Tis nou niet echt goed voor het imago als je club in 3 jaar tijd 2x is overgenomenquote:Op dinsdag 2 september 2008 09:41 schreef Blight het volgende:
[..]
Lul toch niet man. Ze zijn net één dag geleden gekocht. City is een volksclub, maar omdat er nu opeens gigantische zakken met goud beschikbaar zijn gaan kortzichtige mannetjes zoals jij de club opeens als een 'neppe club' zien. Er is maar één club van het volk in Manchester, en dat is City.
Het is geen figuur, het is een investeringsbedrijf. Je kunt er dus in principe vanuit gaan dat ze er over een paar jaar er weer uit stappen.quote:Op dinsdag 2 september 2008 12:05 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Das waar ja. Hoop ook wel dat ze daar gewoon mee doorgaan, want ze hebben veel goede jonge spelers. Richards zal echt wel basisspeler blijven neem ik aan, voor de rest van de spelers ligt het er een beetje aan hoe los die eigenaar straks gaat als hij wat meer tijd heeft in de januari window.![]()
[..]
Denk niet dat dit de impact zal hebben die de overname van Chelsea door Abramovich heeft gehad. Dat was toch eigenlijk wel het begin van het investeren van enorme bedragen in voetbalclubs. Nu zal er denk ik wat minder weerstand zijn, ook omdat de overname pas zo laat rond was en ze nu dus eigenlijk alleen Robinho hebben gekocht. Overnames zijn natuurlijk al vrij normaal inmiddels, deze is wel vrij bijzonder omdat dit figuur wel heel erg veel geld heeft, maar zulke rijke mensen die ook nog eens een voetbalclub willen kopen zijn er niet.
Gekte zal er idd wel komen, maar ik denk dat mcyodogg wel gelijk heeft dat Man City een nog wat langere weg te gaan heeft dan Chelsea destijds. Chelsea heeft een aantal jaren geleden de lat echt hoger gelegd in de PL. Vrijwel alle clubs hebben nu ook sterkere selecties dan een jaar of 4 geleden. Volgens mij kan die lat nu niet veel verder omhoog.quote:Op dinsdag 2 september 2008 12:10 schreef Blight het volgende:
Waarom denk je dat dat wel mee valt dan? Ik verwacht alweer een hoop gekte in de winterstop..
Klopt ja. Alleen als je ergens in investeert wil je er toch iets mee opschieten? Voor je van Man City een topclub hebt gemaakt die ook nog eens winst maakt ben je wel weer even verder denk ik...quote:Op dinsdag 2 september 2008 13:51 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Het is geen figuur, het is een investeringsbedrijf. Je kunt er dus in principe vanuit gaan dat ze er over een paar jaar er weer uit stappen.
Voetbalclubs zijn natuurlijk wel een verhaal apart dus het is een beetje koffiedik kijken. Maar normaal kopen ze gewoon een bedrijf op, er vallen een hoop ontslagen enzo en ze verkopen het weer door.quote:Op dinsdag 2 september 2008 13:56 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Klopt ja. Alleen als je ergens in investeert wil je er toch iets mee opschieten? Voor je van Man City een topclub hebt gemaakt die ook nog eens winst maakt ben je wel weer even verder denk ik...
Van mij had het ook niet gehoeven, maar het gaat nu eenmaal zo. Zeggen dat United wel een echte club is en City niet slaat in ieder geval als een tang op een varken, gezien ook United 'gewoon' is overgenomen.quote:Op dinsdag 2 september 2008 13:49 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Tis nou niet echt goed voor het imago als je club in 3 jaar tijd 2x is overgenomen
Ik vind het echt verneuking van het voetbal zo, gaat totaal nergens over.
Alleen is het bij United wat anders gegaan aangezien dat een beursgenoteerd bedrijf is en CIty (naar mijn weten) niet. Bij UTD wordt er niet met geld gesmeten, als ze niet overgenomen waren hadden ze meer geld besteedt.quote:Op dinsdag 2 september 2008 14:04 schreef Blight het volgende:
[..]
Van mij had het ook niet gehoeven, maar het gaat nu eenmaal zo. Zeggen dat United wel een echte club is en City niet slaat in ieder geval als een tang op een varken, gezien ook United 'gewoon' is overgenomen.
Dat overmatig geld en overnames een smet zijn op het voetbal ben ik verder met je eens hoor.
Ik vind City nu ook nep, net als alle clubs die overgenomen wordenquote:Op dinsdag 2 september 2008 14:22 schreef Blight het volgende:
Desalniettemin blijft het een feit dat City een club is met een rijke historie. Het is een club van het volk. De toeschouwersaantallen stonden niet voor niets jaren lang in de top zes van Engeland, ondanks het uitblijven van succes.
Ik wil echt niet betwisten dat het zonde is en enige imagoschade oplevert wanneer een club zoveel overnames moet doorstaan, maar ik vind het echt kinklare onzin om City daarom 'nep' te noemen.
quote:Man City heeft 200 miljoen over voor Cristiano Ronaldo
Door Sander Berends
Dinsdag, 02 september 2008, 15:10
Dr Sulaiman Al-Fahim laat geen gras over zijn nieuwe rol bij Manchester City groeien. De nieuwe steenrijke eigenaar van de Engelse club wil zijn ploeg laten uitgroeien tot een stabiele top-4 club. Na Robinho, die voor 40 miljoen euro werd aangetrokken, is Cristiano Ronaldo nu het volgende doelwit.
Een woordvoerder van de Abu Dhabi United Group (ADUG) meldde dat Al-Fahim een bedrag van 160 miljoen euro (120 miljoen pound) wil uitbrengen op de Portugees als de transfermarkt in januari weer open gaat. ``Cristiano Ronaldo zegt dat hij voor een grotere club wil spelen. We zullen in januari zien hoe serieus zijn uitspraken zijn", zegt hij tegenover The Sports Mail.
``Real Madrid heeft zijn waarde geschat op ongeveer 150 miljoen euro. We zijn best bereid hoger te gaan. En ik denk dat hij ook zeker meer kost. We willen best meedoen om te ontdekken hoe ver Manchester United wil gaan. We willen groter worden dan hen en ook Real Madrid. Dan moeten we een daad stellen. Ik ben zelfs bereid om over de drempel van 200 miljoen te gaan."
Naast Cristiano Ronaldo prijken er nog meer kandidaten op het wensenlijstje van Al-Fahim. Fernando Torres (Liverpool) en Cesc Fabregas (Arsenal) staan bovenaan.
Rofl.quote:Op dinsdag 2 september 2008 16:01 schreef BliksemSchigt het volgende:
Nou, op mijn wenken bediend.
[..]
quote:Op dinsdag 2 september 2008 16:01 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Wat denkt die gast nou? Dat hij even van City een top4club kan maken?quote:Op dinsdag 2 september 2008 16:09 schreef Blight het volgende:
Als er zo 'beleid' gevoerd gaat worden is het wel doodzonde, trouwens.
Vooralsnog doen ze helemaal niets.quote:Op dinsdag 2 september 2008 16:17 schreef w00h00 het volgende:
Die gasten maken het voetbal pas kapot.![]()
Wat dacht je dan??quote:Op dinsdag 2 september 2008 16:09 schreef Blight het volgende:
Als er zo 'beleid' gevoerd gaat worden is het wel doodzonde, trouwens.
Gericht aankopen, daar hoopte ik op. Niet gewoon maar betalen om namen te halen. Maar goed, het zij zo. Het is alleen wel jammer dat de club zo natuurlijk veel sympathie gaat verliezen.quote:Op dinsdag 2 september 2008 16:26 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Wat dacht je dan??
De club is gewoon in handen gekomen van steenrijke arabieren, de club is nu hun speeltje.
Probleem is dat die rijke lui zich vaak gaan bemoeien met het aankoopbeleid, ze gebruiken zo'n club gewoon om lekker mee te patsen, en natuurlijk voor zakelijke relaties. Wat dat betreft is er bij Chelsea nog wel een goed beleid. Maar 42 miljoen voor Robinho en straks 270 miljoen (quote:Op dinsdag 2 september 2008 16:27 schreef Blight het volgende:
[..]
Gericht aankopen, daar hoopte ik op. Niet gewoon maar betalen om namen te halen. Maar goed, het zij zo. Het is alleen wel jammer dat de club zo natuurlijk veel sympathie gaat verliezen.
Daarom is Engels voetbal ook kut.quote:Op dinsdag 2 september 2008 18:17 schreef Manu82 het volgende:
Vind dat een vreemde opmerking, de meeste clubs in Engeland zijn gefinancierd met vreemd geld
Dat slaat natuurlijk nergens op, Engels voetbal is misschien wel de competitie die het meest gedragen wordt door de supportersquote:Op dinsdag 2 september 2008 18:20 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Daarom is Engels voetbal ook kut.
Dat "beleid" wil gewoon de grootste namen hebbenquote:Op dinsdag 2 september 2008 18:25 schreef Pritt het volgende:
Alleen maar spitsen of aanvallende middenvelders kopen.
Verdedigers zijn veel goedkoper en pakken minimaal evenveel punten.
Wat een kortzichtig beleid.
quote:Op dinsdag 2 september 2008 16:01 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dat zal wel gebeuren neem ik aan.quote:Op dinsdag 2 september 2008 18:53 schreef Ludacriss het volgende:
Even serieus Hughes weet niet wat hem overkomt. Die gast ziet dadelijk zijn trainersdroom in vervulling gaan... hoop voor hem dat ze hem niet ontslaan.
Volgens mij kunnen die fans niet blijer (of arroganter) worden dan ze nu zijn (een flink deel dan).quote:Op dinsdag 2 september 2008 18:53 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Leuk voor de fans, een paar Arabieren die denken dat niemand het wat uitmaakt wat ze met een club doen.
Totdat blijkt dat het allemaal heel kut gaat natuurlijk. Als de prestaties goed zijn hoor je niemand klagen.quote:Op dinsdag 2 september 2008 19:05 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen die fans niet blijer (of arroganter) worden dan ze nu zijn (een flink deel dan).
Hoe kom je er uberhaupt bij dat City fans arrogant zijnquote:Op dinsdag 2 september 2008 19:05 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen die fans niet blijer (of arroganter) worden dan ze nu zijn (een flink deel dan).
Normaal gesproken niet, maar die namen die voorbij komen sinds gisteren...quote:Op dinsdag 2 september 2008 19:13 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Hoe kom je er uberhaupt bij dat City fans arrogant zijn
City fans staan hoe dan ook altijd achter hun club, de club is en blijft altijd van de fans en van Manchester, wie de eigenaar ook isquote:Op dinsdag 2 september 2008 19:35 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Normaal gesproken niet, maar die namen die voorbij komen sinds gisteren...
Noel en Liamquote:Op dinsdag 2 september 2008 19:13 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Hoe kom je er uberhaupt bij dat City fans arrogant zijn
En dan gaan die arrogante eikels nog niet eens optreden in Manchester ookquote:
quote:'City greep naast Van Nistelrooy'
Sulaiman Al-Fahim, die op het punt staat om met zijn investeringsmaatschappij Abu Dhabi United Group (ADUG) Manchester City over te nemen, heeft duidelijk zin in zijn missie om van The Citizens de grootste club van Europa te maken. Robinho werd voor 42 miljoen euro overgenomen van Real Madrid, terwijl Cristiano Ronaldo van Manchester United over een half jaar zijn volgende doelwit is. Volgens de woensdageditie van de Spaanse sportkrant Marca klopte de steenrijke Arabiër op de laatste dag van de transfermarkt ook in Madrid aan voor Ruud van Nistelrooy. De Spaanse grootmacht weigerde echter de Nederlander te verkopen, ook toen de Engelse club vervolgens een naar verluidt waanzinnig bedrag aanbood. Zelfs een blanco cheque kon voorzitter Ramón Calderón en diens rechterhand Pedrag Mijatovic, technisch directeur van Los Merengues, niet van gedachten veranderen.
Al-Fahim is volgens Marca een liefhebber van Van Nistelrooy en zou over een half jaar wederom een poging willen wagen om de inmiddels ex-international naar Manchester te halen. De Geffenaar staat nog twee jaar onder contract, al wordt zijn contract automatisch één jaar verlengd als hij in zijn laatste contractjaar 35 wedstrijden of meer binnen de lijnen verschijnt. Ook spelers als Rubén de la Red en Javier Saviola stonden op de verlanglijst van Al-Fahim, maar Van Nistelrooy genoot zijn voorkeur.
Op sportief gebied is Robinho met zijn transfer naar het City of Manchester Stadium er weliswaar op achteruit gegaan, maar zijn bankrekening zal in de komende jaren groeien en groeien. In het Santiago Bernabéu verdiende de Braziliaan twee miljoen euro netto, terwijl hij nu in vijf jaar tijd dertig miljoen euro tegemoet ziet komen. Ook zaakwaarnemer Wagner Ribeiro wreef in zijn handen na de beklonken overeenkomst. De belangenbehartiger hield aan de transfer ongeveer vijf miljoen euro over.
Mwah, op deze manier zou ik er geen ruk aanvinden.quote:Op dinsdag 2 september 2008 19:58 schreef Manu82 het volgende:
[..]
City fans staan hoe dan ook altijd achter hun club, de club is en blijft altijd van de fans en van Manchester, wie de eigenaar ook is
Neemt niet weg dat het ook voor City - fans wel eens leuk is om weer echt succes te hebben...
quote:Op woensdag 3 september 2008 13:12 schreef Prik0 het volgende:
Een blanco cheque is er geboden voor V Nistelrooij.
Huurlingen ja. Ik geloof niet dat de echte top met een beetje waardigheid massaal naar City gaan voor het geld. Maar ik kan het ook fout hebbenquote:Op woensdag 3 september 2008 14:27 schreef MisterJ.Lo het volgende:
De eigenaar van Manchester City is tig keer kapitaalkrachter dan Abramovic met Chelsea, en dat zegt wat.
Binnen 2 jaar heeft deze club een team vol met sterspelers.
Je kent het gezegde als er een schaap over de dam is.....quote:Op woensdag 3 september 2008 15:10 schreef Chuck_Norris het volgende:
[..]
Huurlingen ja. Ik geloof niet dat de echte top met een beetje waardigheid massaal naar City gaan voor het geld. Maar ik kan het ook fout hebben
quote:Op woensdag 3 september 2008 15:08 schreef TLC het volgende:
Manchester City nog een voetbalclub noemen
Nee hoor, ook bij Chelsea kwam de wereldtop echt niet meteen bedelen voor een plaats in de selectie. Die moesten het ook in de subtop zoeken, om zo een naam te bouwen en zelfs na al deze jaren vinden sommige spelers Chelsea nog te weinig status hebben om naar toe te gaan.quote:Op woensdag 3 september 2008 15:17 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Je kent het gezegde als er een schaap over de dam is.....
Zo begon het ook bij Chelsea en daarbij hebben ze gewoon een oneindige put qua salariskosten.Tegenwoordig zijn er twee dingen belangrijk voor het aantrekken van ''topspelers''
- riante salaris
- kwalitatieve competitie waar ze hun expertische kunnen tonen.
En laat nu net Manchester City in de PL zitten.
Daar heeft United toch ook geen last van?quote:Op woensdag 3 september 2008 15:38 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Dat het 300 dagen per jaar regent in Manchester zal ook niet in het voordeel werken.
Dat gedeelte sloeg dan weer niet op het Berbatov-voorbeeld, hequote:Op woensdag 3 september 2008 15:41 schreef sjimz het volgende:
[..]
Daar heeft United toch ook geen last van?![]()
Weet ik, maar Man United heeft ondanks het weer toch ook gewoon altijd topspelers kunnen halenquote:Op woensdag 3 september 2008 15:43 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Dat gedeelte sloeg dan weer niet op het Berbatov-voorbeeld, he
Inderdaad, maar toch vooral ook wel topspelers uit het eigen eiland. Het weer samen de taal heeft wel zijn invloed denk ik. Niet voor niets spelen er zoveel Zuid-Amerikanen in Spanje of Italie.quote:Op woensdag 3 september 2008 15:45 schreef sjimz het volgende:
[..]
Weet ik, maar Man United heeft ondanks het weer toch ook gewoon altijd topspelers kunnen halen
Met het verschil dat deze spelers als ''aankomende gevestigde namen werden onthaald''quote:Op woensdag 3 september 2008 15:41 schreef Joe. het volgende:
Geremi, Bridge, SWP, Duff, Kezman.
Om er maar even een paar te noemen, waren nou niet echt wereldtoppers
quote:Eigenaar Manchester City goed voor $ 1.000.000.000.000
Sinds maandag is ook Chelsea-eigenaar Roman Abramovich slachtoffer van de wetmatigheid in de sport dat er vroeg of laat altijd een nog machtiger iemand opstaat. Chelsea’s wil was vijf jaar lang wet op de transfermarkt, tot een stel olie-Arabieren de macht opeiste bij Manchester City.
De shirts met Robinho waren al verkrijgbaar in de online fanshop van Chelsea en algemeen directeur Peter Kenyon verkondigde donderdag dat hij rekent op de komst van de Braziliaan. Samenstellers van seizoensgidsen vulden Robinho's naam al met potlood in bij Chelsea. De spil van de soap belegde zondag een persconferentie waarop hij Real smeekte om hem te laten vertrekken naar zijn droomclub Chelsea, waar hij zijn goede vriend manager Luiz Felipe Scolari tegen de borst zou kunnen drukken. Om maandag te tekenen voor Manchester City.
Wordt er ooit een dag in het leven van een City-fan verfilmd, dan zijn er weinig betere opties dan maandag 1 september 2008. Supporters sloegen de kranten open op deadline day, de laatste dag van het transfervenster, in de hoop op de komst van Xisco of Zigic, al intens gelukkig door de terugkeer van Shaun Wright-Phillips, die de wijk nam bij Chelsea.
Wright-Phillips is bij Chelsea II beland. City-supporters leefden maandag in een droom. Dinsdag heetten ze met honderden Robinho welkom. In de winterstop dreigt hij de concurrentie aan te moeten gaan met Cristiano Ronaldo. Als voetballer moet je wel een minderwaardigheidscomplex krijgen als je nog niet in verband bent gebracht met City.
De ‘nieuwe’ Abramovich heet sjeik Mansour Bin Zayed Al Nahyan (foto), lid van de koninklijke familie van Abu Dhabi en de grote man achter ADUG, de investeerdersmaatschappij die zondagavond City overnam van de Thaise oud-premier Thaksin Shinawatra. Het project City heeft Mansour gedelegeerd aan Sulaiman Al-Fahim, bijgenaamd ‘de Donald Trump van Abu Dhabi.'
Britse media berichten woensdag uitvoerig over de achtergrond van Mansour. Het vermogen van zijn familie zou één biljoen (een 'trillion') Amerikaanse dollar bedragen; in cijfers: 1.000.000.000.000. Sjeik Mansour is voorzitter van de International Petroleum Investment Company. Stijgt op een dag de prijs van een olievat met één dollar, dan neemt zijn vermogen met 500 miljoen dollar toe.
quote:Sjeik Mansour is voorzitter van de International Petroleum Investment Company. Stijgt op een dag de prijs van een olievat met één dollar, dan neemt zijn vermogen met 500 miljoen dollar toe.
Hier moet het hedendaagse voetbal niet naar heen willen en kunnen gaanquote:
Dat ga je nu natuurlijk krijgen, ja.quote:Op woensdag 3 september 2008 17:09 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Zul je maar net zien dat dit topic volgend jaar vol zit met Glory Hunters
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |