abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 mei 2009 @ 10:40:02 #151
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_69518911
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 18:39 schreef Fogel het volgende:
FB AmEx aanvragen, dan heb je zo 3000(? varieert een beetje) punten erbij als aanmeldingsbonus. Het eerste jaar is gratis (dus op tijd opzeggen als je de CC eigenlijk niet nodig hebt).
Hmmmm...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_69521757
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 10:39 schreef Hik het volgende:

[..]

Ja, dat had ik gezien ja, maar dan moet je wel morgen vliegen...
Prima toch, heb je de hele avond om je koffer te pakken :-)

Volgende week komen de nieuwe Promo Awards. Het is goed mogelijk dat Panama City er opnieuw bij zit.
pi_70024512
Weet iemand hoe je je miles kan besteden anders dan aan KLM vliegtickets? Ik lees wel leuk dat je 'miles kan besteden op de grond' (http://www.klm.com/travel(...)your_way/index.htm#5) maar hoe weet ik nu hoeveel miles een hotelkamer bij bijvoorbeeld Accor hotels kost? tips?
Thanks!
  maandag 15 juni 2009 @ 14:22:32 #154
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_70024820
Iemand ervaring met het programma van Emirates?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_70027822
quote:
Op maandag 15 juni 2009 14:13 schreef mkm het volgende:
Weet iemand hoe je je miles kan besteden anders dan aan KLM vliegtickets? Ik lees wel leuk dat je 'miles kan besteden op de grond' (http://www.klm.com/travel(...)your_way/index.htm#5) maar hoe weet ik nu hoeveel miles een hotelkamer bij bijvoorbeeld Accor hotels kost? tips?
Thanks!
https://secure.klm.com/tr(...)e/partners/index.htm en dan een beetje doorscrolllen en dan zie je vanzelf dat b.v. een Novotel rond Parijs 45000, in Lyon 34500 en aan de Riviera 50000 miles per kamer per nacht kost. Je krijgt er ook nog een ontbijtje bij.... Niet erg vrijgevig dus!
pi_70532966
Ik heb jarenlang vaak met KLM gevlogen en kwam er pas recent achter dat het ook interessant is voor mensen die niet meerdere malen per week vliegen. Beetje zonde maar goed.

Gelijk in de klaagmodus: Ik had wat problemen bij het aanmelden voor Flying Blue, kwam er meerdere keren niet door de aanmelding (Kreeg bij een van de laatste invulformulieren een probleem dat ik geen achternaam kon invullen). Nou geen probleem leek me dat want je kon miles achteraf tot wel 6 maanden declareren. Nou is het vandaag eindelijk gelukt, blijkt dat het, inmiddels, meer dan drie maanden geleden is (1 week te veel) voordat ik FlyingBlue member werd.
En een n00bvraagje: Krijg je voor bijvoorbeeld AMS-JFK ongeveer 3500 miles totaal of x2 voor een retourtje?
  woensdag 1 juli 2009 @ 00:23:00 #157
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_70533424
quote:
Op maandag 15 juni 2009 14:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Iemand ervaring met het programma van Emirates?
Skywards Gold hier
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  woensdag 1 juli 2009 @ 08:31:18 #158
62913 Blik
The one and Only!
pi_70536722
Ik heb mijn pasje van KLM nog steeds niet, zo kan ik natuurlijk mijn miles ook niet checken
  donderdag 9 juli 2009 @ 08:26:15 #159
62913 Blik
The one and Only!
pi_70802807
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 08:31 schreef Blik het volgende:
Ik heb mijn pasje van KLM nog steeds niet, zo kan ik natuurlijk mijn miles ook niet checken
Nou, ik heb de nieuwsbrief binnen.

Na 2 intercontinentale vluchten (Chicago en Vancouver), sta ik op maar liefst 4448 miles Eigenlijk is het schandalig. Ik zou maar liefst 11 intercontinentale vluchten moeten maken om de silver-status te bereiken
pi_70803821
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 08:26 schreef Blik het volgende:

[..]

Nou, ik heb de nieuwsbrief binnen.

Na 2 intercontinentale vluchten (Chicago en Vancouver), sta ik op maar liefst 4448 miles Eigenlijk is het schandalig. Ik zou maar liefst 11 intercontinentale vluchten moeten maken om de silver-status te bereiken
had he maar dure tickets moeten boeken, dan krijg je er meer
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  donderdag 9 juli 2009 @ 09:32:09 #161
62913 Blik
The one and Only!
pi_70803911
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 09:27 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

had he maar dure tickets moeten boeken, dan krijg je er meer
Ik heb helaas niet de keuze om uit boekingsklasses te kiezen, plus dat het tegen de regels is van het bedrijf om een hogere boekingsklasse te boeken dan de goedkoopste.

(maar ik kan natuurlijk wel voortaan later boeken, zodat ik automatisch in een andere boekingsklasse kom )
pi_70804744
dat is voor de meeste mensen de enige mogelijkheid om uberhaupt in aanmerking te komen voor een status (mezelf inclusief). Bij mij wordt er meestal pas een a twee weken van tevoren geboekt, zodat ik meestal een vrij dure klasse heb. Althans, als ik die prijzen naar midden Europa zie dan moet het wel een hogere klasse zijn (een ticket New York is meestal goedkoper)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_70807637
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 09:32 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik heb helaas niet de keuze om uit boekingsklasses te kiezen, plus dat het tegen de regels is van het bedrijf om een hogere boekingsklasse te boeken dan de goedkoopste.

(maar ik kan natuurlijk wel voortaan later boeken, zodat ik automatisch in een andere boekingsklasse kom )
Voordat je het geld van je werkgever over de balk begint te smijten, moet je misschien wel de vraag stellen: wat heb ik aan mijn hogere status? Met Silver kom je de lounge nog niet eens in. Het Flying Blue programma is enorm uitgekleed de laatste tijd. Zowel het verdienen als het uitgeven van miles is zeer beperkt.
  donderdag 9 juli 2009 @ 11:58:19 #164
62913 Blik
The one and Only!
pi_70807807
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 11:53 schreef jaco het volgende:

[..]

Voordat je het geld van je werkgever over de balk begint te smijten, moet je misschien wel de vraag stellen: wat heb ik aan mijn hogere status? Met Silver kom je de lounge nog niet eens in. Het Flying Blue programma is enorm uitgekleed de laatste tijd. Zowel het verdienen als het uitgeven van miles is zeer beperkt.
Het staat me ook tegen om dat te doen, waarom zou ik pas een week vantevoren boeken als ik 3 maanden vantevoren weet dat ik ga vliegen... Ik ben niet iemand die kosten gaat maken op het bedrijf die ik normaal niet zou maken

Jammer dat het zo uitgekleed is de laatste tijd, zorgt er niet echt voor dat ik geneigd ben om voor KLM te kiezen.
pi_70815066
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 08:26 schreef Blik het volgende:

[..]

Nou, ik heb de nieuwsbrief binnen.

Na 2 intercontinentale vluchten (Chicago en Vancouver), sta ik op maar liefst 4448 miles Eigenlijk is het schandalig. Ik zou maar liefst 11 intercontinentale vluchten moeten maken om de silver-status te bereiken
Zeg dan ook tegen die secretaresse die de tickets boekt, dat je minimaal een wijzigbaar ticket moet hebben voor het geval dat. Dan boek je namelijk altijd in een klasse waar je 50% van de miles krijgt ipv 25%.

Enne, voor Silver is het toch 25000 level miles of 15 single trips? Die haal je dus ook met 7,5 retourtjes AMS-Brussel .......... Ja het blijft belachelijk dat een retour AMS-BRU zowel als een retour AMS-LAX beiden als twee single trips worden gerekend.

Maar tegen de tijd dat je een Platinum status hebt, krijg weer dubbele punten! Retourtje AMS-GRU leverde me tot 1 april altijd 24000 award miles en 12000 level miles op. Nu nog maar de helft! Dus moet ik ook heel erg mijn best doen om mijn Platimun status te behouden.
  donderdag 9 juli 2009 @ 15:25:17 #166
62913 Blik
The one and Only!
pi_70815196
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 15:21 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Zeg dan ook tegen die secretaresse die de tickets boekt, dat je minimaal een wijzigbaar ticket moet hebben voor het geval dat. Dan boek je namelijk altijd in een klasse waar je 50% van de miles krijgt ipv 25%.

Enne, voor Silver is het toch 25000 level miles of 15 single trips? Die haal je dus ook met 7,5 retourtjes AMS-Brussel .......... Ja het blijft belachelijk dat een retour AMS-BRU zowel als een retour AMS-LAX beiden als twee single trips worden gerekend.

Maar tegen de tijd dat je een Platinum status hebt, krijg weer dubbele punten! Retourtje AMS-GRU leverde me tot 1 april altijd 24000 award miles en 12000 level miles op. Nu nog maar de helft! Dus moet ik ook heel erg mijn best doen om mijn Platimun status te behouden.
Ik werk voor een groot bedrijf, het hele boekingsproces is dus automatisch d.m.v. een Self-Booking-Tool die automatisch de goedkoopste tickets weergeeft.
pi_71792630
Vraagje....als ik een ticket boek van mijn miles krijg ik dan over deze vlucht weer miles ? En kan je bij KLM de belastingen alleen afrekenen met credit card en niet met Ideal ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_71792856
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:09 schreef LangeTabbetje het volgende:
Vraagje....als ik een ticket boek van mijn miles krijg ik dan over deze vlucht weer miles ? En kan je bij KLM de belastingen alleen afrekenen met credit card en niet met Ideal ?
Eerste vraag: nee. Tweede vraag weet ik niet, maar ik gok van niet.
pi_71793031
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:17 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Eerste vraag: nee. Tweede vraag weet ik niet, maar ik gok van niet.
Leek me ook niet dat je daar nog punten op zou sparen maar je weet het maar nooit . Wel wazig dat je gewone tickets wel via Ideal kan betalen en een plukje belastingen niet
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_71793432
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:23 schreef LangeTabbetje het volgende:
Wel wazig dat je gewone tickets wel via Ideal kan betalen en een plukje belastingen niet
Het is niet zo dat je alleen de belastingen afrekent. Je koopt in feite een ticket met als betaalmiddel award miles. Dit doe je bij Flying Blue, een zelfstandig bedrijf dat losstaand van KLM wordt gerund. Flying Blue heeft ervoor gekozen alleen credit card betalingen te accepteren. Vandaar dat je award tickets alleen met credit cards kunt afrekenen.
pi_71793496
Iets anders dat recentelijk bij Flying Blue is geintroduceerd: je kunt nu miles direkt kopen. De prijs is 53 euro voor 2000 miles. Voor mijn gevoel is dit erg hoog, maar als je net 2000 miles nodig hebt om een bepaald award ticket te kunnen kopen, dan is deze nieuwe service wel erg handig.
pi_71796081
Ook maar eens gaan volgen. Omdat ik de kwaliteit van de KLM inmiddels echt te kut vond, vlieg ik eigenlijk alleen nog maar BA (ik woon in Londen). Voordeel is dat de punten daar sneller gaan en ook nuttiger zijn. Nu nog twee retourtjes voor de Gold status, dus da's dan helemaal relaxt voor het prive vliegen... Daarna pas weer met KLM vliegen om daar wellicht ook nog ergens mee te komen dit jaar
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:51:13 #173
45833 crew  Fogel
pi_71805979
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:39 schreef jaco het volgende:
Iets anders dat recentelijk bij Flying Blue is geintroduceerd: je kunt nu miles direkt kopen. De prijs is 53 euro voor 2000 miles. Voor mijn gevoel is dit erg hoog, maar als je net 2000 miles nodig hebt om een bepaald award ticket te kunnen kopen, dan is deze nieuwe service wel erg handig.
Maar als je voor dat awardticket dan bv 40.000 punten kwijt (waarvan 2000 gekocht) bent + 200¤ aan toeslagen terwijl een normaal ticket 300¤ kost, "spaar" je slechts ca 50¤, da's de moeite ook weer niet waard en kan je beter 300¤ uitgeven en daar die 2000 punten mee verdienen ipv KLM te sponsoren met 53¤ voor 2000 punten.

Het zou leuker zijn als je de punten zou kunnen verkopen aan de KLM voor dezelfde prijs
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_72642401
Ik heb dit jaar twee reizen gemaakt met een star alliance maatschappij. En volgens mij heb ik al genoeg miles om er van te profiteren. Wat zou het meest gunstige frequent flyer programma zijn om van lid te worden? Ik kom er niet echt uit. Iemand tips? Is er een gezamelijk Frequent flyer programma voor alle Star Alliance leden?

Alvast bedankt!
  Moderator vrijdag 11 september 2009 @ 14:49:51 #175
45833 crew  Fogel
pi_72643857
Lufthansas Miles and More is volgens velen beter dan SAS' Eurobonus, vooral omdat je bij de eerstgenoemde je punten aan vanalles kan besteden anders dan vluchten, autohuur en hotels.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_72644848
Ah dat komt mooi uit aangezien ik net een week terug een Miles & More account heb aangemaakt.
Ik kan daar volgens mij miles krijgen voor alle vluchten met leden van Star Alliance.

Bedankt voor de info!
pi_72652174
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 14:49 schreef Fogel het volgende:
Lufthansas Miles and More is volgens velen beter dan SAS' Eurobonus, vooral omdat je bij de eerstgenoemde je punten aan vanalles kan besteden anders dan vluchten, autohuur en hotels.
Goeie! Enig idee of ik mijn Eurobonus punten over kan zetten naar Miles and More? Alles van SAS is kut, vlieg er echter wel veel mee. Verder vlieg ik af en toe ook wel Lufthansa en BMI.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_77956581
Topic kick:

Ik werk sinds een paar maanden ook voor Miles and More, dus als iemand vragen heeft: kom maar!
  Moderator zaterdag 13 februari 2010 @ 18:24:39 #179
45833 crew  Fogel
pi_77960422
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 18:51 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Goeie! Enig idee of ik mijn Eurobonus punten over kan zetten naar Miles and More? Alles van SAS is kut, vlieg er echter wel veel mee. Verder vlieg ik af en toe ook wel Lufthansa en BMI.
Nu is de tijd om er een beetje meer vaart achter te zetten, SAS is wederom bijna failliet...ware het niet voor de kapitaalinjectie van de Noorse regering, was SAS vorige week opgedoekt...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  Moderator zaterdag 13 februari 2010 @ 18:25:21 #180
45833 crew  Fogel
pi_77960444
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 16:16 schreef firewirecable het volgende:
Topic kick:

Ik werk sinds een paar maanden ook voor Miles and More, dus als iemand vragen heeft: kom maar!
Cool
Mag ik mijn Eurobonuspunten bij jullie onderbrengen? (Ik woon in Noorwegen)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_77966870
Het is (helaas) niet mogelijk de verschillende FQTV programma's binnen de Star Alliance samen te voegen. Het kan eventueel op expliciet verzoek worden gedaan door middel een zogenaamde "status match", echter dien je een hoge tier level te hebben bij het andere FQTV programma (ook niet Star Alliance partner programma's) omdat ze dan een 'high volume customer' binnen kunnen halen.

Voor de 'normale' leden is dit helaas niet mogelijk.
pi_77989646
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 21:49 schreef firewirecable het volgende:
Het is (helaas) niet mogelijk de verschillende FQTV programma's binnen de Star Alliance samen te voegen. Het kan eventueel op expliciet verzoek worden gedaan door middel een zogenaamde "status match", echter dien je een hoge tier level te hebben bij het andere FQTV programma (ook niet Star Alliance partner programma's) omdat ze dan een 'high volume customer' binnen kunnen halen.

Voor de 'normale' leden is dit helaas niet mogelijk.
En als ik iemand ben die voor werk wekelijks business class vliegt? Ik kies momenteel meestal BA, omdat SAS nogal kut is. Maar goed, zou op zich wel van Eurobonus naar Miles & More willen en dan wat vaker vliegen met Lufthansa op Duitse bestemmingen. Ben nu ook niks bij SAS omdat ik die punten niet eens check, bij BA gold?

Zal wel niet, maar leek me proberen waard. Miles & More in combinatie met mijn Sixt goldcard is wel handig!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_77990001
Je kunt natuurlijk altijd een verzoek indienen om te zien of ze je over willen hebben naar MAM. Persoonlijk ben ik niet op die afdeling werkzaam (ik doe enkel boekingen voor BASE en FTL klanten en rekening informatie) dus de exacte procedure kan ik je niet zeggen, maar ik heb laatst met een KLM Flying Blue Platinum gesproken die middels een status match MAM SEN zou worden. Het kan dus wel, maar je moet, als klant, ook wat te bieden hebben wat revenue omzet betreft.
pi_77990228
quote:
Op zondag 14 februari 2010 18:09 schreef firewirecable het volgende:
Je kunt natuurlijk altijd een verzoek indienen om te zien of ze je over willen hebben naar MAM. Persoonlijk ben ik niet op die afdeling werkzaam (ik doe enkel boekingen voor BASE en FTL klanten en rekening informatie) dus de exacte procedure kan ik je niet zeggen, maar ik heb laatst met een KLM Flying Blue Platinum gesproken die middels een status match MAM SEN zou worden. Het kan dus wel, maar je moet, als klant, ook wat te bieden hebben wat revenue omzet betreft.
Klinkt logisch. Op zich hebben we genoeg mensen hier op kantoor die bij Lufhansa een hoge status hebben, we vliegen allemaal nu eenmaal veel en we hebben een kantoor in Duitsland. Ik ben erg jaloers op een collega met HON Circle. Ik bel ze wel eens.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator zondag 14 februari 2010 @ 18:32:11 #185
45833 crew  Fogel
pi_77990719
Als KLM platinum standaard met HON gematched wordt, dan zou ik niet twijfelen en weg zijn bij de KLM... HON is gewoon zoveel meer dan plat.

Maar laat ik eerst maar even gold binnenhalen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_77990755
quote:
Op zondag 14 februari 2010 18:32 schreef Fogel het volgende:
Als KLM platinum standaard met HON gematched wordt, dan zou ik niet twijfelen en weg zijn bij de KLM... HON is gewoon zoveel meer dan plat.

Maar laat ik eerst maar even gold binnenhalen.
Klopt. Nou ja, overstappen van Eurobonus ga ik sowieso, ik wil enkel graag wat punten meenemen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_77991605
quote:
Op zondag 14 februari 2010 18:32 schreef Fogel het volgende:
Als KLM platinum standaard met HON gematched wordt, dan zou ik niet twijfelen en weg zijn bij de KLM... HON is gewoon zoveel meer dan plat.

Maar laat ik eerst maar even gold binnenhalen.
Geloof mij, KLM Platinum is bij lange na niet het zelfde niveau als MAM HON. Je moet 600.000 status mijlen vliegen in 2 jaar wil je die status halen.
KLM Platinum wordt gezien als MAM SEN.
  Moderator zondag 14 februari 2010 @ 20:39:58 #188
45833 crew  Fogel
pi_77995806
quote:
Op zondag 14 februari 2010 18:59 schreef firewirecable het volgende:

[..]

Geloof mij, KLM Platinum is bij lange na niet het zelfde niveau als MAM HON. Je moet 600.000 status mijlen vliegen in 2 jaar wil je die status halen.
KLM Platinum wordt gezien als MAM SEN.
Lees nog eens wat ik schreef

MAM SEN lijkt me inderdaad ook een beter match niveau voor plat. Deze specifieke plat zal wel gegantisch veel gevlogen hebben om naar HON te kunnen gaan.

De broer van een collega was overigens deel van de eerste batch HON members. Ik ben eerlijk gezegd blij dat ik zelf niet zo enorm veel vlieg. Mijn chef heeft een Pandion kaart van EB, en dat is bij lange na niet zo goed als HON.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_78014508
quote:
Op zondag 14 februari 2010 20:39 schreef Fogel het volgende:

[..]

Lees nog eens wat ik schreef
Ik zie het inderdaad, Platinum was ook niet geheel uitgeschreven vandaar mijn verwarring
pi_78207714
Wat al gefluisterd werd onder de regelmatige reizigers, bevestigt de consumentenbond nu:

http://www.nu.nl/economie(...)t-steeds-langer.html
  Moderator dinsdag 23 februari 2010 @ 10:45:13 #191
45833 crew  Fogel
pi_78335393
De collega in het kantoor naast heeft een brief ontvangen dat hij binnenkort een Pandion kaart gaat ontvangen. Hij zei dat hij nu hoopt dat er iets fout gaat bij zijn volgende reis (naar de UK) om te testen hoeveel het scheelt qua extra service tov gold.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_78353620
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 23:21 schreef jaco het volgende:
Wat al gefluisterd werd onder de regelmatige reizigers, bevestigt de consumentenbond nu:

http://www.nu.nl/economie(...)t-steeds-langer.html
Dat niet alleen maar als ik bijvoorbeeld zie wat de Miles and More award ticket uiteindelijk kosten.... in Europa zijn de betaalde ticket vaak "goedkoper" uiteindelijk gezien de tijd en geld dat je moet investeren om een Europese vlucht te kunnen kopen met mijlen.
pi_78636342
Misschien een hele domme vraag (vlieg zelf amper, ben wel van plan om het vaker te gaan doen), maar bv de Skywards kaart van Emirates, is die gratis, of betaal je daar bepaald bedrag voor?
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:08:45 #194
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_78637681
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:38 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
Misschien een hele domme vraag (vlieg zelf amper, ben wel van plan om het vaker te gaan doen), maar bv de Skywards kaart van Emirates, is die gratis, of betaal je daar bepaald bedrag voor?
Ik heb hem gewoon gratis gekregen, heb nog nooit gehoord van een FF programma waar je voor moest betalen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_78651887
Wat word ik toch ziek van dat Flying Blue programma. Afgelopen maanden drie keer op en neer tussen Boston en Amsterdam. Verzamelde miles: 7,720. Gevlogen miles: 23,160. Ik koop al mijn tickets via de normale manier, direct van nwa.com. Ik ben deelnemer van FB sinds 2005 en heb nu 200 miles te weinig om een transatlantische vlucht te boeken. Dat is toch niet te flitsen?
Jesus saves but death prevails.
  Moderator dinsdag 2 maart 2010 @ 20:39:44 #196
45833 crew  Fogel
pi_78652262
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 20:32 schreef Shivo het volgende:
Wat word ik toch ziek van dat Flying Blue programma. Afgelopen maanden drie keer op en neer tussen Boston en Amsterdam. Verzamelde miles: 7,720. Gevlogen miles: 23,160. Ik koop al mijn tickets via de normale manier, direct van nwa.com. Ik ben deelnemer van FB sinds 2005 en heb nu 200 miles te weinig om een transatlantische vlucht te boeken. Dat is toch niet te flitsen?
Het programma is behoorlijk slecht geworden de laatste jaren. Ik vond toevallig dit weekend nog een infofolder uit 2003 en wat oude statements waaruit blijkt dat ik voor 15000 punten en zonder belasting te betalen heen en weer Oslo-Amsterdam kon vliegen. Tegenwoordig is dat 25k punten + ca 100¤ aan belasting.... en daarnaast gaat het sparen ook al een stuk trager.

Heb je al je Mileage Summary vie e-mail? Zo nee, dan krijg je daar 1000 punten voor als je dat instelt.

En als je FB belt om te boeken, doen ze waarschijnlijk niet zo moeilijk over die 200 punten. En als de eerste medewerker je niet wil matsen, bel je gewoon de volgende dag terug...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  dinsdag 2 maart 2010 @ 21:13:48 #197
62913 Blik
The one and Only!
pi_78654462
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 20:32 schreef Shivo het volgende:
Wat word ik toch ziek van dat Flying Blue programma. Afgelopen maanden drie keer op en neer tussen Boston en Amsterdam. Verzamelde miles: 7,720. Gevlogen miles: 23,160. Ik koop al mijn tickets via de normale manier, direct van nwa.com. Ik ben deelnemer van FB sinds 2005 en heb nu 200 miles te weinig om een transatlantische vlucht te boeken. Dat is toch niet te flitsen?
Vorig jaar ook 3 transatlantische vluchten gehad met KLM. Naar Vancouver, Chicago en naar Panama City en zit welgeteld op 13.000 miles. Dan heb je dus nog echt helemaal niks.
  Moderator dinsdag 2 maart 2010 @ 21:21:35 #198
45833 crew  Fogel
pi_78655045
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:13 schreef Blik het volgende:

[..]

Vorig jaar ook 3 transatlantische vluchten gehad met KLM. Naar Vancouver, Chicago en naar Panama City en zit welgeteld op 13.000 miles. Dan heb je dus nog echt helemaal niks.
Ik heb maar 1 transatlantische vlucht gehad de laatste 9 jaar en heb ca 104000 punten
(het helpt erg veel om een AmEx card te hebben en veel binnen Europa te vliegen natuurlijk )
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  dinsdag 2 maart 2010 @ 21:35:30 #199
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_78656009
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:13 schreef Blik het volgende:

[..]

Vorig jaar ook 3 transatlantische vluchten gehad met KLM. Naar Vancouver, Chicago en naar Panama City en zit welgeteld op 13.000 miles. Dan heb je dus nog echt helemaal niks.
Ja het leven van zelfs een FB Platinum member gaat niet over rozen. Waar ik tot 1 april vorig jaar op de route AMS-GRU, iedere maand gewoon even 25000 miles (incl 100% bonus) op een goedkoop ticket naar binnen kruiide, moet ik nu al een duurder ticket kopen om nog 6000 miles op zo'n trip te verdienen. want als ik het goedkoopste ticket koop, krijg ik helemaal geen miles. Dat gaat dit jaar dus erg krap worden om die status te behouden. En helaas maak ik geen trips meer in Europa via Parijs, want dan kom je toch met 4 level vluchten aan het einde van de week thuis. En daar heb je maar 15 trips voor nodig om die status te behouden.

Maar ik klaag niet echt, want vorige maand nog een prive trip op de miles AMS-BKK vv en zowel op de heen- als terugreis een upgrade omdat de vlucht weer eens onbehoorlijk overboekt was. Thanks KLM!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_78657538
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik heb hem gewoon gratis gekregen, heb nog nooit gehoord van een FF programma waar je voor moest betalen.
De Marco Polo Club van Cathay Pacific kost 50 USD om te joinen. Je hebt dan wel op het eerste level meteen al voordelen zoals een servicenummer en een aparte incheck balie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')