abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 september 2007 @ 11:05:02 #1
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_53563556
Ik ben sinds kort op kamers gegaan en ik woon nu samen met een paar Duitsers. Deze hadden van zichzelf al een wasmachine wat helemaal mooi is! Alleen het probleem is, ik kan geen Duits, zij zijn er niet en ik moet toch echt een wasje draaien.

Nu wordt dit sowieso al de eerste keer dat ik zelf ga wassen (shame on me) en iedereen aan wie ik het vraag zegt dat het gemakkelijk is. Alleen niemand legt mij uit wat je precies moet doen Aangezien ik mijn kleding niet wil verpesten vraag ik het hier en ik heb geen zin om steeds op en neer te reizen naar mijn ouders.

Bij het eerste plaatje gaat het al mis. Ik heb bijvoorbeeld een voor 96% uit katoen bestaande shirt en in de label staat een waterbakje met een 40 erin. Daarnaast heb ik weer een shirt die voor 80% uit katoen bestaat, 18% uit 'Polyamide' en voor 2% uit 'Elastane'. Hierbij staat een waterbakje aangegeven met 30 erin en de medling 'Wasmachine, wash cold, gentle cycle'. Wat moet ik hiermee? Daarnaast heb ik veel zwarte kleding, maar ook rood en blauw en wit.. moet ik 3 stapeltjes maken (zwart, overige kleur en wit) of meerdere of kan het allemaal bij elkaar? (muv wit)

En bij het laatste plaatje: in welk bakje gaat de waspoeder?

Ik schaam me echt kapot dat ik dit nog moet vragen, maar ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zaterdag 29 september 2007 @ 11:16:34 #2
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_53563685
Somige mensen doen alles bij elkaar, maar je kan denk ik wel beter wit en kleur scheiden(vooral bij nieuwe kleren). En waspoeder moet in het rechter bakje.
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
  Moderator zaterdag 29 september 2007 @ 11:20:34 #3
9859 crew  Karina
Woman
pi_53563744
Katoenen spullen, zoals t-shirts, spijkerbroeken, etc. op 40 graden, donker bij donker en wit bij wit.
Ondergoed en handdoeken op 60 graden.
Fijn spul op 30 graden (of eventueel koud, als het niet echt vuil is, maar alleen gedragen).
Temperatuur waarop je iets kunt wassen staat bijna altijd op het label in je kleding.
Ik gebruik altijd vloeibaar wasmiddel, dus bolletje met wasmiddel in de trommel en geen geknoei met poeder in bakjes.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zaterdag 29 september 2007 @ 11:22:35 #4
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_53563768
Zou het niet op koch wassen..

Ben nu te lui om het te allemaal te typen maar een woordenboek zou misschien handig zijn. Je begrijpt die woorden toch wel ?
  zaterdag 29 september 2007 @ 11:24:44 #5
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_53563804
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 11:16 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Somige mensen doen alles bij elkaar, maar je kan denk ik wel beter wit en kleur scheiden(vooral bij nieuwe kleren). En waspoeder moet in het rechter bakje.
Not. Waspoeder moet links, rechts is voor de voorwas en het middelste bakje voor de wasverzachter.

Je kunt het beste het volgende aanhouden:
- was al je kleding op 40 graden (koch/bunt)
- was al je handdoeken/schoonmaakdoekjes/beddengoed op 60 graden (koch/bunt)

Wanneer je een scheutje azijn erbij doet ipv wasverzachter, is dat
1 veel goedkoper
2 net zo effectief
3 beter voor het milieu
4 beter voor je wasmachine (werkt nl tegen kalk)
5 beter voor de kleuren, die lopen dan minder snel door

Je kunt je kleding het beste scheiden idd in drie stapels:
1 zwarte/donkere was
2 bonte was (felle kleurtjes e.d.)
3 lichte was (hier kan lichtgrijs bijv ook bij)

Als je veel witspul hebt, zou ik een aparte witte was draaien, met speciaal wasmiddel voor de witte was. Evenzo voor zwart, btw .

Succes! .
KuikenGuppy
pi_53563821
Volgens mij staat alles op het tweede plaatje al goed. Je hoeft dan na de temparatuur gekozen te hebben enkel op start te drukken. Waspoeder moet in het linkervakje en wasverzachter in het midden.
  zaterdag 29 september 2007 @ 11:26:05 #7
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_53563827
Oh middelste foto: spoelstop moet je afblijven. Die moet uit staan. De centrifuge zet je op het hoogste toerental (1400 in dit geval) tenzij je echt teer spul wast, maar dat lijkt me voor de gemiddelde student niet van toepassing. De 'start' knop lijkt me wel handig om te gebruiken .
KuikenGuppy
  zaterdag 29 september 2007 @ 11:26:14 #8
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_53563828
Zeep moet meestal in linker vak. Maar kan je makkelijk zelf even bekijken.
Wasmachine op Koch/Bunt 40 graden zetten, bonte gekleurde was erin ( wit en zwart zou ik apart waasen) en wasmachine aanzetten met wasmiddellade open. Even erbij blijven zitten/kijken en zodra je water in 1 van de 3 vakken ziet lopen, machine stoppen en zeep in desbetreffende vakkie kieperen.

EDIT:
En dat was dus al zo'n beetje gemeld in de tijd dat ik typte. Veel belangstelling voor een wasmachine- topic; zeker slecht weer bij jullie?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 29 september 2007 @ 11:28:12 #9
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_53563854
Oh, als je veel rood hebt, kan je die ook apart wassen. Ik draai zelf bijv. elke week een roze was !

Wasbolletje kan btw je kleding beschadigen, en bh's wil je met de hand wassen, danwel in een waszakje stoppen voor je ze wast (beugelbh's liever niet in de wasmachine).
KuikenGuppy
  zaterdag 29 september 2007 @ 11:29:22 #10
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_53563876
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 11:26 schreef Hyperdude het volgende:
EDIT:
En dat was dus al zo'n beetje gemeld in de tijd dat ik typte. Veel belangstelling voor een wasmachine- topic; zeker slecht weer bij jullie?
Zaterdagochtend en het regent. !

Overigens moet ik zelf ook nog wassen, maar heb er vandaag geen zin in .
KuikenGuppy
  zaterdag 29 september 2007 @ 11:32:26 #11
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_53563910
Gaat was ophangen
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
  zaterdag 29 september 2007 @ 11:35:22 #12
177846 colette
kloon van conleche
pi_53563958
Zo te zien op jouw plaatje moet de wasverzachter in het midden en meestal staan er in de 2 andere bakjes een I of een II (I=voorwas, II=hoofdwas) Ik doe zelf niet aan voorwas, maar dat is voor als je was supervuil is, geloof ik. Je moet wel bedenken dat kledingfabrikanten geen claims aan hun broek willen krijgen, dus zetten ze vaak dat iets op 30 graden gewassen moet worden, terwijl dat best op 40 graden kan. Pas op met wol, dat kan je het beste koud wassen, anders krijg je een keiharde mini trui/vest terug.
  zaterdag 29 september 2007 @ 11:49:03 #13
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_53564173
Ontzettend bedankt voor jullie antwoorden! Hier kan ik iets mee
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')