abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 november 2007 @ 13:32:48 #276
106943 blueangel_
*FS 1982-2008*
pi_54336476
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 12:19 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

8 punten achterstand na 7 wedstrijden voor een ploeg die kampioen wil worden, vind ik erg matig. Dat gecombineerd met de beschamende uitschakeling in de Uefacup vind ik geen goede start.
8 punten achterstand met een compleet nieuw team dat volledig moet herbouwd worden en uit de grootste crisis van de laatste 15 jaar komt is helemaal niet veel. Denk je nu echt dat we op 1 jaar klaar gaan zijn? Ik blijf erbij dat Club dit seizoen geen kampioen zal zijn. Bovendien zijn gelijkspelen op Charleroi, Mechelen en Standard echt niet slecht hoor, Club heeft al een paar van de moeilijkste verplaatsingen gehad dit seizoen (Beerschot, Mechelen, Standard, Charleroi)

Het enige wat je een slechte uitslag kan noemen is idd de europese uitschakeling en het gelijkspel tegen Lokeren (maar dat kwam er onverdiend na een lucky goal in de 87ste minuut)

Trouwens, dit wil ik echt wel nomineren voor quote of the year:
quote:
"Ik weet niet hoe Vercauteren zich nu
voelt. Maar als we de titel pakken en
in Europa overwinteren, is er geen
reden om niet door te gaan met hem",
gaat preses Roger Vanden Stock voort.

Wie niet hoeft te rekenen op een job in
Anderlecht, is Jacky Mathijssen. "Een
goeie trainer", luidt het. "Maar hij is
geen coach voor ons. Zijn gedrag past
niet bij onze club."

"Ik vind: hier mag je geen "dikkenek"
hebben
. Zijn intimidatie en provocatie
zorgen voor te veel druk en kritiek op
een club." Wie is dan een goeie coach?
"We hebben al de beste in België."
+ François Sterchele, 14/03/1982 - 08/05/2008 +
pi_54349103
Club Brugge wint met 1-0 tegen een aardig voetballend Zulte Waregem en is de nieuwe leider. Doelpunt van Dusan Djokic.

Cercle Brugge blijft verrassen met een 0-2 zege op het veld van Bergen. Wat een blunder van die Bergen-verdediger en doelman Berthelin. . Als Cercle volgende week Club Brugge klopt in de derby, wordt het minstens een dagje co-leider!

Anderlecht won met 3-1 van Westerlo en doet een goede zaak na het puntenverlies van Standard.

De grootste verrassing kwam uit Staaien, waar rode lantaarn Sint-Truiden de bezoekers van AA Gent klopte met 2-1.

Roeselare verloor met 2-0 op Germinal Beerschot, Charleroi klopte Dender met 1-0.
  zondag 4 november 2007 @ 03:18:34 #278
151476 Hrvat
Ponosan sam biti Hrvat
pi_54349788
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 00:06 schreef the_legend_killer het volgende:
als genk zondag maar wint
Volledig mee eens!
Lijepa li si !
pi_54350578
Wanneer wordt Frutos Belg?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 4 november 2007 @ 16:37:47 #280
151476 Hrvat
Ponosan sam biti Hrvat
pi_54358755
Als Anderlecht de UEFA cup wint...
Lijepa li si !
  zondag 4 november 2007 @ 16:47:13 #281
106943 blueangel_
*FS 1982-2008*
pi_54358974
Of de 2de ronde van de CL haalt

Slechte wedstrijd gisteren van Club, maar toch de leidersplaats gepakt. Misschien nog iets te vroeg, ik had liever nog een paar weken de druk op Standard gelegd

Dit weekend komt echter het belangrijkste van allemaal: die serkul trutten terug onder de steen rammen waar ze vanonder gekropen zijn.
+ François Sterchele, 14/03/1982 - 08/05/2008 +
pi_54359165
Maar is de verwachting dat hij vanaf volgend seizoen mee kan doen met de WK kwalificatie?

Hoe doen de andere Argie´s in Belgie het?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 4 november 2007 @ 17:05:34 #283
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_54359397
Je moet toch 5 jaar in België wonen voor je Belg kan worden ? Daar zit Frutos nog 'efkes' vandaan ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_54359410
2 jaar, Snel Belg wet
  zondag 4 november 2007 @ 17:07:41 #285
pi_54359447
quote:
Op zondag 4 november 2007 17:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
2 jaar, Snel Belg wet
Als je daarvoor al 3 jaar ergens elders in de EU verbleef is dat geloof ik ...
  zondag 4 november 2007 @ 17:11:20 #286
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_54359532
quote:
Op zondag 4 november 2007 16:47 schreef blueangel_ het volgende:
Dit weekend komt echter het belangrijkste van allemaal: die serkul trutten terug onder de steen rammen waar ze vanonder gekropen zijn.
Je bedoelt die ploeg die eigenlijk beter speelt dan de huidige leider?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 4 november 2007 @ 17:11:34 #287
pi_54359540
Voor Frutos die uit een 'veilig land' komt is het blijkbaar 3 jaar in België verblijven voor de procedure kan ingezet worden (en die kan een tijdje aanslepen) , die 2 jaar is voor vluchtelingen en staatslozen.
pi_54359812
Belgie heeft al vaak genoeg aantgetoont dat er speciale gevallen voor sporters bestaan

Als de termijn 3 jaar is zou hij per nov-dec 2008 in aanmerking komen en als hij 2 jaar is ongeveer per heden.

Hij wil zelf in elk geval graag en Belgie speelt ook graag met genaturaliseerde spelers
  zondag 4 november 2007 @ 17:31:05 #289
pi_54360004
quote:
Op zondag 4 november 2007 17:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Belgie heeft al vaak genoeg aantgetoont dat er speciale gevallen voor sporters bestaan
Noem er eens eentje ?
  zondag 4 november 2007 @ 17:31:30 #290
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_54360015
quote:
Op zondag 4 november 2007 16:47 schreef blueangel_ het volgende:
Derbyweek
Na de oooooooooooooooooooooververdiende 4 op 6 vorig jaar en het wervelende spel van Cercle van de afgelopen maanden beginnen de blauwen ook al weer iets te voelen voor de derby.
Gister fietste ik om half acht van bij mijn vriendin (wonende vlakbij Jan Breydel) richting Brugge, en ik moet zeggen, die meute klupsupporters zien doet me wel verlangen naar de match van't jaar!
De 5 Cercletrutten waarover jij steeds spreekt zijn wel al met 19 000 (waarvan een goede 3000 blauwen).

Overigens, als klup naar Loppem trekt en wij blijven wil ik graag de naam Jan Breydel veranderd zien in die van Pieter de Coninck. Jan Breydel is klup, Pieter de Coninck is Cercle voor mij.

Hopelijk kunnen onze Zimbabwaantjes veel danspasjes doen komende vrijdag!
When all things seem to end, the future still remains..
pi_54360086
quote:
Op zondag 4 november 2007 17:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Noem er eens eentje ?
Josip Weber, Olivera o.a.
  zondag 4 november 2007 @ 17:37:48 #292
pi_54360194
quote:
Op zondag 4 november 2007 17:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Josip Weber, Olivera o.a.
Josip Weber speelde al van in 1988 in België voor hij pas in 1993 (na de toen voorziene 5 jaar) de Belgische nationaliteit kreeg. Idem voor Oliveira trouwens , al lijkt het dat die hem vroeger kreeg, maar hij speelde al van bij de junioren in de jeugd van Anderlecht.
pi_54360243
Eric Addo en Wamberto zijn beide Belg
pi_54360326
23-03-2007

Belgische pas Tchité ligt klaar

Emile in de lappenmand. Mbo Mpenza en Sterchele zullen het dus moeten doen in Lissabon. Gelukkig viel er deze week ook nog goed nieuws te noteren voor het offensieve compartiment van de Duivels. Mémé Tchité mag zich officieel Belg noemen.Vijftien goals voor Anderlecht, acht assists. De nationale ploeg zou de 23-jarige, genaturaliseerde Congolees-Burundees goed kunnen gebruiken. Tchité is niet in de eerste plaats daarom Belg geworden. Net zo min als er opportunistische argumenten meespelen. Nogal wat buitenlanders willen een paspoort om zo makkelijker een transfer te versieren. Niet zo Tchité, die echt van ons land is gaan houden.

,,Ik heb het bericht gekregen dat mijn papieren in orde zijn'', bevestigt de sluipschutter van het Astridpark. ,,Het is alleen nog wachten op mijn identiteitskaart.'' De terugmatch eind dit seizoen thuis tegen Portugal zou nog te vroeg dag zijn. Maar de campagne voor de Wereldbeker in Zuid-Afrika moet zijn ding worden. Dat hij al rond de tafel zat met assistent-coach Stéphane Demol, is een gunstig voorteken. Blijkbaar ligt hij ook bij diens baas René Vandereycken in de bovenste schuif.

,,Het zou fantastisch zijn om een Wereldbeker te mogen spelen in eigen continent'', zo droomt de Afrikaanse aanvaller al weg bij toekomstige successen. ,,Tussen idolen als Eto'o, Drogba, Henry en Ronaldinho mogen lopen, ik durf er gewoon niet aan denken. Maar laat ons niet te veel op de feiten vooruitlopen. God zal beslissen waar het met mij naartoe gaat.''

Tchité voelt zich ondertussen al echt Belg. ,,Ik ben hier goed ontvangen, loop hier ondertussen toch al bijna vijf jaar rond. Al die tijd was ik slechts één keer op vakantie in Burundi. Voor een dag of tien, niet meer. Jullie nationale volkslied? Ik ken al de melodie, dat is een begin. Nu de woorden nog. Ik wil die Brabançonne echt onder de knie hebben. Schrijf ondertussen maar op dat ik zaterdag voor de buis gekluisterd zit. Ik ben supporter nummer één.''

De spitsbroeder van Frutos, de jongste weken een opvallende joker op de bank bij het Brusselse Sporting, is een echte wereldburger. ,,Straks krijg ik mijn vierde paspoort. Eentje uit Burundi, waar ik ben opgevoed. Eentje uit Congo, want mijn moeder is Congolese. Ruanda is de derde op mijn lijst, omdat mijn vader afkomstig is van dat land. Al die landen hebben me vaak opgeroepen voor de nationale ploeg. Ze wilden me overladen met dure cadeau's, met chique sportwagens. Maar ik heb altijd nee geschud, heb altijd in de eerste plaats aan mijn carrière gedacht. Professional worden in Europa is altijd mijn grote droom geweest, die is nu uitgekomen.''
  zondag 4 november 2007 @ 17:43:12 #295
pi_54360344
quote:
Op zondag 4 november 2007 17:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Eric Addo en Wamberto zijn beide Belg
Wamberto speelde dan ook al 7 ! seizoenen in België voor hij naar Ajax ging. Die zat op z'n 17de al bij Seraing , geloof ik. En of Addo Belg is weet ik niet, maar het kan perfect. Hij woonde iets meer dan 3 jaar in België dus kon hij na 2 jaar daarbij elders in de EU ook nog de Belgische nationaliteit aanvragen. Net zoals Tchité zijn procedure ook gewoon doorloopt , ondanks dat hij nu al in Spanje woont.
  zondag 4 november 2007 @ 17:45:19 #296
pi_54360391
quote:
Op zondag 4 november 2007 17:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
23-03-2007

Belgische pas Tchité ligt klaar
Ondertussen zijn we november en zijn dossier is nog altijd in behandeling trouwens. Maar bij zowel Weber, Oliveira, Tchité, Wamberto, ... is toch nergens sprake van een uitzondering die men maakt voor sporters ? Ze vallen onder krak dezelfde regeling als andere 'asielzoekers' ...
pi_54360397
Dus dan Frutos rond november 2008 zijn paspoort aanvragen. Anderlecht of de KBVB zal wel wat onder de tafel betalen zodat hij heel de WK kwalificatie mee kan doen
pi_54360444
quote:
Op zondag 4 november 2007 17:45 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ondertussen zijn we november en zijn dossier is nog altijd in behandeling trouwens. Maar bij zowel Weber, Oliveira, Tchité, Wamberto, ... is toch nergens sprake van een uitzondering die men maakt voor sporters ? Ze vallen onder krak dezelfde regeling als andere 'asielzoekers' ...
Als Meme niet kon voetballen kon hij het waarschijnlijk vergeten.

Belgie maakt gewoon gebruik van makkelijke naturalisatieregels en zal ook niet schromen om ze op te stellen.

Frutos wil graag Belg worden, Belgie heeft een kut team.

1 + 1 = 2
  zondag 4 november 2007 @ 17:47:52 #299
pi_54360448
Ik weet niet of Anderlecht daar zo gelukkig mee is. Hij is nu al zo blessuregevoelig dat hij elke rustperiode kan gebruiken ...
pi_54360484
quote:
Op zondag 4 november 2007 17:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dus dan Frutos rond november 2008 zijn paspoort aanvragen. Anderlecht of de KBVB zal wel wat onder de tafel betalen zodat hij heel de WK kwalificatie mee kan doen
De hele WK-kwalificatie? Dan moet hij wel eens blessurevrij blijven natuurlijk...

Trouwens ik weet niet of Frutos echt zoveel zal bijbrengen. Met Dembele - Mirallas is er een getalenteerde voorlijn, ik zou gewoon alles daarop zetten in plaats van een genaturaliseerde Argentijn er bij te halen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')