abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 00:21:42 #1
67205 Colplay
How you doin??
pi_53710093
Ze werd al jaren van dopinggebruik verdacht, maar eindelijk heeft ze het zelf toegegeven. Marion Jones heeft doping gebruikt in aanloop naar de Olympische Spelen van 2000, waar ze maar liefst vijf medailles won.

Bron: ESPN

Report says Jones used steroids for two years before 2000 Games

Marion Jones admitted using steroids before the 2000 Olympics in a recent letter to close family and friends, The Washington Post reported Thursday.

Jones, who won five medals in Sydney, said she took "the clear" for two years, beginning in 1999, and that she got it from former coach Trevor Graham, who told her it was flaxseed oil, the newspaper reported.

"The clear" is a performance-enhancing drug linked to BALCO, the lab at the center of a federal steroids investigation. Until now, Jones had steadfastly denied she ever took any kind of performance-enhancing drugs.

Jones also said she will plead guilty Friday in New York to two counts of lying to federal agents about her drug use and an unrelated financial matter, the Post reported.

"I want to apologize for all of this,'' the Post reported, quoting a person who received a copy of the letter and read it to the paper. "I am sorry for disappointing you all in so many ways.''

The admission could cost Jones the medals from the Sydney Olympics, where she was one of the United States' brightest stars. Though she fell short of her goal of winning five gold medals, she came away with three and two bronzes.

But her career has been tarnished since then by doping allegations. In her letter, Jones said she lied when she was questioned in 2003 by federal agents investigating the Bay Area Laboratory Co-Operative. Jones said she panicked when agents presented her with a sample of "the clear,'' which she recognized as the substance Graham had given her.

In the letter, Jones said she didn't realize she'd used a performance-enhancing drug until she stopped training with Graham at the end of 2002.

"Red flags should have been raised when he told me not to tell anyone,'' the Post reported, quoting the letter.

Klinkt weer erg overtuigend. Ja ik heb het gebruikt, maar ik wist het niet....
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
pi_53710142
quote:
In the letter, Jones said she didn't realize she'd used a performance-enhancing drug until she stopped training with Graham at the end of 2002.
Sja, het valt te proberen. Maar ze zal toch niet zó naief zijn dat ze denkt dat ze daar mee weg komt

iig beter laat dan nooit zullen we maar zeggen...
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 00:47:52 #3
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_53710505
Zonde weer hoor dit. Jones was toch fenomenaal in Sydney, hoe je het wendt of keert. Atletiek is na gewichtheffen en wielrennen toch wel de derde sport waar mensen steeds wantrouwender tegen aan gaan kijken.
pi_53711295
wat dacht je van de paardensport...
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 02:03:32 #5
6941 APK
Factual, I think.
pi_53711325
Ach, 'The Clear' die zij gebruikte zal wel iets beter geweest zijn dan die van haar tegenstanders.

Plus talent en trainingsarbeid natuurlijk.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 02:07:04 #6
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  Trouwste user 2022 vrijdag 5 oktober 2007 @ 03:35:12 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_53711695
Shocking. Maar ook weer niet helemaal. Het is algemeen bekend dat Amerikanen gebruiken. Maar ze laten geen internationale bonden toe om in hun land te komen testen. Lewis was ook een gebruiker.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 03:42:28 #8
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_53711711
Ben benieuwd hoeveel zwemmers er straks alsnog bestraft zullen worden voor dopinggebruik... of schaatsers...
pi_53717582
Zat er natuurlijk al dik in.

Maar heeft het consequenties? Moet ze nu alsnog haar medailles van Sydney inleveren, of zijn de feiten al weer verjaard?
pi_53720499
Ja is er kans dat ze haar medailles moet inleveren ?
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 14:34:42 #11
67205 Colplay
How you doin??
pi_53720930
In het verhaal staat alleen dat er een mogelijkheid is dat ze de vijf medailles van Sydney in moet leveren. Denk dat ze eerst officieel toe moet geven doping gebruikt te hebben voor de instanties zich hier over gaan buigen.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  Trouwste user 2022 vrijdag 5 oktober 2007 @ 18:36:16 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_53726337
Wie werden toen 2de en 4de ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_53726657
Tweede op de 100 meter werd daar in ieder geval Thanou, de Griekse.

Ook niet echt van onbesproken gedrag dus.
  Trouwste user 2022 vrijdag 5 oktober 2007 @ 18:51:40 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_53726686
Idd

pi_53726784
Ik heb het even voor je opgezocht tong.

100 meter dames, Sydney 2000:

1. Marion Jones (usa) 10.75
2. Ekateríní Thánou (gre) 11.12
3. Tanya Lawrence (jam) 11.18
4. Merlene Ottey (jam) 11.19
5. Zhanna Pintusevich (ukr) 11.20
6. Chandra Sturrup (bah) 11.21
7. Sevatheda Fynes (bah) 11.22
8. Debbie Ferguson (bah) 11.29

Thanou zou dan goud krijgen en Ottey zelfs nog een brons.

200 meter dames, Sydney 2000:

1. Marion Jones (usa) 21.84
2. Pauline Davis-Thompson (bah) 22.27
3. Susanthika Jayasinghe (sri) 22.28
4. Beverly McDonald (jam) 22.35
5. Debbie Ferguson (bah) 22.37
6. Melinda Gainsford-Taylor (aus) 22.42
7. Cathy Freeman (aus) 22.53
8. Zhanna Pintusevich (ukr) 22.66

Goud in dat geval voor David-Thompson uit de Bahama's en de Jamaicaanse McDonald opgewaardeerd naar het brons.

4 x 400 meter estafette, Sydney 2000

1. USA (Jearl Miles-Clark, Monique Hennagan, Marion Jones, LaTasha Colander-Richardson) 3:22.62
2. Jamaica (Sandie Richards, Catherine Scott-Pomales, Deon Hemmings, Lorraine Graham) 3:23.25
3. Russia (Yuliya Sotnikova, Svetlana Goncharenko, Olga Kotlyarova, Irina Privalova) 3:23.46
4. Nigeria (Olabisi Afolabi, Charity Opara, Rosemary Okafor, Falilat Ogunkoya) 3:23.80
5. Australia (Nova Peris-Kneebone, Tamsyn Lewis, Melinda Gainsford-Taylor, Cathy Freeman) 3:23.81
6. Great Britain (Natasha Danvers, Donna Fraser, Allison Curbishley, Katharine Merry) 3:25.67
7. Czechia (Jitka Burianová, Hana Benesová, Lenka Ficková, Helena Fuchsová) 3:29.17
8. Cuba (Zulia Calatayud, Julia Duporty, Idalmis Bonne, Daimi Pernia) 3:29.47

Goud in dat geval naar Jamaica en brons naar Nigeria.
pi_53726889
Whehehe, al zou Jones dus geschrapt worden op de 100 meter, dan heb je nog een zeer waarschijnlijke dopinggebruikster met goud en Ottey met haar brons is ook niet altijd van onbesproken gedrag geweest.
  Trouwste user 2022 vrijdag 5 oktober 2007 @ 19:00:14 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_53726901
Ottey nog een medaille

pi_53727167
Jones won op diezelfde Spelen ook nog twee bronzen plakken:

4 x 100 estafette:

1. Bahamas (Sevatheda Fynes, Chandra Sturrup, Pauline Davis-Thompson, Debbie Ferguson) 41.95
2. Jamaica (Tanya Lawrence, Veronica Campbell, Beverly McDonald, Merlene Ottey) 42.13
3. USA (Chryste Gaines, Torri Edwards, Nanceen Perry, Marion Jones) 42.20
4. France (Linda Ferga, Muriel Hurtis, Fabe Dia, Christine Arron) 42.42
5. Russia (Natalya Ignatova, Marina Trandenkova, Irina Khabarova, Natalya Voronova) 43.02
6. Germany (Gabi Rockmeier, Sabrina Mulrain, Andrea Philipp, Marion Wagner) 43.11
7. Nigeria (Gloria Alozie, Benedicta Ajudua, Mercy Nku, Mary Onyali-Omagbemi) 44.05
8. China (Zeng Xiujun, Liu Xiaomei, Qin Wangping, Li Xuemei) 44.87

Frankrijk zou brons krijgen. Zowaar ook nog een olympische medaille voor Christine Arron.

Verspringen:

1 H Drechsler (Ger) 6.99m
2 F May (Ita) 6.92
3 M Jones (USA) 6.92
4 T Kotova (Rus) 6.83
5 O Rubleva (Rus) 6.79
6 S Tiedtke (Ger) 6.74
7 J Edwards (Bah) 6.59
8 T Vaszi (Hun) 6.59
9 L Galkina (Rus) 6.56
10 E Goulbourne (Jam) 6.43
11 D Burrell (USA) 6.38
12 O Shekhovtsova (Ukr) 6.37

De Russin Kotova zou dan brons krijgen.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 19:15:11 #19
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_53727299
Thanou die goud krijgt doordat iemand anders doping heeft gebruikt
pi_53727324
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 19:15 schreef Hephaistos. het volgende:

Ja.
pi_53727658
het zat er dik in dat ze het ging toegeven maar "dat ikke niet weten gedoe" is gewoon standaard bij iedereen. Niemand die dat natuurlijk gelooft.
  Trouwste user 2022 vrijdag 5 oktober 2007 @ 19:53:12 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_53728162
Voorzitter van de ARD in Bild Zeitung.

Naar aanleiding van het laatste dopinggeval in de atletiek, zien wij ons genoodzaakt om tijdens de Olympische spelen in Peking geen atletiek uit te zenden. Er moet een einde komen aan de lawine van dopinggevallen in deze ooit zo mooie sport. Na het wielrennen schoon gemaakt te hebben starten we een campagne tegen de atletieksport. Verder hebben we alle verslaggevers ontslagen die ooit positief waren over Oost-Duitse atletiek prestaties. Kirstin Otto, hoewel een briljante verslaggeefster moeten we dus ook los laten. Dieter Bauman komt er bij ons niet meer in en we wissen alle archiefbeelden van atletiek uit het verleden. Mocht het IOC alsnog strenger gaan controleren beraden we ons over deze rigoureuse stap. Atletiek is bij ons voorlopig geen issue meer.

Bron ANP

vrijdag 5 oktober 2007 @ 21:27:06 #23
67205 Colplay
How you doin??
pi_53730561
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 19:53 schreef tong80 het volgende:

Naar aanleiding van het laatste dopinggeval in de atletiek, zien wij ons genoodzaakt om tijdens de Olympische spelen in Peking geen atletiek uit te zenden. Er moet een einde komen aan de lawine van dopinggevallen in deze ooit zo mooie sport. Na het wielrennen schoon gemaakt te hebben starten we een campagne tegen de atletieksport. Verder hebben we alle verslaggevers ontslagen die ooit positief waren over Oost-Duitse atletiek prestaties. Kirstin Otto, hoewel een briljante verslaggeefster moeten we dus ook los laten. Dieter Bauman komt er bij ons niet meer in en we wissen alle archiefbeelden van atletiek uit het verleden. Mocht het IOC alsnog strenger gaan controleren beraden we ons over deze rigoureuse stap. Atletiek is bij ons voorlopig geen issue meer.

Bron ANP

pi_53730982
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 19:53 schreef tong80 het volgende:

Bron ANP

Lach maar... Ze zijn ertoe in staat!!
pi_53730987
Ik zie ook nog wel gebeuren dat de ARD de gehele Olympische Spelen boycot..
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 21:59:45 #26
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_53731526
Ik las ergens dat voor de estafetteonderdelen alleen Jones de medaille kan worden ontnomen. Haar teamgenoten behouden dus gewoon hun medailles.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_53731873
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 21:59 schreef Plastic_Power het volgende:
Ik las ergens dat voor de estafetteonderdelen alleen Jones de medaille kan worden ontnomen. Haar teamgenoten behouden dus gewoon hun medailles.

Raar.

De Amerikaanse heren-estafetteploeg moest wel de gouden medaille van het WK in Edmonton (4 x 100) inleveren wegens doping van Tim Montgomery. Daar werd de Amerikaanse ploeg dus wel gewoon uit de uitslag geschrapt.

Ik vind trouwens dat de Amerikaanse damesploeg gewoon uit de uitslag moet worden geschrapt, mits Jones inderdaad schuldig was aan dope. Jammer voor de andere vrouwen dan, maar Amerika heeft als ploeg wel degelijk voordeel behaald bij de prestatiebevorderende middelen van Jones.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 22:50:30 #28
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_53732979
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 22:10 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Raar.

De Amerikaanse heren-estafetteploeg moest wel de gouden medaille van het WK in Edmonton (4 x 100) inleveren wegens doping van Tim Montgomery. Daar werd de Amerikaanse ploeg dus wel gewoon uit de uitslag geschrapt.

Ik vind trouwens dat de Amerikaanse damesploeg gewoon uit de uitslag moet worden geschrapt, mits Jones inderdaad schuldig was aan dope. Jammer voor de andere vrouwen dan, maar Amerika heeft als ploeg wel degelijk voordeel behaald bij de prestatiebevorderende middelen van Jones.

Hmmm, helemaal duidelijk is het kennelijk niet:
quote:
What would happen to the U.S. relay team medals won by Jones is also uncertain.

After a long legal case, the Court of Arbitration for Sport ruled in 2005 that only Jerome Young should be stripped of the gold medal won by the United States in the 1,600 relay in Sydney.

The IOC, IAAF and World Anti-Doping Agency had pushed for the entire team -- including Michael Johnson -- to be stripped of the victory. Young tested positive for steroids in 1999 but was cleared by a U.S. panel on appeal and allowed to compete in Sydney. He ran in the preliminaries but not the final.

http://sportsillustrated.(...)medals.ap/index.html
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 22:55:40 #29
6941 APK
Factual, I think.
pi_53733142
Van je familie / vrienden moet je het trouwens hebben.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 22:56:30 #30
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_53733164
Dit is wat de Court of Arbitration for Sport te zeggen had over een soortgelijke zaak, die van Jerome Young:
quote:
"The CAS Panel noted that the IAAF Rules in force at the time of the Sydney Games did not provide for the annulment of results obtained by a team, when a member of that team was found later to have been ineligible to compete at the time of the event.

"The arbitrators considered that the interpretation made by the IAAF of the rules in force in 2000 was not correct.

"In conclusion, the Panel decided that on the basis of the IAAF Rules applicable at the time of the Sydney Games, the results of the men’s 4x400m Relay event at the Sydney Games should not be amended and that only Jerome Young in the US Team should be stripped of his gold medal.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 6 oktober 2007 @ 00:08:44 #31
862 Arcee
Look closer
pi_53734870
quote:
Marion Jones stopt na bekentenis

Officiële schuldbekentenis Jones
**Marion Jones heeft voor de rechtbank
in White Plains,New York,toegegeven dat
ze op weg naar de Olympische Spelen van
2000 in Sydney doping heeft gebruikt.

De Amerikaanse,die per direct een punt
achter haar carrière gezet heeft,won in
Sydney 3 keer goud en 2 keer brons.Het
Internationaal Olympisch Comité (IOC)
liet eerder al weten dat de atlete bij
een schuldbekentenis haar medailles van
die Spelen mogelijk zal verliezen.

Jones heeft voor de rechtbank bekend
dat ze opzettelijk gelogen heeft tegen
de rechercheurs over dopinggebruik.De
31-jarige Amerikaanse kan de eerste
atlete worden die veroordeeld wordt in
de beruchte Balco-zaak.

* Marion Jones gebruikte The Clear

... "Ik heb de fans,mijn land en mezelf
teleurgesteld.Ik schaam me diep",aldus
een huilende Jones."Vanwege de dingen
die ik gedaan heb,beëindig ik ook per
direct mijn loopbaan."

Eerder verschenen in de Washington Post
al delen uit een excuusbrief die Jones
naar haar familie en vrienden had
gestuurd.Ook daarin gaf ze toe op weg
naar de Olympische Spelen van Sydney
doping gebruikt te hebben.

Volgens de krant zegt Jones vanaf 1999
'the clear' van coach Trevor Graham te
hebben gekregen,zonder zelf te weten
dat het doping betrof.The clear is een
prestatiebevorderend middel dat in het
ontmantelde Balco-lab werd gemaakt.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 00:09:37 #32
67205 Colplay
How you doin??
pi_53734888
Jones is nu in New York en heeft het verrassende nieuws bekend gemaakt: ze zet een punt achter haar atletiekloopbaan. Onverwacht hoor
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 00:12:01 #33
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_53734947
Terwijl ze net op haar sportieve hoogtepunt zat! Zonde hoor...
pi_53735937
quote:
... "Ik heb de fans,mijn land en mezelf
teleurgesteld.Ik schaam me diep",aldus
een huilende Jones."Vanwege de dingen
die ik gedaan heb,beëindig ik ook per
direct mijn loopbaan."
quote:
zonder zelf te weten
dat het doping betrof.

pi_53738760
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 00:12 schreef Hephaistos. het volgende:
Terwijl ze net op haar sportieve hoogtepunt zat! Zonde hoor...

pi_53738855
http://www.chicagotribune(...)-ap-sports-headlines

De publieke bekentenis op video. Ze gaat heel erg diep door het stof.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 10:41:29 #37
80382 manny
30 is best veel
pi_53739002
Denk niet dat wij ons kunnen voorstellen hoe dat werkt met de "druk tot presteren" en het al dan niet gebruiken van dit soort middelen.

Wat ik me afvraag: medailles ontnemen dat is 1, maar gaan sponsoren ook geld terughalen ?
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 6 oktober 2007 @ 10:48:54 #38
862 Arcee
Look closer
pi_53739085
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 10:41 schreef manny het volgende:
Wat ik me afvraag: medailles ontnemen dat is 1, maar gaan sponsoren ook geld terughalen ?

Bij haar schijnt niet veel meer te halen te zijn.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_53739798
Jones is failliet, daar valt inderdaad niks meer te plukken. In principe zou je prijzen en recordgeld moeten afstaan als je gepakt wordt maar het is lastig plukken van kale kippen. Montgomery heeft ook nog steeds niets terugbetaald.
pi_53740443
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 19:15 schreef Hephaistos. het volgende:

Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_53745690
Het Amerikaans Olympisch Comité (USOC) dringt er bij monde van voorzitter Ueberroth op aan dat Jones haar olympische medailles inlevert.

http://www.sportwereld.be(...)leID=B19544809071006
pi_53747346
Wat een drama....

Ik heb er een Tour de France-gevoel bij: iedereen gebruikt en diegenen die net de pech hebben om gepakt te worden moeten door het slijk en gaan failliet.

Jones is en blijft natuurlijk gewoon een geweldige sportvrouw, met talent voor atletiek EN handbal (of was het basketbal? nouja whatever). Die had zonder dope ook tot de toppers gehoord.
pi_53747376
Betwijfel het, ze liep echt geen deuk in een pak boter toen eenmaal de spotlights op haar stonden wegens vermeend dopinggebruik.

Jones kan ontkennen dat ze voor 1999 doping gebruikte maar het is dan toch vreemd dat juist 1998 1 van haar beste jaren was.

Haar prestaties door de jaren heen :

1997
1 @ 10.70-10.79
1 @ 10.80-10.89
8 @ 10.90-10.99

1998
1 @ 10.65
8 @ 10.70-10.79
6 @ 10.80-10.89

1999 & 2000 & 2001 together
5 @ 10.70-10.79
9 @ 10.80.10.89
8 @ 10.90-10.99

2002
6 @ 10.80-10.89
2 @ 10.90-10.99

2006 2 @ 10.90-10.99

Alleen in 2006 dus nog een keer wereldtop maar toen ook een keer met dopinggebruik in verband gebracht. False positive misschien maar zeer waarschijnlijk een verkeerd uitgevoerde contra expertise of gewoon geluk van de kant van Jones dat de contra expertise negatief was.

In 1997 en 1998 heeft ze net zo goed stijf van de doping gestaan en waarschijnlijk is ze zonder doping van het niveau dat met moeite 11:30 loopt.
pi_53747489
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 18:43 schreef Ericr het volgende:
en waarschijnlijk is ze zonder doping van het niveau dat met moeite 11:30 loopt.

Maar misschien alle anderen ook wel?
(Okee okee, is misschien echt TE zwartkijkerig )
  Trouwste user 2022 zaterdag 6 oktober 2007 @ 21:02:15 #45
7889 tong80
Spleenheup
pi_53750379
Triest geval

Trouwste user 2022 zaterdag 6 oktober 2007 @ 21:02:43 #46
7889 tong80
Spleenheup
pi_53750394
Maar ja ze gaat haar biografie schrijven en verdient alsnog 2 miljoen euro

pi_53752004
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 18:41 schreef thaleia het volgende:
Wat een drama....

Ik heb er een Tour de France-gevoel bij: iedereen gebruikt en diegenen die net de pech hebben om gepakt te worden moeten door het slijk en gaan failliet.

Jones is en blijft natuurlijk gewoon een geweldige sportvrouw, met talent voor atletiek EN handbal (of was het basketbal? nouja whatever). Die had zonder dope ook tot de toppers gehoord.

Basketbal.

De waarheid komt eens toch boven water. Ik was nooit echt fan van Marion Jones geweest, zeker omdat ze dacht dat ze zomaar even het record aantal OS-medialles van Fanny Blankers-Koen kon afpakken
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 22:31:10 #48
30919 mitt
Michael Corleone
pi_53752195
Ik heb altijd een zwak gehouden voor Marion als (sport)vrouw.

Ontroerend, dat zeker.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_53753269
Sorry maar ik vind er helemaal niets triest aan, ik begrijp die krokodillentranen ook niet.
Ze weet al jaren dat ze fout is geweest, als je dan al je geld er doorheen douwt aan rechtzaken tegen beter weten in... tja...

Ze heeft gegokt en verloren.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  Trouwste user 2022 zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:34:34 #50
7889 tong80
Spleenheup
pi_53753382
En dan op God zweren dat ze niet heeft gebruikt

pi_53762902
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 18:41 schreef thaleia het volgende:
Wat een drama....

Drama?
Wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten
Als je doping neemt weet je dat dit kan gebeuren...
pi_53763213
Daar zou ik het helemaal mee eens zijn als 95% van de topsporters geheel clean en eerlijk was en we te maken hadden met een paar unfaire uitzonderingen die de boel bedonderen.
  maandag 8 oktober 2007 @ 23:06:13 #53
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_53802431
Ze gaat haar Sydneymedailles inleveren. Heb ik meteen een vraag: moeten die andere estafettelopers um ook inleveren?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_53802648
Nu krijgen we dus Ekaterini Thanou als gouden medaillewinnares op de 100 meter.

Jeeuuyy
  maandag 8 oktober 2007 @ 23:17:32 #55
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_53802705
Alle medailles inleveren en al het prijzengeld inc. rente terugbetalen.
pi_53802828
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 23:17 schreef Zwansen het volgende:
Ik ben het met je eens, alleen zal dat laatste in de praktijk onmogelijk zijn. Van een kale kip kun je immers niet meer plukken.

Wel schrijnend dat Thanou straks naar alle waarschijnlijk het goud krijgt. Weliswaar is zij nooit positief bevonden, maar ze is wel uiterst verdacht.

Wat mij betreft moet het goud dan maar naar de eerste gaan die nooit in opspraak raakte. Is dat dan Tanya Lawrence, of werd die ook ooit met dope in verband gebracht.
pi_53802911
quote:
Ze heeft niet veel geld meer, haar medailles inleveren is al gevraagd door het Amerikaanse Olympisch Comite.
pi_53803053
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 23:25 schreef Ericr het volgende:

[..]

Ze heeft niet veel geld meer, haar medailles inleveren is al gevraagd door het Amerikaanse Olympisch Comite.
Maar is dat medailles terug inleveren dan meer een symbolische daad, of wordt ze ook daadwerkelijk met terugwerkende kracht uit de uitslagen geschrapt? (en dus niet meer als olympische kampioene erkend)

Ik neem aan dat dat laatste alleen door het IOC kan gebeuren.
pi_53803870
Ik wist niet dat zij ook aan wielrennen deed.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_53807368
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 23:06 schreef Szura het volgende:
Ze gaat haar Sydneymedailles inleveren. Heb ik meteen een vraag: moeten die andere estafettelopers um ook inleveren?
In een vergelijkbare zaak heeft het CAS bepaald dat het 4x400m estafetteteam hun goed niet hoefde terug te geven. Daar ging het om Jerome Young waarvan in principe 2 jaar aan uitslagen werd gewist.
quote:
"The arbitrators considered that the interpretation made by the IAAF of the rules in force in 2000 was not correct.

"In conclusion, the Panel decided that on the basis of the IAAF Rules applicable at the time of the Sydney Games, the results of the men’s 4x400m Relay event at the Sydney Games should not be amended and that only Jerome Young in the US Team should be stripped of his gold medal.

"The CAS Panel also emphasised that the current IAAF Rules (2004-2005 Edition) provide expressly for what happens when an athlete who is a member of a relay team is found guilty of doping. "

Though, the CAS statement assured that a case similar to the present one not likely to happen again
http://athleticsafrica.com/Outgoing/nigeriadenied_ns_220705.html

Grappig dat er dus nog zo'n zaak ontstaan is terwijl het CAS aangeeft dat zo'n zaak niet snel nog een keer zal ontstaan.
pi_53807419
Ik meen dat de verjaringsdatum 1 januari a.s. is.

Enkel de IAAF en het IOC zijn bevoegd om resultaten te schrappen, dus dat zullen ze dan wel snel doen.
pi_53807679
En het mooie is dat de recordboeken vol staan met discutabele resultaten. Als ze atleten willen laten jagen op onhaalbare records heeft de IAAF het aan zichzelf te danken dat er doping gebruikt blijft worden.
pi_53807909
Maar ik ben wel benieuwd of het IOC er aan wil om Thanou het goud te geven op de 100 meter.

Juridisch gezien is er waarschijnlijk geen enkel bewijs dat de Griekse zich in die periode drogeerde, maar door haar controverse van de jaren erna zou ik haar in ethisch opzicht geen goede winnares vinden.

Waarschijnlijk heeft het IOC geen andere optie dan Thanou het goud toe te kennen, alhoewel wat mij betreft Tanya Lawrence die plak dan maar moet krijgen.

Pauline Davis-Thompson is naar mijn weten nooit in opspraak geraakt, dus die zal zonder bezwaren wel het goud krijgen.
pi_53808230
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 14:09 schreef thaleia het volgende:
Daar zou ik het helemaal mee eens zijn als 95% van de topsporters geheel clean en eerlijk was en we te maken hadden met een paar unfaire uitzonderingen die de boel bedonderen.
Maar helaas zal het waarschijnlijk andersom zijn.
Topsporters zoeken de grensen op en gaan er vaak overheen.
pi_53808499
quote:
Lijkt me een goed idee... als dan echter alle organisaties die rondom deze succesen en wedstrijden geld verdient hebben, het geld ook terugbetalen...
dus het IOC, IAAF en andere Sportbonden óók toegangsgelden aan zijn toeschouwers teruggeven en bv reclame en televisiegelden teruggeven, subsidies teruggeven ....

Punt is dat rondom die atleten een enorme 'industrie' is ontstaan die veel groter is dan enkel de 'persoon' van de sporter en het is onzin om te doen alsof de beslissing om doping te nemen, enkel een persoonlijke is...

zelfs het IOC en de IAAF verdienen goed geld met wedstrijden die onder invloed van doping gelopen worden.... zelfs nog meer dan enkel het prijzengeld van de atleten.
Die atleten betalen vroeger of later met hun leven en gezondheid ervoor... maar wat te doen met al die officials die veelal best wel weten wat er aan de hand is, maar waarbij het vaak een 'politieke' kwestie is of atleten wel of niet gepakt worden....

Valt het trouwens niemand op dat het aantal atleten dat daadwerkelijk door een dopingcontrole gepakt worden steeds lager lijkt te worden?
Vrijwel alle 'schandalen' komen aan het licht door bv strafrechterlijk onderzoek buiten de sport om (geval Fuentes), door getuigenissen van reporters (bij de 'afwezigheid van Rasmussen) of door openlijke bekentenissen...

het aantal sporters dat daadwerkelijk door een controle gepakt is, is minimaal, en meestal zijn juist dat de 'kleinere' sporters.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_53810531
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 10:38 schreef RM-rf het volgende:

[..]

dus het IOC, IAAF en andere Sportbonden óók toegangsgelden aan zijn toeschouwers teruggeven en bv reclame en televisiegelden teruggeven, subsidies teruggeven ....
Dude, wat te denken dan van die Golden League-meetings die haar als publiekstrekker hebben binnengehaald?
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 12:07:11 #67
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_53810552
Ok ik geef het ook toe.
pi_53810845
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 12:06 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Dude, wat te denken dan van die Golden League-meetings die haar als publiekstrekker hebben binnengehaald?
Ja, reken maar dat er met haar naam door een hoop promotors groot geld verdiend is ...

En nee, bij mij kom je er helemaal niet zo makkelijk mee binnen dat de sportbonden en de promotors daar helemaal buiten staan... bij bv het BALCO schandaal is het ook zo dat de uiteindelijke tipgever, die door zijn melding bij het amerikaanse OM de affaire aan het rollen bracht ... uiteindelijk zélf de grootste straf ontvangen heeft, nl. een levenslange Ban door het Olympisch Commite en ook de IAAF zegt hem zwaar te willen straffen..
dat is simpelweg een doofpot-affaire... de sporters worden ebstrafd, maar het hele financiele wezen eromheen en degenen die financieel het meeste profiteerden, wassen hun handen in onschuld.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 16:26:04 #69
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_53816380
Ik las ergens (ik dacht in de krant) dat Thanou beweerde dat ze die gouden medaille niet ging opeisen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_53816640
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 16:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik las ergens (ik dacht in de krant) dat Thanou beweerde dat ze die gouden medaille niet ging opeisen.
Uhm, bang dat ze die straks ook mag inleveren
  Trouwste user 2022 dinsdag 9 oktober 2007 @ 20:49:25 #71
7889 tong80
Spleenheup
pi_53822076
Thanou heeft ook geen rein geweten.

pi_53822778
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 20:49 schreef tong80 het volgende:
Thanou heeft ook geen rein geweten.

Dat lijkt me duidelijk.

De vraag is alleen of ze in Sydney wel zuiver was.

Maar zelfs al zou ze in 2000 zuiver zijn geweest en zou ze het goud krijgen, dan nog is het een ' besmette' kampioene.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:52:48 #73
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_53827196
Face it, het merendeel van de topsporters is besmet. Tegenwoordig wordt iedereen verdacht dus een niet besmeurde kampioen(e) zal eerder een uitzondering zijn
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_53827254
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 10:07 schreef Leatherface het volgende:
Maar ik ben wel benieuwd of het IOC er aan wil om Thanou het goud te geven op de 100 meter.

Juridisch gezien is er waarschijnlijk geen enkel bewijs dat de Griekse zich in die periode drogeerde, maar door haar controverse van de jaren erna zou ik haar in ethisch opzicht geen goede winnares vinden.

Waarschijnlijk heeft het IOC geen andere optie dan Thanou het goud toe te kennen, alhoewel wat mij betreft Tanya Lawrence die plak dan maar moet krijgen.

Pauline Davis-Thompson is naar mijn weten nooit in opspraak geraakt, dus die zal zonder bezwaren wel het goud krijgen.
Als Thanou het goud niet zou mogen krijgen, dan had haar het zilver ook al afgepakt moeten worden.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 01:05:48 #75
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_53828693
Ik bedacht me gisteren pas hoe lullig het is voor de estafette-loopsters die nu waarschijnlijk ook hun medailles in moeten leveren!
  Trouwste user 2022 woensdag 10 oktober 2007 @ 01:07:12 #76
7889 tong80
Spleenheup
pi_53828715
Ja maar die waren waarschyijnjmlijk ook gedped

woensdag 10 oktober 2007 @ 01:14:02 #77
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_53828821
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 01:07 schreef tong80 het volgende:
Ja maar die waren waarschyijnjmlijk ook gedped

Uiteraard, maar niet gepakt..

Ik zie ze al ruzien bij de volgende gala-avond. " Hoe heb je je in hemels naam kunnen laten pakken! "
pi_53833455
De grootste sport is nu dus eigenlijk geworden: wie blijft het langste de dopinggeruchten voor ...
pi_53841460
Het IOC wil Thanou geen goud geven:
quote:
IOC wil 'gedopeerde' Thanou niet belonen

Voor wie is de gouden medaille van dopingzondares Marion Jones?

Als het van Jacques Rogge en het IOC afhangt, kan de aangebrande Ekatarina Thanou, tweede op de olympische 100 meter in Sydney 2000, de gouden medaille van collega-dopingzondares Marion Jones op haar buik schrijven.

Goed nieuws: de vijf olympische medailles die Marion Jones in Sydney 2000 behaalde, arriveren eerstdaags bij het Internationaal Olympisch Comité (IOC) in Lausanne. De Amerikaanse sprintbom ontmantelde zichzelf met haar dopingbekentenis vorige week en kondigde haar afscheid van de atletiek aan. Ze zal de vis zeer duur moeten betalen: al haar resultaten vanaf 1 september 2000 worden geschrapt, aldus het Amerikaanse antidopingagentschap, en alle medailles en prijzen is ze kwijt. Zo eist het Amerikaans Olympisch Comité 100.000 dollar aan premies terug. En als de internationale atletiekfederatie het hard speelt, moet Jones in het slechtste geval miljoenen dollars aan prijzengeld en startgeld inleveren.

Het overhandigen van de olympische medailles aan de rechtmatige eigenaars kan beginnen. Makkelijk gezegd. Het IOC zit zwaar verveeld met Ekatarina Thanou. De Griekse behaalde zilver op de 100 meter van Sydney 2000. In Australië was Thanou - officieel - niet gedopeerd, maar op de volgende Olympische Spelen, in haar thuisstad Athene, stond ze samen met de Griekse sprinter Konstantinos Kenteris in het centrum van een dopingschandaal. Thanou werd twee jaar geschorst.

Het IOC wil niet zomaar dopingzondaars belonen. 'Maar in Sydney 2000 was Thanou niet betrapt, dus officieel was ze toen niet gedopeerd. Juridisch ligt het moeilijk.'

Begin december hakt het IOC de knoop door. Als Thanou de gouden medaille niet krijgt, gaat de olympische titel zeven jaar na datum onverwachts naar de Jamaicaanse Tanya Lawrence - inmiddels gestopt met atletiek en tot nader order nooit in opspraak geraakt.

Een opmerkelijke stem in het welles-nietesdebat is die van Victor Conte, de dokter die het brein was achter de Balco-dopingaffaire. Conte: 'Marion Jones moet haar medailles houden.' Zijn redenering: 'De antidopingcontroles werken, grofweg gesteld, niet. Er zijn heel wat olympische records, wereldrecords en olympische titels die zijn behaald door atleten die doping namen.'

Negen medailles voor Ottey?

De les van Conte is anders niet diegene die het IOC voor ogen heeft: een nultolerantie op dopingvlak. Maar wat dan bijvoorbeeld met Merlene Ottey? De Jamaicaanse kan haar olympisch record - acht olympische medailles - nog aanscherpen met één bronzen medaille. Op de 100 meter in Sydney 2000 eindigde Ottey immers als vierde. Alleen: in 1999 testte ze positief op nandrolon. Ze werd geschorst, maar de internationale atletiekbond sprak haar vrij wegens procedurefouten.

Bron: Sportwereld.be
Who's next?
pi_53842612
Erg raar dat ze Thanou die medaille niet willen geven. In feite zouden ze dan haar zilveren ook moeten afpakken.
Je kunt niet zomaar de derde plek naar de eerste promoveren, en dan degene die tweede was op de tweede plek laten staan.
Doe dan gewoon geen gouden medaillewinnaar.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 09:14:05 #81
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_53856206
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 17:24 schreef Wombcat het volgende:
Doe dan gewoon geen gouden medaillewinnaar.
Ik denk dat het uiteindelijk zo ook zal gaan ja..
pi_53856359
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 09:14 schreef Hankster het volgende:

[..]

Ik denk dat het uiteindelijk zo ook zal gaan ja..
Maar dat is weer unfair voor de zuivere atleten in die finale (er van uitgaande dat die er toch wel waren)
pi_53901123
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 09:22 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Maar dat is weer unfair voor de zuivere atleten in die finale (er van uitgaande dat die er toch wel waren)
Als je daar niet vanuit wilt gaan (wat op zichzelf begrijpelijk is), moet je geen sportwedstrijden organiseren.
Ofwel je geeft de huidige nummer twee nu goud. Ofwel je moet concluderen dat het allemaal nergens over gaat, en je stopt er helemaal mee.
Maar niet zoiets halfzachts als "we vinden dat die het niet verdient heeft, want die is later betrapt op doping."
Er is nog een derde optie trouwens: als je dat idd vindt, dan moet je van iemand die op doping betrapt is, consequent alle resultaten schrappen.

Maar in feite is het allemaal vrij simpel (imo): Jones betrapt, dus nummer twee wordt goud, nummer drie zilver, nummer vier brons.
pi_53901447
Ach zowat de hele sport gaat naar de knoppe door die dope!
pi_53903580
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 02:00 schreef Labrador1974 het volgende:
Ach zowat de hele sport gaat naar de knoppe door die dope!
Klopt, Ik ben geen voorstander van doping, maar voor atleten staat een heleboel op het spel ook op het financieel vlak, dus ik kan goed voorstellen dat je opeens naar een paar 'hulpmiddelen' overstapt.

Ik geloof dus ook dat er in de voetbalsport ook voldoende wordt ingenomen, want 3 wedstrijden per week vergt ook een heleboel van je lichaam, net als atleten en wielrenners, maar daar hoor je weinig over.
pi_57743628
Ekaterini Thanou krijgt nu het zilver van Jones op de 100 meter van het WK in Edmonton in 2001.

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/athletics/7323112.stm

Als de IAAF deze stap al neemt, vrees ik dat ze het goud van Sydney ook krijgt.....
pi_57746830
quote:
Op maandag 31 maart 2008 19:46 schreef Leatherface het volgende:
Ekaterini Thanou krijgt nu het zilver van Jones op de 100 meter van het WK in Edmonton in 2001.

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/athletics/7323112.stm

Als de IAAF deze stap al neemt, vrees ik dat ze het goud van Sydney ook krijgt.....
Thanou heeft nou ook niet een clean sheet..
pi_57747227
quote:
Op maandag 31 maart 2008 21:41 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Thanou heeft nou ook niet een clean sheet..
Maybe, maar dit is gewoon the bottomline:
quote:
Yet IAAF spokesman Nick Davies said: "Legally, we had no other choice."

He added: "There was no evidence of Thanou committing any doping offence during the period in question, which leaves us with no alternative but to award the medal to her."
Je kunt niet anders.
pi_57748564
Technisch gesproken was er inderdaad geen andere optie.

Tenzij dit dan ooit weer overruled wordt door een wet waardoor bij iedereen die ooit op dope ie betrapt is alle voorgaande resulaten geschrapt worden.

Maar dat zal voorlopig wel niet ingevoerd worden. Rogge gaf ook al aan al die DDR-medailles niet te willen schrappen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')