Nou ja, die uitslag kwam vlak na Idols, het zou me niets verbazen als veel mensen gewoon na Idols daar naartoe gezapt hebben.quote:Op zondag 21 oktober 2007 10:06 schreef sbientje het volgende:
welleuk dat ze meer kijkers scoren dan de uitslag van de halve finale van SYWBAP
SYWBAP begon pas een half uur na het eind van Idols.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 15:28 schreef hermanberghuis het volgende:
ik denk door de grote concurrentie op die zelfde tijd. op nederland 1 jounaal/ Paul de Leeuw en op sbs 6 SYWBAP. ik denk dat de kijkcijfers van Idols komende zaterdag nog meer omlaag gaan vanwege de finale van SYWBAP. De zaterdag daarop zal denk ik wel veel kijkers trekken omdat dan natuurlijk SYWBAP is afgelopen, die kijkers gaan dan grotendeels naar Idols kijken.
Dat klopt, maar de afgelopen weken was SYWBAP steeds op vrijdagavond te zien en dus geen concurrentie voor Idols op zaterdagavond. SBS6 heeft de finale van SYWBAP op zaterdag geprogrammeerd omdat op vrijdag a.s. de nieuwe reeks van Sterren dansen op het ijs al van start gaat. Niet meer dan een flauw trucje om te proberen de kijkers van SYWBAP ook warm te laten lopen voor SDOHI. Tegelijk wordt het wel interessant om te zien hoeveel kijkers dit weghaalt bij Idols komende zaterdag. Zelf ga ik in ieder geval de finale van SYWBAP live kijken. Kijkcijfers zijn niettemin stukken minder interessant dan vroeger nu de programma's in kwestie ook integraal op internet zijn terug te kijken.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:08 schreef hermanberghuis het volgende:
in de nieuwe veronica gids van zaterdag 27-10 t/m vrijdag 2-11 staat dat Idols om 20.00 uur begint en dat SYWBAP ook om 20.00 uur begint. Idols eindigt om 21.20 uur en SYWBAP eindigt om 22.30
quote:Op zondag 28 oktober 2007 15:13 schreef vw_caddy het volgende:
1 miljoen maar gisteravond... aiaiai
[ afbeelding ]
Veel te voorbarige conclusie. Zoals ik hierboven al had aangegeven lagen slechte kijkcijfers voor Idols deze week wel in de lijn der verwachting vanwege de gelijktijdig geprogrammeerde finale van SYWBAP.quote:Op zondag 28 oktober 2007 15:16 schreef superhero87 het volgende:
[..]
wel heeeel slecht
![]()
Laatste seizoen for sure
Vorige week keken er ook al te weinig mensen. En kijked naar de vorige seizoenen werden de kijkcijfers almaar lager naarmate de afleveringen vorderden ( audities meeste kijkers ). Ik weet het niet hoor...quote:Op zondag 28 oktober 2007 15:30 schreef Riparius het volgende:
[..]
Veel te voorbarige conclusie. Zoals ik hierboven al had aangegeven lagen slechte kijkcijfers voor Idols deze week wel in de lijn der verwachting vanwege de gelijktijdig geprogrammeerde finale van SYWBAP.
preciesquote:Op zondag 28 oktober 2007 15:37 schreef MisterO het volgende:
[..]
Vorige week keken er ook al te weinig mensen. En kijked naar de vorige seizoenen werden de kijkcijfers almaar lager naarmate de afleveringen vorderden ( audities meeste kijkers ). Ik weet het niet hoor...
Kijkend naar de cijfers zou je kunnen vermoeden dat de finale van SYWBAP deze week ca. 400.000 kijkers heeft weggehaald bij Idols, dit zijn nl. vergelijkbare programma's die zich toch op min of meer dezelfde doelgroep richten. Volgende week zal het aantal kijkers bij Idols wel weer hoger liggen. Het is nog veel te vroeg om nu al aan trendanalyse te gaan doen. En de hoge cijfers van vorige seizoenen zullen sowieso wel niet meer gehaald worden ook al omdat er nu veel meer aanbod is. Als je in het huidige medialandschap een programmaserie wil maken die steevast meer dan 2 miljoen kijkers trekt dan kun je jezelf als programmamaker de moeite sparen, die tijden komen niet meer terug.quote:Op zondag 28 oktober 2007 15:37 schreef MisterO het volgende:
[..]
Vorige week keken er ook al te weinig mensen. En kijked naar de vorige seizoenen werden de kijkcijfers almaar lager naarmate de afleveringen vorderden ( audities meeste kijkers ). Ik weet het niet hoor...
...het kán, de makers van Boer Zoekt Vrouw bewijzen het. Toch een format van de laatste paar jaar.quote:Op zondag 28 oktober 2007 15:49 schreef Riparius het volgende:
Als je in het huidige medialandschap een programmaserie wil maken die steevast meer dan 2 miljoen kijkers trekt dan kun je jezelf als programmamaker de moeite sparen, die tijden komen niet meer terug.
Dat is feiteijk onjuist.quote:Op zondag 28 oktober 2007 15:37 schreef MisterO het volgende:
[..]
quote:Op zondag 28 oktober 2007 17:57 schreef vw_caddy het volgende:
Het programma van Paul de Leeuw begint te voorspelbaar te worden. Naar mijn mening ook de reden waarom hij geen ring heeft gekregen. En verder over de kijkcijfers: bij talentenjachten heb je altijd het klassieke patroon: auditie beginnen laag en de kijkcijfers groeien naar mate de shows vorderen.
Dat is gewoon niet waar.quote:Op zondag 28 oktober 2007 19:05 schreef superhero87 het volgende:
En bij Idols zijn júist de hoogste kijkcijfers bij de auditierondes.
Oh, jij bent de masta van Idols dus jij zal het wel wetenquote:
Uit welke vervuilde bron put jij die kennis?quote:Op zondag 28 oktober 2007 19:05 schreef superhero87 het volgende:
[..]
![]()
Hij heeft wel een ring gewonnen, voor beste presentator. En bij Idols zijn júist de hoogste kijkcijfers bij de auditierondes.
Dat is pas twee seizoenen geweest toch? Idols zit alweer aan het vierde seizoen, met uitstapjes als XFA en PTRquote:Op zondag 28 oktober 2007 17:07 schreef female81 het volgende:
[..]
...het kán, de makers van Boer Zoekt Vrouw bewijzen het. Toch een format van de laatste paar jaar.
Onvoorstelbaar dat ze nu al weer met die ijs dans onzin begonnen zijn, geen wonder dat het slecht is bekeken.quote:Op zondag 4 november 2007 09:08 schreef vw_caddy het volgende:
Idols: 1.246.000
Sterren Dansen op het Ijs: 567.000
Waarvan minimaal 500k gefrustreerde voetballiefhebbersquote:Op zondag 16 december 2007 13:09 schreef alwaysthebest het volgende:
Idols uitslag: 1.144.000
Ik heb het een paar maanden geleden voor het eerst gezien, vond het helemaal leuk, paar weken later was ik het alweer beu. Maar, 't is meer 'volksvermaak' dan dat strak geregisseerde Idols dus ik kan me voorstellen dat het hoge ogen gooit. Maar dat de kijkcijfers van Idols zó aftekenen tegenover de rest van de zaterdagavond-programmering, valt me op. Had toch beter verwacht.quote:Op zondag 23 december 2007 09:39 schreef Liquidootje het volgende:
Ik wist niet dat zoveel mensen de leeuw kijken. Ik heb het programma niet eens één keer gezien in mijn hele leven.
De finale wordt altijd meer naar gekeken. Maar ik denk dat Idols met 1 miljoen best tevreden is gezien de concurrentie al hadden ze gehoopt op meer natuurlijk.quote:Op zondag 23 december 2007 11:41 schreef Ice_Tea het volgende:
Opvallend dat 'sterren dansen op het ijs meer kijkers heeft'. Dat is ook editie zoveel inmiddels... en wat een zuigprogramma is dat zeg...
Opbokken met dat soort kutusers die moeten melden dat Idols kut is.quote:Op zondag 23 december 2007 14:23 schreef Nieuwschierig het volgende:
Opbokken met dat kut idols
bron?quote:Op dinsdag 25 december 2007 19:18 schreef BVO het volgende:
Opluchting op de redactie van RTL; de cijfers waren onjuist.
1.040.000 en 1.176.000 nu, en dus niet onder die hatelijke miljoen.
Kijk is naar SBS6, daar begint elk programma standaard een half uur te laat..quote:Op zondag 23 december 2007 09:04 schreef FJD het volgende:
[..]
Waarvan minimaal 500k gefrustreerde voetballiefhebbers
Programmering van RTL is zo onbetrouwbaar als de neten
Poepoe 50.000-100.000 meer is echt niet genoeg...quote:Op woensdag 26 december 2007 00:05 schreef -Vaduz- het volgende:
Kijk, dat zit dus nog wel goed.
Ik kijk idd of op zaterdag, of anders via rtlgemist.quote:Op woensdag 26 december 2007 21:54 schreef Cee het volgende:
Ik vraag me af of sommige programma's zich zelf niet in de vingers snijden door herhalingen redelijk prime-time uit te zenden en (optredens uit de) uitzending online te zetten. Niet dat ik dat erg vind hoor, integendeel, maar hoe groot zal het effect zijn op de hoogte van de kijkcijfers voor zaterdagavond, vergeleken met voorgaande jaren?
Neemt niet weg dat de concurrentie moordend is en dat het ook daar voor een groot deel aan ligt, maar toch.
Daar valt niet over te klagen toch?quote:Op zondag 30 december 2007 09:15 schreef BVO het volgende:
1.115. en 1.248.
Niet tegenover Youp van 't Hek, nee. Tegen Nederland 1 valt toch niet meer op te boxen.quote:Op zondag 30 december 2007 14:58 schreef Hockeylotje het volgende:
[..]
Daar valt niet over te klagen toch?
1 TV MOMENT VAN HET JAAR - Ned 1- 2.127.000quote:Op zondag 30 december 2007 15:17 schreef LeBeau het volgende:
[..]
Niet tegenover Youp van 't Hek, nee. Tegen Nederland 1 valt toch niet meer op te boxen.
Kinderen Geen Bezwaar is voor Nederlandse begrippen juist een hele leuke comedyserie. Veel leuker dan draken als Oppassen en Bergen Binnen, de voorgangers.quote:Op zondag 13 januari 2008 17:20 schreef Together het volgende:
Het is toch wel erg beschamend dat 'Kinderen geen bezwaar', dat zelfs voor Nederlandse begrippen een slechte comedyserie is, hoger scoort dan Idols.
Ik verwacht van wel! Zeker nu Blik op de weg tegelijk met de uitslag is, daar kijken toch veel minder mensen naar dan bijv. het tv moment van het jaar!quote:Op zondag 20 januari 2008 10:37 schreef Cee het volgende:
Netjes! Misschien nu het kaf van het koren echt wordt gescheiden, gaat het aantal nog groeien.
Never mind.quote:Op zondag 20 januari 2008 18:14 schreef BVO het volgende:
Welk schaatsen?
Ik snap toch nog steeds niet wat daar nou zo leuk aan is.. Maar er kijken zoveel mensen naar, daar verbaas ik me elke keer weer over!quote:Op zondag 20 januari 2008 18:12 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Hopelijk zal na het schaatsten het ook weer aantrekken.
Het was ook eindelijk een leuke thema!quote:Op zondag 20 januari 2008 10:34 schreef happyme28 het volgende:
Goeie kijkcijfers gisteren!
Liveshow 1.331.000
Uitslag 1.687.000
Backstage op RTL 5 : 488.000
Er is dus wel degelijk nog steeds behoefte aan programma's als Idols bij de kijkers... ook volledig terecht als je kijkt naar het erg hoge niveau gisteren in de halve finalequote:Op zondag 24 februari 2008 11:46 schreef BVO het volgende:
1,7 miljoen gisteren, voor het eerst meer dan Paul de Leeuw en buiten het journaal het best scorende programma van de dag. Is trouwens evenveel kijkers als voor de halve inale van IDO3.
Klopt zeker! Opvallend is, dat ook de show zelf heel veel kijkers trok! Normaal zit ie rond de 1 miljoen en de uitslag rond de 1,5 miljoen, nu trok de show zelf 1,6 miljoen de uitslag ongeveer 500.000 meer!quote:Op zondag 24 februari 2008 13:24 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Er is dus wel degelijk nog steeds behoefte aan programma's als Idols bij de kijkers... ook volledig terecht als je kijkt naar het erg hoge niveau gisteren in de halve finale
Ok.. Show 2.4, Uitslag 2.9quote:Op zondag 2 maart 2008 00:50 schreef BVO het volgende:
Show 2.3, Uitslag 3.1.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |