abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65450437
quote:
Op maandag 26 januari 2009 20:42 schreef Fogel het volgende:
Maar waar wil je die duizenden miles dan voor gebruiken? De belasting van een retour is vaak al hoger dan een ticket inclusief belasting met een low-cost carrier. Met een LCC ben je totaal dan minder kwijt en het kost je zelfs geen bergen met miles...
Dat is niet mogelijk, omdat de LCC dezelfde belastingen over het ticket moet berekenen als de traditionele partij. De belastingen worden per luchthaven en land vastgesteld, niet per luchtvaartmaatschappij.

De LCC biedt mogelijk een voordeel door een 'low cost' luchthaven te kiezen, zoals Weeze. Als dat voordeel groot is dan kies ik daar ook voor. Ik heb niets tegen de LCC airlines. Maar de LCC airlines zijn niet per definitie goedkoper dan de traditionele maatschappijen en soms bieden ze geen mogelijkheden zoals intercontinentaal.

Als je dan toch zo nu en dan met de traditionele maatschappijen vliegt, kun je ook net zo goed ook die miles sparen (en besteden). Dat biedt alleen maar voordeel.
pi_65471591
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 12:06 schreef jaco het volgende:

[..]

Dat is niet mogelijk, omdat de LCC dezelfde belastingen over het ticket moet berekenen als de traditionele partij. De belastingen worden per luchthaven en land vastgesteld, niet per luchtvaartmaatschappij.

O ja? Moet je voor de gein eens de opbouw van de tarieven van KLM en Singapore Airlines vergelijken voor een retour AMS-SIN of KLM met China Airlines of EVA op de route AMS-BKK. Dan zul je zien dat de basis tarieven bij KLM heel laag zijn en de toeslagen heel hoog. Bij die andere maatschappijen is de toeslag meer op de werkelijkheid gebaseerd, met dan weer hogere basis tarieven.

En KLM houdt het lekker zo want dan hoeven ze die miles enerzijds ook niet zo hoog in hun boeken te waarderen en anderzijds vangen ze veel meer wanneer die miles besteed worden. KLM is wel slim hoor, maar ik begin er zo erg van te balen dat ik sterk overweeg wanneer ik volgend jaar mogelijk mijn Platinum for ever haal, toch maar eens wat vaker met een One World partner te vliegen.
  Moderator dinsdag 27 januari 2009 @ 22:25:08 #103
45833 crew  Fogel
pi_65473267
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:47 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

O ja? Moet je voor de gein eens de opbouw van de tarieven van KLM en Singapore Airlines vergelijken voor een retour AMS-SIN of KLM met China Airlines of EVA op de route AMS-BKK. Dan zul je zien dat de basis tarieven bij KLM heel laag zijn en de toeslagen heel hoog. Bij die andere maatschappijen is de toeslag meer op de werkelijkheid gebaseerd, met dan weer hogere basis tarieven.

En KLM houdt het lekker zo want dan hoeven ze die miles enerzijds ook niet zo hoog in hun boeken te waarderen en anderzijds vangen ze veel meer wanneer die miles besteed worden. KLM is wel slim hoor, maar ik begin er zo erg van te balen dat ik sterk overweeg wanneer ik volgend jaar mogelijk mijn Platinum for ever haal, toch maar eens wat vaker met een One World partner te vliegen.
Inderdaad, en nog 'beter'... kijk eens wat de toeslagen zijn als je een award ticket wil boeken versus een normaal KLM ticket. Het zal je op gaan vallen dat de toeslagen (soms fors) hoger zijn bij award tickets.
Wie legt het me uit... de KLM zelf heeft er in ieder geval geen fatsoenlijke verklaring voor.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_65480937
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:25 schreef Fogel het volgende:

[..]

Inderdaad, en nog 'beter'... kijk eens wat de toeslagen zijn als je een award ticket wil boeken versus een normaal KLM ticket. Het zal je op gaan vallen dat de toeslagen (soms fors) hoger zijn bij award tickets.
Wie legt het me uit... de KLM zelf heeft er in ieder geval geen fatsoenlijke verklaring voor.
De enige verklaring zou moeten zijn, dat bepaalde toeslagen een bepaald percentage van de ticketprijs zijn ? En als je een gewoon ticket wilt boeken, een lagere ticketprijs krijgt ? En bij een award ticket uitgegaan wordt van de fullfare ticket ? Waardoor in het laatste geval je hogere toeslagen krijgt ? Als je het dus procentueel berekend ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  † In Memoriam † vrijdag 20 maart 2009 @ 10:22:58 #105
230491 Zith
pls tip
pi_67231804
Is het mogelijk om punten over te maken naar een ander?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_67232623
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 10:22 schreef Zith het volgende:
Is het mogelijk om punten over te maken naar een ander?
In Amerika lukt je dit wel, in Europa volgens mij geen kans! In ieder geval niet met FB miles. Maar dat heeft dus ook geen zin gezien de maatschappijen in Skyteam. Je wilt toch geen FB miles inruilen voor het Mille Miglia concept van Alitalia neem ik aan?

Of bedoelde je van de ene kaart naar de andere? Neuh! want daar maken die maatschappijen nu zo lekker handig gebruik van. Alle miles onder de laagst besteedbare norm, zeg 25000, vervallen gewoon na 20 maanden die een gold wanneer je niet met een Skyteam partner vliegt. En dan is het aanbod van award tickets voor Silver en Gold members altijd veel minder dan voor Platinum members. Heb ik eens een keer gecheckt met een collega card had. Ik kon op bijna alle dagen binnen één maand voor 40000 miles naar SIN, KUL of BKK vliegen terwijl hij op de meeste dagen geen beschikbaar heid kreeg, of uitsluitend een Flex ticket voor 80000 miles moest aanschaffen.

Het is hetzelfde principe als de zegels van AH. Alle zegels worden verkocht, maar niet alle zegels worden ingeleverd. Is een goudmijn voor AH! En zo ook die kortingsacties waarbij je geld retour krijgtals je een coupon instuurt, Die acties worden uiteindelijk middels BTW verrekening geheel door de belasting betaler betaald.

[ Bericht 27% gewijzigd door Buzz129 op 20-03-2009 11:01:41 ]
pi_67847906
Denkt Buzz in augustus een heel goedkoop ticket naar Thailand te boeken door na wat snuffelen de volgende constuctie gevonden te hebben:

AMS-SIN KLM Award ticket in WBC 60000 miles + 129 euries
SIN-BKK Jetstar SGD 38
BKK-SIN Jetstar THB 1000
SIN-AMS KLM Award ticket in WBC 60000 miles + 113 euries

ofwel alles bij elkaar zo'n 280 euro ..........

Nee wat gebeurt er tijdens het internet boeken bij KLM, zegt die pagina na vlucht selectie dat het geen 120000 miles zijn, maar gewijzigd is in 160000 miles. Ik bellen met Flying Blue en daar zeggen ze dat de website fout is en dat het sinds 1 april gewijzigd is. Ja dat het sparen van miles niet zo snel meer gaat sinds 1 april weet ik wel maar nu ook nog die award tickets in WBC aanpassen gaat wel een beetje erg snel. Ik zeg nog dat als er in een winkel een prijskaartje van 60 euro ergens aanhangt, ik toch ook geen 80 hoef te betalen al staat dat misschien ergens op een prijslijst achter in het magazijn. Maar de dame van FB kon of wilde, nee ik denk kon, er helaas niets aan veranderen.

Heb ik dat KLM ticket geboekt en kijk ik bij Jetstar, is die voor de retourdatum ineens 900 THB duurder geworden. OK dan maar voor 300 euries een retour naar BKK.

Kan het goedkoper? Ja als je een rechtstreekse KLM vlucht kunt vinden AMS-BKK in economy voor 80000 miles + 242 euro's! Maar die zijn er helaas niet in augustus!
pi_67891300
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:09 schreef Buzz129 het volgende:
Nee wat gebeurt er tijdens het internet boeken bij KLM, zegt die pagina na vlucht selectie dat het geen 120000 miles zijn, maar gewijzigd is in 160000 miles.
De Flying Blue website staat hierom bekend. Ook de -vaak zeer gunstige- promo awards zijn soms domweg niet te boeken. Hieronder een link naar een discussie hierover ("Award booking issues on FB website"). Misschien biedt het enige troost ....

http://www.flyertalk.com/forum/flying-blue-air-france-klm-594/
  vrijdag 10 april 2009 @ 11:56:26 #109
62913 Blik
The one and Only!
pi_67891626
heb ook een FB-kaart aangevraagd. Ik lekker vluchten boeken via mijn werk. Blijkt dat ik maar 25% miles krijg voor mijn vluchten
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 12:17:23 #110
45833 crew  Fogel
pi_67892286
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 11:56 schreef Blik het volgende:
heb ook een FB-kaart aangevraagd. Ik lekker vluchten boeken via mijn werk. Blijkt dat ik maar 25% miles krijg voor mijn vluchten
Business class tickets kopen, dan krijg je meer dan 25%.

Ik mag bij mijn 2e werkgever de punten die ik verdien niet prive gebruiken, dus het maakt me weinig uit hoeveel of weinig ik er krijg.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  vrijdag 10 april 2009 @ 12:45:54 #111
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_67893106
Woensdag vlieg ik naar Dubai, en zal ik genoeg miles verdienen om toe te treden tot de Skywards Gold club
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  vrijdag 10 april 2009 @ 12:47:31 #112
62913 Blik
The one and Only!
pi_67893148
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 12:17 schreef Fogel het volgende:

[..]

Business class tickets kopen, dan krijg je meer dan 25%.

Ik mag bij mijn 2e werkgever de punten die ik verdien niet prive gebruiken, dus het maakt me weinig uit hoeveel of weinig ik er krijg.
Helaas mag ik geen business class vliegen van mijn baas
pi_67896848
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 12:17 schreef Fogel het volgende:

[..]

Business class tickets kopen, dan krijg je meer dan 25%.

Ik mag bij mijn 2e werkgever de punten die ik verdien niet prive gebruiken, dus het maakt me weinig uit hoeveel of weinig ik er krijg.
Dat hoor ik steeds vaker. En ik blijf het idioot vinden wanneer je die gratis miles, waar je niets voor hoeft te doen, niet zelf mag besteden. Als ik met een leaseauto tank mag ik toch ook de shell zegeltjes of de freebees punten zelf houden. Ik zie het meer als een kleine compensatie voor het op zondag 12 uur op je reet in een vliegtuigstoel zitten sinds ook ik geen business class meer mag vliegen.

En als er straks nog een belasting ambtenaar op het lumineuze idee komt om die award tickets te belasten, ben ik de eerste om naar One World over te stappen.

Overigens wordt het nog hard doorsparen voor die miles nu ik zie dat ik voor elke vlucht nog maximaal 50% van de oorspronkelijke miles verdien. Zo was GRU een dikke 24000 miles en nu nog maar 6 of max 12 duizend per trip. En NYC was altijd 14000 en nu nog maar 7000. Volgende keer toch eens proberen in het weekend te vertrekken en een Biz Seat bij Open Skies te reserveren. iemand al ervaring met Open Skies AMS-JFK?
pi_67897060
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 11:56 schreef Blik het volgende:
heb ook een FB-kaart aangevraagd. Ik lekker vluchten boeken via mijn werk. Blijkt dat ik maar 25% miles krijg voor mijn vluchten
Een tip: als je snel je Gold level wilt halen, boek je al je trips via CDG. Kost vaak niets meer maar dan heb je per trip wel 4 level vluchten ipv 2. En zo heb je na 10 trips al je Gold level bereikt. Ik heb dat zo vaak gedaan en ook op trips binnen Europa naar b.v. Istanbul en Budapest. Mijn excuus was altijd dat die vertrektijden gunstiger waren zodat ik op de reisdag gewoon de hele dag op kantoor kon zijn en dus pas om 17 uur AMS-CDG hoefde te vliegen en zo de laatste vlucht vanaf CDG naar plaats van bestemming te nemen. Je moet het dan dus niet erg vinden om 's nachts om 1 uur in je hotel aan te komen. Maar het kan dus wel!
pi_67897914
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:01 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Dat hoor ik steeds vaker. En ik blijf het idioot vinden wanneer je die gratis miles, waar je niets voor hoeft te doen, niet zelf mag besteden. Als ik met een leaseauto tank mag ik toch ook de shell zegeltjes of de freebees punten zelf houden. Ik zie het meer als een kleine compensatie voor het op zondag 12 uur op je reet in een vliegtuigstoel zitten sinds ook ik geen business class meer mag vliegen.

En als er straks nog een belasting ambtenaar op het lumineuze idee komt om die award tickets te belasten, ben ik de eerste om naar One World over te stappen.

Overigens wordt het nog hard doorsparen voor die miles nu ik zie dat ik voor elke vlucht nog maximaal 50% van de oorspronkelijke miles verdien. Zo was GRU een dikke 24000 miles en nu nog maar 6 of max 12 duizend per trip. En NYC was altijd 14000 en nu nog maar 7000. Volgende keer toch eens proberen in het weekend te vertrekken en een Biz Seat bij Open Skies te reserveren. iemand al ervaring met Open Skies AMS-JFK?
Je hebt nu toch ook zo ´n bedrijfsspaarsysteem bij KLM ? M.a.w., spaar je met zijn allen voor de bedrijfspot, van waaruit het bedrijf weer goedkope tickets kan boeken.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_67899531
Ben pas opgewaardeerd naar Platinum.
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 17:41:32 #117
45833 crew  Fogel
pi_67901544
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:01 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Dat hoor ik steeds vaker. En ik blijf het idioot vinden wanneer je die gratis miles, waar je niets voor hoeft te doen, niet zelf mag besteden. Als ik met een leaseauto tank mag ik toch ook de shell zegeltjes of de freebees punten zelf houden. Ik zie het meer als een kleine compensatie voor het op zondag 12 uur op je reet in een vliegtuigstoel zitten sinds ook ik geen business class meer mag vliegen.
Werkgever nummer 2 is de (Noorse) overheid. De reden dat je de miles zelf niet mag besten is het voorkomen dat er duurdere tickets geboekt worden dan noodzakelijk. Ook willen ze een eerlijke concurentiepostie voor de luchtvaartmaatschappijen (voornamelijk SAS en Norwegian) behouden. Ze zijn zelfs zo ver gegaan dat je op binnenlandse vluchten met de SAS totaal geen punten meer verdiend, niemand.
Hier staat wel tegenover dat je reistijd (van voordeur tot hotelkamer) als werktijd kan schrijven tijdens werkdagen, en een half uur per uur in het weekend (maar je mag ook weigeren om in het weekend te vliegen, niemand die je iets kan doen). Daarnaast krijg je een ruime vergoeding voor onderweg.
Bij werkgever nummer 1 mag ik de punten wel prive besteden en heb verder dezelfde regels als hierboven.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 17:42:28 #118
45833 crew  Fogel
pi_67901563
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 16:36 schreef jpjedi het volgende:
Ben pas opgewaardeerd naar Platinum.
Maar dat heeft toch totaal geen nut tov gold? (behalve 1 stapje hoger staan bij overboeking)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  vrijdag 10 april 2009 @ 17:50:45 #119
62913 Blik
The one and Only!
pi_67901755
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:10 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Een tip: als je snel je Gold level wilt halen, boek je al je trips via CDG. Kost vaak niets meer maar dan heb je per trip wel 4 level vluchten ipv 2. En zo heb je na 10 trips al je Gold level bereikt. Ik heb dat zo vaak gedaan en ook op trips binnen Europa naar b.v. Istanbul en Budapest. Mijn excuus was altijd dat die vertrektijden gunstiger waren zodat ik op de reisdag gewoon de hele dag op kantoor kon zijn en dus pas om 17 uur AMS-CDG hoefde te vliegen en zo de laatste vlucht vanaf CDG naar plaats van bestemming te nemen. Je moet het dan dus niet erg vinden om 's nachts om 1 uur in je hotel aan te komen. Maar het kan dus wel!
Ik ga niet via CDG als ik ook direct kan vliegen voor een paar extra miles. Gelukkig zijn de vluchten waar ik het over heb in ieder geval wel continentaal (Chicago en Vancouver). En ga ik ook nog met Delta op vakantie naar Panama.
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 17:54:25 #120
45833 crew  Fogel
pi_67901829
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:50 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik ga niet via CDG als ik ook direct kan vliegen voor een paar extra miles. Gelukkig zijn de vluchten waar ik het over heb in ieder geval wel continentaal (Chicago en Vancouver). En ga ik ook nog met Delta op vakantie naar Panama.
Het aantal enkele vluchten telt ook voor status, ongeacht hoeveel/weinig punten je krijgt.
Een retour via Parijs is dan 4 enkele reizen ipv 2 direct. Aangezien je maar 15 enkele reizen nodig hebt voor zilver en 30 voor goud, zit je dan zo aan een betere status dan ivory.
Wat mij betreft kan je beter vanaf Dusseldorf of een andere Duitse luchthaven naar Amsterdam vliegen en vanaf daar verder ipv via CDG te vliegen (ik heb echt een bloedhekel aan dat vliegveld).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_67905327
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:42 schreef Fogel het volgende:

[..]

Maar dat heeft toch totaal geen nut tov gold? (behalve 1 stapje hoger staan bij overboeking)
geen idee eigenlijk.

Als ik vanuit India naar CDG vlieg word ik eigenlijk altijd geupgrade terwijl ik goud had. Zou niet weten wat beter kan.
pi_67924891
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:42 schreef Fogel het volgende:

[..]

Maar dat heeft toch totaal geen nut tov gold? (behalve 1 stapje hoger staan bij overboeking)
Allereerst krijg je met een Platinum status 100% bonus miles tov 75% bij een Gold status. En je wilt niet weten hoeveel meer award tickets er voor Platinum beschikbaar zijn dan voor Gold level. Ooit eens met een collega gecheckt. Hij heeft Gold en ik een Plat status. Zoeken we allebei naar een award ticket AMS-BKK op dezelfde datum, zie ik wel beschikbaarheid voor 40000 miles, en hij kon alleen een flex ticket voor 80000 krijgen.!

En ach die voorrang maakt me niet zoveel uit. Op een overboekte vlucht CDG-GRU op zaterdagavond vind ik het geen straf om vrijwillig mijn stoel op te geven, een nacht in een 5* hotel, 600 Euro cash en de volgende dag om 10 uur met een upgrade de dag vlucht te nemen. Vaak doe ik het erom!
  Moderator zaterdag 11 april 2009 @ 16:18:25 #123
45833 crew  Fogel
pi_67925909
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 15:28 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Allereerst krijg je met een Platinum status 100% bonus miles tov 75% bij een Gold status. En je wilt niet weten hoeveel meer award tickets er voor Platinum beschikbaar zijn dan voor Gold level. Ooit eens met een collega gecheckt. Hij heeft Gold en ik een Plat status. Zoeken we allebei naar een award ticket AMS-BKK op dezelfde datum, zie ik wel beschikbaarheid voor 40000 miles, en hij kon alleen een flex ticket voor 80000 krijgen.!

En ach die voorrang maakt me niet zoveel uit. Op een overboekte vlucht CDG-GRU op zaterdagavond vind ik het geen straf om vrijwillig mijn stoel op te geven, een nacht in een 5* hotel, 600 Euro cash en de volgende dag om 10 uur met een upgrade de dag vlucht te nemen. Vaak doe ik het erom!
OK, dus het heeft wel (wat) nut.

Ik geef ook graag mijn stoel op voor cash, maar helaas zijn de vluchten die ik boek vrijwel nooit overboekt (economy wel, maar dan krijg ik dus een upgrade, schiet niet op qua cash en binnen europe maakt het niet veel verschil of je voor of achter het gordijn zit).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  zaterdag 11 april 2009 @ 18:20:08 #124
62913 Blik
The one and Only!
pi_67929150
Is er trouwens een site waar je uit kunt zoeken hoeveel miles je route spaart?
  Moderator zaterdag 11 april 2009 @ 19:34:05 #125
45833 crew  Fogel
pi_67931156
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 18:20 schreef Blik het volgende:
Is er trouwens een site waar je uit kunt zoeken hoeveel miles je route spaart?
Voor KLM gebruik je de Miles Finder.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  zaterdag 11 april 2009 @ 19:42:15 #126
62913 Blik
The one and Only!
pi_67931398
ah, thx
pi_67934365
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 16:36 schreef jpjedi het volgende:
Ben pas opgewaardeerd naar Platinum.
Zooo, dat doe jij snel in goed drie maanden. 70000 miles in drie maanden, dat is meer dan 150 vlieg uren!!

Of ben je soms sinds 1 januari Platinum Member?
  zondag 12 april 2009 @ 15:14:31 #128
62913 Blik
The one and Only!
pi_67950142
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 21:15 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Zooo, dat doe jij snel in goed drie maanden. 70000 miles in drie maanden, dat is meer dan 150 vlieg uren!!

Of ben je soms sinds 1 januari Platinum Member?
Of je vliegt een paar keer business voor je werk. Dan spaar je dubbel zo snel punten
  † In Memoriam † zondag 12 april 2009 @ 15:23:12 #129
230491 Zith
pls tip
pi_67950344
Vind zelf FD erg ruk. Als ik een ticket wil boeken geeft de website een error e n nu moet ik dus weer klantenservice bellen om te boeken
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_67965066
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 21:15 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Zooo, dat doe jij snel in goed drie maanden. 70000 miles in drie maanden, dat is meer dan 150 vlieg uren!!

Of ben je soms sinds 1 januari Platinum Member?
150 zou best kunnen. Ik vlieg meerdere keren per week en meestal met AF. In ieder geval de upgrade vanaf 1jan. Dus zal vorig jaar betreffen.
  maandag 13 april 2009 @ 11:20:57 #131
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_67971183
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 20:12 schreef just.in.case het volgende:
Iemand toevallig ervaringen met het Top Bonus Miles-programma van AirBerlin? Ben aan het sparen, maar moet binnen een jaar tijd 10.000 miles hebben.. Best lastig, aangezien alle goedkope vluchten voor slechts 25% aan miles sparen.
Hou ze in de gaten, ze zijn vreselijk slordig in het bijschrijven van punten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 3 mei 2009 @ 17:46:55 #132
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_68626976
Ik heb nog maar 5 enkele vluchten met KLM gemaakt, maar er viel laatst toch ineens een silver-card in de bus. Heb wel de benodigde 25.000 miles, maar ik kan me voorstellen dat ze een foutje hebben gemaakt?

Heeft iemand dit ook wel eens gehad, en moet ik die kaart terugsturen ofzo? Voorlopig vlieg ik toch nog niet met KLM of AF...
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  Moderator zondag 3 mei 2009 @ 19:16:26 #133
45833 crew  Fogel
pi_68629808
Als die 5 enkele vluchten in totaal 25000 miles of meer waren heb je gewoon zilver verdiend. Het is of enkele vluchten of punten wat telt, waar je het eerste mee boven de minimumgrens voor een andere kleur komt telt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  zondag 3 mei 2009 @ 20:06:06 #134
62913 Blik
The one and Only!
pi_68631779
ff een vraag: Kun je ook miles sparen met vluchten van anderen? Bijvoorbeeld, ik ga met mijn vriendin naar Panama, kan ik dan ook miles sparen met de vluchten van mijn vriendin?
  zondag 3 mei 2009 @ 20:12:56 #135
62913 Blik
The one and Only!
pi_68632051
quote:
Op zondag 3 mei 2009 19:16 schreef Fogel het volgende:
Als die 5 enkele vluchten in totaal 25000 miles of meer waren heb je gewoon zilver verdiend. Het is of enkele vluchten of punten wat telt, waar je het eerste mee boven de minimumgrens voor een andere kleur komt telt.
Als dat zo is ben ik no-time gold, mits ik tenminste ook level-miles krijg voor een Delta-Airlines vlucht?
  zondag 3 mei 2009 @ 20:14:08 #136
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_68632099
quote:
Op zondag 3 mei 2009 20:06 schreef Blik het volgende:
ff een vraag: Kun je ook miles sparen met vluchten van anderen? Bijvoorbeeld, ik ga met mijn vriendin naar Panama, kan ik dan ook miles sparen met de vluchten van mijn vriendin?
Dat ligt aan het programma, bij Emirates bijvoorbeeld kun je tot 8 familieleden linken aan je profiel, die wel lid moeten zijn van Skywards, als die dan vliegen krijg jij 20% van hun miles. Ook kun je voor niet familieleden jezelf "opofferen" als travel-coordinator, dan verdien je ook 20% van zijn of haar verdiende miles. Daarnaast kunnen skywards members ook miles aanelkaar schenken, en hier zit voor zover ik weet geen limiet op.

Hoe het met andere maatschappijen zit weet ik niet, ik probeer zoveel mogelijk met Emirates te vliegen wanneer ik naar het oosten ga. Westen ga ik toch bijna nooit
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  Moderator zondag 3 mei 2009 @ 20:14:42 #137
45833 crew  Fogel
pi_68632122
Nee, dat kan niet (bij KLM, meen dat je met hen vliegt), punten spaar je persoonlijk. Je vriendin zal zichzelf aan moeten melden en dan krijgt ze zelf punten.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  Moderator zondag 3 mei 2009 @ 20:16:59 #138
45833 crew  Fogel
pi_68632214
quote:
Op zondag 3 mei 2009 20:12 schreef Blik het volgende:

[..]

Als dat zo is ben ik no-time gold, mits ik tenminste ook level-miles krijg voor een Delta-Airlines vlucht?
Kijk het even na op de website van het FF programma en hou er rekening mee dat je afhankelijk van de boekingsklasse soms maar 25% van de punten krijgt. In dat geval moet je de wereld een paar keer rond voordat je een punten genoeg hebt voor een andere status.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  zondag 3 mei 2009 @ 21:14:03 #139
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_68634317
quote:
Op zondag 3 mei 2009 19:16 schreef Fogel het volgende:
Als die 5 enkele vluchten in totaal 25000 miles of meer waren heb je gewoon zilver verdiend. Het is of enkele vluchten of punten wat telt, waar je het eerste mee boven de minimumgrens voor een andere kleur komt telt.
Aha, ik dacht dat ik beide nodig had

Moet ik het komende jaar nu ook een aantal vluchten maken om deze status te behouden, of behoud ik m'n status net zolang totdat ik 20 maanden niet meer heb gevlogen?
En als ik een Award-ticket boek, gaat dat ook van de level-miles af, of hou ik die nu gewoon?
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  Moderator zondag 3 mei 2009 @ 21:21:01 #140
45833 crew  Fogel
pi_68634643
quote:
Op zondag 3 mei 2009 21:14 schreef Veersesmurf het volgende:

[..]

Aha, ik dacht dat ik beide nodig had

Moet ik het komende jaar nu ook een aantal vluchten maken om deze status te behouden, of behoud ik m'n status net zolang totdat ik 20 maanden niet meer heb gevlogen?
En als ik een Award-ticket boek, gaat dat ook van de level-miles af, of hou ik die nu gewoon?
Je moet inderdaad ieder jaar 25000 levelmiles, of 15 enkele vluchten, bij elkaar sprokkelen om je zilveren kaart te behouden. Als je 20 maanden niet vliegt zijn al je punten weg, 1 enkele vlucht binnen 20 maanden en dan mag je je punten houden.
Als je een award ticket boekt gaat dat niet van de level miles af.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  zondag 3 mei 2009 @ 21:44:39 #141
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_68635658
Thnx!
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  maandag 4 mei 2009 @ 07:45:51 #142
62913 Blik
The one and Only!
pi_68644926
quote:
Op zondag 3 mei 2009 21:21 schreef Fogel het volgende:

[..]

Je moet inderdaad ieder jaar 25000 levelmiles, of 15 enkele vluchten, bij elkaar sprokkelen om je zilveren kaart te behouden. Als je 20 maanden niet vliegt zijn al je punten weg, 1 enkele vlucht binnen 20 maanden en dan mag je je punten houden.
Als je een award ticket boekt gaat dat niet van de level miles af.
Beetje jammer dat ik dit jaar redelijk veel vlieg, en dat ik volgend jaar dan zilver heb, maar dan waarschijnlijk heel weinig ga vliegen en er dus relatief weinig aan heb
  maandag 4 mei 2009 @ 08:28:22 #143
62913 Blik
The one and Only!
pi_68645207
quote:
Op zondag 3 mei 2009 20:16 schreef Fogel het volgende:

[..]

Kijk het even na op de website van het FF programma en hou er rekening mee dat je afhankelijk van de boekingsklasse soms maar 25% van de punten krijgt. In dat geval moet je de wereld een paar keer rond voordat je een punten genoeg hebt voor een andere status.
Ik was even iets te optimistisch over het aantal miles wat ik zou krijgen voor Amsterdam - Vancouver. Zelfs zilver zit er niet in voor mij dit jaar (of ik moet ontzettend veel gespaard hebben bij mijn hotelovernachtingen)
pi_68645625
Miles van je vriendin worden helaas niet op jouw conto bijgeschreven en ook kun je geen award ticket kopen over het gezamelijke saldo van twee kaarten.

Als je nu net een Silver status bereikt hebt, is die dus op basis van de huidige miles geldig tot en met 31 december 2010.

En als je een award ticket koopt heeft dat geen invloed op je level miles, die worden gewoon op 1 januari 2010 op nul gezet, met uitzondering van de level miles boven 115000, die mag je meenemen naar een volgend jaar.

Delta zit gewoon in Skyteam. Daar verdien je dus dezelfde miles mee als bij AF/KLM.

Maar het is bij Skyteam wel allemaal heel wat minder geworden sinds 1 april. Ik moet nu 140.000 miles per jaar vliegen om mijn Platinum status te behouden. (of duurdere tickets kopen natuurlijk)

[ Bericht 11% gewijzigd door Buzz129 op 04-05-2009 09:06:23 ]
pi_68648117
quote:
Op maandag 4 mei 2009 08:28 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik was even iets te optimistisch over het aantal miles wat ik zou krijgen voor Amsterdam - Vancouver. Zelfs zilver zit er niet in voor mij dit jaar (of ik moet ontzettend veel gespaard hebben bij mijn hotelovernachtingen)
Voor hotelovernachtingen krijg je geen level miles tbv je status.
  maandag 4 mei 2009 @ 13:55:58 #146
62913 Blik
The one and Only!
pi_68654255
quote:
Op maandag 4 mei 2009 10:53 schreef jaco het volgende:

[..]

Voor hotelovernachtingen krijg je geen level miles tbv je status.
vergeet het dan maar helemaal
  donderdag 28 mei 2009 @ 15:27:52 #147
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_69493247
Ik wil een award ticket naar Panama kopen, maar kom net 2000 miles te kort. (en ik vlieg pas in Juli weer)
Heeft er iemand nog een leuke enquete (of twee) waar ik aan deel kan nemen, of komen de Panama tickets binnenkort als web-award?!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_69499069
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:27 schreef Hik het volgende:
Ik wil een award ticket naar Panama kopen, maar kom net 2000 miles te kort. (en ik vlieg pas in Juli weer)
Heeft er iemand nog een leuke enquete (of twee) waar ik aan deel kan nemen, of komen de Panama tickets binnenkort als web-award?!
Dat heet nu Promo Awards en Panama-City staat tussen de huidige aanbiedingen:
http://www.flyingbluenews(...)s/promoawards.html#8
  Moderator donderdag 28 mei 2009 @ 18:39:02 #149
45833 crew  Fogel
pi_69499562
FB AmEx aanvragen, dan heb je zo 3000(? varieert een beetje) punten erbij als aanmeldingsbonus. Het eerste jaar is gratis (dus op tijd opzeggen als je de CC eigenlijk niet nodig hebt).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  vrijdag 29 mei 2009 @ 10:39:35 #150
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_69518901
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 18:21 schreef jaco het volgende:

[..]

Dat heet nu Promo Awards en Panama-City staat tussen de huidige aanbiedingen:
http://www.flyingbluenews(...)s/promoawards.html#8
Ja, dat had ik gezien ja, maar dan moet je wel morgen vliegen...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 10:40:02 #151
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_69518911
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 18:39 schreef Fogel het volgende:
FB AmEx aanvragen, dan heb je zo 3000(? varieert een beetje) punten erbij als aanmeldingsbonus. Het eerste jaar is gratis (dus op tijd opzeggen als je de CC eigenlijk niet nodig hebt).
Hmmmm...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_69521757
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 10:39 schreef Hik het volgende:

[..]

Ja, dat had ik gezien ja, maar dan moet je wel morgen vliegen...
Prima toch, heb je de hele avond om je koffer te pakken :-)

Volgende week komen de nieuwe Promo Awards. Het is goed mogelijk dat Panama City er opnieuw bij zit.
pi_70024512
Weet iemand hoe je je miles kan besteden anders dan aan KLM vliegtickets? Ik lees wel leuk dat je 'miles kan besteden op de grond' (http://www.klm.com/travel(...)your_way/index.htm#5) maar hoe weet ik nu hoeveel miles een hotelkamer bij bijvoorbeeld Accor hotels kost? tips?
Thanks!
  maandag 15 juni 2009 @ 14:22:32 #154
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_70024820
Iemand ervaring met het programma van Emirates?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_70027822
quote:
Op maandag 15 juni 2009 14:13 schreef mkm het volgende:
Weet iemand hoe je je miles kan besteden anders dan aan KLM vliegtickets? Ik lees wel leuk dat je 'miles kan besteden op de grond' (http://www.klm.com/travel(...)your_way/index.htm#5) maar hoe weet ik nu hoeveel miles een hotelkamer bij bijvoorbeeld Accor hotels kost? tips?
Thanks!
https://secure.klm.com/tr(...)e/partners/index.htm en dan een beetje doorscrolllen en dan zie je vanzelf dat b.v. een Novotel rond Parijs 45000, in Lyon 34500 en aan de Riviera 50000 miles per kamer per nacht kost. Je krijgt er ook nog een ontbijtje bij.... Niet erg vrijgevig dus!
pi_70532966
Ik heb jarenlang vaak met KLM gevlogen en kwam er pas recent achter dat het ook interessant is voor mensen die niet meerdere malen per week vliegen. Beetje zonde maar goed.

Gelijk in de klaagmodus: Ik had wat problemen bij het aanmelden voor Flying Blue, kwam er meerdere keren niet door de aanmelding (Kreeg bij een van de laatste invulformulieren een probleem dat ik geen achternaam kon invullen). Nou geen probleem leek me dat want je kon miles achteraf tot wel 6 maanden declareren. Nou is het vandaag eindelijk gelukt, blijkt dat het, inmiddels, meer dan drie maanden geleden is (1 week te veel) voordat ik FlyingBlue member werd.
En een n00bvraagje: Krijg je voor bijvoorbeeld AMS-JFK ongeveer 3500 miles totaal of x2 voor een retourtje?
  woensdag 1 juli 2009 @ 00:23:00 #157
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_70533424
quote:
Op maandag 15 juni 2009 14:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Iemand ervaring met het programma van Emirates?
Skywards Gold hier
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  woensdag 1 juli 2009 @ 08:31:18 #158
62913 Blik
The one and Only!
pi_70536722
Ik heb mijn pasje van KLM nog steeds niet, zo kan ik natuurlijk mijn miles ook niet checken
  donderdag 9 juli 2009 @ 08:26:15 #159
62913 Blik
The one and Only!
pi_70802807
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 08:31 schreef Blik het volgende:
Ik heb mijn pasje van KLM nog steeds niet, zo kan ik natuurlijk mijn miles ook niet checken
Nou, ik heb de nieuwsbrief binnen.

Na 2 intercontinentale vluchten (Chicago en Vancouver), sta ik op maar liefst 4448 miles Eigenlijk is het schandalig. Ik zou maar liefst 11 intercontinentale vluchten moeten maken om de silver-status te bereiken
pi_70803821
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 08:26 schreef Blik het volgende:

[..]

Nou, ik heb de nieuwsbrief binnen.

Na 2 intercontinentale vluchten (Chicago en Vancouver), sta ik op maar liefst 4448 miles Eigenlijk is het schandalig. Ik zou maar liefst 11 intercontinentale vluchten moeten maken om de silver-status te bereiken
had he maar dure tickets moeten boeken, dan krijg je er meer
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  donderdag 9 juli 2009 @ 09:32:09 #161
62913 Blik
The one and Only!
pi_70803911
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 09:27 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

had he maar dure tickets moeten boeken, dan krijg je er meer
Ik heb helaas niet de keuze om uit boekingsklasses te kiezen, plus dat het tegen de regels is van het bedrijf om een hogere boekingsklasse te boeken dan de goedkoopste.

(maar ik kan natuurlijk wel voortaan later boeken, zodat ik automatisch in een andere boekingsklasse kom )
pi_70804744
dat is voor de meeste mensen de enige mogelijkheid om uberhaupt in aanmerking te komen voor een status (mezelf inclusief). Bij mij wordt er meestal pas een a twee weken van tevoren geboekt, zodat ik meestal een vrij dure klasse heb. Althans, als ik die prijzen naar midden Europa zie dan moet het wel een hogere klasse zijn (een ticket New York is meestal goedkoper)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_70807637
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 09:32 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik heb helaas niet de keuze om uit boekingsklasses te kiezen, plus dat het tegen de regels is van het bedrijf om een hogere boekingsklasse te boeken dan de goedkoopste.

(maar ik kan natuurlijk wel voortaan later boeken, zodat ik automatisch in een andere boekingsklasse kom )
Voordat je het geld van je werkgever over de balk begint te smijten, moet je misschien wel de vraag stellen: wat heb ik aan mijn hogere status? Met Silver kom je de lounge nog niet eens in. Het Flying Blue programma is enorm uitgekleed de laatste tijd. Zowel het verdienen als het uitgeven van miles is zeer beperkt.
  donderdag 9 juli 2009 @ 11:58:19 #164
62913 Blik
The one and Only!
pi_70807807
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 11:53 schreef jaco het volgende:

[..]

Voordat je het geld van je werkgever over de balk begint te smijten, moet je misschien wel de vraag stellen: wat heb ik aan mijn hogere status? Met Silver kom je de lounge nog niet eens in. Het Flying Blue programma is enorm uitgekleed de laatste tijd. Zowel het verdienen als het uitgeven van miles is zeer beperkt.
Het staat me ook tegen om dat te doen, waarom zou ik pas een week vantevoren boeken als ik 3 maanden vantevoren weet dat ik ga vliegen... Ik ben niet iemand die kosten gaat maken op het bedrijf die ik normaal niet zou maken

Jammer dat het zo uitgekleed is de laatste tijd, zorgt er niet echt voor dat ik geneigd ben om voor KLM te kiezen.
pi_70815066
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 08:26 schreef Blik het volgende:

[..]

Nou, ik heb de nieuwsbrief binnen.

Na 2 intercontinentale vluchten (Chicago en Vancouver), sta ik op maar liefst 4448 miles Eigenlijk is het schandalig. Ik zou maar liefst 11 intercontinentale vluchten moeten maken om de silver-status te bereiken
Zeg dan ook tegen die secretaresse die de tickets boekt, dat je minimaal een wijzigbaar ticket moet hebben voor het geval dat. Dan boek je namelijk altijd in een klasse waar je 50% van de miles krijgt ipv 25%.

Enne, voor Silver is het toch 25000 level miles of 15 single trips? Die haal je dus ook met 7,5 retourtjes AMS-Brussel .......... Ja het blijft belachelijk dat een retour AMS-BRU zowel als een retour AMS-LAX beiden als twee single trips worden gerekend.

Maar tegen de tijd dat je een Platinum status hebt, krijg weer dubbele punten! Retourtje AMS-GRU leverde me tot 1 april altijd 24000 award miles en 12000 level miles op. Nu nog maar de helft! Dus moet ik ook heel erg mijn best doen om mijn Platimun status te behouden.
  donderdag 9 juli 2009 @ 15:25:17 #166
62913 Blik
The one and Only!
pi_70815196
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 15:21 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Zeg dan ook tegen die secretaresse die de tickets boekt, dat je minimaal een wijzigbaar ticket moet hebben voor het geval dat. Dan boek je namelijk altijd in een klasse waar je 50% van de miles krijgt ipv 25%.

Enne, voor Silver is het toch 25000 level miles of 15 single trips? Die haal je dus ook met 7,5 retourtjes AMS-Brussel .......... Ja het blijft belachelijk dat een retour AMS-BRU zowel als een retour AMS-LAX beiden als twee single trips worden gerekend.

Maar tegen de tijd dat je een Platinum status hebt, krijg weer dubbele punten! Retourtje AMS-GRU leverde me tot 1 april altijd 24000 award miles en 12000 level miles op. Nu nog maar de helft! Dus moet ik ook heel erg mijn best doen om mijn Platimun status te behouden.
Ik werk voor een groot bedrijf, het hele boekingsproces is dus automatisch d.m.v. een Self-Booking-Tool die automatisch de goedkoopste tickets weergeeft.
pi_71792630
Vraagje....als ik een ticket boek van mijn miles krijg ik dan over deze vlucht weer miles ? En kan je bij KLM de belastingen alleen afrekenen met credit card en niet met Ideal ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_71792856
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:09 schreef LangeTabbetje het volgende:
Vraagje....als ik een ticket boek van mijn miles krijg ik dan over deze vlucht weer miles ? En kan je bij KLM de belastingen alleen afrekenen met credit card en niet met Ideal ?
Eerste vraag: nee. Tweede vraag weet ik niet, maar ik gok van niet.
pi_71793031
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:17 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Eerste vraag: nee. Tweede vraag weet ik niet, maar ik gok van niet.
Leek me ook niet dat je daar nog punten op zou sparen maar je weet het maar nooit . Wel wazig dat je gewone tickets wel via Ideal kan betalen en een plukje belastingen niet
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_71793432
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:23 schreef LangeTabbetje het volgende:
Wel wazig dat je gewone tickets wel via Ideal kan betalen en een plukje belastingen niet
Het is niet zo dat je alleen de belastingen afrekent. Je koopt in feite een ticket met als betaalmiddel award miles. Dit doe je bij Flying Blue, een zelfstandig bedrijf dat losstaand van KLM wordt gerund. Flying Blue heeft ervoor gekozen alleen credit card betalingen te accepteren. Vandaar dat je award tickets alleen met credit cards kunt afrekenen.
pi_71793496
Iets anders dat recentelijk bij Flying Blue is geintroduceerd: je kunt nu miles direkt kopen. De prijs is 53 euro voor 2000 miles. Voor mijn gevoel is dit erg hoog, maar als je net 2000 miles nodig hebt om een bepaald award ticket te kunnen kopen, dan is deze nieuwe service wel erg handig.
pi_71796081
Ook maar eens gaan volgen. Omdat ik de kwaliteit van de KLM inmiddels echt te kut vond, vlieg ik eigenlijk alleen nog maar BA (ik woon in Londen). Voordeel is dat de punten daar sneller gaan en ook nuttiger zijn. Nu nog twee retourtjes voor de Gold status, dus da's dan helemaal relaxt voor het prive vliegen... Daarna pas weer met KLM vliegen om daar wellicht ook nog ergens mee te komen dit jaar
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:51:13 #173
45833 crew  Fogel
pi_71805979
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:39 schreef jaco het volgende:
Iets anders dat recentelijk bij Flying Blue is geintroduceerd: je kunt nu miles direkt kopen. De prijs is 53 euro voor 2000 miles. Voor mijn gevoel is dit erg hoog, maar als je net 2000 miles nodig hebt om een bepaald award ticket te kunnen kopen, dan is deze nieuwe service wel erg handig.
Maar als je voor dat awardticket dan bv 40.000 punten kwijt (waarvan 2000 gekocht) bent + 200¤ aan toeslagen terwijl een normaal ticket 300¤ kost, "spaar" je slechts ca 50¤, da's de moeite ook weer niet waard en kan je beter 300¤ uitgeven en daar die 2000 punten mee verdienen ipv KLM te sponsoren met 53¤ voor 2000 punten.

Het zou leuker zijn als je de punten zou kunnen verkopen aan de KLM voor dezelfde prijs
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_72642401
Ik heb dit jaar twee reizen gemaakt met een star alliance maatschappij. En volgens mij heb ik al genoeg miles om er van te profiteren. Wat zou het meest gunstige frequent flyer programma zijn om van lid te worden? Ik kom er niet echt uit. Iemand tips? Is er een gezamelijk Frequent flyer programma voor alle Star Alliance leden?

Alvast bedankt!
  Moderator vrijdag 11 september 2009 @ 14:49:51 #175
45833 crew  Fogel
pi_72643857
Lufthansas Miles and More is volgens velen beter dan SAS' Eurobonus, vooral omdat je bij de eerstgenoemde je punten aan vanalles kan besteden anders dan vluchten, autohuur en hotels.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_72644848
Ah dat komt mooi uit aangezien ik net een week terug een Miles & More account heb aangemaakt.
Ik kan daar volgens mij miles krijgen voor alle vluchten met leden van Star Alliance.

Bedankt voor de info!
pi_72652174
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 14:49 schreef Fogel het volgende:
Lufthansas Miles and More is volgens velen beter dan SAS' Eurobonus, vooral omdat je bij de eerstgenoemde je punten aan vanalles kan besteden anders dan vluchten, autohuur en hotels.
Goeie! Enig idee of ik mijn Eurobonus punten over kan zetten naar Miles and More? Alles van SAS is kut, vlieg er echter wel veel mee. Verder vlieg ik af en toe ook wel Lufthansa en BMI.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_77956581
Topic kick:

Ik werk sinds een paar maanden ook voor Miles and More, dus als iemand vragen heeft: kom maar!
  Moderator zaterdag 13 februari 2010 @ 18:24:39 #179
45833 crew  Fogel
pi_77960422
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 18:51 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Goeie! Enig idee of ik mijn Eurobonus punten over kan zetten naar Miles and More? Alles van SAS is kut, vlieg er echter wel veel mee. Verder vlieg ik af en toe ook wel Lufthansa en BMI.
Nu is de tijd om er een beetje meer vaart achter te zetten, SAS is wederom bijna failliet...ware het niet voor de kapitaalinjectie van de Noorse regering, was SAS vorige week opgedoekt...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  Moderator zaterdag 13 februari 2010 @ 18:25:21 #180
45833 crew  Fogel
pi_77960444
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 16:16 schreef firewirecable het volgende:
Topic kick:

Ik werk sinds een paar maanden ook voor Miles and More, dus als iemand vragen heeft: kom maar!
Cool
Mag ik mijn Eurobonuspunten bij jullie onderbrengen? (Ik woon in Noorwegen)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_77966870
Het is (helaas) niet mogelijk de verschillende FQTV programma's binnen de Star Alliance samen te voegen. Het kan eventueel op expliciet verzoek worden gedaan door middel een zogenaamde "status match", echter dien je een hoge tier level te hebben bij het andere FQTV programma (ook niet Star Alliance partner programma's) omdat ze dan een 'high volume customer' binnen kunnen halen.

Voor de 'normale' leden is dit helaas niet mogelijk.
pi_77989646
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 21:49 schreef firewirecable het volgende:
Het is (helaas) niet mogelijk de verschillende FQTV programma's binnen de Star Alliance samen te voegen. Het kan eventueel op expliciet verzoek worden gedaan door middel een zogenaamde "status match", echter dien je een hoge tier level te hebben bij het andere FQTV programma (ook niet Star Alliance partner programma's) omdat ze dan een 'high volume customer' binnen kunnen halen.

Voor de 'normale' leden is dit helaas niet mogelijk.
En als ik iemand ben die voor werk wekelijks business class vliegt? Ik kies momenteel meestal BA, omdat SAS nogal kut is. Maar goed, zou op zich wel van Eurobonus naar Miles & More willen en dan wat vaker vliegen met Lufthansa op Duitse bestemmingen. Ben nu ook niks bij SAS omdat ik die punten niet eens check, bij BA gold?

Zal wel niet, maar leek me proberen waard. Miles & More in combinatie met mijn Sixt goldcard is wel handig!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_77990001
Je kunt natuurlijk altijd een verzoek indienen om te zien of ze je over willen hebben naar MAM. Persoonlijk ben ik niet op die afdeling werkzaam (ik doe enkel boekingen voor BASE en FTL klanten en rekening informatie) dus de exacte procedure kan ik je niet zeggen, maar ik heb laatst met een KLM Flying Blue Platinum gesproken die middels een status match MAM SEN zou worden. Het kan dus wel, maar je moet, als klant, ook wat te bieden hebben wat revenue omzet betreft.
pi_77990228
quote:
Op zondag 14 februari 2010 18:09 schreef firewirecable het volgende:
Je kunt natuurlijk altijd een verzoek indienen om te zien of ze je over willen hebben naar MAM. Persoonlijk ben ik niet op die afdeling werkzaam (ik doe enkel boekingen voor BASE en FTL klanten en rekening informatie) dus de exacte procedure kan ik je niet zeggen, maar ik heb laatst met een KLM Flying Blue Platinum gesproken die middels een status match MAM SEN zou worden. Het kan dus wel, maar je moet, als klant, ook wat te bieden hebben wat revenue omzet betreft.
Klinkt logisch. Op zich hebben we genoeg mensen hier op kantoor die bij Lufhansa een hoge status hebben, we vliegen allemaal nu eenmaal veel en we hebben een kantoor in Duitsland. Ik ben erg jaloers op een collega met HON Circle. Ik bel ze wel eens.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator zondag 14 februari 2010 @ 18:32:11 #185
45833 crew  Fogel
pi_77990719
Als KLM platinum standaard met HON gematched wordt, dan zou ik niet twijfelen en weg zijn bij de KLM... HON is gewoon zoveel meer dan plat.

Maar laat ik eerst maar even gold binnenhalen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_77990755
quote:
Op zondag 14 februari 2010 18:32 schreef Fogel het volgende:
Als KLM platinum standaard met HON gematched wordt, dan zou ik niet twijfelen en weg zijn bij de KLM... HON is gewoon zoveel meer dan plat.

Maar laat ik eerst maar even gold binnenhalen.
Klopt. Nou ja, overstappen van Eurobonus ga ik sowieso, ik wil enkel graag wat punten meenemen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_77991605
quote:
Op zondag 14 februari 2010 18:32 schreef Fogel het volgende:
Als KLM platinum standaard met HON gematched wordt, dan zou ik niet twijfelen en weg zijn bij de KLM... HON is gewoon zoveel meer dan plat.

Maar laat ik eerst maar even gold binnenhalen.
Geloof mij, KLM Platinum is bij lange na niet het zelfde niveau als MAM HON. Je moet 600.000 status mijlen vliegen in 2 jaar wil je die status halen.
KLM Platinum wordt gezien als MAM SEN.
  Moderator zondag 14 februari 2010 @ 20:39:58 #188
45833 crew  Fogel
pi_77995806
quote:
Op zondag 14 februari 2010 18:59 schreef firewirecable het volgende:

[..]

Geloof mij, KLM Platinum is bij lange na niet het zelfde niveau als MAM HON. Je moet 600.000 status mijlen vliegen in 2 jaar wil je die status halen.
KLM Platinum wordt gezien als MAM SEN.
Lees nog eens wat ik schreef

MAM SEN lijkt me inderdaad ook een beter match niveau voor plat. Deze specifieke plat zal wel gegantisch veel gevlogen hebben om naar HON te kunnen gaan.

De broer van een collega was overigens deel van de eerste batch HON members. Ik ben eerlijk gezegd blij dat ik zelf niet zo enorm veel vlieg. Mijn chef heeft een Pandion kaart van EB, en dat is bij lange na niet zo goed als HON.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_78014508
quote:
Op zondag 14 februari 2010 20:39 schreef Fogel het volgende:

[..]

Lees nog eens wat ik schreef
Ik zie het inderdaad, Platinum was ook niet geheel uitgeschreven vandaar mijn verwarring
pi_78207714
Wat al gefluisterd werd onder de regelmatige reizigers, bevestigt de consumentenbond nu:

http://www.nu.nl/economie(...)t-steeds-langer.html
  Moderator dinsdag 23 februari 2010 @ 10:45:13 #191
45833 crew  Fogel
pi_78335393
De collega in het kantoor naast heeft een brief ontvangen dat hij binnenkort een Pandion kaart gaat ontvangen. Hij zei dat hij nu hoopt dat er iets fout gaat bij zijn volgende reis (naar de UK) om te testen hoeveel het scheelt qua extra service tov gold.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_78353620
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 23:21 schreef jaco het volgende:
Wat al gefluisterd werd onder de regelmatige reizigers, bevestigt de consumentenbond nu:

http://www.nu.nl/economie(...)t-steeds-langer.html
Dat niet alleen maar als ik bijvoorbeeld zie wat de Miles and More award ticket uiteindelijk kosten.... in Europa zijn de betaalde ticket vaak "goedkoper" uiteindelijk gezien de tijd en geld dat je moet investeren om een Europese vlucht te kunnen kopen met mijlen.
pi_78636342
Misschien een hele domme vraag (vlieg zelf amper, ben wel van plan om het vaker te gaan doen), maar bv de Skywards kaart van Emirates, is die gratis, of betaal je daar bepaald bedrag voor?
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:08:45 #194
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_78637681
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:38 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
Misschien een hele domme vraag (vlieg zelf amper, ben wel van plan om het vaker te gaan doen), maar bv de Skywards kaart van Emirates, is die gratis, of betaal je daar bepaald bedrag voor?
Ik heb hem gewoon gratis gekregen, heb nog nooit gehoord van een FF programma waar je voor moest betalen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_78651887
Wat word ik toch ziek van dat Flying Blue programma. Afgelopen maanden drie keer op en neer tussen Boston en Amsterdam. Verzamelde miles: 7,720. Gevlogen miles: 23,160. Ik koop al mijn tickets via de normale manier, direct van nwa.com. Ik ben deelnemer van FB sinds 2005 en heb nu 200 miles te weinig om een transatlantische vlucht te boeken. Dat is toch niet te flitsen?
Jesus saves but death prevails.
  Moderator dinsdag 2 maart 2010 @ 20:39:44 #196
45833 crew  Fogel
pi_78652262
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 20:32 schreef Shivo het volgende:
Wat word ik toch ziek van dat Flying Blue programma. Afgelopen maanden drie keer op en neer tussen Boston en Amsterdam. Verzamelde miles: 7,720. Gevlogen miles: 23,160. Ik koop al mijn tickets via de normale manier, direct van nwa.com. Ik ben deelnemer van FB sinds 2005 en heb nu 200 miles te weinig om een transatlantische vlucht te boeken. Dat is toch niet te flitsen?
Het programma is behoorlijk slecht geworden de laatste jaren. Ik vond toevallig dit weekend nog een infofolder uit 2003 en wat oude statements waaruit blijkt dat ik voor 15000 punten en zonder belasting te betalen heen en weer Oslo-Amsterdam kon vliegen. Tegenwoordig is dat 25k punten + ca 100¤ aan belasting.... en daarnaast gaat het sparen ook al een stuk trager.

Heb je al je Mileage Summary vie e-mail? Zo nee, dan krijg je daar 1000 punten voor als je dat instelt.

En als je FB belt om te boeken, doen ze waarschijnlijk niet zo moeilijk over die 200 punten. En als de eerste medewerker je niet wil matsen, bel je gewoon de volgende dag terug...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  dinsdag 2 maart 2010 @ 21:13:48 #197
62913 Blik
The one and Only!
pi_78654462
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 20:32 schreef Shivo het volgende:
Wat word ik toch ziek van dat Flying Blue programma. Afgelopen maanden drie keer op en neer tussen Boston en Amsterdam. Verzamelde miles: 7,720. Gevlogen miles: 23,160. Ik koop al mijn tickets via de normale manier, direct van nwa.com. Ik ben deelnemer van FB sinds 2005 en heb nu 200 miles te weinig om een transatlantische vlucht te boeken. Dat is toch niet te flitsen?
Vorig jaar ook 3 transatlantische vluchten gehad met KLM. Naar Vancouver, Chicago en naar Panama City en zit welgeteld op 13.000 miles. Dan heb je dus nog echt helemaal niks.
  Moderator dinsdag 2 maart 2010 @ 21:21:35 #198
45833 crew  Fogel
pi_78655045
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:13 schreef Blik het volgende:

[..]

Vorig jaar ook 3 transatlantische vluchten gehad met KLM. Naar Vancouver, Chicago en naar Panama City en zit welgeteld op 13.000 miles. Dan heb je dus nog echt helemaal niks.
Ik heb maar 1 transatlantische vlucht gehad de laatste 9 jaar en heb ca 104000 punten
(het helpt erg veel om een AmEx card te hebben en veel binnen Europa te vliegen natuurlijk )
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  dinsdag 2 maart 2010 @ 21:35:30 #199
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_78656009
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:13 schreef Blik het volgende:

[..]

Vorig jaar ook 3 transatlantische vluchten gehad met KLM. Naar Vancouver, Chicago en naar Panama City en zit welgeteld op 13.000 miles. Dan heb je dus nog echt helemaal niks.
Ja het leven van zelfs een FB Platinum member gaat niet over rozen. Waar ik tot 1 april vorig jaar op de route AMS-GRU, iedere maand gewoon even 25000 miles (incl 100% bonus) op een goedkoop ticket naar binnen kruiide, moet ik nu al een duurder ticket kopen om nog 6000 miles op zo'n trip te verdienen. want als ik het goedkoopste ticket koop, krijg ik helemaal geen miles. Dat gaat dit jaar dus erg krap worden om die status te behouden. En helaas maak ik geen trips meer in Europa via Parijs, want dan kom je toch met 4 level vluchten aan het einde van de week thuis. En daar heb je maar 15 trips voor nodig om die status te behouden.

Maar ik klaag niet echt, want vorige maand nog een prive trip op de miles AMS-BKK vv en zowel op de heen- als terugreis een upgrade omdat de vlucht weer eens onbehoorlijk overboekt was. Thanks KLM!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_78657538
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik heb hem gewoon gratis gekregen, heb nog nooit gehoord van een FF programma waar je voor moest betalen.
De Marco Polo Club van Cathay Pacific kost 50 USD om te joinen. Je hebt dan wel op het eerste level meteen al voordelen zoals een servicenummer en een aparte incheck balie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')