abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53684793
Oh, en halveer gelijk de prostitutie maar in de helft mannen.
Dan kan ik misschien een keer zeggen, 'ik ben gister naar de hoeren geweest'.

Klinkt wel stoer
pi_53685053
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 11:26 schreef Pitbulleke het volgende:
Het is al veel verder doorgewoekerd.

Als wij in de jaren 80 met een meisje op stap gingen, dan sprong ze bij ons achterop de fiets. Tegenwoordig zie ik meisjes in hun naveltruitjes, voorovergebogen op de pedalen met de string hoog boven de broek hun chill grijnzende antiliaanse of noordafrikaanse vriendje op de pakjedrager vervoeren.

Idem wat eten betreft. Wij betaalden als "man" bij de snackbar de patat. Tegenwoordig zie je hoe steevast die meisjes van de hangplek naar de Mac lopen om daar een hamburger voor hun vriendje te halen en te betalen.

Volgens mij is de emancipatiegolf weer helemaal teruggedraaid.
De meisjes waar jij het over hebt zag je ook al eind jaren 70 begin 80 hoor. Van die hoerig geklede types die de hele dag bij de buschauffeur rondhingen of van die ordinair uitziende meisjes die zich lieten slaan door bijdehandte vriendjes met afrohaar, lange leren jassen en plateauzolen. Meiden die zich op die manier gedragen heb je altijd al gehad. Meisjes die een beetje normaal denken identificeren zich niet met de wulpse types uit videoclips en zullen zich ook niet zo extreem kleden en gedragen. Jongens met een beetje verstand weten ook wel dat een videoclip toch een beetje een extreem beeld geeft van de werkelijkheid. Het heeft alles met intelligentie te maken denk ik. Dat je je een beetje leuk wilt kleden (zonder er direct als een hoer uit te zien) als jonge meid vind ik niet gek en dat jongens dan kijken is leuk, dat is toch natuurlijk.
pi_53711397
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 03:27 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

Het antwoord is a) simpel, 'sex sells', b) die enkele Jan Smit op de billboard en c) mannen schijnen maar op één zintuigelijke manier geprikkeld te kunnen worden, vrouwen op meerdere, die rijden dus ook niet zo snel tegen een lantaarnpaal op als ze Jan Smit zien prijken op een billboard, een man uiteraard weer wel . Niet bij Jan Smit dan.
Tsja, dat is simpelweg natuur. Dat rechtvaardigt natuurlijk niets, maar verklaart het wel. Ik zie het probleem niet waarom vrouwen niet als lustobject 'gepresenteerd' mag worden. Is dat denigerend? Ik beschouw het meer als een probleem dat de vrouw er zelf van maakt. Dat je streeft naar gelijke rechten is niets meer dan logisch, maar ik snap niet waarom je een dergelijke seksuele moraal wilt veranderen.
quote:
Feit blijft wel dat vrouwen als lustobject worden neergezet en/of zichzelf zo al neerzetten.
Prima allemaal ergens. Maar het is wel veel. Heb het al eerder gezegd, sosiewo is tv hier al wat bagger soms (behalve bepaalde docu's, en soms uitzendingen op ned 2 ofzo, stadse marokkanen die naar een boer gingen, erg leuk om te zien ! Behalve toen die ene dat schaap op het hek flikkerde ), maar na 23 uur 's avonds alleen maar belsexshitbladiebla op zo'n 4 á 5 netten, come on.
Ja, dus? Wat maakt het toch uit dat er een stel kreunende, half-naakte, totaal NIET opwindende dames voorbij komen op je beeldscherm? Ik heb nog steeds geen zin om NULNEGENNULSEKSSEKSSEKSSSSS te bellen of andere ongeinspireerde bagger die ik m'n voor kanis krijg.

Het leuke aan de seksuele moraal is dat het altijd in het voordeel is van de man. We hebben geen labels zoals hoer, slet of iets, terwijl vrouwen net zo hard (of misschien zelfs harder) verlangen naar seks. Daar ligt ook de enorme tragiek van de hele sociale conditionering opgelegd door religie en maatschappij: ook al houden ze evenveel van seks, ze kunnen er niet op hun eigen manier mee omgaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2007 02:13:38 ]
pi_53712333
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 22:52 schreef katerwater het volgende:

[..]

