Irak heeft niets te maken met de topic. Deze geleerde zegt de werkelijke feiten tav de Armeense genocidetheorie.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 15:34 schreef Ericr het volgende:
[..]
Vrij gechargeerd natuurlijk. Bernard Lewis is als persoon nou eenmaal omstreden, zeker gelet op zijn visie op de Arabische wereld. Kan hier wel een hele verhandeling geven over zijn neo-con ideeen die mede hebben geleid tot de inval in Irak.
Heb je bronnen voor je beweringen tav 'native Indians en zigeuners (in WO2)'?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 15:34 schreef Ericr het volgende:
Guenter Lewy is iemand die zowel de uitroeing van de Armenen, native Indians en zigeuners (in WO2) niet als genocide ziet. Hij is ook een persoon die de inval in Vietnam gerechtvaardigd vond.
Dan kun je beter naar Dadrian (de fluisteraar van Akcam) kijkenquote:Op woensdag 10 oktober 2007 15:34 schreef Ericr het volgende:
Nu kan je dat soort visies afdoen als kritisch, anders, tegendraads etc maar dat ze enigzins omstreden als persoon zijn lijkt me toch wel duidelijk.
Zie hiervoorquote:Op woensdag 10 oktober 2007 15:34 schreef Ericr het volgende:
ik gaf ook al aan dat er aan Armeense kant net zo goed zulke figuren zullen rondlopen, wat de discussie er alleen maar onzuiverder op maakt.
Welke historische feiten?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 15:34 schreef Ericr het volgende:
Als bijna alle historische feiten…
Dit is gewoon kritisch denken. Een normaal gebruik in westen. Niet voetstoots dingen voor waar aannemen. En niemand erkent vervalsingen en dergelijke als bewijs.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 15:34 schreef Ericr het volgende:
…ook worden afgedaan als propaganda of leugens dan vraag ik me nogmaals af wat voor zin dit soort discussies eigenlijk hebben.
Niam Bey was een leugenaar
Armin Wegner was een leugenaar
Henry Morgenthau was een leugenaar
Orders van de Talaat Pasha zijn vals
Kranchtenberichten uit die tijd zijn propaganda als de boodschap niet aanstaat
Foto's zijn vervalst en niet relateerbeer aan slachtpartijen of volksverhuizingen
Malta Tribunaal was het enige tribunaal dat geldig is
Turks Militair Tribunaal was een wassen neus
Als je inderdaad zo denkt dan ben je snel klaar maar volgens mij is alles afdoen als leugens of propaganda zelf een vorm van propaganda.
Je kan je mate van geloofwaardigheid opkrikken als je ons bronnen laat zien om je argumenten te onderbouwen.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 15:34 schreef Ericr het volgende:
Ping Pong, Ping Pong. Toch wel leuk die herhaling van zetten, het vult zo lekker op.
Je maakt het je zo wel makkelijk. In een discussie je mengen en dingen roepen en erna niet verder willen discussiëren. In een forum is dat niet het gebruik.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 07:35 schreef Ericr het volgende:
Ik kan mijn geloofwaardigheid opkrikken?Waarom denk je dat ik verder niet meedoe aan de verbale diarree die meestal wordt geplaatst in dit soort topics? Ik heb al aangegeven, dat Ping-Pong spelletje heeft totaal geen zin mede omdat er bepaalde partijen zijn die teveel pro zijn. Welke kant boeit dan verder niet. Dat verstoort de discussie teveel aangezien er constant dezelfde uitgekauwde punten voorbij komen en in principe de discussie in een cirkeltje draait.
Ik lever kritiek op de Armeense 'genocide'. Kritische denken is goed.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 07:35 schreef Ericr het volgende:
Over jouw geloofwaardigheid hoeven we ons waarschijnlijk geen zorgen te maken, Samuray. Dat jij Pro-Turks bent is wel duidelijk.
Ik geef argumenten voor aan waarom. Jij daarentegen brengt dingen naar voren zonder te onderbouwen (dus: 'Morgenthau is geen leugenaar want..' hoor je te onderbouwen, maar dan haper je)quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 07:35 schreef Ericr het volgende:
Dat je niet ingaat op de aangebrachte zaken zoals alles afdoen als leugens en propaganda zegt al genoeg.
Welke 'velen' zien dat als hersenspoeling van de Turken? Door Armeense propaganda bestookte mensen die opeens hun kritische houding laten varen? Omdat ze in de vooringenomen middeleeuwse denkbeelden zijn blijven hangen?quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 07:35 schreef Ericr het volgende:
Jij vind zoiets een kritische opstelling, daar waar velen anderen het zien als hersenspoeling van hele generaties Turken die wordt voorgehouden…….
Turken zeggen niet dat Armenen geen geweld en dergelijke zijn overkomen. Het gefingeerde etiket “genocide” bekritiseren ze.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 07:35 schreef Ericr het volgende:
….dat vooral de Turken amper wat gedaan hebben in de Armeense kwestie. Ze konden niet anders.
------------------------------------------------------------------------quote:Already in the 1890s massacres had erupted with the connivance of the authorities and had resulted in the killing of hundreds of thosands of Armenians. While horrific and tragic, these were still largely traditional forms of violance, much like pogroms against Jews in the Russian Empire, though on a vastly greater scale.
(...)
The beginnings [of the First World War] were not auspicious, with some disastrous military encounters. Increasingly, the rulers began searching for internal enemies - in total war, internal security was as vital as the army's defenses. Armenians, with cross-border ties to conationals in the Russian Empire, quickly became a target. More important - and as with so many other cases of genocide in the twentieth century - war provided the Young Turks with the opportunity to refashion drastically the very character of the population. The emergency circumstances of wartime and the heightened fears all meant that the rulers felt liberated to carry out extreme measures that they would not dare venture in peacetime. War provided the cover, but war also provided the great opportunity. If it all worked out, the Young Turks would rule a vastly expanded territory that would be purged of its 'alien' populations, the Armanians chief among them.
(...)
Probably around a million Armeninans were killed, a devastatingly larrge proportion of the population. [...] There was most definitely an overall structure to the events. From the extensive reports, Lepsius concluded, correctly, that '[t]he deportations were ordered and carried out by the central government in Constantinople. Such extensive measures covering such a vast area cannot have had any kind of accidental and uncontrollable origins.'
The Young Turk rulers had indeed ordered the deportations and had them organized by the Interior and War Ministeries, which they commanded directly.
(...)
According to Morgenthau, minister of war Enver Pasha reacted with indignation when Morgenthau tactfully suggested that the violance against Armenians had not been ordered by the government, and that its subordinates had taken matters into their own hands. 'We have this country absolutely under control,' Enver told him. 'I have no desire to shift the blame on to our underlings and I am entirely willing to accept the responsibility myself for everything that has taken place. The Cabinet itself has ordered the deportations.'
To be sure, higher officials did not control every aspect of the events. Commanders and officials on the ground had a great deal of leewat in the implementation of orders. In the chaos that typically accompanies the extreme events of mass deportations and mass killings, all sorts of people - local residents, criminal bands, tribal groups - joined in to rob and beat those identified as 'alien' elements and to steal their belongings and property. In the vast majority of towns and villages, officials mad no effort to control the crowds. In this manner, the Young Turks fostered a broad-scale mobilization of segments of the Turkish population. They made genocide a popular event, though certainly some Turks protected their Armeninan neighbors, and many of those wo survived the desert crossing found refuge among other Muslims.
*”honderdduizenden”: wie was zijn bron? Toch niet Armenen? Die hanteren cijfers die in de honderdduizenden lopen.quote:Op vrijdag 2 november 2007 20:25 schreef Baffelkas het volgende:
Grappig. Een jaar en een dag geleden heb ik ook een bericht gepost met betrekking tot deze kwestie, in dit topic. De betreffende post:
-----------------------------------------------
Daarom wil ik terugvallen op een gerespecteerde bron: A Century of Genocide: Utopias of Race and Nation, van Eric D. Weitz (Princeton 2003) 4-6. Ik zal een korte samenvatting plaatsen middels citaten van Weitz zelf, en door hem aangehaalde personen.
[..]
quote:
Already in the 1890s massacres had erupted with the connivance of the authorities and had resulted in the killing of hundreds of thosands of Armenians. While horrific and tragic, these were still largely traditional forms of violance, much like pogroms against Jews in the Russian Empire, though on a vastly greater scale.
* Dus terwijl je natie van alle kanten wordt belaagd kom je op het ingenieuze idee om je grondgebied te zuiveren van vreemdelingen en het gebied dan alleen voor je eigen volk/ras te hebben.quote:Op vrijdag 2 november 2007 20:25 schreef Baffelkas het volgende:
(...)
The beginnings [of the First World War] were not auspicious, with some disastrous military encounters. Increasingly, the rulers began searching for internal enemies - in total war, internal security was as vital as the army's defenses. Armenians, with cross-border ties to conationals in the Russian Empire, quickly became a target. More important - and as with so many other cases of genocide in the twentieth century - war provided the Young Turks with the opportunity to refashion drastically the very character of the population. The emergency circumstances of wartime and the heightened fears all meant that the rulers felt liberated to carry out extreme measures that they would not dare venture in peacetime. War provided the cover, but war also provided the great opportunity. If it all worked out, the Young Turks would rule a vastly expanded territory that would be purged of its 'alien' populations, the Armanians chief among them.
Wie is zijn bron voor deze miljoen? Hij weet het zelf ook niet zeker, gezien zijn eigen twijfels ('probably…').quote:Op vrijdag 2 november 2007 20:25 schreef Baffelkas het volgende:
(...)
Probably around a million Armeninans were killed, a devastatingly larrge proportion of the population. [...]
Hier hebben we deze christengeestelijke Lepsius. Wat hij hier zegt is geen belangrijk nieuws:quote:Op vrijdag 2 november 2007 20:25 schreef Baffelkas het volgende:
There was most definitely an overall structure to the events. From the extensive reports, Lepsius concluded, correctly, that '[t]he deportations were ordered and carried out by the central government in Constantinople. Such extensive measures covering such a vast area cannot have had any kind of accidental and uncontrollable origins.'
zie hiervoorquote:Op vrijdag 2 november 2007 20:25 schreef Baffelkas het volgende:
The Young Turk rulers had indeed ordered the deportations and had them organized by the Interior and War Ministeries, which they commanded directly.
Morgenthau als bron? Het was een racist, zie zijn Mein Kampf ('Ambassador Morgenthau’s Story' uit 1918) met oa:quote:Op vrijdag 2 november 2007 20:25 schreef Baffelkas het volgende:
(...)
According to Morgenthau, minister of war Enver Pasha reacted with indignation when Morgenthau tactfully suggested that the violance against Armenians had not been ordered by the government, and that its subordinates had taken matters into their own hands. 'We have this country absolutely under control,' Enver told him. 'I have no desire to shift the blame on to our underlings and I am entirely willing to accept the responsibility myself for everything that has taken place. The Cabinet itself has ordered the deportations.'
Hier is weer Weitz de ideoloog/propagandist bezig.quote:Op vrijdag 2 november 2007 20:25 schreef Baffelkas het volgende:
To be sure, higher officials did not control every aspect of the events. Commanders and officials on the ground had a great deal of leewat in the implementation of orders. In the chaos that typically accompanies the extreme events of mass deportations and mass killings, all sorts of people - local residents, criminal bands, tribal groups - joined in to rob and beat those identified as 'alien' elements and to steal their belongings and property. In the vast majority of towns and villages, officials mad no effort to control the crowds. In this manner, the Young Turks fostered a broad-scale mobilization of segments of the Turkish population. They made genocide a popular event, though certainly some Turks protected their Armeninan neighbors, and many of those wo survived the desert crossing found refuge among other Muslims.
Heb je gesmuld van het demoniseren en lasteren van de Turken met materiaal die geen enkele rechtbank als bewijs zal accepteren? Welke bewijzen heeft deze Houwink van de schuld van de Turken aan je getoond? Ik bedoel bewijzen die door een internationale rechtbank ook als bewijs geaccepteerd wordt. Dus geen materiaal die bij eerste scherpe toetsing van tafel wordt geveegd.quote:Op vrijdag 2 november 2007 20:25 schreef Baffelkas het volgende:
------------------------------------------------------------------------
O ja. Niet letten op eventuele tikfouten...![]()
Leuk om te zien dat ook Zwaan wordt aangehaald in dit topic. Heeft iemand al zijn boek Civilisering en Decivilisering (Amsterdam 2001) genoemd? Ik zou destijds college van hem krijgen; op het laatste moment bleek echter Houwink Ten Cate de boel over te nemen, wat hij overigens fantastisch deed. Wat was dat een prachtige collegereeks!
Ja, in WOI, dus lang voordat de nazi's de macht kregen in Duitsland. En in WOII heeft Turkije, zoals Samuray al aangaf, duizenden joden gered van de nazi's. Misschien niet echt relevant voor de topic, maar ook Albert Einstein heeft de Turkse staat verzocht om een groot aantal Duitse (joodse) wetenschappers op te nemen. Einstein zelf kreeg ook een uitnodiging van Turkije, maar Amerika had hem al eerder een bod gedaan, waar hij dus ook voor koos.quote:Op dinsdag 6 november 2007 15:01 schreef Xith het volgende:
maar vergeet er niet bij dat de turken ook met de duisters hadden gevochten in een wereld oorlog..
De sites die de Armeense standpunten steunen zijn ook alleen maar pro-Armenië-sites. De pro-Turkije-sites vertellen i.t.t. de pro-Armeense sites het hele verhaal. Op een pro-Armeense site zul je nooit iets kunnen lezen over de Armeense terroristenbendes (Dashnaks, Hinchaks, etc.) en de Turken en andere moslims die door de Armeniërs zijn omgebracht. Op Turkse sites echter, kun je lezen dat er weldegelijk Armeense slachtoffers zijn gevallen in de oorlog, en dat degenen die daar verantwoordelijk voor zijn later zijn geëxecuteerd.quote:Ik vraag me af hoe echte (neutrale!!) geleerden/historici dit onderzoeken, ik denk dat je dit alles echt helemaal in je eentje moet doen want met alle gekleurde bronnen kom je niet ver.
Heel goed!quote:Hij is van joodse origine dus een mogelijke religieuze vooringenomenheid tav de moslimTurken zal bij Morgenthau ontbreken
=ook anders brengen, graag=quote:De pro-Turkije-sites vertellen i.t.t. de pro-Armeense sites het hele verhaal.
quote:Op dinsdag 6 november 2007 16:07 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
De sites die de Armeense standpunten steunen zijn ook alleen maar pro-Armenië-sites. De pro-Turkije-sites vertellen i.t.t. de pro-Armeense sites het hele verhaal.
Verborgen?quote:Op dinsdag 6 november 2007 22:56 schreef Xith het volgende:
[..]
En de reden dat websites als armenie.nl en anarmenianmyth.com verborgen proberen te houden dat het eignelijk door turken wordt gerund is waarom, als de turken oh zo eerlijk zijn?
quote:
quote:“The Armenian issue, which aims at meeting the economic interests of the capitalist world rather than bearing in mind the veritable interests of the Armenians themselves was best resolved with the Kars Agreement. The friendly ties between two industrious people coexisting peacefully for centuries have been satisfactorily established anew.”
Mustafa Kemal Atatürk
1.3.1922, Inaugural Speech of the 3rd Year of Session of the TGNA
Bron: Armenië.nl
Hoe anders wil je het hebben?quote:Op dinsdag 6 november 2007 14:38 schreef Apropos het volgende:
=Je hebt een punt, maar breng het even anders, wil je?=
Armenen en nazi's: lees Christopher Walkers (een armenenvriend) "Armenia" uit 1980.quote:Op dinsdag 6 november 2007 15:01 schreef Xith het volgende:
jammer dat dit topic helemaal verkracht is door mensen die maar met pro-X websites en texten blijven spammen, een Ctrl+F bracht al een armenie.nl bron dus dat zegt genoegof een WHOIS naar armenianmyth van samouray (= ns1.ankarahosting.com). Vooral het stukje naar Stormfront.org is vermakelijk, Armenen die nazi hielen likten, best mogelijk - maar vergeet er niet bij dat de turken ook met de duisters hadden gevochten in een wereld oorlog..
Ik vraag me af hoe echte (neutrale!!) geleerden/historici dit onderzoeken, ik denk dat je dit alles echt helemaal in je eentje moet doen want met alle gekleurde bronnen kom je niet ver.
Apropos:quote:Op dinsdag 6 november 2007 22:13 schreef Apropos het volgende:Hij is van joodse origine dus een mogelijke religieuze vooringenomenheid tav de moslimTurken zal bij Morgenthau ontbreken [<--ik meld voor duidelijkheid de quote die je ons gaf]
Heel goed!
En vervolgens gaat het over de Tweede Wereldoorlog, die volkomen irrelevant is. En gelukkig is Samuray, die briest tegen andermans eenzijdigheid, zo volledig mogelijk: hij tekent immers aan dat Armin Wegner een fel tegenstander was van Hitler en dat Raphael Lemkin mede als gevolg van de moord op de Armeniers zijn strijd tegen genocide voerde.
Nee, het zijn allemaal racisten natuurlijk.
bevalt het een beetje in c&h?quote:
Dat Joodse kolonisten doen alsof ze beklagenswaardig zijn wanneer ze uit hun nederzettingen worden gehaald, neemt niet weg dat de Shoah een historisch feit is. Het is wel interessant, hoor: ik heb ook wel eens een Duits propagandablaadje gezien waarin de Armeniers als medestrijders tegen het Bolsjewisme werden opgevoerd, maar het is niet van belang voor de gebeurtenissen van de Eerste Wereldoorlog.quote:De reden waarom WO2 ter sprake kwam:
Armenen zich als genocide-slachtoffers voordoen, maar ze blijken zelf met tienzuidenden in nazilegers te hebben gevochten
Waarom niet door allebei?quote:Dat hij door Armeense genocide zou zijn geďnspireerd is zoveelste gekaap van Armeense propaganda.
Waardoor zou Lemkin geďnspireerd zijn geweest:
Omdat tientallen jaren terug Armenen volgens christenpropaganda afgeslacht waren
OF
Omdat christenen in Lemkins tijd in jaren '30 joden (zijn broeders en zusters) in ghetto’s propten, verboden om in bioscopen te komen, evenals in hotels, theaters, parken, straten of stadsdelen, het was allemaal verboden gebied voor joden. Heel Duitsland kwam vol te staan met borden 'Joden niet gewenst' (Ton Zwaan zal wel herkennen wat ik hiervoor schreef). Waarna hij over gaskamers, massale excecuties (bv Einsatzgruppen) joden door christenen zou vernemen.
Wat denk je?
Voor zover ik weet, was Wegner niet van Joodse afkomst. Heb je daar een bron van?quote:Armin Wegner anti-Hitler: ook van joodse origine, net als Lemkin, dus zie hiervoor wat ik zei over Lemkin.
Ik zie daarin eerder een parallel met Lemkin en de Armeniers: opkomen voor een groep waartoe je zelf niet behoort. Voorzover ik weet stond Wegner zelf niet aan vervolging bloot en zei hij zelf van zuiver noordelijke afkomst te zijn. Zo zijn er in Europa ook veel mensen uit linkse, atheistische milieus die opkomen voor de rechten van Palestijnen.quote:Op zaterdag 10 november 2007 19:52 schreef Samuray het volgende:
Verder is dit af te leiden uit zijn houding tav joden die onder Hitler te lijden hadden (zoek op armin wegner en jew).
Ik weet niet, het is denk ik niet goed om te concluderen dat zo'n naam, tamelijk alledaags en overgenomen van een beroep, op Joodse afkomst zou wijzen. (Het lijkt mij een variant op ''Wagner''). Annie M.G. Schmidt bijvoorbeeld was Joods, maar ''Schmidt'' is geen Joodse naam.quote:ook kun je kijken naar [Wegner en jew]
"Wegner" lijkt een achternaam van joden. Een van de voorbeelden is bv
http://www.encyclopedia.com/doc/1G1-54599983.html
Ik denk niet dat iemand die jouw stuk eerlijk bestudeert, ook maar zou kunnen vermoeden dat je iets tegen Joden hebt.quote:Voor de goede orde:
tegen joden heb ik niks. ze hebben mijn aandacht vanwege met name al dat gejat door Armenen en hun compagmons van de Holocaust.
Heb je controleerbare bron voor dat Wegner dit zei?quote:Op zaterdag 10 november 2007 20:22 schreef Apropos het volgende:
...
Voorzover ik weet stond Wegner zelf niet aan vervolging bloot en zei hij zelf van zuiver noordelijke afkomst te zijn
...
quote:Op zaterdag 10 november 2007 20:30 schreef Samuray het volgende:
En heden met de door joodse mensen gedomineerde club van genocidescholars.
Deze laatste vanwege uitbreiden van hun werkterrein, om aan bak te komen denk ik. De Armenen staan met hun diepgevulde portemonnee klaar om ze te financieren (zie bv Weitz die eerder de revue passeerde).
Ik zal even kijken. Het lijkt me trouwens duidelijk dat Wegner niet Joods was, hij is onderscheiden door Yad Vashem als '''Rechtvaardige'' en die titel wordt alleen aan niet-joden toegekend.quote:Op zaterdag 10 november 2007 20:48 schreef Samuray het volgende:
[..]
Heb je controleerbare bron voor dat Wegner dit zei?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |