abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54642233
tvp.

[ Bericht 93% gewijzigd door jogy op 16-11-2007 09:26:30 ]
underground forever baby
pi_54643080
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 06:55 schreef L.Denninger het volgende:
Ik zeg altijd maar zo,
als die Maya's zo slim waren waren ze nu niet dood geweest.
Dus.

Die aboriginals waar jij nu bij in de buurt bent zijn er ook bijna niet meer (hun leefwijze dan), hetzelfde geldt voor de Indianen en de oude Egyptenaren. Stuk voor stuk hele rijke beschavingen met volgens mij ook veel intelligentie anders konden de Maya's en de oude Egyptenaren niet zulke bouwwerken bouwen.

Ik denk dat je eerder te rade moet gaan bij de Europese volken uit de 16e en 17e eeuw. Die hebben er een flink handje in gehad. Bij de aboriginals is het zelfs tot ver in de 20e eeuw doorgegaan. Dat heeft dus niks met intelligentie te maken maar met onderdrukking.
  vrijdag 16 november 2007 @ 09:28:42 #203
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_54643795
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 08:44 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Die aboriginals waar jij nu bij in de buurt bent zijn er ook bijna niet meer (hun leefwijze dan), hetzelfde geldt voor de Indianen en de oude Egyptenaren. Stuk voor stuk hele rijke beschavingen met volgens mij ook veel intelligentie anders konden de Maya's en de oude Egyptenaren niet zulke bouwwerken bouwen.

Ik denk dat je eerder te rade moet gaan bij de Europese volken uit de 16e en 17e eeuw. Die hebben er een flink handje in gehad. Bij de aboriginals is het zelfs tot ver in de 20e eeuw doorgegaan. Dat heeft dus niks met intelligentie te maken maar met onderdrukking.
Maar hè, je weet toch dat vooruitgang in oorlogsvoering het grootste bewijs voor de kennis van een volk is, dat de rest eigenlijk niet belangrijk is. Dus degene met de grootste kanonnen zijn ook per definitie meteen het meest wijs in alle facetten van de samenleving.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_54644650
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 09:28 schreef jogy het volgende:

[..]

Maar hè, je weet toch dat vooruitgang in oorlogsvoering het grootste bewijs voor de kennis van een volk is, dat de rest eigenlijk niet belangrijk is. Dus degene met de grootste kanonnen zijn ook per definitie meteen het meest wijs in alle facetten van de samenleving.
Serieus? Had ik dus toch die AK47 moeten aanschaffen..
  vrijdag 16 november 2007 @ 10:10:47 #205
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_54644748
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 10:06 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Serieus? Had ik dus toch die AK47 moeten aanschaffen..
Nee, dan loop je 30 jaar achter. Je zal wel een megamoderne supergun moeten kopen met nachtkijker, lange afstandsradar, zelfzoekende clusterkogels met exploderende koppen waar verarmd uranium in zit, bel en tril functie en een ingebouwde Playstation 3. Dan ben je echt de Shizzle.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 16 november 2007 @ 10:13:20 #206
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_54644804
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 10:10 schreef jogy het volgende:

[..]

Nee, dan loop je 30 jaar achter. Je zal wel een megamoderne supergun moeten kopen met nachtkijker, lange afstandsradar, zelfzoekende clusterkogels met exploderende koppen waar verarmd uranium in zit, bel en tril functie en een ingebouwde Playstation 3. Dan ben je echt de Shizzle.
Vergeet de hands free modus niet.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_54644928
quote:

[..]

Wat doe je dan als je wil bellen maar per ongeluk een clusterkogel op jezelf afvuurt? Wordt een duur gesprekje dan .
  Boks-Chick vrijdag 16 november 2007 @ 10:23:13 #208
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_54644996
quote:

[..]

Ik mis de ingebouwde senseo
lolwut
pi_54646043
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 10:23 schreef BrandX het volgende:

[..]

Ik mis de ingebouwde senseo
Senseo. Hij heeft het over een wapen uit de toekomst. Niemand drinkt die zooi dan nog. .
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
  vrijdag 16 november 2007 @ 22:15:19 #210
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_54661936
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 06:55 schreef L.Denninger het volgende:
Ik zeg altijd maar zo,
als die Maya's zo slim waren waren ze nu niet dood geweest.
Dus.

Dood? Nee inderdaad...

Ze hebben namelijk volgens sommige bronnen gezamelijk "de stap" gezet destijds...

Vreemd he? Zo'n complete cultuur uit Zuid Amerika die "opeens" verdween, vraag ik me ook wel eens af hoe dat toen gegaan is en waarom ze zo obsessief bezig waren met astrologie / astronomie.

Weet je, de Maya's hadden een sterrenreligie net als de Egyptenaren, ze waren bezig met de wetten omtrent planeten standen en de zon ten opzichte van de aarde... toch wel vrij accuraat voor die tijd als ik mag geloven.

Blijft intrigerend.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')