harmonium is kleinerquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 14:35 schreef qonmann het volgende:
harmomium toch ?
Harmonium heeft 2 grote trappedalenquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 14:35 schreef qonmann het volgende:
harmomium toch ?
Orgelsquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 14:43 schreef qonmann het volgende:
het staat wel in een mooie kerk ....met een machtig orgel op de achtergrond
Nou, meer tips wordt lastig.quote:Het uiterlijk wat op een harmonium lijkende instrument brengt een klank voort die wat op die van het klokkenspel lijkt, maar een veel zachter timbre heeft. Aan dit timbre dankt het instrument zijn naam: het Franse ...... betekent "hemels".
De ..... heeft een bereik van vier octaven en is een geoctaveerd instrument: het klinkt een octaaf hoger dan genoteerd staat. Het instrument heeft een pedaal ter demping van de naklank.
De eerste ...... werd in 1886 in Parijs gebouwd door de harmoniumbouwer Auguste Mustel, die er patent op kreeg. Voorlopers waren de typofoon en de dulcitone, die door Mustels vader waren ontwikkeld en die in plaats van staven stemvorken hadden. Deze konden echter te weinig volume voortbrengen om geschikt te zijn als orkestinstrument.
Tsjaikovski was de eerste componist die de ..... een partij gaf in het symfonieorkest: in zijn ballet De Notenkraker (1892) heeft het een karakteristieke rol in de Dans van de suikerfee. Het instrument wordt sindsdien in het orkest regelmatig toegepast, vaak om een sprookjesachtige of dromerige sfeer te bewerkstelligen.
De ....... behoort in het orkest tot het slagwerk en wordt veelal door een pianist bespeeld.
De Fender Rhodes is een electrische variant van de .........
had ik moeten weten aangezien ik zelf vind dat ik veel van muzieksintrumenten weetquote:
ik ken het .tje even toequote:Op vrijdag 5 oktober 2007 14:54 schreef starla het volgende:
celesta!
Das de 6dequote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:23 schreef MadMaster het volgende:
Pleur ik Veterans Day er nog bij...
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:21 schreef joanie het volgende:
Thanksgiving
4 juli independance day
Halloween
Christmas
New Years Eve
Liberty day
Tussenstand deel 1036quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:21 schreef qonmann het volgende:
X-mas
Independent Day
Halloween
Easter
New Year
Labour day ?
Nopequote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:28 schreef joanie het volgende:
Uh Halloween niet?
Ja en ?quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:31 schreef Flitspaal het volgende:
New Year en New Years Eve zijn toch verschillend.
Ja ok, de verkeerde in bold gezet, had new year moet zijn ipv new years evequote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:31 schreef Flitspaal het volgende:
New Year en New Years Eve zijn toch verschillend.
Ah Oh OK!quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:35 schreef starla het volgende:
[..]
Ja ok, de verkeerde in bold gezet, had new year moet zijn ipv new years eve
hoe kan een avond (new year's eve) nu een feestdag zijn?quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:35 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Dan maak jij de 6 vol alz ze beiden NF zijn.
Nooit gezien of van gehoord .quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:50 schreef RoofingBurner het volgende:
Oh, Small World.
Typisch....net of we allemaal met klompen rondlopen. En hoe ziet een Amerikaans mannetje eruit? Te kort voor zijn gewicht zeker met een Big Mac tussen z'n worstevingertjes.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:52 schreef MadMaster het volgende:
Dit poppetje en z'n zusje in het laatste plaatje vertegenwoordigen Holland in 'It's A Small World' in de diverse Disney parken.
De Amerikaan is geportreteerd als een cowboy...quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:55 schreef starla het volgende:
[..]
Typisch....net of we allemaal met klompen rondlopen. En hoe ziet een Amerikaans mannetje eruit? Te kort voor zijn gewicht zeker met een Big Mac tussen z'n worstevingertjes.![]()
Zeker, ik ben groot van van de attractie, die trouwens schaamteloos gekopieerd is van de Efteling.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:55 schreef MadMaster het volgende:
Dat kon ik niet vragen, omdat dit mannetje in Orlando, Anaheim, Parijs en Tokyo voorkomt.
Niemand dit mannetje ooit gezien in een Disney-park vlak voordat je de trip van 'It's A Small World' verlaat?
sigaretje erbij ..en dan is het de marlborough manquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De Amerikaan is geportreteerd als een cowboy...![]()
Kijk, dat is tenminste representatiefquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De Amerikaan is geportreteerd als een cowboy...![]()
letterlijk, ik bedoelde de andere betekenis, maar die komt nog wel eens.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:56 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Hemelpoort.
Het muziekje is in beide gevallen zwaar irritant.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:58 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Zeker, ik ben groot van van de attractie, die trouwens schaamteloos gekopieerd is van de Efteling.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |