Ware het niet dat je nog mag tellen met 2 a 2.5% inflatie per jaar, waar de gemiddelde spaarrente niet al te ver boven ligt.quote:Op maandag 8 oktober 2007 13:06 schreef devlinmr het volgende:
[..]
sterker nog, je kunt bijna 1500 euro per dag uitgeven zonder aan de hoofdsom te komen als je het wegzet tegen slechts 4 % rente. Maar wel de 25% vermogensbelasting betaald hebt.![]()

Ja, maar dan heb je ook geen geld om leuke dingen te doen.quote:Op maandag 8 oktober 2007 19:45 schreef parselmouth het volgende:
Ja, ik heb halverwege het schooljaar een studie afgebroken, dan verveel je je ook echt stuk als je thuiszit. Ben toen maar voor een half jaar part-time gaan werken tot het volgende schooljaar weer begon.

ach, met zulke bedragen lukt het wel om een rendement van meer dan 4% te halen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 23:35 schreef MREn het volgende:
[..]
Ware het niet dat je nog mag tellen met 2 a 2.5% inflatie per jaar, waar de gemiddelde spaarrente niet al te ver boven ligt.

Dit is ook een mooie optie.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 11:29 schreef Dodecahedron het volgende:
Nieuwe studie beginnen.
En dan echt zo'n studie die erg boeiend is, maar waar je geen goedbetaalde baan mee kunt krijgen. (kunstenaar, filosoof, etc)

Rly?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 02:00 schreef Birra het volgende:
[..]
Ja, maar dan heb je ook geen geld om leuke dingen te doen.

quote:Op woensdag 10 oktober 2007 10:32 schreef Tuvai.net het volgende:
Als ik 45235234523452 euro win dan blijf ik ook gewoon een paar uurtjes per week (20, 24) werken hoor. Ik ga wat de hele dag thuis op de bank hangen. Bah.

Ik weet niet waar jij werkt, maar misschien ga je er teveel vanuit dat iedereen verplichtingen vervelend vindt. Het vakgebied waar ik mee bezig ben boeit mij zo dat ik zelfs op vakantie nog een leuk boek uit dat vakgebied lees, puur uit interesse. Mijn vriendin en vrienden zouden dat niet zijn geweest als ze niet op hun minst daar ook mee bezig zouden zijn. Ik kan me niet voorstellen dat ik daarmee zou stoppen.quote:Op maandag 8 oktober 2007 18:39 schreef 700MB het volgende:
[..]
Het is helemaal afhankelijk van je visie op de maatschappij in zijn geheel of er uberhaubt banen bestaan die leuk kunnen zijn. Het feit dat het een baan is, en dus een noodzakelijk kwaad om geld te hebben om binnen te maatschappij te kunnen functioneren, maakt per definitie al dat een baan niet leuk kan zijn alleen al om het feit dat het een baan is. Dus een verplichting. En dus niet leuk.
En voor wat betreft punt 2: Omdat er ook leukere dingen zijn die geen verplichting zijn.

Welk werk doe je dan?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:24 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij werkt, maar misschien ga je er teveel vanuit dat iedereen verplichtingen vervelend vindt. Het vakgebied waar ik mee bezig ben boeit mij zo dat ik zelfs op vakantie nog een leuk boek uit dat vakgebied lees, puur uit interesse. Mijn vriendin en vrienden zouden dat niet zijn geweest als ze niet op hun minst daar ook mee bezig zouden zijn. Ik kan me niet voorstellen dat ik daarmee zou stoppen.
Zie het als de voetbalwedstrijd op zondag, is ook een verplichting, maar veel mensen echt niet vervelend. Mijn werk is als de voetbalwedstrijd.

je kan alles, vrijwel geen enkele financiele grens zit je meer in de weg. Klinkt vast stom in jouw oren maar ik ben enorm blij met een duur ding als ik er keihard voor heb gewerkt. Het idee dat je het gewoon zelf hebt verdiend en dat je het niet zomaar krijgt. Een vriend van me had het er dit weekend nog over. een maat van hem is de zoon van een miljonair en die heeft al zijn enthousiasme in alles bijna verloren. Als die vriend van me zegt dat hij een supermooie breuitling heeft gekocht, geeft die ander als antwoord: pfff... breitling.... die had ik tien jaar geleden al gekregen... Zelfde met een htoelovernachting: "ik heb dit weekend bij huize ten voorst gelogeerd! supermooi man, voelde me bijna decadent".. waarop die ander reageerde: "och...ik heb in new york pas in het hilton gelogeerd". Het idee dat je alles kan zonder dat er iets in de weg zit maakt je snel verveeld en afgestompt hoor... de waarde van geld is dan opeens niets meer voor je, want je hebt het toch wel. je vriendin verwennen met een chique dineetje omdat je 5 jaar hebt bijvoorbeeld is niet iets meer om naar uit te leven en naar toe te werken, want je kan bij wijze van spreken elke dag haute cuisine eten. Dromen van een BMW onder je kont hoeft niet meer want je kan er bij wijze van spreken elke week een nieuwe bijparkeren in je garages. etc...quote:Op maandag 8 oktober 2007 11:45 schreef Cheiron het volgende:
[..]
fabeltjeWaarom zou je afgestompt worden? Leg eens uit

De vergelijking klopt niet en is zelfs een absurde vergelijking. Zowel met het boek op vakantie als met de voetbalwedstrijd kun je stoppen als je dat wilt. Dat is geen verplichting. Je werkzaamheden zijn dat wel, die zijn een verplichte noodzakelijkheid als je enig inkomen wilt verwerven zolang je die 18 miljoen nog niet hebt.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:24 schreef Grumpey het volgende:
Ik weet niet waar jij werkt, maar misschien ga je er teveel vanuit dat iedereen verplichtingen vervelend vindt. Het vakgebied waar ik mee bezig ben boeit mij zo dat ik zelfs op vakantie nog een leuk boek uit dat vakgebied lees, puur uit interesse. Mijn vriendin en vrienden zouden dat niet zijn geweest als ze niet op hun minst daar ook mee bezig zouden zijn. Ik kan me niet voorstellen dat ik daarmee zou stoppen.
Zie het als de voetbalwedstrijd op zondag, is ook een verplichting, maar veel mensen echt niet vervelend. Mijn werk is als de voetbalwedstrijd.

Volgens mij snap je het toch niet helemaal. Ik zou inderdaad ook willen stoppen als ik accountant was, of advocaat, of schoonmaker. Dat zijn geen beroepen (in mijn ogen) waar ik mijn ei in kwijt kan, ook al verdienen ze nog zoveel geld. Maar er zijn ook beroepen die ik zelfs gratis zou willen doen, gewoon, omdat ik dat werk leuk vind om te doen. Zoals het werken op beurzen in het buitenland, het helpen van iemand met een hersentumor, of het ontwerpen van nieuwe gebouwen. Vind het allemaal reuze interessant en ben er gewoon dan ook het liefst zo vaak mogelijk mee bezig.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 14:29 schreef 700MB het volgende:
[..]
De vergelijking klopt niet en is zelfs een absurde vergelijking. Zowel met het boek op vakantie als met de voetbalwedstrijd kun je stoppen als je dat wilt. Dat is geen verplichting. Je werkzaamheden zijn dat wel, die zijn een verplichte noodzakelijkheid als je enig inkomen wilt verwerven zolang je die 18 miljoen nog niet hebt.

Ik heb afgelopen weekend in Madrid een leuke baan gezien: wegafzetter. Iemand met een hek waarmee hij een weg afsluit en dan erbij blijft om in de gaten te houden dat niemand toch die weg ingaat. Hij had een krantje, kon op het erbijgelegen terras zitten en af en toe wat te drinken bestellen. En dat bij 30 graden. Ik ben er niet de hele tijd bij staan kijken maar die keren dat ik bij ons hotel kwam was hij er nog en dat spande toch 8 uur in totaalquote:Op woensdag 10 oktober 2007 12:19 schreef lj_lightning het volgende:
Als ik win, dan wordt ik brugwachter![]()

Ik snap heel goed wat je bedoelt, maar het klopt niet. Iedereen in dit topic die zegt 'ik blijf gewoon werken' en die nu nog geen miljoenen op de bankrekening heeft staan zal stoppen met werken als die miljoenen er wel opeens komen. Zonder uitzondering. Ook jij. Iedereen die het tegendeel beweert heeft geen zelfkennis. Dat jij de dingen die je noemt leuk vindt is allemaal heel mooi en aardig, maar die zijn ook allemaal prima te doen zonder werknemer te zijn.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 14:42 schreef Grumpey het volgende:
Volgens mij snap je het toch niet helemaal. Ik zou inderdaad ook willen stoppen als ik accountant was, of advocaat, of schoonmaker. Dat zijn geen beroepen (in mijn ogen) waar ik mijn ei in kwijt kan, ook al verdienen ze nog zoveel geld. Maar er zijn ook beroepen die ik zelfs gratis zou willen doen, gewoon, omdat ik dat werk leuk vind om te doen. Zoals het werken op beurzen in het buitenland, het helpen van iemand met een hersentumor, of het ontwerpen van nieuwe gebouwen. Vind het allemaal reuze interessant en ben er gewoon dan ook het liefst zo vaak mogelijk mee bezig.
Maar misschien is dat ook de rede dat ik ook niet mee doe met die loterij. Ik denk dat iemand anders veel gelukkiger zou worden van het geld, het zou onterecht zijn als ik zou winnen.

Het is geen gebrek aan zelfkennis, het is meer het gebrek aan kennis dat jij weet van andere mensen. Tuurlijk zal ik dan part-time aanvragen en natuurlijk zal ik dan gewoon ook andere dingen willen doen omdat het kan, maar met dit werk voeg ik iets toe aan mijn leven wat ik niet kwijt wil. Misschien zou ik het zelfs onbetaald gaan doen, maar in hoeverre is dat dan geen werken meer? Dat is nog steeds werken. Trouwens, hoe verklaar je dat de meeste mensen die 18 miljoen op bank hebben ook allemaal gewoon nog werken (naast veel lol te hebben natuurlijk)?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 15:06 schreef 700MB het volgende:
[..]
Ik snap heel goed wat je bedoelt, maar het klopt niet. Iedereen in dit topic die zegt 'ik blijf gewoon werken' en die nu nog geen miljoenen op de bankrekening heeft staan zal stoppen met werken als die miljoenen er wel opeens komen. Zonder uitzondering. Ook jij. Iedereen die het tegendeel beweert heeft geen zelfkennis. Dat jij de dingen die je noemt leuk vindt is allemaal heel mooi en aardig, maar die zijn ook allemaal prima te doen zonder werknemer te zijn.
Als het over een prijs van 1 miljoen zou gaan is het wel mogelijk, 1 miljoen is namelijk niet genoeg om van te gaan rentenieren. 18 miljoen is dat wel.

Ik maakte net al het voorbehoud op mensen die al miljoenen op de rekening hebben staan op het moment dat ze de loterij winnen. Het gaat er namelijk om hoe je het geld bij elkaar krijgt, het is een groot verschil of je de 18 miljoen bereikt door je werkzaamheden of door het winnen van een loterij. Voor mensen die al 1 of 2 miljoen op de rekening hebben staan is het verschil relatief gezien kleiner dan voor mensen die dat niet hebben. Bovendien geldt dat mensen die het bedrag bij elkaar gewerkt hebben het uitgangspunt hebben dat hun rijkdom alleen bereikt kan worden door te werken en te blijven werken - dat is namelijk hoe ze het hebben ervaren. Bij het winnen van een loterij is het tegenovergestelde het geval, werken komt niet eens in de buurt van het bereiken van een mooi bedrag in hun geval.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 15:26 schreef Grumpey het volgende:
Trouwens, hoe verklaar je dat de meeste mensen die 18 miljoen op bank hebben ook allemaal gewoon nog werken (naast veel lol te hebben natuurlijk)?

Iets te doen moeten hebben is iets heel anders als blijven werken.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 15:31 schreef wdn het volgende:
700mb:-lk- weet 100% zeker dat ik iets te doen moet hebben. Ik kan niet 24/7 op een bank TV zitten kijken of helemaal niets doen. Heb het nu eenmaal in me zitten dat ik niet niets kan doen. 2 uur voor de TV begint me al snel te vervelen.

zowel in beide sociaal psychologische voorbeelden die je noemt betrof het nog steeds maar 80% van de mensen. 20% dus niet. Daarnaast geef ik eerlijk toe dat ik niet het water zou inspringen als er geen groepsdruk was om dat wel te doen (vriendin erbij ofzo), en ik geef ook toe dat ik niet een gewonde enge man in een winkelstraat zou helpen omdat iedereen toch al hele tijd voorbij loopt en ik net als alle andere dan niet gevoel van verantwoordelijkheid heb. Ook de portomonee zou ik houden, puur uit luiheid.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 15:38 schreef 700MB het volgende:
Vergelijk de situatie met de uitroep van vrijwel iedereen dat ze meteen te water zouden springen als er een drenkeling in het water ligt. Vrijwel iedereen roept meteen dat ze zonder twijfel meteen te water zouden gaan om hem te redden. En kijk dan eens naar de hoeveelheid mensen die op de kade blijven staan zonder iets te doen - ook al zijn ze de eerste ter plaatse en is er geen groepsdruk om niets te doen.
Of al die mensen die roepen dat ze een gevonden portemonnee meteen naar de eigenaar zouden terugbrengen. Er zit ongetwijfeld wel eens een malloot tussen die dat daadwerkelijk doet, maar vrijwel iedereen die hem terugbrengt doet dat uit angst om gesnapt te worden.

Ik ookquote:Op maandag 8 oktober 2007 11:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik zou een verliesgevende kroeg beginnen.

Hier zit dus zo'n pauper op het werk dat een paar ton gewonnen heeft en nogsteeds klaagt dat hij zijn uren niet opmaakt omdat hij niet weet wat hij in zijn vrije tijd moet doen.. Kan die vent niet luchten of zien.quote:Op maandag 8 oktober 2007 11:42 schreef Bastardi het volgende:
In dit topique lopen er een aantal rare vogels rond die beweren stug door te blijven werken, ook al zijn ze met een loterijwinst financieel onafhankelijk geworden.
Nu vraag ik mezelf af, hoe dom/fantasieloos/laf/... ben je als je werken het leukste onderdeel van je leven vindt? Ik vind werken niet vervelend, sterker nog ik ga iedere dag fluitend naar mijn werk. Toch kan ik zo een tiental dingen opnoemen die ik leuker vind dan iedere dag werken.
KLACHT: ben je met enorm veel geluk (loterijwinst) financieel onafhankelijk geworden, om vervolgens de rest van je leven als loonslaaf door te werken.

Ik ook niet zou wel iets minder gaan werkenquote:Op maandag 8 oktober 2007 12:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik vind mijn baan erg leuk, en denk niet dat ik op zou houden.

Ik ga dan wel regelen dat ik van 11 tot 15 moet werken ofzoquote:Op woensdag 10 oktober 2007 10:52 schreef DAMH het volgende:
Ik zou ook rustig afbouwen,, maar ik denk als de wekker de volgende dag gaat om 6uur ik gewoon blijf liggen hehehe fak it man,, ik zou het mezelf zo druk maken dat ik geen tijd meer heb om te werken,, mensen die zich zouden vervelen etc hebben gewoon geen fantasie

Tuurlijk. Maar (bijvoorbeeld) iedere dag op het strand in Barcelona gaat ook vervelen. Het is nu net zo leuk omdat je maar maximaal 1x per jaar kunt. Net zo goed dat om de 2 weken in een vliegtuig stappen gaat vervelen (op een gegeven moment).quote:Op woensdag 10 oktober 2007 20:07 schreef Myers het volgende:
Waarom geeft iedereen als argument om te blijven werken dat ze niet de hele dag thuis op de bank willen hangen?![]()
Je hebt dan niet zoiets van 'goh, ik heb nu zoveel geld, laat ik anders eens wat van de wereld gaan zien'?

Dat is normaal met 10 loten en de basisprijzenquote:
DAT heeft niemand beweerd.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 10:06 schreef makkie88 het volgende:
ik denk dat het een hoax is, want ik weet zeker dat mensen niet fulltime blijven werken na het winnen van 18 miljoen

Dan kan je alsnog beter dat doen dan werken.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 10:05 schreef wdn het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar (bijvoorbeeld) iedere dag op het strand in Barcelona gaat ook vervelen. Het is nu net zo leuk omdat je maar maximaal 1x per jaar kunt. Net zo goed dat om de 2 weken in een vliegtuig stappen gaat vervelen (op een gegeven moment).
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |