Ach, weer iemand die het leuk vind om andere mensen te verbeteren. Zelf zeker overal perfekt en foutloos in.quote:Op maandag 8 oktober 2007 11:10 schreef Lariekoek het volgende:
Geen LOI cursus Nederlands volgen?
Dat snap ik dus niet, waarom blijven werken??quote:Op maandag 8 oktober 2007 11:29 schreef wdn het volgende:
Hoe bedoel je "als"?![]()
1. Huisje (niet te groot; 5 of 6 kamers is genoeg);
2. Blijven werken maar wel vaker (onbetaald) verlof opnemen.3. Reizen.
Dus van alle dingen in de wereld die je met dat geld kunt doen, vind je werken het leukste?quote:Op maandag 8 oktober 2007 11:31 schreef Imabi het volgende:
Huisje kopen en verder doorgaan met waar ik nu mee bezig ben qua studie, werk, etc.
De rest van je leven niet meer werken gaat ook vervelen lijkt me.
Daar is over nagedachtquote:Op maandag 8 oktober 2007 11:30 schreef Bastardi het volgende:
[..]
Dat snap ik dus niet, waarom blijven werken??
Je kunt ook een vrijstaand huis van 5 ton kopen en ieder jaar iets van 2 ton uitgeven (lees 8 x het salaris van jan modaal). Ben je in 10 jaar tijd 2,5 miljoen kwijt. En dan heb ik nog niet eens dat rente-inkomsten afgetrokken.quote:Op maandag 8 oktober 2007 11:37 schreef wdn het volgende:
[..]
Daar is over nagedacht![]()
![]()
Punt is: er komt geen geld bij (buiten rente) en als je je uitgavepatroon dusdanig opschroeft is het geld ook zo op. Een huis van 3m (zoals hierboven staat) is niet af: het moet onderhouden worden en ingericht worden. Gokje: ik denk dat je jaarlijks 100.000 euro kwijt bent aan onderhoud en allerlei andere dingen. Dat slaat er dus inDus over 10 jaar ben je 1m kwijt aan dingen die veroorzaakt worden door de aankoop van een huis van 3m.
(en zo gaat het erg hard...).
Blijf werken en je loopt dat risico niet (let wel: als je 40 bent kun je net zo goed stoppen en (gemiddeld) +- 1m per jaar uitgeven).
Betaal je niet meer aan vermogensbelasting dan je aan rente binnen zou krijgen met zulke bedragen?quote:Op maandag 8 oktober 2007 11:45 schreef Bastardi het volgende:
[..]
Je kunt ook een vrijstaand huis van 5 ton kopen en ieder jaar iets van 2 ton uitgeven (lees 8 x het salaris van jan modaal). Ben je in 10 jaar tijd 2,5 miljoen kwijt. En dan heb ik nog niet eens dat rente-inkomsten afgetrokken.
Klopt. Alleen voor 5 ton krijg je tegenwoordig niet zo heel veel meerquote:Op maandag 8 oktober 2007 11:45 schreef Bastardi het volgende:
[..]
Je kunt ook een vrijstaand huis van 5 ton kopen en ieder jaar iets van 2 ton uitgeven (lees 8 x het salaris van jan modaal). Ben je in 10 jaar tijd 2,5 miljoen kwijt. En dan heb ik nog niet eens dat rente-inkomsten afgetrokken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |