abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65450437
quote:
Op maandag 26 januari 2009 20:42 schreef Fogel het volgende:
Maar waar wil je die duizenden miles dan voor gebruiken? De belasting van een retour is vaak al hoger dan een ticket inclusief belasting met een low-cost carrier. Met een LCC ben je totaal dan minder kwijt en het kost je zelfs geen bergen met miles...
Dat is niet mogelijk, omdat de LCC dezelfde belastingen over het ticket moet berekenen als de traditionele partij. De belastingen worden per luchthaven en land vastgesteld, niet per luchtvaartmaatschappij.

De LCC biedt mogelijk een voordeel door een 'low cost' luchthaven te kiezen, zoals Weeze. Als dat voordeel groot is dan kies ik daar ook voor. Ik heb niets tegen de LCC airlines. Maar de LCC airlines zijn niet per definitie goedkoper dan de traditionele maatschappijen en soms bieden ze geen mogelijkheden zoals intercontinentaal.

Als je dan toch zo nu en dan met de traditionele maatschappijen vliegt, kun je ook net zo goed ook die miles sparen (en besteden). Dat biedt alleen maar voordeel.
pi_65471591
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 12:06 schreef jaco het volgende:

[..]

Dat is niet mogelijk, omdat de LCC dezelfde belastingen over het ticket moet berekenen als de traditionele partij. De belastingen worden per luchthaven en land vastgesteld, niet per luchtvaartmaatschappij.

O ja? Moet je voor de gein eens de opbouw van de tarieven van KLM en Singapore Airlines vergelijken voor een retour AMS-SIN of KLM met China Airlines of EVA op de route AMS-BKK. Dan zul je zien dat de basis tarieven bij KLM heel laag zijn en de toeslagen heel hoog. Bij die andere maatschappijen is de toeslag meer op de werkelijkheid gebaseerd, met dan weer hogere basis tarieven.

En KLM houdt het lekker zo want dan hoeven ze die miles enerzijds ook niet zo hoog in hun boeken te waarderen en anderzijds vangen ze veel meer wanneer die miles besteed worden. KLM is wel slim hoor, maar ik begin er zo erg van te balen dat ik sterk overweeg wanneer ik volgend jaar mogelijk mijn Platinum for ever haal, toch maar eens wat vaker met een One World partner te vliegen.
  Moderator dinsdag 27 januari 2009 @ 22:25:08 #103
45833 crew  Fogel
pi_65473267
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:47 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

O ja? Moet je voor de gein eens de opbouw van de tarieven van KLM en Singapore Airlines vergelijken voor een retour AMS-SIN of KLM met China Airlines of EVA op de route AMS-BKK. Dan zul je zien dat de basis tarieven bij KLM heel laag zijn en de toeslagen heel hoog. Bij die andere maatschappijen is de toeslag meer op de werkelijkheid gebaseerd, met dan weer hogere basis tarieven.

En KLM houdt het lekker zo want dan hoeven ze die miles enerzijds ook niet zo hoog in hun boeken te waarderen en anderzijds vangen ze veel meer wanneer die miles besteed worden. KLM is wel slim hoor, maar ik begin er zo erg van te balen dat ik sterk overweeg wanneer ik volgend jaar mogelijk mijn Platinum for ever haal, toch maar eens wat vaker met een One World partner te vliegen.
Inderdaad, en nog 'beter'... kijk eens wat de toeslagen zijn als je een award ticket wil boeken versus een normaal KLM ticket. Het zal je op gaan vallen dat de toeslagen (soms fors) hoger zijn bij award tickets.
Wie legt het me uit... de KLM zelf heeft er in ieder geval geen fatsoenlijke verklaring voor.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_65480937
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:25 schreef Fogel het volgende:

[..]

Inderdaad, en nog 'beter'... kijk eens wat de toeslagen zijn als je een award ticket wil boeken versus een normaal KLM ticket. Het zal je op gaan vallen dat de toeslagen (soms fors) hoger zijn bij award tickets.
Wie legt het me uit... de KLM zelf heeft er in ieder geval geen fatsoenlijke verklaring voor.
De enige verklaring zou moeten zijn, dat bepaalde toeslagen een bepaald percentage van de ticketprijs zijn ? En als je een gewoon ticket wilt boeken, een lagere ticketprijs krijgt ? En bij een award ticket uitgegaan wordt van de fullfare ticket ? Waardoor in het laatste geval je hogere toeslagen krijgt ? Als je het dus procentueel berekend ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  † In Memoriam † vrijdag 20 maart 2009 @ 10:22:58 #105
230491 Zith
pls tip
pi_67231804
Is het mogelijk om punten over te maken naar een ander?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_67232623
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 10:22 schreef Zith het volgende:
Is het mogelijk om punten over te maken naar een ander?
In Amerika lukt je dit wel, in Europa volgens mij geen kans! In ieder geval niet met FB miles. Maar dat heeft dus ook geen zin gezien de maatschappijen in Skyteam. Je wilt toch geen FB miles inruilen voor het Mille Miglia concept van Alitalia neem ik aan?

Of bedoelde je van de ene kaart naar de andere? Neuh! want daar maken die maatschappijen nu zo lekker handig gebruik van. Alle miles onder de laagst besteedbare norm, zeg 25000, vervallen gewoon na 20 maanden die een gold wanneer je niet met een Skyteam partner vliegt. En dan is het aanbod van award tickets voor Silver en Gold members altijd veel minder dan voor Platinum members. Heb ik eens een keer gecheckt met een collega card had. Ik kon op bijna alle dagen binnen één maand voor 40000 miles naar SIN, KUL of BKK vliegen terwijl hij op de meeste dagen geen beschikbaar heid kreeg, of uitsluitend een Flex ticket voor 80000 miles moest aanschaffen.

Het is hetzelfde principe als de zegels van AH. Alle zegels worden verkocht, maar niet alle zegels worden ingeleverd. Is een goudmijn voor AH! En zo ook die kortingsacties waarbij je geld retour krijgtals je een coupon instuurt, Die acties worden uiteindelijk middels BTW verrekening geheel door de belasting betaler betaald.

[ Bericht 27% gewijzigd door Buzz129 op 20-03-2009 11:01:41 ]
pi_67847906
Denkt Buzz in augustus een heel goedkoop ticket naar Thailand te boeken door na wat snuffelen de volgende constuctie gevonden te hebben:

AMS-SIN KLM Award ticket in WBC 60000 miles + 129 euries
SIN-BKK Jetstar SGD 38
BKK-SIN Jetstar THB 1000
SIN-AMS KLM Award ticket in WBC 60000 miles + 113 euries

ofwel alles bij elkaar zo'n 280 euro ..........

Nee wat gebeurt er tijdens het internet boeken bij KLM, zegt die pagina na vlucht selectie dat het geen 120000 miles zijn, maar gewijzigd is in 160000 miles. Ik bellen met Flying Blue en daar zeggen ze dat de website fout is en dat het sinds 1 april gewijzigd is. Ja dat het sparen van miles niet zo snel meer gaat sinds 1 april weet ik wel maar nu ook nog die award tickets in WBC aanpassen gaat wel een beetje erg snel. Ik zeg nog dat als er in een winkel een prijskaartje van 60 euro ergens aanhangt, ik toch ook geen 80 hoef te betalen al staat dat misschien ergens op een prijslijst achter in het magazijn. Maar de dame van FB kon of wilde, nee ik denk kon, er helaas niets aan veranderen.

Heb ik dat KLM ticket geboekt en kijk ik bij Jetstar, is die voor de retourdatum ineens 900 THB duurder geworden. OK dan maar voor 300 euries een retour naar BKK.

Kan het goedkoper? Ja als je een rechtstreekse KLM vlucht kunt vinden AMS-BKK in economy voor 80000 miles + 242 euro's! Maar die zijn er helaas niet in augustus!
pi_67891300
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:09 schreef Buzz129 het volgende:
Nee wat gebeurt er tijdens het internet boeken bij KLM, zegt die pagina na vlucht selectie dat het geen 120000 miles zijn, maar gewijzigd is in 160000 miles.
De Flying Blue website staat hierom bekend. Ook de -vaak zeer gunstige- promo awards zijn soms domweg niet te boeken. Hieronder een link naar een discussie hierover ("Award booking issues on FB website"). Misschien biedt het enige troost ....

http://www.flyertalk.com/forum/flying-blue-air-france-klm-594/
  vrijdag 10 april 2009 @ 11:56:26 #109
62913 Blik
The one and Only!
pi_67891626
heb ook een FB-kaart aangevraagd. Ik lekker vluchten boeken via mijn werk. Blijkt dat ik maar 25% miles krijg voor mijn vluchten
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 12:17:23 #110
45833 crew  Fogel
pi_67892286
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 11:56 schreef Blik het volgende:
heb ook een FB-kaart aangevraagd. Ik lekker vluchten boeken via mijn werk. Blijkt dat ik maar 25% miles krijg voor mijn vluchten
Business class tickets kopen, dan krijg je meer dan 25%.

Ik mag bij mijn 2e werkgever de punten die ik verdien niet prive gebruiken, dus het maakt me weinig uit hoeveel of weinig ik er krijg.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  vrijdag 10 april 2009 @ 12:45:54 #111
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_67893106
Woensdag vlieg ik naar Dubai, en zal ik genoeg miles verdienen om toe te treden tot de Skywards Gold club
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  vrijdag 10 april 2009 @ 12:47:31 #112
62913 Blik
The one and Only!
pi_67893148
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 12:17 schreef Fogel het volgende:

[..]

Business class tickets kopen, dan krijg je meer dan 25%.

Ik mag bij mijn 2e werkgever de punten die ik verdien niet prive gebruiken, dus het maakt me weinig uit hoeveel of weinig ik er krijg.
Helaas mag ik geen business class vliegen van mijn baas
pi_67896848
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 12:17 schreef Fogel het volgende:

[..]

Business class tickets kopen, dan krijg je meer dan 25%.

Ik mag bij mijn 2e werkgever de punten die ik verdien niet prive gebruiken, dus het maakt me weinig uit hoeveel of weinig ik er krijg.
Dat hoor ik steeds vaker. En ik blijf het idioot vinden wanneer je die gratis miles, waar je niets voor hoeft te doen, niet zelf mag besteden. Als ik met een leaseauto tank mag ik toch ook de shell zegeltjes of de freebees punten zelf houden. Ik zie het meer als een kleine compensatie voor het op zondag 12 uur op je reet in een vliegtuigstoel zitten sinds ook ik geen business class meer mag vliegen.

En als er straks nog een belasting ambtenaar op het lumineuze idee komt om die award tickets te belasten, ben ik de eerste om naar One World over te stappen.

Overigens wordt het nog hard doorsparen voor die miles nu ik zie dat ik voor elke vlucht nog maximaal 50% van de oorspronkelijke miles verdien. Zo was GRU een dikke 24000 miles en nu nog maar 6 of max 12 duizend per trip. En NYC was altijd 14000 en nu nog maar 7000. Volgende keer toch eens proberen in het weekend te vertrekken en een Biz Seat bij Open Skies te reserveren. iemand al ervaring met Open Skies AMS-JFK?
pi_67897060
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 11:56 schreef Blik het volgende:
heb ook een FB-kaart aangevraagd. Ik lekker vluchten boeken via mijn werk. Blijkt dat ik maar 25% miles krijg voor mijn vluchten
Een tip: als je snel je Gold level wilt halen, boek je al je trips via CDG. Kost vaak niets meer maar dan heb je per trip wel 4 level vluchten ipv 2. En zo heb je na 10 trips al je Gold level bereikt. Ik heb dat zo vaak gedaan en ook op trips binnen Europa naar b.v. Istanbul en Budapest. Mijn excuus was altijd dat die vertrektijden gunstiger waren zodat ik op de reisdag gewoon de hele dag op kantoor kon zijn en dus pas om 17 uur AMS-CDG hoefde te vliegen en zo de laatste vlucht vanaf CDG naar plaats van bestemming te nemen. Je moet het dan dus niet erg vinden om 's nachts om 1 uur in je hotel aan te komen. Maar het kan dus wel!
pi_67897914
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:01 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Dat hoor ik steeds vaker. En ik blijf het idioot vinden wanneer je die gratis miles, waar je niets voor hoeft te doen, niet zelf mag besteden. Als ik met een leaseauto tank mag ik toch ook de shell zegeltjes of de freebees punten zelf houden. Ik zie het meer als een kleine compensatie voor het op zondag 12 uur op je reet in een vliegtuigstoel zitten sinds ook ik geen business class meer mag vliegen.

En als er straks nog een belasting ambtenaar op het lumineuze idee komt om die award tickets te belasten, ben ik de eerste om naar One World over te stappen.

Overigens wordt het nog hard doorsparen voor die miles nu ik zie dat ik voor elke vlucht nog maximaal 50% van de oorspronkelijke miles verdien. Zo was GRU een dikke 24000 miles en nu nog maar 6 of max 12 duizend per trip. En NYC was altijd 14000 en nu nog maar 7000. Volgende keer toch eens proberen in het weekend te vertrekken en een Biz Seat bij Open Skies te reserveren. iemand al ervaring met Open Skies AMS-JFK?
Je hebt nu toch ook zo ´n bedrijfsspaarsysteem bij KLM ? M.a.w., spaar je met zijn allen voor de bedrijfspot, van waaruit het bedrijf weer goedkope tickets kan boeken.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_67899531
Ben pas opgewaardeerd naar Platinum.
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 17:41:32 #117
45833 crew  Fogel
pi_67901544
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:01 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Dat hoor ik steeds vaker. En ik blijf het idioot vinden wanneer je die gratis miles, waar je niets voor hoeft te doen, niet zelf mag besteden. Als ik met een leaseauto tank mag ik toch ook de shell zegeltjes of de freebees punten zelf houden. Ik zie het meer als een kleine compensatie voor het op zondag 12 uur op je reet in een vliegtuigstoel zitten sinds ook ik geen business class meer mag vliegen.
Werkgever nummer 2 is de (Noorse) overheid. De reden dat je de miles zelf niet mag besten is het voorkomen dat er duurdere tickets geboekt worden dan noodzakelijk. Ook willen ze een eerlijke concurentiepostie voor de luchtvaartmaatschappijen (voornamelijk SAS en Norwegian) behouden. Ze zijn zelfs zo ver gegaan dat je op binnenlandse vluchten met de SAS totaal geen punten meer verdiend, niemand.
Hier staat wel tegenover dat je reistijd (van voordeur tot hotelkamer) als werktijd kan schrijven tijdens werkdagen, en een half uur per uur in het weekend (maar je mag ook weigeren om in het weekend te vliegen, niemand die je iets kan doen). Daarnaast krijg je een ruime vergoeding voor onderweg.
Bij werkgever nummer 1 mag ik de punten wel prive besteden en heb verder dezelfde regels als hierboven.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 17:42:28 #118
45833 crew  Fogel
pi_67901563
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 16:36 schreef jpjedi het volgende:
Ben pas opgewaardeerd naar Platinum.
Maar dat heeft toch totaal geen nut tov gold? (behalve 1 stapje hoger staan bij overboeking)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  vrijdag 10 april 2009 @ 17:50:45 #119
62913 Blik
The one and Only!
pi_67901755
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:10 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Een tip: als je snel je Gold level wilt halen, boek je al je trips via CDG. Kost vaak niets meer maar dan heb je per trip wel 4 level vluchten ipv 2. En zo heb je na 10 trips al je Gold level bereikt. Ik heb dat zo vaak gedaan en ook op trips binnen Europa naar b.v. Istanbul en Budapest. Mijn excuus was altijd dat die vertrektijden gunstiger waren zodat ik op de reisdag gewoon de hele dag op kantoor kon zijn en dus pas om 17 uur AMS-CDG hoefde te vliegen en zo de laatste vlucht vanaf CDG naar plaats van bestemming te nemen. Je moet het dan dus niet erg vinden om 's nachts om 1 uur in je hotel aan te komen. Maar het kan dus wel!
Ik ga niet via CDG als ik ook direct kan vliegen voor een paar extra miles. Gelukkig zijn de vluchten waar ik het over heb in ieder geval wel continentaal (Chicago en Vancouver). En ga ik ook nog met Delta op vakantie naar Panama.
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 17:54:25 #120
45833 crew  Fogel
pi_67901829
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:50 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik ga niet via CDG als ik ook direct kan vliegen voor een paar extra miles. Gelukkig zijn de vluchten waar ik het over heb in ieder geval wel continentaal (Chicago en Vancouver). En ga ik ook nog met Delta op vakantie naar Panama.
Het aantal enkele vluchten telt ook voor status, ongeacht hoeveel/weinig punten je krijgt.
Een retour via Parijs is dan 4 enkele reizen ipv 2 direct. Aangezien je maar 15 enkele reizen nodig hebt voor zilver en 30 voor goud, zit je dan zo aan een betere status dan ivory.
Wat mij betreft kan je beter vanaf Dusseldorf of een andere Duitse luchthaven naar Amsterdam vliegen en vanaf daar verder ipv via CDG te vliegen (ik heb echt een bloedhekel aan dat vliegveld).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_67905327
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:42 schreef Fogel het volgende:

[..]

Maar dat heeft toch totaal geen nut tov gold? (behalve 1 stapje hoger staan bij overboeking)
geen idee eigenlijk.

Als ik vanuit India naar CDG vlieg word ik eigenlijk altijd geupgrade terwijl ik goud had. Zou niet weten wat beter kan.
pi_67924891
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:42 schreef Fogel het volgende:

[..]

Maar dat heeft toch totaal geen nut tov gold? (behalve 1 stapje hoger staan bij overboeking)
Allereerst krijg je met een Platinum status 100% bonus miles tov 75% bij een Gold status. En je wilt niet weten hoeveel meer award tickets er voor Platinum beschikbaar zijn dan voor Gold level. Ooit eens met een collega gecheckt. Hij heeft Gold en ik een Plat status. Zoeken we allebei naar een award ticket AMS-BKK op dezelfde datum, zie ik wel beschikbaarheid voor 40000 miles, en hij kon alleen een flex ticket voor 80000 krijgen.!

En ach die voorrang maakt me niet zoveel uit. Op een overboekte vlucht CDG-GRU op zaterdagavond vind ik het geen straf om vrijwillig mijn stoel op te geven, een nacht in een 5* hotel, 600 Euro cash en de volgende dag om 10 uur met een upgrade de dag vlucht te nemen. Vaak doe ik het erom!
  Moderator zaterdag 11 april 2009 @ 16:18:25 #123
45833 crew  Fogel
pi_67925909
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 15:28 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Allereerst krijg je met een Platinum status 100% bonus miles tov 75% bij een Gold status. En je wilt niet weten hoeveel meer award tickets er voor Platinum beschikbaar zijn dan voor Gold level. Ooit eens met een collega gecheckt. Hij heeft Gold en ik een Plat status. Zoeken we allebei naar een award ticket AMS-BKK op dezelfde datum, zie ik wel beschikbaarheid voor 40000 miles, en hij kon alleen een flex ticket voor 80000 krijgen.!

En ach die voorrang maakt me niet zoveel uit. Op een overboekte vlucht CDG-GRU op zaterdagavond vind ik het geen straf om vrijwillig mijn stoel op te geven, een nacht in een 5* hotel, 600 Euro cash en de volgende dag om 10 uur met een upgrade de dag vlucht te nemen. Vaak doe ik het erom!
OK, dus het heeft wel (wat) nut.

Ik geef ook graag mijn stoel op voor cash, maar helaas zijn de vluchten die ik boek vrijwel nooit overboekt (economy wel, maar dan krijg ik dus een upgrade, schiet niet op qua cash en binnen europe maakt het niet veel verschil of je voor of achter het gordijn zit).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  zaterdag 11 april 2009 @ 18:20:08 #124
62913 Blik
The one and Only!
pi_67929150
Is er trouwens een site waar je uit kunt zoeken hoeveel miles je route spaart?
  Moderator zaterdag 11 april 2009 @ 19:34:05 #125
45833 crew  Fogel
pi_67931156
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 18:20 schreef Blik het volgende:
Is er trouwens een site waar je uit kunt zoeken hoeveel miles je route spaart?
Voor KLM gebruik je de Miles Finder.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')