Ik ben wat dat betreft een vingerspeler en doe dan mn plektrum tussen mn lippen of leg em ergens neer en speel dit soort stukken met mn vingers, bijvoorbeeld duim, middelvinger en ringvinger. De beste manier om dit soort tokkelen te leren is imo klassieke etudes uit een lesboek, maar je moet wel tegen zulke taaie stof kunnen.quote:Op maandag 8 oktober 2007 22:23 schreef Xylon het volgende:
Maar nu ben ik eens met Dashboard Confessional bezig, ik ben namelijk helemaal gek van hun muziek, mja, er zitten stukken in die tabs waarbij ik geen idee heb hoe ik ze moet spelen, ik heb het dan voornamelijk over zo'n stukken. Op dit moment doe ik gewoon de wijsvinger van m'n linkerhand op de 11de fret, de ringvinger op de 13de en met m'n rechterhand speel ik dan de snaren, met de duim de E, met de wijsvinger de A en met de middelvinger de G, alleen als ik het zo speel kan ik het tempo onmogelijk bijhouden :/ Is er toevallig een andere manier om dit te spelen?
Verder vroeg ik me nog af of iemand nog een paar leuke en eenvoudige liedjes kent die ook voor een beginner goed te doen zijn zodat ie een basis op kan bouwen?
Alvast bedankt
ja, wordt tijd voor een nieuwe, sponsor jij mij?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 09:56 schreef Deansensitized het volgende:
Gewoon klotecomputer
Moet ik zeggen trouwens, gisteren is volgens mij mijn laptop batterij overleden...
nou, dan ga ik zinloze dingen posten, omdat ik me dan verveelquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 10:00 schreef punkjunk het volgende:
Wat maakt het nou uit als je pc thuis vast loopt?![]()
Whaaa! Bruutquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 11:36 schreef guitarist.nl het volgende:
Zie mij op 0:09 het podium opkruipen!
http://www.youtube.com/watch?v=qQ83-dyknzY
No shitquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 12:02 schreef guitarist.nl het volgende:
Ik heb alle ledematen nog.
Er ging op het eind zo'n dikke gast springen, en niemand ving hem op!![]()
![]()
![]()
Ben überhaupt wel een beetje klaar met dat gemosh. Zal de leeftijd zijnquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 12:46 schreef ikheetmartijn het volgende:
Top irritatie: ventjes op heuphoogte die beginnen te moshen (kan erg pijnlijk zijn)
Idemquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 12:54 schreef Cynic het volgende:
Ben überhaupt wel een beetje klaar met dat gemosh. Zal de leeftijd zijn
Leuk! Myspace url oid?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 12:54 schreef Cynic het volgende:
Het optreden van mijn andere bandje in November lijkt zowaar door te gaan! Wel spannend met onze nieuwe gitariste enzo![]()
In het onvolprezen Klazienaveenquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 12:57 schreef Aresdreams het volgende:
waar en wat voor bandje @ cynic
quote:
Precies. Je wordt gewoon oudquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 12:54 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ben überhaupt wel een beetje klaar met dat gemosh. Zal de leeftijd zijn
Fiesta Pagana... op ongeveer de helft verschijnt iemand in een Penispakje jaquote:Op maandag 8 oktober 2007 23:25 schreef Witchfynder het volgende:
Precies. Lijkt moeilijker dan het is..
Echt, dit blijf ik een van de meest geniale videoclips vinden ooit: http://www.youtube.com/watch?v=gH961chmni8
Deze band doet echt gewoon wat ze willen. Ooit hadden ze een vent op het podium lopen in een penispak..
Gezelligquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 13:34 schreef Cynic het volgende:
[..]
In het onvolprezen Klazienaveen
Met mijn bandje Drag, waarbij ik zing en gitaar speel. We bestaan al 10 jaar inmiddels en hebben in die tijd ongeveer 10 keer opgetreden, haha. Er zijn zowaar plannen om over een tijdje wat op te nemen met een vriend van me. Het is wat metal/rock achtig met normale zang en meer gitaargericht dan TW. Best zin in, laatste keer is alweer 3 jaar geleden denk ik. Wanneer we wat fatsoenlijke opnames hebben zal ik wel eens wat posten.
[..]
[ afbeelding ]
Ja wij zijn echt metal!![]()
Het is het "veen" gedeelte, of niet?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 14:43 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Gezellig
Klazienaveen klinkt alleen niet echt in de buurt, helaas
Mietjequote:Op dinsdag 9 oktober 2007 12:46 schreef ikheetmartijn het volgende:
Top irritatie: ventjes op heuphoogte die beginnen te moshen (kan erg pijnlijk zijn)
Ach, niets overtreft Normaal's Hoken natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 18:25 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Mietje
Tien jaar geleden moshte iedereen zo. Tegenwoordig springen ze maar wat rond en aaien ze wat, die 15-jarige Triviumvriendjes. Tot er ineens een dronken vent van 30+ in een Destructionshirt er tussen springt..
whehequote:Op dinsdag 9 oktober 2007 18:46 schreef Witchfynder het volgende:
Netjes!.
Ik had trouwens vandaag, midden op de dag, 4th Attempt in mijn hoofd op mijn werk..
Zodra mensen roundhouses gaan maken haak ik afquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 18:50 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ach, niets overtreft Normaal's Hoken natuurlijk.![]()
Hardcore-pits zijn een verhaal apart. Allemaal van die nuchtere kickboxers enzoquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 20:03 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Zodra mensen roundhouses gaan maken haak ik af![]()
http://nl.youtube.com/watch?v=T7dnWB1BiRA
http://emedia.leeward.hawaii.edu/frary/changing_strings.htmquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 20:08 schreef Dupje het volgende:
Hoi!
Ik speel nu sinds de zomer beetje (acoustische) gitaar (les op school, muziektherapie), enne, nu heb ik een tweedehands gitaar gekocht, maar de snaren moeten vervangen worden. Mijn gitaardocent heeft op school de lage E snaar voor gedaan hoe het moet, maar ik ben helaas de "knoop" weer vergeten die bij de stemsleutels gemaakt moet worden. Iemand die goed kan uitleggen hoe het moet? Of die toevallig een mooi plaatje heeft?
Het is geen probleem om de snaren onder vast te maken, want mijn gitaar heeft van die "pinnetjes". Hehe klinkt nu vast alsof ik er veel verstand van hebNaja.
Hoop dat iemand me kan helpen, alvast bedankt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |