Tot afgelopen seizoen was daar anders geen enkele reden toe... En zelfs afgelopen seizoen waren de supporters vooraf tevreden met een plaats in het linkerrijtje.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 22:40 schreef mcyodogg het volgende:
Elk jaar trap ik weer in het City-sprookje en zet ik ze bij de beste 8 neer
Als ze nog wat inkopen doen heb ik er wel vertrouwen inquote:Op donderdag 14 augustus 2008 22:40 schreef mcyodogg het volgende:
Elk jaar trap ik weer in het City-sprookje en zet ik ze bij de beste 8 neer
kutzooiquote:Agbonlahor velt Man City met hattrick in zeven minuten
17/08/2008 18:04
Gabriel Agbonlahor was de blikvanger tijdens Aston Villa-Manchester City. De 21-jarige aanvaller scoorde drie keer binnen zeven minuten en leidde The Villans naar een 4-2 overwinning.
Hoewel er zes keer werd gescoord op Villa Park, stond het tijdens de rust nog 0-0. Kort na de hervatting opende John Carew de score met een kopbal na een voorzet van Ashley Young. Man City sloeg terug met de gelijkmaker van Elano vanaf de penaltystip.
Daarna was het de beurt aan Agbonlahor. In de 69ste minuut toonde de spits zich sterker dan Gelson Fernandes en schoot de 2-1 binnen. Gareth Barry was de aangever van de 3-1 en de 4-1, die eveneens op naam kwamen van Agbonlahor. In de slotminuut bepaalde Vedran Corluka de eindstand op 4-2.
Kan m'n username niet meer veranderen schijntquote:Op zondag 17 augustus 2008 19:24 schreef Vidacz het volgende:
[..]
Zegt de man met de username Manu82.
Ah, je had vroeger iets met United en nu niet meer?quote:Op zondag 17 augustus 2008 19:37 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Kan m'n username niet meer veranderen schijnt
quote:Op zondag 17 augustus 2008 19:42 schreef Vidacz het volgende:
[..]
Ah, je had vroeger iets met United en nu niet meer?
22, en iedereen kan natuurlijk eens een slecht seizoen hebben. Kompany is toch wel wereldklasse hoorquote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:24 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Maar Kompany is nog altijd niet zo oud toch?
Als ie nog wat volwassener wordt kan het zeker een aanwinst zijn.
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:58 schreef pinow het volgende:
Top transfer
@hierboven: Corluka is de RB btw.
Kompany met Richards centraal achterin. Mss wel beste duo van Europa!
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:49 schreef misteriks het volgende:
Kompany is toch wel wereldklasse hoor
quote:Kompany: "Ik heb 100 procent genoten"
ma 25/08/08 - Vincent Kompany heeft zijn debuut in de Premier League niet gemist. Manchester City won met 3-0 van West Ham. Kompany speelde de volle 90 minuten mee en deed alsof hij al jaren meedraaide in Engeland. Ook coach Mark Hughes was tevreden over de prestatie van de Belg.
Manchester City-coach Hughes (foto) zette Kompany centraal op het middenveld in zijn eerste wedstrijd in de Premier League.
In het begin lukte scoren niet bij City. ze troffen enkele keren de paal. Zelfs na de rode kaart voor Noble (de eerste van het Engelse seizoen) duurde het nog een halfuur voor City afstand nam.
Maar in amper elf minuten maakten Sturridge en de Braziliaan Elano (2x) er 3-0 van. Kompany speelde een sterke wedstrijd. Na de blessure van Richards schoof hij naar de verdediging.
City-eigenaar Shinawatra glunderde in de tribune.
"We kregen van de week veel kritiek, maar dit is ons antwoord", zei City-manager Hughes. "Mijn spelers hebben het schitterend gedaan. Ik zag veel vechtlust en snel voetbal."
"Vincent heeft heel goed gespeeld. Hij heeft aan iedereen laten zien wat ik al wist: dat hij een uitzonderlijk getalenteerde jongeman is en op verschillende posities kan spelen."
"Veel duels, veel energie. Fantastisch"
Vincent Kompany heeft in zijn eerste match met Manchester City meteen indruk gemaakt. "Vincent Kompany heeft heel goed gespeeld", zei coach Mark Hughes.
"Het is altijd een gok om iemand na één training in het team te droppen."
"Maar hij heeft aan iedereen laten zien wat ik al wist: dat hij een uitzonderlijk getalenteerde jongeman is en op verschillende posities kan spelen", zei Hughes.
Ook Vincent Kompany was tevreden. "Ik heb er 100 procent van genoten: veel duels, veel energie."
"Op het middenveld spelen was fantastisch, maar ze hadden me ook nodig als verdediger. Ik ben blij met het resultaat", klinkt het.
"Ik moet eerlijk zijn. Ik kende de namen van mijn ploegmaats niet. Tijdens de match leerde ik hun namen kennen en hoe ze spelen."
"Het was plezant. Ik wilde slim spelen en mijn best doen voor het team", zei de Rode Duivel voor de camera van Sky Sports.
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:49 schreef misteriks het volgende:
[..]
Kompany is toch wel wereldklasse hoor
Is ook wel nodig, aanvallend hebben ze teveel kansen gemist zondag...quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 10:18 schreef Blight het volgende:
Oh well. Jo zal wel starten denk ik, aankomende match?
Ik zat gisteren nog te twijfelen of ik het zou posten ja.quote:
& vervolgens:quote:"Vincent heeft heel goed gespeeld. Hij heeft aan iedereen laten zien wat ik al wist: dat hij een uitzonderlijk getalenteerde jongeman is en op verschillende posities kan spelen."
"Veel duels, veel energie. Fantastisch"
quote:Vincent Kompany heeft in zijn eerste match met Manchester City meteen indruk gemaakt. "Vincent Kompany heeft heel goed gespeeld", zei coach Mark Hughes.
quote:Wright-Phillips blij dat hij terug is bij Manchester City
Shaun Wright-Phillips is terug bij Manchester City. De kleine aanvaller ondertekende donderdag een vierjarig contract bij de club die hij drie jaar geleden verliet voor een avontuur bij Chelsea.
'Het mag duidelijk zijn, dat ik heel erg blij ben dat ik terug ben bij City. Ik kan niet wachten om weer aan de slag te gaan', vertelt SWP op de website van The Citizens. Ook coach Mark Hughes is tevreden. 'Ik heb hem altijd bewonderd. Sinds ik bij deze club ben, heb ik hem in het vizier gehad.'
Wright-Phillips is er tijdens drie seizoenen Chelsea niet in geslaagd uit te groeien tot een vaste waarde van The Blues. De 26-jarige international kwam dan wel 81 competitieduels in actie, maar acteerde slechts 43 keer als basisspeler.
Bij Man City maakte Wright-Phillips in 2000 zijn debuut en kwam hij tot een totaal van 154 wedstrijden en 26 doelpunten. Hij groeide er zelfs uit tot international, een status die hij op Stamford Bridge verloor. De negentienvoudig international kwam in februari 2008 voor het laatst uit voor Engeland.
Het is nog onduidelijk hoe veel Man City betaalt voor Wright-Phillips. In 2005 telde Chelsea nog ruim dertig miljoen euro neer voor de razendsnelle vleugelspeler, die nog tot medio 2010 onder contract stond bij de Londense club.
Hopen op een leuke loting en dan kan er weer een reisje geboekt wordenquote:Man City mazzelend naar UEFA Cup door Deense goal
28/08/2008 19:32
Manchester City is ontsnapt aan een blamage in de tweede voorronde van het UEFA Cup-toernooi. De Engelse club slaagde er in Denemarken in de opgelopen 1-0 achterstand tegen FC Midtjylland goed te maken.
De ploeg van coach Mark Hughes had twee weken geleden op eigen veld verloren. Maar ditmaal wonnen The Citizens wel, al was het op miraculeuze wijze. In de laatste minuut schoot Danny Califf de bal in eigen doel: 0-1.
De Amerikaan hielp zo onbedoeld de opnieuw slecht spelende Engelsen, die wel een paar kansen hadden gehad maar allesbehalve overtuigden. OOk niet in de verlenging.
In de penaltyserie was doelman Joe Hart echter de held, door inzetten van Jonas Borring (foto) en Kolja Afriyie te keren en zo City aan een 4-2 winst in de strafschoppenreeks te helpen.
gaat me idd vnl om de kosten, wil er misschien wel iets van maken en op die boot vermaak ik me waarschijnlijk ook wel, kan er dan een combo van makenquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 13:32 schreef Blight het volgende:
Nog niet heel erg in verdiept, maar kostengewijs is het wel te doen. Het is meer dat het een uur of zes varen is als je met de ferry gaat,.
Ken die jongen niet heel goed, maar volgens mij is het weinig bijzonders, toch?quote:Espanyol laat Zabaleta naar Citizens gaan
Geschreven op vrijdag, 29 augustus om 12:25
Pablo Zabaleta heeft donderdag zijn laatste training voor Espanyol afgewerkt. De Argentijnse verdediger heeft vrijdag afscheid genomen bij de Spaanse club en zal in de komende uren naar Engeland afreizen om zijn transfer naar Manchester City af te ronden, zo meldt Espanyol vrijdagmiddag op de officiële website. De Engelse club maakte de Catalanen donderdagavond laat duidelijk aan de afkoopsom van acht miljoen euro te willen voldoen. Ondanks de verwoede pogingen van Espanyol om de gouden medaillewinnaar langer in de Spaanse metropool te houden gaf Zabaleta aan zijn carrière in het City of Manchester Stadium voort te willen zetten.
"Ik wil iedereen die bij Espanyol betrokken is graag bedanken", laat de 23-jarige international, die ook als middenvelder kan spelen, op de clubsite weten. "Het is allemaal heel erg snel gegaan. Ik heb de afgelopen drie jaar onvergetelijke momenten meegemaakt. Dat zal ik niet snel vergeten. Ik hoop ooit nog terug te keren."
Zabaleta kwam in de zomer van 2005 over van San Lorenzo de Almagro en speelde sindsdien 80 ontmoetingen in de Primera División. De zesvoudig international werd de afgelopen weken aan diverse formaties uit de Serie A gelinkt, maar alleen de belangstelling van Manchester City bleek concreet.
Overigens lijkt ook Albert Riera bij Los Periquitos te vertrekken. De buitenspeler was vrijdag niet aanwezig op de training en is naar verluidt naar Liverpool gevlogen om bij de plaatselijke FC een medische keuring te ondergaan. Met de transfer van het voormalige Ajax-doelwit is ongeveer twaalf miljoen euro gemoeid.
Ken hem ook nietquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 13:35 schreef Blight het volgende:
[..]
Ken die jongen niet heel goed, maar volgens mij is het weinig bijzonders, toch?
quote:seizoen club wedstrijden doelpunten competitie
2002/03 San Lorenzo 11 0
2003/04 San Lorenzo 27 3
2004/05 San Lorenzo 28 5
2005/06 Espanyol 27 2 Primera Division
2006/07 Espanyol 20 0 Primera Division
2007/08 Espanyol 32 1 Primera Division
Thanks, maar volgens mij zit je dan al boven de 60 pounds, kun je dan niet net zo goed vliegen?quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 13:37 schreef Blight het volgende:
Check hier even, trouwens: http://www.cheap4ferries.com/ferry-to-ireland.aspx?ref=AFO36&referrer=96&CMP=KNC-OS7799149433&gclid=CITBotX6spUCFQyR1Qod4DH_QQ
Het stomme is dus weer dat ik voor ¤ 20 een retourtje vanaf Weeze naar Londen kan boeken, moet alles nog even helemaal uitzoeken, maar komt goedquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 13:44 schreef Blight het volgende:
Ik vind 60 GBP voor een retourtje wel betaalbaar, maar of vliegen goedkoper is heb ik dan ook nog niet echt bekeken. EasyJet kan vast wel een goede deal bieden.
quote:Op zondag 31 augustus 2008 18:16 schreef Blight het volgende:
Uitstekende prestatie van City. SWP, welcome back!
quote:Sunderland 0-3 City 31/08/2008 16:53
Sunderland v Manchester City
Sunday August 31, 2008, 3.00pm
Stadium of Light- Att: 39,622
Teams
Sunderland: Gordon, Bardsley, Nosworthy, Chimbonda, Collins, Leadbitter (Yorke 60), Malbranque, Richardson, Reid (c), Diouf (Healy 60), Cisse (Stokes 60).
unused subs: Miller, Ward, Murphy, Higginbottom, Healy.
City: Hart, Corluka, Dunne (c), Richards (Ben Haim h-t), Ball, Hamann, Kompany, Johnson (Fernandes 80), Ireland, Wright-Phillips (Elano 85), Jo.
unused subs: Schmeichel, Garrido, Sturridge, Evans.
Goals: 0-1 (Ireland 45), 0-2 (Wright-Phillips (50), 0-3 Wright-Phillips (58)
Bookings:
Sunderland: Bardsley (59), Healy (66)
City: Richards (31), Kompany (33)
Referee: C Foy
Pre match news
There are four changes to the side that started our last league game, with Dunne, Hamann, Jo and, of course, Shaun Wright-Philips coming in for Ben Haim, Elano, Petrov and Sturridge. Jo makes his Premier League bow after two UEFA Cup appearances that were separated by his appearances for Brazil in the Olympics, Martin Petrov has a slight knock, Richard Dunne makes his first league appearance of the season after a two-game ban, and Wright-Phillips starts for City for the first time since May 2005.
The Match
The prodigal son got a huge ovation from our fans when the teams were announced before kick-off, serenading him with ‘Once a blue, always a blue’, making for a fantastic atmosphere when combined with Sunderland’s usual noisy support.
Phil Bardsley drilled the day’s first shot City’s left hand-post on seven minutes, and two minutes later Cisse’s cute backheel allowed Chimbonda to whip in a cross that missed everybody. Wright-Phillips then announced himself with a couple of trademark jinking runs that had the home defence worried.
Jo was leading the line up front, but on 20 minutes he did well to hold off Chimbonda down the left flank and chip the ball over. Ireland laid it off to Kompany, who smashed his shot straight at a Sunderland defender to round off our best move of the match so far.
Richards and Kompany went into the book just after half-hour, but the referee merely had a word with Cisse after he tried to win a free kick in a challenge with Ball. The atmosphere got livelier a few minutes later when Malbranque went to ground after trying to go past Dunne, the home fans not getting the caution they were baying for. The same thing happened on 40 minutes, when Leadbitter hit the deck just in front of City’s area, play going down to the other end while Roy Keane protested in the ‘strongest terms’ to the fourth official.
Dunne and Hart combined well to keep it at 0-0 on 42 minutes, the skipper hooking a Cisse header away from goal before the keeper punch the ball to safety, barging Micah Richards out of the way in the process.
City’s game of patience paid off perfectly on the stroke of half-time. Hamann laid off to Johnson, whose cross was turned by Danny Collins straight into the path of Stephen Ireland, whose first-time shot from close-range clipped Gordon’s hand on the way into the corner of the net. The perfect response to a frantic few minutes at the other end!
Hart & Richards’ collision was serious enough to see the defender replaced by Ben Haim after the break. The Blues carried on in an attacking vein, Wright-Phillips’s dangerous cross nearly found Jo but was smothered by Gordon.
But that pair then combined on 50 minutes to seal the dream comeback for Shaun Wright-Phillips! A free kick found it’s way over to the Brazilian, who threaded the ball through a crowded box right into SWP’s path, and from two yards out he could not miss. To make it even better, his first goal for City since Villa Park in May 2005 came right in front of his adoring City fans in the away section.
And the dream became Sunderland’s nightmare on 58 minutes when SWP added a second! Ball’s chip over the top drew Gordon a long way out of his goal, and Wright-Phillips deftly guided the ball in, first-time, with the outside of his right foot.
The Blues were comfortable now, and the home side had their keeper to thank for the score staying at 3-0 to City on 72 minutes, the Scot making a brilliant save from Michael Johnson’s backheeled flick.
The home fans headed for the exits from as early as 75 minutes, and Wright-Phillips also left the arena early, replaced by Elano with five minutes left and earning a deserved standing ovation from City’s fans.
David Healy got a shot in on target that drew ironic cheers from all round the ground, and City played out time playing keep-ball to cap a great afternoon and make the long trip home a real pleasure.
mcfc.co.uk man of the match: Shaun Wright-Phillips - the perfect comeback!
Denk dat het met het UEFA Cup treffen van midweeks te maken had.quote:
Zonde.quote:Corluka agrees Spurs switch
01 Sep 2008 - 10:02:17
Corluka agrees Spurs switchTottenham Hotspur have agreed a deal to sign Croatia international defender Vedran Corluka from Premier League rivals Manchester City.
The 22-year-old has been the subject of strong interest from Spurs for several weeks and Corluka is pleased to be heading for the capital. He told Tottenham's official club website: "I am delighted to be here because I am coming to a big club with great players, great ambition and also my best friend Luka Modric is here, so it is a very happy day for me."
Citizens manager, Mark Hughes, had earlier admitted that he was uncertain whether Corluka would still be a City player come the end of the day. He said after the 3-0 win at Sunderland: "At the moment, there is a lot of interest from Spurs. It's not resolved in one way or the other at the moment. "Those things need to be resolved and come to a conclusion. At the end of the day, we are still trying to build the club, trying to bring good players to the club who will make us better. "I need an update. In fairness, I need to speak to people in and around the club. Things may well have happened today (Sunday)."
Corluka joined City just over a year ago from Dinamo Zagreb and has scored once in 47 appearances for the Eastlands club.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |