vind ik prima.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 23:24 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je komt wel een beetje naïef op mij over....
Ghost was ooit mijn meest favoriete applicatie.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 23:32 schreef NED het volgende:
En als het niet meer werkt op tijd van niks een image terug butsen.
Nog niet misschien dat ik ga lopen klooien met virusscanner en antispyware rommel die mn systeem alleen maar traag maken.
Ghost FTW
Ik gebruik hem nog met enige regelmaat. En met veel plezierquote:Op woensdag 3 oktober 2007 23:33 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ghost was ooit mijn meest favoriete applicatie.
Een van de risico's die je kunt lopen is dat veel illegale software met behulp van een "crack" aan de praat moet worden geholpen, en alhoewel de meeste cracks geen problemen veroorzaken, zijn er cracks die uit zichzelf gegevens van je verzamelen en deze doorstuurt naar een spamkoning. In de meeste gevallen gaar het dan om je e-mail adres, wat door simpele standaard query's uit je Outlook en/of registry te toveren is.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 16:55 schreef EchtGaaf het volgende:
Welke risico's loopt de gebruiker van illegale software vandaag de dag?
<knip>
Kortom loop je feitelijk serieuze risico's vandaag de dag als iemand illegale software gebruikt en tegelijkertijd online is??
Ik denk het niet.quote:Zijn er ooit mensen aan de USA uitgeleverd![]()
![]()
![]()
over gratis paketten (voor Windows) kan je een een goed (sticky) topic starten.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 00:13 schreef geevee het volgende:
Om wat voor software gaat het? Voor vele toepassingen zijn er tegenwoordig al gratis programma's zoals open office e.d. als je die gebruikt heb je nergens last van.
Meestal gaat het wel goed inderdaad, en de meeste goede releasers doen niet aan dat soort dingen. Maar het is niet ongewoon dat een bepaald spel in de winkel ligt wat ietwat moeilijker te kraken is, en terwijl de serieuze releasegroepen nog bezig zijn met een fatsoenlijke crack, een of andere koreaanse groep ofzo opeens komt met een release die iedereen dan ook meteen begint te downloaden.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 00:44 schreef magnifor het volgende:
Mensen die zeggen dat cracks malware bevat.
Download scene releases van betrouwbare bronnen (private trackers, usenet enz) en er is niets aan de hand.
Ik download alleen maar scene releases. Mocht het een home made release zijn dan check ik het eerst op ftd en/of de reacties op een private tracker. Desnoods doe ik een scan op virustotal.com. Doe het al jaren zo en tot nu toe geen rommel tegengekomen.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 02:01 schreef maartena het volgende:
[..]
Meestal gaat het wel goed inderdaad, en de meeste goede releasers doen niet aan dat soort dingen. Maar het is niet ongewoon dat een bepaald spel in de winkel ligt wat ietwat moeilijker te kraken is, en terwijl de serieuze releasegroepen nog bezig zijn met een fatsoenlijke crack, een of andere koreaanse groep ofzo opeens komt met een release die iedereen dan ook meteen begint te downloaden.
Het zou niet de eerste keer zijn dat op die manier een mooi groot botnet wordt geregeld die ze 2 dagen later gebruiken voor een DDOS op iets of iemand.
Maar als je gewoon goed oplet, en wacht tot een spel of applicatie gewoon verschijnt op een tracker die je vertrouwd is er weinig aan de hand.
een paar tientjes ja, geen honderdenquote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:49 schreef dikkedorus het volgende:
Daar los van vind ik dat je best een paar tientjes mag neerleggen voor je OS en software. Dat je niet gepakt wordt wil niet zeggen dat het etisch door de beugel kan.
Is dat waterdicht?quote:Op donderdag 4 oktober 2007 00:47 schreef marcel-o het volgende:
mn firewall vraagt of "dit programma" verbinding mag maken met het internet...
paintshop, nero of fruityloops heeft geen inet nodig! dus klik k nee.
Goed voor je, dat zal je leren nozemquote:Op donderdag 4 oktober 2007 12:23 schreef Qwea het volgende:
AAAAAAAAAAAH KUTKUTKUT DE POLITIE STOND NET BIJ ME AAN DE DEUR EN ZE GAAN ME UITLEVEREN OMDAT IK ILLEGAAL SOFTWARE HEB. SJIIIIIITTTTTT
Met andere woorden: Als je illegale software gebruikt, denk twee keer na voordat je je systeembeheerder ontslaat......quote:Op donderdag 4 oktober 2007 09:23 schreef RM-rf het volgende:
99% van bv de bedrijven die door BREIN gepakt worden, worden gepakt omdat een wraakzuchtige (ex-)werknemer een tip doet, en niet door bepaalde 'technische' hulpmiddelen.
Dat zal waarschijnlijk nooit veranderen, domweg omdat die tips van werknemers die hun chef lekker willen naaien uiteindelijk véél effectiever zijn dan wat voor technisch hulpmiddel dan ook![]()
Scene releases?quote:Op donderdag 4 oktober 2007 12:20 schreef magnifor het volgende:
EchtGaaf, je doet nu een beetje para. Gebruik scene releases en het is eigenlijk zeker dat die beveiligingen (als ze er in zitten) verwijderd zijn.
Dat idee had ik ook wel, maar toch...quote:En ook al zouden die dingen daadwerkelijk in zitten, kans dat je wordt gepakt is 0,0 zolang je het niet op grote schaal doet (dus een torrent site runnen bijv).
Mensen die zeggen dat cracks geen malware bevatquote:Op donderdag 4 oktober 2007 00:44 schreef magnifor het volgende:
Mensen die zeggen dat cracks malware bevat.
Zelfs de meest betrouwbare omgevingen kunnen gehacked worden, zie o.a.quote:Download scene releases van betrouwbare bronnen (private trackers, usenet enz) en er is niets aan de hand.
http://findarticles.com/p(...)9_Jan_25/ai_53633483quote:Cert Warns Of Trojan Horse In Tcp Wrapper
An attack on a widely distributed system tool may have opened a back door for crackers to compromise networks around the world. Early in the morning of Thursday January 21, someone replaced the TCP Wrapper source on its server of origin, ftp.win.tue.nl. The unidentified crackers inserted a secret program called a Trojan horse, which works like a trap door into a computer system.
Dat is een mickeymousescanner, want dat kunnen virusschrijvers makkelijk omzeilen via polymorfe virussen.quote:En verder kan je nog www.virustotal.com gebruiken mocht je een crack tegenkomen die je niet vertrouwt (let wel op valse meldingen).
eensquote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Mensen die zeggen dat cracks geen malware bevat
[..]
Zelfs de meest betrouwbare omgevingen kunnen gehacked worden, zie o.a.
[..]
http://findarticles.com/p(...)9_Jan_25/ai_53633483
Kan je nagaan wat er dus kan gebeuren in een louche warezgroup (pleonasme)
[..]
Dat is een mickeymousescanner, want dat kunnen virusschrijvers makkelijk omzeilen via polymorfe virussen.
Het zijn meer de processen (icm verdacht gedrag) in een systeem die in de gaten gehouden moeten worden.
Virustotal is geen mickeymouse scanner. Er worden bij het scannen verschillende virusscanners gebruikt. Wat de 1 niet pakt doet de ander wel.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Mensen die zeggen dat cracks geen malware bevat
[..]
Zelfs de meest betrouwbare omgevingen kunnen gehacked worden, zie o.a.
[..]
http://findarticles.com/p(...)9_Jan_25/ai_53633483
Kan je nagaan wat er dus kan gebeuren in een louche warezgroup (pleonasme)
[..]
Dat is een mickeymousescanner, want dat kunnen virusschrijvers makkelijk omzeilen via polymorfe virussen.
Het zijn meer de processen (icm verdacht gedrag) in een systeem die in de gaten gehouden moeten worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |