quote:
Bij 15 step is het gewoon een verademing als de gitaar komt inzetten en de -met computer naar boven en beneden- getransponeerde stem van Thom wat minder aanwezig is. De climax a la Sit Down, Stand Up werkt geen 2de keer.
Waardering:
Bodysnatchers begint veelbelovend; alleen jammer dat de mannen het niet aandurven om géén elektronica te gebruiken in dit nummer. Na 2:09 ben ik eigenlijk vergeten wat ik ook alweer zo jammer vond. Er volgt een prachtig walvis gejank met een heerlijke beat en zangpartij wat wordt afgesloten door een rauwe gitaar.
Waardering:
Nude krijgt mij maar niet te pakken. Ik betrap mezelf er steeds op heimwee te krijgen naar: How To Disappear Completely.
Waardering:
Weird Fishes/Arpeggi is een beetje OK-computer meets Hail to the thief. Ik krijg het gevoel van op een luchtbedje over de golven drijven te diep de zee in, iets wat niet uitmaakt als je dit nummer hebt opstaan. Misschien duurt het openingsmotiefje iets te lang om je aandacht er volledig bij te houden.
Waardering:
De zwaar overstuurde, zware tonen van All I Need komen als een goede afwisseling: een depressieve episode van Beethoven na een manische episode van Mozart. Dit nummer vertelt een verhaal en staat als een huis.
Waardering:
Faust Arp? Wolf At The Door zul je bedoelen...
Waardering:
Reckoner, need i say more? Geweldig nummer waar je bij de eerste aanslagen al kippenvel krijgt. Als de strijkers tijdens het intermezzo komen inzetten weet je het zeker: dit ontstijgt het label muziek, dit is profetisch.
Waardering:
House of cards past qua sfeer erg goed achter Reckoner, maar staat een beetje in de schaduw. Misschien was een nummer a la Kid A, Push Pulk Revolving Doors of zelfs Fitter Happier beter op z'n plaats geweest om de brilliance van z'n voorganger wat plaats te geven.
Waardering:
Lekkere cadans hoor, die Jigsaw Falling Into Place heeft. Het nummer weet nergens écht te knallen, maar het is moeilijk om niet te bewegen op het lekkere ritme. Van 3:10 tilt Thom het nummer naar een hoger niveau met z'n zangpartij. De outro is echt super.
Waardering:
Videotape is een waardige afsluiter. Het nummer heeft dezelfde eenvoudige schoonheid in zich als Pyramid Song. De percussie is gelukkig minder halsstarrig, wat het goed beluisterbaar maakt. Het pianomotief is gewoon briljant in z'n eenvoud.
Waardering:
Totaal:
[ Bericht 17% gewijzigd door starla op 13-10-2007 14:18:22 ]