abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53806081
quote:
(Novum) - Bram Zeegers is dood gevonden in een woning in Amsterdam. Dat meldt de NOS. De voormalige advocaat van de vermoorde vastgoedhandelaar Willem Endstra was kroongetuige in het proces tegen Willem Holleeder. Vorige week maandag legde Zeegers nog een belastende verklaring af tegen de Heineken-ontvoerder in de Bunker in Amsterdam-Osdorp.

Van Zeegers werd eerder in Vrij Nederland een foto gepubliceerd. Omdat hij persoonlijk niet opnieuw 'hinder' wil ondervinden van zijn getuigenis, zat hij vorige week achter een zwart kamerscherm, alleen zichtbaar voor de procesdeelnemers, en niet voor het publiek.
Nog wat extra info
quote:
Voormalig advocaat Bram Zeegers is dinsdagmorgen dood aangetroffen in zijn huis in Amsterdam. Dat heeft de politie dinsdagochtend gemeld.

Vorige week verhoorde de rechtbank Zeegers nog in het proces-Holleeder. Hij was jarenlang vertrouwensman en vriend van de in 2004 vermoorde vastgoedhandelaar Willem Endstra. Zeegers heeft in het vooronderzoek vijftien uitvoerige verklaringen afgelegd die erg belastend waren voor Holleeder. Zeegers werd dan ook gezien als kroongetuige van justitie in de zaak tegen Holleeder.

Verdachte omstandigheden
Volgens de eerste berichten zou Zeegers onder 'verdachte omstandigheden' om het leven zijn gekomen. Volgens de NOS zou het mogelijk gaan om zelfmoord, omdat er een hoeveelheid drugs en/of medicijnen zou zijn gevonden. De informatie hierover is nog niet bevestigd.

Ook zou een nog onbekend persoon vannacht door de brandweer uit het huis van Zeegers zijn gehaald. Deze persoon zou ook onwel zijn geworden en is naar een ziekenhuis gebracht. Nadere informatie hierover ontbreekt nog.

Openbaar Ministerie
Volgens het Openbaar Ministerie doet de dood van Zeegers vooralsnog geen schade aan het proces. De verklaringen zijn al afgelegd en kunnen gewoon worden gebruikt. Misdaadverslaggever van den Heuvel verklaarde vanochtend voor radio 538 echter dat de verklaringen in een eventueel hoger beroep niet meer kunnen worden gebruikt, vanwege de dood van de getuige.
Bron: frontpage.fok.nl

Tsja.... Da's dan toch wel weer lekker beschermd die vent.... Welke minister zijn/haar kop gaat/moet hier voor rollen?

[ Bericht 50% gewijzigd door paddy op 09-10-2007 09:46:33 (Extra info toegevoegd.) ]
pi_53806093
omg, ik lees het net

wat een treurigheid, dit.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_53806099
Ballin
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 07:41:05 #4
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_53806100
Waarom legden ze hem niet om VOOR zijn verklaring?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_53806101
misschien stierf hij wel zachtjes in z'n slaap door een hartstilstand.
maar dat zoeken ze wel even uit denk ik.
ook of er al eerder een paardenkop in dat bed is gerold.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_53806117
mafia praktijken

je zou bijna zeggen dat je dit alleen in het buitenland verwacht, maar hier dus nu ook.
wat zal het volgende zijn in dit proces.
pi_53806121
quote:
Hij is dinsdag 'onder verdachte omstandigheden' om het leven gekomen, meldde BNR Nieuwsradio.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_53806129
Het ligt er natuurlijk erg dicht op dat hij is omgelegd, maar het is ook nog steeds mogenlijk dat hij (bijvoorbeeld) is uitgegleden over een bananenschil.

Dus voordat ik ga roepen wat ik er van vind wacht ik nog even op de uitslag.
Fuck with a Hooker, get rucked.
pi_53806174
quote:
Het lijkt erop dat Zeegers omgekomen is
door een overdosis medicijnen of drugs.

TT
pi_53806187
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 07:57 schreef Caesu het volgende:

[..]
dat is wel dé manier natuurlijk, iemand een overdosis toedienen, zelf laten toedienen met een pistool tegen zijn slaap
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 08:12:10 #11
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_53806277
Vorige week nog met naam (en blijkbaar dus ook met foto) in diverse media. Onderschrift: "Holleeder: deze man probeert je te verlinken!". Goed, zelfs zonder dat komen ze er wel achter wie er geluld heeft, maar het is behoorlijk triest dat we getuigen in dit soort zaken niet wat beter kunnen beschermen
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_53806329
De georganiseerde misdaad lijkt redelijk georganiseerd
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  Moderator dinsdag 9 oktober 2007 @ 08:23:35 #13
8781 crew  Frutsel
pi_53806353
ik hoorde vaag iets over 'zelfmoord / pillen' net bij 538 vlak voor 8.00 uur.

Maarja, erg ongeloofwaardig ineens
pi_53806361
Het kan ook dat hij door de druk en de stress van het proces zelfmoord heeft gepleegt.
pi_53806381
Dat hij niet aangaf zelfmoord te willen plegen of geen aanleiding gaf om daar aan te denken zegt nog niet dat hij vermoord is. Per ongeluk ODen is ook nog een optie
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  Moderator dinsdag 9 oktober 2007 @ 08:27:01 #16
8781 crew  Frutsel
pi_53806382
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 08:24 schreef Wolkje het volgende:
Het kan ook dat hij door de druk en de stress van het proces zelfmoord heeft gepleegt.
Tja, of je houdt um een pistool voor zijn kop en zegt :"of je doet het zelf, of ik zoek je familie op"... dat soort dingen. We zullen het vermoedelijk nooit weten
pi_53806384
Ach, misschien kon ie er niet meer tegen..
pi_53806387
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 07:59 schreef milagro het volgende:

[..]

dat is wel dé manier natuurlijk, iemand een overdosis toedienen, zelf laten toedienen met een pistool tegen zijn slaap
Dan zou ik ze maar laten schieten .
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 08:29:28 #19
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_53806395
of het nou moord of zelfmoord is... het zal altijd een dubieus overlijden blijven. Ben benieuwd wie er nu nog durft te getuigen tegen Holleeder...
* I intend to live forever, so far so good! *
  Moderator dinsdag 9 oktober 2007 @ 08:32:49 #20
8781 crew  Frutsel
pi_53806425
Overdosis wordt nu gemeld bij 3FM door vd Heuvel...
  Moderator dinsdag 9 oktober 2007 @ 08:33:34 #21
8781 crew  Frutsel
pi_53806433
Getuigen beweren dat er vannacht ook nog een "overlevende" uit dat huis gehaald is door de Brandweer?
pi_53806622
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 08:33 schreef Frutsel het volgende:
Getuigen beweren dat er vannacht ook nog een "overlevende" uit dat huis gehaald is door de Brandweer?
En dat is de persoon die hem gevonden heeft.
Ook 'onwel' geworden in dat huis en afgevoerd naar het ziekenhuis.
pi_53806714
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 08:51 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

En dat is de persoon die hem gevonden heeft.
Ook 'onwel' geworden in dat huis en afgevoerd naar het ziekenhuis.
Het wordt steeds verdachter.
Sportieve inbreng
  Moderator dinsdag 9 oktober 2007 @ 08:59:28 #24
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_53806725
Tja, op zijn minst "typisch"

Maar voordat we op de zaken vooruitlopen moeten we maar even afwachten wat er uitkomt.

Alhoewel het natuurlijk wel voor de hand liggend is
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_53806756
Een vrouw! een vrouvrouvrouvrouw!

EIn frouw hast aus der geboaude gekommen in der minnen nacht.

Moordenaar!!!
Dit, is, mijn, staat van bewustzijn
pi_53806767
Misschien had hij toch een klein beetje meer aan beveiliging moeten doen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_53806788
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 08:33 schreef Frutsel het volgende:
03:11:42 09-10-07 13 G BRAN HV 1 AFHIJSEN PATIENT SPOED (Incidentnet: 1) De Lairessestraat 49 AMSTERDAM (ASD) [ 511 551C ]
710090311420100369 0100369 BRW Amsterdam-Dirk ( Lichtkrant Kazerne )
pi_53806864
Ik denk dat Holleeder slim genoeg is om nu even niemand iets aan te doen!
pi_53806945
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 09:10 schreef _The_General_ het volgende:
Zie het maar hard te maken dat hij erachter zt
pi_53806979
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 09:15 schreef BobRooney het volgende:

[..]

Zie het maar hard te maken dat hij erachter zt
Of die Holleeder wordt gewoon een kunstje geflikt.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_53807159
maffia praktijken in nederland
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 09:29:49 #32
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_53807202
quote:
Als het ervoor zorgt er iemand niet kan getuigen, kan ik me voorstellen dat hij overwegen zal. Maar een op papier staande getuigenschrift, van een dode getuige, is dat geldig in Nederland?
pi_53807313
quote:
ja, of dat is nu juist een leuk alibi

"kan me niet voorstellen dat hij zo dom is om etc..."
pi_53807426
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 09:29 schreef G.Fawkes het volgende:
Maar een op papier staande getuigenschrift, van een dode getuige, is dat geldig in Nederland?
Yep.
pi_53807515
Wat extra info en nog een bron toegevoegd.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 09:48:27 #36
159979 G.Fawkes
pi_53807519
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 09:43 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Yep.
Als de getuigenis al afgelegd is, kan ik me niet voorstellen dat Holleeder/concorten alsnog de kroongetuige zonder vermoorden. Dat is eigenlijk vrij zinloos dan, toch?
pi_53807527
Wie weet wist hij nog veel meer.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 09:57:38 #38
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_53807712
zo'n getuigenis is wel geldig maar als dit zelfmoord blijkt te zijn dan is het voor de verdediging een koud kunstje om die verklaringen in twijfel te trekken...

time will tell
Neerkomen wel!
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 10:01:23 #39
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_53807789
Zelfmoord... sure..

Die gast is gewoon omgelegt, dat is net zo zeker als dat een geweld delict op kanaal eilanden gepleegt wordt door een Marokkaan.
pi_53807807
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 09:48 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Als de getuigenis al afgelegd is, kan ik me niet voorstellen dat Holleeder/concorten alsnog de kroongetuige zonder vermoorden. Dat is eigenlijk vrij zinloos dan, toch?
nee, als het een door anderen geënsceneerde zelfmoord is , niet, zoals iemand hierboven al zegt.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 10:14:15 #41
159979 G.Fawkes
pi_53808029
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 10:02 schreef milagro het volgende:

[..]

nee, als het een door anderen geënsceneerde zelfmoord is , niet, zoals iemand hierboven al zegt.
Zou het? Je ziet het in films maar gaat het ook zo in de echte (onder)wereld?
pi_53808154
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 10:14 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Zou het? Je ziet het in films maar gaat het ook zo in de echte (onder)wereld?
weetikhet.

maar zou toch kunne, eerst kroongetuige bedreigen, kroongetuige getuigt tóch, want voelt zich beschermd (bovendien Holleeder zou toch niet zo dom zijn om etc) , en dan is dit wel een manier om de getuigenis te ontkrachten, kroongetuige maakt zichzelf (zogenaamd dan) van kant vanwege valse getuigenis en angst voor wraak, wilde dat niet afwachten, dood gaat ie toch.
pi_53808155
Zou zo'n rechter nu ook niet zoiets hebben van: toeval... HUHUH!!!
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_53808192
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 10:20 schreef Seneca het volgende:
Zolang je het niet kunt bewijzen is Holleeder onschuldig. Toeval toelaten in de rechtzaal is het begin van het einde v/d rechtstaat. Dat Holleeder er profijt van heeft zegt niet dat hij het ook heeft gedaan of opdracht heeft gegeven tot.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 10:24:12 #45
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_53808214
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 10:20 schreef Seneca het volgende:
Toeval is het natuurlijk niet, het is zeker een onnatuurlijke dood. Maar er zijn twee mogelijkheden voor een onnatuurlijke dood (1. moord; 2. zelfmoord) die goed te verklaren zouden zijn. Het is nu de vraag van welke van de twee hier sprake is.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 10:27:03 #46
8372 Bastard
Persona non grata
pi_53808265
Gebeurt ook weer eens wat hier hoor
The truth was in here.
pi_53808298
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 10:24 schreef Pool het volgende:
Toeval is het natuurlijk niet, het is zeker een onnatuurlijke dood. Maar er zijn twee mogelijkheden voor een onnatuurlijke dood (1. moord; 2. zelfmoord) die goed te verklaren zouden zijn. Het is nu de vraag van welke van de twee hier sprake is.
Drie: Ongeluk.

Misschien zorgde z'n std. hoeveelheid drugs en de stress van de rechtszaak wel voor een dodelijke mix? Misschien vond hij dat hij extra nodig had om te bekomen v/d stress van de rechtszaak?
pi_53808400
Amateurisme troef weer bij plisie en jestisie.
If the shoe doesn't fit, the shoe must be a Nazi.
pi_53808414
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 09:48 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Mwah.. kan ook een wraakactie zijn.

En in het hoger beroep (wat er waarschijnlijk wel komt) is hij niet meer beschikbaar als getuige.
pi_53808480
Het mooiste vind ik nog: die Holleeder flikt het gewoon, het interesseert hem geen reet wat mensen ervan vinden. En hij komt er nog mee weg ook, mede door types met zo'n heilig gevoel in de rechtstaat en zo'n groot geloof in het het goede in de mens, dat ze zich gewoon niet voor kunnen stellen dat Holleeder zo'n doodvonnisje gewoon even tekent.

Chapeau Holleeder!
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 10:39:03 #51
88523 BadDay
The One I Love
pi_53808513
Beelden van Zeegers op de begrafenis van Endstra:

http://starreporter.nl/Mi(...)n_Holleeder_dood.htm
Birds, Happiness & Still Not Worried
pi_53808599
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 10:37 schreef TomTancr3do het volgende:
Het mooiste vind ik nog: die Holleeder flikt het gewoon, het interesseert hem geen reet wat mensen ervan vinden. En hij komt er nog mee weg ook, mede door types met zo'n heilig gevoel in de rechtstaat en zo'n groot geloof in het het goede in de mens, dat ze zich gewoon niet voor kunnen stellen dat Holleeder zo'n doodvonnisje gewoon even tekent.

Chapeau Holleeder!
Waar geloof jij dan in, maffia aan de macht en iedereen moet het zichzelf maar uitzoeken?

Het is trouwens niet gezegd dat Holleeder hier achterzit hoor. Misschien is ie wel net zo verbaasd als wij allemaal.
pi_53808657
quote:

Chapeau Holleeder!
zolang hij maar zijn eigen soort omlegt (laat leggen) , kun je er idd op een bepaalde manier respect voor hebben, ja, hoe hij dat flikt
pi_53808690
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 10:43 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Waar geloof jij dan in, maffia aan de macht en iedereen moet het zichzelf maar uitzoeken?
Nee, ik geloof daar niet in. Maar ik heb ook geen enkel vertrouwen meer in de Nederlandse plisie en jestisie. Dus ik vind het wel mooi hoe Holleeder dat hele apparaat hier weer eens te kakken zet.
quote:
Het is trouwens niet gezegd dat Holleeder hier achterzit hoor.
Jawel hoor, ik zei het net.
pi_53808717
Toch moet je zulke type's niet ongestraft hun gang laten gaan, ook al maken ze elkaars soort alleen maar af. Doet politie en justitie bv niks of niet genoeg zal het de kant op gaan zoals in bv zuid-Italie en zal maffia steeds meer proberen ook invloed uit te oefenen op het leven van 'gewone' burgers.
pi_53808726
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 10:45 schreef milagro het volgende:

[..]

zolang hij maar zijn eigen soort omlegt (laat leggen) , kun je er idd op een bepaalde manier respect voor hebben, ja, hoe hij dat flikt
Nadeel is wel dat voor justitie veel moeilijker wordt om de waarheid aan het licht te krijgen, en om mensen veroordeeld te krijgen.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 10:47:58 #57
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_53808731
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 10:33 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Mwah.. kan ook een wraakactie zijn.

En in het hoger beroep (wat er waarschijnlijk wel komt) is hij niet meer beschikbaar als getuige.
Precies, en ik meende vanmorgen op 3fm begrepen te hebben dat zijn (schriftelijke) verklaring in hoger beroep ook niet meer geldig is, klopt dat?
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_53808763
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 10:47 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Precies, en ik meende vanmorgen op 3fm begrepen te hebben dat zijn (schriftelijke) verklaring in hoger beroep ook niet meer geldig is, klopt dat?
ik ben geen jurist, maar ik meen dat ook te hebben gelezen inderdaad.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 10:51:08 #59
159979 G.Fawkes
pi_53808808
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 10:47 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Volgens mij is dat, omdat hij dan opnieuw zou moeten getuigen...
pi_53808827
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 10:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
Toch moet je zulke type's niet ongestraft hun gang laten gaan, ook al maken ze elkaars soort alleen maar af. Doet politie en justitie bv niks of niet genoeg zal het de kant op gaan zoals in bv zuid-Italie en zal maffia steeds meer proberen ook invloed uit te oefenen op het leven van 'gewone' burgers.
Och, voorlopig ruimt het lekker op.

Maar je hebt wel gelijk hoor: er moet natuurlijk wel wat aan gedaan worden anders loopt het uit de hand. Misschien nog éééven wachten totdat er nog een paar omgelegd zijn, en dan die Holleeder de bak in voor de laatste paar jaar van z'n leven?
pi_53808878
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 10:47 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Nadeel is wel dat voor justitie veel moeilijker wordt om de waarheid aan het licht te krijgen, en om mensen veroordeeld te krijgen.
moeten ze hun werk beter doen, denk ik dan zomaar.
ze worden voor schut gezet, keer op keer op keer op keer weer

ze hebben het allemaal "in kaart gebracht" weten precies wie wie is wie wat doet wie met wie praat wie voor wie wat te vrezen heeft, ja, uuuh voor Holleeder dus, maar pakken doen ze die foute eikel vooralsnog maar niet...

ms moeten ze de Capone methode maar toepassen, hem op iets "lulligs" maar 'makkelijkers' pakken
pi_53808966
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 10:53 schreef milagro het volgende:
ms moeten ze de Capone methode maar toepassen, hem op iets "lulligs" maar 'makkelijkers' pakken
Ik zie het helemaal voor me: "Holleeder 15 jaar cel wegens te voet oversteken door rood licht."

Want daar zijn ze bij de plisie wel erg goed in: prenten uitdelen vanwege zulke futiliteiten.
pi_53808973
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 10:53 schreef milagro het volgende:
moeten ze hun werk beter doen, denk ik dan zomaar.
ze worden voor schut gezet, keer op keer op keer op keer weer

ze hebben het allemaal "in kaart gebracht" weten precies wie wie is wie wat doet wie met wie praat wie voor wie wat te vrezen heeft, ja, uuuh voor Holleeder dus, maar pakken doen ze die foute eikel vooralsnog maar niet...

Hij heeft al een aantal keer in de gevangenis gezeten.
Bovendien is een liquidatie moeilijk te bewijzen omdat de 'opdrachtgever' vaak geen direct contact heeft gehad met de (huur)moordenaar. Vaak weet de politie wel wie een mogelijke dader is, maar dit vervolgens ook bewijzen blijkt een stuk lastiger.

Natuurlijk worden er ook fouten gemaakt door politie en justitie, maar ik denk dat het nogal onderschat wordt hoe moeilijk het is om georganiseerde misdaad te bestrijden. En ik denk dat het justitiele apparaat niet incompetent is.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 11:01:03 #64
185631 Guncta
En un momento dado
pi_53809031
Alsof de rechter dit meeneemt naar de rechtzaak zolang het niet bewezen is dat Holleeder dit heeft laten uitvoeren.

De rechter moet een objectief oordeel geven en niet op gevoelens afgaan. En dat is maar beter ook.
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 11:14:52 #65
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_53809306
quote:
als het zo is dat Holleder verschillende mensen mega afgeperst heeft. Kan hij altijd gezegt hebben dat wanneer hij vast komt te zitten en terecht moet staan, hij die persoon ook ten val zal brengen. En god mag weten wat er allemaal op het spel staat. Wie weet kan hij iemand zo zwaar in de tang hebben dat iemand in staat is tot moord.

Wat ook kan zijn is gewoon een teken naar holleder toe is dat wanneer holleder te veel vertelt hem het zelfde staat te wachten. Zeegers heeft te veel gesproken en moet dat met de dood bekopen. Spreekt holleder ook te veel zal hem het zelfde gebeuren.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_53809348
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 10:58 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Hij heeft al een aantal keer in de gevangenis gezeten.
Bovendien is een liquidatie moeilijk te bewijzen omdat de 'opdrachtgever' vaak geen direct contact heeft gehad met de (huur)moordenaar. Vaak weet de politie wel wie een mogelijke dader is, maar dit vervolgens ook bewijzen blijkt een stuk lastiger.

Natuurlijk worden er ook fouten gemaakt door politie en justitie, maar ik denk dat het nogal onderschat wordt hoe moeilijk het is om georganiseerde misdaad te bestrijden. En ik denk dat het justitiele apparaat niet incompetent is.
zal allemaal best, hij heef voor van alles vast gezeten, maar vooralsnog lukt het hem aardig om met (aanzetten tot) moord weg te komen.
en dat is op zich best grappig, zolang het net zulke foute gasten betreft als hij zelf.

en het Holleeder gedoe is vind ik toch niet echt te vergelijken met de organiseerde misdaad als de Italiaanse mafia, al doet ie aardig zijn best zo onderhand
pi_53809480
dit is ook wel een leuk scenario
quote:
eerste gedachte die in mij opkwam binnen 0,00045msec was dat dit een staatshoaksa is en meneer nu van de zon aan het genieten is ipv bij de vissen slaapt.
pi_53809608
Hmmm, zou ook nog kunnen... In dat geval zijn ze toch niet zo dom als dat ik denk dat ze zijn.
pi_53809962
tvp, ben wel benieuwd hoe dit verder gaat.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_53810193
Persconferrntie is net afgelopen.

Vriendin heeft vannacht rond 03.00 uur 112 gebeld.
Politie heeft toegang tot de woning geforceerd.
Twee mensen aangetroffen in de woning, Zeegers plus een vriendin.
Zeegers aangetroffen in badkuip.
Vriendin was onwel en op dat moment niet aanspreekbaar, afgevoerd naar ziekenhuis.
Ze is aangehouden als verdachte en wordt verhoord.
Zeegers werd beveiligd op basis van beveiligingsanalyse.
Zeegers ligt nog in de woning ivm forensisch onderzoek.

[ Bericht 1% gewijzigd door Adfundum op 09-10-2007 12:15:08 ]
Some weasel took the cork out of my lunch...
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 11:54:53 #71
97745 Thorical
finding a way
pi_53810272
Weten ze al wie die 2e vrouw is?
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 12:01:54 #72
20928 Magicfrankie
Bad to the bone
pi_53810444
Inderdaad.. het zou best kunnen dat Zeegers inmiddels lekker achter een cocktail zit.... net als in de film
Ben je ook een basketballjunkie? Join us: http://www.nbaforum.nl/
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 12:04:54 #73
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53810503
ik denk kikkergif.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_53810506
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 11:54 schreef Thorical het volgende:
Weten ze al wie die 2e vrouw is?
Volgens de persconferentie: de vriendin van bram zeegers.
pi_53810591
Ik snap nooit dat de NOS in de opening als bron wordt genoemd! RTL Nieuws meldde het eerder dan de NOS!
Nothing takes the past away like the future!
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 12:12:03 #76
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_53810675
zelfmoord en dan een vrouw buiten bewustzijn. ja ja dat klopt ook zo lekker.

As je dan al zelfmoord wil plegen pak je de auto parkeerd hem ergens neem te veel drugs en pillen en hoppa.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_53810692
Wie zou 112 hebben gebeld?
pi_53810751
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 12:12 schreef Toad het volgende:
Wie zou 112 hebben gebeld?
De vrouw heeft 112 gebeld.
pi_53810953
quote:

Chapeau Holleeder!
Inderdaad. Het is zo ziek dat je er gewoon wel respect voor moet hebben eigenlijk
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 12:32:37 #80
54630 jeehaa
youcan'thavemall
pi_53811223
het is hier schuin tegenover op de lairessestraat, vanmorgen was het een stuk drukker met recherche en politie, inmiddels is het volledige huizenblok afgezet en trekt de politie zich langzamerhand terug.

wilde zonet nog foto's maken maar dat heeft weinig zin meer, aangezien er overal zwarte schermen zijn neergezet en er weinig te zien is. Als er toch behoefte aan is, roep maar...
  Moderator dinsdag 9 oktober 2007 @ 12:36:04 #81
8781 crew  Frutsel
pi_53811298
Vrouw aangehouden na dood Zeegers

(Novum) - De vrouw die bij ex-advocaat Bram Zeegers (58) was toen hij dinsdagochtend onwel werd, is aangehouden in het onderzoek naar zijn dood. Zij alarmeerde de politie toen zij en Zeegers onwel waren geworden in zijn woning in de De Lairessestraat in Amsterdam-Zuid.

Zeegers, een van de belangrijkste getuigen in het proces tegen Willem Holleeder, overleed dinsdagochtend in de woning. De politie spreekt van verdachte omstandigheden.

De vrouw had rond 03.15 uur alarmnummer 112 gebeld. Toen agenten arriveerden, troffen zij Zeegers en de vriendin beiden onwel aan. Zeegers lag in bad, de vrouw was nauwelijks aanspreekbaar. Pogingen om Zeegers te reanimeren, mochten niet meer baten, laat de politie weten.

Over de doodsoorzaak wil de politie nog niets kwijt. Op een persconferentie in de Marnixstraat werd gezegd dat een misdrijf niet wordt uitgesloten en dat 'vanzelfsprekend' met alle scenario's rekening wordt gehouden. Dat komt door de omstandigheden waaronder Zeegers werd aangetroffen en diens rol in het proces tegen Holleeder.

Het stoffelijk overschot lag om 11.30 uur nog in de woning. Het sporenonderzoek duurt volgens de politie 'nog uren'. Het Openbaar Ministerie verklaarde op de persconferentie dat voor Zeegers een beschermingsanalyse was gemaakt, maar het is onduidelijk of Zeegers werd beveiligd.

Bram Zeegers, de voormalige advocaat van de vermoorde vastgoedhandelaar Willem Endstra, was een van de belangrijkste getuigen in het proces tegen Holleeder. Vorige week legde Zeegers voor de rechter nog belastende verklaringen af tegen de van afpersing verdachte Heineken-ontvoerder. Endstra werd in 2004 geliquideerd.

Zeegers was de eerste levende getuige die in de Bunker in Amsterdam-Osdorp belastende verklaringen tegen Holleeder aflegde. Holleeder staat terecht voor het afpersen van vastgoedhandelaren.
pi_53811304
Ook grappig dat sommige mensen roepen "Holleeder kan het niet gedaan hebben, want dat is helemaal niet in z'n voordeel!". Als je daar werkelijk zo stellig van uitgaat, dan is zo'n moord juist in z'n voordeel. Niet dat iemand als Holleeder zich er wat aan gelegen laat liggen wat anderen ervan denken, maar als hij bij voorbaat al vrij is van verdenking, komt dan natuurlijk wel extra mooi uit.
pi_53811323
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 12:32 schreef jeehaa het volgende:
roep maar...
Brahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam, binnenkomen , eeeeeetuh gevaaaaaaaaaaaarlijk!!!!!!!!!
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 12:38:57 #84
54630 jeehaa
youcan'thavemall
pi_53811372
bijvoorbeeld
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 12:44:46 #85
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_53811496
trouwens, dit kan ook een teken zijn naar andere mogelijke getuigen. Want okal heb je bewaking. Ze pakken je toch wel. dus is je leven lief, dan ga je niet getuigen.
  Moderator dinsdag 9 oktober 2007 @ 12:45:38 #86
8781 crew  Frutsel
pi_53811520
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 12:44 schreef ook_gek het volgende:
trouwens, dit kan ook een teken zijn naar andere mogelijke getuigen. Want okal heb je bewaking. Ze pakken je toch wel. dus is je leven lief, dan ga je niet getuigen.
of je familie
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 12:47:19 #87
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_53811562
Die gast is niet dood. Alles is in scene gezet. En dan mag deze getuige op onze belastingcenten ergens verder leven in een warm land ver hier vandaan.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 12:51:23 #88
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_53811656
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 12:47 schreef TechXP het volgende:
Die gast is niet dood. Alles is in scene gezet. En dan mag deze getuige op onze belastingcenten ergens verder leven in een warm land ver hier vandaan.
die kans acht ik zeer klein. Hij leeft al jaren lang zonder beveiliging. Hij was voor het proces al en mooi doel om opgeruimt te worden.
pi_53811686
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 10:45 schreef milagro het volgende:

[..]

Hoezo zijn soort? Hij perste toch vastgoedhandelaren af? Waren die al fout dan voordat meneer Holleeder langs kwam. En dit is de advocaat van een van die vastgoedhandelaren. Wat heeft hij dan op zijn strafblad staan dat hij zo fout is?

Volgens mij is het gewoon moord op een eerlijk burger, maar als je andere feiten hebt hoor ik ze graag.....

Of is het zo dat maffiosi het rechtse alternatief voor che Guevara zijn.....
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 13:05:12 #90
20928 Magicfrankie
Bad to the bone
pi_53811977
Net op het nieuws: 'Volgens de advocaat van Willem Holleeder heeft zijn client niets te maken met de dood van Bram Zeegers.'

Ja... duuuuhhhhh!
Ben je ook een basketballjunkie? Join us: http://www.nbaforum.nl/
pi_53812026
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 07:41 schreef Caesu het volgende:
misschien stierf hij wel zachtjes in z'n slaap door een hartstilstand.
Ja, of misschien stierf hij wel door een toeval.

Kom op zeg, zo iemand is natuurlijk gewoon omgelegd, risico van het vak.
pi_53812077
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 12:52 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Hoezo zijn soort? Hij perste toch vastgoedhandelaren af? Waren die al fout dan voordat meneer Holleeder langs kwam. En dit is de advocaat van een van die vastgoedhandelaren. Wat heeft hij dan op zijn strafblad staan dat hij zo fout is?

Volgens mij is het gewoon moord op een eerlijk burger, maar als je andere feiten hebt hoor ik ze graag.....

Of is het zo dat maffiosi het rechtse alternatief voor che Guevara zijn.....
Misschien moet je je even wat meer verdiepen in de handel en wandel van 'ex-advocaat' Bram Zeegers.

[ Bericht 21% gewijzigd door TomTancr3do op 09-10-2007 13:22:00 (sooo... maakt ook echt lekker veel uit _O-) ]
pi_53812243
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 13:08 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Misschien moet je je even wat meer verdiepen in de handel en wandel van 'ex-advocaat' Bram Zeegers.
Selective quoting gaat je goed af zie ik. Blijkbaar weet jij het allemaal zo goed, dat je me wel kunt vertellen wat meneer Zegers allemaal op zijn strafblad heeft staan. I'm waiting....
pi_53812358
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 13:08 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

doe eens kort samenvatten
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_53812380
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 13:15 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Selective quoting gaat je goed af zie ik.
Nou, dan verander ik m'n post toch gewoon, als jij vindt dat ik 'selectief aan het quoten' ben om jou zogenaamd een hak te zetten
pi_53812457
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 13:20 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Nou, dan verander ik m'n post toch gewoon, als jij vindt dat ik 'selectief aan het quoten' ben om jou zogenaamd een hak te zetten
Kan je ook nog uitleggen wat voor criminele activiteiten bram zeegers gepleegd zou moeten hebben, volgens jou?
pi_53812857
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 13:24 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Kan je ook nog uitleggen wat voor criminele activiteiten bram zeegers gepleegd zou moeten hebben, volgens jou?
Nogmaals, verdiep je zelf even in dat figuur, via google is al genoeg te vinden. Bijvoorbeeld dit:
quote:
Zeegers zelf was niet onomstreden. In 1998 werd hij van het tableau geschrapt. Uiteindelijk prijkten op zijn strafblad veroordelingen wegens fraude, witwassen, valsheid in geschrifte, oplichting en heling.
Verder onderzoek doe je zelf maar. Die Bram Zeegers was gewoon een maffiamaatje, en betrokken bij allerlei minder frisse praktijken. Zoals dat wel vaker geldt bij lui in die beroepsgroep.

En nou niet verder meer huilen.
pi_53812978
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 13:39 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Nogmaals, verdiep je zelf even in dat figuur, via google is al genoeg te vinden. Bijvoorbeeld dit:
[..]
Oke, fair anough.
Ik ben redelijk op de hoogte, maar dit wist ik nog niet.
pi_53813134
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 13:43 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Oke, fair anough.
Ik ben redelijk op de hoogte, maar dit wist ik nog niet.
Komop zeg, wat een zwaktebod. Waarom slingerde je zelf meteen google niet even aan om informatie over die Zeegers op te zoeken, al meteen toen je voor het eerst van die man hoorde? Het interesseert je toch allemaal zoveel, je wilt toch zo graag 'op de hoogte' zijn?

Ah, ik weet het al. Omdat je lui bent, en liever iemand anders (die dat wel heeft gedaan) lastigvalt.
pi_53813270
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 13:48 schreef TomTancr3do het volgende:
Komop zeg, wat een zwaktebod. Waarom slingerde je zelf meteen google niet even aan om informatie over die Zeegers op te zoeken, al meteen toen je voor het eerst van die man hoorde? Het interesseert je toch allemaal zoveel, je wilt toch zo graag 'op de hoogte' zijn?

Ah, ik weet het al. Omdat je lui bent, en liever iemand anders (die dat wel heeft gedaan) lastigvalt.
Dat klopt, ik heb het niet opgezocht en dat had ik beter wel kunnen doen.
Maar ik had verwacht dat je met zijn soort een advocaat van een zware crimineel bedoelde, aangezien er genoeg mensen zijn die crimineel gedrag en moreel verwerpelijk gedrag niet van elkaar kunnen onderscheiden.
Maar ik was dus fout, dat geef ik toe.

Laten we maar weer ontopic gaan, want dit topic gaat niet over jou of mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')