e5-e7quote:
sssst.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:55 schreef Maximus.Proximus het volgende:
Het is niet netjes om een fantopic over jezelf te openen.![]()
Iemand anders kan ik niet voorstellen die fan zou moeten zijn van P.H. Donner.
Kan hij zingen dan? Geef mij maar Ziggaman! (yeah, yeah, yeah.....yeah, yeah yeah).quote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:45 schreef Aoristus het volgende:
Ik vind Michael Jackson beter zingen
Dat weet ik niet. Maar zijn roepnaam is Piet Hein. Vandaar.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 18:06 schreef Autodidact het volgende:
Staan die haakjes ook op zijn paspoort?
(Jan) Piet Hein.
Yep, helemaal mee eens.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:54 schreef Yi-Long het volgende:
Donner vind ik een waar toonbeeld voor alles wat er mis is met politiek Den Haag: oud, vastgeroest, koppig, betweterig, en anderen de eigen waarden op willen leggen ten koste van andermans persoonlijke vrijheden.
Eveneens als de "we moeten terug naar de jaren '50" motto.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:54 schreef Yi-Long het volgende:
Donner vind ik een waar toonbeeld voor alles wat er mis is met politiek Den Haag: oud, vastgeroest, koppig, betweterig, en anderen de eigen waarden op willen leggen ten koste van andermans persoonlijke vrijheden.
Ik vind hem supersterk. Ik weet niet precies waar jij op doelt met die Islam, wellicht over zijn "sharia" statement.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 18:41 schreef Zwaardvisch het volgende:
De Donner-familie is zo'n beetje de Nederlandse variant op de Kennedy-dynastie. Ik geloof ook dat hij ergens een plekje heeft in het op die familie gebaseerde Ontdekking van de Hemel.
Ik heb er nog over gedacht bij de verkiezingen op hem te stemmen, maar zijn uitspraken over de Islam en zijn houding tegenover het TBS-stelsel hebben me daar van weerhouden. Toch is Donner wel de minister zoals ik hem graag zie: iemand die om zes uur opstaat om op het ministerie stukken door te nemen.
Hij is ook geen volksvertegenwoordiger. Maar dat wijzigen had hij ook beter niet kunnen doen voor zover hij zich niet aan de regels heeft gehouden.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 18:36 schreef Bushmaster het volgende:
TS ga je mond met zeep spoelen. Het is een leugenaar en een bedrieger. Zelfs de transcripts van het overleg in de Tweede Kamer wijzigt hij eigenhandig. Zo'n corrupt persoon is geen volksvertegenwoordiger.
Maxime Verhagen is absoluut eloquent.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 18:20 schreef Burghardt het volgende:
Nou, wat betreft het begenadigd spreker zijn moet je toch wel erkennen dat hij Maxime Verhagen voor zich moet laten.
[afbeelding]
Tevens is hij ook een begenadigd dolfijntrainer.
Bronquote:'Vast contract is een smeltende ijsschots'
AMSTERDAM - Minister Piet Hein Donner (Sociale Zaken) waarschuwt partijen, zoals vakbonden en de PvdA, die kritiek spuien op kabinetsplannen om het ontslagrecht te hervormen.
"De ommuurde burcht van de vaste arbeidsovereenkomst schrompelt. Het is als een ijsschots die naar het zuiden afdrijft en steeds verder smelt. Blijven we op die ijsschots zitten of bouwen we een boot?" aldus Donner.
De CDA-bewindsman hield donderdag zijn betoog tijdens een debat over solidariteit in Amsterdam. Daar stelde hij dat het blijkbaar makkelijker is om een karikatuur te maken van de kabinetsvoorstellen dan ze te bestrijden met argumenten.
"Tot nu toe hoor ik geen voorstellen of alternatieven; ik hoor alleen wapengekletter en een 'nee' tegen iedere wijziging van het ontslagrecht. Ook als het een verbetering is."
Voorstellen
Het kabinet heeft deze zomer voorstellen voorgelegd aan werkgevers en vakbonden om de ontslagvergoedingen te maximeren. Werkgevers die de vergoeding betalen, hoeven voor het ontslag geen toestemming meer te vragen bij de rechter of het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI). Dit tast volgens regeringspartij PvdA en de vakbeweging de rechtsbescherming van werknemers te veel aan.
Maar volgens Donner stelt de huidige rechtsbescherming niet veel voor. Aan het einde "van een lange, pijnlijke procedure" volgt nu in 95 procent van de gevallen toch ontslag en in de helft ook zonder ontslagvergoeding. Tegelijkertijd vormen de onzekerheid, kosten en duur van de procedure voor werkgevers een belangrijk obstakel om personeel in vaste dienst te nemen.
Kwetsbaar
De minister wees erop dat nog veel mensen aan de kant staan. Vooral personen met een kwetsbare arbeidsmarktpositie, zoals ouderen, laaggeschoolden en gehandicapten.
Terwijl volgens hem met de vergrijzing zo veel mogelijk mensen aan de slag moeten, willen voorzieningen als de AOW betaalbaar blijven. Ook worden steeds meer mensen afhankelijk van tijdelijke baantjes.
Paradijs
"Is het solidariteit om het ommuurde paradijs van de vaste arbeidsovereenkomst te vuur en te zwaard te verdedigen?" vroeg Donner. "Mogen we van werkenden niet vragen om wat in te schikken ten gunste van mensen die nog geen (vaste) baan hebben?"
Volgens hem is hervorming juist solidariteit met wie nu buiten de arbeidsmarkt staat en wordt met onder meer scholing en een wettelijke ontslagvergoeding echte rechtsbescherming geboden
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 11:20 schreef Hexagon het volgende:
Meestal en ik het niet eens met die kerel. En helaas staat hetgene waar ik me het meest in kan vinden nu op losse schroeven (ontslagrecht).
Maar als persoon an ik m wel waarderen. Ik heb hem bij een of ander jongerendebat wel eens in het echt meegemaakt en dan is het eigenlijk helemaal niet zo'n stijve hark als op TV. Best een grappige kerel die leuk is om naar te luisteren.
Idd.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:54 schreef Yi-Long het volgende:
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 23:12 schreef Jurgen21 het volgende:
Wie opent een Jan Schinkelshoek-fantopic? Ik vond hem zonet meesterlijk in NOVA Politiek![]()
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 13:25 schreef SCH het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik het een bijzondere en fascinerende man, zijn eigenzinnigheid bevalt me.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 18:32 schreef OFfSprngr het volgende:
Gister gezien bij Nova wat een ongelovelijk ondemocratische omhoog gevallen kut christen zeg, alles moet maar door de politiek geregeld omdat de kiezer toch maar een domme mongool is.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 19:13 schreef OFfSprngr het volgende:
Dat hoef je nog niet te laten blijken door een totale minachting van de democratische stelsel.
Persoonlijk zou ik het liefst zelf alles zelf beslissen, iig zoveel mogenlijk en ookal komt het dan niet geheel overeen met mijn eigen wens dan zullen we ten minste uniform zelf voor hebben gekozen, dan worden de daadwerkelijke problemen aan gepakt, hoeveel jaar lopen mensen al te klagen over buitenlanders?, als er een direct democratie was geweest hadden we compleet buiten de bestaande grote partijen om al lang maatregelen kunnen treffen.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 19:25 schreef OFfSprngr het volgende:
Tja, maar als alleen al het volk inspraak had op de punten waarop de politiek moet gaan discuseren ben je al een stuk verder en hadden we jaren geleden al onderwerpen besproken als integratie en alles.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 19:27 schreef Jurgen21 het volgende:
Probeer als lokale politieke partij maar eens een poltieke discussieavond te organiseren. Er komt niemand opdagen. Nul komma nul. Aan de ene kant zaniken mensen dat ze te weinig invloed hebben en als ze dan invloed kunnen uitoefenen, dan geven ze niet thuis![]()
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 19:29 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Omdat de politiek en ambtenaren toch hun reet afvegen met wat het volk zou willen. Ze doen net alsof ze luisteren, vegen hun reet ermee af om die vervolgens weer lekker zacht op het pluche te planten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |