quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 18:10 schreef Eva4Evah het volgende:
@ Extec: ja dan is de eerste optie toch heel wat aantrekkelijker..
quote:
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 17:44 schreef Eva4Evah het volgende:
Heeft iemand enig idee wat voor werk ik zou kunnen doen? Let wel, ik heb geen economie.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 18:34 schreef tummeke het volgende:
Het feit dat je eigenlijk gewoon geen leven kunt opbouwen bij dergelijke banen heeft voor mij dan ook de doorslag gegeven om de studie te gaan doen waar ik nu bijna klaar mee ben.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 18:53 schreef Beauregard het volgende:
Ga de olie in. Wordt ingenieur of hoe dat ook mag heten. Dan zit je steeds op andere projecten, al heb ik wel het idee dat je vestigingsplaats zich dan toch vooral concentreert rond het midden-oosten, of eventueel Amerika. Maar ik weet 't niet precies...
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 18:36 schreef 700MB het volgende:
[..]
Het maakt helemaal niets uit wat voor werk je gaat doen, voor de meeste banen die in Nederland bestaan bestaat ook wel een variant in vrijwel alle andere landen, een enkele uitzondering daargelaten. Studeer gewoon iets, om het even wat, verhuis naar een land naar keuze, en zoek daar een baan dat al dan niet bij je studie past. En na een paar jaar verhuis je naar het volgende land.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 18:55 schreef ExTec het volgende:
Het is een ander levenWant je leert op allerhande exotische locaties mensen kennen, die je bv 8 jaar later op een andere post weer ziet, etc. En meestal helpen ze zoeken naar een baan voor je partner, dus dat is het niet.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 17:44 schreef Eva4Evah het volgende:
Heeft iemand enig idee wat voor werk ik zou kunnen doen?
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 19:19 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk dat dat wat simpel gedacht is. Het wordt in veel landen steeds moeilijker om je zomaar te vestigen en te werken. Verder dan een toeristenvisum kom je in veel landen niet.
Dus ga naar technische aardwetenschappen, maritieme techiek, civiele techniek of werktuigbouwquote:Op zaterdag 6 oktober 2007 18:53 schreef Beauregard het volgende:
Ga de olie in. Wordt ingenieur of hoe dat ook mag heten. Dan zit je steeds op andere projecten, al heb ik wel het idee dat je vestigingsplaats zich dan toch vooral concentreert rond het midden-oosten, of eventueel Amerika. Maar ik weet 't niet precies...
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 18:03 schreef ExTec het volgende:
Je ziet in de praktijk namelijk veel vliegvelden, en veel vergaderruimten. En het land zie je uit het raam van de taxi. s'Avonds ben je meestal moe van de vlucht, heb je nie altijd de fut om te gaan rondkijken. Het is vaak niet mogelijk om er een paar dagen freewheelen aan te plakken. Een enkele keer wel, maar als je het elke keer probeert, heeft je baas niet zoveel trek in.
Op een bepaald moment gaat leven uit de koffer en hotels behoorlijk vervelen. Hotels zijn wel luxe, goed eten, roomservice, payperview films, maar het is niet 'thuis'.
Dat was iig mijn ervaring, mss dat't voor jou niet zo werkt
Daar ben ik het niet mee eens, ik ben al meerdere malen verhuist en dat bevalt me prima. Als je eenmaal de eerste stap gemaakt hebt dan maakt het totdat je kinderen krijgt ook allemaal niet zoveel uit hoor. In Nederland heb je echt wat opgebouwd (20 jaar plus gemiddeld), maar die paar jaar in het buitenland houden je ook niet tegen. Ook is het totaal afhankelijk van jezelf van wat je meekrijgt van het land want voor elke expat zijn er minstens drie locals (op Dubai etc. na).quote:Op zondag 7 oktober 2007 17:55 schreef Wakey het volgende:
Als expat iedere 3 jaar verhuizen is helemaal vreselijk. Tegen de tijd dat je iets hebt opgebouwd moet je weer weg, kun je weer opnieuw beginnen. Van het land krijg je ook niets mee, omdat je omringd bent door buitenlanders.
Waarvoor zou je je in vredesnaam hierover nu al druk gaan maken? Probeer eerst een studie te vinden die je leuk vindt. Dan kan je al veel makkeljiker naar het buitenland op bijv. stage of een uitwisseling of een vervolgstudie. Dan doe je wat ervaring op en kan je ook beter inschatten wat je wilt gaan doen.quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 17:44 schreef Eva4Evah het volgende:
Hallo allemaal,
ik ben 17 jaar en zit in 6 gymnasium. Ik heb veel talen in mijn pakket (nederlands, engels, frans, duits, spaans, latijn) en wil daar later ook graag iets mee doen. Een ideale baan zou iets zijn met veel reizen. Dat ik bijv 4 jaar in een of ander land mag werken en dan weer naar een ander land moet, of dat ik bijv 9 maanden word uitgezonden ergens heen. Alleen heb ik geen flauw idee hoe of wat. Ik ben er dan ook nog niet uit wat ik wil studeren, laat staan wat voor werk ik wil doen.
Heeft iemand enig idee wat voor werk ik zou kunnen doen? Let wel, ik heb geen economie. Ik heb ook geen scheikunde, natuurkunde en wiskunde B. Wel wiskunde a12.
Groetjes,
Eva
En voor ik het vergeet: AMEN to that! Het lijkt leuk maar het is verdomde zwaar...quote:Op zondag 7 oktober 2007 17:59 schreef Fogel het volgende:
Veel reizen voor het werk kan je ongeveer zo samenvatten:![]()
![]()
Het is allemaal niet zo mooi als het misschien lijkt...
Natuurlijk kun je overal wat opbouwen, maar als het 3x binnen vijf jaar moet vreet dat energie. Het zal er ook wel aan liggen in wat voor bedrijf je werkt, maar mijn ervaring is dat je in een internationale omgeving zit met collega's uit allerlei landen, en bizarre uren draait waardoor je weinig tijd hebt om naar 'buiten' te gaan en locals te leren kennen. Bovendien zijn die vaak terughoudend tegenover expats want 'over een paar jaar ben je toch weer weg, dus waarom investeren?'quote:Op maandag 8 oktober 2007 01:09 schreef TheChemeng het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens, ik ben al meerdere malen verhuist en dat bevalt me prima. Als je eenmaal de eerste stap gemaakt hebt dan maakt het totdat je kinderen krijgt ook allemaal niet zoveel uit hoor. In Nederland heb je echt wat opgebouwd (20 jaar plus gemiddeld), maar die paar jaar in het buitenland houden je ook niet tegen. Ook is het totaal afhankelijk van jezelf van wat je meekrijgt van het land want voor elke expat zijn er minstens drie locals (op Dubai etc. na).
Waar je ook ter wereld heen gaat. Overal zijn er Nederlanders... met die VOC mentaliteit zit het wel goed hoor.quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:12 schreef Wakey het volgende:
Zit nu trouwens vastgeroest in Zwitserland, maar wederom een internationaal bedrijf en op kantoor heb ik nooit het idee dat ik in Zwitserland ben. Het stikt hier ook van de Nederlanders![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |