abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53654106
Het volgende stond vandaag in de SP!TS:
quote:
AMSTERDAM — Meisjes en vrouwen moeten niet als lustobject worden gezien, stelt het kabinet in de Emancipatienota 2008-2011 die het dit weekend presenteerde. In het 84 pagina’s tellende document komen ook zaken als arbeidsparticipatie, een flexibele dagindeling en inkomensgelijkheid naar voren. Toch kreeg de seksualisering relatief veel aandacht. Vooral subdoelstelling 3.6, ’Het verkrijgen van inzicht in de gevolgen van de seksualisering van de rol van vrouwen en meisjes in de maatschappij’, werd becommentarieerd. Welgeteld één keer valt het woord videoclip in de Emancipatienota. „Ik weet niet waarom de media dit opblazen. Dat één woord zo wordt uitgelicht, vind ik echt shocking en disrespectvol
naar de rest van het rapport”, zegt Stephanie Dekker, woordvoerder van MTV Networks (van MTV en TMF).

Volgens Dekker doen MTV en TMF al aan zelfregulering. „We hanteren de Kijkwijzer en hebben sinds mei een eigen codering voor videoclips. Soms zijn we zelfs nog strenger dan die codering. Daarnaast kunnen jongeren op videopinie, ons onlineforum, meediscussiëren over welke clip wel of niet moet worden uitgezonden, en waarom.”

Onbekend is of de kabinetsleden al kennis hebben genomen van het programma ’FABS: Search For A Video Model’, waarin wordt gezocht naar meisjes met Face, Attitude, Body & Sexappeal.
De Emancipatienota noemt muziekzenders als een van de podia voor het weerbaarder maken van jongeren
tegen (seksueel) geweld. Met het opstellen van een door het kabinet voorgestelde gedragscode wil MTV Networks eventueel best meehelpen. Dekker: „Wij zijn te allen tijde bereid om mee te denken als we ervan
overtuigd kunnen worden dat die code ook functioneel is.”

In de Emancipatienota wordt een rapport over de overmatige seksualisering van de media aangehaald, opgesteld door de Rutgers Nisso Groep. Die bevestigt de seksualisering weliswaar, maar staat daarom nog niet te juichen bij het idee voor een gedragscode. „We denken niet dat het kwaad kan, maar het is niet de oplossing tegen seksueel geweld”, meldt een woordvoerder. Rutgers ziet veel meer in begeleiding van jongeren. „Jongeren moeten goede referentiekaders meekrijgen. Wij pleiten al jaren voor een vak ’Seksuele en relationele vorming’ op basisscholen. Dat vak zou al op de kleuterleeftijd moeten beginnen, met bijvoorbeeld lichaamsbesef. Gaandeweg leer je dan kinderen steeds meer over seksualiteit en relaties.”
Waar vrouwen 40 jaar geleden niet meer als pin-up girls wilden worden gezien, lijken meiden zich nu het meest vrij te voelen als ze zo bloot, zo naakt en zo sensueel mogelijk rond kunnen lopen. Or do they? .
Hoe zit het nou met die emancipatie? Zijn vrouwen slachtoffer van het beeld wat opgeroepen wordt door de media en zou er inderdaad een gedragscode voor clips ed opgesteld moeten worden, of is het allemaal overdreven en kunnen vrouwen best zelf bepalen hoe ze gezien worden?

Wat vinden jullie dat er meegegeven moet worden aan de jeugd, wat kan beter? Persoonlijk vind ik het onzin om peuters over seks te gaan onderwijzen, maar besef van je lichaam en de waarde daarvan kan dan weer wél.

We kennen allemaal de clipdanseresjes die op de meest onderdanige manier in beeld komen. Werkt dat nou daadwerkelijk mee aan de seksualisering die gaande is? Ik denk het wel. Muziek en muziekvideo's zijn altijd al een manier geweest om mensen te raken en hypes te creëren. Daaruit zou al moeten blijken hoeveel invloed die dingen hebben op jongeren. Van mij hoeven clips als die van 59 Cent en andere bagger ook helemaal niet uitgezonden te worden, overdag. Maar goed, waar trek je dan de grens? Kan een Beyoncé die over de vloer ligt te kruipen wel?

Wat jullie?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2007 22:50:55 ]
pi_53654233
Moet je vrouwen eens horen miepen als ze NIET als lustobject worden beschouwd...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 22:35:30 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53654670
Kwestie van opvoeden ipv achter de tv parkeren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_53654871
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 22:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Moet je vrouwen eens horen miepen als ze NIET als lustobject worden beschouwd...
Jamaardatbedoelik, het lijkt alsof de volwassen vrouwen het wíllen. Onzekerheid als de mannen niet naar je omkijken, enz. Zo hou je de boel wel in stand voor de kids. En of dat nou zo gezond is.
pi_53655041
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 22:40 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Jamaardatbedoelik, het lijkt alsof de volwassen vrouwen het wíllen. Onzekerheid als de mannen niet naar je omkijken, enz. Zo hou je de boel wel in stand voor de kids. En of dat nou zo gezond is.
ik moet eerlijk zeggen dat ik je op niet helemaal gelezen heb zal ik straks doen
maar is het ook gewoon niet dat het "handig" is zo?
je krijgt zo veel gedaan in deze wereld hoor
(niet dat ik denk dat dat een goed iets is, maar het is dus wel moeilijker om je niet zo te gedragen daardoor waarschijnlijk als middelbare schoolmeisje buiten de boot te vallen en dan krijg je ook nog eens minder gedaan..)
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_53655296
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 22:40 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Mensen kijken nou eenmaal naar elkaar als lustobjecten. Dat zit in onze natuur. Waarom denk je dat dat die clips met veel wulpse chicks en gozers met wasbordjes het zo goed doen eigenlijk?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_53655332
59 Cent. Malle ik.
pi_53655360
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 22:20 schreef clumsy_clown het volgende:
Waar vrouwen 40 jaar geleden niet meer als pin-up girls wilden worden gezien, lijken meiden zich nu het meest vrij te voelen als ze zo bloot, zo naakt en zo sensueel mogelijk rond kunnen lopen. Or do they? .
Hoe zit het nou met die emancipatie? Zijn vrouwen slachtoffer van het beeld wat opgeroepen wordt door de media en zou er inderdaad een gedragscode voor clips ed opgesteld moeten worden, of is het allemaal overdreven en kunnen vrouwen best zelf bepalen hoe ze gezien worden?
Ondanks de emancipatie werkt de natuur nog altijd evengoed hoor! Mannen kijken naar vrouwen en vrouwen willen gezien worden. Als je dat ontkent, ben je naief.
quote:
Wat vinden jullie dat er meegegeven moet worden aan de jeugd, wat kan beter? Persoonlijk vind ik het onzin om peuters over seks te gaan onderwijzen, maar besef van je lichaam en de waarde daarvan kan dan weer wél.
Je moet de jeugd niets meegeven, je moet naar ze luisteren, wat hun zorgen en gevoelens zijn.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 22:53:34 #9
pi_53655425
De belangrijkse biologische functie van de mens is voortplanting = sex. Daar kan je een beschaafd jurkje overheen proberen te trekken maar daar verander je de aard van het beestje niet mee.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_53655476
en trouwens... het is toch ook leuk om in iemands ogen te zien dat ze je lichaam wel waarderen
dat wil niet zeggen dat ze er zomaar aan mogen zitten of dat ik onderdanig ben maar dan nog
pi_53655515
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 22:52 schreef katerwater het volgende:

[..]

Ondanks de emancipatie werkt de natuur nog altijd evengoed hoor! Mannen kijken naar vrouwen en vrouwen willen gezien worden. Als je dat ontkent, ben je naief.
[..]

Je moet de jeugd niets meegeven, je moet naar ze luisteren, wat hun zorgen en gevoelens zijn.
hier sluit ik me helemaal bij aan
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 22:57:28 #12
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_53655599
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 22:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De belangrijkse biologische functie van de mens is voortplanting = sex. Daar kan je een beschaafd jurkje overheen proberen te trekken maar daar verander je de aard van het beestje niet mee.
De pakjes die je met Sinterklaas kreeg waarvan je door de vorm geen idee had wat erin zat wilde je inderdaad altijd als eerste uitpakken....

Tenzij je wist dat je die afstandbestuurbare Ferrari kreeg dan ging die het eerst open
pi_53658207
Ik vind ook dat er meer lekkere mannen op tv moeten komen (ipv alleen maar vrouwen altijd)
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 22:52 schreef katerwater het volgende:

Als we naar de jeugd zouden luisteren, zou de meerderheid zwaar aan de coke zijn.
pi_53658313
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 22:54 schreef liefie_ het volgende:
en trouwens... het is toch ook leuk om in iemands ogen te zien dat ze je lichaam wel waarderen
dat wil niet zeggen dat ze er zomaar aan mogen zitten of dat ik onderdanig ben maar dan nog
Dat is ook leuk. Maar veel meisjes en vrouwen zijn gewoon lelijke varkens. En voor de wat minder sterken onder hen kost dat dan gewoon hun zelfbeeld voor zover ze dat al hadden...

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2007 00:44:53 ]
pi_53662847
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 22:51 schreef clumsy_clown het volgende:
59 Cent.
Veel te duur. En ook niet voor een beltegoedkaart. Of een breezer.
pi_53663927
Het is al veel verder doorgewoekerd.

Als wij in de jaren 80 met een meisje op stap gingen, dan sprong ze bij ons achterop de fiets. Tegenwoordig zie ik meisjes in hun naveltruitjes, voorovergebogen op de pedalen met de string hoog boven de broek hun chill grijnzende antiliaanse of noordafrikaanse vriendje op de pakjedrager vervoeren.

Idem wat eten betreft. Wij betaalden als "man" bij de snackbar de patat. Tegenwoordig zie je hoe steevast die meisjes van de hangplek naar de Mac lopen om daar een hamburger voor hun vriendje te halen en te betalen.

Volgens mij is de emancipatiegolf weer helemaal teruggedraaid.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pitbulleke op 03-10-2007 11:32:36 ]
Leave it to me. We're checking out.
pi_53664124
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 00:44 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Dat is ook leuk. Maar veel meisjes en vrouwen zijn gewoon lelijke varkens. En voor de wat minder sterken onder hen kost dat dan gewoon hun zelfbeeld voor zover ze dat al hadden...
volgens mij zijn mensen zoals jij en uitspraken zoals "veel vrouwen zijn lelijke varkens" veel schadelijker voor het zelfvertrouwen van jonge meisjes
op elk potje past een dekseltje dus wat jij lelijk vind, vind vast iemand mooi

en is het niet juist een vorm van emanicipatie dat vrouwen nu hun vriendje achterop nemen of een keer zijn hamburger betalen?
pi_53664332
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 11:34 schreef liefie_ het volgende:

en is het niet juist een vorm van emanicipatie dat vrouwen nu hun vriendje achterop nemen of een keer zijn hamburger betalen?
Hmmm denk je? Zo had ik het nog niet bekeken. Misschien kijk ik er wel te zwart tegen aan, maar het komt op mij altijd een beetje over als de pimp die zijn gettowhore om een boodschap stuurt die ze ook nog eens zelf moet betalen. Loop dan tenminste gezellig mee en eet het daar samen op in plaats van bij je matties te blijven hangen...

Ik word zeker oud
Leave it to me. We're checking out.
pi_53664396
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 11:34 schreef liefie_ het volgende:

[..]

volgens mij zijn mensen zoals jij en uitspraken zoals "veel vrouwen zijn lelijke varkens" veel schadelijker voor het zelfvertrouwen van jonge meisjes
op elk potje past een dekseltje dus wat jij lelijk vind, vind vast iemand mooi

ja ik druk me een beetje plastisch uit... en ik hoop dat ik hier niemand beledigd heb. Maar het is toch zo? De druk die dat die meisjes en vrouwen oplevert, lijkt me verschrikkelijk. Ik hoop ook dat overal een dekseltje oppast, maar zolang de meeste potjes overal zien en erop attent worden gemaakt dat het lelijke potjes zijn gaan ze wel sneller twijfelen aan hun dekseltje én aan hoe alle andere potjes en dekseltjes naar ze kijken. Ik krijg het idee dat dat voor jou niet zo'n punt is (omdat je waarschijnlijk best een mooi potje bent) maar dat is dan ook jouw geluk. Snap je wat ik bedoel?
pi_53664397
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 11:41 schreef Pitbulleke het volgende:

[..]

Hmmm denk je? Zo had ik het nog niet bekeken. Misschien kijk ik er wel te zwart tegen aan, maar het komt op mij altijd een beetje over als de pimp die zijn gettowhore om een boodschap stuurt die ze ook nog eens zelf moet betalen. Loop dan tenminste gezellig mee en eet het daar samen op in plaats van bij je matties te blijven hangen...

Ik word zeker oud
is dat niet gewoon gebaseerd op een enorm vooroordeel van je?
wie weet wie gisteren de chinees heeft betaald....

ik weet wel dat ik persoonlijk het een vorm van emanicipatie vind dat ik instaat ben om ook een keer te betalen
pi_53664473
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 11:44 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

ja ik druk me een beetje plastisch uit... en ik hoop dat ik hier niemand beledigd heb. Maar het is toch zo? De druk die dat die meisjes en vrouwen oplevert, lijkt me verschrikkelijk. Ik hoop ook dat overal een dekseltje oppast, maar zolang de meeste potjes overal zien en erop attent worden gemaakt dat het lelijke potjes zijn gaan ze wel sneller twijfelen aan hun dekseltje én aan hoe alle andere potjes en dekseltjes naar ze kijken. Ik krijg het idee dat dat voor jou niet zo'n punt is (omdat je waarschijnlijk best een mooi potje bent) maar dat is dan ook jouw geluk. Snap je wat ik bedoel?
Ja ik snap wat je bedoeld en ik vind het bv ook vreselijk dat alles wat je in tijdschriften ziet bv super mager is en meisjes het idee krijgen dat ze dun moeten zijn... maar volgens mij zou dat nog wel te doen zijn mocht het niet zo zijn dat veel mannen zich zo plastisch uitdrukken als jij net deed...
ik bedoel als je al niet de dunste bent (ik ben ook geen slank potje ) en je ziet dat maar je hoort ook van vrienden/familie dat je bv wel mooi bent, of weet ik veel geweldige ogen hebt dan zul je minder "vatbaar" zijn voor bv een eetstoornis dan wanneer je een steviger meisje bent, die dingen in tijdschriften ziet staan, en de jongens in de klas het over vadsige varkens hebben...

wat ik maar wil zeggen...volgens mij doen we elkaar onderling veel meer "aan" dan de media ons ooit "aan kan doen"
  woensdag 3 oktober 2007 @ 11:50:19 #22
pi_53664539
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 11:26 schreef Pitbulleke het volgende:
Het is al veel verder doorgewoekerd.

Als wij in de jaren 80 met een meisje op stap gingen, dan sprong ze bij ons achterop de fiets. Tegenwoordig zie ik meisjes in hun naveltruitjes, voorovergebogen op de pedalen met de string hoog boven de broek hun chill grijnzende antiliaanse of noordafrikaanse vriendje op de pakjedrager vervoeren.

Idem wat eten betreft. Wij betaalden als "man" bij de snackbar de patat. Tegenwoordig zie je hoe steevast die meisjes van de hangplek naar de Mac lopen om daar een hamburger voor hun vriendje te halen en te betalen.

Volgens mij is de emancipatiegolf weer helemaal teruggedraaid.
Ik zit als hollandse jongen ook achterop hoor. Het is haar fiets, dus zij mag wil zelf rijden. Dat is ook emancipatie.

[ Bericht 2% gewijzigd door Emel op 03-10-2007 12:22:32 (netjes houden) ]
pi_53665195
Dit soort discussies hebben wij (hulpverleners) vaak gevoerd naar aanleiding van de groepsverkrachtingen die hadden plaatsgevonden. Helaas heb ik de artikelen niet meer. Wat ik me er nog van kan herinneren, is dat de meisjes de jongens mogelijk hebben uitgedaagd met hun kleding en gedrag. Verkrachting keur ik niet goed natuurlijk maar de meisjes hebben ook een rol gespeeld met hun gedrag.
De adolescenten krijgen ondere door de media idee dat seks ok is en de ander dat ook wil als hij/zij uitdagend gedrag vertoont.
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_53665235
sorry hoor maar dat vind ik echt de grootste onzin (met hoeveel artikelen je ook aan komt sorry) hoe ik me ook kleed, je komt niet zo maar aan me en nee is nee
pi_53665323
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 12:21 schreef liefie_ het volgende:
sorry hoor maar dat vind ik echt de grootste onzin (met hoeveel artikelen je ook aan komt sorry) hoe ik me ook kleed, je komt niet zo maar aan me en nee is nee
Precies, nee is nee. Maar er zijn jongens geweest die het niet zo interpreteerden. Ik geef je gelijk hoor. Maar goed, groepsverkrachtingen is een andere discussie.
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')