Nog wat extra infoquote:(Novum) - Bram Zeegers is dood gevonden in een woning in Amsterdam. Dat meldt de NOS. De voormalige advocaat van de vermoorde vastgoedhandelaar Willem Endstra was kroongetuige in het proces tegen Willem Holleeder. Vorige week maandag legde Zeegers nog een belastende verklaring af tegen de Heineken-ontvoerder in de Bunker in Amsterdam-Osdorp.
Van Zeegers werd eerder in Vrij Nederland een foto gepubliceerd. Omdat hij persoonlijk niet opnieuw 'hinder' wil ondervinden van zijn getuigenis, zat hij vorige week achter een zwart kamerscherm, alleen zichtbaar voor de procesdeelnemers, en niet voor het publiek.
Bron: frontpage.fok.nlquote:Voormalig advocaat Bram Zeegers is dinsdagmorgen dood aangetroffen in zijn huis in Amsterdam. Dat heeft de politie dinsdagochtend gemeld.
Vorige week verhoorde de rechtbank Zeegers nog in het proces-Holleeder. Hij was jarenlang vertrouwensman en vriend van de in 2004 vermoorde vastgoedhandelaar Willem Endstra. Zeegers heeft in het vooronderzoek vijftien uitvoerige verklaringen afgelegd die erg belastend waren voor Holleeder. Zeegers werd dan ook gezien als kroongetuige van justitie in de zaak tegen Holleeder.
Verdachte omstandigheden
Volgens de eerste berichten zou Zeegers onder 'verdachte omstandigheden' om het leven zijn gekomen. Volgens de NOS zou het mogelijk gaan om zelfmoord, omdat er een hoeveelheid drugs en/of medicijnen zou zijn gevonden. De informatie hierover is nog niet bevestigd.
Ook zou een nog onbekend persoon vannacht door de brandweer uit het huis van Zeegers zijn gehaald. Deze persoon zou ook onwel zijn geworden en is naar een ziekenhuis gebracht. Nadere informatie hierover ontbreekt nog.
Openbaar Ministerie
Volgens het Openbaar Ministerie doet de dood van Zeegers vooralsnog geen schade aan het proces. De verklaringen zijn al afgelegd en kunnen gewoon worden gebruikt. Misdaadverslaggever van den Heuvel verklaarde vanochtend voor radio 538 echter dat de verklaringen in een eventueel hoger beroep niet meer kunnen worden gebruikt, vanwege de dood van de getuige.
quote:Hij is dinsdag 'onder verdachte omstandigheden' om het leven gekomen, meldde BNR Nieuwsradio.
quote:Het lijkt erop dat Zeegers omgekomen is
door een overdosis medicijnen of drugs.
TT
dat is wel dé manier natuurlijk, iemand een overdosis toedienen, zelf laten toedienen met een pistool tegen zijn slaapquote:
Tja, of je houdt um een pistool voor zijn kop en zegt :"of je doet het zelf, of ik zoek je familie op"... dat soort dingen. We zullen het vermoedelijk nooit wetenquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 08:24 schreef Wolkje het volgende:
Het kan ook dat hij door de druk en de stress van het proces zelfmoord heeft gepleegt.
Dan zou ik ze maar laten schietenquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 07:59 schreef milagro het volgende:
[..]
dat is wel dé manier natuurlijk, iemand een overdosis toedienen, zelf laten toedienen met een pistool tegen zijn slaap
En dat is de persoon die hem gevonden heeft.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 08:33 schreef Frutsel het volgende:
Getuigen beweren dat er vannacht ook nog een "overlevende" uit dat huis gehaald is door de Brandweer?
Het wordt steeds verdachter.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 08:51 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
En dat is de persoon die hem gevonden heeft.
Ook 'onwel' geworden in dat huis en afgevoerd naar het ziekenhuis.
03:11:42 09-10-07 13 G BRAN HV 1 AFHIJSEN PATIENT SPOED (Incidentnet: 1) De Lairessestraat 49 AMSTERDAM (ASD) [ 511 551C ]quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 08:33 schreef Frutsel het volgende:
Getuigen beweren dat er vannacht ook nog een "overlevende" uit dat huis gehaald is door de Brandweer?
Zie het maar hard te maken dat hij erachter ztquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 09:10 schreef _The_General_ het volgende:
Ik denk dat Holleeder slim genoeg is om nu even niemand iets aan te doen!
Of die Holleeder wordt gewoon een kunstje geflikt.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 09:15 schreef BobRooney het volgende:
[..]
Zie het maar hard te maken dat hij erachter zt
Als het ervoor zorgt er iemand niet kan getuigen, kan ik me voorstellen dat hij overwegen zal. Maar een op papier staande getuigenschrift, van een dode getuige, is dat geldig in Nederland?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 09:10 schreef _The_General_ het volgende:
ja, of dat is nu juist een leuk alibiquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 09:10 schreef _The_General_ het volgende:
Yep.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 09:29 schreef G.Fawkes het volgende:
Maar een op papier staande getuigenschrift, van een dode getuige, is dat geldig in Nederland?
Als de getuigenis al afgelegd is, kan ik me niet voorstellen dat Holleeder/concorten alsnog de kroongetuige zonder vermoorden. Dat is eigenlijk vrij zinloos dan, toch?quote:
nee, als het een door anderen geënsceneerde zelfmoord is , niet, zoals iemand hierboven al zegt.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 09:48 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Als de getuigenis al afgelegd is, kan ik me niet voorstellen dat Holleeder/concorten alsnog de kroongetuige zonder vermoorden. Dat is eigenlijk vrij zinloos dan, toch?
Zou het? Je ziet het in films maar gaat het ook zo in de echte (onder)wereld?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 10:02 schreef milagro het volgende:
[..]
nee, als het een door anderen geënsceneerde zelfmoord is , niet, zoals iemand hierboven al zegt.
weetikhet.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 10:14 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Zou het? Je ziet het in films maar gaat het ook zo in de echte (onder)wereld?
Zolang je het niet kunt bewijzen is Holleeder onschuldig. Toeval toelaten in de rechtzaal is het begin van het einde v/d rechtstaat. Dat Holleeder er profijt van heeft zegt niet dat hij het ook heeft gedaan of opdracht heeft gegeven tot.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 10:20 schreef Seneca het volgende:
Zou zo'n rechter nu ook niet zoiets hebben van: toeval... HUHUH!!!
Toeval is het natuurlijk niet, het is zeker een onnatuurlijke dood. Maar er zijn twee mogelijkheden voor een onnatuurlijke dood (1. moord; 2. zelfmoord) die goed te verklaren zouden zijn. Het is nu de vraag van welke van de twee hier sprake is.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 10:20 schreef Seneca het volgende:
Zou zo'n rechter nu ook niet zoiets hebben van: toeval... HUHUH!!!
Drie: Ongeluk.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 10:24 schreef Pool het volgende:
Toeval is het natuurlijk niet, het is zeker een onnatuurlijke dood. Maar er zijn twee mogelijkheden voor een onnatuurlijke dood (1. moord; 2. zelfmoord) die goed te verklaren zouden zijn. Het is nu de vraag van welke van de twee hier sprake is.
Mwah.. kan ook een wraakactie zijn.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 09:48 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Als de getuigenis al afgelegd is, kan ik me niet voorstellen dat Holleeder/concorten alsnog de kroongetuige zonder vermoorden. Dat is eigenlijk vrij zinloos dan, toch?
Waar geloof jij dan in, maffia aan de macht en iedereen moet het zichzelf maar uitzoeken?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 10:37 schreef TomTancr3do het volgende:
Het mooiste vind ik nog: die Holleeder flikt het gewoon, het interesseert hem geen reet wat mensen ervan vinden. En hij komt er nog mee weg ook, mede door types met zo'n heilig gevoel in de rechtstaat en zo'n groot geloof in het het goede in de mens, dat ze zich gewoon niet voor kunnen stellen dat Holleeder zo'n doodvonnisje gewoon even tekent.
Chapeau Holleeder!
zolang hij maar zijn eigen soort omlegt (laat leggen) , kun je er idd op een bepaalde manier respect voor hebben, ja, hoe hij dat fliktquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 10:37 schreef TomTancr3do het volgende:
Het mooiste vind ik nog: die Holleeder flikt het gewoon, het interesseert hem geen reet wat mensen ervan vinden. En hij komt er nog mee weg ook, mede door types met zo'n heilig gevoel in de rechtstaat en zo'n groot geloof in het het goede in de mens, dat ze zich gewoon niet voor kunnen stellen dat Holleeder zo'n doodvonnisje gewoon even tekent.
Chapeau Holleeder!
Nee, ik geloof daar niet in. Maar ik heb ook geen enkel vertrouwen meer in de Nederlandse plisie en jestisie. Dus ik vind het wel mooi hoe Holleeder dat hele apparaat hier weer eens te kakken zet.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 10:43 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Waar geloof jij dan in, maffia aan de macht en iedereen moet het zichzelf maar uitzoeken?
Jawel hoor, ik zei het net.quote:Het is trouwens niet gezegd dat Holleeder hier achterzit hoor.
Nadeel is wel dat voor justitie veel moeilijker wordt om de waarheid aan het licht te krijgen, en om mensen veroordeeld te krijgen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 10:45 schreef milagro het volgende:
[..]
zolang hij maar zijn eigen soort omlegt (laat leggen) , kun je er idd op een bepaalde manier respect voor hebben, ja, hoe hij dat flikt
Precies, en ik meende vanmorgen op 3fm begrepen te hebben dat zijn (schriftelijke) verklaring in hoger beroep ook niet meer geldig is, klopt dat?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 10:33 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Mwah.. kan ook een wraakactie zijn.
En in het hoger beroep (wat er waarschijnlijk wel komt) is hij niet meer beschikbaar als getuige.
ik ben geen jurist, maar ik meen dat ook te hebben gelezen inderdaad.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 10:47 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Precies, en ik meende vanmorgen op 3fm begrepen te hebben dat zijn (schriftelijke) verklaring in hoger beroep ook niet meer geldig is, klopt dat?
Volgens mij is dat, omdat hij dan opnieuw zou moeten getuigen...quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 10:47 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Precies, en ik meende vanmorgen op 3fm begrepen te hebben dat zijn (schriftelijke) verklaring in hoger beroep ook niet meer geldig is, klopt dat?
Och, voorlopig ruimt het lekker op.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 10:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
Toch moet je zulke type's niet ongestraft hun gang laten gaan, ook al maken ze elkaars soort alleen maar af. Doet politie en justitie bv niks of niet genoeg zal het de kant op gaan zoals in bv zuid-Italie en zal maffia steeds meer proberen ook invloed uit te oefenen op het leven van 'gewone' burgers.
moeten ze hun werk beter doen, denk ik dan zomaar.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 10:47 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Nadeel is wel dat voor justitie veel moeilijker wordt om de waarheid aan het licht te krijgen, en om mensen veroordeeld te krijgen.
Ik zie het helemaal voor me: "Holleeder 15 jaar cel wegens te voet oversteken door rood licht."quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 10:53 schreef milagro het volgende:
ms moeten ze de Capone methode maar toepassen, hem op iets "lulligs" maar 'makkelijkers' pakken
Hij heeft al een aantal keer in de gevangenis gezeten.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 10:53 schreef milagro het volgende:
moeten ze hun werk beter doen, denk ik dan zomaar.
ze worden voor schut gezet, keer op keer op keer op keer weer
ze hebben het allemaal "in kaart gebracht" weten precies wie wie is wie wat doet wie met wie praat wie voor wie wat te vrezen heeft, ja, uuuh voor Holleeder dus, maar pakken doen ze die foute eikel vooralsnog maar niet...
ms moeten ze de Capone methode maar toepassen, hem op iets "lulligs" maar 'makkelijkers' pakken
als het zo is dat Holleder verschillende mensen mega afgeperst heeft. Kan hij altijd gezegt hebben dat wanneer hij vast komt te zitten en terecht moet staan, hij die persoon ook ten val zal brengen. En god mag weten wat er allemaal op het spel staat. Wie weet kan hij iemand zo zwaar in de tang hebben dat iemand in staat is tot moord.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 09:10 schreef _The_General_ het volgende:
zal allemaal best, hij heef voor van alles vast gezeten, maar vooralsnog lukt het hem aardig om met (aanzetten tot) moord weg te komen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 10:58 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Hij heeft al een aantal keer in de gevangenis gezeten.
Bovendien is een liquidatie moeilijk te bewijzen omdat de 'opdrachtgever' vaak geen direct contact heeft gehad met de (huur)moordenaar. Vaak weet de politie wel wie een mogelijke dader is, maar dit vervolgens ook bewijzen blijkt een stuk lastiger.
Natuurlijk worden er ook fouten gemaakt door politie en justitie, maar ik denk dat het nogal onderschat wordt hoe moeilijk het is om georganiseerde misdaad te bestrijden. En ik denk dat het justitiele apparaat niet incompetent is.
quote:eerste gedachte die in mij opkwam binnen 0,00045msec was dat dit een staatshoaksa is en meneer nu van de zon aan het genieten is ipv bij de vissen slaapt.
Volgens de persconferentie: de vriendin van bram zeegers.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 11:54 schreef Thorical het volgende:
Weten ze al wie die 2e vrouw is?
De vrouw heeft 112 gebeld.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 12:12 schreef Toad het volgende:
Wie zou 112 hebben gebeld?
Inderdaad. Het is zo ziek dat je er gewoon wel respect voor moet hebben eigenlijkquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 10:37 schreef TomTancr3do het volgende:
Chapeau Holleeder!
Brahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam, binnenkomen , eeeeeetuh gevaaaaaaaaaaaarlijk!!!!!!!!!quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 12:32 schreef jeehaa het volgende:
roep maar...
of je familiequote:Op dinsdag 9 oktober 2007 12:44 schreef ook_gek het volgende:
trouwens, dit kan ook een teken zijn naar andere mogelijke getuigen. Want okal heb je bewaking. Ze pakken je toch wel. dus is je leven lief, dan ga je niet getuigen.
die kans acht ik zeer klein. Hij leeft al jaren lang zonder beveiliging. Hij was voor het proces al en mooi doel om opgeruimt te worden.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 12:47 schreef TechXP het volgende:
Die gast is niet dood. Alles is in scene gezet. En dan mag deze getuige op onze belastingcenten ergens verder leven in een warm land ver hier vandaan.
Hoezo zijn soort? Hij perste toch vastgoedhandelaren af? Waren die al fout dan voordat meneer Holleeder langs kwam. En dit is de advocaat van een van die vastgoedhandelaren. Wat heeft hij dan op zijn strafblad staan dat hij zo fout is?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 10:45 schreef milagro het volgende:
[..]
zolang hij maar zijn eigen soort omlegt (laat leggen) , kun je er idd op een bepaalde manier respect voor hebben, ja, hoe hij dat flikt
Ja, of misschien stierf hij wel door een toeval.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 07:41 schreef Caesu het volgende:
misschien stierf hij wel zachtjes in z'n slaap door een hartstilstand.
Misschien moet je je even wat meer verdiepen in de handel en wandel van 'ex-advocaat' Bram Zeegers.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 12:52 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Hoezo zijn soort? Hij perste toch vastgoedhandelaren af? Waren die al fout dan voordat meneer Holleeder langs kwam. En dit is de advocaat van een van die vastgoedhandelaren. Wat heeft hij dan op zijn strafblad staan dat hij zo fout is?
Volgens mij is het gewoon moord op een eerlijk burger, maar als je andere feiten hebt hoor ik ze graag.....
Of is het zo dat maffiosi het rechtse alternatief voor che Guevara zijn.....
Selective quoting gaat je goed af zie ik. Blijkbaar weet jij het allemaal zo goed, dat je me wel kunt vertellen wat meneer Zegers allemaal op zijn strafblad heeft staan. I'm waiting....quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 13:08 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Misschien moet je je even wat meer verdiepen in de handel en wandel van 'ex-advocaat' Bram Zeegers.
doe eens kort samenvattenquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 13:08 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Misschien moet je je even wat meer verdiepen in de handel en wandel van 'ex-advocaat' Bram Zeegers.
Nou, dan verander ik m'n post toch gewoon, als jij vindt dat ik 'selectief aan het quoten' ben om jou zogenaamd een hak te zettenquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 13:15 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Selective quoting gaat je goed af zie ik.
Kan je ook nog uitleggen wat voor criminele activiteiten bram zeegers gepleegd zou moeten hebben, volgens jou?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 13:20 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Nou, dan verander ik m'n post toch gewoon, als jij vindt dat ik 'selectief aan het quoten' ben om jou zogenaamd een hak te zetten
Nogmaals, verdiep je zelf even in dat figuur, via google is al genoeg te vinden. Bijvoorbeeld dit:quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 13:24 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Kan je ook nog uitleggen wat voor criminele activiteiten bram zeegers gepleegd zou moeten hebben, volgens jou?
Verder onderzoek doe je zelf maar. Die Bram Zeegers was gewoon een maffiamaatje, en betrokken bij allerlei minder frisse praktijken. Zoals dat wel vaker geldt bij lui in die beroepsgroep.quote:Zeegers zelf was niet onomstreden. In 1998 werd hij van het tableau geschrapt. Uiteindelijk prijkten op zijn strafblad veroordelingen wegens fraude, witwassen, valsheid in geschrifte, oplichting en heling.
Oke, fair anough.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 13:39 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Nogmaals, verdiep je zelf even in dat figuur, via google is al genoeg te vinden. Bijvoorbeeld dit:
[..]
Komop zeg, wat een zwaktebod. Waarom slingerde je zelf meteen google niet even aan om informatie over die Zeegers op te zoeken, al meteen toen je voor het eerst van die man hoorde? Het interesseert je toch allemaal zoveel, je wilt toch zo graag 'op de hoogte' zijn?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 13:43 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Oke, fair anough.
Ik ben redelijk op de hoogte, maar dit wist ik nog niet.
Dat klopt, ik heb het niet opgezocht en dat had ik beter wel kunnen doen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 13:48 schreef TomTancr3do het volgende:
Komop zeg, wat een zwaktebod. Waarom slingerde je zelf meteen google niet even aan om informatie over die Zeegers op te zoeken, al meteen toen je voor het eerst van die man hoorde? Het interesseert je toch allemaal zoveel, je wilt toch zo graag 'op de hoogte' zijn?
Ah, ik weet het al. Omdat je lui bent, en liever iemand anders (die dat wel heeft gedaan) lastigvalt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |