Nee.quote:
Maar dan heb je de t en de x nog nietquote:Op maandag 8 oktober 2007 12:19 schreef Litso het volgende:
koffieschop dan.
Ben ik het ook niet mee eens. Maar ach, wie faxt er tegenwoordig nog?quote:Op zondag 7 oktober 2007 20:58 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik heb gefaxd staat logischer dan ik heb gefaxt. Vind ik tenminste.
Faxen is voltooid verleden tijd.quote:Op maandag 8 oktober 2007 13:16 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ben ik het ook niet mee eens. Maar ach, wie faxt er tegenwoordig nog?
Dat zijn van die domme uitspraken van een lera(a)r(es).quote:Op maandag 8 oktober 2007 13:14 schreef Corksterr het volgende:
Gewoon het woord 'langer maken', zoals mijn juf zei. Voltooi wordt voltooide, niet voltooite: voltooid dus.
Backup dan? Ik heb gebackupped? Gebackuppet? Gebackupt Gebackupd geback-upt geback-up-t geback-up-d geback-up-pedquote:Op zondag 7 oktober 2007 22:09 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Correct Nederlands is: Ik heb gefaxt.
Of: Ik heb gefirefoxt![]()
is dat niet omdat het een s-klank isquote:Op zondag 7 oktober 2007 20:38 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Noot: de "x" telt ook mee, alhoewel deze letter niet in 't kofschip zit.
De stam is nooít 1e persoon enkelvoud.quote:Op maandag 8 oktober 2007 18:15 schreef Roellio het volgende:
Stam: loop
P zit in 't kofschip
Voltooid deelwoord: Gelopent
Wij hadden vroeger altijd stiekem 't 'fuckschaap'quote:Op maandag 8 oktober 2007 20:57 schreef NJlo het volgende:
Heeft iemand al een leuke Kofschip-variant inclusief x ?
stop kuch fixquote:Op maandag 8 oktober 2007 20:57 schreef NJlo het volgende:
Heeft iemand al een leuke Kofschip-variant inclusief x ?
quote:Op maandag 8 oktober 2007 18:15 schreef Roellio het volgende:
Stam: loop
P zit in 't kofschip
Voltooid deelwoord: Gelopent
Maar volgens jouw theorie staat de p nog steeds in het kofschip.quote:Op maandag 8 oktober 2007 18:49 schreef yosander het volgende:
De stam is nooít 1e persoon enkelvoud.
De stam krijg je door -en van het infinitief af 't halen, dus lo(o)p(-en).
Of ben ik nu aan 't happen?![]()
Dit geldt natuurlijk alleen voor zwakke werkwoorden, tenzij je het voltooid deelwoord wilt maken.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 12:37 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Maar volgens jouw theorie staat de p nog steeds in het kofschip.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |