Ik vind het verschil trouwens relatief klein. 150 voor de studentenversie vs 250 voor de 'normale' versie. Ik zou het wel wetenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 21:34 schreef ebeaydojraes het volgende:
ik ook niet. maar ik ga toch echt de studetenversie halen. ik doe er (voorlopig) toch ix commercieels mee en is momenteel meer om te leren r mee om te gaan.
ik vind anders deze prijzenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 21:35 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ik vind het verschil trouwens relatief klein. 150 voor de studentenversie vs 250 voor de 'normale' versie. Ik zou het wel weten.
tsja. Ik ga ook het hele creative pakket halen. En dat voor 393,- ... en normaal een 4 cijferig bedrag ... dat vindt ik nogal een verschilquote:Op dinsdag 3 maart 2009 21:35 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ik vind het verschil trouwens relatief klein. 150 voor de studentenversie vs 250 voor de 'normale' versie. Ik zou het wel weten.
Oh, de hele CS. Nee, dan snap ik hetquote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:09 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
tsja. Ik ga ook het hele creative pakket halen. En dat voor 393,- ... en normaal een 4 cijferig bedrag ... dat vindt ik nogal een verschil
Library > Include foto's from subfoldersquote:Op zaterdag 21 maart 2009 16:53 schreef Isdatzo het volgende:
Hmm, vraagje.
Stel, je hebt een folder met daarin nog een folder, zo dus:
Map1
------ Map1a
In map 1 zitten foto's, maar in map1a zitten, guess what, óók foto's. Als ik dan map1 aanklik krijg ik én de foto's die zich in map1 bevinden te zien, én de foto's uit map1a. Dat wil ik niet. Ik wil dus niet de inhoud van beide folders tegelijk zien.
In lightroom 1.x was dit niet, sinds ik 2 heb pas.
Is hier een optie voor? Ik kon 'm iig zo snel niet vinden.
Hoe heb je dit nou opgelost dan? Ik zie namelijk ook kleurverschillen met jpg bestanden en de foto's die ik print met lightroom zien er al helemaal niet goed uit qua kleur.quote:Op donderdag 30 april 2009 22:07 schreef pea4fun het volgende:
Ik heb het al, het ligt aan de viewer. morgen ff nieuw fotopapier halen en kijken hoe de print eruit ziet
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:16 schreef Noxa het volgende:
[..]
Library > Include foto's from subfolders
uit vinken, dan moet je echt naar de doel map om die foto's te bekijken.
Welk kleurprofiel werk je en in welk kleurprofiel print je?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 10:05 schreef dragonrider het volgende:
[..]
Hoe heb je dit nou opgelost dan? Ik zie namelijk ook kleurverschillen met jpg bestanden en de foto's die ik print met lightroom zien er al helemaal niet goed uit qua kleur.
Foto´s zijn sRGB of raw. Ik kan mn camera ook op adobeRGB zetten, wat is daar het voordeel van? Als ik dan nu een foto exporteer dan heeft die ook sRGB, maar komt dit nu ook goed over in de browser. Als ik namelijk een foto in photoshop exporteer voor het web heb je daar ook nog allerlei opties voor sRGB of geen profiel.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Welk kleurprofiel werk je en in welk kleurprofiel print je?
Lightroom neemt het callibratieprofiel van Spyder automatisch over. De viewer van picasa niet, de gewone windows fotogalerie viewer wel. Dus daar is dat probleem van verschillen tussen lightroom en viewer opgelost, gewoon de viewer van windows gebruikenquote:Op zaterdag 2 mei 2009 10:05 schreef dragonrider het volgende:
[..]
Hoe heb je dit nou opgelost dan? Ik zie namelijk ook kleurverschillen met jpg bestanden en de foto's die ik print met lightroom zien er al helemaal niet goed uit qua kleur.
Het is dus belangrijk dat je Lightroom en printer allebei hetzelfde kleurprofiel laat gebruiken. (heb ik me laten vertellen, en bij mij werkt het)quote:Op zaterdag 2 mei 2009 17:31 schreef dragonrider het volgende:
[..]
Foto´s zijn sRGB of raw. Ik kan mn camera ook op adobeRGB zetten, wat is daar het voordeel van? Als ik dan nu een foto exporteer dan heeft die ook sRGB, maar komt dit nu ook goed over in de browser. Als ik namelijk een foto in photoshop exporteer voor het web heb je daar ook nog allerlei opties voor sRGB of geen profiel.
Als ik wil printen kan ik kiezen voor managed by printer, dit geeft rare kleuren. Er staat dan nog wel onder When selectinig "managed by printer", remember to enable color management in the printer driver dialog box. Maar daar kan ik ook niet iets van vinden. Kies ik voor Other... dan kan ik uit 9 profielen kiezen... bv Canon IJ Color Printer Profile 2005, Canon IP4500 series GL2 enz. Kies ik voor include display profiles komen er nog meer opties waaronder bv sRGB. Ik heb geen flauw idee welke ik nou moet kiezen.
Dat bedoel ik eigenlijk niet. De locatie is mij wel bekend.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 19:56 schreef Netsplitter het volgende:
De catalog staat normaal gesproken in je profiel ergens.
In XP in je local settings, in 7 onder Roaming als ik het goed heb.
Wat je het beste kunt doen is het profiel van het papier dat je gaat gebruiken. Deze profielen kun je vaak van de website van de papierfabrikant downloaden.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 19:34 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Het is dus belangrijk dat je Lightroom en printer allebei hetzelfde kleurprofiel laat gebruiken. (heb ik me laten vertellen, en bij mij werkt het)
Aangezien dit volgens mij het meest recente Lightroom-topic is, schop ik hem bij deze maar even omhoog.quote:» Er is al 188 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!
een sony dslrquote:Op zaterdag 17 april 2010 16:19 schreef Fredo55 het volgende:
Als ik mijn spiegelreflex (Sony a200) aanzet, gaat de lens lopen trillen.
Iemand die ervaring hier mee heeft?
Ik baal behoorlijk, binnenkort heb ik een bruiloft en een reis naar Rome.
Een echte "My First Sony"quote:Op zaterdag 17 april 2010 16:19 schreef Fredo55 het volgende:
Iemand die ervaring hier mee heeft?
Ik baal behoorlijk, binnenkort heb ik een bruiloft en een reis naar Rome.
Deze opmerking heeft nut omdat?.... Sony dSLR is gewoon Minolta onder een andere naam, en die maken gewoon goede camera'squote:
quote:Op zondag 18 april 2010 10:59 schreef Kremers het volgende:
[..]
Deze opmerking heeft nut omdat?.... Sony dSLR is gewoon Minolta onder een andere naam, en die maken gewoon goede camera'sZelf heb ik ook een a200.
normaal heb je een lens die de trilling die je zelf maakt opvangt, niet 1 die het gaat genereren.quote:Op zaterdag 17 april 2010 16:19 schreef Fredo55 het volgende:
...................
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
moet ik in een en software topic nu inhoudelijk reageren op hardware vragen?quote:Op zondag 18 april 2010 12:30 schreef Kremers het volgende:
Misschien moet je beter leren lezen: Hij gaat trillen wanneer hij hem aanzet, garantiegeval dus. Ik heb daar namelijk geen last van.
Waar jij het over hebt is beeldstabilisatie, iets wat overigens in de body zit bij Sony dSLR's.
Merk nerd's
Het gebeurt als de foto's geimporteerd zijn en ik ze zelf aanklik om te bekijken. Hij laat dan eerst het origineel zien en zodra hij het histogram berekend heeft, de nieuwe versie. Ik krijg het idee dat het een soort autocorrectie is omdat overbelichte foto's opeens onderbelicht zijn en vale kleuren opeens gesatureerd, in vergelijking met digital photo professional (dat Canon zelf heeft meegeleverd en wat ik tot nu toe altijd gebruikte).quote:Op zaterdag 30 april 2011 23:58 schreef Kremers het volgende:
Gebeurt dit nadat je de foto's geïmporteerd hebt?
Je camera maakt een JPG preview en voegt deze aan het RAW bestand toe, Lr negeert dit bestand en laat het RAW bestand zien dat alle camera instellingen niet bevat.
Kun je dus niet uitzetten.
Dat was ook het eerste dat in mij opkwam ja.quote:Op zondag 1 mei 2011 00:31 schreef Omniej het volgende:
Je zegt dat hij eerst het origineel laat zien en hij automatisch wordt aangepast als je erop klikt, maar is het eigenlijk niet andersom..?
Het kan zo zijn namelijk dat je eerst de JPG-preview ziet die in het rawbestand verwerkt zit; die kunnen immers heel snel geladen worden in het overzicht met thumbnails. Zodra je de foto activeert/opent, wordt pas de RAW zelf geladen en krijg je het origineel te zien.
Hij past niets toe tijdens importeren, geen presets, dan is het dus toch inderdaad wat jullie zeggen. Apart, want de 'nieuwe' versie is 9 vd 10 keer mooier dan de preview die canon me geeft. Nou, is dit ook weer opgelost. Bedankt heren!quote:Op zondag 1 mei 2011 00:31 schreef Omniej het volgende:
Je zegt dat hij eerst het origineel laat zien en hij automatisch wordt aangepast als je erop klikt, maar is het eigenlijk niet andersom..?
Het kan zo zijn namelijk dat je eerst de JPG-preview ziet die in het rawbestand verwerkt zit; die kunnen immers heel snel geladen worden in het overzicht met thumbnails. Zodra je de foto activeert/opent, wordt pas de RAW zelf geladen en krijg je het origineel te zien.
Zo niet: controleer dan even of er bij het importeren van de foto's in Lightroom onder 'Apply during import' een bepaalde preset aanstaat. Het kan ook zo zijn dat die preset al bepaalde wijzigingen in je RAW aanbrengt, en die wijzigingen dus inderdaad pas zichtbaar worden zodra je een foto activeert. (omdat de 1:1 preview met de LR-wijzigingen dan niet meer in de cache zit)
ik wilde net deze vraag stellen want ik wist dat die feature ergens zat, kon het niet vindenquote:Op zondag 1 mei 2011 18:00 schreef Omniej het volgende:
Je kan ook gewoon aangeven dat 'ie bijvoorbeeld weer de 1:1 previews van bepaalde foto's in moet laden (bij Library -> Previews -> Render)... Dat doe ik meestal als ik weer met een bepaalde map foto's aan de slag ga waarvan Lightroom geen previews meer heeft; eerst even de hele zooi 1:1 in laten laden om daarna wat vlotter te kunnen werken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |