Ik ben sinds kort op kamers gegaan en ik woon nu samen met een paar Duitsers. Deze hadden van zichzelf al een wasmachine wat helemaal mooi is! Alleen het probleem is, ik kan geen Duits, zij zijn er niet en ik moet toch echt een wasje draaien.
Nu wordt dit sowieso al de eerste keer dat ik zelf ga wassen (shame on me) en iedereen aan wie ik het vraag zegt dat het gemakkelijk is. Alleen niemand legt mij uit wat je precies moet doen
![]()
Aangezien ik mijn kleding niet wil verpesten vraag ik het hier en ik heb geen zin om steeds op en neer te reizen naar mijn ouders.
![]()
![]()
![]()
Bij het eerste plaatje gaat het al mis. Ik heb bijvoorbeeld een voor 96% uit katoen bestaande shirt en in de label staat een waterbakje met een 40 erin. Daarnaast heb ik weer een shirt die voor 80% uit katoen bestaat, 18% uit 'Polyamide' en voor 2% uit 'Elastane'. Hierbij staat een waterbakje aangegeven met 30 erin en de medling 'Wasmachine, wash cold, gentle cycle'. Wat moet ik hiermee?
![]()
Daarnaast heb ik veel zwarte kleding, maar ook rood en blauw en wit.. moet ik 3 stapeltjes maken (zwart, overige kleur en wit) of meerdere of kan het allemaal bij elkaar? (muv wit)
En bij het laatste plaatje: in welk bakje gaat de waspoeder?
Ik schaam me echt kapot dat ik dit nog moet vragen, maar ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)