Heej, ik ben hoogbegaafd.quote:Reageert niet effectief op onbegrip.
Ja kids met het labeltje 'HB' (terecht of niet) kenden we al. Het nieuwe is dat volwassenen er ook ineens massaal achterkomen dat ze superintelligent zijn. Vandaar dus de trem 'yuppieziekte'quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:29 schreef Locusta het volgende:
Hmmm, herkenbaar, maar dan voornamelijk dyslexie en adhd. Tegenwoordig moet iedereen maar in een bepaald hokje gedrukt worden: ben je druk, heb je adhd (néé je kunt niet gewoon druk zijn) en als je niet zo goed in spelling bent, heb je meteen dyslexie.
Hiermee wil ik niet zeggen dat deze aandoeningen niet bestaan, maar wel dat mensen tegenwoordig snel overal een labeltje aan hangen, ook al zijn kinderen gewoon wat drukker of niet zo goed in spelling.
Oh ja. Denk de ouders dan maar weg uit mijn posts, verder geldt hetzelfde.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:47 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Nogmaals, het gaat mij hier niet om kinderen, maar om volwassenen..
Er zijn altijd mensen geweest die zichzelf intelligent voelen maar dat niet zijn. Dat is irritant, maar geen nieuw fenomeen. Jij noemt het alleen anders.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 21:15 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Maar je zult zien, na ME, burn-out whiplash en hooggevoeligheid is hoogbegaafdheid de nieuwste yuppenziekte. Moeten managers opeens op training , hoe ga ik om met hoogbegaafde medewerkers'
IQ hangt absoluut samen met EQ, dat is vaak genoeg bewezen. Mensen met een zeer hoog IQ hebben gemiddeld een lager EQ. Klaar.quote:Het is echt bull dat hoogbegaafden sociale onbenullen zouden zijn.. IQ heeft niks met EQ te maken.
Maar nu brengen ze het als ziekte. 'ik hoef die saaie klussen niet te doen, dat trek ik niet want ik ben HB'quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 21:20 schreef TNA het volgende:
[..]
Er zijn altijd mensen geweest die zichzelf intelligent voelen maar dat niet zijn. Dat is irritant, maar geen nieuw fenomeen. Jij noemt het alleen anders.
[..]
IQ hangt absoluut samen met EQ, dat is vaak genoeg bewezen. Mensen met een zeer hoog IQ hebben gemiddeld een lager EQ. Klaar.
Ja? Net zo zeker als water dat kookt bij 100 graden?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 21:20 schreef TNA het volgende:
[..]
Er zijn altijd mensen geweest die zichzelf intelligent voelen maar dat niet zijn. Dat is irritant, maar geen nieuw fenomeen. Jij noemt het alleen anders.
[..]
IQ hangt absoluut samen met EQ, dat is vaak genoeg bewezen. Mensen met een zeer hoog IQ hebben gemiddeld een lager EQ. Klaar.
2 procent van de bevolking wordt officieel hoogbegaafd genoemd, zo kom ik aan dat cijfer.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 21:44 schreef Remzz het volgende:
Eensch...
Maar je zegt dat de kans om hoogbegaaft te zijn 'maar' 2 procent is maar dat vind ik eigenlijk best veel.
Ja maar dat zijn toch al gouw 2/3 mensen die je kent... ik bedoel van dan is het best veel vind ik.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 21:49 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
2 procent van de bevolking wordt officieel hoogbegaafd genoemd, zo kom ik aan dat cijfer.
???? Als je honderd mensen de hand schudt, hebben er ongeveer 2 daar van een IQ van 130)(hoogbegaafd,) en geen 66 (2/3)quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 21:51 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ja maar dat zijn toch al gouw 2/3 mensen die je kent... ik bedoel van dan is het best veel vind ik.
Ja dat is bij dat BNN testje zo, maar de IQ test is ooit ontwikkeld om 100 als gemiddelde te nemen. Bij de BNN testen zijn de gemiddeldes al jaren rond de 110/115.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:13 schreef liefie_ het volgende:
het kan aan mij liggen maar dat is toch kei weinig?
het is toch zo dat zeg maar vanaf 120 HBO is (gemiddeld dan he)
dan vind ik het echt weinig
Ik ben dan ook hoogbegaafd, he.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:13 schreef Remzz het volgende:
Ja dat bedoel ik...
ja ooitquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:15 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ja dat is bij dat BNN testje zo, maar de IQ test is ooit ontwikkeld om 100 als gemiddelde te nemen. Bij de BNN testen zijn de gemiddeldes al jaren rond de 110/115.
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:15 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Ik ben dan ook hoogbegaafd, he.
Volgensmij bestaat de IQ test nog niet zo lang(tussen de 50 en 80 jaar gok ik) en in die tijd word de mensheid natuurlijk nooit zomaar een paar punten slimmer.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:16 schreef liefie_ het volgende:
[..]
ja ooit
maar ik mag hopen dat de mensheid met de jaren slimmer word
dus dan zou het toch nog zo kunnen zijn
en trouwens ik dacht dat zelfs bij die bnn testen het gemiddelde een stuk lager ligt... iig aan de hand daarvan krijg ik altijd het idee dat nederland super dom is
Natuurlijk wordt iedereen slimmer.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:19 schreef Remzz het volgende:
[..]
[..]
Volgensmij bestaat de IQ test nog niet zo lang(tussen de 50 en 80 jaar gok ik) en in die tijd word de mensheid natuurlijk nooit zomaar een paar punten slimmer.
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:22 schreef liefie_ het volgende:
misschien wil ik idd een beetje te veel van de mensheid
Door de emancipatie van met name de laatste 2 decennia krijgen gaan hoogopgeleide vrouwen vaak meer doen aan hun carrière, waardoor ze geen kinderen willen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:24 schreef Remzz het volgende:
[..]
Naja het is misschien wel zo dat je over heel wat jaar minder domme mensen hebt de evolutie gaat tenslotte door(natuurlijk selectie), slimme mensen overleven makkelijker dan domme mensen en zeker in de laatste jaren is het toch wel van belang slim te zijn in de wereld
Ikquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:35 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Wie herkent zich hierin??
* u heeft een sterk gevoel van "anders" zijn
<knip> * u heeft vaste procedures om dingen te doe
misschien dat ik het mis heb, maar ik kan me voorstellen dat als je echt hoogbegaafd bent (en gewoon normaal eq om het maar eens op te noemen) je je toch wel over dit soort dingen heen weet te zetten? We hebben het over probleemoplossend vermogen, en toch de angstige puber uit gaan hangen?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:35 schreef zwemmerseczeem het volgende:
* u heeft een sterk gevoel van "anders" zijn
* u heeft moeite met autoriteit
* u heeft een zeer sterk rechtvaardigheidsgevoel
* u functioneert het beste 'solo'
* u heeft een hekel aan groepen
* u verveelt zich meestal vreselijk op verjaardagen en feestjes
* anderen snappen uw grapjes nooit
* anderen kunnen u vaak niet volgen
* u denkt dat u ongelijk heeft omdat alle anderen iets anders denken
* u bent non-conformistisch
* op school hoorde u er nooit bij
* u ziet snel oplossingen voor problemen
* u bent het type wereldverbeteraar
* u bent zeer trouw en loyaal
* u stelt hoge eisen, vooral aan uzelf
* u bent snel verveeld
* u heeft een gruwelijke hekel aan herhalingen van wat net gezegd is
* u bent snel geprikkeld
* u bent snel snel geïrriteerd en ongeduldig
* u heeft veel innerlijke onrust
* u zit vaak te tobben
* als u met een project bezig bent, vergeet u alles om u heen en werkt hier dubbele uren aan
* u moet vaak moet uw denkbeelden uitleggen, cq verdedigen of uw denkbeelden worden gewoon genegeerd
* u hoort nogal eens: 'doe toch niet altijd zo ingewikkeld', 'ga je altijd zo diep', 'ben je altijd zo serieus?', 'wat lees je nu weer voor 'n ingewikkeld boek' etc.
* u durft soms alles, dan weer niets (kluizenaarsperiode wisselt zich af met sociale periode, stemmingswisselingen)
* u heeft een laag zelfbeeld (laat je absoluut niet zien aan de buitenwereld!) "Als ik het soms eens durf te zeggen, snapt toch niemand het!"
* u heeft vaak het gevoel onder uw niveau te presteren
* u heeft vaak problemen met het organiseren van uw leven
* u stelt dingen die u moet doen chronisch uit
* u heeft vaak problemen met het starten van iets dat gedaan moet worden
* u heeft vaak problemen met voortzetten en afmaken van iets waar u mee bezig bent
* u heeft vele versnipperde projecten
* u heeft een sterke drang naar prikkels
* u bent vaak overgevoelig voor zintuiglijke waarnemingen
* u heeft neiging tot verslavingen
* u bent creatief ingesteld (muziek en toneel, schrijven)
* u bent erg intuïtief
* u heeft vaste procedures om dingen te doe
Hoogbegaafden zijn ook maar mensen. Sommigen die ik ken zetten zich eroverheen. Sommigen niet.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:44 schreef releaze het volgende:
[..]
misschien dat ik het mis heb, maar ik kan me voorstellen dat als je echt hoogbegaafd bent (en gewoon normaal eq om het maar eens op te noemen) je je toch wel over dit soort dingen heen weet te zetten? We hebben het over probleemoplossend vermogen, en toch de angstige puber uit gaan hangen?
Ik herken me er wel in.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:35 schreef zwemmerseczeem het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |