Dit blijft ZO SCHANDALIG! Ze weten dat het een NEE gaat worden, en daarom negeren ze de democratie!quote:Met grote onzekerheid over de uitslag bij het CDA, dat absoluut geen tweede nee wilde, had de PvdA-top even geen rekening gehouden.
Goed ideequote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dit blijft ZO SCHANDALIG! Ze weten dat het een NEE gaat worden, en daarom negeren ze de democratie!
Ik ben voor een wet (die er nooit zal komen omdat degenen die deze wet zouden moeten invoeren, er nadeel van ondervinden...) die partijen die hun verkiezingsbeloften niet nakomen incl. het voltallige personeel zonder salaris naar huis stuurt!
Waarom denk je dat er coalities gevormd worden? Om een meerderheid te krijgen voor een bepaald kabinet, met een bijbehorend beleid. Zonder coalities geen kabinet, zonder kabinet geen beleid, en zonder geen beleid een regering die alleen nog maar symboolpolitiek vertoont en geen enkele visie meer kan uitvoeren. Consensus wordt in dat geval 'niemand krijgt zijn zin' ipv 'de meerderheid krijgt zijn zin'.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:07 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom wil je perse coalitievorming hebben? Wat is er mis met gewoon stemmen per persoon, zonder vooraf af te spreken bepaalde standpunten te laten varen?
Doe niet zo idioot. Dat heeft niks te maken met het negeren van democratie. Democratie betekent niet dat het volk als voor zichzelf beslist, democratie betekent dat een door het volk aangewezen volksvertegenwoordiging de besluiten neemt. Zon referendum is alleen daarom al een onbegrijpelijk, weinig elegant middel. Bovendien legt het de beslissingsbevoegdheid bij een ´orgaan´ (het volk) dat zelf geen verantwoordelijkheid voor haar besluit draagt. Niet doen dus.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dit blijft ZO SCHANDALIG! Ze weten dat het een NEE gaat worden, en daarom negeren ze de democratie!
Ik ben voor een wet (die er nooit zal komen omdat degenen die deze wet zouden moeten invoeren, er nadeel van ondervinden...) die partijen die hun verkiezingsbeloften niet nakomen incl. het voltallige personeel zonder salaris naar huis stuurt!
Nooit van het begrip "compromis" gehoord?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Daarom huppel je blind achter je Limburgse leidsman aan? Die weet immers wel z'n doelen waar te maken nietwaar?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:37 schreef PJORourke het volgende:
Wet van Murphy? Wel nee, wet van Draaikont! Als je zo veel van mening verwisselt, dan kun je verwachten dat de SP daar iets pikants over te zeggen heeft. Wie z'n reet verbrandt, moet op de blaren zitten, en het is al zo erg dat zelfs Paultje Witteman de PvdA niet meer weet te verdedigen.
Als het volk geen "Europa" wil, waarom wordt het dan opgedrongen?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:29 schreef Argento het volgende:
[..]
In zoverre handelt het CDA natuurlijk gewoon verstandig door het volk niet in de gelegenheid te stellen om op totaal oneigenlijke gronden tegen het nieuwe verdrag te stemmen. Het CDA heeft goed in de gaten dat je niets bereikt als je het laat afhangen van een volk waarvan de meerderheid, wat Europa betreft, sowieso niks wil.
Omdat politici zo nu en dan verder kijken dan hun neus lang isquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:07 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als het volk geen "Europa" wil, waarom wordt het dan opgedrongen?
Ahhhh, dus het is voor onze eigen bestwil?! Dat zeg je tegen een kind van 8, niet tegen degenen die op je gestemd hebben...quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Omdat politici zo nu en dan verder kijken dan hun neus lang is.
Omdat het volk tijdens de verkiezingen Europa blijkbaar onbelangrijk vond.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:07 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als het volk geen "Europa" wil, waarom wordt het dan opgedrongen?
Onzin, dan hadden kiezers in november maar massaal op anti-europese partijen moeten stemmen. Aangezien de overgrote meerderheid stemde op een partij die voor een hervorming van het Verdrag van Nice is, is er blijkbaar democratische steun zat voor een hervorming. Het verdrag, zoals het nu is, wordt ondersteund door VVD, CDA, PvdA, D66 en GroenLinks.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Democratisering moet ook niet doorschieten. De politici worden voor 4 jaar gekozen en mogen in die periode regeren (dwz compromissen sluiten)quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:55 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ahhhh, dus het is voor onze eigen bestwil?! Dat zeg je tegen een kind van 8, niet tegen degenen die op je gestemd hebben...
Welke partijen zijn anti-Europees? De SP en de PVV. Lekker is dat. Ik ben tegen de EU, en dus moet ik OOK tegen Moslims zijn, of OOK voor een belastingschaal van meer dan 70%.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:58 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Onzin, dan hadden kiezers in november maar massaal op anti-europese partijen moeten stemmen. Aangezien de overgrote meerderheid stemde op een partij die voor een hervorming van het Verdrag van Nice is, is er blijkbaar democratische steun zat voor een hervorming. Het verdrag, zoals het nu is, wordt ondersteund door VVD, CDA, PvdA, D66 en GroenLinks.
Het staatsbestel is gebaseerd op indirecte democratie en moet dat ook blijven, aangezien a. de kiezer niet ter verantwoording kan worden geroepen voor zijn keuzes en b. omdat men niet van mensen mag verwachten dat ze de inhoud van dit verdrag kennen of begrijpen. Politici zijn ervoor aangesteld om politieke keuzes te maken en verantwoordelijkheid te dragen voor vier jaar beleid, ga het hen dan niet onnodig lastig maken met keuzes, waar niemand verantwoordelijkheid voor wil dragen. Dan zul je straks weer zien dat men het kabinet boos aankijkt, omdat het diplomatiek en economisch zo slecht gaat met Nederland, terwijl het kabinet juist 'luisterde naar de kiezer'. Je hebt gekozen in november 2006... klaar!
Je kan ook nog bij de CU terecht geloof ikquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:06 schreef Seneca het volgende:
[..]
Welke partijen zijn anti-Europees? De SP en de PVV. Lekker is dat. Ik ben tegen de EU, en dus moet ik OOK tegen Moslims zijn, of OOK voor een belastingschaal van meer dan 70%.
Tja, laat ik nou ook nog eens agnost zijn. Dan blijft er dus weinig voor me over. Welke partij ik ook stem, ze hebben allemaal punten die ik ronduit idioot vind (en ttegen alles ingaan waar ik dus voor stta).quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je kan ook nog bij de CU terecht geloof ik.
Tsja, dan ben je lid van een minderheid, die niet gehoord wordt in de huidige kamers. Je had toch ook op een partij kunnen stemmen, die tijdens de vorige regeerperiode niet in de kamer zat? De PvdD is ook op die manier in de kamer gekomen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:06 schreef Seneca het volgende:
[..]
Welke partijen zijn anti-Europees? De SP en de PVV. Lekker is dat. Ik ben tegen de EU, en dus moet ik OOK tegen Moslims zijn, of OOK voor een belastingschaal van meer dan 70%.
Dan is het misschien tijd voor je eigen anti-europa partijquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:12 schreef Seneca het volgende:
[..]
Tja, laat ik nou ook nog eens agnost zijn. Dan blijft er dus weinig voor me over. Welke partij ik ook stem, ze hebben allemaal punten die ik ronduit idioot vind (en ttegen alles ingaan waar ik dus voor stta).
Ik heb ooit VVD gestemd, omdat ze investeren in onderwijs als belangrijk programmapunt verkondigden. Die investering werd uiteindelijk een bezuinigingquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:14 schreef K-Billy het volgende:
Tsja, dan ben je lid van een minderheid, die niet gehoord wordt in de huidige kamers. Je had toch ook op een partij kunnen stemmen, die tijdens de vorige regeerperiode niet in de kamer zat? De PvdD is ook op die manier in de kamer gekomen.
Een pluralistische samenleving wordt wellicht beter vertegenwoordigd door een veelheid aan partijen, mits dat niet ten koste gaat van de besluitvorming.
Prachtidee. Ik zou graag zien dat er een libertarische partij bijkomt. Maar er moet helaas ook nog brood op de plank komen. Gezien de koopkracht alleen maar afneemt heb ik het daar al druk genoeg meequote:En het kost misschien wat moeite, maar je kunt proberen draagvlak te verwerven voor dergelijke opvattingen en met enkele anderen een partij beginnen. Een liberale of sociaal democratische partij die Nederland liever niet (verder) ziet opgaan in de EU: volgens mij zijn er redelijk wat zielen die iets dergelijks willen.
Tsja, dan moet je een afweging maken van je prioriteiten. Niet al je meningen kunnen in de kamer geuit worden, aangezien je één van de zovelen bent. Er kunnen natuurlijk geen honderden partijen zijn, dat zou de besluitvorming aanzienlijk bemoeilijken.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:12 schreef Seneca het volgende:
[..]
Tja, laat ik nou ook nog eens agnost zijn. Dan blijft er dus weinig voor me over. Welke partij ik ook stem, ze hebben allemaal punten die ik ronduit idioot vind (en ttegen alles ingaan waar ik dus voor stta).
Als iedereen die er zo over dacht nou maar eventjes op de CDDP had gestemd.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:12 schreef Seneca het volgende:
[..]
De VVD die belooft te investeren in wat anders dan Defensie of de HRA moet je dan ook nooit geloven natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:18 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ik heb ooit VVD gestemd, omdat ze investeren in onderwijs als belangrijk programmapunt verkondigden. Die investering werd uiteindelijk een bezuiniging![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |