En daardoor kreeg je de drang om hierover een topic in KLB aan te maken? Geen leven ofzo?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 11:25 schreef Nemesish3d het volgende:
http://www.nu.nl/news/125(...)mbo-scholier%27.html
Als zelfs VMBO-taal ze te ver gaat...![]()
Klacht: domme mensen in de samenlevingdie gaan klagen over jip en janneke taal
![]()
Een concreet voorbeeld heb ik niet voor je. Maar het komt ongeveer hier op neer; Vaak zijn VMBO leerlingen in de grote stad allochtoon, of komen ze uit achterstandswijken (of allebei), waar ze niet zoveel andere input krijgen dan school.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 12:46 schreef MevrouwLili het volgende:
Toch ben ik wel benieuwd naar de vraagstelling die dan te moeilijk zou zijn. Iemand hier met voorbeelden toevallig?
Is lullig, maar als een vwo'er slecht is in Engels, kan die ook slecht functioneren op een uni, want daar is de literatuur veelal Engels. Moet alles dan maar vertaald worden? Of moeten ze zich beperken tot Nederlandse literatuur? Dat gaat ten koste van de kwaliteit van het onderwijs/wetenschap.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:40 schreef Miksie het volgende:
[..]
Het is erg lullig voor de leerlingen ook, je kan zo nooit goed in een vak worden als je niet goed bent in NL, en dat is funest voor het gevoel van eigenwaarde (met de eventuele gevolgen van dien).
Klopt, helemaal met je eens.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:49 schreef MevrouwLili het volgende:
[..]
Is lullig, maar als een vwo'er slecht is in Engels, kan die ook slecht functioneren op een uni, want daar is de literatuur veelal Engels. Moet alles dan maar vertaald worden? Of moeten ze zich beperken tot Nederlandse literatuur? Dat gaat ten koste van de kwaliteit van het onderwijs/wetenschap.
Op een gegeven moment is een niveau bepaald, en voldoe je daar niet aan, dan zul je een stapje lager moeten. Je kan niet steeds het niveau naar beneden bijstellen omdat er mensen zijn die iets niet kunnen.
Ben het eens met jequote:Op woensdag 3 oktober 2007 14:18 schreef MevrouwLili het volgende:
Dat het taalonderwijs brak is, dat is een feit. Niet alleen bij MBO, maar wat ik mijn medestudenten op de uni voor zinnen zie produceren, is ook om te janken.
Maar ik vind het toch echt te ver gaan om bijsluiters in Jip en Janneke taal te gaan schrijven. We leven niet in een Annie MG Schimdt boek, maar in Nederland in 2007. Dan hoor je dat te kunnen lezen. En als je het niet snapt, kun je misschien een cursus volgen, terug naar school, of iemand vragen je te helpen. Wil je dat niet, dan wil je kennelijk ook niet weten wat er in de bijsluiter staat....
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 14:53 schreef Liquidootje het volgende:
Dat plaatje ook dan ook echt he
[afbeelding]
neem maar van mij aan dat ze na proefwerken samenkomen en dingen zeggen als "eeey fatma, die stellingsvragen warun tantoe moeilijk! ikke geen hout ervan snapte! je weetzzzz"quote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:46 schreef Viking84 het volgende:
Ik denk dat jullie zelf ook maar eens een cursus begrijpend lezen moeten gaan volgen, want er staat niets in het artikel over klagende VMBO'ers.
Ik heb het niet over het MBO omdat ik niet weet hoe het daar is, het VMBO daarentegen ken ik wel van binnen, dus daar kan ik wat over zeggen. En geloof me, op het VMBO is het ook een item hoor (niet zozeer onder de leerlingen als wel onder de docenten).quote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:46 schreef Viking84 het volgende:
Ik denk dat jullie zelf ook maar eens een cursus begrijpend lezen moeten gaan volgen, want er staat niets in het artikel over klagende VMBO'ers.
das een heel goed punt!!quote:Op woensdag 3 oktober 2007 12:08 schreef Nosh het volgende:
Ik zou niet klagen over de VMBO'ers, maar over de erbarmelijke staat van het onderwijs.
Dán had je een heel goed punt.
Jawel.. er lopen gewoon een hoop domme mensen rondquote:Op woensdag 3 oktober 2007 12:55 schreef Metro2005 het volgende:
Zeker 60 procent van de bevolking begrijpt de instructies hierdoor niet.ik snap dat dus echt niet he, wat is er nou moeilijk aan een bijsluiter.
kom op zeg, en dan 60% (!) van de nederlanders die het niet snapt. Dat is gewoon schrikbarend.
Dat zou triest zijn op te accepteren dat het algemeen niveau van de Nederlandse bevolking nu lager ligt dan vroeger, dat mag je nooit accepteren. Zeker niet in een tijd waarin iedereen brult over kenniseconomie, innovatie etc. En dan nog een doelstelling van de overheid erbij om het opleidingsniveau van de bevolking op te krikken (ook weer voor diezelfde kenniseconomie).quote:Op woensdag 3 oktober 2007 14:06 schreef Miksie het volgende:
[..]
...
En een 'algemeen nivo' wordt op een bepaald moment bepaald, maar verandert door de tijd heen, net als taal en cultuur. Wat wij nu minimaal vinden vonden ze een paar honderd jaar terug misschien wel geniaal. En ja natuurlijk is het idee dat we vooruit gaan, en niet terug. Maar je kan niet uitvlakken dat er nu een heleboel mensen niet aan het nivo voldoen/de snelheid van de vooruitgang niet kunnen bijhouden.
...
overdrijven is ook een vakquote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:53 schreef fuckbuddy het volgende:
99% is allochtoon op het vmbo en spreekt niet tot nauwelijks fatsoenlijk nederlands.
Dus denk dat het probleem eerder daar ligt dan bij het niveau van de toets!
Onzin. Aangezien het gros van de mensen die medicijnen gebruiken 50+ is, lijkt het me niet meer dan logisch dat een besluiter juist voor die groep te begrijpen is. Andere generatie enzo.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 14:18 schreef MevrouwLili het volgende:
Maar ik vind het toch echt te ver gaan om bijsluiters in Jip en Janneke taal te gaan schrijven. We leven niet in een Annie MG Schimdt boek, maar in Nederland in 2007. Dan hoor je dat te kunnen lezen. En als je het niet snapt, kun je misschien een cursus volgen, terug naar school, of iemand vragen je te helpen. Wil je dat niet, dan wil je kennelijk ook niet weten wat er in de bijsluiter staat....
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:48 schreef Nemesish3d het volgende:
[..]
neem maar van mij aan dat ze na proefwerken samenkomen en dingen zeggen als "eeey fatma, die stellingsvragen warun tantoe moeilijk! ikke geen hout ervan snapte! je weetzzzz"
dus jah, ze klagen echt wel![]()
OMG, niet eens weten wat arbeidsvreugde, kritisch en etcetera betekent!!quote:Op woensdag 3 oktober 2007 16:56 schreef Ranja_Ranja het volgende:
http://www.geenstijl.tv/2007/10/roetger_gaan_naar_vmbo.html#
Alle vooroordelen worden bevestigd
En die 1% zwakbegaafd, net als jijquote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:53 schreef fuckbuddy het volgende:
99% is allochtoon op het vmbo en spreekt niet tot nauwelijks fatsoenlijk nederlands.
Dus denk dat het probleem eerder daar ligt dan bij het niveau van de toets!
waarom zou hij van enzovoorts wel ooit hebben gehoord?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:17 schreef Nemesish3d het volgende:
[..]
OMG, niet eens weten wat arbeidsvreugde, kritisch en etcetera betekent!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
"etcetera betekent enzovoorts". Die kop er dan bij:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Gut, jij moet echt beter lezenquote:Op woensdag 3 oktober 2007 16:01 schreef Miksie het volgende:
[..]
Ik heb het niet over het MBO omdat ik niet weet hoe het daar is, het VMBO daarentegen ken ik wel van binnen, dus daar kan ik wat over zeggen. En geloof me, op het VMBO is het ook een item hoor (niet zozeer onder de leerlingen als wel onder de docenten).
Edit: In de titel van het artikel hebben ze het toch echt over het VMBO hoor![]()
Niet, daarom kijkt hij ook zo onnozelquote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:33 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
waarom zou hij van enzovoorts wel ooit hebben gehoord?![]()
Ik heb het er nergens over dat de scholieren klagen (lees het nog maar eens na, als je het zo graag over goed lezen hebt). Het zijn voornamelijk de docenten die hierover klagen, en nu is het dan eens officieel vastgesteld door 1 of ander buro, maar nee, het zijn niet de scholieren zelf nee.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:09 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Gut, jij moet echt beter lezen.
Jullie doen het nu voorkomen alsof scholieren hebben geklaagd dat de examens te moeilijk zijn, maar dat is vastgesteld door een taaladviesbureau.
Oh, en waar heb ik het over het MBO?
hboquote:Op woensdag 3 oktober 2007 11:32 schreef Nemesish3d het volgende:
ik heb havo met hbo erachteraan. Dus nee, geef eerlijk toe dat ik geen professor ben enzo, maar Jip en Janneke taal op het VMBO moeilijk vinden... gaat toch echt te ver![]()
De meeste mensen denken dat het zo gaat op het VMBO. Die mensen zijn zelf stomquote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:48 schreef Nemesish3d het volgende:
[..]
neem maar van mij aan dat ze na proefwerken samenkomen en dingen zeggen als "eeey fatma, die stellingsvragen warun tantoe moeilijk! ikke geen hout ervan snapte! je weetzzzz"
dus jah, ze klagen echt wel![]()
En welk nivoquote:Op woensdag 3 oktober 2007 14:06 schreef Miksie het volgende:
[..]
Klopt, helemaal met je eens.
Alleen als blijkt dat 60% de bijsluiter van medicijnen niet snap, en als dit mensen zijn die hier basisonderwijs hebben gevolgd, dan is er iets mis. En dat ligt absoluut aan/bij het onderwijs. De hoeveelheid pabo'ers die zakken voor hun taal- en rekentoets is daar het bewijs van. Maar dat neemt niet weg dat er nog steeds 60% moeite heeft met die bijsluiter. Dan kunnen we met z'n allen besluiten dat het dan vet jammer is voor die 60%, of we gaan er wat aan doen, en dan niet alleen vanuit het onderwijs (wat zeker beter moet hoor) maar maak het ook leefbaar/begrijpbaar voor die mensen.
De gemiddelde VMBO leerling groeit op met het idee dat hij MAAR vmbo doet. Er wordt vergeten dat meer dan 50% van de leerlingen in het middelbaar onderwijs vmbo doet, en dat hij het dus relatief best goed doet. En echt hoor, als 1 van mijn leerlingen niet zo goed is in NL betekent dat niet dat hij geen goede tuinman kan worden als hij biologie erg leuk vindt en goed kan.
En wat je zei over studenten aan de uni die engels moeten leren; ik vind het niet meer dan normaal dat je internationaal mee moet kunnen komen. Je hebt het over een totaal ander, niet vergelijkbaar, nivo. Voor die tuinman is het helemaal niet belangrijk of hij een lange tekst goed begrijpt, hij moet weten wat onkruid is en wat niet. En hij hoeft al helemaal niet met zijn collega in Amerika te overleggen wat er op internationaal nivo aan de hand is in de tuinmannenbusiness
En een 'algemeen nivo' wordt op een bepaald moment bepaald, maar verandert door de tijd heen, net als taal en cultuur. Wat wij nu minimaal vinden vonden ze een paar honderd jaar terug misschien wel geniaal. En ja natuurlijk is het idee dat we vooruit gaan, en niet terug. Maar je kan niet uitvlakken dat er nu een heleboel mensen niet aan het nivo voldoen/de snelheid van de vooruitgang niet kunnen bijhouden.
Just my 2 cent
Ben afgestudeerd, WO nivo, en daarom weet ik dat het zowel nivo als niveau mag zijn.quote:
Vind het maar eens in de Van Dale danquote:Op woensdag 3 oktober 2007 20:50 schreef Miksie het volgende:
[..]
Ben afgestudeerd, WO nivo, en daarom weet ik dat het zowel nivo als niveau mag zijn.
Maar verder een goed argument![]()
quote:U hebt gezocht op nivo:
Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands.
Niveau is zooooooo kak... en dat is zooooooo 2003quote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
en daarbij staat het gewoon knullig![]()
zeg gewoon niveau, zoals het hoort![]()
Wat een droefenis zeg,quote:Op woensdag 3 oktober 2007 16:56 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Ja, het is zielig. Maar door steeds aan falende leerlingen tegemoet te komen help je het onderwijs om zeep.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:40 schreef Miksie het volgende:
[..]
Een concreet voorbeeld heb ik niet voor je. Maar het komt ongeveer hier op neer; Vaak zijn VMBO leerlingen in de grote stad allochtoon, of komen ze uit achterstandswijken (of allebei), waar ze niet zoveel andere input krijgen dan school.
Deze leerlingen leren braaf hun lessen (in mijn geval biologie), ze weten het allemaal zo te vertellen. Dan krijgen ze een examen. en dan bestaat (bijna) elke vraag uit het examen uit een stukje tekst waar je wat uit moet beredeneren. Zo wordt het dus meer NL tekst verklaren met toevallig een biologisch onderwerp.
Terwijl mijn leerlingen niet foutloos een NL tekst moet begrijpen voor mijn vak, maar moet weten wat de kenmerken zijn van planten (om maar een zijstraat te noemen). Het is erg lullig voor de leerlingen ook, je kan zo nooit goed in een vak worden als je niet goed bent in NL, en dat is funest voor het gevoel van eigenwaarde (met de eventuele gevolgen van dien).
Ik zeg; simpele vragen, die gaan over de lesstof. En tekstverklaren beperken tot de NL les.
eensch!quote:Op woensdag 3 oktober 2007 22:44 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Ja, het is zielig. Maar door steeds aan falende leerlingen tegemoet te komen help je het onderwijs om zeep.
Al is het natuurlijk niet hun schuld, want zij hebben ook les gehad van pabo-dozen die niet fatsoenlijk kunnen rekenen. 'Maar ze zijn wel heel leuk met de kindjes, dat is toch belangrijker dan al die schoolse zaken?'
maar het is wel juistquote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:41 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Niveau is zooooooo kak... en dat is zooooooo 2003
Bronquote:Vraag
Mogen in het Nederlands ingeburgerde woorden die ontleend zijn aan het Frans en eindigen op -eau, zoals bureau, niveau en cadeau, worden gespeld met -o?
Antwoord
Nee. Bij deze woorden is in de officiële spelling alleen de oorspronkelijke Franse spelling met -eau toegestaan.
Tsja Amsterdam héquote:Op woensdag 3 oktober 2007 16:56 schreef Ranja_Ranja het volgende:
En nu ben ik het weer eensch met jou. Als je vroeger voor wiskunde dreigde te zakken, sloot je vader je op in je kamer, net zolang tot je t wel haalde. Nu is de conclusie dat je 'geen wiskunde kan' en een 5 mag staan.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 10:29 schreef Nemesish3d het volgende:
[..]
eensch!
Het onderwijs wordt alsmaar naar beneden bijgesteld. Niet doen! Door een natuurlijk proces zou het onderwijs zelfs steeds moeilijker moeten worden, aangezien de mensch steeds meer en meer te weten komen over allerlei zaken. Maar omdat de huidige jeugd simpelweg verwend is, worden ze lui en leren niet genoeg. Hierdoor gaat hun niveau omlaag, en daarom moet je de lesstof ook maar omlaag gooien? Optyfe, laat ze maar weer wat harder werken![]()
Vooral in de reacties op het filmpje.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 16:56 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Om die reden is mijn week (De Baarsjes, red.) de huidige hekkensluiter wat betreft de Cito-uitslagen. De basisschool (De Meidoorn, red.) waar mijn zusje en mijn broertje op zaten, wilden die twee uitsluiten van de eindtoets omdat ze 'gedemotiveerd zouden raken door hun extreem lage score', maar dit is gewoon een verkapte PR-stunt om aan te klooien met cijfers teneinde geen inschrijvingen van witte gezinnen mis te lopen.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 22:44 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Ja, het is zielig. Maar door steeds aan falende leerlingen tegemoet te komen help je het onderwijs om zeep.
Al is het natuurlijk niet hun schuld, want zij hebben ook les gehad van pabo-dozen die niet fatsoenlijk kunnen rekenen. 'Maar ze zijn wel heel leuk met de kindjes, dat is toch belangrijker dan al die schoolse zaken?'
Wat een ramp, en al die waarzegsters op de kermis dan?quote:Op donderdag 4 oktober 2007 16:53 schreef DamzkoO het volgende:
Vreselijk. En dat moet dan de toekomst voorspellen
quote:Dat je naar school moet om het naar school gaan, niet om er iets te leren
Strafcoahrnerrrr, Strafcoahrnerrrr...quote:Op woensdag 3 oktober 2007 19:26 schreef Flashwin het volgende:
[..]
hbode net niet mensen van de samenleving.
Jullie zijn gewoon streberige mbo'ers, niets meer.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 00:17 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Om die reden is mijn week (De Baarsjes, red.) de huidige hekkensluiter wat betreft de Cito-uitslagen. De basisschool (De Meidoorn, red.)....
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:07 schreef motorbloempje het volgende:
nou ja.. he... ik ben niet principieel tegen het VMBO, niet iedereen heeft een even goed stel hersenen... soit...
maar om nou een examen in Jip-en-Jan-ne-ke-taal te gaan maken (je weet wel, met lettergreepstreepjes (3x woordwaarde) ), dat is van de zotte.. dan moet het onderwijs maar beter, en moet het VMBO ook maar 5 jaar in beslag nemen in plaats van 4,zodat er meer tijd aan schrijf- en leesvaardigheid besteed kan worden
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 20:50 schreef Miksie het volgende:
[..]
Ben afgestudeerd, WO nivo, en daarom weet ik dat het zowel nivo als niveau mag zijn.
Maar verder een goed argument![]()
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 23:43 schreef BonJovi het volgende:
16 zijn en vmbo doen en een leven hebben, VWO doen en heledag je eigen trekken en leren.
En dit klinkt echt als een reactie van een vmbo'er.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 19:26 schreef Flashwin het volgende:
[..]
hbode net niet mensen van de samenleving.
Jullie zijn gewoon streberige mbo'ers, niets meer.
Op het vmbo hebben gezeten en dan woorden als gechargeerd gebruiken.quote:Op maandag 2 november 2009 17:46 schreef max_payne4 het volgende:
[..]
Ik kom zelf van het VMBO af
gechargeerd
Ik zeg toch dat ik nu HBO doe.quote:Op maandag 2 november 2009 17:48 schreef Lord_Cardigan het volgende:
[..]
Op het vmbo hebben gezeten en dan woorden als gechargeerd gebruiken.
quote:Op maandag 2 november 2009 17:48 schreef Lord_Cardigan het volgende:
[..]
Op het vmbo hebben gezeten en dan woorden als gechargeerd gebruiken.
Ja, een filmpje met vmbo-turken bewijst dat vmbo'ers dom zijnquote:Op woensdag 3 oktober 2007 16:56 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Dude, je bent echt fucking dom als je het VMBO verlaat zonder voor alles een tien te staan, echt, het niveau daar is om te huilen, antwoorden worden in proefwerken bijna letterlijk voorgekauwd en als ik een cavia zou hebben zou zijn goudvis die proefwerken nog zonder moeite kunnen maken.quote:Op maandag 2 november 2009 17:54 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Ja, een filmpje met vmbo-turken bewijst dat vmbo'ers dom zijn
Hoe zit het dan met autochtoon vmbo?
Ik kom zelf van het VMBO af, maar daar slaagde iedereen met gemiddeld een 7,2.
Er zaten mongolen tussen ja... En dat zijn nu dropouts van het MBO.
Nu zit ik op het MBO N4. Daar wordt gewoon geen reet gedaan (ook door de leraren niet).
Dan komt de deadline, krijgen we een dreigbrief van de examencommissie.
Kwestie van 2 weken bikkelen en je bent weer safe voor de komende 8 weken
Het feit dat iedereen meteen zo oordeelt over de 'VMBO'ers' zegt wat meer over hun niveau.quote:Op maandag 2 november 2009 17:54 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Ja, een filmpje met vmbo-turken bewijst dat vmbo'ers dom zijn
Hoe zit het dan met autochtoon vmbo?
Ik kom zelf van het VMBO af, maar daar slaagde iedereen met gemiddeld een 7,2.
Er zaten mongolen tussen ja... En dat zijn nu dropouts van het MBO.
Nu zit ik op het MBO N4. Daar wordt gewoon geen reet gedaan (ook door de leraren niet).
Dan komt de deadline, krijgen we een dreigbrief van de examencommissie.
Kwestie van 2 weken bikkelen en je bent weer safe voor de komende 8 weken
En jij weet dit want jij hebt dit dus ervaren? Het is op VMBO net wat meer stom stampwerk inderdaad maar dat maakt je niet dommer. Bij mij lag het er bijvoorbeeld wat meer aan door mijn achtergrond en mijn (toenmalige) desinteresse in school.quote:Op maandag 2 november 2009 17:56 schreef Drinky het volgende:
[..]
Dude, je bent echt fucking dom als je het VMBO verlaat zonder voor alles een tien te staan, echt, het niveau daar is om te huilen, antwoorden worden in proefwerken bijna letterlijk voorgekauwd en als ik een cavia zou hebben zou zijn goudvis die proefwerken nog zonder moeite kunnen maken.
Echt, Vmbo
Nee, dit weet ik omdat ik ergens in de 2 TVWO een aantal VMBO proefwerken kreeg als oefening voor het echte proefwerk, en dat was dan van 3 of 4 VMBOquote:Op maandag 2 november 2009 17:58 schreef max_payne4 het volgende:
[..]
En jij weet dit want jij hebt dit dus ervaren? Het is op VMBO net wat meer stom stampwerk inderdaad maar dat maakt je niet dommer. Bij mij lag het er bijvoorbeeld wat meer aan door mijn achtergrond en mijn (toenmalige) desinteresse in school.
Volgens mij is dat zo bij iedereen die op het vmbo zitquote:Op maandag 2 november 2009 17:58 schreef max_payne4 het volgende:
[..]
Bij mij lag het er bijvoorbeeld wat meer aan door mijn achtergrond en mijn (toenmalige) desinteresse in school.
Kan me een examen herinneren waarin je de oppervlakte van een terras moest uitrekenen als er een bepaald aantal tegels van een vierkante meter op lagen, en dat noemen ze dan wiskunde. Als je dat stampwerk vindt ben je toch echt gewoon te dom om te poepen.quote:Op maandag 2 november 2009 17:58 schreef max_payne4 het volgende:
[..]
En jij weet dit want jij hebt dit dus ervaren? Het is op VMBO net wat meer stom stampwerk inderdaad maar dat maakt je niet dommer. Bij mij lag het er bijvoorbeeld wat meer aan door mijn achtergrond en mijn (toenmalige) desinteresse in school.
Wow wat ben jij goed en slim man..quote:Op maandag 2 november 2009 18:01 schreef Lord_Cardigan het volgende:
[..]
Volgens mij is dat zo bij iedereen die op het vmbo zit
Ok dat kan.. niet alles is stampwerk en soms is het ook best makkelijk. Maar mensen moeten eens stoppen met zich zo verheven te voelen. Elitair gedrag. Ik scheer ook niet iedereen over een kam. Ik zeg toch ook niet dat alle universitaire studenten geen mensen kennis hebben en een laag EQ etc.quote:Op maandag 2 november 2009 18:09 schreef Nobu het volgende:
[..]
Kan me een examen herinneren waarin je de oppervlakte van een terras moest uitrekenen als er een bepaald aantal tegels van een vierkante meter op lagen, en dat noemen ze dan wiskunde. Als je dat stampwerk vindt ben je toch echt gewoon te dom om te poepen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |