Die ladderquote:Op maandag 15 oktober 2007 22:36 schreef DutchGooner het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=sWsNIDofuPI
Ze halen de kliko's gewoon leeg
Wel zonder helmen deze keer
quote:Football hooligan arrests rise 8%
Arrests for football hooliganism have risen for the first time in four years, according to Home Office figures. Almost 3,800 people were held last season - 300 (8%) more than in 2005/06. Public disorder and missile throwing was up, but violent disorder fell.
The Home Office said the rise was the result of a "tougher police approach to anti-social and disorderly behaviour".
The club with the most fans arrested was Manchester United (195), followed by Chelsea (135) and Sunderland (119). Newcastle and Tottenham came next in the list, both with 117. The figures show that total attendance at football matches involving English and Welsh clubs and international teams increased by 5% to more than 38.6 million last season.
The Home Office said the 3,788 arrests represent just 0.01% of spectators.
Banning orders
Among the overall figure, arrests for public disorder leapt by 25% to 1,700. But the number of arrests for violent disorder fell to 337, the lowest ever figure, from 358 in 2005/06.
Tottenham had the most fans arrested for this offence (30), while Manchester United had the most held for public disorder (98). Arrests for racist chanting dropped from 55 to 41, but those for throwing missiles rose from 68 to 97. The number of football banning orders imposed in 2006/07 was down by a third to 644.
There were 3,203 hooligans subjected to the orders on 9 August, down from 3,387 in 2005/06, all of whom were prevented from attending domestic and international matches. The most banning orders were at Leeds United, after an extra 30 were handed out in the course of the season to take their total to 118. Cardiff City had the second-most with 114, followed by Millwall (111) and Stoke City (102).
'Great progress'
Home Office minister Vernon Coaker said he was "pleased" to see fewer arrests for violent disorder. "Great progress has been achieved in recent years which have helped us to achieve a 46% decrease in arrests for football violence in the last three seasons," he said. Mr Coaker added that he was particularly encouraged by the effectiveness of football banning orders.
"Overall arrests represent 0.01% of all seats sold," he said. "I am pleased that the police are targeting the kind of low-level anti-social behaviour that can spoil the football experience for fans."
Zeg dat wel, charges rond de hoofdingang, autoruiten ingeslagen en brandjes gesticht.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:22 schreef denthemen het volgende:
Weet niet of het nu nog bezig is maar net wat incidenten rond onze grafrombe
Hoeveel tonnen aan politie-inzet kost dit? Alleen daarom zou John Jaakke al op moeten stappen!quote:Op zondag 21 oktober 2007 18:48 schreef denthemen het volgende:
http://www.zuidh.nl/films-2007/Rellen-anti-bestuur.wmv film van gisteravond
Veel telefoontjes de lucht inquote:Op zondag 21 oktober 2007 18:48 schreef denthemen het volgende:
http://www.zuidh.nl/films-2007/Rellen-anti-bestuur.wmv film van gisteravond
Maatjes van mij wilde ook blijven kijken bij de hoofdingang, jeej lekker kijken naar geschreeuwquote:Op zondag 21 oktober 2007 22:37 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Veel telefoontjes de lucht inweinig actie.
Ga je zondagquote:Op maandag 22 oktober 2007 01:04 schreef Jasza het volgende:
[..]
Maatjes van mij wilde ook blijven kijken bij de hoofdingang, jeej lekker kijken naar geschreeuw![]()
Loop dan gewoon door![]()
Ik had me verslapen dus neequote:
Als dat maar goed gaat...quote:Op maandag 22 oktober 2007 12:41 schreef Silenus het volgende:
[..]
FOK komt met een delegatie van vier man ongeveer.![]()
quote:Op maandag 22 oktober 2007 12:41 schreef Silenus het volgende:
[..]
FOK komt met een delegatie van vier man ongeveer.![]()
quote:Roda-supporters gestraft
De eerste twee Roda-supporters zijn gisteren door de politierechter in Maastricht veroordeeld voor openbare geweldpleging tijdens de thuiswedstrijd tegen Sparta op 21 oktober 2006.
Conform de eis van de officier van justitie kreeg de één een taakstraf van zestig uur en de ander een geldboete van 420 euro.
Eerder deze maand werden al twaalf Sparta-supporters veroordeeld voor hun aandeel in de ongeregeldheden.
De rellen konden zich voordoen omdat Sparta-supporters op de alleen voor de Roda-aanhang gereserveerde westtribune zaten. Zij hadden speciale losse kaartjes van 2,5 euro bemachtigd.
Daarmee kregen de in neutrale kleding gestoken Rotterdammers toegang tot het thuisvak van Roda en kwamen zij niet terecht in de speciaal voor hen bestemd, afgesloten vak.
Dat resulteerde in confrontaties.
Daarvoor werden op 11 oktober al twaalf Sparta-fans veroordeeld.
Zij kregen straffen uiteenlopend van 350 uur geldboete tot een taakstraf van zestig uur. Vijf Rotterdammers werden vrijgesproken omdat zij geen ‘significant’ aandeel in het geweld hadden, één zaak werd aangehouden.
Nu zijn dus ook de eerste Rodasupporters veroordeeld. Een cliënt van advocaat Björn Jegers kreeg zestig uur taakstraf. Volgens Jegers heeft een agent verklaard dat hij zijn cliënt van videobeelden herkent. „Maar een andere supporter heeft verklaard dat hij op een foto stond waarvan de agent beweerde dat het mijn cliënt was. Deze was wel in het stadion, maar deed niet mee aan het geweld.”
De politierechter dacht daar gisteren anders over. Volgens Jegers’ kantoorgenoot Peter van Geelkerken gaat de Kerkradenaar waarschijnlijk in beroep. „Het is wrang. Vijf Sparta-supporters die zich in het Roda-vak begaven terwijl ze wisten dat daar ellende van zou komen, worden vrijgesproken.”
Advocaat Ivo van de Bergh van de tweede veroordeelde Rodasupporter weet nog niet of zijn cliënt in beroep gaat.
De vonnissen tegen de twee Limburgers lijken geen gunstig voorteken voor een tiental andere Roda-supporters. Hun zaak werd op verzoek van hun advocaten uitgesteld voor het horen van getuigen. Van Geelkerken: „De politie heeft te lang gewacht met ingrijpen. Wij willen onder meer de veiligheidscoördinator horen.” Datzelfde geldt voor Roda-directeur Huub Narinx, die verklaarde dat ook de Kerkraadse club blaam treft omdat de Spartanen nooit op de westtribune hadden mogen belanden.
Twaalf Roda-supporters hebben hangende het juridische traject al een voorlopig stadionverbod van de KNVB gekregen.
Bron: LD
quote:Heracles-fans vast voor slaan van man uit Nes
Gepubliceerd op 24 oktober 2007, 10:24
Laatst bijgewerkt op 24 oktober 2007, 10:29
Heerenveen - Vijf mannen uit Twente zijn zaterdag aangehouden op verdenking van openlijke geweldpleging en zware mishandeling van een 23-jarige inwoner van Nes (Boarnsterhim).
De drie inwoners van Almelo (18, 19 en 21 jaar), 25-jarige inwoner van gemeente Almelo en 21-jarige inwoner van de gemeente Vriezenveen sloegen en schopten de man uit Nes na afloop van de wedstrijd Sc Heerenveen - Heracles.
Het 23-jarige slachtoffer liep na de met 9-0 door Heerenveen gewonnen wedstrijd naar zijn auto bij het station. Zonder aanleiding mishandelde een groep Heracles-aanhangers de man op de Kleine Kerkstraat in Heerenveen.
quote:WERE YOU THERE? SEND US ANY MOBILE PHONE FOOTAGE OR PICTURES BY CLICKING HERE. WEL'LL PUBLISH THE LOT.
Ben ik een wedstrijd te vroeg daar geweest, vorige week nl. naar Millwall - AFC Bournemouth geweest, maar daar was niks gebeurd.quote:Op zondag 28 oktober 2007 11:29 schreef DRD het volgende:
Gisteren Leeds - Milwall: http://www.yorkshireeveni(...)t-Leeds-v.3422217.jp
Vooral bussen zonder ruiten.
quote:Biometrieproef in voetbalstadions mislukt
Een proef met vingerafdrukcontrole in drie voetbalstadions is volgens de KNVB mislukt. De bond roept biometriebedrijven op tot snellere systemen.
Tijdens de proef, die door TNO in opdracht van de KNVB werd gehouden, bleek het te makkelijk om de vingerafdrukscanners te foppen. Dat kon bijvoorbeeld als stadionbezoekers wat wax op hun vingers deden. Ook bleek dat de scanners niet snel genoeg werkten, zodat de rijen te lang zouden worden.
De vingerafdrukcontrole was bedoeld als extra hulpmiddel bij het weren van hooligans met een stadionverbod. De pilot, die vorig jaar van start ging, liep in De Kuip in Rotterdam, het Gelredome in Arnhem en de Amsterdam ArenA. Er deden enkele honderden vrijwilligers mee. Elke deelnemende supporter werd bij binnenkomst gevraagd zijn vinger op een scanner te houden.
De doorstroomsnelheid van supporters was tijdens de proef te traag, vertelt KNVB-woordvoerster Renske Bruinsma. "Wij hadden die gesteld op maximaal drie seconden, maar het bleek dat de scanners pas waterdicht zouden zijn als ze per supporter acht seconden de tijd zouden krijgen. Dat vinden we te lang, omdat er dan te lange rijen en irritaties ontstaan." De scanners lieten 15 tot 20 procent van de mensen onterecht door.
De voetbalbond vindt dat vingerafdrukcontrole best een goede oplossing kan zijn, alleen zijn de kinderziektes er nog onvoldoende uit. Tijdens een internationaal congres over biometrie in Londen deed de KNVB deze week dan ook een oproep aan de leveranciers van vingafdruksystemen om te zorgen voor snellere en betere technieken. "We hopen dat dit leidt tot een vervolg", aldus Bruinsma.
Over andere vormen van biometrie denkt de voetbalbond nog niet. "Voor deze proef hadden we al een onderzoek gehouden en daaruit bleek dat vingerafdrukcontrole het beste zou zijn." De voetbalbond overweegt nog niet toegang te vragen tot de digitale vingerafdruk zodra deze op de chip op het paspoort komt te staan. Dat is naar verwachting over enkele jaren het geval." Maar we houden wel alle ontwikkelingen in de gaten."
Vitesse is al gestopt met de proef, Ajax en Feyenoord gaan wel verder met een eventueel vervolg van het project. Bruinsma: "We gaan door als de techniek is verbeterd. Dan gaan we opnieuw testen. Daar willen we graag op wachten."
Er zijn circa 1200 voetbalsupporters met een stadionverbod in Nederland. Als volgend jaar een nieuwe wet is werking is getreden moeten hooligans met een stadionverbod zich tijdens duels van hun club verplicht melden bij de politie.
Waarom maak jij een foto van je drol?quote:Op zondag 28 oktober 2007 11:41 schreef RD4 het volgende:
[..]
Ben ik een wedstrijd te vroeg daar geweest, vorige week nl. naar Millwall - AFC Bournemouth geweest, maar daar was niks gebeurd.
http://partyflock.nl/album/708258/2007149.html
Ik d8 dat ik Salomon Kalou had gezien bij Chelseaquote:Op zondag 28 oktober 2007 14:36 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Waarom maak jij een foto van je drol?!
Ik heb de Balkan, Rusland, Polen en NL hier op de PC staan.quote:Op zondag 28 oktober 2007 21:54 schreef De_Ananas het volgende:
Trouwens, net was International Football Factory over Schotland op tv. Volgens mij zat Schotland niet bij die uitzendingen die op youtube stonden?
quote:Rellen overvallen bewoners Genverberg
ZWOLLE - In het doorgaans zo rustige appartementencomplex De Genverberg, pal aan de stadsgracht, keken de bewoners dinsdagavond tegen negenen raar op toen de Mobiele Eenheid hun woningen omsingelde.
Wat bleek? Aan de achterzijde van het complex had de ME de pakweg vijftig Deventer hooligans in het nauw gedreven en omsingeld. De van alle zijden toegesnelde ME reed de groep raddraaiers klem en zette ze vast achter het appartementencomplex.
De bewoners hingen massaal uit het raam en over de randen van het balkon. Een echtpaar, dat niet met naam in de krant wil, slaat vanaf het balkon op etage drie gade hoe de ME de ‘voetbalsupporters’ in bedwang houdt.
„Ik hoorde om een uur of negen opeens een enorm kabaal en allemaal blaffende honden. Het horen en zien verging me. Toen keek ik uit het raam en stonden er zo’n vijftig jongens die werden omsingeld door ME.“
Twee-aan-twee werden in de anderhalf uur die volgden de arrestanten een geblindeerde bus ingeleid.
De ME hield nieuwsgierigen, waaronder veel Zwolse jongeren, op afstand met behulp van politiehonden.
Schade lijkt er, afgezien van wat kapotgegooid glas, in de stad niet te zijn.
Bron: De stentor
PSV kreeg lucht dat een 60tal van Haarlem met de trein was. PSV stond na de wedstrijd schijnbaar op 't station. Politie stond er ook, Haarlem groep werd een bus in gewerkt waarna een spiegel gesloopt is/werd en de hele bus naar het woutenbureau kon.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 08:19 schreef Superheld het volgende:
Ook haarlemmers in eindhoven opgepakt
Ow die bus kwamen we tegen onderweg... Was een vrij dooie boel daarbinnenquote:Op woensdag 31 oktober 2007 11:41 schreef DarkShine het volgende:
PSV kreeg lucht dat een 60tal van Haarlem met de trein was. PSV stond na de wedstrijd schijnbaar op 't station. Politie stond er ook, Haarlem groep werd een bus in gewerkt waarna een spiegel gesloopt is/werd en de hele bus naar het woutenbureau kon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |