Zo,nu we dat opgeklaard hebben met een wetenschappelijke onderbouwing en genoeg onderzoek onder alle rokers van de afgelopen 200 jaar, kunnen we nu verder lullen over het elektronisch roken.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:40 schreef tralalala het volgende:
Het is bij de meeste mensen toch echt begonnen met stoer doen
Wat raar, die batterijen van mij zijn niet leeg te krijgen. Ook de Rutooquote:Op zondag 30 december 2007 21:02 schreef gelly het volgende:
Wat heb je besteld ? Van de rutoo gaan de batterijen niet al te lang mee... Wil je een dag roken dan heb je er minstens 4 nodig.
Jij hebt zo'n ding?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:47 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Zo,nu we dat opgeklaard hebben met een wetenschappelijke onderbouwing en genoeg onderzoek onder alle rokers van de afgelopen 200 jaar, kunnen we nu verder lullen over het elektronisch roken.
Nee, want ik gebruik het puur als alternatief voor thuis (al moet ik zeggen dat het 50% gewoon rokenin huis blijft) en deels elektronisch.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:48 schreef yvonne het volgende:
[..]
Jij hebt zo'n ding?
Ben je minder gaan roken?
Luie hondquote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:48 schreef yvonne het volgende:
[..]
Jij hebt zo'n ding?
Bedanktquote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:54 schreef Svensational het volgende:
[..]
Luie hond! Ik ben al een half uur bezig het topic te lezen voor informatie, Dirkh is idd minder gaan roken.
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:54 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Nee, want ik gebruik het puur als alternatief voor thuis (al moet ik zeggen dat het 50% gewoon rokenin huis blijft) en deels elektronisch.
Ik paf wat dat betreft nog gewoon de shaggies weg die ik normaal ook wegpaf. Ik denk wel dat het een goed middel is om minder te gaan roken.
quote:Op woensdag 28 november 2007 18:40 schreef Dirkh het volgende:
Bij mij in de praktijk blijkt dat je minder rookt.
mag je hiermee wel in de trein en restaurant "roken"?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:54 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Nee, want ik gebruik het puur als alternatief voor thuis (al moet ik zeggen dat het 50% gewoon rokenin huis blijft) en deels elektronisch.
Ik paf wat dat betreft nog gewoon de shaggies weg die ik normaal ook wegpaf. Ik denk wel dat het een goed middel is om minder te gaan roken.
Ja, alleen ben je je er heel erg bewust van dat je gaat roken.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:56 schreef yvonne het volgende:
[..]
mag je hiermee wel in de trein en restaurant "roken"?
Zouden ze dat in het buitenland ook al weten?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:58 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Ja, alleen ben je je er heel erg bewust van dat je gaat roken.
Is dat ding alleen online te bestellen?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:48 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Wat raar, die batterijen van mij zijn niet leeg te krijgen. Ook de Rutoo
Jazeker, ik meen alleen dat het in Zweden (kan ook een ander land zijn) verboden is. Maar ik las dat het overal ter wereld een bekend fenomeen is en geen problemen oplevert.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 20:01 schreef yvonne het volgende:
[..]
Zouden ze dat in het buitenland ook al weten?
is dat niet een voordeel juist dan ?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:58 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Ja, alleen ben je je er heel erg bewust van dat je gaat roken.
Het schijnt dat de Rutoo wel in enkele winkels te koop is, maar dat zijn er maar een paar. Ik kan zo even niet vinden waar dat is, maar ik meen in Venlo. (best wel ver rijden voor zo'n dingetje)quote:Op vrijdag 4 januari 2008 20:08 schreef yvonne het volgende:
[..]
Is dat ding alleen online te bestellen?
Die supersmoker zag ik gewoon in de winkel.
Ja, zo kan je het ook zien. Bij mij geeft het eerder een gevoel van schaamte, zeker omdat anderen meteen jouw richting opkijken.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 20:11 schreef milagro het volgende:
[..]
is dat niet een voordeel juist dan ?
een soort draagbare rookruimte dusquote:Op vrijdag 4 januari 2008 20:16 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Ja, zo kan je het ook zien. Bij mij geeft het eerder een gevoel van schaamte, zeker omdat anderen meteen jouw richting opkijken.
Oh en toen ik dat ding meenam naar mijn werk, omdat mijn collega's het wel eens wilde testen, hadden allemaal zoiets van WTF, er komt rook uitquote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:48 schreef yvonne het volgende:
[..]
Jij hebt zo'n ding?
Ook dat, of je wil je directe omgeving niet opschepen met de lucht. Als er een goed alternatief voor is, waarom niet.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 20:17 schreef milagro het volgende:
[..]
een soort draagbare rookruimte dus
dat geeft volgens mij ook zo'n paria gevoel
nu ja, als je wil stoppen/minderen een goed apparaat dus, begrijp ik
Of je doet wat mijn moeder altijd doet: Buiten roken.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 20:21 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Zo roken veel ouders niet in de aanwezigheid van hun kinderen, dan is zo'n ding ook best wel goed als je niet wil stoppen.
Klopt, daarom noem ik het ook een alternatief.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 20:29 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Of je doet wat mijn moeder altijd doet: Buiten roken.
maar een echte sigaret/sjekkie blijft lekkerder, neem ik aan?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 20:21 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Ook dat, of je wil je directe omgeving niet opschepen met de lucht. Als er een goed alternatief voor is, waarom niet.
Zo roken veel ouders niet in de aanwezigheid van hun kinderen, dan is zo'n ding ook best wel goed als je niet wil stoppen.
Een echt shaggie is lekkerder, puur door de "huig" die een stuk minder is.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 20:38 schreef milagro het volgende:
[..]
maar een echte sigaret/sjekkie blijft lekkerder, neem ik aan?
en dat is enkel vanwege de genoemde nadelen of is er meer dan dat?
okay, dus zou je alleen electronisch roken dan heeft het eigenlijk alleen maar voordelen...enkel even die twee dagen door en dan zijn de verschillen die het nadeel maken , weg.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 20:42 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Een echt shaggie is lekkerder, puur door de "huig" die een stuk minder is.
Maar zodra de betere ampullen er zijn, vallen denk ik wel de andere nadelen niet meer zo zwaar wegen. Het is ook een beetje gewennen, zonder de nare bijverschijnselen.
Als je normaal zware shag rookt en je stapt over naar normale shag, dan smaakt het ook nergens naar. Twee dagen later ben je dat gevoel kwijt.
Omdat ik dus normaal en elektronisch rook, blijf je het verschil merken.
Het levert nog te veel bekijks op. Als ik samen met de collega's buiten sta te kleppen onder het genot van een shaggie, is het toch anders. Het voelt dan een beetje als een bucklerdrinker zoals Youp het heeft omschreven.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 20:55 schreef milagro het volgende:
[..]
okay, dus zou je alleen electronisch roken dan heeft het eigenlijk alleen maar voordelen...enkel even die twee dagen door en dan zijn de verschillen die het nadeel maken , weg.
waarom blijf je dan toch gewoon roken en stap je niet helemaal over?
geen verwijt, hoor, ik vraag het me gewoon af, wat je dan tegenhoudt
En dat natuurlijk, de lulligheidsfactorquote:Op vrijdag 4 januari 2008 20:58 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Het levert nog te veel bekijks op. Als ik samen met de collega's buiten sta te kleppen onder het genot van een shaggie, is het toch anders. Het voelt dan een beetje als een bucklerdrinker zoals Youp het heeft omschreven.
Het is dus een gevoel dat ik er bij heb. Moeilijk om dat echt te omschrijven. Best wel dom eigenlijk.
ja het is een beetje een cirkeltje dan, je zal de enige niet zijn met dat gevoel, die toch wel gêne, waardoor het dus niet echt ingeburgerd raakt nog, en het is dus een attractie blijft ...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 20:58 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Het levert nog te veel bekijks op. Als ik samen met de collega's buiten sta te kleppen onder het genot van een shaggie, is het toch anders. Het voelt dan een beetje als een bucklerdrinker zoals Youp het heeft omschreven.
Het is dus een gevoel dat ik er bij heb. Moeilijk om dat echt te omschrijven. Best wel dom eigenlijk.
Ow, iemand die em heeft.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:00 schreef gelly het volgende:
Je krijgt met een e-sigaret als zware roker niet dezelfde hoeveelheid nicotine binnenIk gebruik 'm eigenlijk voor de sigaretten die ik zonder er bij na te denken opsteek.. En zoals Dirkh al zegt, je krijgt niet dezelde rooksensatie als bij een normale sigaret. Hij noemt dat "huig" maar het is eigenlijk het gevoel dat op je keel en longen slaat als je normaal rookt, het gevoel dat je echt rook binnen krijgt zegmaar. Dat heb ik alleen als de batterij helemaal vol is en er een nieuwe ampul op zit.
Mijn beweegreden om elektronisch te roken is puur sociaal. Mijn vrouw rookt niet en we wonen net een nieuw huis met witte wanden. Zij vindt het jammer dat die witte wanden in een jaar tijd omgetoverd zijn in terracotta.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:08 schreef milagro het volgende:
[..]
ja het is een beetje een cirkeltje dan, je zal de enige niet zijn met dat gevoel, die toch wel gêne, waardoor het dus niet echt ingeburgerd raakt nog, en het is dus een attractie blijft ...
ik heb zelf ook gerookt ooit, lang lang geleden in een sterrenstelsel hier ver ver vandaan, maar zelf ondervond ik destijds dat nogwel rokers mij niet echt 'stimuleerden' bij mijn poging te stoppen, alsof ik een soort van afvallige was die tegengehouden moest worden... is dat ook een beetje wat je bedoelt met dat gevoel? dat je bij je mederokers voor lul staat (dus niet zozeer de buitenstaanders die je zien met dat "rare rookding") , dat ze het suf vinden/niet "accepteren"?
of dénk jij dat vooral, dat het suf staat/is
Hij ziet er redelijk normaal uit en hij is iig niet zo groot, kost 6 tientjes... dat bedrag wil ik er nog wel aan uitgeven.quote:De SuperSigaret type 'Dutch' is de kleinste variant van de SuperSigaret.
jammer eigenlijk toch?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:19 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Mijn beweegreden om elektronisch te roken is puur sociaal. Mijn vrouw rookt niet en we wonen net een nieuw huis met witte wanden. Zij vindt het jammer dat die witte wanden in een jaar tijd omgetoverd zijn in terracotta.
Ik wil niet stoppen omdat ik het lekker vind en het ook wel gezellig is. De verslaving merk je pas als je er mee stopt, dat speelt nu dus geen rol.
Zoals Gelly het omschrijft, de lulligheidsfactor is denk ik wel de grootste reden om niet helemaal over te schakelen.
hmm, kan niet connecten.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 00:04 schreef Svensational het volgende:
Item bij Kassa: http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)3576/bb.20071117.asf
Vanaf 14 minuten.
Hier is ie voor 45,- te krijgen, gaat om exact dezelfde sigaret.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:23 schreef HAL9000S het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Hij ziet er redelijk normaal uit en hij is iig niet zo groot, kost 6 tientjes... dat bedrag wil ik er nog wel aan uitgeven.
Welke?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 11:51 schreef yvonne het volgende:
Ik ga het proberen, ben benieuwd.
Ondanks alle problemen die erover bekend zijn?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 12:04 schreef yvonne het volgende:
De super smoker, dat is de enige in de buurt die ik "nu" kan krijgen.
ik verwacht een gedetailleerd review 14.gifquote:Op zaterdag 5 januari 2008 11:51 schreef yvonne het volgende:
Ik ga het proberen, ben benieuwd.
En, heb je hem "nu" kunnen krijgen?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 12:04 schreef yvonne het volgende:
De super smoker, dat is de enige in de buurt die ik "nu" kan krijgen.
Ja, vanmiddag gekocht, zal vannacht wel opgeladen zijn.quote:
Hij zit in de lader, pas om 00.00 uur klaar.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |