quote:Op woensdag 7 november 2007 07:13 schreef NeedeRadicals het volgende:
Denk dat jij beter je naam kunt veranderen in HeinekenHAFC..
Maar wat je er ook neerzet, alle 3 'produkten' zijn bagger![]()

http://www.svheracles.nl/hvh-data.asp?id=1347quote:Een nederlaag tegen Omniworld had, naar ik begrepen heb uit betrouwbare bron, het einde betekent voor Brood als trainer van Heracles. Dat was mijns inziens onterecht geweest. Het is niet Ruud Brood die voor de vertrokken Friend, Tanghe, Biseswar en Schilder alleen Lakic en Ricky heeft aangetrokken. Wel mag je van een trainer verwachten dat hij een team optimaal kan motiveren en voorbereiden op een wedstrijd. Daar zet ik na Heerenveen uit en Omniworld thuis wel vraagtekens bij. De trainingen die ik tot dusver gezien heb vind ik niet echt “vonken” en “spetteren”. Waar we in het eerste seizoen vaak in de laatste minuten verassend wisten toe te slaan, zien we nu vaak dat we in de laatste tien minuten veel tegendoelpunten moeten incasseren. Kortom, ik heb heus wel kritiek op Brood maar hem afrekenen op de resultaten vind ik te makkelijk. Zeker als je ook in ogenschouw neemt tegen wie we in die eerste tien wedstrijden moesten spelen.
http://hafc.nl/nieuws.php?id=1098quote:Ook wij hebben onze bedenkingen bij het aankoopbeleid en ook wij hebben onze bedenkingen bij met wat voor opdrachten Ruud Brood zijn spelers het veld in stuurt. Momenteel hebben we er alleen niks aan. Laten we ons daarom bij deze nog even focussen op de komende twee wedstrijden. De spreekwoordelijke pleuris kan altijd nog uitbreken, maar met deze twee wedstrijden voor de boeg moeten we nog even ons hoofd koel houden. We zullen en móeten als één blok achter Heracles blijven staan!

Wtfquote:

HAHAquote:Op woensdag 7 november 2007 07:13 schreef NeedeRadicals het volgende:
Denk dat jij beter je naam kunt veranderen in HeinekenHAFC..
Maar wat je er ook neerzet, alle 3 'produkten' zijn bagger![]()

Ik nietquote:Op donderdag 8 november 2007 17:51 schreef Rumille het volgende:
Hoe komt men aan dat plaatje? Heracles zie ik eigenlijk wel punten pakken tegen NEC. 1-1 ofzo.

OSM vergelijken met een echte wedstrijd.quote:Op donderdag 8 november 2007 18:51 schreef Rumille het volgende:
Positief blijven. Als ik met OSM met Heracles 10e weet te staan, Ajax versla met 1-0 door een doelpunt van Everton in de 91ste minuut en tegen NEC 0-0 gelijkspeel, is echt alles mogelijk.

Ik vrees een grote overwinning voor NEC. Hopelijk zit ik er helemaal naast.quote:

Als een grote overwinning voor NEC een goed gevolg heeft (lees: Brood eruit) dan mogen ze voor mij weer verliezen. Als ze een paar wedstrijden gaan winnen dan heb je de kans dat ze Brood de kans blijven geven. Structureel blijf je dan een grote ellende houden.quote:Op vrijdag 9 november 2007 17:15 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ik vrees een grote overwinning voor NEC. Hopelijk zit ik er helemaal naast.
Succes in ieder geval jongens.

Op RTV Oost (Sport op vrijdag) schijnt dat er gezegd was dat Brood nadrukkelijk in de belangstelling zou staan van Willem 2. Dat zou echt een perfect scenario zijn, wij die een kleine afkoopsom krijgen ipv er zelf 1 te moeten betalen en een directe concurrent een baggercoach.quote:Op vrijdag 9 november 2007 18:42 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Als er vandaag verloren wordt, trappen ze Brood er echt nog niet uit. Ik denk dat dat op z'n vroegst pas gebeurd als er ook van VVV wordt verloren. Maar daar zijn de punten net iets te kostbaar voor. Laat Heracles maar gewoon twee keer winnen.

Ik mag hopen van wel. Het is een sympathieke vent hoor, maar als trainer.quote:Op vrijdag 9 november 2007 18:53 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Zo dom zullen ze bij W2 toch niet zijn? Het zou voor Heracles perfect zijn inderdaad.

Door de broodmand?quote:Op vrijdag 9 november 2007 23:37 schreef DarkShine het volgende:
Die Brood valt echt hard door de mand langzaam aan!

Inderdaad.quote:Op zaterdag 10 november 2007 01:27 schreef Incolumis het volgende:
nog 1 wedstrijdje jongens! dan zijn we er vanaf! :s
Al vanaf het begin hoor. Alleen de thuiswedstrijd tegen Utrecht vorig seizoen was echt goed. Verder zijn we weinig verwend geweest.quote:Op vrijdag 9 november 2007 23:37 schreef DarkShine het volgende:
Die Brood valt echt hard door de mand langzaam aan!
Dat wil ik niet zeggen. Er zit best potentie in deze groep, het komt er alleen niet uit.quote:

Hmm ja ik heb de wedstrijd gezien en het was niet best van jullie kant. Aan de andere kant, VVV en Willem II zijn nog slechter. Plus dat jullie thuisvoordeel zo groot is dat je minimaal 1-2 ploegen onder je kan houden.quote:Op zaterdag 10 november 2007 08:34 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Voor ons volgend jaar weer als het zo doorgaat

Das een wedstrijd die ik gemist heb doordat ik nog op vakantie was. Maar wat ik dit jaar van VVV gezien heb (in de beker tegen ons, en die 1-2 in Tilburg in het geheel) vind ik het belabberd qua niveau.quote:Op zaterdag 10 november 2007 10:06 schreef DarkShine het volgende:
Venlo wil ik nu wel weer eens zien na de 1-2 in Tilburg.
Vond ze zeker niet slecht tegen Excelsior (hele match via Planet Voetbal gekeken), en ook tegen Roda voetbalde ze zeer goed mee!

Het is niet alleen het laffe spel. Bosnar kreeg nummer 12 omdat hij niet in de basis zou staan en Smit was niet goed genoeg, daar wouden ze een betere voor halen. Gisteren stonden ze allebei centraal achterin in de basis (al was Rahim (versterking?quote:Op zaterdag 10 november 2007 09:54 schreef Mindlight het volgende:
Even uit andere topic gekopieerd
[..]
Hmm ja ik heb de wedstrijd gezien en het was niet best van jullie kant. Aan de andere kant, VVV en Willem II zijn nog slechter. Plus dat jullie thuisvoordeel zo groot is dat je minimaal 1-2 ploegen onder je kan houden.
Maar Brood eruit is misschien ook niet gek, iets meer lef in een uitwedstrijd zou best mogen.
quote:Ruud Brood verklaarde na afloop dat de eerste helft de beste was tot nu toe in het seizoen: "We begonnen wat angstig en gaven op een niet slimme manier enkele vrije trappen weg. Daarna waren we sterk in de combinatie en kregen we de nodige kansen. Ook na de 1-0 bleven we goed voetballen. Na de rust konden we niet meer zoveel druk zetten. Ik besloot om drie wissels te brengen maar het beoogde effect bleef uit. We leden te snel balverlies en N.E.C. heeft de ruimte goed benut. Al met al hebben we redelijk gespeeld, maar de nederlaag is pijnlijk."

1 zielige reactie op marktplaats en RTV Oost moet er een bericht voor maken, hoezo trieste journalistiek en stemmingmakerij.quote:Een supporter van Heracles Almelo heeft trainer Ruud Brood op de website Marktplaats.nl gezet. De trainer is gratis af te halen, liever vandaag dan morgen.
Brood ligt bij meer supporters onder vuur, omdat de club eennalaatst staat in de Eredivisie. De club wist van de elf wedstrijden dit seizoen maar 1 te winnen.
www.rtvoost.nl

Ik zal vast gaan vragen of ik vanaf augustus op vrijdag wat eerder van het werk magquote:Heracles gaat zich niet versterken
Heracles Almelo gaat in januari niet op zoek naar nieuwe spelers. Dit heeft voorzitter Jan Smit laten weten in VI. Daarnaast maakte hij duidelijk dat er nog geen clubs zijn die zich hebben gemeld voor spelers van Heracles.
"We hebben geen versterking nodig. Deze spelersgroep heeft voldoende kwaliteit om voldoende punten te halen. Nu we een paar keer op rij verliezen, gaan we niet opeens een ad-hoc beleid voeren. Het is en blijft rustig in Almelo", benadrukt de preses.
Ook is de interesse van PSV voor Emmanuel Boakye en de interesse van Feyenoord én PSV voor Ragnar Klavan niet concreet. Smit: "Ik heb dat ook in de media vernomen, maar net zoals voor elke andere speler bij Heracles, is er geen club die met ons voor hen contact heeft opgenomen."

Ik vind dat we genoeg kwaliteiten hebben, alleen 1 of 2 spelers erbij voor de breedte zouden niet verkeerd zijn. Boakye, Wuytens, Klavan, Ricky, Everton en Pieckenhagen zijn echt wel goed genoeg voor de subtop in de eredivisie. Enige minpunten in het elftal zijn Bridji, Maas en Igor/ Lakic (tot nut toe).quote:Op woensdag 14 november 2007 21:43 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Ik zal vast gaan vragen of ik vanaf augustus op vrijdag wat eerder van het werk mag
Zonder dollen. De spelersgroep heeft helemaal niet voldoende kwaliteit, we hebben veel te veel ingeleverd en veel te weinig teruggekregen. Plus een incapabele trainer.

Dat laatste ben ik het 100% mee eens, dit kan uitgelegd worden als een sneer naar de trainer.quote:Op donderdag 15 november 2007 11:56 schreef Blawh het volgende:
[..]
Ik vind dat we genoeg kwaliteiten hebben, alleen 1 of 2 spelers erbij voor de breedte zouden niet verkeerd zijn. Boakye, Wuytens, Klavan, Ricky, Everton en Pieckenhagen zijn echt wel goed genoeg voor de subtop in de eredivisie. Enige minpunten in het elftal zijn Bridji, Maas en Igor/ Lakic (tot nut toe).
Maar niet echt handig van Jan Smit om dit te zeggen. Nu geeft hij dus aan dat er kwaliteit genoeg is, maar we staan wel 17e. Dan geeft hij toch toe dat de trainer ver onder de maat presteert?

Het moet zeker gebeuren, maar ik heb er een hard hoofd in. Ik verwacht een laffe 0-0 of zo, Heracles te bang en VVV dat genoegen neemt met 1 punt.quote:Op woensdag 21 november 2007 12:04 schreef Damzkieee het volgende:
Zaterdag MOET het gebeuren![]()
Ik heb nog vertrouwen, al is dat tot het vriespunt gedaald. Als er zaterdag verloren of gelijkgespeeld wordt mag van mij de pleuris uitbreken, maar dat zie ik niet gebeuren
COME ON!

Als ze agressief als team naar voren voetballen dan komt het wel goed denk ik. Maar ik vrees dat de angst verlammend werkt waardoor het een dramatische pot wordt.quote:Op woensdag 21 november 2007 12:55 schreef Mindlight het volgende:
Jullie moeten en gaan gewoon winnen hoor, komende zaterdag

Nu is het eerste moment (op de beker na) dat we er ECHT moeten staan. Thuis MOET je winnen van al je directe concurrenten.quote:Op woensdag 21 november 2007 14:57 schreef Blawh het volgende:
Raar eigenlijk, voorgaande jaren stonden 'we' er altijd als het erop aankwam.

En WEER Bridji.quote:Op zondag 25 november 2007 11:07 schreef Damzkieee het volgende:
Gewoon lekker Quansah rechtsback zetten joh

quote:Op zondag 25 november 2007 11:13 schreef Damzkieee het volgende:
Zullen we ons gratis aanmelden als trainersduo?

quote:Ruud Brood: 'Ik begreep niet waarom mensen vooraf over een zes-puntenwedstrijd spraken. Dat gaf extra druk. In mijn ogen was VVV pas de eerste concurrent die we thuis ontvingen. Het kan dus nog alle kanten op.'

Hij wil zijn eigen falen niet toegeven. De ene keer worden afspraken niet nagekomen, de andere keer stond het op zich goed (zonder zelf wat te creeren), een andere keer wordt er teveel druk op de wedstrijd gezet vanuit de buitenwereld, we missen een aantal spelers, .... Altijd weet hij wel iets te verzinnen om zijn eigen falen niet te hoeven benadrukken.quote:Op maandag 26 november 2007 15:59 schreef JanVanHalst het volgende:
Brood gaat voor plaats 17?

Hij zei, de 1e die we THUIS ontvangen. Sparta, Excelsior en NEC waren uitwedstrijden.quote:Op maandag 26 november 2007 16:17 schreef JanVanHalst het volgende:
Ik heb Heracles niet zo intensief gevolgd dit seizoen, dus daar kan ik allemaal niet over oordelen. Maar het is natuurlijk een zeer opmerkelijke redenering van Brood, om zo indirect Sparta en Excelsior géén concurrenten te noemen.
Inderdaad, hij zat al binnen zei hij.quote:Op maandag 26 november 2007 16:17 schreef Damzkieee het volgende:
Hij heeft de fluitconcerten en boe-geroep niet gehoord

En Willem II?quote:Op maandag 26 november 2007 16:17 schreef JanVanHalst het volgende:
Ik heb Heracles niet zo intensief gevolgd dit seizoen, dus daar kan ik allemaal niet over oordelen. Maar het is natuurlijk een zeer opmerkelijke redenering van Brood, om zo indirect Sparta en Excelsior géén concurrenten te noemen.

Ohja, ik zie het. Dan las ik verkeerd!quote:Op maandag 26 november 2007 16:18 schreef Blawh het volgende:
[..]
Hij zei, de 1e die we THUIS ontvangen. Sparta, Excelsior en NEC waren uitwedstrijden.

Als er met passie en druk naar voren gespeeld werd dan had ik daar nog vrede mee, maar het is zo verschrikkelijk laf. 1e helft geen kans gehad en er zelf redelijk wat tegen, zonder Piecke stond je al 0-2 achter.quote:Op maandag 26 november 2007 16:20 schreef Damzkieee het volgende:
Dan nog. Uit 2 punten en nu thuis 1 punt. 3 punten tegen concurrenten in 4 wedstrijden
Vind je het gek dat je als spits weinig vertrouwen hebt wanneer je bijna iedere week als enige spits een paar hoge vuurpijlen te verwerken krijgt en tegenover een meerderheid van verdedigers staat. Ik weet nu ook al wie de komende weken wissel staat.quote:In de rust wisselde Brood zijn spits Everton, de Braziliaan voldeed totaal niet aan de verwachtingen van de trainer: "Ik wisselde hem in de rust, want hij was totaal onzichtbaar en dat geeft te denken."

Misschien is Brood in de leer bij Marco van Basten.quote:Op maandag 26 november 2007 16:48 schreef Damzkieee het volgende:
Whehehehe totaal onzichtbaar![]()
4 tegen 1, gek inderdaad

Qua keuzes zou je haast zeggen dat ze in hetzelfde groepje gezeten hebben bij de trainerscursusquote:Op dinsdag 27 november 2007 09:58 schreef JanVanHalst het volgende:
[..]
Misschien is Brood in de leer bij Marco van Basten.

Hopelijk Klavan optijd fit.quote:Heracles zal een zware dag tegemoet gaan in Rotterdam. Rob Maas kreeg tijdens de laatste training weer last van zijn hamstring en Eddy Bosnar ontbrak wegens koorts. Rahim(hamstring) en Ragnar Klavan(knie) zijn nog twijfelgevallen. Het goede nieuws is dat Martin Pieckenhagen op tijd fit is. De Duitse doelman kreeg eerder deze week last van een lichte kuitblessure. Ook Karim Bridji en Emmanuel Boakye ontbreken wegens blessureleed. Trainer Ruud Brood zal daarom maarliefst vier spelers van Jong Heracles meenemen, namelijk Sander Weenk, Tim Breukers, Nino Beukert en John Lubbers.
www.hafc.nl

Alles onder de 10 is meegenomen.quote:Op zondag 2 december 2007 12:02 schreef Incolumis het volgende:
nulletje of 6 dacht ik zo vandaag :s

quote:Op zondag 2 december 2007 12:02 schreef Incolumis het volgende:

Ga eens ergens anders feestvieren jij!quote:

Verbeek wou toch weg bij Heerenveen?quote:Op zondag 2 december 2007 17:19 schreef De_Hypotheker het volgende:
Been en Verbeek babbelden na de persconferentie NEC-Heerenveen nog wat met elkaar en verwachtten dat vanavond weer een collega, namelijk Brood, eruit wordt gegooid.
Zit er intussen ook wel aan te komen... Succes jongens.

Been en Verbeek hebben het over een collega die eruit wordt gegooid?quote:Op zondag 2 december 2007 17:19 schreef De_Hypotheker het volgende:
Been en Verbeek babbelden na de persconferentie NEC-Heerenveen nog wat met elkaar en verwachtten dat vanavond weer een collega, namelijk Brood, eruit wordt gegooid.
Zit er intussen ook wel aan te komen... Succes jongens.

hahaquote:Op zondag 2 december 2007 12:02 schreef Incolumis het volgende:

Er komt dus toch wel wat bij. Een jeugdinternational van Denemarken, ik ben benieuwd.quote:Martin Christensen loopt stage
HERACLES.NL - Martin Christensen (19) zal deze week meetrainen bij Heracles Almelo. De Deen staat momenteel onder contract bij Charlton Athletic in Engeland en speelde daarvoor voor Herfølge in zijn vaderland.
Algemeen Directeur Nico Jan Hoogma: “Christensen is ons opgevallen bij Jong Denemarken, vandaar dat we hem hebben uitgenodigd deze week stage te lopen. Hij is een speler die hangend aan de rechterkant speelt.”
www.heracles.nl

Tuurlijk gaat het door, tenzij door de wind reclameborden in het rond gaan vliegen. Zou wel typisch iets voor Heracles zijn.quote:Op vrijdag 7 december 2007 16:25 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
Nou tot morgen dan maar! Gaat toch wel door op dat kunstgras, ondanks de regenval?

Zie nu dat Heracles er net zo overdenkt.quote:Heracles Almelo wil Christensen huren
HERACLES.NL - Zoals eerder gemeld heeft de Deen Martin Christensen (19) afgelopen week meegetraind bij Heracles Almelo. De jeugdinternational liet een goede indruk achter, vertelt Algemeen Directeur Nico Jan Hoogma: “Hij is goed bevallen, we zien hem als een versterking voor de rechterkant. Hij is snel, heeft een goede techniek en een prima voorzet. Daarbij is hij ook zelf doelgericht. We gaan de onderhandelingen starten met Charlton Athletic om hem te kunnen huren. Hopelijk krijgen we het voor elkaar dat hij op 13 januari tegen Sparta aan de start verschijnt”, aldus Hoogma.
Een verschikkelijk laffe pot dus weer.quote:Ruud Brood:
Wat verwacht je van de wedstrijd?
“We spelen thuis en willen heel graag de punten hier houden. Ik verwacht een wedstrijd zonder veel kansen omdat beide teams vanuit een goede organisatie spelen. Wij zullen uiteraard meer initiatief nemen dan De Graafschap en we moeten zorgen dat we onze duels winnen. Het zit nu natuurlijk even tegen, en dan is het heel belangrijk dat het publiek het elftal steunt.”

Belangrijke pot morgen.quote:Op vrijdag 7 december 2007 17:10 schreef Blawh het volgende:
[..]
Zie nu dat Heracles er net zo overdenkt.
[..]
Een verschikkelijk laffe pot dus weer.![]()
![]()
En beide teams spelen vanuit een goede organisatie? Ik heb bij Heracles amper een goede organisatie gezien dit seizoen.

Thanks.quote:Op zondag 9 december 2007 16:54 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Gefeliciteerd jongens!!!
quote:Christensen vrijwel zeker naar Heracles
ALMELO - Heracles en Charlton Athletic zijn het eens over de huur van Martin Christensen. De Deense jeugdinternational maakte de voorbije week indruk tijdens zijn stage bij de Almelose club.
"Er moeten nog wat formaliteiten worden geregeld en dan hopen wij hem volgende week aan de selectie te kunnen toevoegen", aldus voorzitter Jan Smit. De Deen kan pas na 1 januari in actie komen. De beloften van Heracles wonnen thuis met 3-2 van AGOVV. De 1-2 bij rust (doelpunt Beukert) werd na de pauze teniet gedaan door Weenk en Van der Velden.
www.tctubantia.nl

Miteaquote:Op woensdag 12 december 2007 13:14 schreef Damzkieee het volgende:
Goed bezig. Ik zal nog effe wat namen opperen:
Broerse, Schilder, Mitea (?), Sarpong (?)
Schilder schijnt redelijk serieus te zijn.

Aah ok, die van Mitea had ik nog niet eerder gehoord trouwens. Schilder schijnt inderdaad redelijk serieus te zijn als ik iedereen mag geloven.quote:Op woensdag 12 december 2007 16:59 schreef Damzkieee het volgende:
Heu heb ik gezegd dat ik ze graag zie komen? Ik noem alleen de namen die rondzingen. Schilder lijkt me de beste uit het rijtje, vooral voor koop. Denk niet dat Ajax zich nog een keer laat pakken door een speler voor een prikkie te verpatsen aan ons.

Goede speler, goede zaak dus dat hij gehuurd wordt.quote:Christensen vanaf maandag in Almelo
HERACLES.NL - Huurling Martin Christensen zal vanaf komende maandag al meetrainen met Heracles Almelo. Zoals eerder gemeld wordt de Deense jeugdinternational vanaf januari voor de rest van het seizoen gehuurd van het Londense Charlton Athletic. “Hij is snel, heeft een goede techniek en een prima voorzet. Daarbij is hij ook zelf doelgericht”, aldus Algemeen Directeur Nico Jan Hoogma. “We zijn blij dat hij met ingang van volgende week al mee kan trainen, dat geeft hem de tijd te wennen aan de club. Met ingang van januari is hij speelgerechtigd.”
www.heracles.nl

Ik zie het wel gebeurenquote:Op dinsdag 18 december 2007 09:15 schreef Yozzz het volgende:
Puntjes pakken, gasten!

quote:Droogte in de frontlinie
UTRECHT - Hij werd in Almelo gezien als de man die Heracles aan doelpunten moest helpen. Everton Ramos Da Silva kwam naar Nederland om zijn droom waar te maken.
Spelen in Europa, scoren voor Heracles, maar na veertien wedstrijden staat de teller voor de duurste aankoop in de geschiedenis van de club (1 miljoen euro, red.) nog maar op vier. Op 20 oktober was hij voor het laatst succesvol, tegen Vitesse. Zou dat prijskaartje als een loden last op zijn schouders rusten?
In de vrieskou van Utrecht is het voor de Braziliaan op voorhand een lastig duel. De warming-up is om warm te worden, maar de kleine frontsoldaat lijkt de kou in zijn spieren maar niet te kunnen verdrijven. De handschoenen zijn logisch, maar waarschijnlijk had hij, net als op de training, liever een lange broek aangehad en een muts op zijn hoofd. In zijn dunne wedstrijdshirt moet hij deze middag aan de bak. Zijn bewakers zijn twee of drie koppen groter. Eric Pieters en Francis Dickoh torenen hoog boven de kleine aanvaller uit. Dat wordt lastig vandaag...
Het duel tegen FC Utrecht is vijf minuten oud als Everton, naar later blijkt, een van zijn twee beste momenten heeft. Hij glipt tussen Pieters en Dickoh door en biedt Igor Gluscevic een droomkans. Zijn maatje in de spits schiet echter wild over de bal heen. Vol ongeloof schudt Everton zijn hoofd. Wat had hij de bal zelf graag zo voor de voeten gekregen.
Heracles begint aardig, maar wat volgt is vooral van Evertons kant uiterst pover. Hij grossiert in balverlies. Lijkt ruzie te hebben met de bal en als-ie al een keer een bal heeft, maakt hij de verkeerde keuze. Zoals na 23 minuten. Everton kan weinig anders dan de bal terugkaatsen op Michalke, maar kiest voor een actie tussen drie tegenstanders. Balverlies is het gevolg en Eddy Bosnar moet de noodrem hanteren. Kost hem een gele kaart. De verwensingen aan het adres van Everton zijn niet van de lucht.
De bal is in de defensie van Heracles. Everton kijkt van een afstand toe. Soms sjokt hij naar links, dan weer naar rechts, maar echt fanatiek bezig om aan de bal te komen lijkt hij niet. En als de bal toch een keer zijn kant op komt, is hij te slordig in de aanname of kiest hij weer de verkeerde oplossing. Assistent-trainer Hendrie Krüzen fluit en wenkt nog maar eens naar hem. Ook Jan Wuytens voegt hem onderweg naar een hoekschop nog even wat onvriendelijks toe. Everton knikt van 'ja', maar het is niet zijn middag.
Blessuretijd van de eerste helft. Utrecht komt op 1-0 door een vrije bal van Gregoor van Dijk. Vanaf de aftrap komt de bal bij Everton. Die kapt Pieters uit en schiet met links vlak langs de paal. Het is zo'n moment waarop elke trainer hoopt bij zijn spits. Dat die bal dan wel het doel in rolt en Everton verlost is van die doelpuntloze periode. Het mag niet zo zijn.
De tweede helft is amper 30 seconden oud als de bal zomaar de kant van Everton op komt. Hij laat hem kinderlijk eenvoudig onder zijn voeten door glippen, waardoor Utrecht er vandoor kan gaan. Een corner tegen is het gevolg. Met de handen in de zij en de voeten licht gespreid kijkt Everton van 45 meter toe. Even later wordt Gluscevic de diepte ingestuurd. Zijn voorzet belandt in niemandsland. Everton bevindt zich nog op 30 meter van de goal.
Inmiddels loopt Srdjan Lakic zich warm aan de zijlijn. Everton heeft het al gezien en schudt zijn hoofd. Hij ziet de bui al hangen. Na 78 minuten gaat het bord van de vierde official omhoog en het nummer 11 van Everton licht op. Het handje voor Lakic is slap. Hij durft de trainers niet aan te kijken. Op weg naar de kleedkamer kijkt hij naar de grond. Hij wil weg van die koude piste.
Een doelpunt kan hem weer over het dode punt heen helpen. Zaterdag tegen Groningen, als hij weer mee mag doen tenminste.
www.tctubantia.nl
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |