Lees eerst de FAQ door voordat je wat vraagt! Er zijn al heel veel vragen beantwoord in vorige delen enquote:Deel 1: Mozilla Firebird --> Firefox
Deel 2: Mozilla Firefox (Ex-Firebird, Ex-Ex-Phoenix). #2
Deel 3: Mozilla Firefox, dé browser #3
Deel 4: Mozilla Firefox / Thunderbird [ deel 4 ]
Deel 5: Mozilla Firefox / Thunderbird [ deel 5 ]
Deel 6: Mozilla Firefox / Thunderbird [ deel 6 ]
Deel 7: Mozilla Firefox / Thunderbird [ deel 7 ]
Deel 8: Mozilla Firefox / Thunderbird [ deel 8 ]
Deel 9: Mozilla Firefox / Thunderbird [ deel 9 ]
Deel 10: Mozilla Firefox / Thunderbird [ deel 10 ]
Deel 11:Mozilla Firefox / Thunderbird [ deel 11 ]
Deel 12: :Mozilla Firefox / Thunderbird [ deel 12 ] Nu met FF2!
Deel 13: Mozilla Firefox / Thunderbird [ deel 13 ] Firefox 3 is comin
Waar kan ik Mozilla Firefox downloaden?quote:Kijk eens in het topic Firefox gebruiken, waarom zou je?
Hierin vertellen Firefox gebruikers wat ze zo fijn vinden aan deze browser.
Wat zijn de systeemeisen?quote:Een handig overzicht van alle downloads per OS en taal kan je terugvinden op http://www.mozilla.org/products/firefox/all.html
* Nightly Builds: http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/
Opgelet: het gebruik van nightly's doe je op eigen risico. Ga dus niet schelden tegen iemand, ook al heeft hij/zij je aangeraden om een nightly te gebruiken.
Ik wil meer dan 2 bestanden tegelijkertijd downloadenquote:Systeemvereisten hier te vinden.
Mijn profiel is al in gebruik, wat moet ik doen?quote:Ga via de adresbalk naar de pagina ' about:config ', zoek en verander de volgende waarden:
network.http.max-connections »» 60
network.http.max-connections-per-server »» 32
network.http.max-persistent-connections-per-proxy »» 16
network.http.max-persistent-connections-per-server »» 8
Waarom werkt Windows Update niet in Firefox?quote:Open taakbeheer en kijk als er nog een proces is dat firefox.exe noemt. Zoja, sluit dat proces af en probeer nog eens. Als je nog steeds de melding krijgt van "profiel in gebruik", lees deze en de opvolgende posts eens.
MSN opent een Internet Explorer als ik mail controleerquote:De pagina van Windows Update kan (spijtig genoeg) enkel bekeken worden in Internet Explorer.
Ik wil men tabbar onderaan plaatsen, hoe doe ik dat?quote:Zelfde als de vraag hierboven, doordaat de link in MSN zelf zit om de mail te openen met IE is het niet mogelijk om deze te wijzigen.
Hoe werken die 'quicksearches'?quote:Op http://kb.mozillazine.org(...)the_tabbar_(Firefox) vind je een perfecte schone uitleg hoe je dat kan verwezelijken
Hoe krijg ik mijn plugins aan de praat?quote:
Vind je dat er hier nog een vraag en antwoord bij moet, mail naar het mailadres dat je hier kan vindenquote:* Plugins
Nog niet genoeg extensions?quote:Nederlands Woordenboek: Nederlandse spellingcontrole.
Alle Woordenboek: Nog meer talen voor spellingcontrole.
IEView: handig om een pagina eens in de goede *kuch* oude *kuch* Internet Explorer te bekijken als deze niet zuiver werkt in Firefox.
AdblockPlus: handig om reclamebanners en andere soorten van advertenties te stoppen. Wel niet op FOK! natuurlijk
Bugmenot: een database met inloggegevens voor verschillende websites.
Lynx666's extensie speciaal voor Fok!: Alle functies (inclusief qoute, edit, opmaakknopjes ed.) vanuit het quickreply venster!
Launchy: open links, images, mailto's, broncode met elk ander programma zoals IE, Mozilla, een FTP cliënt, ...
Webdeveloper: een verplichte extensie voor alle web-ontwikkelaars.
BBCode: Voeg eenvoudig BBCode toe aan post door gewoon een klik te geven met de rechtermuisknop in een tekstvlak.
Download Status bar: beheer al je downloads vanuit een extra werkbalk die onderaan firefox erbij komt, zeker aangeraden.
ReloadEvery: laad een pagina elke x-aantal seconden/minuten/uren herladen. Handig op MyAT.
Super Drag&Go: versleep een link om deze te openen in een nieuwe tab. Versleep tekst om er via een zoekrobot naar te zoeken.
Tab Clicking Options: Allerhande handige functies voor tabs
Keyconfig: stel zelf je sneltoetsen in in Firefox.
Mozbackup: backup al je instellingen van Firefox, Thunderbird en andere Netscape programma's.
Stylish: Pas de layout van websites aan naar eigen inzicht!
########################################################################################quote:https://addons.mozilla.org/firefox/extensions/
http://www.extensionsmirror.nl
http://extensionroom.mozdev.org/
http://www.google.com/tools/firefox/
[q]
Nog niet de goede extension gevonden, maak hem dan zelf!
[q]
http://roachfiend.com/arc(...)-firefox-extensions/
http://www.webmonkey.com/06/25/index3a.html
########################################################################################quote:Deze info is beschikbaar gesteld via mozBrowser.nl
* De installatie
* Tabbed browsing
* Popups blokkeren en sneltoetsen
* Extensies
* Geschiedenis (bezochte sites)
* Downloads beheren
* Pagina-instelling en afdrukken
* Bookmarks (bladwijzers)
* Macromedia Flash-plugin installeren
quote:* Firefox Roadmap
* MozillaZine Forum
* Spread Firefox
* MozBrowser.nl
* Firefox help
* getfirefox.com (korte url naar de Firefox website)
* Tips & tricks
* Uitleg over about:config
* switch2firefox.com: overschakelen van Internet Explorer naar Firefox
Wat is er nieuw in de laatste versie?quote:Welke versie? Alle links in dit download stuk verwijzen naar Thunderbird 0.9.
* Windows: Installer of Zip
* Linux: GTK2 + XFT (no installer)
* MacOS X: Compressed Disk Image
* Nederlandstalige versie: http://thunderbirdnl.mozdev.org/
Mini FAQquote:* Zoekfolders:
Vanaf versie 0.9 kan je aan mappen een zoekopdracht koppelen. Als je die map opent, gebeurd er automatisch een zoekopdracht en komen alle mails in die map die aan de vooraf in gestelde zoekopdracht voldoen.
* Bericht groepering:
Groepeer berichten op attributen zoals datum, afzender, prioriteit of een eigen label. Voorbeeld: een map die gegroepeerd wordt op datum zal berichten van vandaag, gisteren, vorige week, ... in een afzonderlijke map groeperen.
* Andere nieuwe features:
- Berichten met een bijlage worden gemarkeerd.
- De nieuwe snelzoeken ui versie 0.8 bevat nu een 'clear' knop.
- Offline werken verder uitgebreid en bugs verholpen.
- en een ganse hoop andere bugfixes...
Handige informatiequote:Deze FAQ bevat momenteel nog niks, als je iets interessant weet voor hier, laat het me weten
Handige linksquote:
quote:
Rustig maar, er kan toch nog een update komen.quote:Op zondag 30 september 2007 21:06 schreef Autoreply het volgende:
De smerige lijers... nou ook fullquickreply er al afgooien
Jazeker, ik vind alleen het hele gebash van de FQR door de Fok!crew zo kinderachtig.quote:Op zondag 30 september 2007 21:07 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Rustig maar, er kan toch nog een update komen.
1 |
Euhquote:Op zondag 30 september 2007 22:29 schreef DeuceFour het volgende:
Customize the web:
[ code verwijderd ]
Plak in de urlbar en ram op enter dan kun je de pagina editenquote:
Wellicht helpt het als je even een van de 3129 topics over de nieuwe layout checkt?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:50 schreef Broekpaling het volgende:
Misschien dat ik er finaal overheen lees maar kan het kloppen dat FullQuickReply het niet meer doet?
Nergens last van (en heb aantal addons geïnstalleerd), heb je wel de laatste versie van firefox?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 21:26 schreef admiraal_anaal het volgende:
Als ik addons probeer te installeren onder Vista dan krijg ik veel foutmeldingen, ben ik de enige of zijn er meerdere?
quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:50 schreef DeuceFour het volgende:
[..]
Plak in de urlbar en ram op enter dan kun je de pagina editen.
Wat doet het eigenlijk?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:16 schreef gateway het volgende:
de extensie van Woops doet het ook niet meer in de nieuwe layout
Quickreply, maar dan veel beter. In de nieuwe layout zitten inmiddels vrijwel al die opties ook, minus de quickedit (onderaan dezelfde pagina editten)quote:
Da's een bekend probleem. Zet vloeiend scrollen ff uit in about:configquote:Op woensdag 3 oktober 2007 20:14 schreef mberg86 het volgende:
Het scrollen op pagina's met een achtergrondafbeelding of een youtube filmpje gaat bij mij in firefox heel traag (trage reactie). Iemand een idee hoe dit komt? In IE heb ik daar geen problemen mee....
Ik, alleen 2 is nog steeds default... .:)quote:Op donderdag 4 oktober 2007 11:46 schreef buzzer het volgende:
Heeft heir al iemand FF 3 draaien ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door PietjePuk007 op 04-10-2007 23:40:59 ]Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 21:40 schreef PietjePuk007 het volgende:
Via de addonsite kan je gewoon op installeren klikken en gaat alles vanzelf. Heb je wel een beetje betrouwbare addons? Ik heb ze alleen van die site.
Heb je FF wel zo ingesteld dat ie de informatie moet onthouden? (Extra -> Opties -> Privacy -> Geschiedenis)quote:Op zondag 14 oktober 2007 13:17 schreef Broekpaling het volgende:
Vreemd, ik heb een schone installatie van 2000pro hier en FireFox doet gewoon wat het moet doen alleen de volgende dag zijn al m'n websites weg.Kan ik ze weer opnieuw gaan intypen. Bij instellingen staat dat cookies en geschiedens etc gewoon opgeslagen wordt en in de map waar m'n cookies staan zijn alle cookies gewoon terug te vinden.
![]()
![]()
dit is te verhelpen. met MSN stuffplug krijg je naast meer opties ook de optie om je e-mail te openen in de standaard browser. ook links die je ontvangt in het gesprek gaan dan via FF [of andere niet IE browser.]quote:MSN opent een Internet Explorer als ik mail controleer
quote:
Zelfde als de vraag hierboven, doordaat de link in MSN zelf zit om de mail te openen met IE is het niet mogelijk om deze te wijzigen.
Alle 3 de opties zijn aangevinkt, hij zou de sites 365 dagen lang moeten onthouden.quote:Op zondag 14 oktober 2007 16:08 schreef Treveo het volgende:
[..]
Heb je FF wel zo ingesteld dat ie de informatie moet onthouden? (Extra -> Opties -> Privacy -> Geschiedenis)
Hmz, das wel gek dan... misschien navragen op irc.mozilla.org #Firefox?quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:29 schreef Broekpaling het volgende:
[..]
Alle 3 de opties zijn aangevinkt, hij zou de sites 365 dagen lang moeten onthouden.
Staan beide aan. Vreemd dus. Danny gaf het ook al eens ergens aan in een topic, dus ik ben niet de enige.quote:Op maandag 29 oktober 2007 13:47 schreef mcDavid het volgende:
Heb nergens last van met image search?
wellicht moet je eens "image" intypen in about:config en wat met de opties spelen?
zet iig permissions.default.image op 1, da's het vinkje "afbeeldingen automatisch laden" in de opties.
Wellicht helpt het ook om fasterfox te installeren?
quote:Op maandag 29 oktober 2007 15:11 schreef mcDavid het volgende:
En je hebt wel gewoon de laatste update (2.0.0.8)?
Volgens mij is dat standaard functionaliteitquote:Op woensdag 28 november 2007 16:12 schreef superheist het volgende:
Telkens als ik Firefox open, en ik m'n comp de dag ervoor heb afgesloten zonder m'n firefox venter te sluiten, krijg ik de melding of ik de sessie wil herstellen of een nieuwe wil beginnen.
Ik kan nergens vinden waar ik dit uit wil zetten, aangezien ik nooit de sessie wil herstellen. De optie om m'n venster te sluiten voordat ik m'n computer afsluit is mij teveel werk
Hm, wel een kutfunctie dan.. Ik probeer altijd zo weinig mogelijk te klikken als ik ergens heen wil.. (bv. user account controlquote:Op woensdag 28 november 2007 16:18 schreef JortK het volgende:
[..]
Volgens mij is dat standaard functionaliteit
http://kb.mozillazine.org/Session_Restore#Disablequote:Op woensdag 28 november 2007 16:37 schreef superheist het volgende:
[..]
Hm, wel een kutfunctie dan.. Ik probeer altijd zo weinig mogelijk te klikken als ik ergens heen wil.. (bv. user account control)
kijk aan, dankuquote:Op woensdag 28 november 2007 16:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://kb.mozillazine.org/Session_Restore#Disable
Daarna installeer je Session Manager, want dat is handig (onthoudt bijvoorbeeld ook gesloten tabs).
Updates worden nog wel geleverd.quote:Op maandag 8 oktober 2007 22:01 schreef Treveo het volgende:
Volgens mij wordt TB bijna niet meer ontwikkeld...
Heb je wel als startpagina "open mijn vensters en tabs van de vorige keer" ingesteld?quote:Op zondag 14 oktober 2007 13:17 schreef Broekpaling het volgende:
Vreemd, ik heb een schone installatie van 2000pro hier en FireFox doet gewoon wat het moet doen alleen de volgende dag zijn al m'n websites weg.Kan ik ze weer opnieuw gaan intypen. Bij instellingen staat dat cookies en geschiedens etc gewoon opgeslagen wordt en in de map waar m'n cookies staan zijn alle cookies gewoon terug te vinden.
![]()
![]()
Wtf, heb je een light WLM dan?quote:Op woensdag 28 november 2007 16:18 schreef PietjePuk007 het volgende:
Gebruik FF 2.0.0.10 en de gewone WLM (dus niet de light).
Jaquote:Op woensdag 28 november 2007 20:02 schreef Treveo het volgende:
Wtf, heb je een light WLM dan?
Ziet er sexy uit... ik heb een dual core... maar toch ben ik benieuwd naar WLM lightquote:Op woensdag 28 november 2007 20:16 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Ja, voor als je nog een pentium 2 hebt
.
Het gaat hier om windows live mail hequote:Op woensdag 28 november 2007 21:06 schreef Treveo het volgende:
Ziet er sexy uit... ik heb een dual core... maar toch ben ik benieuwd naar WLM light
Oh... je kan Windows Live Mail in lite krijgen? Dacht ook dat het om Windows Live Messenger gingquote:Op woensdag 28 november 2007 21:09 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Het gaat hier om windows live mail he, gewoon linksonder klikken op "ga naar lightversie" en klaar.
Volgens mij je profile deletenquote:Op woensdag 28 november 2007 21:31 schreef PietjePuk007 het volgende:
Is er ook een optie om alle opties weer default te zetten?
Ja, de opvolger van hotmail (met Ajax e.d.). Alleen in firefox werkt dat sinds kort niet best als je een nieuwe mail wil opstellenquote:Op woensdag 28 november 2007 21:45 schreef Treveo het volgende:
Met Windows Live Mail kan je via je browser bij je meel enzo... beetje zoals de "oude" Hotmail dat was?
Oke, dan snap ik het, want als ik ga Googlen, is het alsof dat die Windows Live Mail een mailclient is.. dus niet webbased -,-quote:Op woensdag 28 november 2007 21:47 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Ja, de opvolger van hotmail (met Ajax e.d.). Alleen in firefox werkt dat sinds kort niet best als je een nieuwe mail wil opstellen.
Ah... I see... Dus je hebt van MS nu 5 nieuwe mailclients ofzo? Windows Mail, Windows Live Mail, Windows Live Desktop oid en Outlook 2007 etc?quote:
Windows Live Mail is volgens mij de opvolger van desktop. Kan me niet voorstellen dat dat ook nog bestaatquote:Op woensdag 28 november 2007 21:56 schreef Treveo het volgende:
Ah... I see... Dus je hebt van MS nu 5 nieuwe mailclients ofzo? Windows Mail, Windows Live Mail, Windows Live Desktop oid en Outlook 2007 etc?
Idd wtf. Wil je gewoon de messenger installeren krijg je al die tyfuszooi erbijquote:Op woensdag 28 november 2007 22:02 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Windows Live Mail is volgens mij de opvolger van desktop. Kan me niet voorstellen dat dat ook nog bestaat [afbeelding]. Als je de nieuwste windows live messenger (8.5) installeert krijg je de vraag of je oa windows live mail wil mee-installeren.
Google is er later bijgekomen, ik heb het nut van de overstap nooit gezien. Alle features kwamen bij M$ ook alleen met wat vertragingquote:Op woensdag 28 november 2007 22:03 schreef mcDavid het volgende:
Wat moet je uberhaupt met live mail, als er Gmail bestaat?
Live mail is dan ook de opvolger van hotmailquote:Op woensdag 28 november 2007 22:11 schreef mcDavid het volgende:
Gmail was er al járen voor live mail.
Ja, heb ik ook last van, dan doe ik alleen die Messenger en nix anders... Maar ik begin nu een meer te snappen... denk dat ik toch maar gewoon bij mijn providermeel en TB blijfquote:Op woensdag 28 november 2007 22:02 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Windows Live Mail is volgens mij de opvolger van desktop. Kan me niet voorstellen dat dat ook nog bestaat. Als je de nieuwste windows live messenger (8.5) installeert krijg je de vraag of je oa windows live mail wil mee-installeren.
Naast hotmail bestonden er ook al tig andere gratis 2mb mailproviders.quote:Op woensdag 28 november 2007 22:13 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Live mail is dan ook de opvolger van hotmail [afbeelding], en die was er al heel vroegaah [afbeelding].
quote:Windows Live Hotmail
De nieuwe Hotmail biedt je meer. Meer ruimte (5 GB), betere beveiliging en het is nog steeds gratis. Meld je nu aan.
Met gmail drive?quote:Op zondag 2 december 2007 17:53 schreef EvilMarc het volgende:
Gmail is een leuke online back up voor al mijn word documenten![]()
Maar ik weet niet of je Hotmail ook als opslag kan gebruiken (al dan niet met bypass ofzo).
FQR topic?quote:Op maandag 3 december 2007 19:11 schreef SuperRembo het volgende:
[edit zie http://forum.fok.nl/topic/55018448]
FQR topic?quote:
gewoon mapje van firefox op cd zetten?quote:Op zaterdag 15 december 2007 21:01 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hoe kan ik een backupmaken van al mijn addons? en instellingen?
naar?quote:Op vrijdag 21 december 2007 02:22 schreef Treveo het volgende:
Even een kickje doen
Als ik op Postvak IN klik, zie ik dan in de titelbalk: "Postvak IN van blabla@blabla.nl - Thunderbird". Weet iemand of je dit kan aanpassen?
Hey dies wel vet inderdaad!quote:Op zaterdag 22 december 2007 22:18 schreef Treveo het volgende:
Wtf, geen mouse gestures? Die is echt onmisbaar vind ik.
screenies waarvan?quote:Op woensdag 2 januari 2008 12:13 schreef Treveo het volgende:
Kick... iemand wat screenies?
quote:Op woensdag 2 januari 2008 18:36 schreef Treveo het volgende:
Firefox?
Ik use Firefox al meer dan 3 jaar ofzo... ik ben alleen benieuwd naar hoe het eruit ziet bij de anderen...quote:Op woensdag 2 januari 2008 18:41 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..], ga ff googlen, of installeer 't gewoon.
Of je doet gewoon effe user.js maken en dan ben je al klaar:quote:Op woensdag 30 januari 2008 10:34 schreef Werewolf het volgende:
Ik heb een PDF gevonden met een aantal instellingen die je aan je about:config moet toevoegen om Firefox sneller te maken.
Ik heb het net gedaan en voor mijn gevoel gaat het echt een stuk sneller...
Klik hier!
fasterfox.quote:Op woensdag 30 januari 2008 10:49 schreef Treveo het volgende:
[..]
Of je doet gewoon effe user.js maken en dan ben je al klaar:
http://www.tweakfactor.com/articles/tweaks/firefoxtweak/4.html
done, ben benieuwdquote:Op woensdag 30 januari 2008 10:34 schreef Werewolf het volgende:
Ik heb een PDF gevonden met een aantal instellingen die je aan je about:config moet toevoegen om Firefox sneller te maken.
Ik heb het net gedaan en voor mijn gevoel gaat het echt een stuk sneller...
Klik hier!
Fasterfox zuigt, elke extensie vertraagt de opstarttijd... gewoon handmatig de configs aanpassen is wat meer werk, maar werkt FF dan ook snellerquote:
browser.search.openintabquote:Op woensdag 30 januari 2008 16:22 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Hoe open je je search results uit dat search ding automatisch in een new tab?
Meteen goed!quote:Op woensdag 30 januari 2008 18:06 schreef mcDavid het volgende:
[..]
browser.search.openintab
Uit mijn hoofd inmiddels
ik klik altijd met muis3 op vergrootglas...quote:Op woensdag 30 januari 2008 18:06 schreef mcDavid het volgende:
[..]
browser.search.openintab
Uit mijn hoofd inmiddels
op enter rammen is makkelijkerquote:Op woensdag 30 januari 2008 18:36 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
ik klik altijd met muis3 op vergrootglas...
en dan:P nee geintje, about:config, dankje!quote:Op woensdag 30 januari 2008 18:06 schreef mcDavid het volgende:
[..]
browser.search.openintab
Uit mijn hoofd inmiddels
het werkt niet:Oquote:Op woensdag 30 januari 2008 20:17 schreef Flaccid het volgende:
[..]
op enter rammen is makkelijker
[..]
en dan:P nee geintje, about:config, dankje!
quote:Op woensdag 2 januari 2008 12:13 schreef Treveo het volgende:
Kick... iemand wat screenies?
blockt dat ding ook van die grote popups die zich als een window voordoen?quote:Op zondag 3 februari 2008 13:13 schreef HenkBenzinetank het volgende:
dan kijk je niet goed haha ik gebruik 'm alleen niet overal
Oh, mijn excuses, ik lette inderdaad niet goed opquote:Op zondag 3 februari 2008 13:13 schreef HenkBenzinetank het volgende:
dan kijk je niet goed haha ik gebruik 'm alleen niet overal
Adblockplus is er voor gebouwd om (flash-) banners e.d. te blokkeren.quote:Op zondag 3 februari 2008 13:38 schreef Flaccid het volgende:
[..]
blockt dat ding ook van die grote popups die zich als een window voordoen?
Zijn er meer userstyles dan userscripts (stylish vs greasemonkey), welke is t beste?quote:Op zondag 3 februari 2008 14:31 schreef mcDavid het volgende:
Whoah!
http://userstyles.org/styles/2022
Disable background music userstyle!
Doet FF zelf toch al?quote:Op zondag 3 februari 2008 13:38 schreef Flaccid het volgende:
[..]
blockt dat ding ook van die grote popups die zich als een window voordoen?
Wat mij betreft vullen ze elkaar aan.quote:Op zondag 3 februari 2008 15:19 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Zijn er meer userstyles dan userscripts (stylish vs greasemonkey), welke is t beste?
Ik vind van welquote:Op maandag 4 februari 2008 16:13 schreef Ordinair het volgende:
Is Thunderbird nog een beetje de moeite waard?
Klopt. Maar als je een adress hebt wat met je domein meekomt, is thunderbird zeker aan te raden!quote:
Heb ik, maar gebruik ik niet want gmail blijft relaxter.quote:Op maandag 4 februari 2008 16:48 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Klopt. Maar als je een adress hebt wat met je domein meekomt, is thunderbird zeker aan te raden!
Ofc, het is veel beter dan Outlookquote:Op maandag 4 februari 2008 16:13 schreef Ordinair het volgende:
Is Thunderbird nog een beetje de moeite waard?
dan gebruik je toch gewoon gmail voor je domeinquote:Op maandag 4 februari 2008 16:48 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Klopt. Maar als je een adress hebt wat met je domein meekomt, is thunderbird zeker aan te raden!
maandag FF3 toch?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:50 schreef Treveo het volgende:
Oh... FF 2.0.0.12 is uit btw
Misschien dat maandag FF3 beta 3 uit komt, maar de final zal nog wel even duren. Ik gebruik FF3 beta 2 nu een paar weken. Bijna alles welkt wel goed, alleen zijn er een paar nieuwe dingen die ik erg onhandig vind:quote:
probeer tabmix plus eens.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 02:10 schreef zagevent het volgende:
Die laatste update van FF zorgt bij mij voor problemen. Naarmate ik meer tabbladen gebruik, geraakt de lay-out verprutst. Screen spreekt voor zichzelf lijkt me. De lay-out wordt uitgestrekter en uitgestrekter naarmate ik tabbladen toevoeg. Ook ben ik die knopjes met << en >> kwijt rechtsboven bij de tabbladen.
[ afbeelding ]
Waarom is dat zo handig voor Firefox eigenlijk? Je moet dan steeds met je muis naar rechtsonder gaan om hem uit je tray te halen. Firefox kan ik hier gewoon met 1 knop openenquote:Op zaterdag 9 februari 2008 02:44 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik gebruik FF met:
Minimize to tray![]()
Heb ik ook. Inmiddels 2.0.0.12. Iemand een oplossing?quote:Op maandag 4 februari 2008 14:34 schreef tim2308 het volgende:
Als ik veel filmpjes op sites als Youtube heb bekeken gaat mijn FF raar doen: de downloadindicator gaat gewoon verder, maar de player laat 1 seconde zien en dan stopt ie. Er is dan ook geen geluid. Als ik FF herstart is het probleem opgelost. Wie weet de oplossing? Firefox 2.0.0.11
Hij is vooral handig voor TB maar ik ben allergisch voor veel schermen in mijn taakbalk dus ik wil FF uit de weg hebben als ik met iets bezig ben maar wil dan wel de mogelijkheid hebben om verder te gaan waar ik gebleven ben.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 08:22 schreef Treveo het volgende:
[..]
Waarom is dat zo handig voor Firefox eigenlijk? Je moet dan steeds met je muis naar rechtsonder gaan om hem uit je tray te halen. Firefox kan ik hier gewoon met 1 knop openen
Oplossing: Alt+Shift+A en Alt+Shift+M gebruiken. Volgens mij is dat al in 2.0 gewijzigd om te voorkomen dat access keys van een pagina de access keys van Firefox zelf (bijv. Alt+B voor Bookmarks) blokkeren. Je kunt het natuurlijk wel weer zelf aanpassen via about:config (zie http://kb.mozillazine.org/Ui.key.contentAccess)quote:Op zaterdag 9 februari 2008 11:03 schreef veldmuis het volgende:
Ik heb nu 2.0.0.12 net geinstalleerd, die kwam als nieuwe update. Nou doen de ALT-toetsen op bijvoorbeeld Fok het niet meer.
Alt-A en ALt-M enzo dus.
Enig idee wat de oplossing is?
Dankje, maar dat had ik al gedaan. Ik had shift-alt geprobeerd, maar dat werkte ook niet. Na een paar restarts van fx werkt het opeens weer wel. Vaag.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 13:25 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Oplossing: Alt+Shift+A en Alt+Shift+M gebruiken. Volgens mij is dat al in 2.0 gewijzigd om te voorkomen dat access keys van een pagina de access keys van Firefox zelf (bijv. Alt+B voor Bookmarks) blokkeren. Je kunt het natuurlijk wel weer zelf aanpassen via about:config (zie http://kb.mozillazine.org/Ui.key.contentAccess)
Ik denk aan het forum... maar ik gebruik de oude layout, dan heb ik geen last van met ABP aanquote:Op zaterdag 9 februari 2008 18:59 schreef Thorical het volgende:
ABP Fucked het forum dus die heb ik hier moeten uitzetten om het forum normaal te kunnen lezen.
Ligt dat aan adblock plus of aan de opbouw van de Fok Forum schermen?
quote:AMSTERDAM - Een nieuwe versie van Firefox repareerde donderdag tien lekken in de webbrowser, maar enkele uren later dook een nieuwe, zeer ernstige kwetsbaarheid op.
De Nederlandse hacker Ronald van den Heetkamp ontdekte dat het voor kwaadwillenden mogelijk is om de inhoud van de map te bekijken waarin de browser is geïnstalleerd. Zo kan een aanvaller de lokatie achterhalen waar de instellingen van de gebruiker zijn opgeslagen, legt Van den Heetkamp uit.
Firefox heeft vaker te kampen gehad met dergelijke lekken, maar tot dusverre kwamen die alleen voor als gebruikers extensies hadden geïnstalleerd, kleine plugins die extra functionaliteit aan de browser toevoegen. Bij het nieuwe lek is dat niet nodig.
Nieuwe versie
Mozilla, de organisatie achter Firefox, heeft nog niet gereageerd op het nieuwe lek. Alom wordt echter aangenomen dat de ontwikkelaars van de browser snel met een nieuwe versie zullen komen.
Add-on FEBE installerenquote:Op maandag 11 februari 2008 19:00 schreef admiraal_anaal het volgende:
Uuh ik heb FF3 Beta nu sinds 3 weken draaien ofzo, nooit problemen gehad, niks naka nada
Net herstart van laptop gedaan en me FF liep meteen vast, weer herstart moeten doen, daarna waren al me instellingen weg, me snelkoppelingen, wachtwoorden, addons en noem het maar op
Kan ik dit ergens herstellen of terughalen?
Dan moet je eerder in de instellingen van windows wezen.quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:02 schreef UrbanExplorer het volgende:
Omdat de w-toets niet functioneert, wil ik de sneltoets CRTL + W aanpassen.
Echter, in about:config kan ik niks over sneltoetsen vinden?
Lijkt me dat dat over 2.0.0.12 gaat.quote:Op maandag 11 februari 2008 19:04 schreef admiraal_anaal het volgende:
http://www.nu.nl/news/143(...)_lek_in_Firefox.html misschien hier iets mee te maken?
[..]
Het is een laptop, dus een nieuw toetsenbord laat zich moeilijk kopen.quote:Op donderdag 14 februari 2008 01:01 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Dan moet je eerder in de instellingen van windows wezen.
Of gewoon een nieuw toetsenbord kopen
http://extensionroom.mozdev.org/more-info/keyconfigquote:Op donderdag 14 februari 2008 11:40 schreef UrbanExplorer het volgende:
[..]
Het is een laptop, dus een nieuw toetsenbord laat zich moeilijk kopen.
Maar begrijp ik hieruit dat de tabsluitfunctie CRTL + W zich niet laat aanpassen?
geen idee, ik draai 2.0.0.12quote:Op donderdag 14 februari 2008 19:50 schreef admiraal_anaal het volgende:
3.03b update net binnen gehad maar wat is er anders aan?
Dat weet ik niet, maar ctrl-W is gewoon een windows-brede sneltoets. Werkt ook om verkenner vensters te sluiten enzo.quote:Op donderdag 14 februari 2008 11:40 schreef UrbanExplorer het volgende:
[..]
Het is een laptop, dus een nieuw toetsenbord laat zich moeilijk kopen.
Maar begrijp ik hieruit dat de tabsluitfunctie CRTL + W zich niet laat aanpassen?
Ik herhaal:quote:Op donderdag 14 februari 2008 21:26 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, maar ctrl-W is gewoon een windows-brede sneltoets. Werkt ook om verkenner vensters te sluiten enzo.
FF loopt op onwillekeurige moment gewoon vast en sluit zich af, na herstart van FF kan ik gewoon weer verderquote:Gebeurtenisnaam van probleem: APPCRASH
Naam van de toepassing: firefox.exe
Versie van toepassing: 1.9.0.2955
Tijdstempel van toepassing: 47a90550
Naam van foutmodule: StackHash_8d13
Versie van foutmodule: 0.0.0.0
Tijdstempel van foutmodule: 00000000
Uitzonderingscode: c0000005
Uitzonderingsmarge: 85e1605b
Versie van besturingssysteem: 6.0.6000.2.0.0.256.1
Landinstelling-id: 2067
Aanvullende informatie 1: 8d13
Aanvullende informatie 2: cdca9b1d21d12b77d84f02df48e34311
Aanvullende informatie 3: 8d13
Aanvullende informatie 4: cdca9b1d21d12b77d84f02df48e3
Ik heb nog nooit zoiets als foutmelding gehad.quote:Op donderdag 21 februari 2008 11:22 schreef admiraal_anaal het volgende:
Iemand bekend met deze foutmelding?
[..]
FF loopt op onwillekeurige moment gewoon vast en sluit zich af, na herstart van FF kan ik gewoon weer verder
Nee. Het enige wat versie 1.9 heeft en firefox gerelateerd is, uitgezonderd de vele addons, is de gecko engine. Maar die zit pas bij firefox 3.quote:
quote:Op donderdag 28 februari 2008 16:43 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Als je het niet weet... Zeg dan niks
quote:Op donderdag 28 februari 2008 16:43 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Als je het niet weet... Zeg dan niks
Gmail bestond al in 2004 hoorquote:Op donderdag 28 februari 2008 16:53 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]zegt iemand die er geen verstand van heeft
Oja hotmail is zooooo 2007
quote:Op donderdag 28 februari 2008 23:35 schreef Werewolf het volgende:
Sommige websites gebruiken "break from frames".
Is er iets in firefox waarmee ik dit kan tegengaan (behalve java javascript uitzetten)?
Oeh, die zou briljant zijn!quote:Op maandag 3 maart 2008 09:59 schreef crossover het volgende:
Is er een add-on waarbij je alleen een klein mute knopje hebt waarmee je het geluid van FF uit kan schakelen?
Ik erger me aan websites die muziek afspelen terwijl je het niet af kan zetten
Zie mijn edit.quote:Op maandag 3 maart 2008 10:36 schreef crossover het volgende:
Jahet verbaasde me ook dat het er nog niet was. (gezocht op sound en mute)
je kunt met noscript de desbetreffende site blacklisten voor javascriptgebruik.quote:Op donderdag 28 februari 2008 23:35 schreef Werewolf het volgende:
Sommige websites gebruiken "break from frames".
Is er iets in firefox waarmee ik dit kan tegengaan (behalve javascript uitzetten)?
quote:Op maandag 3 maart 2008 09:59 schreef crossover het volgende:
Is er een add-on waarbij je alleen een klein mute knopje hebt waarmee je het geluid van FF uit kan schakelen?
Ik erger me aan websites die muziek afspelen terwijl je het niet af kan zetten
Werkt alleen ook niet voor flash. Een plugin die letterlijk je browser mute zou inderdaad een werelduitvinding zijn!quote:Op zondag 3 februari 2008 14:31 schreef mcDavid het volgende:
Whoah!
http://userstyles.org/styles/2022
Disable background music userstyle!
Staan ui.key.chromeAccess op 5 en ui.key.contentAccess op 4?quote:Op maandag 3 maart 2008 12:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wellicht een domme vraag, maar zowel Google als de zoekfunctie van het forum geven me geen afdoende antwoord.
Ik heb op de bekende manier mijn accesskeys op Alt staan, zodat ik toetsencombinaties als Alt-S kan gebruiken. Alt-1 geeft me de eerste pagina van het topic, Alt-2 de tweede, etc. In Firefox onder Linux geeft Alt-1 me echter niet alleen de eerste pagina van het topic, maar wordt ook de eerste tab van de browser geactiveerd. Ik kom er niet achter hoe ik het selecteren van tabs via de Alt-nummer-combi kan uitzetten. In about:config zie ik geen opties om dit te veranderen.
Nope, chrome staat op 5, content op 4.quote:Op maandag 3 maart 2008 12:44 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Staan ui.key.chromeAccess op 5 en ui.key.contentAccess op 4?
Waarschijnlijk heb je ze allebei op 4 (of anders op 5) staan.
Kan je niet in de statistieken IP's excluden? Dat kan je meestal wel regelen.quote:Op maandag 3 maart 2008 14:31 schreef mcDavid het volgende:
Hmm dan zou het gewoon moeten werken. Vaagheid.
Weet iemand trouwens een manier/extensie om een bepaalde bladwijzer in een externe applicatie te openen?
Ik wil namelijk wat objectieve statistieken over browsergebruik bijhouden op me site, maar dat gaat lastig als 50% van de hits van mij zijnDus mijn plan was die site alleen nog met opera te bekijken, aangezien opera tot nu toe steeds 0,01% had ofzo. Ofwel bij benadering 0.
denk het niet, stats worden bijgehouden door een webhost voor n00bsquote:Op maandag 3 maart 2008 17:44 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Kan je niet in de statistieken IP's excluden? Dat kan je meestal wel regelen.
Mmm, niet genoeg zelfbeheersing?quote:Op zondag 9 maart 2008 16:20 schreef straat_rat het volgende:
TVP'tje voor deze threaden tip:
Leechblock![]()
Blokkeert op door jou aangegeven tijden, door jou geselecteerde websites.
Voor mij erg handig als ik niet door FOK! enz. moet worden afgeleid maar gewoon aan het werk moet.
dan zet je die toch weer aan en fok je verder?quote:Op zondag 9 maart 2008 16:20 schreef straat_rat het volgende:
TVP'tje voor deze threaden tip:
Leechblock![]()
Blokkeert op door jou aangegeven tijden, door jou geselecteerde websites.
Voor mij erg handig als ik niet door FOK! enz. moet worden afgeleid maar gewoon aan het werk moet.
dat zou ik doenquote:Op zondag 9 maart 2008 19:50 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
dan zet je die toch weer aan en fok je verder?
Ja, werkt prima hier. check hier maar hoe het het moet.quote:Op donderdag 28 februari 2008 16:16 schreef Badabingea het volgende:
Mensen al Hotmail accounts op de Thunderbird werkend gekregen?
Als je geheugengebruik wilt beperken kun je het best zo min mogelijk add-ons gebruikenquote:Op zondag 9 maart 2008 19:55 schreef DennisMoore het volgende:
Begin me steeds meer te ergeren aan 't geheugen- en CPU-gebruik van FF.
Heb al zitten experimenteren met addons en met about:config, maar het heeft geen effect.
Niet echt inderdaad.quote:
Mja, ik krijg het dus niet voor elkaar... heb maar een paar addons, heb ze een voor een uitgeschakeld etc.quote:Op zondag 9 maart 2008 21:00 schreef mcDavid het volgende:
Als je geheugengebruik wilt beperken kun je het best zo min mogelijk add-ons gebruiken
en Google zoeken naar 'speed up firefox' geeft een hoop tips!
Maar op zich vind ik het geheugengebruik van firefox behoorlijk meevallen in vergelijking met andere vergelijkbare browsers.
300 MB wtf? Gebruik je Firefox Preloader ofzo?quote:Op zondag 9 maart 2008 23:40 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Mja, ik krijg het dus niet voor elkaar... heb maar een paar addons, heb ze een voor een uitgeschakeld etc.
FF groeit bij mij langzaam richting de 300MB... en dan restart ik 'm maar weer.
Nope, alleen CustomizeGoogle en een niet nader te noemen Content ehm... nouja.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 11:06 schreef Treveo het volgende:
300 MB wtf? Gebruik je Firefox Preloader ofzo?
Hier 93,5MB voor Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; nl; rv:1.8.1.12) Gecko/20080201 Firefox/2.0.0.12, en 37MB voor Thunderbird Versie 2.0.0.12 (20080213).quote:Op dinsdag 11 maart 2008 14:42 schreef PiRANiA het volgende:
hier ook 300MB @ 2.0.0.12
quote:Op dinsdag 11 maart 2008 19:29 schreef Juup© het volgende:Adblock plus (staat niet aan op dit moment)
Ik weet hoe het werktquote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:05 schreef Treveo het volgende:
[..]
, je kan AdBlock op fok.nl uitzetten
quote:Op woensdag 12 maart 2008 19:03 schreef mcDavid het volgende:
Global style in stylish knallen met * {font-style: normal !important}!
Oh, ik hoopte voor mijquote:Op woensdag 12 maart 2008 19:48 schreef mcDavid het volgende:
[..]
om dat probleem van DaFan op te lossen
zo te zien zijn je extensies niet allemaal meer compatible. Zoek eens uit welke het zijn en gooi die eruit.quote:Op woensdag 12 maart 2008 22:00 schreef Svensational het volgende:
[..]
Oh, ik hoopte voor mij
Crashreport
Add-ons: {59c81df5-4b7a-477b-912d-4e0fdf64e5f2}:0.9.81,foxmarks@kei.com:2.0.43,{44d0a1b4-9c90-4f86-ac92-8680b5d6549e}:0.6.3.2,{3112ca9c-de6d-4884-a869-9855de68056c}:3.0.20070525W,{77b819fa-95ad-4f2c-ac7c-486b356188a9}:1.5.20080310,{8620c15f-30dc-4dba-a131-7c5d20cf4a29}:1.3,nl_NL@opentaal.org:1.00G,{972ce4c6-7e08-4474-a285-3208198ce6fd}:2.0
BuildID: 2008030714
CrashTime: 1205355541
Tof, werktquote:Op woensdag 12 maart 2008 22:15 schreef mcDavid het volgende:
[..]
zo te zien zijn je extensies niet allemaal meer compatible. Zoek eens uit welke het zijn en gooi die eruit.
Sja daar is het een beta-uitgave voor heh.quote:Op woensdag 12 maart 2008 22:29 schreef Svensational het volgende:
[..]
Tof, werkt! Thanx
. Toch vreemd dat heel FF ineens crasht daarop, vroeger werkte de extensies gewoon niet goed, maar deed FF het wel.
Beta 2 en 3 was het niet zoquote:Op woensdag 12 maart 2008 22:36 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Sja daar is het een beta-uitgave voor heh.
Huh?quote:Op maandag 17 maart 2008 19:43 schreef Flaccid het volgende:
Hoe kan je het * asterisk teken in firefox veranderen in het stylo rondje van IE?
Hij bedoelt zoals hier onderaan te zien is.quote:
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 13:49 schreef PietjePuk007 het volgende:
Firefox 3.0 leaves IE7 behind in memory usage
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 13:49 schreef PietjePuk007 het volgende:
Firefox 3.0 leaves IE7 behind in memory usage
Inderdaad! Zelfs de laadtijd van de baggerlayout is in secondes uit te drukken in plaats van minuten!quote:Op dinsdag 18 maart 2008 15:36 schreef PietjePuk007 het volgende:
Het is inderdaad retesnel (ook FOK!), alleen de meeste plugins werken niet.
Waar is bedoelt voot?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 15:27 schreef DennisMoore het volgende:
Nightly Tester Tools Lite ofzo : https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1391
Kan ik daar dan zelf wat aan doen?quote:"..." zal niet worden geïnstalleerd omdat het geen beveiligde updates verzorgt
Draait hier ook als een tierelier.quote:Op woensdag 19 maart 2008 08:41 schreef wobbel het volgende:
Zo, Firefox3 Beta4 draait hier...en ik moet je zeggen dat het echt gigantisch veel sneller werkt dan FF2.
moet je om die te installeren eerst 2 verwijderen?quote:Op donderdag 20 maart 2008 16:09 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Draait hier ook als een tierelier.
CPU- en RAM-gebruik blijven netjes beperkt tot nu toe.
Nope, je kunt ze gewoon naast elkaar draaien!quote:Op donderdag 20 maart 2008 17:58 schreef gateway het volgende:
[..]
moet je om die te installeren eerst 2 verwijderen?
das ook weer overbodig? Maar dan ga ik ook maar eens installeren denk ikquote:Op donderdag 20 maart 2008 18:04 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Nope, je kunt ze gewoon naast elkaar draaien!
En hoe doe je die?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 15:15 schreef Treveo het volgende:
[..]
, ik snap echt gewoon niet waarom er mensen zijn die denken dat Opera sneller is... als je speedhack van Firefox gedaan hebt, is die gewoon onverslaanbaar :p
Google zoeken naar 'speed up firefox'quote:
Je kunt eventueel Fx2 daarna gewoon deinstalleren. Maar zolang 3 nog bèta is, is het misschien wel verstandig er een stabiele browser naast te hebben. (hoewel de beta's van firefox behoorlijk stabiel zijn over het algemeen)quote:Op donderdag 20 maart 2008 20:11 schreef gateway het volgende:
[..]
das ook weer overbodig? Maar dan ga ik ook maar eens installeren denk ik
Met beta3?quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:26 schreef mcDavid het volgende:
Kom er zojuist achter dat FOK! echt 3x zo snel rendert met zónder fasterfox.
Althans, Light + ombouw naar silver dan
is baggerlayout echt heel traag dan?quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:41 schreef mcDavid het volgende:
neuh gewoon met 2. En http://userstyles.org/styles/4434
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |