende:
[..]
Business class tickets kopen, dan krijg je meer dan 25%.
Ik mag bij mijn 2e werkgever de punten die ik verdien niet prive gebruiken, dus het maakt me weinig uit hoeveel of weinig ik er krijg.
Dat hoor ik steeds vaker. En ik blijf het idioot vinden wanneer je die gratis miles, waar je niets voor hoeft te doen, niet zelf mag besteden. Als ik met een leaseauto tank mag ik toch ook de shell zegeltjes of de freebees punten zelf houden. Ik zie het meer als een kleine compensatie voor het op zondag 12 uur op je reet in een vliegtuigstoel zitten sinds ook ik geen business class meer mag vliegen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 12:17 schreef Fogel het volgende:
[..]
Business class tickets kopen, dan krijg je meer dan 25%.
Ik mag bij mijn 2e werkgever de punten die ik verdien niet prive gebruiken, dus het maakt me weinig uit hoeveel of weinig ik er krijg.
Een tip: als je snel je Gold level wilt halen, boek je al je trips via CDG. Kost vaak niets meer maar dan heb je per trip wel 4 level vluchten ipv 2. En zo heb je na 10 trips al je Gold level bereikt. Ik heb dat zo vaak gedaan en ook op trips binnen Europa naar b.v. Istanbul en Budapest. Mijn excuus was altijd dat die vertrektijden gunstiger waren zodat ik op de reisdag gewoon de hele dag op kantoor kon zijn en dus pas om 17 uur AMS-CDG hoefde te vliegen en zo de laatste vlucht vanaf CDG naar plaats van bestemming te nemen. Je moet het dan dus niet erg vinden om 's nachts om 1 uur in je hotel aan te komen. Maar het kan dus wel!quote:Op vrijdag 10 april 2009 11:56 schreef Blik het volgende:
heb ook een FB-kaart aangevraagd. Ik lekker vluchten boeken via mijn werk. Blijkt dat ik maar 25% miles krijg voor mijn vluchten
Je hebt nu toch ook zo ´n bedrijfsspaarsysteem bij KLM ? M.a.w., spaar je met zijn allen voor de bedrijfspot, van waaruit het bedrijf weer goedkope tickets kan boeken.quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:01 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Dat hoor ik steeds vaker. En ik blijf het idioot vinden wanneer je die gratis miles, waar je niets voor hoeft te doen, niet zelf mag besteden. Als ik met een leaseauto tank mag ik toch ook de shell zegeltjes of de freebees punten zelf houden. Ik zie het meer als een kleine compensatie voor het op zondag 12 uur op je reet in een vliegtuigstoel zitten sinds ook ik geen business class meer mag vliegen.
En als er straks nog een belasting ambtenaar op het lumineuze idee komt om die award tickets te belasten, ben ik de eerste om naar One World over te stappen.
Overigens wordt het nog hard doorsparen voor die miles nu ik zie dat ik voor elke vlucht nog maximaal 50% van de oorspronkelijke miles verdien. Zo was GRU een dikke 24000 miles en nu nog maar 6 of max 12 duizend per trip. En NYC was altijd 14000 en nu nog maar 7000. Volgende keer toch eens proberen in het weekend te vertrekken en een Biz Seat bij Open Skies te reserveren. iemand al ervaring met Open Skies AMS-JFK?
Werkgever nummer 2 is de (Noorse) overheid. De reden dat je de miles zelf niet mag besten is het voorkomen dat er duurdere tickets geboekt worden dan noodzakelijk. Ook willen ze een eerlijke concurentiepostie voor de luchtvaartmaatschappijen (voornamelijk SAS en Norwegian) behouden. Ze zijn zelfs zo ver gegaan dat je op binnenlandse vluchten met de SAS totaal geen punten meer verdiend, niemand.quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:01 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Dat hoor ik steeds vaker. En ik blijf het idioot vinden wanneer je die gratis miles, waar je niets voor hoeft te doen, niet zelf mag besteden. Als ik met een leaseauto tank mag ik toch ook de shell zegeltjes of de freebees punten zelf houden. Ik zie het meer als een kleine compensatie voor het op zondag 12 uur op je reet in een vliegtuigstoel zitten sinds ook ik geen business class meer mag vliegen.
Maar dat heeft toch totaal geen nut tov gold? (behalve 1 stapje hoger staan bij overboeking)quote:
Ik ga niet via CDG als ik ook direct kan vliegen voor een paar extra miles. Gelukkig zijn de vluchten waar ik het over heb in ieder geval wel continentaal (Chicago en Vancouver). En ga ik ook nog met Delta op vakantie naar Panama.quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:10 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Een tip: als je snel je Gold level wilt halen, boek je al je trips via CDG. Kost vaak niets meer maar dan heb je per trip wel 4 level vluchten ipv 2. En zo heb je na 10 trips al je Gold level bereikt. Ik heb dat zo vaak gedaan en ook op trips binnen Europa naar b.v. Istanbul en Budapest. Mijn excuus was altijd dat die vertrektijden gunstiger waren zodat ik op de reisdag gewoon de hele dag op kantoor kon zijn en dus pas om 17 uur AMS-CDG hoefde te vliegen en zo de laatste vlucht vanaf CDG naar plaats van bestemming te nemen. Je moet het dan dus niet erg vinden om 's nachts om 1 uur in je hotel aan te komen. Maar het kan dus wel!
Het aantal enkele vluchten telt ook voor status, ongeacht hoeveel/weinig punten je krijgt.quote:Op vrijdag 10 april 2009 17:50 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik ga niet via CDG als ik ook direct kan vliegen voor een paar extra miles. Gelukkig zijn de vluchten waar ik het over heb in ieder geval wel continentaal (Chicago en Vancouver). En ga ik ook nog met Delta op vakantie naar Panama.
geen idee eigenlijk.quote:Op vrijdag 10 april 2009 17:42 schreef Fogel het volgende:
[..]
Maar dat heeft toch totaal geen nut tov gold? (behalve 1 stapje hoger staan bij overboeking)
Allereerst krijg je met een Platinum status 100% bonus miles tov 75% bij een Gold status. En je wilt niet weten hoeveel meer award tickets er voor Platinum beschikbaar zijn dan voor Gold level. Ooit eens met een collega gecheckt. Hij heeft Gold en ik een Plat status. Zoeken we allebei naar een award ticket AMS-BKK op dezelfde datum, zie ik wel beschikbaarheid voor 40000 miles, en hij kon alleen een flex ticket voor 80000 krijgen.!quote:Op vrijdag 10 april 2009 17:42 schreef Fogel het volgende:
[..]
Maar dat heeft toch totaal geen nut tov gold? (behalve 1 stapje hoger staan bij overboeking)
OK, dus het heeft wel (wat) nut.quote:Op zaterdag 11 april 2009 15:28 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Allereerst krijg je met een Platinum status 100% bonus miles tov 75% bij een Gold status. En je wilt niet weten hoeveel meer award tickets er voor Platinum beschikbaar zijn dan voor Gold level. Ooit eens met een collega gecheckt. Hij heeft Gold en ik een Plat status. Zoeken we allebei naar een award ticket AMS-BKK op dezelfde datum, zie ik wel beschikbaarheid voor 40000 miles, en hij kon alleen een flex ticket voor 80000 krijgen.!
En ach die voorrang maakt me niet zoveel uit. Op een overboekte vlucht CDG-GRU op zaterdagavond vind ik het geen straf om vrijwillig mijn stoel op te geven, een nacht in een 5* hotel, 600 Euro cash en de volgende dag om 10 uur met een upgrade de dag vlucht te nemen. Vaak doe ik het erom!
Voor KLM gebruik je de Miles Finder.quote:Op zaterdag 11 april 2009 18:20 schreef Blik het volgende:
Is er trouwens een site waar je uit kunt zoeken hoeveel miles je route spaart?
Zooo, dat doe jij snel in goed drie maanden. 70000 miles in drie maanden, dat is meer dan 150 vlieg uren!!quote:
Of je vliegt een paar keer business voor je werk. Dan spaar je dubbel zo snel puntenquote:Op zaterdag 11 april 2009 21:15 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Zooo, dat doe jij snel in goed drie maanden. 70000 miles in drie maanden, dat is meer dan 150 vlieg uren!!![]()
Of ben je soms sinds 1 januari Platinum Member?
150 zou best kunnen. Ik vlieg meerdere keren per week en meestal met AF. In ieder geval de upgrade vanaf 1jan. Dus zal vorig jaar betreffen.quote:Op zaterdag 11 april 2009 21:15 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Zooo, dat doe jij snel in goed drie maanden. 70000 miles in drie maanden, dat is meer dan 150 vlieg uren!!![]()
Of ben je soms sinds 1 januari Platinum Member?
Hou ze in de gaten, ze zijn vreselijk slordig in het bijschrijven van punten.quote:Op donderdag 12 juni 2008 20:12 schreef just.in.case het volgende:
Iemand toevallig ervaringen met het Top Bonus Miles-programma van AirBerlin? Ben aan het sparen, maar moet binnen een jaar tijd 10.000 miles hebben.. Best lastig, aangezien alle goedkope vluchten voor slechts 25% aan miles sparen.
Als dat zo is ben ik no-time gold, mits ik tenminste ook level-miles krijg voor een Delta-Airlines vlucht?quote:Op zondag 3 mei 2009 19:16 schreef Fogel het volgende:
Als die 5 enkele vluchten in totaal 25000 miles of meer waren heb je gewoon zilver verdiend. Het is of enkele vluchten of punten wat telt, waar je het eerste mee boven de minimumgrens voor een andere kleur komt telt.
Dat ligt aan het programma, bij Emirates bijvoorbeeld kun je tot 8 familieleden linken aan je profiel, die wel lid moeten zijn van Skywards, als die dan vliegen krijg jij 20% van hun miles. Ook kun je voor niet familieleden jezelf "opofferen" als travel-coordinator, dan verdien je ook 20% van zijn of haar verdiende miles. Daarnaast kunnen skywards members ook miles aanelkaar schenken, en hier zit voor zover ik weet geen limiet op.quote:Op zondag 3 mei 2009 20:06 schreef Blik het volgende:
ff een vraag: Kun je ook miles sparen met vluchten van anderen? Bijvoorbeeld, ik ga met mijn vriendin naar Panama, kan ik dan ook miles sparen met de vluchten van mijn vriendin?
Kijk het even na op de website van het FF programma en hou er rekening mee dat je afhankelijk van de boekingsklasse soms maar 25% van de punten krijgt. In dat geval moet je de wereld een paar keer rond voordat je een punten genoeg hebt voor een andere status.quote:Op zondag 3 mei 2009 20:12 schreef Blik het volgende:
[..]
Als dat zo is ben ik no-time gold, mits ik tenminste ook level-miles krijg voor een Delta-Airlines vlucht?
Aha, ik dacht dat ik beide nodig hadquote:Op zondag 3 mei 2009 19:16 schreef Fogel het volgende:
Als die 5 enkele vluchten in totaal 25000 miles of meer waren heb je gewoon zilver verdiend. Het is of enkele vluchten of punten wat telt, waar je het eerste mee boven de minimumgrens voor een andere kleur komt telt.
Je moet inderdaad ieder jaar 25000 levelmiles, of 15 enkele vluchten, bij elkaar sprokkelen om je zilveren kaart te behouden. Als je 20 maanden niet vliegt zijn al je punten weg, 1 enkele vlucht binnen 20 maanden en dan mag je je punten houden.quote:Op zondag 3 mei 2009 21:14 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
Aha, ik dacht dat ik beide nodig had![]()
Moet ik het komende jaar nu ook een aantal vluchten maken om deze status te behouden, of behoud ik m'n status net zolang totdat ik 20 maanden niet meer heb gevlogen?
En als ik een Award-ticket boek, gaat dat ook van de level-miles af, of hou ik die nu gewoon?
Beetje jammer dat ik dit jaar redelijk veel vlieg, en dat ik volgend jaar dan zilver heb, maar dan waarschijnlijk heel weinig ga vliegen en er dus relatief weinig aan hebquote:Op zondag 3 mei 2009 21:21 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je moet inderdaad ieder jaar 25000 levelmiles, of 15 enkele vluchten, bij elkaar sprokkelen om je zilveren kaart te behouden. Als je 20 maanden niet vliegt zijn al je punten weg, 1 enkele vlucht binnen 20 maanden en dan mag je je punten houden.
Als je een award ticket boekt gaat dat niet van de level miles af.
Ik was even iets te optimistisch over het aantal miles wat ik zou krijgen voor Amsterdam - Vancouver. Zelfs zilver zit er niet in voor mij dit jaar (of ik moet ontzettend veel gespaard hebben bij mijn hotelovernachtingen)quote:Op zondag 3 mei 2009 20:16 schreef Fogel het volgende:
[..]
Kijk het even na op de website van het FF programma en hou er rekening mee dat je afhankelijk van de boekingsklasse soms maar 25% van de punten krijgt. In dat geval moet je de wereld een paar keer rond voordat je een punten genoeg hebt voor een andere status.
Voor hotelovernachtingen krijg je geen level miles tbv je status.quote:Op maandag 4 mei 2009 08:28 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik was even iets te optimistisch over het aantal miles wat ik zou krijgen voor Amsterdam - Vancouver. Zelfs zilver zit er niet in voor mij dit jaar (of ik moet ontzettend veel gespaard hebben bij mijn hotelovernachtingen)
vergeet het dan maar helemaalquote:Op maandag 4 mei 2009 10:53 schreef jaco het volgende:
[..]
Voor hotelovernachtingen krijg je geen level miles tbv je status.
Dat heet nu Promo Awards en Panama-City staat tussen de huidige aanbiedingen:quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:27 schreef Hik het volgende:
Ik wil een award ticket naar Panama kopen, maar kom net 2000 miles te kort.(en ik vlieg pas in Juli weer)
Heeft er iemand nog een leuke enquete (of twee) waar ik aan deel kan nemen, of komen de Panama tickets binnenkort als web-award?!
Ja, dat had ik gezien ja, maar dan moet je wel morgen vliegen...quote:Op donderdag 28 mei 2009 18:21 schreef jaco het volgende:
[..]
Dat heet nu Promo Awards en Panama-City staat tussen de huidige aanbiedingen:
http://www.flyingbluenews(...)s/promoawards.html#8
Hmmmm...quote:Op donderdag 28 mei 2009 18:39 schreef Fogel het volgende:
FB AmEx aanvragen, dan heb je zo 3000(? varieert een beetje) punten erbij als aanmeldingsbonus. Het eerste jaar is gratis (dus op tijd opzeggen als je de CC eigenlijk niet nodig hebt).
Prima toch, heb je de hele avond om je koffer te pakken :-)quote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:39 schreef Hik het volgende:
[..]
Ja, dat had ik gezien ja, maar dan moet je wel morgen vliegen...
https://secure.klm.com/tr(...)e/partners/index.htm en dan een beetje doorscrolllen en dan zie je vanzelf dat b.v. een Novotel rond Parijs 45000, in Lyon 34500 en aan de Riviera 50000 miles per kamer per nacht kost. Je krijgt er ook nog een ontbijtje bij.... Niet erg vrijgevig dus!quote:Op maandag 15 juni 2009 14:13 schreef mkm het volgende:
Weet iemand hoe je je miles kan besteden anders dan aan KLM vliegtickets? Ik lees wel leuk dat je 'miles kan besteden op de grond' (http://www.klm.com/travel(...)your_way/index.htm#5) maar hoe weet ik nu hoeveel miles een hotelkamer bij bijvoorbeeld Accor hotels kost? tips?
Thanks!
Skywards Gold hierquote:Op maandag 15 juni 2009 14:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Iemand ervaring met het programma van Emirates?
Nou, ik heb de nieuwsbrief binnen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 08:31 schreef Blik het volgende:
Ik heb mijn pasje van KLM nog steeds niet, zo kan ik natuurlijk mijn miles ook niet checken
had he maar dure tickets moeten boeken, dan krijg je er meerquote:Op donderdag 9 juli 2009 08:26 schreef Blik het volgende:
[..]
Nou, ik heb de nieuwsbrief binnen.
Na 2 intercontinentale vluchten (Chicago en Vancouver), sta ik op maar liefst 4448 milesEigenlijk is het schandalig. Ik zou maar liefst 11 intercontinentale vluchten moeten maken om de silver-status te bereiken
Ik heb helaas niet de keuze om uit boekingsklasses te kiezen, plus dat het tegen de regels is van het bedrijf om een hogere boekingsklasse te boeken dan de goedkoopste.quote:Op donderdag 9 juli 2009 09:27 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
had he maar dure tickets moeten boeken, dan krijg je er meer
Voordat je het geld van je werkgever over de balk begint te smijten, moet je misschien wel de vraag stellen: wat heb ik aan mijn hogere status? Met Silver kom je de lounge nog niet eens in. Het Flying Blue programma is enorm uitgekleed de laatste tijd. Zowel het verdienen als het uitgeven van miles is zeer beperkt.quote:Op donderdag 9 juli 2009 09:32 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik heb helaas niet de keuze om uit boekingsklasses te kiezen, plus dat het tegen de regels is van het bedrijf om een hogere boekingsklasse te boeken dan de goedkoopste.
(maar ik kan natuurlijk wel voortaan later boeken, zodat ik automatisch in een andere boekingsklasse kom)
Het staat me ook tegen om dat te doen, waarom zou ik pas een week vantevoren boeken als ik 3 maanden vantevoren weet dat ik ga vliegen... Ik ben niet iemand die kosten gaat maken op het bedrijf die ik normaal niet zou makenquote:Op donderdag 9 juli 2009 11:53 schreef jaco het volgende:
[..]
Voordat je het geld van je werkgever over de balk begint te smijten, moet je misschien wel de vraag stellen: wat heb ik aan mijn hogere status? Met Silver kom je de lounge nog niet eens in. Het Flying Blue programma is enorm uitgekleed de laatste tijd. Zowel het verdienen als het uitgeven van miles is zeer beperkt.
Zeg dan ook tegen die secretaresse die de tickets boekt, dat je minimaal een wijzigbaar ticket moet hebben voor het geval dat. Dan boek je namelijk altijd in een klasse waar je 50% van de miles krijgt ipv 25%.quote:Op donderdag 9 juli 2009 08:26 schreef Blik het volgende:
[..]
Nou, ik heb de nieuwsbrief binnen.
Na 2 intercontinentale vluchten (Chicago en Vancouver), sta ik op maar liefst 4448 milesEigenlijk is het schandalig. Ik zou maar liefst 11 intercontinentale vluchten moeten maken om de silver-status te bereiken
Ik werk voor een groot bedrijf, het hele boekingsproces is dus automatisch d.m.v. een Self-Booking-Tool die automatisch de goedkoopste tickets weergeeft.quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:21 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Zeg dan ook tegen die secretaresse die de tickets boekt, dat je minimaal een wijzigbaar ticket moet hebben voor het geval dat. Dan boek je namelijk altijd in een klasse waar je 50% van de miles krijgt ipv 25%.
Enne, voor Silver is het toch 25000 level miles of 15 single trips? Die haal je dus ook met 7,5 retourtjes AMS-Brussel .......... Ja het blijft belachelijk dat een retour AMS-BRU zowel als een retour AMS-LAX beiden als twee single trips worden gerekend.
Maar tegen de tijd dat je een Platinum status hebt, krijg weer dubbele punten! Retourtje AMS-GRU leverde me tot 1 april altijd 24000 award miles en 12000 level miles op. Nu nog maar de helft! Dus moet ik ook heel erg mijn best doen om mijn Platimun status te behouden.
Eerste vraag: nee. Tweede vraag weet ik niet, maar ik gok van niet.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:09 schreef LangeTabbetje het volgende:
Vraagje....als ik een ticket boek van mijn miles krijg ik dan over deze vlucht weer miles ? En kan je bij KLM de belastingen alleen afrekenen met credit card en niet met Ideal ?
Leek me ook niet dat je daar nog punten op zou sparen maar je weet het maar nooitquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:17 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Eerste vraag: nee. Tweede vraag weet ik niet, maar ik gok van niet.
Het is niet zo dat je alleen de belastingen afrekent. Je koopt in feite een ticket met als betaalmiddel award miles. Dit doe je bij Flying Blue, een zelfstandig bedrijf dat losstaand van KLM wordt gerund. Flying Blue heeft ervoor gekozen alleen credit card betalingen te accepteren. Vandaar dat je award tickets alleen met credit cards kunt afrekenen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:23 schreef LangeTabbetje het volgende:
Wel wazig dat je gewone tickets wel via Ideal kan betalen en een plukje belastingen niet
Maar als je voor dat awardticket dan bv 40.000 punten kwijt (waarvan 2000 gekocht) bent + 200¤ aan toeslagen terwijl een normaal ticket 300¤ kost, "spaar" je slechts ca 50¤, da's de moeite ook weer niet waard en kan je beter 300¤ uitgeven en daar die 2000 punten mee verdienen ipv KLM te sponsoren met 53¤ voor 2000 punten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:39 schreef jaco het volgende:
Iets anders dat recentelijk bij Flying Blue is geintroduceerd: je kunt nu miles direkt kopen. De prijs is 53 euro voor 2000 miles. Voor mijn gevoel is dit erg hoog, maar als je net 2000 miles nodig hebt om een bepaald award ticket te kunnen kopen, dan is deze nieuwe service wel erg handig.
Goeie! Enig idee of ik mijn Eurobonus punten over kan zetten naar Miles and More? Alles van SAS is kut, vlieg er echter wel veel mee. Verder vlieg ik af en toe ook wel Lufthansa en BMI.quote:Op vrijdag 11 september 2009 14:49 schreef Fogel het volgende:
Lufthansas Miles and More is volgens velen beter dan SAS' Eurobonus, vooral omdat je bij de eerstgenoemde je punten aan vanalles kan besteden anders dan vluchten, autohuur en hotels.
Nu is de tijd om er een beetje meer vaart achter te zetten, SAS is wederom bijna failliet...ware het niet voor de kapitaalinjectie van de Noorse regering, was SAS vorige week opgedoekt...quote:Op vrijdag 11 september 2009 18:51 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Goeie! Enig idee of ik mijn Eurobonus punten over kan zetten naar Miles and More? Alles van SAS is kut, vlieg er echter wel veel mee. Verder vlieg ik af en toe ook wel Lufthansa en BMI.
Coolquote:Op zaterdag 13 februari 2010 16:16 schreef firewirecable het volgende:
Topic kick:
Ik werk sinds een paar maanden ook voor Miles and More, dus als iemand vragen heeft: kom maar!
En als ik iemand ben die voor werk wekelijks business class vliegt? Ik kies momenteel meestal BA, omdat SAS nogal kut is. Maar goed, zou op zich wel van Eurobonus naar Miles & More willen en dan wat vaker vliegen met Lufthansa op Duitse bestemmingen. Ben nu ook niks bij SAS omdat ik die punten niet eens check, bij BA gold?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 21:49 schreef firewirecable het volgende:
Het is (helaas) niet mogelijk de verschillende FQTV programma's binnen de Star Alliance samen te voegen. Het kan eventueel op expliciet verzoek worden gedaan door middel een zogenaamde "status match", echter dien je een hoge tier level te hebben bij het andere FQTV programma (ook niet Star Alliance partner programma's) omdat ze dan een 'high volume customer' binnen kunnen halen.
Voor de 'normale' leden is dit helaas niet mogelijk.
Klinkt logisch. Op zich hebben we genoeg mensen hier op kantoor die bij Lufhansa een hoge status hebben, we vliegen allemaal nu eenmaal veel en we hebben een kantoor in Duitsland. Ik ben erg jaloers op een collega met HON Circle. Ik bel ze wel eens.quote:Op zondag 14 februari 2010 18:09 schreef firewirecable het volgende:
Je kunt natuurlijk altijd een verzoek indienen om te zien of ze je over willen hebben naar MAM. Persoonlijk ben ik niet op die afdeling werkzaam (ik doe enkel boekingen voor BASE en FTL klanten en rekening informatie) dus de exacte procedure kan ik je niet zeggen, maar ik heb laatst met een KLM Flying Blue Platinum gesproken die middels een status match MAM SEN zou worden. Het kan dus wel, maar je moet, als klant, ook wat te bieden hebben wat revenue omzet betreft.
Klopt. Nou ja, overstappen van Eurobonus ga ik sowieso, ik wil enkel graag wat punten meenemen.quote:Op zondag 14 februari 2010 18:32 schreef Fogel het volgende:
Als KLM platinum standaard met HON gematched wordt, dan zou ik niet twijfelen en weg zijn bij de KLM... HON is gewoon zoveel meer dan plat.
Maar laat ik eerst maar even gold binnenhalen.
Geloof mij, KLM Platinum is bij lange na niet het zelfde niveau als MAM HON. Je moet 600.000 status mijlen vliegen in 2 jaar wil je die status halen.quote:Op zondag 14 februari 2010 18:32 schreef Fogel het volgende:
Als KLM platinum standaard met HON gematched wordt, dan zou ik niet twijfelen en weg zijn bij de KLM... HON is gewoon zoveel meer dan plat.
Maar laat ik eerst maar even gold binnenhalen.
Lees nog eens wat ik schreefquote:Op zondag 14 februari 2010 18:59 schreef firewirecable het volgende:
[..]
Geloof mij, KLM Platinum is bij lange na niet het zelfde niveau als MAM HON. Je moet 600.000 status mijlen vliegen in 2 jaar wil je die status halen.
KLM Platinum wordt gezien als MAM SEN.
Dat niet alleen maar als ik bijvoorbeeld zie wat de Miles and More award ticket uiteindelijk kosten.... in Europa zijn de betaalde ticket vaak "goedkoper" uiteindelijk gezien de tijd en geld dat je moet investeren om een Europese vlucht te kunnen kopen met mijlen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 23:21 schreef jaco het volgende:
Wat al gefluisterd werd onder de regelmatige reizigers, bevestigt de consumentenbond nu:
http://www.nu.nl/economie(...)t-steeds-langer.html
Ik heb hem gewoon gratis gekregen, heb nog nooit gehoord van een FF programma waar je voor moest betalen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:38 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
Misschien een hele domme vraag (vlieg zelf amper, ben wel van plan om het vaker te gaan doen), maar bv de Skywards kaart van Emirates, is die gratis, of betaal je daar bepaald bedrag voor?
Het programma is behoorlijk slecht geworden de laatste jaren. Ik vond toevallig dit weekend nog een infofolder uit 2003 en wat oude statements waaruit blijkt dat ik voor 15000 punten en zonder belasting te betalen heen en weer Oslo-Amsterdam kon vliegen. Tegenwoordig is dat 25k punten + ca 100¤ aan belasting.... en daarnaast gaat het sparen ook al een stuk trager.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:32 schreef Shivo het volgende:
Wat word ik toch ziek van dat Flying Blue programma. Afgelopen maanden drie keer op en neer tussen Boston en Amsterdam. Verzamelde miles: 7,720. Gevlogen miles: 23,160. Ik koop al mijn tickets via de normale manier, direct van nwa.com. Ik ben deelnemer van FB sinds 2005 en heb nu 200 miles te weinig om een transatlantische vlucht te boeken. Dat is toch niet te flitsen?
Vorig jaar ook 3 transatlantische vluchten gehad met KLM. Naar Vancouver, Chicago en naar Panama City en zit welgeteld op 13.000 miles. Dan heb je dus nog echt helemaal niks.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:32 schreef Shivo het volgende:
Wat word ik toch ziek van dat Flying Blue programma. Afgelopen maanden drie keer op en neer tussen Boston en Amsterdam. Verzamelde miles: 7,720. Gevlogen miles: 23,160. Ik koop al mijn tickets via de normale manier, direct van nwa.com. Ik ben deelnemer van FB sinds 2005 en heb nu 200 miles te weinig om een transatlantische vlucht te boeken. Dat is toch niet te flitsen?
Ik heb maar 1 transatlantische vlucht gehad de laatste 9 jaar en heb ca 104000 puntenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:13 schreef Blik het volgende:
[..]
Vorig jaar ook 3 transatlantische vluchten gehad met KLM. Naar Vancouver, Chicago en naar Panama City en zit welgeteld op 13.000 miles. Dan heb je dus nog echt helemaal niks.
Ja het leven van zelfs een FB Platinum member gaat niet over rozen. Waar ik tot 1 april vorig jaar op de route AMS-GRU, iedere maand gewoon even 25000 miles (incl 100% bonus) op een goedkoop ticket naar binnen kruiide, moet ik nu al een duurder ticket kopen om nog 6000 miles op zo'n trip te verdienen. want als ik het goedkoopste ticket koop, krijg ik helemaal geen miles. Dat gaat dit jaar dus erg krap worden om die status te behouden. En helaas maak ik geen trips meer in Europa via Parijs, want dan kom je toch met 4 level vluchten aan het einde van de week thuis. En daar heb je maar 15 trips voor nodig om die status te behouden.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:13 schreef Blik het volgende:
[..]
Vorig jaar ook 3 transatlantische vluchten gehad met KLM. Naar Vancouver, Chicago en naar Panama City en zit welgeteld op 13.000 miles. Dan heb je dus nog echt helemaal niks.
De Marco Polo Club van Cathay Pacific kost 50 USD om te joinen. Je hebt dan wel op het eerste level meteen al voordelen zoals een servicenummer en een aparte incheck balie.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb hem gewoon gratis gekregen, heb nog nooit gehoord van een FF programma waar je voor moest betalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |