Ja, ik wilde wel naar Nice, maar kon vervolgens geen datum vinden waarop dat beschikbaar is.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 12:03 schreef Fogel het volgende:
[..]
Kijk eens bij de WebAwards...
Met de huidige aanbieding kan je voor 15k punten hierheen:
Amsterdam - Milan Malpensa 12,500 retourvlucht
Amsterdam - Nice / Zurich / London Heathrow / Teeside 10,000 retourvlucht (15000 in europe select)
Amsterdam - Tallinn 15,000 retourvlucht
Normaal gesproken krijg je de kaart zo'n 2 maanden nadat je je eerste 'kwalificerende vlucht' gemaakt hebt.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 15:10 schreef Vernidal het volgende:
Hoe lang duurt het voordat ik die kaart eindelijk binnenkrijg?
Ik heb hem 4 maanden geleden al aangevraagd, en ondertussen wil ik nieuwe reizen boeken...![]()
Ik krijg altijd meteen zo'n kartonnen kaart todat ze me de echte toesturen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 16:40 schreef Fogel het volgende:
[..]
Normaal gesproken krijg je de kaart zo'n 2 maanden nadat je je eerste 'kwalificerende vlucht' gemaakt hebt.
Zolang je het nummer van je kaart hebt, kan je dat gewoon opgeven bij bestelling, daar heb je geen echte kaart voor nodig... (en anders kan je nog altijd missing miles claimen)
Als jij van te voren belt kan je met zo'n karretje naar je vlucht worden gebracht. En als er dan nog problemen zijn dan melden die mensen dat aan de steward van je aansluiting.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 09:19 schreef BroodjePindakaas het volgende:
Werkelijk achterlijk.
Uw Miles-saldo : 155 343 Miles
Maar ho maar, geen enkele goede vlucht te vinden Zomer 2008. Naar JFK bijvoorbeeld, alleen de KL643 in C (die dus aankomt om 20:05, en dan moet ik een 74E vliegen....). Terug met AF (in F) met slechts een uur layover in CDG.. wat ik natuurlijk nooit haal door dat achterlijke vliegveld.
Als ik de helpdesk bel willen ze ook niet helpen.
Flying Dutchman was vele malen beter.
Kloptquote:Op woensdag 17 oktober 2007 10:43 schreef BroodjePindakaas het volgende:
Mja weet ik, ik weet alleen niet hoe ze zijn MOCHT ik de aansluiting missen met omboeken.. Heb op FT gelezen dat het nogal ligt aan wie je treft.. de een wordt gratis omgeboekt, de ander mag 200+ euro neerleggen (!!)..
quote:Het mag eigenlijk niet maar ik vind het zo zielig
Als je een beetje doorrent kan je het ook wel af zonder karretje. Het is bij zulke korte overstaptijden alleen de vraag of je bagage ook mee komt. Het valt me wel op dat je bij reizen via CDG erg vaak zulke korte overstaptijden tegenkomt. Europese aansluiting en dan 40-45 minuten is geen uitzondering.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 10:17 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Als jij van te voren belt kan je met zo'n karretje naar je vlucht worden gebracht. En als er dan nog problemen zijn dan melden die mensen dat aan de steward van je aansluiting.
dat is altijd de vraag. Mijn ervaring; meestal nietquote:Op vrijdag 7 maart 2008 21:10 schreef Fogel het volgende:
Graag gedaan! Ik hoop dat er nog stoelen vrij zijn op de data dat je wil vliegen.
quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:11 schreef darktower het volgende:
Ok, ticket geboekt! Retour Toronto-Amsterdam voor 25.000 miles. Kostte 50 EUR aan belasting, meer niet...
Ik boek zelf net een retour Amsterdam - Toronto (ook 25000 webaward) en betaal totaal 225.69 aan toeslagenquote:Op woensdag 12 maart 2008 23:11 schreef darktower het volgende:
Ok, ticket geboekt! Retour Toronto-Amsterdam voor 25.000 miles. Kostte 50 EUR aan belasting, meer niet...
Ik ben veel naar New York gevlogen (woonde er 4 jaar) met KLM en er is altijd maaltijdservice (twee maal zelfs). Dat kun je ook niet achterwege laten op zo'n lange vlucht.quote:Op zondag 14 oktober 2007 23:21 schreef Tourniquet het volgende:
¤ 180.09
Zie alleen staan bij de reservering: "Er worden aan boord geen maaltijden aangeboden". Is dat weer nieuw ofzo?![]()
Het staat er nog steeds, bij de Award reserveringen. Gekke Fransen.quote:Op maandag 17 maart 2008 11:48 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik ben veel naar New York gevlogen (woonde er 4 jaar) met KLM en er is altijd maaltijdservice (twee maal zelfs). Dat kun je ook niet achterwege laten op zo'n lange vlucht.
De KL644 vertrekt om 11 uur s'avonds. Dan heb je normaalgesproken al gegeten. Ik heb die vlucht zelf ooit gevlogen en in mijn herinnering werd er een warme snack/mini maaltijd uitgedeeld. Misschien willen ze met die mededeling mensen waarschuwen dat ze geen volledige maaltijd kunnen verwachten ?
1) Op www.klm.nlquote:Op donderdag 12 juni 2008 17:00 schreef --Christiaan-- het volgende:
Ik zal wel ontzettend dom zijn, maar een paar dingen kan ik nergens vinden.
1. Waar vraag ik een kaart aan voor KLM, of is dat alleen op uitnodiging?
2. Kost het geld?
Bedankt alvast.
ze doen net zoiets bij KLM. Als je de goedkoopste tickets boekt krijg je ook maar 25%.quote:Op donderdag 12 juni 2008 20:12 schreef just.in.case het volgende:
Iemand toevallig ervaringen met het Top Bonus Miles-programma van AirBerlin? Ben aan het sparen, maar moet binnen een jaar tijd 10.000 miles hebben.. Best lastig, aangezien alle goedkope vluchten voor slechts 25% aan miles sparen.
Met name korting op vliegtickets en bij genoeg miles volledig gratis vluchten, maar dan moet je wel even sparen. Vanaf 10.000 miles heb je een gratis enkele reis binnen europa excl. belastingen. Domestic flights vanaf 7500, maar daar heb je in Nederland dan weer wat minder aan.quote:Op donderdag 12 juni 2008 20:59 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
ze doen net zoiets bij KLM. Als je de goedkoopste tickets boekt krijg je ook maar 25%.
Met Air Berling geen ervaring. Staat er niet ergens op de site/ in de voorwaarden waar je ze voor kan gebruiken? Alleen voor korting op vliegtickets of ook voor andere zaken?
Ben er ook voor benaderd. Is op zich wel interessant, maar ¤85 euro per jaar vind ik wat prijzigquote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:32 schreef Fogel het volgende:
Leuke aanbieding van de KLM met Amex: 25.000 punten krijgen als je een combikaart aanvraagt, uiteraard met enkele voorwaarden (bv: eerste jaar wel contributie betalen, en in de eerste maand 500¤ uitgeven).
Zie hier: http://www.americanexpres(...)flyingblue/index.cgi
Je kan ook voor de andere aanbieding gaan waar je 2500 punten krijgt en het eerste jaar gratis. Als het alleen om de punten gaat, zeg je gewoon in maand 11 op.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:41 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Ben er ook voor benaderd. Is op zich wel interessant, maar ¤85 euro per jaar vind ik wat prijzig
Ja jezus, en die gasten BLIJVEN maar bellen met hun aanbieding.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:32 schreef Fogel het volgende:
Leuke aanbieding van de KLM met Amex: 25.000 punten krijgen als je een combikaart aanvraagt, uiteraard met enkele voorwaarden (bv: eerste jaar wel contributie betalen, en in de eerste maand 500¤ uitgeven).
Zie hier: http://www.americanexpres(...)flyingblue/index.cgi
In je profiel zetten dat je niet in Nederland woont, dan ben je van ze afquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:48 schreef Hik het volgende:
[..]
Ja jezus, en die gasten BLIJVEN maar bellen met hun aanbieding.
idd :quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:48 schreef Hik het volgende:
[..]
Ja jezus, en die gasten BLIJVEN maar bellen met hun aanbieding.
Oh, wat klinkt dit bekend. Die silver card wordt een stuk lastiger dankzij die goedkope trip naar Lima.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 09:02 schreef Hik het volgende:
Nu maar afwachten of ik dit jaar nog goud haal. Mijn organisatie heeft een ander boekkantoor, die meer hun best doen voor goedkope tickets. Prima natuurlijk, maar daar gaan m'n miles...
En ja dat is heel veel wanneer je dat vergelijkt mijn een veel langere afstand als AMS-BKK of AMS-GRU waar de totale toeslag 378 euro pp bedraagt.quote:Op dinsdag 30 september 2008 08:08 schreef jpjedi het volgende:
BA: 137.000 miles
Flying blue: 456.000 miles
Krisflyer (singapore): 79.000 miles
Kingfisher kings club: 124.000 miles
Had eigenlijk nooit naar die miles gekeken en ik wilde dus er maar eens een keer gebruik van maken. ik tickets opvragen met flying blue AMS-NY retour met mijn vrouw, zus en zwager... 1300 euro aan taxen en toelages.![]()
Lekker laten zitten dus
Ja inderdaad.. was wel beetje tegenvaller eigenlijk.quote:Op dinsdag 30 september 2008 11:26 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
En ja dat is heel veel wanneer je dat vergelijkt mijn een veel langere afstand als AMS-BKK of AMS-GRU waar de totale toeslag 378 euro pp bedraagt.
Door de wereld deals is het voor de korte termijn ook niet aantrekkelijk of een award ticket te kopen AMS-EWR. Kost je een hele hoop miles terwijl je al een ticket all in kunt krijgen voor 556 euro.
Dat is niet helemaal waar. Wanneer je AMS-NYC (of DTW of ORD etc.) vliegt kun je vaak nog upgraden. Kijk op seatcounter.com of er nog plaatsen in C vrij zijn en vraag dat nogmaals bij de bagage dropoff . Na de paspoort controle als een speer naar de transfer balie en vragen om een upgrade. Kost je 100 euro en 25000 miles voor een enkele reis. Doe ik heel vaak sinds we als bedrijfs policy geen Business Class meer vliegen maar daarvoor in de plaats een redelijk riante netto vergoeding als compensatie krijgen.quote:Op dinsdag 30 september 2008 12:32 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ja inderdaad.. was wel beetje tegenvaller eigenlijk.
Upgraden gaat ook al niet omdat je bij FB alleen kan upgraden als je in de hoogste klasse economy boekt.. die ticket kost al zowat net zoveel als een BC ticket..
?quote:Op dinsdag 30 september 2008 11:26 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
En ja dat is heel veel wanneer je dat vergelijkt mijn een veel langere afstand als AMS-BKK of AMS-GRU waar de totale toeslag 378 euro pp bedraagt.
Door de wereld deals is het voor de korte termijn ook niet aantrekkelijk of een award ticket te kopen AMS-EWR. Kost je een hele hoop miles terwijl je al een ticket all in kunt krijgen voor 556 euro.
Ik zou zeggen lees de foldertjes van * alliance eens door die je waarschijnlijk ook wel bij LH in het vliegtuig kunt vinden. Meer wil er eigenlijk hier niet over zeggen als je begrijpt wat ik bedoel!quote:Op donderdag 2 oktober 2008 15:38 schreef axz0l het volgende:
Misschien een stomme vraag..
Ik heb dit jaar wat vluchten geboekt bij Lufthansa, en ik kan daarop zo'n 15.000 miles krijgen. Verder ben ik van plan nog wat vluichten te boeken bij Air Canada waardoor de miles alleen maar oplopen, alleen ben ik dus niet lid van dat frequent flyer programme, omdat ik nergens kan vinden of je contributie moet betalen of iets in die trend.
Wat zijn nou precies de voorwaarden? Moet je verplicht een X aantal vluchten per jaar maken? Zit er een bedrag aan per jaar wat je moet betalen om lid te worden van zo'n frequent flyer program?
Het enige wat ik wil is op mn vluchten wat miles sparen en die misschien eens te gebruiken voor een leuk souveniertje :p
Ligt er helemaal aan welke klasse je economy is..Je moet in een van de 3 hoogste klassen van economy zitten om te kunnen upgraden.quote:Op dinsdag 30 september 2008 14:09 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Wanneer je AMS-NYC (of DTW of ORD etc.) vliegt kun je vaak nog upgraden. Kijk op seatcounter.com of er nog plaatsen in C vrij zijn en vraag dat nogmaals bij de bagage dropoff . Na de paspoort controle als een speer naar de transfer balie en vragen om een upgrade. Kost je 100 euro en 25000 miles voor een enkele reis. Doe ik heel vaak sinds we als bedrijfs policy geen Business Class meer vliegen maar daarvoor in de plaats een redelijk riante netto vergoeding als compensatie krijgen.
quote:Op donderdag 2 oktober 2008 17:36 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ligt er helemaal aan welke klasse je economy is..Je moet in een van de 3 hoogste klassen van economy zitten om te kunnen upgraden.
oftewel daar heb ik inderdaad dus ook geen klap aan.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 20:32 schreef TGV2 het volgende:
[..]
Upgraden met alleen miles: alleen indien er geboekt is in de Y, S of B klasse
Upgraden met miles en cash: alle andere boekingsklassen met uitzondering van V-klasse. DIt is alleen mogelijk op Schiphol en alleen voor een enkele reis.
Business class upgrades worden overigens geboekt in de I-klasse. Kijken of er nog plek is in C zegt dus niets.
Ja de tijd van bijna gratis vliegen op je miles is waarschijnlijk voorgoed voorbij. Het wordt tijd dat er eens iemand wakker wordt en dat het verplicht wordt om dit soort toeslagen in de basis ticket prijs te verdisconteren. Want nu wordt er zelfs met de toeslagen op de basis tarieven geconcurreerd. Maar dan zullen de benodigde miles per award ticket ook wel weer omhoog gaan.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 04:41 schreef jpjedi het volgende:
[..]
oftewel daar heb ik inderdaad dus ook geen klap aan.![]()
Griep miles
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:34 schreef Jaguarized het volgende:
Dus als ik het goed begrijp is er een soort van fixed price per klasse maar lap je daarnaast ook nog eens miles? Best wel dubbelop dus. En het aantal miles vind ik dan niet terug.
Uiteindelijk is het wel reeel om een gestaffeld bedrag te moeten bijbetalen ten opzichte van full flex economy tickets, de duurste dus, die niets hoeven bij te betalen. Nu begrijp ik ook waarom ik onlangs 250 euro moest bijbetalen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 18:57 schreef Jaguarized het volgende:
Das toch belachelijk, doe dan één van beiden maar niet dubbelop.
Dat ligt dan waarschijnlijk toch wel aan de route die je vliegt. Zowel naar Singapore als naar Sao Paulo, heeft Air France me nog nooit gratis geupgrade terwijl ik dit bij KLM wel regelmatig meemaak. Ik krijg onderdehand een beetje de indruk dat (Nederlandse?) Platinum Members bij Air France een beetje gediscrimineerd worden t.o.v. de Fransen maar dat is een persoonlijk gevoel.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:46 schreef jpjedi het volgende:
Ik ben een beetje gek om bij te gaan lappen uit eigen zak. Bij Air france word ik regelmatig ongevraagd ge-upgrade en dat vind ik dan wel een fijne geste. Een ticket boeken met miles is nog steeds iets dat me dan geld kost maar als dat goedkoper is dan een los ticket dan kan ik daar nog zelf voor kiezen.
Aha! Hier kan je wel eens gelijk in hebben! Ik heb namelijk een AF nummerquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 23:22 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Dat ligt dan waarschijnlijk toch wel aan de route die je vliegt. Zowel naar Singapore als naar Sao Paulo, heeft Air France me nog nooit gratis geupgrade terwijl ik dit bij KLM wel regelmatig meemaak. Ik krijg onderdehand een beetje de indruk dat (Nederlandse?) Platinum Members bij Air France een beetje gediscrimineerd worden t.o.v. de Fransen maar dat is een persoonlijk gevoel.
www.klm.comquote:Op woensdag 8 oktober 2008 00:44 schreef JZweeds het volgende:
Snel een vraagje. Met mijn Flying blue gold krijg ik ook miles bij Delta, toch?
Dat valt tegen. Ik blijf dit jaar waarschijnlijk toch weer net op de grens steken, terwijl ik toch wel genoeg Award miles heb.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 17:58 schreef jaco het volgende:
Als je binnen 20 maanden genoeg award miles hebt voor een vlucht ben je waarschijnljk toch al silver geworden tijdens het verdienen daarvan. Het lijkt een maatregel om af te komen van die Ivory-deelnemers waarvan er toch maar weinig zullen doorstoten naar silver en verder.
Ik denk dat je het verkeerd bedrijpt... je moet 1 enkele vlucht met de KLM of partner maken per 20 maanden om je punten te behouden (er staat nergens dat je punten moet verzamelen ter waarde van een awardvlucht om je punten te mogen houden). Als je dat niet eens lukt, heb je niks te zoeken in een frequent flyer programma wat mij betreft.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 17:58 schreef jaco het volgende:
Als je binnen 20 maanden genoeg award miles hebt voor een vlucht ben je waarschijnljk toch al silver geworden tijdens het verdienen daarvan. Het lijkt een maatregel om af te komen van die Ivory-deelnemers waarvan er toch maar weinig zullen doorstoten naar silver en verder.
Ik ging uit van het bericht in dit forum: Per 1 april 2009 wordt voor alle Ivory-deelnemers de geldigheidsduur van alle Award Miles verminderd van 36 naar 20 maanden. Ik nam dus aan dat je simpelweg je punten op moet maken voor de 20 maanden om zijn. Maar je hebt mijns inziens gelijk: met 1 vlucht stel je al je miles weer 20 maanden veilig.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 19:35 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik denk dat je het verkeerd bedrijpt... je moet 1 enkele vlucht met de KLM of partner maken per 20 maanden om je punten te behouden (er staat nergens dat je punten moet verzamelen ter waarde van een awardvlucht om je punten te mogen houden). Als je dat niet eens lukt, heb je niks te zoeken in een frequent flyer programma wat mij betreft.
Voor KLM is het vooral een boekhoudkundige maatregel. Alle miles vertegenwoordigen een waarde die de KLM in de boeken moet opnemen. Door deze maatregel vervallen straks een flink aantal miles en staat de balans er weer wat beter voor.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:07 schreef jaco het volgende:
[..]
Het is nog wel een interessante vraag: waarom willen ze hiervan af? Ze hoeven al die Ivory deelnemers alleen maar jaarlijks een kaart te sturen en een tijdschrift waaraan je kunt verdienen met advertenties. Deze Ivory deelnemers vormen verder een mooi adressenbestand met reizigers die meer dan gemiddeld gevoelig zijn voor KLM aanbiedingen.
Gokje gezien eerdere ervaringen, maar ik denk dat per 1 april 2009 alle punten vervallen van kaarhouders die sinds 1 augustus 2007 niet meer met KLM gevlogen hebben. dan hebben ze namelijk gelijk op die datum een beter balans resultaat. En terecht, want al die balansverplichtingen voor punten die in de praktijk toch nooit opgesoepeerd zullen worden zijn eigenlijk maar onzin.quote:Op vrijdag 26 december 2008 15:41 schreef oYo het volgende:
Gaat de termijn van 20 maanden vanaf 1 april in of is het zo dat men vanaf 1 april terugrekent en alles wat ouder is dan 20 maanden eraf haalt?
Taalkundig geanalyseerd betekent dit dat de Award Miles van voor 1 april 2009, 36 maanden geldig blijven. Voor volledige zekerheid zou je het aan Flying Blue moeten vragen.quote:From 1 April 2009, for Ivory members, the validity period for all Award Miles will be reduced from 36 months to 20 months.
( http://www.flyingblue-info.com/nl/duree.html#ancre2 )quote:De nieuwe regel gaat 1 april 2009 in. Vanaf deze datum blijven Award Miles levenslang geldig, mits u een keer per 20 maanden een vlucht* maakt met een van onze partners**.
Deze regel geldt voor alle Flying Blue-deelnemers, ongeacht wanneer u bent ingeschreven. De regels zijn van toepassing op alle Award Miles, het maakt daar bij niet uit wanneer ze gespaard zijn.
Da's wel een goeie op zich. Dat wil zeggen dat autohuur of hotelovernachtingen daar ook onder horen te vallen.quote:Op maandag 26 januari 2009 22:11 schreef oYo het volgende:
Als jemiles spaart via je AMEX vervallen je miles niet. Je schrijft regelmatig bij...
Heb dit gecheckt bij KLM.
Weird ..... Ik dacht dat het bij die award miles ging om de Level miles die je in 20 maanden bij elkaar harkte. Ik krijg ook FB award miles via mijn Hhoners card maar die leveren geen level miles op, en die van amex ook niet.quote:Op maandag 26 januari 2009 22:11 schreef oYo het volgende:
Als jemiles spaart via je AMEX vervallen je miles niet. Je schrijft regelmatig bij...
Heb dit gecheckt bij KLM.
Op zich wel juist, maar dat gaat alleen maar op voor een Europese trip en niet voor een intercontinentale vlucht. En daar zijn die miles nu juist zo handig voor. Want 25000 miles voor een anderhalf tot 2 uur vlucht in Europa is natuurlijk belachlijk wanneer ik voor 80000 miles in 10 tot 12 uur naar Azie of Zuid Amerika kan vliegen.quote:
Maar waar wil je die duizenden miles dan voor gebruiken? De belasting van een retour is vaak al hoger dan een ticket inclusief belasting met een low-cost carrier. Met een LCC ben je totaal dan minder kwijt en het kost je zelfs geen bergen met miles...
Zo lees ik het ook jaquote:Op maandag 26 januari 2009 12:12 schreef jaco het volgende:
De Flying Blue website is geupdated en er staat nu ...
[..]
( http://www.flyingblue-info.com/nl/duree.html#ancre2 )
Als je dus Miles had die bijna afliepen op 1 april, dan heb je een eenmalig voordeeltje dankzij de invoering van deze regel: ze blijven nogmaals 20 maanden geldig. Tenminste, zo begrijp ik deze tekst.
Mee eens, alleen voor intercontinentaal en bij voorkeur business class heeft het nut om punten te gebruiken. Maar ik gok dat de mensen die "klagen" dat ze eens per 20 maanden moeten vliegen om hun punten te behouden niet snel aan de vereiste 80000 punten zullen komen.quote:Op maandag 26 januari 2009 22:48 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Fogel
[..]
Op zich wel juist, maar dat gaat alleen maar op voor een Europese trip en niet voor een intercontinentale vlucht. En daar zijn die miles nu juist zo handig voor. Want 25000 miles voor een anderhalf tot 2 uur vlucht in Europa is natuurlijk belachlijk wanneer ik voor 80000 miles in 10 tot 12 uur naar Azie of Zuid Amerika kan vliegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |