quote:
Op zondag 7 september 2008 11:09 schreef P_B het volgende:[..]
Heb je al geprobeerd om in plaats van "save as" te kiezen voor "save for web & devices"? Dan verschijnt er namelijk een nieuw groot venster met allerlei verschillende instellingen en als je kiest voor .gif / .png krijg je wel de mogelijk om "transparency"aan te vinken en bij "matte" de kleur te kiezen die transparant moet worden. Wat daarbij de juiste instellingen zijn weet overigens niet...
En vergeet ook niet je document inderdaad als .psd op te slaan, zo kun je altijd makkelijker nog wat veranderingen aanbrengen.
Ja, ik sla alles in eerste instantie op als .psd, sowieso
Als ik hem via "Save for web & devices" opsla (als .gif), blijft hij inderdaad de transparante achtergrond houden. Maar ik heb daar niet de optie om hem als .tga op te slaan, wat het wel moet worden

Ook als ik de "for web & devices" file opnieuw open en dan probeer hem als .tga op te slaan krijgt ie toch weer een witte achtergrond
Maar goed, voorheen was het gewoon mogelijk om hem via de normale "Save As" op te slaan met Transparency. Ik denk dat het dus iets in mijn Settings/Preferences moet zijn, maar wat?
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!