abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53785478
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 11:14 schreef TomTancr3do het volgende:
Ik ga liever terug naar de jaren '50 met de gristenen, dan terug naar het Stenen Tijdperk met de moslims.
En ik ga liever, MET gristenen en MET moslims, naar 2008 en verder. En dat kan alleen als groepen onderling elkaar niet constant dwars willen zitten met achterlijke regeltjes uit een willekeurig sprookjesboek. Laat winkeliers en middenstandsverenigingen lekker zelf bepalen welke dagen ze open willen zijn. Er is hier nog steeds geen zinnig argument langs gekomen om winkeliers te verplichten op zondag dicht te zijn.
pi_53785531
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 10:38 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

En ik ga liever, MET gristenen en MET moslims, naar 2008 en verder. En dat kan alleen als groepen onderling elkaar niet constant dwars willen zitten met achterlijke regeltjes uit een willekeurig sprookjesboek. Laat winkeliers en middenstandsverenigingen lekker zelf bepalen welke dagen ze open willen zijn. Er is hier nog steeds geen zinnig argument langs gekomen om winkeliers te verplichten op zondag dicht te zijn.
Tuurlijk. Maar ik denk dat je je druk maakt om de verkeerden. Die gristenen neutraliseren we wel weer bij de volgende verkiezingen, niks aan de hand. Die moslims echter...
If the shoe doesn't fit, the shoe must be a Nazi.
pi_53785651
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 10:41 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Tuurlijk. Maar ik denk dat je je druk maakt om de verkeerden. Die gristenen neutraliseren we wel weer bij de volgende verkiezingen, niks aan de hand. Die moslims echter...
En laat Balkenende 4 nu net het tegenovergestelde zien.
pi_53785730
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 10:46 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

En laat Balkenende 4 nu net het tegenovergestelde zien.
Hoe bedoel je? Balkenende is zelf een gristen, wat had je dan verwacht? Aan de oprukkende islam doet hij trouwens ook niks.
pi_53785838
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 10:49 schreef TomTancr3do het volgende:
Hoe bedoel je? Balkenende is zelf een gristen, wat had je dan verwacht? Aan de oprukkende islam doet hij trouwens ook niks.
Het lijkt me duidelijk hoe ik dat bedoel. Nederland zucht onder de gristenterreur, niet in de laatste plaats vanwege dit kabinet. Op een kapotte Theo na zijn er niet veel voorbeelden van islamterreur in NL.
En met dat oprukken van de Islam valt het ook wel mee.
pi_53785864
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 10:54 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Het lijkt me duidelijk hoe ik dat bedoel. Nederland zucht onder de gristenterreur, niet in de laatste plaats vanwege dit kabinet. Op een kapotte Theo na zijn er niet veel voorbeelden van islamterreur in NL.
Ze gebruiken in ieder geval niet de bureaucratie voor religieuze dwingelandij. Of amper.
  maandag 8 oktober 2007 @ 11:02:45 #282
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_53786040
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 12:37 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Voor een fulltime werkend iemand zijn de winkels dus maar 1 dag open. een 2e is zeer welkom.
Bekijk het nu eens vanuit de kleine zelfstandige:

Hij heeft al maar één vrije dag, geen enkele meer zou funest zijn...

Overigens zie ik het "probleem" wel dat liberalen hebben met de winkelsluitingstijdenwet, maar men gaat er in mijn optiek iets te gemakkelijk aan voorbij dat de druk op zelfstandigen wel veel groter is om 7 dagen open te zijn. Stel dat je anders 10% omzet verliest, dat hakt er weldegelijk in, en die angst zorgt ervoor dat ze toch maar een extra dag open gaan. Hierdoor hebben ze wellicht geen verlies aan inkomsten, maar de vrijheden worden wel degelijk minder en de werkdruk gaat zeker omhoog.
pi_53786574
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 11:02 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Bekijk het nu eens vanuit de kleine zelfstandige:

Hij heeft al maar één vrije dag, geen enkele meer zou funest zijn...
A) Het overgrote deel van de kleine zelfstandigen zijn winkeltjes in de wijk. Die hebben helemaal niet zoveel last van de V&D. Slagers, bakkers, dat soort jongens. Voor deze groep geldt je argument dus helemaal niet of bijna niet, want die kunnen, als ze willen, gewoon op de zondag dicht blijven.
B) Als die overheid zich niet overal tegenaan liep te bemoeien, dan zouden winkeliers zelf kunnen bedenken welke dagen ze open zijn. Zo kunnen veel winkels beter op dinsdag de deuren sluiten en op zondag openen.
C) Winkeliers kunnen onderling afspraken maken om bepaalde dagen niet open te zijn. Ook veel handiger voor het winkelend publiek, weten die op voorhand wat ze kunnen verwachten.

Dat dit gedrocht van een wetswijziging niets te maken heeft met kleine zelfstandigen en alles met het opleggen van een zondagsrust, is wel dat het juist om de zondag gaat. Zo zou ook verplicht kunnen worden dat elke winkel ten minste 1 willekeurige dag in de week gesloten is, ter bescherming van de kleine zelfstandige.
  maandag 8 oktober 2007 @ 11:36:40 #284
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_53786829
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 11:26 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

A) Het overgrote deel van de kleine zelfstandigen zijn winkeltjes in de wijk. Die hebben helemaal niet zoveel last van de V&D. Slagers, bakkers, dat soort jongens. Voor deze groep geldt je argument dus helemaal niet of bijna niet, want die kunnen, als ze willen, gewoon op de zondag dicht blijven.
Maar als de bakker op de hoek, die toevallig wel twee goedkope studenten kan betalen, op zondag open gaat, dan moet die andere bakker het ook wel, omdat men anders eerder naar de concurrent op de hoek gaat.
En als er één zaak opent, dan volgen er snel andere, gok ik.
quote:
B) Als die overheid zich niet overal tegenaan liep te bemoeien, dan zouden winkeliers zelf kunnen bedenken welke dagen ze open zijn. Zo kunnen veel winkels beter op dinsdag de deuren sluiten en op zondag openen.
Dan heb ik persoonlijk liever dat er een dag centraal geregeld is waarop alle winkels dicht zijn, anders heb je kans dat je steeds voor gesloten deuren komt te staan omdat de bakker op dinsdag dicht is, de groenteboer op maandag, en de viswinkel op zondag.
quote:
C) Winkeliers kunnen onderling afspraken maken om bepaalde dagen niet open te zijn. Ook veel handiger voor het winkelend publiek, weten die op voorhand wat ze kunnen verwachten.
Dit pleit dan dus juist voor een centraal geregelde open dag
quote:
Dat dit gedrocht van een wetswijziging niets te maken heeft met kleine zelfstandigen en alles met het opleggen van een zondagsrust, is wel dat het juist om de zondag gaat. Zo zou ook verplicht kunnen worden dat elke winkel ten minste 1 willekeurige dag in de week gesloten is, ter bescherming van de kleine zelfstandige.
Dat laatste ben ik met je eens.
pi_53786850
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 10:54 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Het lijkt me duidelijk hoe ik dat bedoel. Nederland zucht onder de gristenterreur, niet in de laatste plaats vanwege dit kabinet.
En ik zeg toch: die gristenen neutraliseren we wel weer bij de volgende verkiezingen. Wat begrijp je daar niet aan?
quote:
Op een kapotte Theo na zijn er niet veel voorbeelden van islamterreur in NL.
Is goed hoor. Richt jij je aandacht lekker op die 'levensgevaarlijke' gristenterroristen, ga ik me met belangrijker zaken bezighouden.
pi_53788068
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 11:37 schreef TomTancr3do het volgende:
En ik zeg toch: die gristenen neutraliseren we wel weer bij de volgende verkiezingen. Wat begrijp je daar niet aan?
Het ging mij om de vergelijking tussen gristenen en moslims. En daarnaast ben ik nog niet zo overtuigd van het wegstemmen van de gristenen.
quote:
Is goed hoor. Richt jij je aandacht lekker op die 'levensgevaarlijke' gristenterroristen, ga ik me met belangrijker zaken bezighouden.
De christenen in NL zijn in de regel niet levensbedreigend, wel vrijheidsbedreigend.
  maandag 8 oktober 2007 @ 12:30:46 #287
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_53788185
Hier in D is vrijwel iedere bakker op zondag tot een uur of 1 a 2 open, staan dan een paar bijklussende dames in de winkel en men verkoopt broodjes, gebak en kranten.
Zie het niet tot problemen leiden, en ik kan lekker verse broodjes halen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_53788418
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 11:28 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

ik niet, maar in mijn fantasie kan ik het gebrul van autorijdend Nederland al horen
Ik zie de rood aanlopende koppen al voor me .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 8 oktober 2007 @ 12:47:42 #289
45206 Pietverdriet
pi_53788588
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 12:40 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik zie de rood aanlopende koppen al voor me .
Moet een bekend gezicht voor je zijn, normaal gesproken zie jij het natuurlijk bij stinkhippies als ze uit hun kraakpand geflikkerd worden, of als ze demonstreren voor de bedreigde schaamluis of andere goudgerande kutkever-
pi_53788601
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 12:26 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Het ging mij om de vergelijking tussen gristenen en moslims. En daarnaast ben ik nog niet zo overtuigd van het wegstemmen van de gristenen.
We hebben de gristenen al eerder klein gekregen, steeds opnieuw, en dat gaat nu weer gebeuren. Niemand zit te wachten op al die gristenbemoeienis. Echter, veel mensen hebben de laatste keer bij gebrek aan beter op de GristenUnie en op het Gristen-Democratisch Appèl gestemd, niet wetende wat ze van die clubs konden verwachten. Nu weten ze dat wel.
quote:
De christenen in NL zijn in de regel niet levensbedreigend, wel vrijheidsbedreigend.
Dat geldt voor elke belangenclub die teveel macht krijgt.
pi_53789553
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 12:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Moet een bekend gezicht voor je zijn, normaal gesproken zie jij het natuurlijk bij stinkhippies als ze uit hun kraakpand geflikkerd worden, of als ze demonstreren voor de bedreigde schaamluis of andere goudgerande kutkever-
Daar kijk ik nou nooit naar, maar jij zaler wel door opgewonden raken.
  maandag 8 oktober 2007 @ 13:43:01 #292
45206 Pietverdriet
pi_53789686
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 13:36 schreef du_ke het volgende:

[..]

Daar kijk ik nou nooit naar, maar jij zaler wel door opgewonden raken.
Sterker nog, daarvoor zit ik bij de nationale reserve, als de nood aan de man is het ME pak aan en lekker rossen op dat tuig, heerlijk armpjes breken, dat is bijna beter dan sex
  maandag 8 oktober 2007 @ 17:53:30 #293
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_53795009
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 13:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sterker nog, daarvoor zit ik bij de nationale reserve, als de nood aan de man is het ME pak aan en lekker rossen op dat tuig, heerlijk armpjes breken, dat is bijna beter dan sex
Zijn je botten onderhand niet zo ontkalk dat jouw armpje breekt als je iemand slaat?
Zyggie.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 15:58:07 #294
193875 thloreg
seni seviyorum NL & TR
pi_53815833
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 10:01 schreef Lambiekje het volgende:
Volksverheffing of poldertaliban?
vrijdag 5 oktober 2007

De 'christelijke agenda' van het huidige kabinet leidt steeds vaker tot irritatie. VVD'er Aptroot noemt de ministersploeg van Balkenende zelfs de poldertaliban.

AMSTERDAM -- Soaps moeten kuiser, meisjes mogen niet langer enkel als lustobject worden gezien, het aantal koopzondagen moet minder, een pleidooi voor schooluniformen. Of je nu gelovig bent of niet, iedere Nederlander krijgt te maken met de christelijke agenda van dit kabinet. Maar daar waar de een het uitlegt als 'een poging om het volk te verheffen', herkent de ander een vorm van vrijheidsinperking die taliban-achtige proporties aanneemt: "Dit kabinet zet de klok terug en dat is schadelijk voor ons land."

VVD-Kamerlid Charlie Aptroot is helemaal klaar met dit kabinet: "We hebben te maken met de poldertaliban." Op het eerste oog een groteske vergelijking, maar het is Aptroot menens. "Natuurlijk gaat die vergelijking niet helemaal op. Maar als het om één principieel ding gaat wel: we hebben hier te maken met christelijke partijen die de wil van een kleine minderheid willen opleggen aan een heel volk."

Aptroot noemt als voorbeeld de inperking van het aantal koopzondagen. "Ik heb er respect voor dat christenen de zondag als een rustdag beschouwen. Maar dat wil niet zeggen dat heel Nederland dat ook moet doen. Een christen hoeft niet te gaan winkelen op zondag. Maar een ondernemer mag toch zeker wel zelf bepalen of hij zijn winkel op zondag opent? En als je niet gelovig bent, moet je op zondag kunnen winkelen als je dat wilt. Dat dit kabinet dit het volk toch wil opleggen, is volstrekte dwingelandij. En daar ben ik als liberaal principieel tegen."

Theoloog en schrijver Huub Oosterhuis vindt dat Aptroot schromelijk overdrijft. "Zo'n minister Plasterk die een discussie begint over de voortschrijdende seksualisering van de samenleving. Dat vind ik helemaal niet gek. Ik denk dat een overheid zich best mag inspannen om mensen aan het denken te zetten. Volksverheffing, daar is niks mis mee. Dat wil niet zeggen dat de regering kaartjes moet weggeven voor opera's. Maar als ik kijk naar de leegte van sommige tv-programma's, zo vreselijk dom. Daar mag een overheid best wat van zeggen."

Dergelijke ideeën zijn voor Marcel Roele een gruwel. Hij is verbonden aan de Stichting Meer Vrijheid en noemt zichzelf een libertair. "Eigenlijk heeft de overheid maar één taak: het beschermen van het individu zodat deze zich kan ontplooien zoals het dat wil. Meer niet." Roele heeft dan ook weinig goede woorden over voor het zittende kabinet. "Je vraagt je werkelijk af waar dit kabinet zich allemaal mee wil bemoeien. Neem nou zo'n cursus opvoeden voor ouders. Waar is dat nou voor nodig? Er bestaat zeker al vijf miljard jaar leven op deze planeet en wij lopen hier ook al miljoenen jaren rond. Als wij niet wisten hoe we kinderen moesten maken en opvoeden dan hadden we al lang niet meer bestaan." Roele maakt zich zorgen om de 'christelijke agenda' van de regering. "Dit kabinet zet de tijd terug in een wereld die wel steeds liberaler wordt." Dat Nederland tegen die stroom in lijkt te roeien is volgens Roele prima verklaarbaar. "Nederland heeft een verwarrende tijd achter de rug. De opkomst van de LPF, de moord op Fortuyn, de ondergang van de LPF en de moord op Van Gogh. Die onzekerheid doet een deel van de mensen terugverlangen naar de spruitjesgeur van de jaren vijftig."

Zowel Aptroot als Roele verbaast zich over de rol van de PvdA in dit verhaal. Roele: "De PvdA laat zich ringeloren. Het is in feite de derde confessionele partij in dit kabinet. Dat komt omdat zoveel moslims op de PvdA stemmen. Christenen en moslims lijken meer en meer een monsterverbond te sluiten. Het geloof verschilt, maar ze hebben op religieuze gronden over veel zaken dezelfde conservatieve opvattingen."

Roele noemt het tekenend dat 'een wetenschapper en darwinist' als de 'semi-verlichte' Ronald Plasterk zitting heeft genomen in een ministersploeg waar 'creationisten' voor een belangrijk deel de dienst uitmaken. "Heb jij Plasterk nog gehoord over bijvoorbeeld stamcelonderzoek? Nee, in plaats daarvan maakt hij zich druk over de seksuele moraal van onze samenleving. Maar de bevolking zal deze toenemende vertrutting niet lang nemen. Het kan niet anders of deze partijen worden bij de volgende verkiezingen flink afgestraft."

---------
ik vind dat staat en geloof gescheiden moet zijn.

Maar wat er nu gebeurd is christelijke opdringerij. Met hun FOUTE normen en waarden.
Precies tijd voor een tweede Oranje revolte..
Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 19:40:21 #295
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53820292
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 12:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Hier in D is vrijwel iedere bakker op zondag tot een uur of 1 a 2 open, staan dan een paar bijklussende dames in de winkel en men verkoopt broodjes, gebak en kranten.
Zie het niet tot problemen leiden, en ik kan lekker verse broodjes halen
Een bakker die in Nederland open is op zondag zou ook goede zaken doen. Alleen dat mag niet van dit bemoeizuchtig kabinet
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 20:16:56 #296
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_53821248
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 19:40 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Een bakker die in Nederland open is op zondag zou ook goede zaken doen. Alleen dat mag niet van dit bemoeizuchtig kabinet
oeh verse croissants op zondag. maar nee het mag niet van de haagse huichelaars
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_53826189
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 19:40 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Zou het? Het past volgens mij niet zo bij de Nederlander. Maar dat kan ik mis hebben hoor.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:20:25 #298
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_53826322
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 23:15 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zou het? Het past volgens mij niet zo bij de Nederlander. Maar dat kan ik mis hebben hoor.
WAT een raar vooroordeel.

Daarom zitten hier op zondag ook alle cafés, terrassen en restaurants bomvol. Omdat de bakker op zondag "niet bij de Nederlander past".

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_53826488
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 23:20 schreef Ringo het volgende:

[..]

WAT een raar vooroordeel.

Daarom zitten hier op zondag ook alle cafés, terrassen en restaurants bomvol. Omdat de bakker op zondag "niet bij de Nederlander past".

Ja sorry ik heb gewoon dat gevoel. Kan gebeuren toch?
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:29:05 #300
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_53826564
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 23:26 schreef du_ke het volgende:

Ja sorry ik heb gewoon dat gevoel. Kan gebeuren toch?
Ja dat kan.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')