Was de enige die 'm tegenstand kon bieden (en ook weleens won)quote:Op donderdag 13 maart 2008 11:39 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Daar had San Marco het bij Holland Sport ook al over ja.
Haha , hij is nog best wel goed ookquote:Op maandag 17 maart 2008 17:07 schreef Cyberia18 het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=8UHHULKMbaI&eurl=
![]()
![]()
Hij laat in ieder geval een eloquente en hartelijke indruk achter.quote:Op maandag 17 maart 2008 17:07 schreef Cyberia18 het volgende:
![]()
![]()
pingpongenquote:Op maandag 17 maart 2008 18:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
met?
In zijn gezichtsuitdrukkingen tijdens het gesprek vind ik hem een beetje op Dennis Bergkamp lijken.quote:Op maandag 17 maart 2008 17:07 schreef Cyberia18 het volgende:
![]()
![]()
Niet te vergelijken met de opgeschoten puber bij Feyenoord. Bergkamp heeft flink wat jonkos met 'm zitten paffen.quote:Op maandag 17 maart 2008 18:19 schreef DANILXL het volgende:
wat komt hij ongelofelijk relaxed over zeg
quote:V. Persie: "Hartstikke positief wat er bij Ajax gebeurt"
17 april 2008
Robin van Persie is vol lof over de nieuwe koers die Ajax ingeslagen is. Met Marco van Basten, John van 't Schip en Dennis Bergkamp keren komende zomer enkele echte Ajacieden, met een staat van dienst waar je 'u' tegen zegt, terug in de ArenA.
"Het is hartstikke positief wat daar gebeurt", zegt Van Persie, een geboren en getogen Rotterdammer, in Sportweek. "Van Basten, Van 't Schip, Witschge en Bergkamp zijn echte pure voetbalmannen. Als je daaronder traint, kan het haast niet mis gaan. Van Basten en Bergkamp hebben zoveel bagage…onder zo'n combinatie zou ik later best een keer willen spelen. Alleen niet bij Ajax natuurlijk, haha."
Van Persie is er van overtuigd dat Bergkamp, die stage gaat lopen bij Ajax, een goede trainer kan worden. Dat merkte Van Persie al in de tijd dat hij met Bergkamp samenspeelde bij Arsenal. "Je kon altijd bij hem terecht. Al kwam hij niet vaak uit zichzelf naar je toe. Hij hielp iedereen, vooral in jongens met een drive stopte hij energie. Dan kon er nog zoveel aan je mankeren, daar keek hij doorheen."
quote:"Het is hartstikke positief wat daar gebeurt", zegt Van Persie, een geboren en getogen Rotterdammer, in Sportweek. "Van Basten, Van 't Schip, Witschge en Bergkamp zijn echte pure voetbalmannen. Als je daaronder traint, kan het haast niet mis gaan. Van Basten en Bergkamp hebben zoveel bagage…onder zo'n combinatie zou ik later best een keer willen spelen. Alleen niet bij Ajax natuurlijk, haha."
Het blijft zo zonde...quote:
Dat denk ik niet.quote:Op donderdag 17 april 2008 13:17 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Heel leuk stukje. Het is en blijft jammer wat die kneuzen van ons op De Toekomst hem geflikt hebben, want anders had ik Van Persie nog best wel eens bij Ajax zien voetballen. Maar helaas.
En Van Persie heeft erg veel aan Bergkamp te danken, dus vandaar deze woorden.
qua stijl en inzicht is hij een reïncarnatie van Bergkamp, hij is onze hoop in deze donkere dagen zonder de echte Bergkamp.quote:Op maandag 17 maart 2008 20:08 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
In zijn gezichtsuitdrukkingen tijdens het gesprek vind ik hem een beetje op Dennis Bergkamp lijken.
quote:Van Persie wil 'grote dingen' doen
Door PETER VAN DUYL
HOENDERLOO - Waar je hem ook ontmoet, met Robin van Persie verveel je je nooit. Openhartig praat hij over zichzelf, over geld, zijn zoon en de dag dat hij met David Beckham in een computerspel, genaamd voetbal, belandde. En, o ja, over het EK waar hij straks hoopt te schitteren.
,,Kijk”, zegt Robin van Persie en hij trekt met opzet een boos gezicht. ,,Als ik zo naar jou kijk, wat doe jij dan? Juist, dan kijk jij automatisch boos terug. Maar als je positief bent en vrolijk, dan krijg je dat ook van een ander. Dan krijg je meer voor elkaar en wordt het leven leuker. En, weet je, het kost helemaal niks.”
Hij leunt achterover in zijn stoel. Op het gietijzeren tafeltje voor hem staan een fles bronwater en een glas. Wees gerust, Van Persie is niet opeens een trouwe volgeling van Emile Ratelband of een andere motivatie-goeroe. Dit is een topvoetballer, die zijn weg in het leven steeds beter weet te vinden. Zoals hij hier zit, is het moeilijk voor te stellen dat Van Persie ooit als de ultieme lastige jongen werd gezien. Hij is zelfbewust en ambitieus maar toch bescheiden. Beleefd tegen iedereen die in zijn buurt komt.
Ik vraag Van Persie of hij enig idee heeft hoe voetballiefhebbers in Nederland nu tegen hem aankijken. ,,Ik denk positief. Ik heb het idee dat mensen wel door hebben dat ik ‘echt’ ben, dat ik geen rol speel. Dat is voor mij wel belangrijk. Ik vind het fijn als mensen mij zien als eerlijk. Want ik bén eerlijk, niet fout.”
En Van Persie kan het weten, want hij heeft zichzelf door en door leren kennen. Er ging een zoektocht aan vooraf, maar het resultaat mag er zijn. ,,Vooral als je jong bent, heb je de neiging om een masker op te zetten. Je bent onzeker, snel nerveus en dan wil je dingen verbergen. Tot het moment dat je weet wie je bent. Dan hoef je geen act meer te spelen. Je moet altijd dicht bij jezelf blijven. Dat geeft rust.”
Hij heeft er geen moeite mee uit te leggen ‘wie’ hij in zichzelf heeft gevonden. ,,Ik vind dat je goed moet zijn voor je naasten. Voor mij is dat cruciaal. Je moet te vertrouwen zijn, mensen moeten op je kunnen bouwen en je moet de regels van het leven respecteren. ,,Bij Arsenal bijvoorbeeld is alles perfect geregeld voor de spelers. Als ik naar de club ga, hoef ik niets mee te nemen. Als ik dan zie dat spelers hun shirtje naast de wasmand gooien of een onderbroek in de douche laten slingeren, dan stoort me dat. En zeg ik er wat van. Ik heb vroeger ook fouten gemaakt, ben ook wel eens te laat gekomen. Dat soort dingen is belangrijk, daar ben ik later pas achter gekomen. Voetballen is niet alleen die negentig minuten op het veld. Het is het hele verhaal. Autorijden is ook meer dan alleen je stuur vasthouden.”
We spreken elkaar in Sopwell House, een statig hotel niet ver van het trainingscomplex van zijn club Arsenal. Vanuit vergeelde lijstjes kijken oorlogsheld generaal Bernard Montgomery (‘Monty’) en Charlie Chaplin over zijn schouder mee. De stoppels op zijn kin en bovenlip zijn al bijna haartjes. Zo te zien heeft Robin van Persie zich vanochtend niet geschoren. Sopwell House is de plek waar het Nederlands elftal verbleef tijdens het EK van 1996 in Engeland. Het onderkomen waar Edgar Davids werd weggestuurd door bondscoach Guus Hiddink. De locatie ook waar tal van andere teams zich plegen voor te bereiden op een wedstrijd in Londen. Het ruikt er naar voetbal en dat treft: er zijn maar weinig dingen die de zinnen van Van Persie meer prikkelen dan bal, gras en een doel. Samen lopen we door het smalle gangetje waar shirts en foto’s als tastbare herinneringen zijn achtergelaten. Er hangt een tenue van Ajax, dat van Brazilië draagt duidelijk herkenbaar de krabbel van Ronaldinho.
Van Persie stopt, uiteraard, bij een shirt van Arsenal uit 2002. Ik wijs hem het gesigneerde Oranje-tricot uit 1996 aan. ,,Nummer 14, dat moet van Jordi zijn, denk ik.’’
,,De handtekening is er wel heel gehaast op gezet”, constateert Van Persie. ,,Zeker net na de uitschakeling gedaan.” ,,Ha, daar ziet het wel naar uit.” Een paar uur eerder heb ik, op verzoek van de fotograaf, ballen in de richting van zijn schouder staan gooien. Met een snelle beweging van dat gewricht mikte hij ze terug in mijn handen. Zeker tien, vijftien keer, zonder één enkele keer af te wijken van de ideale lijn. Robin van Persie heeft dus, weten we nu, niet alleen een subliem balgevoel in de voeten, maar ook in de schouders.
Het is geen toeval. Hij houdt simpelweg van de bal. ,,Het mooiste speelgoed dat er is”, meent hij. ,,Je kunt er ook zoveel mee doen. Effect geven, hard schieten, trucjes. Of de bal nog geheimen voor me heeft? Nee, dat toch niet. Je moet wel eens aan een bal wennen. In de competitie spelen we met een andere bal dan in de Champions League of op het EK. Dan moet je even omschakelen. Maar ik geloof niet dat er een bal bestaat waar ik niet mee uit de voeten zou kunnen.”
De voetbal is niet het enige lid van de ballenfamilie dat zich in Robin van Persies fascinatie mag verheugen. Het tafeltennisballetje mag er ook zijn. De Rotterdammer is de beste tafeltennisser onder de voetballers. Zo makkelijk slaat hij zijn collega’s van de tafel dat hij bijna olympische aspiraties begon te krijgen. Tot Arsenal een ontmoeting regelde met Darius Knight, Engelands beste pingponger. Kansloos was Van Persie. Een paar puntjes slechts sprokkelde hij bij elkaar. ,,Ik dacht echt dat ik een serieuze kans zou hebben’’, lacht Van Persie.
Ik schud het hoofd. ,,Was dat niet een beetje naïef?”
,,Ja, dat was naïef. Maar ik had de brandende ambitie om me te vergelijken met een professional, wil me altijd meten met de besten. Zo ben ik.” Wanneer Van Persie voor me uitloopt, kijk ik onwillekeurig even naar zijn voeten. Maatje 8,5 draagt hij - 42 2/3 voor de Nederlandse markt. Met die linkervoet kogelde hij twee jaar geleden op het WK die vrije trap tegen Ivoorkust zo snoeihard tegen het net. En hij gebruikte beide voeten én het hoofd om Oranje voor dit EK op het juiste spoor te zetten.
Zijn traptechniek heeft wel iets weg van die van David Beckham. Dezelfde slepende beweging. Hard als het kan, krom als het moet. Of andersom natuurlijk. Uitgerekend diezelfde Beckham stapte aan het begin van dit seizoen binnen bij Arsenal. Hij kwam er zijn conditie op peil houden. Van Persie zag het watertandend aan. ,,Ooit wil ik een heel grote speler zijn. Ik wil grote dingen doen. Dat mensen zeggen: ‘Wat hij met zijn team heeft gedaan, dat is uniek’. Dan denk ik aan de Wereldbeker, de Europa Cup, de competitie en de FA Cup. Waar ik naartoe wil - daar is Beckham al geweest. Op zo’n moment ben ik nederig. Ik dacht: hier ga ik van snoepen. Zo heb ik het ook tegen hem gezegd.”
Zoals een gulzige kleuter zijn rietje in de ranja doopt, zo slurpte Van Persie alle informatie van Beckham op. Twee keer trainden ze samen, de Rotterdammer is er nóg vol van. ,,Hij werkt zó geconcentreerd. Elke bal, elke kaats, elke oefening moet perfect zijn. We deden een pass- en trapvorm, dat niveau was zó hoog. Zo strak, het leek wel een computerspel.’’
Dat was óp het veld. Daarbuiten ging het over opmerkelijke details. Van Persie vroeg Beckham hoeveel stappen hij gebruikt voor een vrije trap. Zelf zweert hij bij vijf passen, een vast ritueel bij vrijwel elke mogelijkheid die zich op dit gebied aandient. De Engelsman volgt vooral zijn gevoel. Soms acht stappen. Dan weer twaalf, drie of zelfs één, kreeg Van Persie te horen. Waar de Rotterdammer op hoopte, kwam uit. Ook Beckham legde een stukje aan de puzzel van het talent Van Persie, een puzzel die hij zelf ooit helemaal af moet maken.
,,Hij zei me: ‘Je moet dingen doen. Niet zeggen dat je het gáát doen, maar dóen.’ Als je een huis bouwt, zijn de laatste twintig procent het moeilijkst. Vaak hangen na twee jaar de peertjes dan nog steeds aan het plafond. ,,Een voetballer moet zichzelf afmaken, juist die laatste twintig procent. Extra trainen als het kan. Het veld op. Geen excuses zoeken. Soms hoor ik spelers zeggen ‘Ik wilde wel, maar de keeper niet’. Nou en? Dan ga je alleen. Echte topspelers hebben nooit excuses. Die maken zichzelf verantwoordelijk. Ik? Ik denk dat ik in dit opzicht echt stappen vooruit heb gemaakt.”
In een ding verschilt Van Persie opzichtig van David Beckham. Waar de Engelsman zelden buiten de spotlights geraakt, kiest de Nederlander graag voor de luwte. Hij is, als alle topvoetballers, rijk, maar staat zich er niet op voor. In Sopwell House zit een rustige man. Modieus gekleed, goed gekapt, maar zeker niet met goud omhangen. ,,Natuurlijk is geld tot op zekere hoogte belangrijk. Het geeft een veilig gevoel, ik besef heel goed dat er mensen zijn met geldproblemen. Dat is gewoon heel akelig. Maar ik heb zeker niet de ambitie om zoveel mogelijk miljoenen binnen te halen. Het woord ‘geld’ komt bij ons thuis niet vaak aan bod. Het is er en we gebruiken het als het nodig is. Het heeft me niet te pakken. Zéker niet.”
Van Persie legt me uit dat een voetballer ook in dat opzicht een ontwikkeling doormaakt. ,,Als je voor het eerst geld hebt, dan koop je mooie kleren. Komt er wat meer bij, een duur horloge. Daarna een auto en een mooi huis. Die fases heb ik allemaal gehad. Dan komt er een punt dat je in meervoud moet gaan denken, dat vind ik niet interessant. Ik heb al een huis en een mooie auto. Ik hoef niet méér. Het is gewoon fijn dat je de lijn in je leven kan uitzetten. Dat je je kinderen een goede toekomst kan geven.”
Die kinderen zijn er voorlopig nog slechts in enkelvoud. Anderhalf jaar geleden beviel Van Persies vrouw Bouchra van een zoon: Shaqueel. Vraag de spits van Arsenal naar zijn kind en hij smelt. ,,Hij betekent alles. Elke dag is weer een nieuw avontuur, ook voor papa en mama.”
Van Persie heeft zijn vrouw zien veranderen, zoals zijn zoontje ook hem heeft beïnvloed. ‘B eckham zei me: Je moet dingen doen. Niet zeggen dat je ze gaat doen, maar dóén’. Mijn vrouw was altijd heel onbevangen, in haar keuzes ook. Is dit leuk? Dan doen we het toch. Nu is ze meer berekenend. ‘Als we dit doen, wat heeft dat dan voor gevolgen voor Shaqueel?’ Dat is verantwoordelijkheidsgevoel. Ik ben zelf ook behoedzamer. Ik zeg eerlijk: Vroeger droeg ik niet altijd mijn riem in de auto. Nu is dat het eerste wat ik doe als ik instap. Automatisch. Ik ga ook niet meer gek doen. Keihard rijden om een afspraak te halen. Omdat je een kleine hebt die een vader verdient. Mijn vrouw zegt tegen mij dat ze blij met me is als vader. Dat ze door het vaderschap nog meer van me is gaan houden. Ze smelt als het ware als ze ziet hoe ik met die kleine omga. Andersom is dat precies hetzelfde. Gilberto (ploeggenoot bij Arsenal, red.) heeft wel eens gezegd: ‘Het moederschap is het zwaarste beroep ter wereld’. Dat is echt zo. 24 Uur per dag, je moet er altijd zijn. Ik vind het bewonderenswaardig.”
De blik van Robin van Persie glijdt door het raam. Hij had best buiten willen zitten, in het voorjaarszonnetje. Dat we binnen zijn gebleven, is mijn keuze. Het is bij vlagen te fris, zeker als de zon verdwijnt. En ik wil geen verkouden topvoetballer op mijn geweten hebben. Hij heeft dit seizoen al zoveel wedstrijden moeten laten schieten. De aanvaller startte dit seizoen uitstekend, maar liep in de interland tegen Slovenië een knieblessure op. Sindsdien is hij nooit meer helemaal wedstrijdfit geweest. Van Persie baalt, vooral omdat hij het voetbal heeft gemist. Wanhopen doet hij niet. ,,Want ik weet zeker dat dit niet blijvend is.”
Maar toch, met het oog op het EK, is het geen goed teken, vindt hijzelf. ,,Ik had gehoopt vijftig wedstrijden te spelen. Dat is niet gebeurd. Voor het WK twee jaar geleden was ik superfit. Nu ben ik vanaf 11 mei vrij. Dan train ik door tot 20 mei, de dag dat we bij elkaar komen. Vakantie? Absoluut niet. Twee jaar geleden is een aantal jongens op vakantie geweest. Ik vind dat onbegrijpelijk. Er komt een groot toernooi aan, dan ga je toch niet op vakantie? Dan moet je helemaal gefocust zijn.”
Het WK speelde hij met een ontwapenende onbevangenheid. Elke dag weer stond hij voor de spiegel. Dan gaf Van Persie zichzelf de opdracht mee om het beste van zichzelf te geven. ,,Zo wil ik het tijdens het EK weer doen. Ik voel me daar lekker bij.”
Of hij die sfeer kan vasthouden, is maar de vraag. In 2006 kwam Van Persie als reservespeler bij de selectie, zijn status is nu sterk verhoogd. Hij is inmiddels een van de internationale uithangborden van Adidas, de hoop van veel fans is op hem gevestigd. Als Oranje straks iets wil in Zwitserland, zal de man van Arsenal de kar moeten trekken. Neerlands hoop. Robin van Persie kijkt me nog maar eens aan. ,,Ik ben me er natuurlijk van bewust dat het beeld rond mij verandert”, zegt hij dan. ,,Daar heb ik geen invloed op en, met alle respect, het boeit me ook niet zo. Ik weet wat ik van mezelf eis. Dat is hetzelfde als tijdens het WK en dat zal over twee jaar nóg hetzelfde zijn. Ik wil goed spelen, belangrijk zijn. Dat zit sowieso in me.”
Om me heen, zo leg ik Van Persie voor, hoor ik iedereen zeggen dat Oranje op het EK geen schijn van kans heeft. Dat Nederland na drie duels – in volgorde Italië, Frankrijk, Roemenië – weer naar huis kan. Ook daar ligt hij niet wakker van. ,,Het maakt niet uit. Al heb je maar één procent kans, je moet er toch voor honderd procent voor gaan. ,,De bondscoach heeft gezegd dat we gaan om het toernooi te winnen. Daarmee heeft hij een signaal afgegeven. Al wordt het natuurlijk een hels karwei. Ik vind dat we het EK stap voor stap moeten benaderen. Het zijn zes stappen. De eerste is Italië, verder moeten we niet kijken, de rest is zwart. Dat komt later wel.”
Hij stapt in zijn zwarte Ferrari. Ik zwaai hem uit bij de deur van Sopwell House. Hij stopt. Reikt me drie foto’s met handtekening aan. ,,Voor je zoon”, zegt hij. ,,Ben je kleiner gaan rijden?” vraag ik hem. Van Persie grijnst. ,,Ik heb het je gezegd: Echt, het is leuk, maar niet belangrijk.”
Hij was al de nieuwe Bergkamp geweest als ie fit was gebleven. Doodzonde dat hij eigenlijk al 2 jaar niet voluit kan spelen.quote:Op maandag 26 mei 2008 17:29 schreef VoreG het volgende:
Erg leuk stuk om te lezen.
Die jongen gaat de nieuwe Bergkamp worden. Het is de generatiegenoot van Sneijder en Van der Vaart, maar hij heeft net wat meer talent al zal het elkaar niet veel ontwijken.
Wat een mazzel hebben we toch dat we Nederlander zijn met zulke voetballers!
Inderdaad jammer van die blessures, daardoor heeft hij het nog niet vaak over een langere periode kunnen laten zien. Ook staat ie er niet altijd meteen na een blessure, al is dat niet zo raar.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 14:05 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Hij was al de nieuwe Bergkamp geweest als ie fit was gebleven. Doodzonde dat hij eigenlijk al 2 jaar niet voluit kan spelen.
Ik vind hem overigens niet een beetje beter dan Sneijder en Van der Vaart, maar een klasse. Qua talent hoort hij bij de echte wereldtop.
Laten we hopen dat ie op het EK fit is en dat Van Basten hem laat doen wat ie wil (centraal dus, niet alleen vanaf de zijkant).
Zelfde hier.quote:Op maandag 26 mei 2008 17:29 schreef Cyberia18 het volgende:
Ik verwacht toch wel erg veel van hem op het EK. Samen met Benzema, Diba, Ribery en Ronaldo voor mij de smaakmakers op het EK
quote:Op dinsdag 27 mei 2008 19:05 schreef DeTolk het volgende:
Te vaak geblesseerd, lekker thuislaten. Kan Kuyt op rechts en Koef mee als extra spits
quote:Op dinsdag 27 mei 2008 19:05 schreef DeTolk het volgende:
Te vaak geblesseerd, lekker thuislaten. Kan Kuyt op rechts en Koef mee als extra spits
quote:Robin van Persie stelt voorwaarde aan nieuw contract
Datum: 27-mei-2008 18:56
Robin van Persie (foto, tweede van rechts) praat met Arsenal over een nieuw contract, maar zet niet zonder meer zijn handtekening. Hij vindt dat zijn club verder moet gaan om de huidige groep bij elkaar te houden. "Ze moeten ervoor zorgen dat die gasten blijven", aldus Van Persie dinsdag in Hoenderloo. Mathieu Flamini is de eerste die vertrekt, naar AC Milan.
"Arsenal heeft een policy, waarbij ze niet over een bepaald bedrag gaan wat betreft salarissen. Gigantisch veel geld voor één speler hoort er niet bij", aldus Van Persie. "Ik denk dat ze tot op zekere hoogte wel moeten meegaan. Als je de groep bij elkaar wil houden, moet je ze tevreden stellen. Als je 27 of 28 bent, kan ik begrijpen dat je de keuze maakt om weg te gaan als je elders drie of vier keer meer kan verdienen. Als dat salaris hier hetzelfde is weet ik zeker dat iemand blijft."
Volgens Van Persie is het niet alleen een geldkwestie. "Het is een principekwestie", aldus de Gunner. "Het is heel belangrijk dat Arsenal de jongens bij elkaar houdt. Deze groep is uniek. Als je een aantal jongens weghaalt, is het anders. Ik vind mezelf ook een Arsenal-jongen, maar Arsenal moet ook meegaan om op alle gebieden samen te groeien." Van Persie heeft bij Arsenal een contract tot medio 2011.
Voorbeeld?quote:Op donderdag 29 mei 2008 22:57 schreef Rejected het volgende:
Kan iemand me uitleggen waarom hij altijd zo vreemd met zn armen zwaait terwijl hij rent?
Ik zou het niet doen. Ik snap Robin wel, maar zo vroeg voor Italië zou ik echt niet nog een oefenwedstrijd plannen.quote:Van Persie vraagt Van Basten om extra oefenduel
Robin van Persie heeft bondscoach Marco van Basten verzocht een extra oefenduel in te lassen om wedstrijdritme op te doen voor het EK-duel met Italië van komende maandag.
De aanvaller van Arsenal, die herstelt van een dijbeenblessure, speelde nog geen minuut mee tijdens de voorbereiding van het Nederlands elftal. Woensdag traint Oranje voor het eerst op Zwitserse bodem. Van Persie zal bij die gelegenheid voor het eerst aansluiten bij de groep.
De Rotterdammer verwacht dat hij volledig hersteld zal zijn voor het eerste groepsduel van Nederland, maar hoopt voor die tijd nog wedstrijdritme op te doen.
'Ik heb bij de bondscoach het verzoek voor een extra oefenwedstrijd aangekaart', zegt Van Persie. 'Eventueel in de vorm van een onderling duel op de training, maar een extra wedstrijd tegen een team uit de buurt is wat mij betreft ook goed.'
De mogelijkheden voor een extra oefenwedstrijd worden nu bekeken door de staf. Van Persie: 'Voor mij zou het ideaal zijn als er nog iets geregeld kan worden, maar ik begrijp dat de trainer ook aan de andere spelers moet denken. Het moet wel passen in het totaalplaatje.'
quote:Italian giants ready to pile pressure on Arsenal: JUVE £15M VAN PERSIE BID
EXCLUSIVE by GEOFF SWEET
JUVENTUS are ready to pile the pressure on Arsene Wenger with a £15million move for Robin van Persie. But Arsenal will issue a hands-off warning after already losing Mathieu Flamini to AC Milan and Alex Hleb to Barcelona, who also want hitman Emmanuel Adebayor. Juve see Dutch forward Van Persie as the perfect replacement for the talismanic Pavel Nedved. The Czech star, 35, has signed a one-year contract extension in Turin but is expected to call it a day next June.
Van Persie, 24, arrived at Arsenal in 2004 for £3m from Feyenoord and was touted as the new Dennis Bergkamp. His career has been blighted by injury but he has so far scored 28 goals in 87 appearances and scored twice for Holland during Euro 2008. Van Persie is contracted to the Gunners until 2011 but, worryingly for Wenger, he has recently criticised the club’s pay structure.
He also suggested Arsenal suffer when their offers are compared to Premier League and continental rivals. He said: “They won’t pay enormous amounts of money. They should go to a higher level of salary.”
Juve would prefer to do business now but are prepared to wait until Nedved packs in if necessary.
Iddquote:Op zondag 20 juli 2008 13:40 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Nooit naar die kutclub gaan!
Laat hem maar lekker in Engeland voetballen, gaat prima daar.
Ik zou niet weten waarom nietquote:Op zondag 20 juli 2008 13:44 schreef TC03 het volgende:
Van Arsenal naar Juventus lijkt me niet bepaald een sportieve verbetering.
Ik zou Mutu wel goed vinden voor Arsenal, maar weet niet of daar een transfer mogelijk is. Zou je inderdaad meer moeten krijgen voor Van Persie dan wat je hier leest. Maar goed, kleine kans dat het gebeurd. RvP is volgend seizoen weer gewoon bij de fysio in Noord-Londen te zienquote:Op zondag 20 juli 2008 23:08 schreef DutchGooner het volgende:
Van mij mag ie verkocht worden maar voor meer dan die fooi en als ik zeker zou weten dat er een aanvaller voor terug zou komen die in staat is er min. 20 in te schieten.
Precies.quote:Op zondag 20 juli 2008 23:23 schreef mcyodogg het volgende:
RvP is volgend seizoen weer gewoon bij de fysio in Noord-Londen te zien
Eto'o voor in de plaats halen, die mag vertrekken bij Barcelona.quote:Op zondag 20 juli 2008 23:08 schreef DutchGooner het volgende:
Van mij mag ie verkocht worden maar voor meer dan die fooi en als ik zeker zou weten dat er een aanvaller voor terug zou komen die in staat is er min. 20 in te schieten.
The next Bergkampquote:Op donderdag 24 juli 2008 21:32 schreef borisz het volgende:
Ik zou lekker in Londen blijven.
echt zo'n move die vaak verloren gaat voor de kijker omdat het te snel gaatquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 14:08 schreef Rejected het volgende:
Nou als jullie het NOG niet zien( Van Persie die met zn armen loopt te zwaaien als een nicht).
Hier in slow motion
Hier, een koekje.quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:40 schreef Zwansen het volgende:
Gister nog met hem gepraat in Holland Casino Amsterdam.
Ik heb zelfs een avond met hem doorgezaktquote:Op zondag 10 augustus 2008 13:40 schreef Zwansen het volgende:
Gister nog met hem gepraat in Holland Casino Amsterdam.
quote:Zorgen om enkel Van Persie
LONDEN - Voetballer Robin van Persie ondergaat maandag een scan waarbij de ernst van zijn enkelblessure duidelijk moet worden. Dat zei trainer Arsène Wenger van zijn club Arsenal.
De international viel zaterdag uit in de wedstrijd tegen Newcastle United (3-0) met een pijnlijke enkel. Hij vertolkte daarvoor een hoofdrol met twee doelpunten. ,,Hij ondergaat een scan'', meldde Wenger op de website van Arsenal. ,,Hopelijk is er niets gebroken.''
Bondscoach Bert van Marwijk heeft de aanvaller opgeroepen voor het Nederlands elftal, dat zaterdag in Eindhoven oefent tegen Australië. Vier dagen later treft Oranje in Skopje Macedonië als eerste tegenstander in de kwalificatiereeks voor het WK 2010.
quote:Van Persie Injury Not Serious
Robin van Persie's injury is not as serious as first feared, and the Arsenal striker should now be fit enough to join up with the Holland squad for their opening World Cup qualifier against Macedonia.
The 25-year old and The Gunners played some of their most irresistable football on the way to a 3-0 drubbing of Newcastle United on Saturday, but the impressive win was marred by a serious-looking injury to the forward.
The mesmorising international released a venomous shot that skimmed off the bar, but in doing so appeared to injure his troublesome ankle and limped off the pitch, with club officials fearing it could spell yet another lengthy lay-off.
Gunners boss Arsene Wenger admitted that the club were anxiously awaiting the results of an x-ray in order to assess the damage, but news from the club suggests the player suffered just bruising.
Van Persie, formerly of Feyenoord, has frequently been stricken by injury since his arrival at Highbury in 2004. As well as his ankle, he's also suffered with his knee in the past.
Will Wood
Een paar, maar de kenners en liefhebbers niet hoorquote:Op maandag 1 september 2008 17:59 schreef Hofpleinfontein het volgende:
Ik dacht dat ajacieden anti van Persie waren?
Het is natuurlijk een wereldvoetballerquote:Op maandag 1 september 2008 18:16 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Een paar, maar de kenners en liefhebbers niet hoor
Ajaxquote:Op maandag 1 september 2008 17:59 schreef Hofpleinfontein het volgende:
quote:KATWIJK - Bert van Marwijk kan tijdens de komende twee interlands van het Nederlands elftal tegen Australië (6 september) en Macedonië (10 september) gewoon over Robin van Persie beschikken. De aanvaller van Arsenal raakte zaterdag tijdens de thuiswedstrijd tegen Newcastle United (4-0) geblesseerd aan de rechtervoet. Een scan wees slechts op een kneuzing. Van Persie trainde dinsdagavond al mee met Oranje in Katwijk.
had zo uit de Ajax opleiding kunnen komenquote:Op maandag 1 september 2008 17:59 schreef Hofpleinfontein het volgende:
quote:
quote:Een periode, waarin hij was uitgeroepen tot speler van de maand en acht doelpunten in acht wedstrijden op zijn naam bracht, waaronder de ‘goal van het jaar’ tegen Charlton Athletic.
Het was een treffer die de hele wereld over ging. Een volley, met links uitgevoerd, die niet alleen een perfecte traptechniek uitstraalde, maar ook een geweldige timing, sprongkracht plus het atletisch vermogen om die hoge, harde pass van Emmanuel Eboué richting doel te versturen. Geen sterveling zou het in zijn hoofd hebben gehaald in deze situatie te schieten. Alleen Van Persie kon deze goal maken.
Mooi stukquote:Op donderdag 4 september 2008 22:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
http://www.sportwereld.nl(...)n_een_Rembrandt.html
Prachtig artikel.
Hij was een vervelend kut kind daarom kon hij niet functioneren bij Feyenoord.quote:Op dinsdag 2 september 2008 20:19 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
had zo uit de Ajax opleiding kunnen komen![]()
on-feyenoords en heeft daarom ook nooit kunnen functioneren in het eerste van feyenoord
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |