Tis nou niet echt goed voor het imago als je club in 3 jaar tijd 2x is overgenomenquote:Op dinsdag 2 september 2008 09:41 schreef Blight het volgende:
[..]
Lul toch niet man. Ze zijn net één dag geleden gekocht. City is een volksclub, maar omdat er nu opeens gigantische zakken met goud beschikbaar zijn gaan kortzichtige mannetjes zoals jij de club opeens als een 'neppe club' zien. Er is maar één club van het volk in Manchester, en dat is City.
Het is geen figuur, het is een investeringsbedrijf. Je kunt er dus in principe vanuit gaan dat ze er over een paar jaar er weer uit stappen.quote:Op dinsdag 2 september 2008 12:05 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Das waar ja. Hoop ook wel dat ze daar gewoon mee doorgaan, want ze hebben veel goede jonge spelers. Richards zal echt wel basisspeler blijven neem ik aan, voor de rest van de spelers ligt het er een beetje aan hoe los die eigenaar straks gaat als hij wat meer tijd heeft in de januari window.![]()
[..]
Denk niet dat dit de impact zal hebben die de overname van Chelsea door Abramovich heeft gehad. Dat was toch eigenlijk wel het begin van het investeren van enorme bedragen in voetbalclubs. Nu zal er denk ik wat minder weerstand zijn, ook omdat de overname pas zo laat rond was en ze nu dus eigenlijk alleen Robinho hebben gekocht. Overnames zijn natuurlijk al vrij normaal inmiddels, deze is wel vrij bijzonder omdat dit figuur wel heel erg veel geld heeft, maar zulke rijke mensen die ook nog eens een voetbalclub willen kopen zijn er niet.
Gekte zal er idd wel komen, maar ik denk dat mcyodogg wel gelijk heeft dat Man City een nog wat langere weg te gaan heeft dan Chelsea destijds. Chelsea heeft een aantal jaren geleden de lat echt hoger gelegd in de PL. Vrijwel alle clubs hebben nu ook sterkere selecties dan een jaar of 4 geleden. Volgens mij kan die lat nu niet veel verder omhoog.quote:Op dinsdag 2 september 2008 12:10 schreef Blight het volgende:
Waarom denk je dat dat wel mee valt dan? Ik verwacht alweer een hoop gekte in de winterstop..
Klopt ja. Alleen als je ergens in investeert wil je er toch iets mee opschieten? Voor je van Man City een topclub hebt gemaakt die ook nog eens winst maakt ben je wel weer even verder denk ik...quote:Op dinsdag 2 september 2008 13:51 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Het is geen figuur, het is een investeringsbedrijf. Je kunt er dus in principe vanuit gaan dat ze er over een paar jaar er weer uit stappen.
Voetbalclubs zijn natuurlijk wel een verhaal apart dus het is een beetje koffiedik kijken. Maar normaal kopen ze gewoon een bedrijf op, er vallen een hoop ontslagen enzo en ze verkopen het weer door.quote:Op dinsdag 2 september 2008 13:56 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Klopt ja. Alleen als je ergens in investeert wil je er toch iets mee opschieten? Voor je van Man City een topclub hebt gemaakt die ook nog eens winst maakt ben je wel weer even verder denk ik...
Van mij had het ook niet gehoeven, maar het gaat nu eenmaal zo. Zeggen dat United wel een echte club is en City niet slaat in ieder geval als een tang op een varken, gezien ook United 'gewoon' is overgenomen.quote:Op dinsdag 2 september 2008 13:49 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Tis nou niet echt goed voor het imago als je club in 3 jaar tijd 2x is overgenomen
Ik vind het echt verneuking van het voetbal zo, gaat totaal nergens over.
Alleen is het bij United wat anders gegaan aangezien dat een beursgenoteerd bedrijf is en CIty (naar mijn weten) niet. Bij UTD wordt er niet met geld gesmeten, als ze niet overgenomen waren hadden ze meer geld besteedt.quote:Op dinsdag 2 september 2008 14:04 schreef Blight het volgende:
[..]
Van mij had het ook niet gehoeven, maar het gaat nu eenmaal zo. Zeggen dat United wel een echte club is en City niet slaat in ieder geval als een tang op een varken, gezien ook United 'gewoon' is overgenomen.
Dat overmatig geld en overnames een smet zijn op het voetbal ben ik verder met je eens hoor.
Ik vind City nu ook nep, net als alle clubs die overgenomen wordenquote:Op dinsdag 2 september 2008 14:22 schreef Blight het volgende:
Desalniettemin blijft het een feit dat City een club is met een rijke historie. Het is een club van het volk. De toeschouwersaantallen stonden niet voor niets jaren lang in de top zes van Engeland, ondanks het uitblijven van succes.
Ik wil echt niet betwisten dat het zonde is en enige imagoschade oplevert wanneer een club zoveel overnames moet doorstaan, maar ik vind het echt kinklare onzin om City daarom 'nep' te noemen.
quote:Man City heeft 200 miljoen over voor Cristiano Ronaldo
Door Sander Berends
Dinsdag, 02 september 2008, 15:10
Dr Sulaiman Al-Fahim laat geen gras over zijn nieuwe rol bij Manchester City groeien. De nieuwe steenrijke eigenaar van de Engelse club wil zijn ploeg laten uitgroeien tot een stabiele top-4 club. Na Robinho, die voor 40 miljoen euro werd aangetrokken, is Cristiano Ronaldo nu het volgende doelwit.
Een woordvoerder van de Abu Dhabi United Group (ADUG) meldde dat Al-Fahim een bedrag van 160 miljoen euro (120 miljoen pound) wil uitbrengen op de Portugees als de transfermarkt in januari weer open gaat. ``Cristiano Ronaldo zegt dat hij voor een grotere club wil spelen. We zullen in januari zien hoe serieus zijn uitspraken zijn", zegt hij tegenover The Sports Mail.
``Real Madrid heeft zijn waarde geschat op ongeveer 150 miljoen euro. We zijn best bereid hoger te gaan. En ik denk dat hij ook zeker meer kost. We willen best meedoen om te ontdekken hoe ver Manchester United wil gaan. We willen groter worden dan hen en ook Real Madrid. Dan moeten we een daad stellen. Ik ben zelfs bereid om over de drempel van 200 miljoen te gaan."
Naast Cristiano Ronaldo prijken er nog meer kandidaten op het wensenlijstje van Al-Fahim. Fernando Torres (Liverpool) en Cesc Fabregas (Arsenal) staan bovenaan.
Rofl.quote:Op dinsdag 2 september 2008 16:01 schreef BliksemSchigt het volgende:
Nou, op mijn wenken bediend.
[..]
quote:Op dinsdag 2 september 2008 16:01 schreef BliksemSchigt het volgende:
Nou, op mijn wenken bediend.
[..]
Wat denkt die gast nou? Dat hij even van City een top4club kan maken?quote:Op dinsdag 2 september 2008 16:09 schreef Blight het volgende:
Als er zo 'beleid' gevoerd gaat worden is het wel doodzonde, trouwens.
Vooralsnog doen ze helemaal niets.quote:Op dinsdag 2 september 2008 16:17 schreef w00h00 het volgende:
Die gasten maken het voetbal pas kapot.![]()
Wat dacht je dan??quote:Op dinsdag 2 september 2008 16:09 schreef Blight het volgende:
Als er zo 'beleid' gevoerd gaat worden is het wel doodzonde, trouwens.
Gericht aankopen, daar hoopte ik op. Niet gewoon maar betalen om namen te halen. Maar goed, het zij zo. Het is alleen wel jammer dat de club zo natuurlijk veel sympathie gaat verliezen.quote:Op dinsdag 2 september 2008 16:26 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Wat dacht je dan??
De club is gewoon in handen gekomen van steenrijke arabieren, de club is nu hun speeltje.
Probleem is dat die rijke lui zich vaak gaan bemoeien met het aankoopbeleid, ze gebruiken zo'n club gewoon om lekker mee te patsen, en natuurlijk voor zakelijke relaties. Wat dat betreft is er bij Chelsea nog wel een goed beleid. Maar 42 miljoen voor Robinho en straks 270 miljoen (quote:Op dinsdag 2 september 2008 16:27 schreef Blight het volgende:
[..]
Gericht aankopen, daar hoopte ik op. Niet gewoon maar betalen om namen te halen. Maar goed, het zij zo. Het is alleen wel jammer dat de club zo natuurlijk veel sympathie gaat verliezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |