Dat hebben Van Geel en Fontein weer netjes geregeldquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 01:32 schreef patrickt37 het volgende:
'Ploeggenoten storen zich aan salaris Luque'
Gepubliceerd op 08-10-07 om 15:43 door Johan Kroon
Afgelopen zomer verzekerde Ajax zich van de diensten van Albert Luque (foto). De Spaanse speler kwam over van Newcastle United. Dat Luque niet voor een appel en een ei speelt is duidelijk, maar volgens de Ajax-spelers verdient Luque te veel.
Gisteren meldde Studio Voetbal dat de spelers van Ajax zich openlijk storen aan het hoge salaris van Luque. De ex-international zou jaarlijks een kleine 2,2 miljoen euro verdienen. Vermoedelijk zou Luque daarmee zelf méér verdienen dan Wesley Sneijder vorig seizoen.
Dat Luque niet goedkoop is was al bekend. Zo was eerder PSV geïnteresseerd in de diensten van de 29-jarige aanvaller, maar een transfer ging toen niet door vanwege te hoge salariseisen.
Ach men kan ook over alles zeiken, trekken ze weer eens de portomonee is het weer niet goed.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 01:53 schreef D1 het volgende:
[..]
Dat hebben Van Geel en Fontein weer netjes geregeld![]()
Inderdaad. Toen er geld was en geen speler was iedereen aan het zeiken dat ze dan maar meer salaris moesten bieden. Doen ze dat en komt dit bericht naar buiten, dan is het allemaal ineens weer niet goedquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 02:22 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Ach men kan ook over alles zeiken, trekken ze weer eens de portomonee is het weer niet goed.
quote:Laatste kans maximaal aantal kaarten uitwedstrijd FC Utrecht
De AFCA Supportersclub heeft kunnen voorkomen, dat Ajax dit seizoen minder supporters meeneemt naar de uitwedstrijd tegen FC Utrecht op 28 oktober a.s. Ook dit seizoen zal het maximaal aantal kaarten van 1200 in de voorverkoop gaan. De verkoop start vandaag via de Ticketbox.
De afgelopen twee seizoenen heeft onze club meer dan een ton aan schades moeten betalen, die waren aangericht in het stadion van Utrecht. Hierbij moesten vooral de stoeltjes het ontgelden. Dit seizoen wil Ajax niet langer meer opdraaien voor de schades die door de eigen aanhang in het stadion worden aangericht. Om het risico zoveel mogelijk te beperken, dacht de club er goed aan te doen om maar 600 supporters mee te nemen in plaats van de maximale 1200 beschikbare kaarten. Tegen dit idee heeft de AFCA Supportersclub direct bezwaar gemaakt. Hierop heeft de club ons gevraagd met een plan te komen om deze schades tegen te gaan. Aan de hand van dat plan zouden zij beoordelen of alsnog het maximaal aantal kaarten in de verkoop gaan. Het plan is uiteindelijk door de directie van Ajax goedgekeurd.
Voor het vertrek van de bussen naar Utrecht zal de AFCA Supportersclub flyers uitdelen, waarop wordt opgeroepen de stoeltjes en andere meubilair in het stadion heel te laten. Tevens zullen wij ook in elke bus via de microfoon de oproep toelichten. De directie van Ajax is duidelijk naar ons in haar standpunt; bij een volgende grote schade in het stadion van Utrecht zal men het volgende seizoen maar 600 kaarten afnemen.
De AFCA Supportersclub zal altijd gaan voor het maximaal aantal kaarten bij uitwedstrijden. Als er een trend wordt gezet dat de eigen club gaat besluiten om minder kaarten af te nemen voor uitwedstrijden, dan is dat het begin van het eind van het bezoeken van uitwedstrijden.
Geef Ajax niet de kans om te besluiten volgend seizoen maar 600 supporters mee te nemen naar Utrecht. Laat het niet zover komen; laat de stoeltjes en ander meubilair in het stadion heel!
quote:Op maandag 8 oktober 2007 23:50 schreef F1Bas het volgende:
Zijn er echt mensen hier die de illusie hebben dat het nu beter gaat zonder Henk???
quote:Oproep AFCA Supportersclub
De AFCA Supportersclub meldde onlangs dat Ajax van plan was om maar 600 supporters mee te nemen naar FC utrecht-AJAX. Dit omdat Ajax geen zin meer had om steeds te moeten opdraaien voor de schade aan onder meer de stoeltjes. De AFCA Supportersclub heeft hier bezwaar tegen gemaakt en is met een plan gekomen om de schades tegen te gaan. Het plan is door Ajax goedgekeurd en er mogen nu toch 1200 supporters mee. Wel verzoekt de AFCA Supportersclub alle supporters vriendelijk doch dringend om de stoeltjes en ander meubilair in het stadion heel te laten.
quote:Cruijff: Ajax moet weer vanaf de grond worden opgebouwd
08-10-07
Johan Cruijff laat zich in zijn wekelijkse column in De Telegraaf uit over de problemen bij Ajax. Volgens Nederlands beste voetballer aller tijden zit het al jarenlang niet goed bij de Amsterdamse club. Ook betwist Cruijff dat hij als adviseur aan Ajax verbonden is. In detail treden over de onrust in De Arena doet het erelid liever niet.
"Ik lees en hoor weer te pas en te onpas dat ik adviseur van de club ben", aldus Cruijff in zijn column. "Laat ik het zo stellen, er worden soms dingen aan me gevraagd, maar er worden vaak ook dingen niet aan me gevraagd. Ik ben daarom geen adviseur, maar iemand die kennissen en vrienden met vragen antwoord geeft. Ook voor Ajax geldt dat het helemaal terug naar af moet. In detail treden heeft geen zin, omdat als de club de huidige problemen echt wil oplossen, alles weer van onderaf moet worden opgebouwd."
'Nummer 14' sluit af met een Cruijffiaanse wijsheid. "Jarenlang werden de scheuren steeds bepleisterd, maar als je de fundering niet in orde maakt, dan blijft de boel scheuren. Helaas is Ajax dat nu overkomen."
quote:Van Geel gaat niet af op wens spelers 8 oktober 2007
Met de waarschijnlijke aanstelling van Adrie Koster als interim-trainer gaat technisch directeur Martin van Geel van Ajax niet af op de wens van de spelersgroep. Assistent-trainer Alfons Groenendijk bevestigde maandagavond tegenover Sportweek dat de spelers hebben aangegeven dit seizoen het liefst met Hennie Spijkerman en Groenendijk af te maken.
Martin van Geel: 'Spelers hebben een eigen belang, ik dien het algemeen belang' "De spelers hebben het respect en vertrouwen in ons uitgesproken. Of we ook daadwerkelijk voor de groep komen te staan merken we de komende dagen wel", vertelde de voormalige assistent van de vertrokken Henk ten Cate. Maandagavond bracht AT5 naar buiten dat Ajax heeft gekozen voor Koster als tijdelijke opvolger van Ten Cate.
De mening van de spelers telt voor Van Geel dan ook niet zwaar mee. "Ik ga nooit naar spelers toe om te vragen welke trainer ze willen", licht de beleidsbepaler toe. "Dat heb ik nog nooit gedaan. Spelers hebben een eigen belang, ik dien het algemeen belang."
quote:Ten Cate boos op Ajax
dinsdag 09 oktober, door Cruijff4ever, Amsterdam, 09:24u, radio538
Zojuist heeft Edwin Evers live telefonisch contact opgenomen met Henk ten Cate om het wat vragen te stellen rondom zijn vertrek.
Ten Cate maakte van dit gesprek gebruik om zijn ongenoegen te uiten omtrent de handelswijze van Ajax en hetgeen gisteren op de persconferentie naar buiten is gebracht.
"Ik heb Ajax niet tegen de muur gezet. Ik heb uitdrukkelijk tegen alle bestuursleden en de technisch directeur gezegd dat ik het zou begrijpen als ze geen medewerking verlenen en dan dien ik gewoon mijn contract uit en maak ik het seizoen af. Volgens mij is dat niet iemand tegen de muur zetten", aldus Ten Cate.
Ten Cate vervolgde: "Ik begrijp niet waarom ze dit zo naar buiten brengen en ik ben hier erg boos over. Hier is het laatste woord nog niet over gesproken. Misschien komt het ze allemaal wel makkelijk uit".
Het lijkt er dus op in navolging van de persconferentie rondom het aanblijven van Sneijder, het aanblijven van Ten Cate, ook de persconferentie van gisteren een wassen neus is. Zo heeft Ajax in korte tijd 3 persconferenties gegeven waarvan de inhoud achteraf niet blijkt te kloppen.
quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 01:32 schreef patrickt37 het volgende:
'Ploeggenoten storen zich aan salaris Luque'
Gepubliceerd op 08-10-07 om 15:43 door Johan Kroon
Afgelopen zomer verzekerde Ajax zich van de diensten van Albert Luque (foto). De Spaanse speler kwam over van Newcastle United. Dat Luque niet voor een appel en een ei speelt is duidelijk, maar volgens de Ajax-spelers verdient Luque te veel.
Gisteren meldde Studio Voetbal dat de spelers van Ajax zich openlijk storen aan het hoge salaris van Luque. De ex-international zou jaarlijks een kleine 2,2 miljoen euro verdienen. Vermoedelijk zou Luque daarmee zelf méér verdienen dan Wesley Sneijder vorig seizoen.
Dat Luque niet goedkoop is was al bekend. Zo was eerder PSV geïnteresseerd in de diensten van de 29-jarige aanvaller, maar een transfer ging toen niet door vanwege te hoge salariseisen.
Niet alleen zijn ploeggenoten, ook de supporters ergeren zich aan dat bedrag. Zelf KJH verdient niet zoveel!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |