abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53687379
Memmel, ik denk ook nog/weer veel aan de bevalling
stel V. ook weer veel vragen, maar echt veel meer duidelijkheid in mijn beeld krijg ik er niet meer door.
Qua woorden is alles wel gezegd namelijk...maar nog lang niet alles is gevoeld.

Er heerst hier momenteel soort van verbazing/ontkenning
ik kan me werkelijk niet meer indenken dat ik de bevalling geklaard heb.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 10:49:35 #102
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53687691
Ja precies, je praat er wel over, maar je kan er ook zo weinig meer over zeggen. Maar als ik foto's zie uit het ziekenhuis, kan ik gewoon weer volschieten. Dat moment dat ze bij me lag, 's nachts dat we met z'n tweetjes waren en dat ze begon te huilen en ik dacht: 'zou ik haar mogen pakken? Ja tuurlijk! Het is mijn kind!!'

Misschien komt het ook wel omdat ik weer aan het werk ben, alweer volledig overspoeld ben door allerlei stressvolle zaken en amper de tijd krijg om bij te komen. Alsof het allemaal al weer gewoon is en ik verder niet te moeilijk moet doen.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 10:59:55 #103
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53687940
Hier ook nog steeds, weet niet eens hoe het te benoemen verbazing/verwarde gevoelens over de bevalling. Na bijna een jaar dus nog. En ik ken er meer hoor, die dat hebben.
De laatste weken heb ik er ook weer regelmatig over gedroomd.
Het is toch een heftige ervaring (de heftigste in mijn leven?) dus eigenlijk niet zo vreemd, maar ik zou wel graag willen dat ik er eens klaar mee zou zijn.

En Icicle, lieverd, bedankt voor de kip.
Ik haal hem er nu wel even uit hoor, hij begint wat te irriteren.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 11:00:20 #104
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53687951
En Memmel, wat naar zeg, die complicatie.
pi_53688462
Ik hbe me net op een ander forum uitgeleefd op iemand die heel leuk zat te vertellen dat ze allemaal leuke dingen deed met een jongen die een vriendin heeft. Denk dak zo een ban krijg. Stom wijf

Maar verder gaat het hier wel lekker. Vanmiddga gaat Mikael met Kevin mee en dan zie ik hem pas morgen avond weer Zal wel raar zijn. Maar gelukkig heb ik nog genoeg te doen
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 4 oktober 2007 @ 11:39:36 #106
45621 Suzanna
Mama van...
pi_53688866
Hallo allemaal!
Ik had alleen tijd om alles bij te lezen, maar eigenlijk geen tijd meer om te antwoorden, dus maar even een kort krabbeltje hier!

Vivi, je verhaal over de ruzie is herkenbaar, ik denk dat ik ook ongeveer zo zou hebben gereageerd bij Noa (ons eerste kind). Het is dus wel veranderd hier, ook omdat mijn man veel verantwoordelijker is geworden. Maar een kind bij een half-slapende man leggen....zou ik nog steeds niet snel doen. Dan zou ik zorgen dat hij rechtop zit ...
Jouw situatie is wel wat anders, ik denk dat je reactie daar grotendeels ook uit voortkomt (zoals je al aangaf ook). Lijkt me moeilijk als je bijna alles zelf doet t.o.v. je kind, en áls hij dan ook eens iets doet het dan fout gaat. Dus dat snap ik helemaal.
Enne, sterkte met je vier anticonceptiepillen ... dat lijkt me gevaarlijk! Bleeeh! En erg vervelend, dat vloeien. Ga je je ook slap door voelen misschien? sterkte...

Sugar, succes! Ga je die training ook doen of moet je er nog even over nadenken? zoiets zou ik misschien ook wel kunnen gebruiken...erg assertief ben ik echt niet.

Memmel, wat vervelend zeg. Lijkt me erg pijnlijk, enne, je hebt echt een cadeautje verdiend als je er geweest bent hoor!!

Lishe, wow... ik heb het helemaal gemist, wat er allemaal met jullie kleintje gebeurd was. Wat is dat heftig... ik kan me voorstellen dat je er nog helemaal niet rustig onder bent en nog van de schok moet bekomen. Een 'gewone' bevalling is al heel wat, laat staan dit... Hopelijk kun je snel wat onbezorgder genieten van jullie kleintjes! (wat een leuke naam, en nog van harte gefeliciteerd!!! )

Bar, ik sta echt te kijken van jouw manier van posten, je klinkt zo anders dan een tijdje geleden! Voel je je ook anders?

P.S. is toch niet zo'n kort krabbeltje geworden...
  donderdag 4 oktober 2007 @ 11:41:17 #107
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53688904
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 11:23 schreef MeNicole het volgende:
Ik hbe me net op een ander forum uitgeleefd op iemand die heel leuk zat te vertellen dat ze allemaal leuke dingen deed met een jongen die een vriendin heeft. Denk dak zo een ban krijg. Stom wijf

Maar verder gaat het hier wel lekker. Vanmiddga gaat Mikael met Kevin mee en dan zie ik hem pas morgen avond weer Zal wel raar zijn. Maar gelukkig heb ik nog genoeg te doen
Uiteindelijk is, zolang er geen kinderen in het spel zijn, want dan vind ik het wat anders, dat natuurlijk niet haar verantwoordelijkheid, die vriendin he.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_53689367
Ik vind dat dat mens gewoon verstandig moet zijn en tegen hem met zeggen: Goh luister eens jij hebt een vriendin ik wil die dingen niet meer met jou doen.
Ze doet nu hetzelfde als hier de flatsl*t deed.
Liefde
  donderdag 4 oktober 2007 @ 14:18:12 #109
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_53692433
Jeetje, ik kijk een paar dagen niet en er is heel veel gebeurd!!

Lishe, ten eerste van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! Ik hoop dat jullie snel kunnen bekomen van de schrik en lekker gaan genieten van jullie (tweede?) dochter. Zorg goed voor jezelf en je nachtrust!
Moonah, up yours (Veer in je reet, dus )
Vivi, hoe gaat het met het vloeien? En met je partner? Is alles weer helemaal bijgelegd?
Memmel, heel veel succes maandag en hopelijk valt het mee! (Veel plezier bij de doldwaze dagen!)
meNicole, heel goed dat je hebt lopen schelden op dat andere forum. Zo zien mensen de "realiteit" van zo'n dubbele relatie en niet alleen het zgn stoere eraan!

Eli is nu 5 weken en ik kan me idd niet voorstellen dat hij in mijn buik heeft gezeten en dat ik hem eruit heb gekregen... Ik vnod vooral de kraamweek erg heftig, die bevalling niet echt.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 15:45:32 #110
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_53694526
Moonah, vanguh!

Goed hoor! Je schrijft dat het voor ons heel gewoon is. En dat is misschien wel zo, omdat wij het nu gewend zijn. Maar die eerste keer staat ons allemaal nog bij en of dat nu met 2 of 12 maanden is, de drempel moet je toch over!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  donderdag 4 oktober 2007 @ 18:23:04 #111
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53698525
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 11:59 schreef MeNicole het volgende:
Ik vind dat dat mens gewoon verstandig moet zijn en tegen hem met zeggen: Goh luister eens jij hebt een vriendin ik wil die dingen niet meer met jou doen.
Ze doet nu hetzelfde als hier de flatsl*t deed.
HIJ heeft een relatie, dus HIJ is degene die daarvoor verantwoordelijk is lijkt me.
Niet dat het de schoonheidsprijs verdient, maar je doet nu net of "de andere vrouw" de grote schuldige is..ik vind toch echt dat die vent dat is hoor...

Davinia, alles is weer goed, op beide fronten
pi_53698876
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 18:23 schreef Vivi het volgende:

[..]

HIJ heeft een relatie, dus HIJ is degene die daarvoor verantwoordelijk is lijkt me.
Niet dat het de schoonheidsprijs verdient, maar je doet nu net of "de andere vrouw" de grote schuldige is..ik vind toch echt dat die vent dat is hoor...
Ze zijn allebie schuldig. Maar zij is degene die helemaal trost gaat lopen vertellen wat ze allemaal uitspoken. Dus ik kan haar erop aanspreken. Zij is net zo fout. En dat mag ze best weten.
Maar ja forum hoef ik voorlopig niet meer te komen. Kunnen niet tegen de waarheid
Liefde
pi_53703514
ik vind het ook vooral zijn pakkie an, maar ik kan me wel voorstellen dat je nu niet tegen dat soort verhalen kunt MeNicole.

Moonah, oeh moeilijk is dat he. maar toch gedaan, goedzo!! (PM, wat een prachtig veertje Pour Moonah!. )

en Lishe toch, ik kan me zoo goed voorstellen dat jullie echt helemaal van slag zijn door die vreselijk spannende eerste week. zelfs als alles goed gaat is die eerste tijd al een periode waarin je gevoeliger bent dan ooit, dus dat dit er driedubbelhard inhakt lijkt me niet meer dan logisch. heel veel sterkte ermee en blijf er maar veel over vertellen. (en foto's showen natuurlijk, van die twee lieve zusjes!!)

Memmel wat naar, die mogelijke verkleving. goed dat je naar de huisarts gestapt bent, en ik hoop dat de gyn je snel en gemakkelijk van je klachten af kan helpen! succes! en wat die kilo's betreft: Anna is nu 4 maanden toch? neem er een beetje de tijd voor hoor, niet te streng voor jezelf nu!
  donderdag 4 oktober 2007 @ 21:25:39 #114
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_53703528
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 18:38 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Ze zijn allebie schuldig. Maar zij is degene die helemaal trost gaat lopen vertellen wat ze allemaal uitspoken. Dus ik kan haar erop aanspreken. Zij is net zo fout. En dat mag ze best weten.
Maar ja forum hoef ik voorlopig niet meer te komen. Kunnen niet tegen de waarheid
Ik kan me voorstellen dat jij daar momenteel echt woest om kan worden, omdat je het van dichtbij meegemaakt hebt...
Maar ik zou proberen me niet te veel met anderen hun intenties bezig te houden, hoe moeilijk het ook is

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik kan jou ook wel goed begrijpen
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_53714415
ik ben ziek

gatver wat werd ik beroerd wakker om 4uur
kon nog net de badkamer halen...tot 8uur bezig geweest met overgeven en me ellendig voelen.
Toen eenmaal werk was gebeld, ilse naar kdv ging met V. ben ik in slaap gevallen eventjes en ik heb het er net op gewaagd thee en de laptop te halen.

Hoe lang duurt deze buikgriep gemiddeld????
pi_53714595
Marit, beterschap ! Wel lekker dat Ilse naar KDV is, dan kan je lekker een dagje in je bed hangen!
Geen idee van die buikgriep, ben je niet zwanger ?
pi_53714719
juist vanwege hoe ik me nu voel wil ik echt nog even niet zwanger zijn!!!!!!
pi_53717326
jekkie, marit. Hopelijk trekt die buikgriep snel weg!!
En doe maar lekker rustig aan vandaag en het weekend!

Memmel, naar zeg die verklevingen. Maar goed dat je actie onderneemt, ook al betekend dat nare ziekenhuisbezoekjes.. Koop maar een leuk kadootje, of ga gewoon een hele middag shoppen!
pi_53718647
*weg*

[Het feit dat je eerdere posts verwijderd, dan wel gesloten zijn rinkelde geen belletje? Ga ik kijken of we het op een andere manier op kunnen lossen...]

[ Bericht 89% gewijzigd door BE op 05-10-2007 16:22:07 ]
Anarcho Individualist
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 14:04:21 #120
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_53720109
Losha, wat een onwijs flauwe en achterbakse reactie van je. Wees trots op jezelf. Iemand publiekelijk proberen te kak te zetten terwijl niemand weet waar het over gaat.

Als je niks beters kunt verzinnen kun je beter wegblijven of niets zeggen. Dahaag!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_53720507
*proest* Ik lach alleen maar om zulke mensen Wat een lowlifes zeg.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 14:30:41 #122
94046 PM-girl
pi_53720821
Marit, beterschap! Ik heb het zelf ook gehad, werd zondagmiddag ziek, kon tot 's nachts 3 uur niets binnenhouden, zelfs geen water. Maandag en dinsdag nog flink rot geweest maar woensdag ging het wel weer! Gewoon een dagje of anderhalf niet eten, zeggen de meesten.
*
pi_53722415
*en ook weg*

[ Bericht 98% gewijzigd door BE op 05-10-2007 16:22:50 ]
Anarcho Individualist
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 15:38:11 #124
190853 RockabeIIa
pi_53722441

Icicle, je had helemaal gelijk!
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 15:50:24 #125
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_53722722
Hersenen machtiger dan hormonen? Dat kan alleen een man zeggen .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_53722854
Toch geeft ie goede raad in zn onderschrift!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 16:07:44 #127
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_53723131
Zo aan zijn postgeschiedenis te zien is het niet één van de vrolijkste users .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_53724171
goh, je vraagt je toch echt af wat je eigenlijk nog wel mag schrijven op zo'n forum
als ik nou weet ik wat voor radicale gevaarlijke ideën ou spuien ok, maar replies zonder gescheld en gevloek weghalen

LOL

goed bezig modjes

waarvoor type ik dit eigenlijk nog, zal ook wel weer gecensureerd worden
Anarcho Individualist
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 16:55:59 #129
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53724234
Ja, gooi het daar maar op... die stoute modjes.
Privé-vetes worden nooit toegestaan op FOK! Dat heb ik je dus al eens eerder gezegd in een vorig slotje, wie niet luisteren wil, moet maar voelen, dan is de edit-knop heel simpel gevonden.

Als je iemand iets te zeggen hebt stuur je maar een kaartje of een brief.
pi_53724380
jaja
vandaar ook dat je ook de 2de reply verwijdert die een uitleg was aan een andere user

en dat slotje vorige keer was ook al zo brilliant
ik vroeg wat de ouders hier vinden van een ouder die (zie topic) doet
en jij gooit m dicht wegens "vete" .. stond geen naam en niks en ik vraag naar andermans mening

jullie manier van censureren zal me wel altijd blijven ontgaan
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 15:50 schreef k_i_m het volgende:
Hersenen machtiger dan hormonen? Dat kan alleen een man zeggen .
nee dus
je mag nog een keer raden

[ Bericht 14% gewijzigd door Losha op 05-10-2007 17:25:04 ]
Anarcho Individualist
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 17:25:26 #131
190853 RockabeIIa
pi_53724857
De topictitel hier is je vast ook ontgaan. Hierbij nogmaals: Hoe gaat het met de moeders?
Prima gecensureerd dus, stoute modjes!
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 18:00:22 #132
190853 RockabeIIa
pi_53725569
Ik wou toch nog effe melden dat ik vandaag echt een k**humeur heb. Sorry!
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 18:25:38 #133
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53726078
Vanwege dat bericht over dat kindje? Of is er nog meer?

Kusje op je humeur in ieder geval.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 18:50:00 #134
190853 RockabeIIa
pi_53726654
Neuh, dat was het wel ongeveer...
Gaan zeuren over dat Brent de keuken onder gesmeerd heeft met spinazie dmv dat eeuwige gezwaai met zijn armen klinkt dan zo banaal
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 20:11:11 #135
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53728654
Misschien dat het bannaal klinkt, maar wel bekend. Ik heb gisteren ook de yoghurt van de muur afgeschaapt.

Deze moeder is de afgelopen dagen druk bezig geweest. De winkel is helemaal in herfst/haloween stemming en ookal moet er nog veel gebeuren het is nu al heel gezellig.
pi_53728990
even mijn opluchting uiten...
de koorts zakt alweer (vanmiddag opeens tot 39,1!)
en ik heb zowaar 4krackers gegeten

nu in bed nog Greys Anatomy kijiken en ik hoop dat ik me morgen al weer veel meer oké voel
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 20:27:43 #137
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53729082
Marit beterschap. Hopelijk gaat het nu echt beter....
pi_53729668
Marit beterschap!

Vsndaag in anti man bui. Hopelijk morgen over. Zondag zijn verjaardag, zoals ik me nu voel geen zin in.

Verder vandaag veel moe. Kim vanaf 7.30 maar een half uurtje geslapen. Hopelijk slaapt ze nu.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 21:12:31 #139
103793 kozakken
Living the life
pi_53730217
Hier is het DRUUUUK!!! -en het huis wordt zo mooi-

Ingrid, wat klink je down joh. Bah...

en heel erg flauw maar wel gemeend: voor jullie allemaal. Tijd ontbreekt gewoon echt voor een lange reactie!
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 21:15:01 #140
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53730262
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 20:49 schreef _Ingrid_ het volgende:
Marit beterschap!

Vsndaag in anti man bui. Hopelijk morgen over. Zondag zijn verjaardag, zoals ik me nu voel geen zin in.

Verder vandaag veel moe. Kim vanaf 7.30 maar een half uurtje geslapen. Hopelijk slaapt ze nu.
Soms zijn ze gewoon vervelend Ingrid
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 21:21:13 #141
190853 RockabeIIa
pi_53730413
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 21:15 schreef Vivi het volgende:

[..]

Soms zijn ze gewoon vervelend Ingrid

Als ik heel erg boos ben flap ik er altijd uit dat ie even dood moet gaan...
Meestal moeten we dan zo hard lachen dat het al weer goed is Nu klink ik als een watje
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 21:43:02 #142
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53730965
Marit, beterschap joh!
En de anderen: kop op!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 22:02:17 #143
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53731601
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 21:21 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Als ik heel erg boos ben flap ik er altijd uit dat ie even dood moet gaan...
Meestal moeten we dan zo hard lachen dat het al weer goed is Nu klink ik als een watje
Eh, valt mee hoor..
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 22:03:57 #144
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53731652
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 18:50 schreef RockabeIIa het volgende:
Neuh, dat was het wel ongeveer...
Gaan zeuren over dat Brent de keuken onder gesmeerd heeft met spinazie dmv dat eeuwige gezwaai met zijn armen klinkt dan zo banaal

Beetje late reactie, maar hoewel banaal niet minder vervelend...
Ik zou daar ook niet echt happy van worden.
pi_53733091
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 21:12 schreef kozakken het volgende:
Hier is het DRUUUUK!!! -en het huis wordt zo mooi-

Ingrid, wat klink je down joh. Bah...

en heel erg flauw maar wel gemeend: voor jullie allemaal. Tijd ontbreekt gewoon echt voor een lange reactie!

't Gaat nu wel iets beter. Morgen samen goed praten. Afgelopen week alle 3 ziek geweest. Nog niet helemaal beter. Moe, en dan kun je blijkbaar tegen veel minder dingen. En het was gewoon k*t dat Kim amper wilde slapen overdag. Niet eens fatsoenlijk zelf broodje eten.
Kim is op schoot in slaap gevallen, dan smelt je wel. (zie slaap fototopic)
En gelukkig was ze meestal wel heel lief en vrolijk. (zie gewone fototopic)
pi_53738707
Marit beterschap, hoe voel je je vandaag?

Jee Memmel, dat is balen zeg!
Ik heb niet hetzelfde meegemaakt, wel moest ik ook terug naar de gyn (was nacontrole) daar werd een placentarest ontdekt, die hebben ze 8 weken na de bevalling met een curretage moeten verwijderen.
Was ook echt naar. De ingreep niet hoor, daar heb ik niks van gevoeld, ook de ruggeprik viel erg mee.
Maar wel dat je met je benen wijd moet voor de zoveelste keer (en ik heb daar dus echt moeite mee)
Je moet het wel ondergaan en dat is gewoon KUT (wat toch een toepasselijke woordspeling)

Maar je moet natuurlijk van die pijn af, en het sterkte mij wel om te denken: "liever dat ik wat heb, dan Meike"
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_53738718
als je allemaal ziek bent/bent geweest is je energie ook wel ver op ja...
maar ondanks 'verlaarbaar' toch erg vervelend!

Ik heb vannacht heerlijk geslapen en voelde me vanmorgen echt de volle 100% beter dan gisteren.
Dus, 'snel' weer vanalles gedaan en nu duizelig op de bank
V is werken, ik wilde eigelijk met ilse en hond naar een vriendin wandelen voor thee..maar misschien kan ik beter nog even lekker dagje thuis aanklungelen.

Morgen dagje sauna met een vriendin!!!!
mán, daar heb ik zin in
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 12:03:11 #148
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53740194
He Karin, dat is waar. Liever dat ik in de kreukels lig dan mijn meisje. Maarja het moet wel opgelost worden, anders krijgt Anna noooooit een broertje of zusje.

Ben net lekker wezen sporten, dus ik voel me weer redelijk opgekanpt voor het weekend.

Marit, doe lekker rustig aan. En pas op in de sauna, als je je niet zo lekker voelt
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 13:00:26 #149
94046 PM-girl
pi_53741292
O, sauna! Daar zou ik zo graag weer een keertje heen willen!
*
pi_53784730
PM wat houd je tegen dan

Hier gaat het even wat minder met deze mama. Deze mama is waarschijnlijk zelf draagster en onderhoudster van het Ehlers-Danlos Syndroom en daarom gaat mijn herstel niet of nauwelijks vooruit. Voor mijn bevalling heb ik wel overal en altijd blauwe plekken gehad en alles gescheurd en gekneusd maar nooit iets gebroken en constant een knie en een schouder die uit de kom schieten maar dat werd altijd afgedaan als hypermobiliteit. EDS bestaat voor een groot gedeelte uit hypermobiliteit maar ook uit allerlei andere dingen die voor mij gelden. Ook kan een EDS patient bijna nooit normaal bevallen en liggen de kindjes altijd in een stuit of met een verkeerde hoofdligging. Deze bevallingen draaien altijd uit op een kunstverlossing of keizersnedes. EDS is een bindweefsel-foutje van moeder natuur en daarom werkte de verdovingen tijdens de bevalling niet of nauwelijks en de ruggenprik mislukte daarom de eerste keer ook waarschijnlijk en moest ik tijdens het hechten een extra verdoving. Als het bindweefsel niet goed is aangelegd loopt de verdoving meteen onderhuids weg mits het bekend is en er dus rekening mee gehouden wordt. Maar dit is allemaal achteraf alleen nu over een tweede na denken is nog moeilijker geworden. Het punt is dat een tweede meer risico voor mij is als we wachten tot na het 32e levensjaar van mij. Punt is dat om onduidelijke redenen dan zwangerschappen gepaard gaan met heel veel bloedverlies en vroegtijdige geboortes. Nu is het op zich wel een makkelijke zwangerschap geweest alleen heb ik vanaf 24 weken al niet meer kunnen werken door het voorwerk en de harde buiken. Dat is ook typisch voor EDS. Het is nog een soort van wondertje dat ze is blijven zitten tot 39 weken en 5 dagen. De meeste kindjes besluiten met 36/37 weken zelf te beginnen en dan moet er altijd een medische ingreep plaatvinden omdat het niet zelf geboren kan worden. Nu achteraf denk ik van wij hebben een sterke dochter want zij heeft 11 uur vast gezeten met een verkeerde ligging en knel in het geboortekanaal.

Kaith heeft ook EDS en ze zijn nu nog aan het uitvogelen welk type. Maar waarschijnlijk de mildste vorm dus hypermobiel en blauwe plekken en luxatie's en een hele hoge pijngrens (net als haar mama). Dat merken we nu al want ze heeft een blauw oog door dat ze viel op de hoek van de tafel en echt heel naar en wij wachten (was bij opa en oma) met zijn allen waarneer ze zou gaan gillen maar niets van dat schudden met haar hoofdje en weer verder spelen. Oorontsteking waar we toevallig bij het bureau achter kwamen aan twee kanten. Ik zelf voel zulke dingen ook niet en dat hoort er volgens de folders en artsen allemaal bij dus Kaith is geen zorgenkindje maar wel een kindje wat je in de gaten moet houden en we doen haar maar niet op judo ofzo...

Dit is zo'n beetje wat er momenteel speelt en daarom was ik even wat minder fokkerig zeg maar.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:08:21 #151
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53784804
Mibos, jeetje, heftig nieuws wel. Er zal veel op z'n plek gevallen zijn, maar ook veel in een ander licht staan nu. Sterkte hiermee weer.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_53784824
jeetje, Mibos, dat is wel effe wat anders dan je "normale" instabiele bekken, zeg

wat bedoel je precies met hypermobiel, dat je een soort trekpopjeslichaam hebt? alles kan alle kanten op?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_53784864
Jemig Mibos, wat heftig zeg. Wel goed dat je nu weet wat het is en ook zeker voor Kaith. Dan kan je idd rekening houden met dingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door snoopy op 08-10-2007 10:16:25 ]
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:15:26 #154
108648 cattie
lieve moeder
pi_53784958
Mibos, heel heftig zeg. Sterkte!
pi_53785069
Ergens is het een soort van rust omdat je eindelijk weet waarom ik niet echt vooruit kom en waarom het ontwikkelen ook zolang duurde na haar voorkeurshouding.

Inderdaad Milagro:

Als ik bijvoorbeeld rechtop sta dan slaan mijn knieen door naar achteren. Als ik op mijn armen leun dan draaien mijn ellebogen helemaal door naar binnen dus de knokkel draait naar mijn ribben. Ik heb werkelijk alles aan mijn benen gekneusd en gescheurd (1 voet al 5 keer en de andere 6 keer) en dan is op foto''s niet te zien of het gebroken is of gekneusd. Dus altijd in het gips en dan blijkt achteraf dat het niet gebroken is maar wel helemaal donkerblauw/paars zwart en helemaal dubbel zo dik als normaal met een minimale genezing van 3 maanden voor een enkelbandscheuring bijvoorbeeld. Punt is hoe vaker het voorkomt hoe moeiljker het geneest en dat is ook wel zo want de laatste keer in 2005 heb ik bijna 6 maanden een softcast gehad en de laatste vakantie in Oostenrijk ging ik ook weer vol door mijn voet en die is nog steeds lastig op zijn tijd. Ook een teken is dat Kaith en ik ook vel over hebben. Het vel op mijn hand bijvoorbeeld dus alleen huid kan ik +/- 4 cm uitrekken. Heb dat nooit bekeken maar een reuma/neuroloog die bekijken dat allemaal en dat is ook een typisch kenmerk. Te los in je vel zitten zeg maar.

Luxatie's is ook een deel van EDS en die zijn er bij mij regelmatig maar omdat ik dan geen pijn voel draai ik zelf met mijn schouder en dan zit hij er weer in en dat is ook zo met mijn knie. Je voelt dat het niet goed zit dus even schudden en dan is het over.

Sugar inderdaad het zet dingen in een ander perspectief en ook eventueel een brusje komt nu veel sneller dan gepland of helemaal niet aan de orde. Als je het ergste type hebt dan kan het een hele nare ziekte zijn maar gelukkig is dat nu niet aan de orde maar als ik een tweede wil moet je daar wel snel aan gaan denken want ik ben bijna 30 en na mijn 32e worden vrijwel allemaal drama-zwangerschappen en bevallingen. Als het zwanger worden net zolang duurt als bij Kaith dan mogen we nu al gaan klussen terwijl ik nog aardig moet herstellen van Kaith dus er is een hoop te overdenken.
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:19:39 #156
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_53785070
Pffff Mibos wat een heftige ontdekking, sterkte ermee
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:19:58 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53785078
Jeutje Mibos... Wat een nieuws zeg... Idd zullen er wel een aantal dingen op zijn plek vallen, maar goed, andere dingen hadden dus ook anders kunnen lopen als er dit eerder bekend was.
Goh zeg...
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:22:33 #158
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_53785125
EDS is geen leuk iets om te hebben. Ik heb er destijds heel veel over gelezen ivm Kai's hypermobiliteit. Er is hier op fok ook een speciaal topic waar meer mensen met EDs zitten. Misschien kan je daar ook je ei kwijt. Sterkte Mibos

Ik ben verdrietig. Kai is jarig en ik zie hem vandaag niet...
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:24:03 #159
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_53785155
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 10:22 schreef m@x het volgende:

Ik ben verdrietig. Kai is jarig en ik zie hem vandaag niet...
voor jou en van harte gefeliciteerd met je zoon
pi_53785171
Mibos Ik wist niet dat jij dat ook hebt Mikael en ik hebben het allebei namelijk ook. Ik heb type 3, hypermobiliteitsvorm. En omdat er vaak maar een soort type in de famillie voor komt heeft Mikael ook type 3. Na onderzoeken in ziekenhuis en met kinderfysio is dat ook gebleken. Ik heb het gelukkig niet zo erg als jij als ik dat zo lees.
Liefde
pi_53785216
Er is een topic over. Oh M@x heeft het al.

Dat is allemaal erg heftig mibos.Sterkte

Gefeliciteerd M@x met Kai. En ook sterkte. Zie je hem wel gauw?
Variety is the spice of life
pi_53785225
BE dat is ook het vervelende. Als dit bekend was geweest dan had het meteen een keizersnede geweest en dan was het ook lastig geweest maar veel minder vervelend dan nu.

Maar ja het is niet anders en het heeft een naam en een genezing is er niet maar wel dingen die heel duidelijk worden en eeuwige fysio voor ons allebei. Voor Kaith en mij om spieren te controleren. Dus dat als we op onze armen leunen dan niet onze ellebogen naar binnen draaien maar leren dat je je armen recht houdt. Kaith gaat daar al mee beginnen en ik in een later stadium. Hoe kleiner ze er mee beginnen hoe meer het aangeleerd is en hoe beter ze er mee opgroeien. Ik ga eerste naar het bekkenbodembehandelcentrum om te kijken of er nog verbetering op dat gebied is en die gaan ook al wel beginnen met steviger maken van vanalles maar eerst het herstel van de bevalling en dan de rest.
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:33:01 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53785366
Voor jou dan idd mss ietsje te laat, maar gelukkig is het voor Kaith al wel bekend. Dan kan ze er idd goed mee leren om gaan.

m@x voor jou!
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:33:18 #164
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53785371
Jeetje Mibos, wat heftig zeg..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:34:15 #165
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_53785385
Mibos
pi_53785415
Max bedankt voor de link en ja mijn duim kan ook rare dingen hoor!!! Net als mijn vingers die kunnen in negentig graden achterover.

Gefeliciteerd met Kai en een knuffel omdat je hem moet missen...

Ik wist het tot vorige week ook niet maar ergens toen het geopperd werd wist ik het al wel eigenlijk... Nu is het bevestigd en een plan van aanpak maken en kijken naar de toekomst. Komt allemaal goed hoor daar ben ik niet bang van en bij mij is er een pak van mijn schouders omdat ik nu niet meer mezelf voor gek verslijt. Mijn herstel duurt nu al 11 maanden en in januari is het gestopt en het gaat nog niet erg beter. Het heeft een naam en in het vervolg zijn er best dingen die met de nodige aanpassingen gewoon te doen blijven. Mag alleen in januari nog niet skieen maar ga wel lekker naar de sneeuw.
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:38:19 #167
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53785474
Ja, dat bedacht ik me idd ook net, het scheelt denk ik ook een heel stuk frustratie over waarom het herstel niet loopt zoals het zou moeten enzo.
Nu natuurlijk nog wel 'dealen' met het feit dat je EDS hebt, maar iig weet je nu dat het niet aan jou of je inzet ligt bijvoorbeeld.
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:43:37 #168
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_53785589
Mibos Veel sterkte met de komende overpeinzingen over een evt tweede.
En idd wel fijn dat je het nu al weet voor Kaith. Dan kan zij ook leren dat als er iets anders voelt, of als ze valt, dat ze dat altijd even moet melden bij iemand. Zeker als ze geen pijn voelt!

Ik hoop wel dat de diagnose jullie rust geeft, maar daar ljkt het wel op.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_53785596
EDS is gewoon een stukje Mibos en Kaith en ja daar doen we het mee hoor. Ik ben ook groot geworden ermee dus het zal Kaith ook lukken en ik denk dat als je er geen speciaal kindje van maakt en zo normaal mogelijk doet dat het dan het beste gaat. Ja we zullen haar in de smiezen moeten houden als ze raar valt of iets maar verder zijn we niet van plan om haar in een ijshockeypak te laten lopen omdat ze misschien iets kan breken/luxeren of nog meer gekke dingen. Punt nu is dat ze nog niet effe kan zeggen van mijn knie doet raar ofzo.. want zij voelt het waarschijnlijk net als ik ook niet. Niet van pijn maar wel van het voelt raar. (is dit nog duidelijk???).

Maar ja judo en zulke dingen doen maar niet dat dan weer wel. Turnen dat is ook heel goed hebben we al meegekregen en dan kan hier al vanaf 3 dus drie keer raden wat Kaith gaat doen over een poosje hihihi. Nee hoor maar daar zit heel veel spierbeheersing in dus dat is heel goed voor haar.
pi_53785735
Davinia en BE het is inderdaad een heel stuk rust bij ons allebei eigenlijk wel. Mijn lief is heel lief maar die had ook zo iets van het blijft maar duren en duren en nu kwam het balletje aan het rollen bij het CB omdat die het niet vertrouwde met de heupjes en de hypermobiliteit werden we door gestuurd naar het Sofia Kinderziekenhuis en die beste man liet meteen weten dat hij heel sterk dacht aan EDS en toen kwam hij met een puntensysteem waar ik mezelf ook mee af kon vinken. En zodoende heb ik nu een afspraak bij een klinische geneticus voor DNA onderzoek en daarna gaat Kaith, mijn ouders en zussen ook omdat ze willen weten waar het vandaan komt. Mijn zus is ook hypermobiel met dysplasie en luxatie dus die kans is vrij groot en de ander heeft niets op het eerste gezicht maar ook dat zegt niet alles. Wij denken zelf dat mijn vader de drager is. Die heeft namelijk ook altijd van alles maar nooit wat breken en ook heel soepel. Hij is 55 en kan nog steeds zijn been in zijn nek leggen bv.
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:54:26 #171
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53785847
Jee Mibos. Ik had hier nog nooit van gehoord. Sterkte ermee. Maar je klinkt alsof je hier wel mee overweg kan. Kan me ook voorstellen dat je er nu bij Kaith alerter op bent, omdat je de 'verschijnselen' kent.

M@x: gefeliciteerd en ook sterkte vandaag!
pi_53785968
Nou toen de uitslag kwam was ik meteen een stuk gezelliger aldus mijn lief. De frustratie is totaal weg omdat ik maar niet vooruit kom. En nu is het duidelijk waarom is ik niet vooruit ga en ik was altijd al wel gezellig maar nu nog meer aldus mijn man... Nu ik weet waarom heeft het een plekkie en is het ook niet zo dat ik aan mezelf twijfel. Ik ben met mijn tweede man 2 of 3 keer per week samen om verbetering te krijgen die er maar niet komt (fysio hoor!!!) en dat is op een gegeven moment best frustrerend en nu is het zo van als het een dag of twee verlicht dan is dat mooi meegenomen en als ik dan twee keer per dag continent ben is dat ook goed terwijl ik eerst dacht van niks twee keer is goed het moet gewoon altijd goed zijn. Is dit nog een beetje te begrijpen?
  maandag 8 oktober 2007 @ 11:16:10 #173
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53786352
Ja hoor, prima te volgen!
  maandag 8 oktober 2007 @ 12:05:11 #174
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53787529
M@x

Mibos Ik wou dat ik de kracht van jou had
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_53787533
Tsjee Mibos, daar had ik nog nooit van gehoord. Maar ondanks dat het naar klinkt, is het wel fijn dat "het" nu een naampje heeft. En dat je weet waar je bij kaith op moet letten. Hopelijk heeft zij een zo mild mogelijk vorm.
Al blijft het natuurlijk vervelend dat zoiets in de familie zit...

Hier is alles goed. Afgelopen paar dagen was ik wat uit mijn hum, en ik was al bang dat ik alsnog last van mijn hormonen zou krijgen.Vanochtend bleek iets anders: mijn menstruatie is terug.. Die had ik eigenlijk nog niet verwacht, maar blijkbaar is alles weer normaal. En het verklaard ook gelijk mijn zin in chocola van dit weekend..
pi_53787826
Ja het is vervelend dat het in de familie zit maar het is er dus daar kunnen we niets meer aan veranderen en als we nu terugdenken zit het al veel verder in de familie dus we zijn wel benieuwd eigenlijk tot hoever het teruggaat en ik/wij zijn blij dat we een oplettende CB arts hadden die Kaith haar heupen met ons gewoon niet vertrouwde. Ze kan bijvoorbeeld helemaal in split zitten spelen op de grond met haar voetjes plat op de grond. Dat zou inmiddels na bijna een jaar niet meer kunnen en nog een paar van die dingen. Kaith maskert heel snel als ze moe is of honger heeft en dat is ook wel echt voor EDS patientjes. En zo zijn er nog wel een paar dingen en niet alleen voor Kaith maar ook voor mij, mijn zus en mijn vader maar ook mijn oma...

Deepfreeze ik heb mezelf net getrakteerd op chocokruidnootjes
pi_53788494
M@X ik snap wel dat je verdrietig bent omdat Kai er op zijn eigen verjaardag niet is. Toch nog gefeliciteerd met zijn verjaardag en jullie gaan het vast en zeker flink vieren als hij er wel weer is.
pi_53792317
Mibos wat heftig zeg!
pi_53793392
Mibos... Heftig hoor... Maar idd "fijn" Dat je nu voorjezelf weet war t allemaal vandaan komt en dat je voor je kindje min of meer weet wat er te wachten staat!

M@x.... Dikke verjaardagsknuf Ik weet hoe dat voelt ( Dochterlief is nu al 3 jaar achter elkar op dr verjaardag bij dr vader, maar volgend jaar wil ik 'r toch echt weer een keertje hier hebben!! )
  maandag 8 oktober 2007 @ 17:27:51 #180
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_53794588
Mibos, een hele dikke knuffel!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 8 oktober 2007 @ 18:14:42 #181
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53795486
Nou, hier zit ik dan met een stapel papieren voor een opname in het ziekenhuis. Moest me om half drie melden bij de gyn en die constateerde wat ik zelf ook al had gedacht: een weefselbrugje. En dat moet open geknipt worden. Nou denk ik: doe maar gelijk, appeltje, eitje. Nee hoor: gewoon een volledige operatie!
Ik schrok me rot. Na mijn algehele onderzoek, tripje langs bureau opname, gesprek met de anesthesist zat ik om vier uur in de auto terug naar kantoor en toen realiseerde ik me het pas.

Ik vind het helemaal niet leuk en zie er gewoon erg tegenop (niet in de laatste plaats tegen die ruggeprik). Ik had zelfs niet eens zin een cadeautje voor mezelf te gaan kopen. En nu zit ik hier op kantoor ivm een avondergadering. Ik wil gewoon naar huis. Met Anna knuffelen en een beetje babbelen met manlief.
  maandag 8 oktober 2007 @ 18:54:26 #182
108648 cattie
lieve moeder
pi_53796364
Ach Memmel, dat is ook wel balen! Niet leuk, zo'n operatie. Als je erg tegen de ruggeprik op ziet, kun je dan geen algehele narcose krijgen? Weet je al wanneer het gaat gebeuren?
pi_53796976
Memmel, ik denk niet dat dit je angst wegneemt, maar een ruggenprik vinden de meeste mensen echt helemaal super. Want ze zijn niet misselijk erna en na de narcose vaak wel. Ook duurt het herstel dan ook vaak langer. Althans dit is wat ik meegemaakt heb op de afdeling waar ik nu stage loop (op de gynaecologie). Bijvoorbeeld vandaag: een vrouw die onder een ruggenprik geholpen was, zat na een uur al te eten. Bij een narcosepatiënt is dit eigenlijk nooit het geval die zijn altijd veel zieker. Maar goed ik zou er wel goed overna denken.
Maar goed een operatie is nooit leuk en altijd spannend!
pi_53799940
Memmel, ik herken het zo!
Ik had toen ook zoiets, oke haal maar weg...NU!
Maar moest ook het hele feest ondergaan
De ruggeprik viel mij heel erg mee, bijna niet gevoeld
En als de ingreep achter de rug is (en dat gaan snel!) en de verdoving uitgewerkt dan kun je al snel weer naar huis! Maar balen is het wel he!
Ik kon kiezen uit ruggeprik of algehele narcose, maar ik heb geen spijt gehad
Vond het ook wel interessant om zo'n uitslaapkamer te zien, iedereen ligt te pitten en jij bent klaarwakker

Mibos, wat shit!
  maandag 8 oktober 2007 @ 23:23:18 #185
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_53802850
Dat is inderdaad mijn overweging geweest om toch voor een ruggeprik te kiezen. Dan ben ik tenminste niet zo ziekig daarna. (Om over jeugdtrauma's van "het verdovingskapje" nog maar te zwijgen). De anesthesist heeft de naald laten zien (wat een dun ding zeg!). En mijn neef is anesthesist in het zkh waar ik heen moet, dus ik bel hem op of hij het zou willen doen. Maar even doorbijten.

Het lastigste vind ik nog dat de wachttijd 6-8 weken is en ze me 1 dag vantevoren bellen! Ja, hallo, ik zit niet de hele dag naast de telefoon te wachten tot zij eens bellen. Ik werk ook. En heb een kind. Maar gelukkig ook een lieve vent en een legertje familie dat maar wat graag op Anna past als het nodig is.

Lig je met zo'n dagopname nou de hele dag op zaal? En dan word je opgehaald en weer naar zaal gebracht?
En als je nuchter moet komen en pas 's middags om 4 uur ofzo geholpen wordt? Dan knaag ik uit pure wanhoop mijn eigen arm eraf!
pi_53806706
Bij mij was het zo dat ik sochtends om 8.00 in het ziekenhuis moest zijn, nuchter idd, en ik werd om 9.00 uur opgehaald voor de ingreep, vantevoren een intakegesprekje. Mijn vriend was bij me gebleven tot ik werd opgehaald. Toen naar een ruimte waar ze een infuus gingen aanleggen (voor het geval er iets mis zou gaan....ieh)Toen kwam de gyn langs om te zeggen dat het allemaal wel goed zou komen... de ingreep duurde 20 min. ze vertellen je wel wat ze aan het doen zijn, en ik kon meekijken op een tv schermpje. Poos op de uitslaapkamer gelegen (flink potje aan het janken geweest, allemaal opgekropte spanning) en ze waren me vergeten weer op te halen....scheelt dat ik het wel interessant vond daar. Toen naar zaal, kreeg ik wat te eten en drinken (veel drinken, je mag pas naar huis als je hebt geplast) Er lagen alleen maar vrouwen op die zaal die iets gynaecologisch hadden, met hun gekletst. En tegen 13.00 uur ging ik naar huis (als laatste, want hoeveel ik ook dronk.....er kwam niks!!)
Die wachttijd is lang idd, ik was al heel gauw aan de beurt, geloof binnen 2 weken in ieder geval.
Zou wel fijn zijn als je neef de ruggeprik zou zetten, maar het valt echt mee hoor, het is hetzelfde gevoel qua prik als je moet bloedprikken. Alleen dan korter.

Er zit hier iemand op fok die in een ok stage liep, die heeft me helemaal uitgelegd wat er ging gebeuren. vond ik erg fijn!
pi_53807018
Mibos, ik heb net pas je hele verhaal gelezen...ingewikkeld...maar wel goed te begrijpen wat je allemaal schrijft!
Het lijkt me nog een hele opgaaf om in de gaten te houden of Kaith niet tekort komt qua zorg omdat haar pijngrens zo hoog is!

Memmel, bah wat een vervelend vooruitzicht!
je weet dat het 'moet' .. maar toch.

M@x, gisteren nog 'goed' doorgekomen?
wanneer kan je hem knuffelen !?

Hier maak ik me benauwd om de benauwdheid van ilse,
maar zolang ze geen koorts heeft en naar me lacht schakel ik maar geen hulptroepen in !
Vanmorgen (gisteravond ook al) had ze onder haar ribben intrekkingen van het moeilijker ademhalen,
dus vanmorgen mijn koffie in de badkamer gedronken met haar en een boekje in de wipstoel
Of het nou effect heeft die stoom weet ik niet zeker, maar iets beters kon ik niet verzinnen.
pi_53807060
Misschien heeft Vivi nog wel een goeie tip voor je Marit, volgens mij heeft Dean het ook wel vaker benauwd
pi_53807482
Minimonster heeft een puffertje gekregen tegen de benauwdheid...
Hij was wel vaker benauwd, maar steeds net op het randje van nog even aankijken/ingrijpen...
Maar laatst had ie zo veel (zichtbare) moeite en werd ie er zo moe (+ hangerig, chagerijnig en daardoor ook niet willen/kunnen eten) van.... Even naar de HAP geweest, die heeft geluisterd en t klonk een beetje bronchitusachtig... Puffertje gehad, 2 dagen 4 x per dag gepuft en nu alleen als t nodig is....
pi_53807696
Dat puffen is prut vamp, hopenlijk heeft hij hem weinig nodig.

Marit voel je als ze ademhaalt en jij je handen op haar rug legt dat er "iets" heen en weer gaat? Want dat kan zijn dat ze dan benauwd heeft. Djulian heeft sinds hij 3 maaden is ene puf en was begonnen met verkoudheid dachten we. Maar hij knapte duidelijk op. Hij werd ineens roze, hij bleek achteraf dus wat grauwig ook ijn zijn gezicht.

Deze moeder kan steeds minder hebben. Door het slaap te kort en de pijn ontplof ik vrij snel terwijl ik dat helemaal niet wil, maar boeffie doet echt alles wat ik zeg dat hij niet moet doen en miep tjah das een echte puber die de kont tegen de krib gooit waarvan boef weer een boel leert.
en ik word gek van het binnen zitten. Kortom ik heb het weer ff helmaal gehad en niks is goed meer. Wil mijn bed in en de dekens over me heen trekken, potje janken en voorlopig er niet meer uit komen.
Ik haat die donkere wolken en ik kan zeniet tegen houden
pi_53808222
anitra
klinkt als een vervelende sombere toestand bij jou
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 10:27:10 #192
45621 Suzanna
Mama van...
pi_53808267
Anitra voor jou... wat naar om je zo te voelen he... Dikke knuffel en heel veel sterkte. Hoe komt het dat je slaaptekort hebt? enne, boeffie moet eens gaan luisteren naar z'n mams! Lastig he, als kinderen lastig zijn... dan worden moeders chagrijnig en dan gaan kinderen weer extra vervelend doen... tenminste, dat merk ik hier heel vaak, zo'n vicieuze cirkel. Is er niet iemand die jouw last een beetje kan verlichten? Djulian een dagje bezighouden ofzo? Dat kan al heel erg schelen...

Mibos, mén wat een nieuws voor jou. Heel veel sterkte, ik vind je echt moedig overkomen, niet zwartgallig wat ik waarschijnlijk wel zou zijn. Heldin!
  † In Memoriam † dinsdag 9 oktober 2007 @ 10:28:43 #193
43556 miss_dynastie
pi_53808296
Jemig Mibos, wat een nieuws... ik sluit me aan bij anderen die het al gezegd hebben, ik bewonder je moed. Knuf voor jou en je meisje
pi_53808368
Anitra...Ik herken je gevoel (zonder de pijn dan....) Het gevoel gewoon te willen gaan slapen, tegen de tijd dat het weer lekker weer wordt eens waker te worden... Iedereen moet me maar gewoon met rust laten en mn gang laten gaan... Al dat grauwe en grijze blerg.... En tegen de tijd dat het weer lente wordt zitten er altijd van die dagen bij dat je net gaat hopen dat het idd beter weer gaat wroden, de vogeltjes voorzichtig gaan fluiten en dan komt er weer een zooi van die grauwe, kauwe regen/kou aan...
pi_53808399
En die puffer is een ramp... Er mee spelen is leuk... 'm op je snoet zetten is leuk, er hard doorheen blazen is leuk, bij je broers en zus op t gezicht zetten is leuk, maar zo gauw er mee gepuft moet wroden is het drama!
pi_53808711
Thanks!
Het niet slapen komt door de pijn, de vreet enrgie waardoor je nog meer moe word en dan zo oververmoeid zijn dat je dus niet kan slapen want zodra je ogen dicht vallen is die stomme pijn er weer.
Psies suzanna, luisteren kan die niet, echt zo doof issie nog nooit geweest, maar hoe rotter ik me voel hoe vervelender hj word, dus hij voelt het aan denk ik.
Idd vamp, gewoon rust, ff mijn ding kunnen doen, zelf bepalen wanneer ik slaap of iig naar bed kan, maar ja je hebt kleintjes rondlopen dus dat gaat niet.
Een dagje in de week gat Djulian met opa en oma mee en das op woensdag. Maar nu is rick ook nog op curusus dus laat thuis.
daarom ben ik laatst een paar dagen naar evenstar gegaan, maar je voelt je toch bezwaard, je bent toch met Djulian bezig en ondanks je wel kan gaan liggen ff, je het die komplete rust niet.
jemig wat is dat moeilijk om op te schrijven, he zeggen isn 1 ding, maar het pschrijven dat je je echt zo voelt en het dan nalezen is best heavy

Vamp het is de eerste tijd een ramp die puf. Welke heb je? heb je die kap van aerosol? (met beerje erop en vrij klein vergeleken bij die van ventolin)Bij Djulian heeft he een tijd geduurd en soms is het nog een gevecht ( nu 3 bijna 3 jaar dat ding), maar als ze het super nodig hebben doen ze vaak minder moeilijk. En alles speendewijs blijven doen, hoe moeilijk het ook is want na 30x heb je zoiets van kom op nou je weet toch ff adem halen en klaar?
pi_53810419
Hij heeft de aerosol ja.... Zo lang ie er gewoon mee kan spelen doet ie t geweldig... houdt ie zelf dat ding op zn snoetje, maar zo gauw je vinger maar naar t "pompje" gaat is t over... En dan heb je idd zoiets van kom op joh.... Je hebt t al zo benauwd! ff meewerken en t is over!
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 12:49:12 #198
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53811603
Goh, Mibossie, wat een nieuws zeg. Bij gebrek aan wijze woorden een .

Anitra, chronisch slaapgebrek is afschuwelijk en op den duur allesondermijnend. Wellicht een idee om aan je huisarts een slaapmiddel te vragen? ik heb dat indertijd gedaan en slikte het 1 á 2 keer per week. Dan kon ik toch af en toe even bijtanken zonder dat het middel zijn werking verloor door gewenning. ik weet natuurlijk niet of het ook werkt met jouw pijn. Sterkte hoor!

Marit, hoe gaat het met jou? Heb je nog wel eens paniekaanvallen? Of zijn die weggeëbd?
En Sugar? Hoe bevalt het werken in je oude patroon weer?
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 13:08:46 #199
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53812073
Ik heb helaas geen tips voor je Marit, de Ventolin en Flixotidepufjes helpen m.i. niet echt bij Dean, en ook de Ab-kuur die hij heeft gekregen doet niet veel. Nog steeds heeft hij last van taai slijm. Ik geef hem de pufjes nog wel en ook Bisolvon...en donderdag zitten we weer bij de huisarts. Wrs gaat ze me doorverwijzen. Stomen schijnt trouwens een verouderd advies te zijn, maar toch heb ik het idee dat het wel helpt.

Ik heb trouwens net mijn ziekenhuis gebeld (Wilhelmina Kinderziekenhuis in Utrecht) om een bevallingsverslag op te vragen. Die vrouw die ik aan de telefoon kreeg deed in eerste instantie heel moeilijk maar toen ik op mijn strepen ging staan zou ze me doorverbinden naar het secretariaat..die waren echter met lunchpauze en in de tussentijd heb ik een voorbeeldbrief gevonden om zoiets op te vragen, ze mogen dat wettelijk gezien dus ook niet weigeren: http://www.consumentenbon(...)ef_opvragen_eig1.doc

Misschien heeft iemand anders er ook nog iets aan.

Verder ben ik gisteren bij het UWV geweest voor mijn aanhoudende BI.

Ik schijn er ook een bepaalde aanleg voor te hebben, dat kon die arts blijkbaar zien aan mijn polsgewrichten...en het feit dat ik hormonaal nog steeds helemaal ontregeld ben (en waardoor ik dus ook 4 Microgynon per dag moest slikken) helpt niet echt.
Hij gaat me nu doorverwijzen naar een bepaald soort rug-therapie.
Positief punt is wel dat er een kans is dat ze vanuit het UWV mijn omscholing gaan financieren
pi_53812229
Vivi...wat vervelend dat je zo weinig kunt geven dat helpt zeg!

Moonah, het gaat hier stuk beter
ik ben er zó blij om dat ik weer werk!
De tijd dat ik nu thuis ben is echt veel gestructureerder en daarmee veel makkelijker om van te genieten!
De paniek is niet helemaal weg, met vlagen voel ik het wel degelijk weer opkomen.
Nu kan ik het gelukkig wel op tijd herkenne/benoemen en 'opvangen' zodat het niet escaleert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')