Ik heb altijd het idee dat mensen die dat soort openbare en grootse gebaren nodig hebben om hun liefde te verklaren aan de ander meer zichzelf proberen te overtuigen dan die ander.
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 12:05 schreef Alcarin het volgende:[..]
Daar is geen filmpje van. Het hele spektakel hoeft namelijk helemaal niet. Het moet gewoon spontaan gaan, desnoods tijdens de afwas inderdaad.
Hoe ik het me voorstel: als we later groot zijn, en we wonen samen. We zijn iets aan het doen (laten we de afwas als voorbeeld nemen), ik krijg zo'n maffe golf van verliefdheid door me heen (
![]()
), en vraag hem gewoon of 'ie met me wil trouwen. En hij zegt ja, want ik weet toch wel dat hij met me wil trouwen
Of andersom, hij vraagt mij. Maakt me geen donder uit hoe hij het doet, als we maar alleen zijn, en het maar echt is. Geen rozen/kaarsen/liedjes of andere cliche troep.
En het weekend dat erop volgt gaan we ringen uitzoeken, of zoiets klefs
Dat is bij ons een haast jaarlijks terugkerend ritueel.
Tijdens de afwas, tijdens een ruzie, als ik weer eens op mijn plaatwerk gegaan ben omdat ik iets doms deed, als hij weer eens totaal de weg kwijt is (letterlijk
![]()
), gewoon kleine dingetjes waarbij je je ineens realiseert dat je nog heel veel van dat soort momenten samen wilt meemaken.
Dan vraagt hij mij, of ik hem en dan zijn we helemaal
![]()
en gaan we ringen uitzoeken en lekker uit eten. En dan tijdens het eten plannen maken over hoe en waar en wie erbij mag zijn en nemen we ons vast voor om diezelfde week nog naar het stadhuis te gaan om e.e.a. te regelen omdat we het deze keer écht gaan doen.
Dat wordt vervolgens vergeten en een paar maanden later vinden we die boekjes met trouwringen ergens onderop een rommelstapel en besluiten we dat trouwen helemaal niet nodig is. We zijn zo ook gelukkig.
Tot een jaar later ik weer op mijn smoel ga over dat rottige drempeltje in de hal dat al vier jaar op dezelfde plek zit maar waar mijn motoriek maar niet aan kan wennen
![]()
of hij het presteert om tijdens het afwassen een enorme vloedgolf te produceren door een grote pan rechtop in de afwasbak te drukken
![]()
en dan begint het weer van voren af aan.
Het is voor ons eigenlijk meer de bevestiging dat we met elkaar verder willen dan dat we echt willen trouwen. Als je nog steeds vlinders in je buik krijgt van de blik in de ogen van je partner als hij voor de 1001e keer datzelfde domme dingetje gedaan heeft dan weet je dat het goed zit.