Ondanks de emancipatie werkt de natuur nog altijd evengoed hoor! Mannen kijken naar vrouwen en vrouwen willen gezien worden. Als je dat ontkent, ben je naief.
[..]
werkt het alleen die kant op? Vrouwen willen gezien worden en mannen kijken naar hen? Lijkt me toch ook dat mannen gezien willen worden en dat vrouwen naar hen kijken?
pi_53712491
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 02:12 schreef Friek_ het volgende:

Het leuke aan de seksuele moraal is dat het altijd in het voordeel is van de man. We hebben geen labels zoals hoer, slet of iets, terwijl vrouwen net zo hard (of misschien zelfs harder) verlangen naar seks. Daar ligt ook de enorme tragiek van de hele sociale conditionering opgelegd door religie en maatschappij: ook al houden ze evenveel van seks, ze kunnen er niet op hun eigen manier mee omgaan.
Maar daar heb je toch het hele probleem van de sexuele moraal in een notendop? Dan snap ik niet waarom jij niet ziet dat vrouwen hier misschien wel iets aan willen veranderen
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 09:49:56 #131
141994 Dickies
Since 1922
pi_53713731
Ik denk dat vooral de jongere kinderen worden beinvloed door de media. En dat begint dan op de basisschool. Ze krijgen een verkeerd beeld mee, maar dan vooral die meiden/jongens die daar gevoelig voor zijn. De ouders spelen ook een grote rol. Als die hun kinderen op jonge leeftijd al dingen gaan geven als stringetjes e.d. tja. Je ziet nu toch ook niet lang alle jongens en meiden hetzelfde gedrag vertonen?

Opleiding speelt ook mee. Niet om iemand te kwetsen maar het zijn vooral de 'VMBO-meiden' die zich op een bepaalde manier kleden en de 'VMBO-jongens' die deze zelfde meiden zonder respect behandelen etc. Soort zoekt soort. Daarmee wil ik niet zeggen dat vrouwen met een hogere opleiding niet gezien willen worden als 'lustobject' want dat is gewoon de natuur. Ik zie m'n vriendin ook als lustobject, maar niet enkel en alleen als dat.
Carry on my wayward son
There'll be peace when you are done
Lay your weary head to rest
Don't you cry no more.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 11:29:03 #132
172358 oddman
Introspecteur
pi_53716148
Ik ben het natuurlijk weer eens hartgrondig met Thaleia en Papierversnipperaar (aka Cafeïne) eens.

Niets aan toe te voegen, eigenlijk.
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 11:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik zit als hollandse jongen ook achterop hoor. Het is haar fiets, dus zij mag wil zelf rijden. Dat is ook emancipatie.
Grappig. Dit was een punt bij mij en mijn ex... ik weigerde pertinent om bij haar achterop te zitten.
Verder algeheel geëmancipeerd wat betreft betalen en zo, maar dit weigerde ik.
Al is het alleen maar omdat ik achterop zitten reteïrritant vind.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
pi_53716535
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 09:49 schreef Dickies het volgende:
Ik denk dat vooral de jongere kinderen worden beinvloed door de media. En dat begint dan op de basisschool. Ze krijgen een verkeerd beeld mee, maar dan vooral die meiden/jongens die daar gevoelig voor zijn. De ouders spelen ook een grote rol. Als die hun kinderen op jonge leeftijd al dingen gaan geven als stringetjes e.d. tja. Je ziet nu toch ook niet lang alle jongens en meiden hetzelfde gedrag vertonen?

Opleiding speelt ook mee. Niet om iemand te kwetsen maar het zijn vooral de 'VMBO-meiden' die zich op een bepaalde manier kleden en de 'VMBO-jongens' die deze zelfde meiden zonder respect behandelen etc. Soort zoekt soort. Daarmee wil ik niet zeggen dat vrouwen met een hogere opleiding niet gezien willen worden als 'lustobject' want dat is gewoon de natuur. Ik zie m'n vriendin ook als lustobject, maar niet enkel en alleen als dat.
je wordt meer dan wat dan ook beinvloed door je vrienden, en als je van huis uit geen goede, stabiele basis hebt meegekregen ben je gevoeliger daarvoor en dus ook de minder prettige invloeden.

al dat gemiep over mtv en geile clips, die breezers ofwel de vmbo sletjes, die had je vroeger ook, hoor, toen waren het nog huishoudschoolsletjes of de iets slimmere uitvoering daarvan , de mavo 3 sletjes... die compenseerden gewoon wat ze in de bovenkamer misten met wat ze 1 etage lager of in de kelder in huis hadden, op de een of andere manier regelt de natuur dat perfect, weinig hersens dan maar cup DD, de lage moraal van pa en ma meegekregen geeft de voorzet, de vriendenclub doet de rest, birds of a feather

er wordt schromelijk overdreven door bv een Myrthe Hylkens, die ik tot haar grote spijt wellicht toch echt v vooral een vreselijk lekker wijf vindt om te zien.....en ik ben nog maar een vrouw en niet van het roze team... Myrthe, schat, met je blonde lokken . je slanke lijfje en je grote baby ogen luistert geen vent meer naar je intellektuele klaag en miepbabbels, hoor, hoe harder je tegenstribbelt, hoe meer neukmeubel je wordt.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_53718996
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 08:03 schreef Lixi het volgende:

[..]

werkt het alleen die kant op? Vrouwen willen gezien worden en mannen kijken naar hen? Lijkt me toch ook dat mannen gezien willen worden en dat vrouwen naar hen kijken?
Natuurlijk willen mannen ook gezien worden door vrouwen, maar dat spel is persoonlijker en subtieler.
Ik heb nog nooit een man aan een raam zien prostitueren. Ik heb nog nooit een groep vrouwen 'hey geil beest!' zien roepen naar een man. enz enz...

de basis is nog altijd dat de man op de vrouw afstapt, ondanks alle emancipatie. Een vrouw moet er dus voor zorgen gezien te worden door een man.
pi_53754125
Kick. Met een nieuw punt om over na te denken (zelf ook nog niet gedaan). Ik heb ooit tijdens een college massacommunicatie geleerd dat mensen die meer dan 4 uur TV kijken, een wereldbeeld hebben dat dichterbij de televisiewaarheid ligt. De televisiewaarheid is een karikatuur van de samenleving (oftewel, bepaalde opvallendheden worden uitvergroot en soms uit hun verband gerukt). Zou het zo zijn dat de jeugd die veel televisie kijkt, hier ook veel gevoeliger voor is?
pi_53754501
De vrouw houdt ervan om begeerd te worden, het draagt toe aan het zich voelen als een vrouw. Het neemt zeker in meer of mindere mate onzekerheid weg.
Het liefst heeft de vrouw een gelijke rol m.b.t. liefde/sex/relaties/scharrels als de man zonder de kans te lopen om als slet bestempeld te worden.
Uiteindelijk gaat het om gewild te worden, ze laat zien wat ze heeft, maar kiest wel zelf met wie ze in zee gaat. Offerte.
pi_54632073
Ik zag net dat er vanavond op ned.3 om 20.25 uur - 22.00 uur een documentaire is of komt wat wel een beetje lijkt op de hier ontsprongen en ontstane discussies over ongeveer of mede met betrekking tot dit onderwerp.

Jonge seks, prille liefde
De seksuele werkelijkheid van dertien- tot achttienjarigen, vergeleken met het idee dat volwassenen en opiniemakers hiervan hebben. Is seks voor jongeren verworden tot consumptiegoed? Groepsverkrachtingen, seksuele excessen via MSN, jongens die playen en pimpen omdat ze te veel clips kijken, homojongens die niet uit de kast durven en seks in ruil voor Breezers en Big Macs schetsen een somber beeld, maar is de praktijk inderdaad zo treurig als de beeldvorming? In aansluiting op de series Sexy, Meisjes en Boys over jongeren, liefde en seks vergelijkt Menna Laura Meijer de verhalen van deze jongeren met het beeld dat de media doorgaans oproepen. Daarnaast interviews met Hanneke de Graaf - onderzoeksleider van Seks onder je 25ste van Rutgers Nisso Groep - en de socioloog Cas Wouters.

Nederland 3, 20:25 uur

DetailsZender:
Datum en tijdstip: 15 november 2007, 20:25-22:00 uur
Genre: Informatief
Omroep: VPRO
Bijzonderheden: Teletekst ondertiteld

Bron: tvgids.nl
pi_54633703
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 00:08 schreef MLI het volgende:
Kick. Met een nieuw punt om over na te denken (zelf ook nog niet gedaan). Ik heb ooit tijdens een college massacommunicatie geleerd dat mensen die meer dan 4 uur TV kijken, een wereldbeeld hebben dat dichterbij de televisiewaarheid ligt. De televisiewaarheid is een karikatuur van de samenleving (oftewel, bepaalde opvallendheden worden uitvergroot en soms uit hun verband gerukt). Zou het zo zijn dat de jeugd die veel televisie kijkt, hier ook veel gevoeliger voor is?
Dit is niet bewezen hoor
Er zijn theorieen die dit idd ondersteunen maar net zo veel theorieen dat tv totaal geen invloed heeft, hoeveel uur je ook kijkt
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_54636456
Wat een heerlijke docu was het
Word er helemaal vrolijk en blij verliefd door.

Dat end ook met die 2 kindjes, meisje 'ik wil verkering', jongetje 'oh', meisje met lolly in haar mond 'maar ik kan niet kiezen, ben op allemaal verliefd' even later 'maar ik wil wel met een blonde jongen', jongetje met donker bruine haren 'ik ben blond', meisje eigenwijs 'nee, jij bent bruin'. ofzo.

geweldig cute
pi_54637754
Ik vind het niet erg om als lust object gezien te worden, als ik verder maar wel serieus genomen word
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')