www.americanestates.nlquote:Op maandag 1 september 2008 15:25 schreef ursel het volgende:
Ben van plan om in februari voor 3 weken naar de buurt van Orlando te gaan.
3 jaar geleden ook gedaan met mijn schoonouders
Zaten toen op zo'n villa(golf)park bij kissimee.
Nu zag ik via d-reizen wel dit soort "villa's" te huur staan, maar vroeg me af of er ook nog andere (betere) sites te vinden zijn.
quote:
quote:Op donderdag 4 september 2008 14:27 schreef ursel het volgende:
[..]Reservering is ook al binnen..
3 weken Orlando it is..
Nemen zo'n 14 dagen flex pas van Universal erbij..
ff koekeloeren bij de Everglades.
Dagje Disney voor de kleine
www.usafunvacations.nl is ook goed, hebben we nu 2x bij geboekt.quote:
Daar heb ik ook goede verhalen over gehoord , heb deze keer alles (vlucht , auto en cruise) bij www.fly2florida.nl geboekt , vorige keer alleen de cruise bij hun geboekt en deze keer bijna alles .quote:Op zaterdag 6 september 2008 18:28 schreef JK het volgende:
[..]
www.usafunvacations.nl is ook goed, hebben we nu 2x bij geboekt.
Beetje prijzen vergelijken enz. en kijken wie je het meest wil helpen. Ik kreeg AE bijna niet aan de telefoon en USAFunvacations heeft me perfect geholpen en zijn niet te beroerd om je even terug te bellen als je een mailtje stuurt met een vraagje. Dan bellen ze je gewoon op en al stel je tijdens dat gesprek nog 30 vragen, het maakt ze niet uit.
Mja, binnen 2 dagen was alles rond en zijn alle vragen vrijwel direct beantwoord.quote:Op zaterdag 6 september 2008 18:28 schreef JK het volgende:
[..]
www.usafunvacations.nl is ook goed, hebben we nu 2x bij geboekt.
Beetje prijzen vergelijken enz. en kijken wie je het meest wil helpen. Ik kreeg AE bijna niet aan de telefoon en USAFunvacations heeft me perfect geholpen en zijn niet te beroerd om je even terug te bellen als je een mailtje stuurt met een vraagje. Dan bellen ze je gewoon op en al stel je tijdens dat gesprek nog 30 vragen, het maakt ze niet uit.
Van Fort Myers naar Key West is wel een grafend rijden , kan je beter onderweg vast Miami doen.quote:Op zondag 21 september 2008 20:25 schreef foetre het volgende:
Wij zijn van plan om volgend jaar oktober met z'n 6en naar Florida te gaan.
Het is natuurlijk nog giga ver weg maar een beetje plannen kan geen kwaad.
Wat vinden jullie van dit schema?
Aankomst Orlando vertrek Miami
2 nachten Orlando
2 nachten Clearwater beach
2 nachten Fort myers
2 nachten Key west
2 nachten Bahama's
3 nachten Miami beach
We zijn van plan om naar Seaworld,Wildnwet,Fifth Avenue en de Everglades te gaan . Zijn we nog iets vergeten wat we echt moeten doen behalve de andere pretparken?
Zijn de plaatsen clearwater en fort myers een beetje leuk qua restaurants en bars en centrum?
Want dat is voor ons toch wel redelijk belangrijk.
Nieuw zwempark Seaworl is wel een goed idee.Ik wilde miami juist als eindpunt houden omdat we daar vandaan weer richting huis vliegen.En 2 keer zelfde plaats vind ik ook ni echt makkelijk.quote:Op zondag 21 september 2008 21:10 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Van Fort Myers naar Key West is wel een grafend rijden , kan je beter onderweg vast Miami doen.
Je bent (maar) 2 dagen in Orlando en dan Sea World en wet 'n wild , Sea world okay , maar ga dan niet naar Wet 'n wild , maar een Disney zwempark of dat nieuwe zwempark van Seaworld.
Fifth Avenue is dat niet in New York ?
quote:In Naples kunt u o.a. een bezoek brengen aan de Fifth Avenue waar veel winkels, restaurants en bars zijn.
Ik zou wat langer naar Orlando gaan, vanaf daar kun je aardig wat leuke dingen doen (bijvoorbeeld ook Cape Cannaveral). Met het tempo wat je nu doet mis je een heleboel leuke dingen. Waarom 3 nachten Miami Beach als je net op de Bahama's geweest bent? En je onderschat de afstanden een beetje denk ik, Key West is een aardig eind rijden. Toen ik 2 weken in Florida was hebben we een week in Orlando gezeten en een week op de Keys. Vanaf die 2 plaatsen de meeste dingen kunnen bezoeken, alleen Miami niet. Maar dat lijkt me sowieso niet echt een boeiende stad om rond te hangen.quote:Op zondag 21 september 2008 20:25 schreef foetre het volgende:
Aankomst Orlando vertrek Miami
2 nachten Orlando
2 nachten Clearwater beach
2 nachten Fort myers
2 nachten Key west
2 nachten Bahama's
3 nachten Miami beach
We zijn van plan om naar Seaworld,Wildnwet,Fifth Avenue en de Everglades te gaan . Zijn we nog iets vergeten wat we echt moeten doen behalve de andere pretparken?
Zijn de plaatsen clearwater en fort myers een beetje leuk qua restaurants en bars en centrum?
Want dat is voor ons toch wel redelijk belangrijk.
Erg gehaast. 2 nachten in Orlando, dan heb je er 1 hele dag, tenzij je om 07:00 aankomt, maar dat lijkt me niet.quote:Op zondag 21 september 2008 20:25 schreef foetre het volgende:
Mischien heb je wel gelijk.Ik kan het nog veranderenquote:Op maandag 22 september 2008 08:26 schreef matthijst het volgende:
[..]
Erg gehaast. 2 nachten in Orlando, dan heb je er 1 hele dag, tenzij je om 07:00 aankomt, maar dat lijkt me niet.
Fort Meyers -> Key West is bijna 6 uur rijden.... Dat allemaal om er 1 dag te lopen zou ik niet doen.
Zou zelf zoiets doen:
4/5 Orlando (Seaworld/Dicovery Cove, Typhoon Lagoon (Aquatica is kut), Cape Canaveral, Random park)
2 Fort Lauderdale (Sawgrass Mills outletbende bv.)
3 Key West (lange rit, dingen te zien onderweg...
3/4 Miami Beach
Àfgelopen zomer zelf zo gedaan:
3 Miami Beach
3 Key West
3 Fort Lauderdale
3 Daytona Beach
7 Orlando
Verslag:
http://mthalen-florida.blogspot.com
Bedenk ook dat doordat al dat gereis tussendoor je erg weinig volle vakantiedagen hebt. 2 nachtjes Bahama's is leuk, maar eigenlijk zit je er dan maar 1 volle dag, de andere 2 dagen zijn aankomst en vertrekdagen.quote:Op maandag 22 september 2008 12:16 schreef foetre het volgende:
[..]
Mischien heb je wel gelijk.Ik kan het nog veranderen
Maar wij zijn iig geen parkmensen enzo dus daarom blijven we ni lang in Orlando.
En de vrouwen wilde perse naar de bahama's
Nee, OK, maar "iedereen" vindt zo'n beetje Seaworld wel geinig...quote:Op maandag 22 september 2008 12:16 schreef foetre het volgende:
Maar wij zijn iig geen parkmensen enzo dus daarom blijven we ni lang in Orlando.
En de vrouwen wilde perse naar de bahama's
Hij vliegt op Orlando, dus kost verder geen moeite. En vanaf Orlando kun je nog wel een aantal leuke tripjes maken met de auto (bijvoorbeeld Cape Cannaveral)quote:Op maandag 22 september 2008 13:34 schreef matthijst het volgende:
[..]
Nee, OK, maar "iedereen" vindt zo'n beetje Seaworld wel geinig...
Punt is vooral dat je anders praktisch voor jan l. naar Orlando rijdt, aangezien er buiten de parken weinig te doen is, vind ik.
quote:Amsterdam - Orlando 13u vliegen 20u aankomst
Orlando-clearwater 1.45 uur rijden
Clearwater beach 3 nachten (Trip seaword)
Clearwater - Key west (8.45 uur rijden)
Key west beach 3 nachten
Key west - Miami 4 uur rijden
miami 3 nachten ( Everglades)
Miami - Bahama's half uur rijden 5 uur varen 7.45 vertrek 13u aankomst
Bahama 3 nachten
Bahama's-Miami airport half uur rijden 5 uur varen 16.45 vertrek 22.00 aankomst
miami airport 1 nacht
miami- amsterdam 13 uur vliegen 07.00 aankomst
quote:Op maandag 22 september 2008 15:58 schreef matthijst het volgende:
Amsterdam - Orlando 13u vliegen 20u aankomst
Orlando-clearwater 1.45 uur rijden
Bedoel je dat je na aankomst nog naar Clearwater wilt rijden
Yep
Clearwater beach 3 nachten (Trip seaword)
Waarom zal wel Orlando bedoelen? Of wou je echt van Orlando naar Clearwater op en neer?
Heen en weer voor pretpark 3 uur bij mekaar zelfs in nederland is het nog meer.Orlando zelf trekt me totaal niet dus
Clearwater - Key west (8.45 uur rijden)
Lijkt me erg optimistich om dat in 1 dag te doen. Het kan natuurlijk wel, maar is echt een klote-eind rijden over matige wegen waar je niet hard mag... Saaaaaaaaaaaaai ook
Daarom rijden we er ook heen trek er een hele dag voor uit en we hebben meerdere chauffeurs
Key west beach 3 nachten
3 nachten, mooi idd.
hehe toch nog iets goeds in me schema![]()
Key west - Miami 4 uur rijden
miami 3 nachten ( Everglades)
Volgens mij kom je, als je vanaf Clearwater komt, praktisch door die Everglades heen. Dan kan je imho beter bij Naples, of nog wat lager, overnachten en dan de dag erop vroeg weg en via Everglades naar Key West rijden...Goed idee nachtje bahama's eraf .Welke plaats zal ik aandoen vlakbij de everglades
Miami - Bahama's half uur rijden 5 uur varen 7.45 vertrek 13u aankomst
Bahama 3 nachten
Bahama's-Miami airport half uur rijden 5 uur varen 16.45 vertrek 22.00 aankomst
miami airport 1 nacht
miami- amsterdam 13 uur vliegen 07.00 aankomst
Wat zoeken ze op de Bahama's? Het klinkt wel leuk, maar zou zelf geen 4 dagen verkloten met zoiets als je in Florida op zich genoeg strand en zwembaden hebt.
Het zijn nu 3 dagen.Maar vallen de bahama's echt nou zo tegen?Het gaat ze idd om zon zee en strand maar is miami beach en bahama's dan echt 1 pot nat?
Thnx goed idee dat word hotel bij het vliegveld.quote:Op maandag 22 september 2008 16:25 schreef Blik het volgende:
Meteen doorrijden naar Clearwater kun je echt vergeten, als je om 20:00 aankomt op het vliegveld ben je rond 21:00 rond de douane heen. Maar dan moet je nog je auto ophalen wat zeker meer dan uur duurt en dan nog een stuk autorijden. Dan kun je beter een nacht in een hotel bij het vliegveld nemen, en de dag erna meteen naar Sea World toe en dan laat in de middag naar Clearwater rijden.
Op zich zijn de Bahama's natuurlijk heel mooi, blauw water, mooie stranden etc. Echter kost het je zoveel extra tijd en gedoe om 3 dagen op een eiland te zitten, terwijl je op de Keys ook prachtig kunt snorkelen en zwemmen. Je kunt je afvragen of het de moeite waard is, persoonlijk zou ik er alleen naartoe gaan als je er ongeveer een week kunt zitten.
Welke plaats is tussen orlando en everglades het leukst qua zon zee strand uitgaansmogelijkheden en bezienswaardigheden?quote:Op maandag 22 september 2008 17:51 schreef matthijst het volgende:
Vanaf Naples kan je de 41 door de Everglads nemen...
http://www.naples-florida.com/beach.htm
Clearwater -> Naples is 280km
Naples -> Key West is 400km
Ging je met vrouwen? Dan kan je alleen daarom in Orlando al een dagje extra inplannen: Outletshoppenquote:Op dinsdag 30 september 2008 10:09 schreef foetre het volgende:
[b]Zo dit schema is voor 99% zeker.
We hebben nu de plaatsen hotels en activiteiten in een schema gezet.
Zijn er nu op of aanmerkingen over?
We gaan idd met vrouwen maar 1 dag Orlando vinden we meer als zat shoppen doen ze maar lekker in nederland.quote:Op dinsdag 30 september 2008 11:41 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ging je met vrouwen? Dan kan je alleen daarom in Orlando al een dagje extra inplannen: Outletshoppen
Hoe wil je naar Dry Tortugas? Vliegtuig of met de boot? Met de boot is IHMO de moeite niet waard: halve dag onderweg.
Ah, OK, als je niet van 'Amerikaanse' kleding houdt zit er wat in. Anders kun je je daar nl. aardig uitleven en kelding aanschaffen voor een fractie van de verkoopprijs in NL...quote:Op dinsdag 30 september 2008 11:45 schreef foetre het volgende:
We gaan idd met vrouwen maar 1 dag Orlando vinden we meer als zat shoppen doen ze maar lekker in nederland.
Vliegen met zo'n watervliegtuigje is wel erg cool. Dat eiland is weinig spannends, beetje snorkelen en ff dat fort bekijken, verder niks te doen...quote:Dry Tortugas met vliegtuig maar we kijken nog ff daar hoe of wat moet natuurlijk wel de dolllars waard zijn
Maar et is dus niet echt de 199 dollar waard?quote:Op dinsdag 30 september 2008 11:55 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ah, OK, als je niet van 'Amerikaanse' kleding houdt zit er wat in. Anders kun je je daar nl. aardig uitleven en kelding aanschaffen voor een fractie van de verkoopprijs in NL...
[..]
Vliegen met zo'n watervliegtuigje is wel erg cool. Dat eiland is weinig spannends, beetje snorkelen en ff dat fort bekijken, verder niks te doen...
Mischien gaan we wel ff langs maar ga geen hele dag ervoor uit trekken.Paar goedkope nike's kan nooit kwaadquote:Op dinsdag 30 september 2008 21:14 schreef JK het volgende:
'Shoppen doen ze maar lekker in Nederland' ???
Weet je hoeveel het scheelt met de prijzen in Nederland????
Bij de Outlets heb je ook Nike shops met clearance sales, heb nog nieuwe nikes gehaald voor 50 dollar die je hier in Nederland voor ik denk 90 euro mee mag nemen.
Af en toe moet je een vrouw ook een beetje laten shoppen.
Als je overigens niet van shoppen houd, vermijd dan de Aventura Mall in Miami, dat is meer kleding dan andere dingen, ik vond 'm in elk geval vies tegenvallen, maar misschien ook wel omdat we al genoeg hadden geshopt en genoeg kleding hadden gekocht. Doe mij maar de Florida Mall in Orlando als ik mag kiezen tussen beide
Pas heb je geen fuck aan, dat snappen ze niet...quote:Op maandag 3 november 2008 13:06 schreef ursel het volgende:
Kheb nog een vraag overigens.
Wij nemen de kleine van 3 mee.
Ik weet dat hij voor Amerika zijn eigen paspoort moet hebben en is reeds al aangevraagd.
Ziektekosten pas lijkt me ook voor de hand liggend uiteraard.
Maar zijn er nog meer zaken waar ik rekening mee moet houden?
quote:Op maandag 3 november 2008 13:44 schreef matthijst het volgende:
[..]
Pas heb je geen fuck aan, dat snappen ze niet...
Je zou voor de gein eens moeten kijken of ze een of ander internationaal nummer hebben dat ze in Amerika kunnen invullen als Verzekeringsmaatschappijnummer...
Afgelopen zomer in Daytona bij een dokter geweest, pasje bij de hand, maar hadden ze niks aan. Dus vrolijk $450 aftikken en achteraf maar zien dat je het terugkrijgt.
Uiteraard gaat dat dan weer niet zo makkelijk bij die honden van de verzekering, met van die veredelde mongooltjes op de helpdesk.
quote:Op woensdag 21 januari 2009 18:23 schreef JK het volgende:
Is je ESTA al goedgekeurd Ursel???
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |