quote:NME: So you're ending the year with some pretty big shows... Was there a temptation to leave it at Old Trafford?
Matt Helders (drums): ''Old Trafford would have been a good ending but it was pretty early on, so this is a good time of year to round it all off.Plus it means we get a chance to play the newer stuff now.Instead of people having to wait God-knows-how-long to get newer stuff out, we might aswell do some now. ''
These shows are big gigs, almost arenas, dont arctic monkeys 'hate arenas'?
'' I think we got out of an 'arena tour' on a technicality. Some of them are like arenas but it's all standing. I think that's the main thing. We don't want people sitting down watching us in a big box.But they are quite big. We've been thinking of ways to keep them intimate. We're not going to go mental with big lights.There'll be no special effects.''
[..]
What new material can be expected from Arctic Monkeys on this tour? You've played 'Nettles' on your american shows...
'We're doing that now 'as a b-side so we might end up playing it on the tour. We just played it a few times in America - we just decided to do it one night...''
So, got any ideas for the follow up for 'FWN' then?
''Yeah it's very exciting to go through the songs we've been working out in soundcheck. It's very exciting, thats why it's good to get in the studio and do it. You get fed up of doing them in soundcheck and then playing a normal gig that night because you are thinking about those new songs all the time.You want to play them and record them.It's always in the back of your mind.''
So is that what you're planning after these dates?
''We've not really thought about it. We'll just have to see how we feel, but, if anything, it will probably more studio time. We've had a year of touring so i dont think any of us want to go on tour straight away again.'''
Ik zie het al voor me.quote:These shows are big gigs, almost arenas, dont arctic monkeys 'hate arenas'?
'' I think we got out of an 'arena tour' on a technicality. Some of them are like arenas but it's all standing. I think that's the main thing. We don't want people sitting down watching us in a big box.But they are quite big. We've been thinking of ways to keep them intimate. We're not going to go mental with big lights.There'll be no special effects.''
Die laatste twee absoluut niet, maar... ach never mind, normaliter check ik ander soort shows, waar het iets ruiger aan toegaat. Denk dat dat het is.quote:Moeten ze dan voortaan dansjes op het podium maken, vragen om meer applaus en de standaard "say hey, say ho"-koortjes doen om de critici tevreden te stellen?
Ja kloptquote:Op donderdag 25 oktober 2007 01:06 schreef mindgames het volgende:
Ah, mooi zo! Ik heb ze 4 keer gezien, net zoals jij toch? 4 totaal verschillende optredens, eigenlijk...
Daar zou ik in een grote zaal als HMH maar niet te veel op rekenen...quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 16:21 schreef MaJo het volgende:
Gelukkig is dat nu niet meer zo, bij een optreden van AM zijn alleen echte fans, niet meer mensen die wel eens willen checken 'what it's about'
Nee HMH is wel weer een verhaal apart natuurlijkquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 16:41 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Daar zou ik in een grote zaal als HMH maar niet te veel op rekenen...
Nee, klopt niet helemaalquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 16:21 schreef MaJo het volgende:
Ja kloptEn allebei hun eerste optreden in Nederland toch, in de Melkweg (kleine zaal Paradiso even niet meegeteld
) Inderdaad 4 verschillende optredens. Zelfs die in de Melkweg in februari en die in Paradiso in mei vorig jaar. Het optreden verschilde niet eens zoveel maar het publiek wel. In de Melkweg stond iedereen te moshen als een gek, ik wist niet wat me overkwam. Ik stond vooraan en een minuut later was ik naar de zijkant gesleept. Ik was dus op het ergste voorbereid in Paradiso maar daar stond iedereen juist weer stokstijf
![]()
Allemaal modepopjes die de hype wilden checken
Gelukkig is dat nu niet meer zo, bij een optreden van AM zijn alleen echte fans, niet meer mensen die wel eens willen checken 'what it's about'
Tof verhaalquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 02:48 schreef MaJo het volgende:
Leuk om te lezen MindgamesDan ook maar even een samenvatting van mijn Arctic Monkeys ervaringen tot nu toe
[..]
Maar Choo Choo is dan ook gewoon een te vet nummerquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 19:38 schreef mindgames het volgende:
[..]
En dan heb je nog de mensen die 'Choo Choo' willen horen. Tja.
quote:Op woensdag 31 oktober 2007 13:50 schreef KneiterS het volgende:
31/10/07: ARCTIC MONKEYS EUROPE SUPPORT
Reverend and the Makers!
http://www.iamreverend.com/news/arctic-monkeys-europe-support/?p=1&
Bij Tivoli was inderdaad niet normaal meer, toen het begon werden we echt een paar meter naar voren geduwd (en ik stond al bijna vooraanquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 19:38 schreef mindgames het volgende:
[..]
Tof verhaal! Wat je zegt, ja. "Op de een of andere manier trekken mensen je naar beneden..." Jammer dat er geen filmpje van het intro in de Melkweg begin dit jaar op YouTube staat. Ik zou wel eens willen terugzien hoe het publiek als een kaartenhuis over elkaar heenviel, lol.
Geduw en getrek kan nu eenmaal gebeuren bij zo'n optreden, maar toen de lichten uitgingen in Tivoli en het intro werd gestart, was het gewoon irritant hoe mensen van achter gingen duwen om de voorste rijen volledig te pletten. En alsnog ben ik bij elk concert de verschillende types modepopjes tegengekomen. De quasi-alternatieve OOR-lezers, die alles met een Brit en een gitaar helemaal te gek vinden. Maar ook de modepopjes waar ik het over had, die schreeuwen om Alex en boos zijn dat hun handtasje niet op het podium mag staan. En dan heb je nog de mensen die 'Choo Choo' willen horen. Tja.
Over handtasjes gesproken. Mike Skinner van The Streets had daar 2 maanden geleden in de Melkweg de perfecte oplossing voor. Toen een dame haar handtasje op het podium liet rusten, pakte Mike 'em af en legde hij het op het drumpodium neer. "In de buurten waar ik vandaan kom is dat niet slim om te doen!", of zoiets. Ze moest er na afloop bijna om smeken bij de security om 'em terug te krijgen. Há.
Bij mij werkte die welquote:Op woensdag 31 oktober 2007 15:01 schreef MaJo het volgende:
Ik heb het al eens eerder gevraagd maar zou je nog eens alle B-kantjes ergens kunnen posten? Dat linkje wat je me ooit gepmt hebt die werkte destijds niet en nu helemaal niet meer![]()
Oh ja, dat had ik beloofd hèquote:Op woensdag 31 oktober 2007 14:05 schreef JeroenV het volgende:
Mindgames, zou jij die demo's van het begin van de Monkeys nog een keer online willen gooien als je tijd hebt?
De bitrate maakt mij niet zo uitquote:Op donderdag 1 november 2007 17:42 schreef mindgames het volgende:
[..]
Oh ja, dat had ik beloofd hè. Maar dan moet ik even alle oude promo's uit de kast gaan trekken enzo. Het irritante is dat de bron van de demo's altijd 128 kbps is geweest. Zelfs op een paar officiele promo's. Desalniettemin ga ik alle non-official tracks even verzamelen en in goede volgorde uploaden met bijbehorende notes
.
Dat meezingen van het publiek - wat voor 90% uit Engelsen bestond - vond ik zó erg vreemd in de bovenzaal van Paradiso. Nummers die alleen via internet verspreid werden als demo werden helemaal meegezongen, alsof het reeds klassiekers waren. Echt zo tof.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 15:01 schreef MaJo het volgende:
[..] Bij Paradiso werd er nauwelijks meegezongen, alleen tijdens I bet en Scummy, was dus wel duidelijk dat die mensen alleen de singles kenden (dat waren toen de enige singles).[..]
Ik heb het al eens eerder gevraagd maar zou je nog eens alle B-kantjes ergens kunnen posten? Dat linkje wat je me ooit gepmt hebt die werkte destijds niet en nu helemaal niet meerEn het wordt toch eens tijd dat ik als AM fan van het eerste uur meer ken dan alleen hun 2 cd's en EP
WinRarquote:Op donderdag 1 november 2007 20:54 schreef Markeerstift het volgende:mijn computer herkent het bestand niet
Dat is wel helemaal bijzonder jaquote:Op donderdag 1 november 2007 20:45 schreef mindgames het volgende:
[..]
Dat meezingen van het publiek - wat voor 90% uit Engelsen bestond - vond ik zó erg vreemd in de bovenzaal van Paradiso. Nummers die alleen via internet verspreid werden als demo werden helemaal meegezongen, alsof het reeds klassiekers waren. Echt zo tof.
Over de B-kanten, echt schandalig! Je mist gewoon een compleet album, 14 nummers, aan klassieke popsongs.
Mijn favoriete nummers zijn allemaal B-kanten! Als iemand mijn .RAR-bestand met B-kanten van een tijdje terug nog ergens heeft: Post 'em opnieuw en PM 'em aan MaJo
.
En ik danquote:Op vrijdag 2 november 2007 14:13 schreef jakkop het volgende:
Oh welk een vreugd! ik heb ze al online staan!
Including: B-sides van:
Brianstorm
Fluorescent Adolescent
I Bet you look good on the dancefloor
Leave before the lights come on
When the sun goes down
En japanse bonustracks van:
Favorite worst nightmare
PM!
quote:Op zondag 4 november 2007 09:36 schreef Govinda het volgende:
Zou ik ook een linkje in mijn pm mogen ontvangen aub?
Ik ben nog bezig de beste bronnen van alle nummers te rippen en verzamelen. Nog even geduld aubquote:Op maandag 5 november 2007 09:50 schreef =HellFire= het volgende:
Is er al een bundel met ALLE b-kantjes en ander eerder - gratis - verschenen AM-materiaal? Al die losse flodders zijn tof, maar het hele pakket is toch het mooist natuurlijk.
Choo Choo is overigens erg gaaf! En Curtains Closed trek ik ook erg goed. Wat mij betreft gaat de volgende cd weer die kant op, uiteindelijk vind ik de eerste plaat van AM beter dan FWN.
Mee eens. Persoonlijk vind ik 'Whatever' een leuke plaat, maar geen klassieker ofzo. Een paar echte uitschieters, ja. FWN daarintegen vind ik van begin tot eind een geweldige plaat, met enige dipje 'The Bad Thing' misschien. Ik weet zeker dat hun 'nieuwe' stijl de stijl is die ze laten horen op 'Sandtrap' en nummers als 'If You Were There, Beware' , 'Matador' en 'DaFrame2R'. Die laatste is het perfecte voorbeeld van een kruising van de stijlen op 'Whatever' en FWN. En dat vind ik een zeer goede zaak.quote:Op maandag 5 november 2007 10:40 schreef JeroenV het volgende:
Daarom vind beide albums ook gelijkwaardig.
De eerste kent enkele echte toppers, maar ook een paar die ik minder vind.
De tweede is qua niveau gelijkwaardiger aan elkaar.
Only ones who know skip ik altijd. Bad thing vond ik wel leuk.quote:Op maandag 5 november 2007 10:51 schreef mindgames het volgende:
Mee eens. Persoonlijk vind ik 'Whatever' een leuke plaat, maar geen klassieker ofzo. Een paar echte uitschieters, ja. FWN daarintegen vind ik van begin tot eind een geweldige plaat, met enige dipje 'The Bad Thing' misschien. Ik weet zeker dat hun 'nieuwe' stijl de stijl is die ze laten horen op 'Sandtrap' en nummers als 'If You Were There, Beware' , 'Matador' en 'DaFrame2R'. Die laatste is het perfecte voorbeeld van een kruising van de stijlen op 'Whatever' en FWN. En dat vind ik een zeer goede zaak.
Ah, alvast dank!quote:Op maandag 5 november 2007 10:51 schreef mindgames het volgende:
[..]
Ik ben nog bezig de beste bronnen van alle nummers te rippen en verzamelen. Nog even geduld aub. De rest van de discografie staat in de OP.
[..]
Mee eens. Persoonlijk vind ik 'Whatever' een leuke plaat, maar geen klassieker ofzo. Een paar echte uitschieters, ja. FWN daarintegen vind ik van begin tot eind een geweldige plaat, met enige dipje 'The Bad Thing' misschien. Ik weet zeker dat hun 'nieuwe' stijl de stijl is die ze laten horen op 'Sandtrap' en nummers als 'If You Were There, Beware' , 'Matador' en 'DaFrame2R'. Die laatste is het perfecte voorbeeld van een kruising van de stijlen op 'Whatever' en FWN. En dat vind ik een zeer goede zaak.
Ik zou het persoonlijk leuk vinden als ze op hun 3e album wat meer terug naar 'classic rock'. Zoals bijv. Space Invaders, zeer goed nmummer.quote:Op maandag 5 november 2007 10:51 schreef mindgames het volgende:
[..]
Ik ben nog bezig de beste bronnen van alle nummers te rippen en verzamelen. Nog even geduld aub. De rest van de discografie staat in de OP.
[..]
Hmmm, ik hoop juist dat ze de stijl van 'Only Ones Who Know' aanhouden. Hoogtepunt op de plaat, voor mij... Gelukkig waren 2 van de B-kanten op de laatste single ook geen standaard up-tempo rocksongs. Akoestisch klinken die nummers ook prachtig. Dus check de OP met een overzicht van wat je mistquote:Op maandag 5 november 2007 10:57 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Only ones who know skip ik altijd. Bad thing vond ik wel leuk.
Matador en DaFrame heb ik nog niet zo vaak geluisterd. Een van de twee was toch zonder zang? De andere was wel leuk.
Maar eerlijk gezegd heb ik van de laatste b-sides of releases dus niet zoveel verstand![]()
Dat had je al een hele tijd kunnen doen, als je meteen gezegd had dat mijn linkje niet wilde werkenquote:Op maandag 5 november 2007 12:18 schreef MaJo het volgende:
Yay jakopp bedanktHeb nu voor het eerst in tijden weer eens ´nieuw´ AM materiaal om naar te luisteren
![]()
Hmm, écht? Die 'classic rock' nummers vind ik leuk en aardig, maar met die stijl onderscheiden ze zich niet. Ik haat veel op-de-hype-inspringende Britpop-bandjes. Arctic Monkeys is totaal anders. In alle opzichten. Welke andere band stopt nu hun beste nummers als B-kantje weg?quote:Op maandag 5 november 2007 12:20 schreef TC03 het volgende:
Ik zou het persoonlijk leuk vinden als ze op hun 3e album wat meer terug naar 'classic rock'. Zoals bijv. Space Invaders, zeer goed nmummer.
The Bad Thing vind ik niet eens zo slecht, het is alleen een beetje te standaard. Maar de tekst is wel leuk, en het eindigt ook goed (vanaf "And then the first time, it occurred..." .Alleen dat refrein is niks, zo standaard. Ik vind het verder een stuk vermakelijker dan Only Ones Who Know.
Bij het derde album mogen ze van mij idd ook terug gaan naar hun 'verleden'. Als je die nummers hoort, zoals Choo Choo, Space Invader, I Bet... etc, dat knalt toch net iets meer dan FWN.quote:Op maandag 5 november 2007 12:20 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik zou het persoonlijk leuk vinden als ze op hun 3e album wat meer terug naar 'classic rock'. Zoals bijv. Space Invaders, zeer goed nmummer.
The Bad Thing vind ik niet eens zo slecht, het is alleen een beetje te standaard. Maar de tekst is wel leuk, en het eindigt ook goed (vanaf "And then the first time, it occurred..." .Alleen dat refrein is niks, zo standaard. Ik vind het verder een stuk vermakelijker dan Only Ones Who Know.
Morrissey, nog zo'n Britse ras-artiest!quote:Welke andere band stopt nu hun beste nummers als B-kantje weg?
Ik vind beide erg mooie nummers, al moet ik zeggen dat het ook wel mijn meest geskipte nummers zijn. Maar vind het af en toe wel lekker om iets rustigers van ze te luisteren.quote:Op maandag 5 november 2007 13:52 schreef Xrenity het volgende:
Only ones who know
Snap nooit waarom ze die trage nummers op zo'n plaat willen zetten. Riot Van was ook altijd auto-skip.
Ja speaking of which, je ding geeft aan dat het maar 81 bytes groot is, dus ik kan telkens niks downloadenquote:Op maandag 5 november 2007 15:37 schreef jakkop het volgende:
Kan iedereen die dat pakketje nog wil het nog een x zeggen? ik heb het overzicht niet meer.
Dat had ik door hoor, ik zit niet sinds gister op internetquote:Op maandag 5 november 2007 16:55 schreef jakkop het volgende:
Misschien komt het doordat het niet meteen het bestand zelf is? Als je die link aanklikt kom je op de uploadsite, waar dan een tellertje van 30 naar 0 gaat tellen. dan kan je em pas écht downloaden.
Ik alsjeblieftquote:Op maandag 5 november 2007 15:37 schreef jakkop het volgende:
Kan iedereen die dat pakketje nog wil het nog een x zeggen? ik heb het overzicht niet meer.
Had ik ook, heb toen winrar geïnstalleerd en nu doet ie het primaquote:Op maandag 5 november 2007 17:35 schreef febster het volgende:
[..]
Dat had ik door hoor, ik zit niet sinds gister op internet.. Maar als ik dus op die link klik dan zegt hij eerst dat het bestand 81 MB is, wat dus wel kan kloppen, dan begint de download, en dan houdt hij er na een minuut mee op, en dat zuigt nogal enzo
Op mijn verjaardag.quote:Op maandag 5 november 2007 13:23 schreef mindgames het volgende:
Trouwens, over B-kanten gesproken:
'Teddy Picker' heeft gewoon wéér 3 nieuwe B-kanten!
'Nettles' wordt er dus één. Ook 'The Death Ramps' en 'Bad Woman' (samen met Richard Hawley) worden uitgebracht. Wederom op CD, 7" en 10" op 3 december. Ik kan niet wachten.
quote:Op maandag 5 november 2007 15:37 schreef jakkop het volgende:
Ik heb ze even gecheckt op Youtube, dat klinkt erg leuk zeg! Meteen de CD besteld, dan kan ik bij het concert het een en ander herkennenquote:Op woensdag 31 oktober 2007 13:50 schreef KneiterS het volgende:
31/10/07: ARCTIC MONKEYS EUROPE SUPPORT
Reverend and the Makers!
http://www.iamreverend.com/news/arctic-monkeys-europe-support/?p=1&
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |