Hoe zit dat juridisch dan? Het lijkt mij niet meer dan normaal dat je als overheid zorg draagt voor de veiligheid van iedereen die in jouw land verblijft. Wij proberen toch ook een uitwisselingsstudent of toerist even goed te beschermen als een Nederlander?quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:45 schreef Reya het volgende:
Toch blijven er enkele dingen vaag in mijn ogen; het is duidelijk dat de Amerikaanse overheid juridische gezien haar beveiliging niet kan betalen, maar het lijkt me bijvoorbeeld dat het instituut dat haar naar de VS heeft gehaald, dan haar beveiliging kan betalen. Weigert dit instituut dat, of zit er iets anders achter?
Ja, maar dat is dezelfde bescherming als elke burger geniet. In het geval van AHA is er (schijnbaar) persoonlijke 24-uursbeveiliging noodzakelijk, en daar voorziet de Amerikaanse overheid niet in.quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:48 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Hoe zit dat juridisch dan? Het lijkt mij niet meer dan normaal dat je als overheid zorg draagt voor de veiligheid van iedereen die in jouw land verblijft. Wij proberen toch ook een uitwisselingsstudent of toerist even goed te beschermen als een Nederlander?
Er is natuurlijk een groot verschil tussen persoonlijk erg op elkaar gesteld zijn, en de politieke relatie die zeker niet best was. En we hebben het hier toch over politiek?quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Femke en Ayaan waren vrij close met elkaar. Ze hebben ook lang gecorrespondeerd, wekelijks in Vrij Nederland. Ze zijn erg op elkaar gesteld. Is niks hypocriets aan.
Dat is zeker vreemd.quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:34 schreef SCH het volgende:
Vreemde zaak. Waarom zou de VS haar niet kunnen beveiligen?
De Amerikaanse grondwet kan haar dus geen bescherming bieden.quote:‘Vandaag verwelkomen we haar in Amerika als permanente ingezetene. We verwelkomen haar met de bescherming die de Amerikaanse grondwet biedt en moedigen haar aan te blijven spreken over onderwerpen die haar passioneren.’
Bron.
Nu is Nederland dus weer helemaal toppie.quote:Hirsi Ali zelf zei in een korte toelichting overweldigd te zijn met emoties, grote trots en dankbaarheid om tot een van de vele immigranten in dat land te worden gerekend die zich hard maakt voor het vrije woord zonder angst voor vervolging.
Bron.
Ze is trouwens ook behoorlijk binnengelopen met haar boek.quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:45 schreef Reya het volgende:
maar het lijkt me bijvoorbeeld dat het instituut dat haar naar de VS heeft gehaald, dan haar beveiliging kan betalen. Weigert dit instituut dat, of zit er iets anders achter?
Dat lijkt mij inderdaad ook de enige zinnige, logische en werkbare oplossing.quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:45 schreef Reya het volgende:
maar het lijkt me bijvoorbeeld dat het instituut dat haar naar de VS heeft gehaald, dan haar beveiliging kan betalen.
Er zal wel weer één of ander smerig politiek spelletje gespeeld worden.quote:Weigert dit instituut dat, of zit er iets anders achter?
100%.quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:58 schreef TomTancr3do het volgende:
Er zal wel weer één of ander smerig politiek spelletje gespeeld worden.
Als je haar laat betalen impliceert dat dat je haar ook verantwoordelijkheid voor de bedreigingen toedicht. Dat is wat mij betreft echt belachelijk, niemand zou bedreigd mogen worden voor de dingen die zij roept. Gebeurt dat toch dan is het de taak van de overheid om haar te beschermen.quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:57 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Ze is trouwens ook behoorlijk binnengelopen met haar boek.
Een eigen bijdrage, voor zover die er nog niet is, lijkt me op zijn plaats.
Nee hoor.quote:Op maandag 1 oktober 2007 17:02 schreef Hephaistos. het volgende:
Als je haar laat betalen impliceert dat dat je haar ook verantwoordelijkheid voor de bedreigingen toedicht.
Helemaal mee eens.quote:
Dat is wat mij betreft echt belachelijk, niemand zou bedreigd mogen worden voor de dingen die zij roept.
Mjah, tot het einde der tijden en all over the world?quote:Gebeurt dat toch dan is het de taak van de overheid om haar te beschermen.
Hoezo niet dan? Je treft iemand in de portemonnee als een direct gevolg van uitspraken over moslims. Dat is een flinke ondermijning van het recht op meningsuiting, je mag wel dingen over moslims roepen maar dan moet je wel duizenden euro's per jaar betalen. Zou je dat serieus een goede situatie vinden?quote:
bronquote:Volgens GroenLinks is nu de vraag of de regering daarop in zeer bijzondere omstandigheden niet een uitzondering moet maken. "Net zoals de Britse overheid in het geval van Salman Rushdie ook buiten haar landsgrenzen over zijn veiligheid waakt, zou dat ook in het geval van Hirsi Ali kunnen gebeuren", stelt Halsema.
Het gaat volgens haar in beide gevallen om bedreigde personen die "waarschijnlijk nog vele jaren lang overal ter wereld een groot risico lopen en potentieel doelwit van een aanslag blijven".
Halsema kan optiefen.quote:Op maandag 1 oktober 2007 17:17 schreef schatje het volgende:
Groen Links stelt een speciale status voor:
[..]
bron
Het was dan ook een 'politica' van niks dat gewoon teveel media-aandacht kreeg na want onsubtiele, ondoordachte uitspraken net zoals dat Jami kind dat net uit de luiers komt en nu zich een groots politiek figuur waant.quote:Op maandag 1 oktober 2007 17:25 schreef EchtGaaf het volgende:
Ze moeten haar in Nederland ook niet meer beveiligen. Het is gewoon haar eigen schuld door het debat zo op scherp te spelen.
quote:Op maandag 1 oktober 2007 17:48 schreef Tarabass het volgende:
Ze is tcoh geeneens Nederlandse? Ik niet begrijp hoor. Dus Nederland heeft al die tijd de kosten betaald voor iemand die alles aan zichzelf te danken heeft en niet eens een staatsburger is?
quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:44 schreef Hephaistos. het volgende:
Verdonk is in al haar onmetelijke wijsheid teruggekomen op het besluit om haar paspoort af te pakken. Ze is gewoon een Nederlands staatsburger.
Dat ze terugkeert als ze niet beveiligd wordt is niet zo raar, aangezien ze ook in Amerika bedreigd wordt. Kut-sitatie natuurlijk, die vrouw is nu al jarenlang op de vlucht.
Jawel, Verdonk heeft haar constatering moeten terugdraaien waardoor ze Nederlandse is gebleven.quote:Op maandag 1 oktober 2007 17:48 schreef Tarabass het volgende:
Ze is tcoh geeneens Nederlandse? Ik niet begrijp hoor.
Maakt niet eens uit wmb. Het is natuurlijk te gek voor woorden dat Nederland überhaupt die kosten voor beveiliging in de VS heeft betaald.quote:Op maandag 1 oktober 2007 17:48 schreef Tarabass het volgende:
Ze is tcoh geeneens Nederlandse? Ik niet begrijp hoor. Dus Nederland heeft al die tijd de kosten betaald voor iemand die alles aan zichzelf te danken heeft en niet eens een staatsburger is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |