Dat is niet mogelijk, omdat de LCC dezelfde belastingen over het ticket moet berekenen als de traditionele partij. De belastingen worden per luchthaven en land vastgesteld, niet per luchtvaartmaatschappij.quote:Op maandag 26 januari 2009 20:42 schreef Fogel het volgende:
Maar waar wil je die duizenden miles dan voor gebruiken? De belasting van een retour is vaak al hoger dan een ticket inclusief belasting met een low-cost carrier. Met een LCC ben je totaal dan minder kwijt en het kost je zelfs geen bergen met miles...
O ja? Moet je voor de gein eens de opbouw van de tarieven van KLM en Singapore Airlines vergelijken voor een retour AMS-SIN of KLM met China Airlines of EVA op de route AMS-BKK. Dan zul je zien dat de basis tarieven bij KLM heel laag zijn en de toeslagen heel hoog. Bij die andere maatschappijen is de toeslag meer op de werkelijkheid gebaseerd, met dan weer hogere basis tarieven.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 12:06 schreef jaco het volgende:
[..]
Dat is niet mogelijk, omdat de LCC dezelfde belastingen over het ticket moet berekenen als de traditionele partij. De belastingen worden per luchthaven en land vastgesteld, niet per luchtvaartmaatschappij.
Inderdaad, en nog 'beter'... kijk eens wat de toeslagen zijn als je een award ticket wil boeken versus een normaal KLM ticket. Het zal je op gaan vallen dat de toeslagen (soms fors) hoger zijn bij award tickets.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:47 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
O ja? Moet je voor de gein eens de opbouw van de tarieven van KLM en Singapore Airlines vergelijken voor een retour AMS-SIN of KLM met China Airlines of EVA op de route AMS-BKK. Dan zul je zien dat de basis tarieven bij KLM heel laag zijn en de toeslagen heel hoog. Bij die andere maatschappijen is de toeslag meer op de werkelijkheid gebaseerd, met dan weer hogere basis tarieven.
En KLM houdt het lekker zo want dan hoeven ze die miles enerzijds ook niet zo hoog in hun boeken te waarderen en anderzijds vangen ze veel meer wanneer die miles besteed worden. KLM is wel slim hoor, maar ik begin er zo erg van te balen dat ik sterk overweeg wanneer ik volgend jaar mogelijk mijn Platinum for ever haal, toch maar eens wat vaker met een One World partner te vliegen.
De enige verklaring zou moeten zijn, dat bepaalde toeslagen een bepaald percentage van de ticketprijs zijn ? En als je een gewoon ticket wilt boeken, een lagere ticketprijs krijgt ? En bij een award ticket uitgegaan wordt van de fullfare ticket ? Waardoor in het laatste geval je hogere toeslagen krijgt ? Als je het dus procentueel berekend ?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:25 schreef Fogel het volgende:
[..]
Inderdaad, en nog 'beter'... kijk eens wat de toeslagen zijn als je een award ticket wil boeken versus een normaal KLM ticket. Het zal je op gaan vallen dat de toeslagen (soms fors) hoger zijn bij award tickets.
Wie legt het me uit... de KLM zelf heeft er in ieder geval geen fatsoenlijke verklaring voor.
In Amerika lukt je dit wel, in Europa volgens mij geen kans! In ieder geval niet met FB miles. Maar dat heeft dus ook geen zin gezien de maatschappijen in Skyteam. Je wilt toch geen FB miles inruilen voor het Mille Miglia concept van Alitalia neem ik aan?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 10:22 schreef Zith het volgende:
Is het mogelijk om punten over te maken naar een ander?
De Flying Blue website staat hierom bekend. Ook de -vaak zeer gunstige- promo awards zijn soms domweg niet te boeken. Hieronder een link naar een discussie hierover ("Award booking issues on FB website"). Misschien biedt het enige troost ....quote:Op woensdag 8 april 2009 23:09 schreef Buzz129 het volgende:
Nee wat gebeurt er tijdens het internet boeken bij KLM, zegt die pagina na vlucht selectie dat het geen 120000 miles zijn, maar gewijzigd is in 160000 miles.
Business class tickets kopen, dan krijg je meer dan 25%.quote:Op vrijdag 10 april 2009 11:56 schreef Blik het volgende:
heb ook een FB-kaart aangevraagd. Ik lekker vluchten boeken via mijn werk. Blijkt dat ik maar 25% miles krijg voor mijn vluchten
Helaas mag ik geen business class vliegen van mijn baasquote:Op vrijdag 10 april 2009 12:17 schreef Fogel het volgende:
[..]
Business class tickets kopen, dan krijg je meer dan 25%.
Ik mag bij mijn 2e werkgever de punten die ik verdien niet prive gebruiken, dus het maakt me weinig uit hoeveel of weinig ik er krijg.
Dat hoor ik steeds vaker. En ik blijf het idioot vinden wanneer je die gratis miles, waar je niets voor hoeft te doen, niet zelf mag besteden. Als ik met een leaseauto tank mag ik toch ook de shell zegeltjes of de freebees punten zelf houden. Ik zie het meer als een kleine compensatie voor het op zondag 12 uur op je reet in een vliegtuigstoel zitten sinds ook ik geen business class meer mag vliegen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 12:17 schreef Fogel het volgende:
[..]
Business class tickets kopen, dan krijg je meer dan 25%.
Ik mag bij mijn 2e werkgever de punten die ik verdien niet prive gebruiken, dus het maakt me weinig uit hoeveel of weinig ik er krijg.
Een tip: als je snel je Gold level wilt halen, boek je al je trips via CDG. Kost vaak niets meer maar dan heb je per trip wel 4 level vluchten ipv 2. En zo heb je na 10 trips al je Gold level bereikt. Ik heb dat zo vaak gedaan en ook op trips binnen Europa naar b.v. Istanbul en Budapest. Mijn excuus was altijd dat die vertrektijden gunstiger waren zodat ik op de reisdag gewoon de hele dag op kantoor kon zijn en dus pas om 17 uur AMS-CDG hoefde te vliegen en zo de laatste vlucht vanaf CDG naar plaats van bestemming te nemen. Je moet het dan dus niet erg vinden om 's nachts om 1 uur in je hotel aan te komen. Maar het kan dus wel!quote:Op vrijdag 10 april 2009 11:56 schreef Blik het volgende:
heb ook een FB-kaart aangevraagd. Ik lekker vluchten boeken via mijn werk. Blijkt dat ik maar 25% miles krijg voor mijn vluchten
Je hebt nu toch ook zo ´n bedrijfsspaarsysteem bij KLM ? M.a.w., spaar je met zijn allen voor de bedrijfspot, van waaruit het bedrijf weer goedkope tickets kan boeken.quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:01 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Dat hoor ik steeds vaker. En ik blijf het idioot vinden wanneer je die gratis miles, waar je niets voor hoeft te doen, niet zelf mag besteden. Als ik met een leaseauto tank mag ik toch ook de shell zegeltjes of de freebees punten zelf houden. Ik zie het meer als een kleine compensatie voor het op zondag 12 uur op je reet in een vliegtuigstoel zitten sinds ook ik geen business class meer mag vliegen.
En als er straks nog een belasting ambtenaar op het lumineuze idee komt om die award tickets te belasten, ben ik de eerste om naar One World over te stappen.
Overigens wordt het nog hard doorsparen voor die miles nu ik zie dat ik voor elke vlucht nog maximaal 50% van de oorspronkelijke miles verdien. Zo was GRU een dikke 24000 miles en nu nog maar 6 of max 12 duizend per trip. En NYC was altijd 14000 en nu nog maar 7000. Volgende keer toch eens proberen in het weekend te vertrekken en een Biz Seat bij Open Skies te reserveren. iemand al ervaring met Open Skies AMS-JFK?
Werkgever nummer 2 is de (Noorse) overheid. De reden dat je de miles zelf niet mag besten is het voorkomen dat er duurdere tickets geboekt worden dan noodzakelijk. Ook willen ze een eerlijke concurentiepostie voor de luchtvaartmaatschappijen (voornamelijk SAS en Norwegian) behouden. Ze zijn zelfs zo ver gegaan dat je op binnenlandse vluchten met de SAS totaal geen punten meer verdiend, niemand.quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:01 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Dat hoor ik steeds vaker. En ik blijf het idioot vinden wanneer je die gratis miles, waar je niets voor hoeft te doen, niet zelf mag besteden. Als ik met een leaseauto tank mag ik toch ook de shell zegeltjes of de freebees punten zelf houden. Ik zie het meer als een kleine compensatie voor het op zondag 12 uur op je reet in een vliegtuigstoel zitten sinds ook ik geen business class meer mag vliegen.
Maar dat heeft toch totaal geen nut tov gold? (behalve 1 stapje hoger staan bij overboeking)quote:
Ik ga niet via CDG als ik ook direct kan vliegen voor een paar extra miles. Gelukkig zijn de vluchten waar ik het over heb in ieder geval wel continentaal (Chicago en Vancouver). En ga ik ook nog met Delta op vakantie naar Panama.quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:10 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Een tip: als je snel je Gold level wilt halen, boek je al je trips via CDG. Kost vaak niets meer maar dan heb je per trip wel 4 level vluchten ipv 2. En zo heb je na 10 trips al je Gold level bereikt. Ik heb dat zo vaak gedaan en ook op trips binnen Europa naar b.v. Istanbul en Budapest. Mijn excuus was altijd dat die vertrektijden gunstiger waren zodat ik op de reisdag gewoon de hele dag op kantoor kon zijn en dus pas om 17 uur AMS-CDG hoefde te vliegen en zo de laatste vlucht vanaf CDG naar plaats van bestemming te nemen. Je moet het dan dus niet erg vinden om 's nachts om 1 uur in je hotel aan te komen. Maar het kan dus wel!
Het aantal enkele vluchten telt ook voor status, ongeacht hoeveel/weinig punten je krijgt.quote:Op vrijdag 10 april 2009 17:50 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik ga niet via CDG als ik ook direct kan vliegen voor een paar extra miles. Gelukkig zijn de vluchten waar ik het over heb in ieder geval wel continentaal (Chicago en Vancouver). En ga ik ook nog met Delta op vakantie naar Panama.
geen idee eigenlijk.quote:Op vrijdag 10 april 2009 17:42 schreef Fogel het volgende:
[..]
Maar dat heeft toch totaal geen nut tov gold? (behalve 1 stapje hoger staan bij overboeking)
Allereerst krijg je met een Platinum status 100% bonus miles tov 75% bij een Gold status. En je wilt niet weten hoeveel meer award tickets er voor Platinum beschikbaar zijn dan voor Gold level. Ooit eens met een collega gecheckt. Hij heeft Gold en ik een Plat status. Zoeken we allebei naar een award ticket AMS-BKK op dezelfde datum, zie ik wel beschikbaarheid voor 40000 miles, en hij kon alleen een flex ticket voor 80000 krijgen.!quote:Op vrijdag 10 april 2009 17:42 schreef Fogel het volgende:
[..]
Maar dat heeft toch totaal geen nut tov gold? (behalve 1 stapje hoger staan bij overboeking)
OK, dus het heeft wel (wat) nut.quote:Op zaterdag 11 april 2009 15:28 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Allereerst krijg je met een Platinum status 100% bonus miles tov 75% bij een Gold status. En je wilt niet weten hoeveel meer award tickets er voor Platinum beschikbaar zijn dan voor Gold level. Ooit eens met een collega gecheckt. Hij heeft Gold en ik een Plat status. Zoeken we allebei naar een award ticket AMS-BKK op dezelfde datum, zie ik wel beschikbaarheid voor 40000 miles, en hij kon alleen een flex ticket voor 80000 krijgen.!
En ach die voorrang maakt me niet zoveel uit. Op een overboekte vlucht CDG-GRU op zaterdagavond vind ik het geen straf om vrijwillig mijn stoel op te geven, een nacht in een 5* hotel, 600 Euro cash en de volgende dag om 10 uur met een upgrade de dag vlucht te nemen. Vaak doe ik het erom!
Voor KLM gebruik je de Miles Finder.quote:Op zaterdag 11 april 2009 18:20 schreef Blik het volgende:
Is er trouwens een site waar je uit kunt zoeken hoeveel miles je route spaart?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |