quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:22 schreef Gitarist het volgende:
Ik gebruik delay ook vaak (heb zelf de DD-20 van Boss). Kan idd mooie effecten maken!
bijna vol
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:28 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Is dat zo'n twin pedal? Da's wel gaaf... mijn buur had laatst zo'n tape delay ter reparatie liggen
Klonk erg lekker!
Hahahaquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:32 schreef Deansensitized het volgende:
Woowoo!
Onze zanger heeft ook eindelijk een footswitch voor de H&K![]()
Ja idd dat is een twin-pedal! Voor de geïnteresseerden, hier staat productinformatie en hier staan wat geluidsclips.quote:
Jeugdsentiment en je favo hobbyquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:37 schreef Dribbel_ het volgende:
Dit is echt zo'n suske en wiske titel
Nee dat niet. Voor enkele nummers een distortionpedaal [H&K Warp Factor], voor de rest gewoon met het knopje idd, constant aanquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:34 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
HahahaHoe switchte hij voorheen dan? Naar de versterker toe lopen en dan een knopje indrukken?
Hee dat is wel cool zeg! Maar zit er echt een tape in?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:36 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Ja idd dat is een twin-pedal! Voor de geïnteresseerden, hier staat productinformatie en hier staan wat geluidsclips.
===
Vraagje over buizen in een buizenversterker, kan je die zomaar vervangen, of moeten de buizen "matched" zijn?
Of je laat de bassist even naar de versterker lopen natuurlijkquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:43 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Nee dat niet. Voor enkele nummers een distortionpedaal [H&K Warp Factor], voor de rest gewoon met het knopje idd, constant aan![]()
Nee, dat helaas niet. Het pedaal is compleet digitaal.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:46 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Hee dat is wel cool zeg! Maar zit er echt een tape in?
Jij begon op een Gibson?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:48 schreef --H-I-M-- het volgende:
even terugblikken naar mn eerste gitaar:
[afbeelding]
Je hebt helemaal gelijk doodkapje, bassist heeft toch niks te doen met z'n 4 snaren ipv 6. Die vinger die normaal in de neus zit kan idd net zo goed even een versterker knopje indrukkenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:46 schreef Doodkapje het volgende:
Of je laat de bassist even naar de versterker lopen natuurlijk
Kom er maar in Martijn, Witchfynder...(alvast self-spank)
unity audio heeft voor het eerst sinds tijden weer een echte tape-delay gemaakt en die ziet er wel heel sweet uitquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:49 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Nee, dat helaas niet. Het pedaal is compleet digitaal.
Het geluid klinkt daarom in de "tape mode" iets te perfect. Niet authentiek "net zoals vroegâh"
Maar desondanks een zeer bruikbaar geluid!
[..]
Nou, ik heb ooit van een vriend een 20 euro-roeispaangitaar gekregen maar daar was ik na een paar keer spelen wel uitgegroeidquote:Jij begon op een Gibson?
Wel vet iig
Ik wou net zeggen... 66,67% van de moeite, maar als die 33,33% besteed moet worden aan het indrukken van een knopje is de wereld te kleinquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:57 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk doodkapje, bassist heeft toch niks te doen met z'n 4 snaren ipv 6. Die vinger die normaal in de neus zit kan idd net zo goed even een versterker knopje indrukken
Wauw! Wat mooi... en wat een geldquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:58 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
unity audio heeft voor het eerst sinds tijden weer een echte tape-delay gemaakt en die ziet er wel heel sweet uit [afbeelding]
jammer dat ie 2600 euro kost.........
[..]
Nou, ik heb ooit van een vriend een 20 euro-roeispaangitaar gekregen maar daar was ik na een paar keer spelen wel uitgegroeid![]()
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:57 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk doodkapje, bassist heeft toch niks te doen met z'n 4 snaren ipv 6. Die vinger die normaal in de neus zit kan idd net zo goed even een versterker knopje indrukken
Nee hoorquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:03 schreef ikheetmartijn het volgende:
Die tape echo's zijn wel gewild iig.
ik weet iig dat die voor 350 mooi bij de eigenaar blijft anders issie gek! moet in zo'n staat makkelijk 500 voor te krijgen zijnquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:03 schreef ikheetmartijn het volgende:
Die tape echo's zijn wel gewild iig.
Die nieuwe boss reverb in samenwerking met fender schijnt ook goed te zijnquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:53 schreef SlaggY het volgende:
Ik heb deze week een Holy Grail te leen. Leuk dingetje.
[afbeelding]
Gimme!quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:53 schreef SlaggY het volgende:
Ik heb deze week een Holy Grail te leen. Leuk dingetje.
[afbeelding]
quote:
Even opgezocht: http://www.roland.co.uk/guitar_room_catdet.asp?id=FDR1quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:00 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Die nieuwe boss reverb in samenwerking met fender schijnt ook goed te zijn![]()
Bij Pickfactoryquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:45 schreef Deansensitized het volgende:
Waar heb je dat laten doen?? En wat kost dat?
Ziet er erg goed uit ja. Maar eens naar kijkenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:54 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Bij Pickfactory
We hebben 250 plectra besteld (uiteindelijk 278 gekregen + samples) voor 87 dollar... nog geen 62 Euro... en dat delen we met z'n 5'en
Nog geen 25 ct per plectrum.
De opdruk is goed... erg goed... we hebben een spiegelend zilveren opdruk en die kras je er niet zomaar af met je nagels. De dikte .7 mm is voor mij hard genoeg... Het komt overeen met de .71 mm Gator Grip van Jim Dunlop. En de kwaliteit is ook goed. Ff kijken hoeveel repetities ik kan doen met 1 plectrum,... 1 JD duurt bij mij maar 2 repetities
Het nadeel is dat ze volledig glad zijn, vanwege de opdruk. Zweet je veel, dan kan het wegglijden.
Kijk op tijdquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:09 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Ziet er erg goed uit ja. Maar eens naar kijken![]()
Wat voor kleurquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:07 schreef guitarist.nl het volgende:
Ik speel gitaar.
Heeft geen haast, we hebben nog een 1600 Ibanez plectrums liggen in alle soorten en matenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:11 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Kijk op tijdhet duurde bij ons +/- 5 weken voor het klaar was (vakantiedrukte enzo)
Lopen is voor gitaristen. Bassisten staan stil of rennen. :quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:46 schreef Doodkapje het volgende:
Of je laat de bassist even naar de versterker lopen natuurlijk
Kom er maar in Martijn, Witchfynder...(alvast self-spank)
Ja! Ik hoor het ook, maar weet ook niet welk nummer het is.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:08 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik heb een neiuwe intro gemaakt voor een nieuw nummerHij klinkt echt supervet
maar ergens komt het me bekend van voor![]()
http://media.putfile.com/gp-25
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:08 schreef Dribbel_ het volgende:
Jij kan hem ook snappenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:38 schreef ikheetmartijn het volgende:
Het begin klinkt een (heel) klein beetje als My Michelle van GnR. Bedoel je die?
edit: laat maar volgens mij mis ik een inside joke
Gitaristen ook altijd met die vreemde humorquote:
Ik weet hetquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:46 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Je hebt een shirt gewonnen van holleeeder![]()
Nu ben je metaltuig met een oranje shirtquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:53 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Ik weet het. Ik verveelde me zo hard dat ik zelfs op het prijsvragennieuws klik, iets wat ik volgens mij nog nooit heb gedaan. En meteen raak
.
Nu de loterij nog
en ik ben toch ook metaltuig![]()
Het is praktisch het intro van "more than a feeling" van Boston.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:08 schreef Dribbel_ het volgende:
Wehehehe.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:08 schreef Dribbel_ het volgende:
In de oefenruimte ookquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:58 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Het is praktisch het intro van "more than a feeling" van Boston.
no worries, ik heb ook ooit de kryptonite-riff 'uitgevonden' en was er kapot van dattie al bestond!!
Oh dat! Dat heb ik uit staan.quote:
Ik zou een bijpassende versterker kopen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:57 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Heb ik jaren aan mijn tr00 imago gewerkt...
2x12 goed zatquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:21 schreef imported_sphinx het volgende:
wat zeggen jullie, 2x12 of 4x12 cab ?![]()
of: waar zijn die andere 2 speakers nou echt goed voor![]()
Voor meer herrie natuurlijk! Je kunt nooit genoeg herrie maken. Daarom moet je ook eigenlijk 4 x 4x12 op het podium hebben staan.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:21 schreef imported_sphinx het volgende:
wat zeggen jullie, 2x12 of 4x12 cab ?![]()
of: waar zijn die andere 2 speakers nou echt goed voor![]()
Mja ik denk niet dat die onstage zozeer beter isquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:29 schreef imported_sphinx het volgende:
qua zolderkamer-toepasselijkheid en vervoerbaarheid wint de 2x12 natuurlijk.
maar 4x12 is beter onstage enzo.. maar zinloos in combinatie met eerdergenoemde zolderkamer en vervoer is ook minder![]()
dus. dilemma.
Dat dus. Het is puur looks.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:30 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Mja ik denk niet dat die onstage zozeer beter is
Aangezien je dat extra volume van die 2 speakers toch never nodig hebt als je met PA speelt
En de financiële situatie natuurlijkquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:29 schreef imported_sphinx het volgende:
qua zolderkamer-toepasselijkheid en vervoerbaarheid wint de 2x12 natuurlijk.
maar 4x12 is beter onstage enzo.. maar zinloos in combinatie met eerdergenoemde zolderkamer en vervoer is ook minder![]()
dus. dilemma.
Right you are, brother.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:40 schreef ikheetmartijn het volgende:
4x12 Geeft wel even een wat ander voller geluid dan 2x12.
Plus het is handig als je wat over hebt, waar dan ook (oefenruimte, podium). Vooral als je graag hard speelt
En mocht er geen PA zijn in een zaaltje en je moet je eigen spullen meenemen, sjah dan zit je al.
Vervoer ach, meestal is er al een backline geregeld, en als dat een fatsoenlijke backline is, dan staat er wel een 4x12 kast waar je je top op in kunt pluggen.
Ik wil overal wel spelenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:15 schreef Cynic het volgende:
een zaal zonder PA zal ik overigens nooit gaan spelen![]()
Lekker balans tussen de instrumenten krijg je dan...
Een 7"!quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:23 schreef punkjunk het volgende:
Oh, en de postbode bracht een prachtig stukje punkrock historie.
De PA is er ook voor de zaal, de monitor boxen, daar moet je naar luisterequote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:28 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Ik wil overal wel spelen
Das waar, al vind ik het geluid met PA op het podium ook vaak niet al te best.
Best wel zonde, het mooiste geluid heb je dan vaak in de zaal en dat maak je zelf niet vaak mee
(ja of je moet draadloos tussen het publiek gaan staan)
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:28 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
(ja of je moet draadloos tussen het publiek gaan staan)
Oooooooooh werkt dat zo! Ik zal er eens op letten de volgende keerquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:32 schreef punkjunk het volgende:
De PA is er ook voor de zaal, de monitor boxen, daar moet je naar luistere.
Kijk, weer een tevreden klantquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:35 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Oooooooooh werkt dat zo! Ik zal er eens op letten de volgende keer![]()
Hahaaa! En dan gewoon doorgaan! Da's klassequote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:34 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]. Maar dan pakken die kampers je gitaar af!
Lemme guess... Jules?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:46 schreef Dribbel_ het volgende:
Irritante is dat die 2e rangsgeluidsmannen vaak alleen luisteren naar hoe het zaalgeluid is en het podiumgeluid maar een beetje globaal instellen en niet luisteren als je zegt dat je iets harder over de monitor wilt hebben.
In arnhem een keer ergens gespeeld en daar was het wel echt geod geregeld per persoon alles goed afstemmen. Vragen bij iedereen of het allemaal goed te horen was. En dat was ook gelijk 1 van de beste optredens, je speelt gewoon zoveel fijner als alles qua geluid goed geregeld is.
Een lijstje maken met monitorgroepen en welke mix je erop wil hebben is ook wel handig trouwens. En dat dan bij je rider doen. Bijvoorbeeld:quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:35 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Oooooooooh werkt dat zo! Ik zal er eens op letten de volgende keer![]()
Beetje te relaxed is ie wel ja...quote:
Hoeft niet perse. Heb op een feest van een vereniging gespeeld met alleen backline. PA was er enkel voor zang en toetsen. Klonk super voor zo'n ruimte. De geluidsdude moet het gewoon *goed* doen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:15 schreef Cynic het volgende:
een zaal zonder PA zal ik overigens nooit gaan spelen![]()
Lekker balans tussen de instrumenten krijg je dan...
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:48 schreef Doodkapje het volgende:
Trouwens... één keer een optreden gehad in De Wolk/Van Buuren in Nijmegen... Soundchecken ging op zich okee... tijdens het optreden... "Hee geluidsman,... mag de monitor harder...? Geluidsman..?" Wassie 'm na de soundcheck naar huis gepeerd... klojo
http://nl.youtube.com/watch?v=lurt5FosdB4quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 18:32 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Een Bob Ross onder de gitaristen..
Ach, geluidsmannen. Ook al heb ik niet zo heel veel podiumervaring, ik kan er nu al een boek over schrijven.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:48 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Lemme guess... Jules?![]()
Trouwens... één keer een optreden gehad in De Wolk/Van Buuren in Nijmegen... Soundchecken ging op zich okee... tijdens het optreden... "Hee geluidsman,... mag de monitor harder...? Geluidsman..?" Wassie 'm na de soundcheck naar huis gepeerd... klojo
Onze geluidsman ziet ons al aankomenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 18:23 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Hoeft niet perse. Heb op een feest van een vereniging gespeeld met alleen backline. PA was er enkel voor zang en toetsen. Klonk super voor zo'n ruimte. De geluidsdude moet het gewoon *goed* doen.
Paar keer het geluid gedaan voor wat bands en dan is dat idd handig als je dat van te voren weet.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:53 schreef Cynic het volgende:
Een lijstje maken met monitorgroepen en welke mix je erop wil hebben is ook wel handig trouwens. En dat dan bij je rider doen.
Soms is sfeer alles.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:48 schreef ikheetmartijn het volgende:
Ondanks het geluid, een van de mooiste optredens
Als ze echt het risico lopen om te breken, klinken ze vermoedelijk ook niet geweldig meer. Preventief vervangen dusquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 21:06 schreef Gewas het volgende:
Maar is dat niet gevaarlijk dan?
Oke. Die gitaar is al iets van dertig jaar oud, alleen weet ik niet hoe lang die snaren er al op zitten. Ook al jaren in ieder geval.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 21:07 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als ze echt het risico lopen om te breken, klinken ze vermoedelijk ook niet geweldig meer. Preventief vervangen dus.
Iemand?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:36 schreef Gitarist het volgende:
[..]
===
Vraagje over buizen in een buizenversterker, kan je die zomaar vervangen, of moeten de buizen "matched" zijn?
Ja op marktplaats gezien. Dat ding is super inderdaad!!quote:
Ja, is met elcheapo micje in laptop ingang und so opgenomen, dus is niet je van het, maar tochquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:45 schreef Falcon4ever het volgende:
Kramtried - Het is een nacht.mp3vind 'm nog steeds super klinken dean!
hopelijk kan je 'm ooit is in een studio iets helderder opnemen, want hijs een tikkie dof
Ja ik ging kwart voor 6 de deur uitquote:
En hoe bevallen deze Boss-kleurtjes?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 23:03 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja ik ging kwart voor 6 de deur uit
en ze bezorgen tot 6 uur
was heel de dag thuis
dus moet in dat laatste kwartiertje bezorgd zijn
Ik vind het een vage kleur. Hij is neit wit als m'n noisesupressor maar er zit een vieze goude gloed doorheen ofzoquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 23:16 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
En hoe bevallen deze Boss-kleurtjes?
Mooie gitaar hoor, alleen jammer dat je op een plant gaat lijken, als je erop speeltquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 17:59 schreef TeleluvR het volgende:
Voor de telecaster-liefhebber maar ook (vooral) de niet-liefhebbers...
G.E. Smith
Zelfde als met m'n fietsquote:Op woensdag 3 oktober 2007 00:07 schreef Sloggi het volgende:
Als ik mijn gitaar op de kop houd hoor ik iets ratelen. Volgens mij zit er een onderdeel los. Moet ik me zorgen maken?.
Je moet ze altijd per 2 vervangen. En niet zelf doen want ze moeten opnieuw gebiased worden.quote:
Kutkabouters zijn vast aan het poedelen in de swimming pool...quote:Op woensdag 3 oktober 2007 00:26 schreef Sloggi het volgende:
Weet ik veel wat er rammelt. Iets rammelt in de gitaar.
nee noob!, het is niet alleen maar om klank! ook om de verdeling over de buizen!quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:31 schreef punkjunk het volgende:
bias is de ruststroom tussen de buizen.
vraag me alleen niet wat dat is.
het is iig puur belangrijk voor je klank.
Ja ik weet het ook niet precisequote:Op woensdag 3 oktober 2007 01:08 schreef ibaneX het volgende:
[..]
nee noob!, het is niet alleen maar om klank! ook om de verdeling over de buizen!
Electrische?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 00:07 schreef Sloggi het volgende:
Als ik mijn gitaar op de kop houd hoor ik iets ratelen. Volgens mij zit er een onderdeel los. Moet ik me zorgen maken?.
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:31 schreef punkjunk het volgende:
bias is de ruststroom tussen de buizen.
vraag me alleen niet wat dat is.
het is iig puur belangrijk voor je klank.
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:40 schreef Svyatagor het volgende:
Ik weet er ook het fijne niet van, maar wat ik wel weet is dat als je de buizen van je eindversterker vervangt, je die opnieuw moet (laten) biassen. Voor je preamp maakt dat niet uit.
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 00:31 schreef Cynic het volgende:
[..]
Je moet ze altijd per 2 vervangen. En niet zelf doen want ze moeten opnieuw gebiased worden.
(edit: okay ik zie dat dit antwoord al 1000 keer is gegeven).
Dan maar over biassen: buizen werken samen per 2. Als je dat als sinuscurve weergeeft doet de ene buis de ene helft en neemt de andere dat over. Dat moet een beetje gelijkmatig gebeuren (op het juiste moment op de juiste plek moeten ze het overnemen), anders is je geluid gewoon niet goed en strak.
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 01:08 schreef ibaneX het volgende:
[..]
nee noob!, het is niet alleen maar om klank! ook om de verdeling over de buizen!
Hmmm er gaat een wereld voor me open waar ik absoluut geen weet van heb.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 07:36 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ja ik weet het ook niet precise. Maar als je em te koud of stemt dan klinkt het als een natte krant, stel je ze te warm af, dan ben je de sigaar en moet je snel weer nieuwe buizen.
![]()
Zoooooo danquote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:00 schreef ikheetmartijn het volgende:
Dat wordt een flink potje huiselijk geweld ben ik bang
OMG, ik hoop dat het een grap is. Anders zou ik Cindy zelf ook van drie hoog naar beneden sodemieteren.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:00 schreef ikheetmartijn het volgende:
Dat wordt een flink potje huiselijk geweld ben ik bang
Dat kan natuurlijk, maar ik wil(de) het in eerste instantie zelf proberen. Maar nu dit blijkt niet te kunnen zal ik daarvoor binnenkort eens bij de gitarenboer langsgaan.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:01 schreef Deansensitized het volgende:
Als je zelf al merkt dat het de verkeerde kant op gaat [zoals je nu verteld] zou je ze nu kunnen [laten] vervangen.
Tuurlijk is het een grap... waarom zou onze Cindy anders de stemsleutels vakkundig verwijderen?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:05 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
OMG, ik hoop dat het een grap is. Anders zou ik Cindy zelf ook van drie hoog naar beneden sodemieteren.![]()
![]()
Klopt, nog een maand of tweequote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:29 schreef Svyatagor het volgende:
En onze Dean is wel bijna afgesoldeerd als elektrotechneut, geloof ik.
En dan je eigen customshop beginnen?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 12:35 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Klopt, nog een maand of twee![]()
Je wou toch dat specifieke rammelende tele geluidquote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:44 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ja, m'n Tele.
Geen lullige opmerkingen maken, anders doe ik 't terug
Zeker een Squier?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:44 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ja, m'n Tele.
Geen lullige opmerkingen maken, anders doe ik 't terug
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:55 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Je wou toch dat specifieke rammelende tele geluid[afbeelding]
quote:
Als je nou eens de plaatjes van de achterkant haalt om te kijken wat er los zit...quote:
Geeft niks hoor, Cindy!quote:Op woensdag 3 oktober 2007 14:53 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb d'r niks raars mee gedaan. Ben nog nooit zo zuinig op iets geweest
.
Ik heb de AVT50... normaal zeg maar... wel aardige versterker dacht ik zo... helaas moet je m vrij hard zetten wil ie lekker klinkenquote:Op woensdag 3 oktober 2007 16:01 schreef ibaneX het volgende:
MArshall avt 50Xbuisje in voortrap en een heerlijk geluidje (mits goed ingesteld gain ect)
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:54 schreef Gitarist het volgende:
Dan krijgen we zeker ook Dean amps op de markt...? ;-)
Wel het plan ooitquote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:47 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
En dan je eigen customshop beginnen?
Zijn er al, maar ja, dan ga ik ook zelf amps [proberen] te ontwikkelen/bouwenquote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:54 schreef Gitarist het volgende:
Dan krijgen we zeker ook Dean amps op de markt...? ;-)
Welke Gibson? Iets gemist geloof ikquote:Op woensdag 3 oktober 2007 22:28 schreef Jorikjet het volgende:
oja, gibson komt deze kant op waarschijnlijk, ben iig wel serieus dingen aan het uitchecken
..een Witchfynder signature V-bass met tremolo ontwikkelen.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 22:27 schreef Deansensitized het volgende:
En eigen gitaren, en effecten, en en en... [afbeelding]
Bijvoorbeeldquote:Op woensdag 3 oktober 2007 23:20 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
..een Witchfynder signature V-bass met tremolo ontwikkelen..
Vet altijd je eerste video!!! Ik vind t ook wel vette muziek, maar er mag van mij wel wat meer bewogen worden!quote:Op donderdag 4 oktober 2007 07:38 schreef Aresdreams het volgende:
Jeej de eerste video is af
en staat op myspace
(http://myspace.com/sacraeasaturna)
Die is wel vet.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:58 schreef Doodkapje het volgende:
* Doodkapje weer verliefd is![]()
![]()
[afbeelding]
Flamed maple top... Mahogany body... kwijl kwijl
Welke is het? Wake Up Bleeding of Sweet Little Angel?quote:Op donderdag 4 oktober 2007 07:38 schreef Aresdreams het volgende:
en staat op myspace
quote:
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 22:27 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Zijn er al, maar ja, dan ga ik ook zelf amps [proberen] te ontwikkelen/bouwen [afbeelding]
En eigen gitaren, en effecten, en en en... [afbeelding]
Mag ik een heeeel vervelende opmerking maken?quote:Op donderdag 4 oktober 2007 07:38 schreef Aresdreams het volgende:
en staat op myspace
Omdat het kan.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 09:05 schreef Deansensitized het volgende:
Moet je eerst wel een goede reden geven voor een bass met tremolo...
Reden genoegquote:
Zekersquote:Op donderdag 4 oktober 2007 09:10 schreef Gitarist het volgende:
Maar Dean, da's wel cool! Als je je wilt specialiseren in amps kan je misschien in de leer gaan bij Koch of Leendert Haaksma (Hook amps). Als je die kwaliteit kan leveren, doe mij er dan maar alvast een![]()
Ja een fout van de editerquote:Op donderdag 4 oktober 2007 09:12 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Mag ik een heeeel vervelende opmerking maken?
In de capture aan het begin staat "Sweet Little Angle" wat "Lieve kleine hoek" betekent..
Nummer heeft wel een vette drive vind ik. Cool, man!.
Dat komt nog welquote:Op donderdag 4 oktober 2007 08:46 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Vet altijd je eerste video!!! Ik vind t ook wel vette muziek, maar er mag van mij wel wat meer bewogen worden!
Ik ookquote:
quote:Op donderdag 4 oktober 2007 09:26 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Ja een fout van de editer
moet sowieso al Wake up bleeding zijn wat daar staat.
hopelijk volgt de rest binnenkort
Dat is ok.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 10:40 schreef Deansensitized het volgende:
Dat is gemiddeld 5.6 minuten per nummer man
Bij Elektuur kan je boek bestellen over gitaarelektronica, met allerlei schema's voor versterkers erinquote:Op donderdag 4 oktober 2007 09:19 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Zekers
Ga 'binnenkort' van start met de bouw van een 30 watt buizenbakje, kijken wat dat word![]()
Ik weetquote:Op donderdag 4 oktober 2007 11:08 schreef SNArky het volgende:
[..]
Bij Elektuur kan je boek bestellen over gitaarelektronica, met allerlei schema's voor versterkers erin.
ah zoquote:Op donderdag 4 oktober 2007 12:00 schreef Witchfynder het volgende:
Nou, wat een beetje jullie tempo is gemiddeld. Wat ik tot nu toe gehoord heb is lekker midtempo met drive. Hoeft ook niet altijd beuken te zijn..
Daarnaast, als je langere nummers hebt dan neem je meer de tijd om de verschillende stukjes tot hun recht te laten komen. Dat niet doen was een beginnersfout van ons. Luister maar naar onze 'A new day rising'. Dat is een grote aaneenschakeling van stukjes. Voordat je stukje een beetje in je hoofd hebt zijn we alweer over naar een volgende..
Om de gitarist die eroverheen loopt te soleren met zijn pentatonische boxjes vals te laten klinken?quote:Op donderdag 4 oktober 2007 09:05 schreef Deansensitized het volgende:
Moet je eerst wel een goede reden geven voor een bass met tremolo...
Daarom spelen we alleen maar goede nummers natuurlijkquote:Op donderdag 4 oktober 2007 12:33 schreef Cynic het volgende:
Een hele lange set spelen als beginnende bandje is sowieso niet zo'n goed idee, dan kan je beter zorgen dat je een paar goede nummers hebt die het publiek bij blijven
Precies, beter een half uur beuken met nummers die je perfect kan spelen. Onthouden ze beter dan wanneer ze een set van anderhalf uur aan moeten horen van een band die ze totaal niet kennen... vind ik zelf ook niks aan.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 12:33 schreef Cynic het volgende:
Een hele lange set spelen als beginnende bandje is sowieso niet zo'n goed idee, dan kan je beter zorgen dat je een paar goede nummers hebt die het publiek bij blijven
Gefikstquote:Op donderdag 4 oktober 2007 13:39 schreef Doodkapje het volgende:
Heey Witch... wat gebruikt jullie toetseniste eigenlijk? Klinkt wel lekker icm met die gitaren (overstuurd in het kwadraat)
Zeg, zou je onze toetsenist niet willen fixen? Hij is prima zoals hij is.quote:
Dat euvel hebben wij met de band ook altijd (ik mag graag een nummer uitbouwen met een lange solo of outro), alleen zitten wij dan heel erg te sleutelen om ze wat korter te maken.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 10:59 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat is ok..
Onze kortste is 2:47. Onze oudere nummers zijn tussen de 3 en 4 minuten, maar tegenwoordig gaan ze ook al snel richting de 6 a 7..
Onze toetsenist heeft dan weer wel een eigen toetseniste.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 14:04 schreef Aresdreams het volgende:
hmmm, ik dacht al, witchvindertje had toch geen toetseniste in de band?
wij wel
al vind ik de basiste leuker bij ons![]()
Hell Yeah! En wat voor één.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 14:06 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Onze toetsenist heeft dan weer wel een eigen toetseniste..
Quatre mains, babyquote:Op donderdag 4 oktober 2007 14:20 schreef Aresdreams het volgende:
wie is die toetseniste dan? Janneke? of iemand anders?
Garagebands + Orgels =quote:Op donderdag 4 oktober 2007 14:24 schreef Cynic het volgende:
toetsen...
Nee die zijn er om je bier op te drinkenquote:Op donderdag 4 oktober 2007 15:07 schreef Aresdreams het volgende:
daarvoor bestaan toch roadies?
Dan blijft je bier ook thuisquote:
Shit man! Dean doet ook al aan customizen van personen... transgenders FTWquote:
Heerlijk is dat inderdaad.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 14:51 schreef Svyatagor het volgende:
Gisteren weer lekker geoefend. Ik zit in mijn less-is-more fase, dus ik had gewoon mijn strat recht in de Marshall TSL geprikt die in de oefenruimte stond, verder geen toeters en bellen, pods of pedalen.
Versterker op een redelijke overdrive gezet, en de dynamiek verder geregeld met mijn volumeknop.
Ging echt super, en damn, I luv my strat.
En CAO's...quote:Op donderdag 4 oktober 2007 15:07 schreef Aresdreams het volgende:
daarvoor bestaan toch roadies?
Geil! Het ziet er uit als een zwaar portabel en guitig toetsenbordje... Onze toetsenist heeft laatst een elektronische piano gekocht van Kawai (Incl. slaghamertjes etc.) en dat weeg al over de 32 kilo... dan nog zijn Hammond... pff... geen doenquote:Op donderdag 4 oktober 2007 14:19 schreef Conorach het volgende:
[..]
Hell Yeah! En wat voor één.
Ik gebruik inderdaad een Korg N5-EX.
9 van de 10 gebruikte geluiden zijn custom gebouwd door mij, veelal uit diverse sample-combinaties samengesteld.
Tja, bij mijn band is het inderdaad een toetsenistequote:Op donderdag 4 oktober 2007 15:28 schreef Deansensitized het volgende:
Joh man, leesde te snel en dacht dat je Ares zijn bandje bedoelde![]()
Punk + orgels = Rancid![]()
Welkom Conorach [afbeelding]
Besloten venootschapje dan maar?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 22:27 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Wel het plan ooit
Naja, doe het nu ook al wat, maar dan echt een eigen winkelpandje [repair/custom shopje] enzo
Later, sparen, jeweet![]()
[..]
Zijn er al, maar ja, dan ga ik ook zelf amps [proberen] te ontwikkelen/bouwen
En eigen gitaren, en effecten, en en en...
Dan moet je toch aandeelhouders hebben en een minimaal startkapitaal?quote:
Bouwen danquote:Op donderdag 4 oktober 2007 18:07 schreef Witchfynder het volgende:
Ik zou wel een Telecaster met SD Livewires er in willen hebben.
Jaja, verdraai het maar weer snel, staat toch echt heel wat anders in je eerdere postquote:Op donderdag 4 oktober 2007 18:15 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Neuh. Wil alleen zeggen: áls ik een Telecaster zou moeten hebben....
Joa, maar dat is ook wel te doen... en anders met een 'dog ears' en schroefje+veertje door de slagplaat a-la een Strat bijvoorbeeld...quote:Op donderdag 4 oktober 2007 18:17 schreef punkjunk het volgende:
[afbeelding]
Maar als ik het fresen gedaan heb, moet ie ook nog op de goede hoogte zitten en alles, dat lijkt me echte en lastig karweitje.
Dremelen uit de losse hand manquote:Op donderdag 4 oktober 2007 18:44 schreef ibaneX het volgende:
body dremelen??? bovenfrees aan loop!
Waarom glimt die hals zo?quote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:46 schreef punkjunk het volgende:
Nek, dus ik moet fresen, en dat vrees ik.
Gewoon standaart comet
[afbeelding]
Hoe wil je die uitdremelen dan? Met een slijptol ozo?quote:Op donderdag 4 oktober 2007 18:23 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Jaja, verdraai het maar weer snel, staat toch echt heel wat anders in je eerdere post
[..]
Joa, maar dat is ook wel te doen... en anders met een 'dog ears' en schroefje+veertje door de slagplaat a-la een Strat bijvoorbeeld...
Maar gewoon je body en slagplaat uitdremelen, ben je al een heel eind
als fiscalist in spe kan ik wel zeggen dat een eenmanszaak voor een beginnende kleine onderneming met minder dan zeg 40000-45000 euro winst per jaar stukken aantrekkelijker is en natuurlijk in 'aanschaf' vaak al met 500 euro geregeld is. Het enige nadeel van de eenmanszaak ik natuurlijk dat je persoonlijk aansprakelijk bent voor crediteuren/verliezen.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:06 schreef Deansensitized het volgende:
Dus eerst nog maar lekker aankloten in de schuur [afbeelding]
Ik heb nog geen echte, maar een Gamma kopie [incl hardcase], is iets van 25 euro ofzo. Gebruik nu wel Dremel opzetstukjes en accesoires, want dat is wel de betere shit, maar het apparaat zelf is in wezen gelijk.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 19:11 schreef Witchfynder het volgende:
Wat kost een dremel eigenlijk?
Ja ok, maar hoe raar kan het gaan. Enige wat ik me voor kan stellen is dat je een dure Gibson of een buizenbak ofzo aan gort helpt perongeluk, dan moet je dat uiteraard betalen, maar daar kom je ook wel overheen.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 19:56 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
als fiscalist in spe kan ik wel zeggen dat een eenmanszaak voor een beginnende kleine onderneming met minder dan zeg 40000-45000 euro winst per jaar stukken aantrekkelijker is en natuurlijk in 'aanschaf' vaak al met 500 euro geregeld is. Het enige nadeel van de eenmanszaak ik natuurlijk dat je persoonlijk aansprakelijk bent voor crediteuren/verliezen.
Dat klopt, maar je hebt natuurlijk wel startkapitaal en verzekeringen enzo hequote:Op donderdag 4 oktober 2007 20:28 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Ik heb nog geen echte, maar een Gamma kopie [incl hardcase], is iets van 25 euro ofzo. Gebruik nu wel Dremel opzetstukjes en accesoires, want dat is wel de betere shit, maar het apparaat zelf is in wezen gelijk.
En ja, zo'n klein schuurbandje erop en dan stukje bij beetje uitschuren tot het precies past. Werkt al jaren perfect.
[..]
Ja ok, maar hoe raar kan het gaan. Enige wat ik me voor kan stellen is dat je een dure Gibson of een buizenbak ofzo aan gort helpt perongeluk, dan moet je dat uiteraard betalen, maar daar kom je ook wel overheen.
volgens mij dompelen ze de halsen gewoon in de lak, 1000 keer, en dat maakt ze kut!quote:Op donderdag 4 oktober 2007 19:42 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Omdat ze nogal afgelakt zijn. Mijnes glimde ook zo maar is nu mooi dof.
quote:Op donderdag 4 oktober 2007 21:02 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
volgens mij dompelen ze de halsen gewoon in de lak, 1000 keer, en dat maakt ze kut!
Nogal, jaquote:Op donderdag 4 oktober 2007 19:42 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Omdat ze nogal afgelakt zijn. Mijnes glimde ook zo maar is nu mooi dof.
Ik heb een keer op zo'n Spitfire gespeeld, speelde echt voor geen meter die hals.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 21:02 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
volgens mij dompelen ze de halsen gewoon in de lak, 1000 keer, en dat maakt ze kut!
Een vriend van mij heeft zo'n MusicMan Axe... die neck is helemaal niet gelakt, en voelt dus 'gort-droog' aan. Is op zich wel fijn als je wat zweet, want dan issie niet zo stroef...quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 01:20 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik heb een keer op zo'n Spitfire gespeeld, speelde echt voor geen meter die hals.
Dat is een zaak voor de verzekering denk ik. Ik denk dat hij het over schuldeisers bij faillissement heeftquote:Op donderdag 4 oktober 2007 20:28 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Ja ok, maar hoe raar kan het gaan. Enige wat ik me voor kan stellen is dat je een dure Gibson of een buizenbak ofzo aan gort helpt perongeluk, dan moet je dat uiteraard betalen, maar daar kom je ook wel overheen.
Eigenlijk wle met je eens...quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 08:40 schreef Cynic het volgende:
Al dat gezeur over halzen die slecht spelen. Volgens mij betekent dat gewoon dat je beter moet oefenen
Ze worden ook niet standaard gemaakt. Alleen de RR-modellen, maar daar heb ik niks mee. Hoewel voor de lol ik er weleens op zou willen spelen. Een van onze gitaristen speelt er op en is zelfs bezig een tweede te kopen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 10:56 schreef Deansensitized het volgende:
Die zijn in linkshandig ook wel moeilijk te vinden volgens mij. In normaal rechtshandig al...
Hangt er sterk van af... Die gozert met die MusicMan Axe moet heel erg wennen aan mijn Ibanez, omdat de hals totaal anders is. Mijne is veel breder maar ook een stuk dunner... het is een kwestie van gewenning... als je goed op een OLP kan spelen dan betekent het niet automatisch dat je beter gaat spelen op een PRS met een veel bredere hals.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 10:54 schreef Witchfynder het volgende:
Volgens mij als je op een crappy gitaar leert spelen dan lukt het op een goede al helemaal. Maar andersom ben je te verwend wellicht.
Moet de eerste gitaar niet té crappy zijn, want dan denk je verlies je misschien interesse omdat je crappier klinkt dan je speelt, zoals iemand hier zei een topic of twee geleden.
Ik heb een niet al te goede gitaar, maar als ik in de winkel op een behoorlijke Strat speel, dan klink ik sowieso beter. Jammer dat er nou nooit een Jackson V voor mij hangt, dat wil ik ook wel graag eens proberen..
Grappig dat de head dezelfde vormen heeft als de body...quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 11:27 schreef Deansensitized het volgende:
Deze, met een Tune-O-Matic en een EMG 81/85 setje
[afbeelding]
Breed in de zin van wijd... je moet je vingers net ff verder uit elkaar zetten etc. dan je gewend bent en dat is gewoon ff lastig... ik merk het zelf nu ook tussen mijn Yamaha en Ibanez... zeker met die Jumbo frets erbijquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 11:36 schreef Aresdreams het volgende:
maar wat is ene brede hals?
toen ik overstapte van hele smalle yamaha halsjes naar die van mijn B.C Rich 7-snaar was het in het begin wel ff kut, maar na een paar dagen wennen speelt het eigenlijk het zelfde...
Al blijven die smalle dunne yamaha halsjes wel lekker om over heen te scheuren
Gewoon de toon van de overgebleven lengte van de snaar lijkt mequote:Op vrijdag 5 oktober 2007 11:38 schreef Aresdreams het volgende:
Zou wel raar zijn, als je aan de andere kant van de hals nogmaals een body zou hebben, met elementen erin...
hoe zou zoiets klinken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |