abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57082292
Oeps, dubbel
pi_57082302
Je moest is weten
  zaterdag 1 maart 2008 @ 16:29:42 #53
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_57083477
ja, maar werd van school gestuurd in de 5e.
Oplossing: volwassenenonderwijs en wat bleek: daar zaten alle VWO probleemjongeren wiens ouders geen geld hadden voor particulier onderwijs a la Luzac. Was erg gezellig
pi_57084585
Tuurlijk. Autisten enzo. Krassers. Genoeg dus.
  zondag 2 maart 2008 @ 02:48:38 #55
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_57098027
Op mijn vorige school zat veel onzichtbaar tuig. Chantagepraktijken e.d.
pi_57098042
quote:
Op zondag 30 september 2007 19:44 schreef Risce het volgende:
Ja die bestaan. Sommige ex schoolgenoten gebruiken keihard drugs, hebben mensen overvallen en gaan naar verre oorden om daar seks te hebben met minderjarige meisjes.
interessante vraag ts
maar eh drugs is dus de issue?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_57098723
VWO 6 en universitairen zitten ook allemaal aan de wiet.. dus ja..

geen hardcore gasten ofzo.. maarja..
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  zondag 2 maart 2008 @ 05:02:29 #58
84524 Morwen
I got life
pi_57098762
VMBO'ers zijn vaak jongeren die meer lichamelijk als geestelijk bezig zijn, sinds de technische scholen op de schopstoel zijn gegaan is het aantal - voornamelijk- jonge mannelijke hangjongeren toegenomen. Geef die gasten wat te doen, laat ze werken met hun handen. Het zijn geen slechte jongeren, ze hebben gewoon andere interesses en dat is zo belangrijk in deze maatschappij! Alleen wordt het gebagateliseerd. Ow, je bent maar een monteur/loodgieter Zo irritant, zonder deze mensen is de maatschappij stuurloos net zoals zonder VWO'ers die doorstromen naar hogere functies die net zo belangrijk zijn. Iedereen is belangrijk in wat hij kan. En probleemjongeren heb je overal, alleen mensen met een hoger IQ (zeker niet beter dan iemand met een lager IQ) zijn slimmer om het te verbloemen.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_57098839
Als je een een full-time probleemjongere bent, dan heb je meestal geen tijd voor huiswerk. Dus op uitzonderingen na, zijn er bijna geen probleemjongeren in het VWO.
  zondag 2 maart 2008 @ 05:38:35 #60
84524 Morwen
I got life
pi_57098885
quote:
Op zondag 2 maart 2008 05:24 schreef ABombali het volgende:
Als je een een full-time probleemjongere bent, dan heb je meestal geen tijd voor huiswerk. Dus op uitzonderingen na, zijn er bijna geen probleemjongeren in het VWO.
Yeah right Ik ging fluitend en rellend mijn schooltijd door, dussss

Niet iedereen is in de wieg gelegd voor een hogere opleiding en gelukkig maar
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  FOK!Fotograaf zondag 2 maart 2008 @ 12:07:43 #61
145146 Andyy
pi_57101251
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:54 schreef Fastmatti het volgende:
Wij hadden er eentje op het VWO. Maar dat ging zo: Gymnasium -> Atheneum -> Havo -> Mavo en daarna weet ik het niet.

Dit gebeurt volgens mij met de meeste dus daarom bestaan er amper probleemjongeren op het hoogste niveau.
Gymnasium = VWO
Atheneum = ook VWO dus dat kan niet
pi_57101339
quote:
Op zondag 2 maart 2008 12:07 schreef Andyy het volgende:

[..]

Gymnasium = VWO
Atheneum = ook VWO dus dat kan niet
Ben je nu echt zo stom

VWO is Atheneum + Gymnasium. Gymnasium en Atheneum zijn dus absoluut niet hetzelfde. Grote verschil zit hem natuurlijk in de vakken Grieks en Latijn, maar ook op gebied van algemene ontwikkeling. Maw, Gymnasium staat net even hoger dan Atheneum .
pi_57101465
Probleemjongeren komen vaak uit achterstandswijken, gezinnen etc. En gezien je omgeving je maakt tot wie je bent, is de kans erg klein dat ze een leven op kunnen bouwen wat haaks staat op het leven van de mensen in hun directe omgeving. Ik denk ook dat ze er doorgaans weinig in gestimuleerd worden door autoriteiten zoals ouders. Die zien al gauw een toekomst voor hun kinderen zoals ze zelf ook opgegroeid zijn. Geen verwijten, zo werkt de mens simpelweg.
Om op deze manier wel te kunnen slagen via hoger onderwijs, vergt dit natuurlijk een enorme wilskracht en discipline, en het mankeren daaraan lijkt me niet iets wat je pubers/adolescenten kunt verwijten.
Slotsom is dat hun achtegrond en omgeving ze tot probleemjongere maakt. En VWO-ers en Gymnasiasten komen doorgaans uit betere omgevingen, stabielere gezinnen, en hebben doorgaans meer vermogende en ambitieuzere en stimulerende ouders. Alles los van capaciteiten, want ik denk dat intelligentie volledig los van deze discussie staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')