De formule is vaak hetzelfde. Maar in tegenstelling tot bij ons weten ze elk programma toch net iets anders en echt heel grappig te maken.quote:Op vrijdag 28 september 2007 22:48 schreef liefie_ het volgende:
ja het is een beetje zo'n comedy panel show zoals ze nogal wat hebben op de bbc
ben benieuwd wat je er van vind
En ze zijn allemaal grappigquote:Op vrijdag 28 september 2007 22:48 schreef liefie_ het volgende:
ja het is een beetje zo'n comedy panel show zoals ze nogal wat hebben op de bbc
De gasten wisselen genoeg, maar er komen ook vaak dezelfde (geweldige) gasten langs, zoals Bill Bailey. Hetzelfde geldt ook voor Have I Got News For You (wanneer gaat dat weer beginnen?). Hierdoor wordt het programma ook leuker, omdat je de gasten al kent.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 00:05 schreef BlaatschaaP het volgende:
Geweldig programma is dit! Stephen Fry is altijd leuk en slim en echt uitermate geschikt als presentator. Leuk ook dat ze elke keer een ander thema hanteren en dat het panel (op Davies na) ook wisselt. Zo komen heel veel ontzettend goede Britse komieken langs en blijft het allemaal fris.
Gister was het al opquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 00:46 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Have I Got News For You (wanneer gaat dat weer beginnen?).
Tjonge, heb ik weerquote:
Zit ik dan naar herhalingen te kijken de afgelopen weken? Dit kwam namelijk afgelopen vrijdag ook langs, in de Euro-Quiz! Het blijft een briljant programma, vorige week heb ik me echt slap gelachenquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 23:03 schreef liefie_ het volgende:
Baarle nassau en baarle hertog op QI!!
Nouja, er was een discussie gaande in het Nederlandse topic over de Engelse versiequote:Op maandag 12 januari 2009 14:14 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Mag je er wel wat over vertellen natuurlijk
Is dit een geintje?quote:Op maandag 12 januari 2009 14:16 schreef timbob het volgende:
Ik hoorde laatst dat ze een nederlandse versie van QI wilde gaan maken.
Ik heb zomaar het idee dat dat een enorme ramp gaat worden.
Qi is zo'n tof programma, maar ook vooral omdat het heel erg engels is. De gasten zijn super tof. En Fry is natuurlijk geniaal. Ik ken elke aflevering zo ongeveer uit m'n hoofd....
Maar wie moet dat in hemelsnaam in het nederlands doen? Ik kan geen nederlander bedenken die zo'n programma leuk kan maken.. zowel presentator als panel...
Je bent een prutser Timbob.quote:Op maandag 12 januari 2009 14:23 schreef timbob het volgende:
oh, dan heb ik het NL topic gemist
Ik had het nml wel gehoord, maar ben dus verder niet op zoek gegaan.. ik probeer het te ontkennen...
Vandaar dat ik topic dus ook maar weer omhoog haalde.quote:Op maandag 12 januari 2009 14:16 schreef timbob het volgende:
Ik hoorde laatst dat ze een nederlandse versie van QI wilde gaan maken.
Ik heb zomaar het idee dat dat een enorme ramp gaat worden.
Qi is zo'n tof programma, maar ook vooral omdat het heel erg engels is. De gasten zijn super tof. En Fry is natuurlijk geniaal. Ik ken elke aflevering zo ongeveer uit m'n hoofd....
Maar wie moet dat in hemelsnaam in het nederlands doen? Ik kan geen nederlander bedenken die zo'n programma leuk kan maken.. zowel presentator als panel...
Ik heb em al wel gezienquote:Op maandag 12 januari 2009 14:28 schreef De_Hertog het volgende:
Tegenwoordig is er naast de reguliere uitzending op vrijdag een soort 'director's cut' op zaterdag, waarbij meer vragen en meer anekdotes langs komen. Over de uitzending van afgelopen zaterdag kan ik overigens verder nog niets terug vinden.
Ik vind hem geweldig, eigenlijk...quote:Op maandag 12 januari 2009 14:20 schreef Litpho het volgende:
Fry is briljant natuurlijk, maar ben ik nu de enige die Davies een beetje een one-trick-pony vindt? Ik zou haast de Nederlandse Daviesloze versie een kansje geven.
Zeker zoals ie de enge vissen nadeedquote:Op maandag 12 januari 2009 14:39 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik vind hem geweldig, eigenlijk...
Hij is grappig, denkt totaal anders dan de rest (en stelt daardoor geinige vragen waar zelfs Fry zich geen raad mee weet) en zijn lichaamstaal is geweldig.
bol.com is het makkelijkst.quote:Op maandag 12 januari 2009 16:23 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Waar kan men dat aanschaffen?
Op dit moment is deze site nog niet up-to-date, maar ik denk dat 't binnenkort daar wel te vinden zal zijn.quote:Op maandag 12 januari 2009 14:39 schreef qu63 het volgende:
Jammer dat de wiki alleen behandeld wat er in de reguliere uitzending zat
Hey, dat is ook wel een mooie sitequote:Op maandag 12 januari 2009 18:16 schreef DiedjeeJ het volgende:
[..]
Op dit moment is deze site nog niet up-to-date, maar ik denk dat 't binnenkort daar wel te vinden zal zijn.
Op bookdepository.co.uk, amazon.co.uk of play.com zijn ze goedkoper te krijgen, zeker nu het pond zo laag staatquote:Op maandag 12 januari 2009 16:57 schreef qu63 het volgende:
Hier een lijstje van Qi-boeken:
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Wist niet dat play.com ook aan boeken deed?quote:Op maandag 12 januari 2009 21:09 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Op bookdepository.co.uk, amazon.co.uk of play.com zijn ze goedkoper te krijgen, zeker nu het pond zo laag staat
Vegas heeft een vrij zwaar accent en die hese stem werkt ook niet echt mee.quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:11 schreef qu63 het volgende:
Vegas praat best wel onduidelijk..
Sean Lock wordt pas echt leuk als ie het ergens niet mee eens is
Nee. De nieuwe aflevering komt morgen (de XL uitzending overmorgen)quote:Op donderdag 15 januari 2009 19:00 schreef Flaccid het volgende:
Was er gister geen nieuwe aflevering? Heb ik net gemist
Ik wacht wel op de XL uitzendingquote:
T is wel prime-time in de UK, en nog wel op BBC 1 ookquote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:12 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Is het om 22:00 tegenwoordig? Matig
Ik vond hem juist geweldig... Vegas was lekker op dreef.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 03:01 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Ik vond em vandaag wat minder, misschien dat de langere aflevering morgen leuker is
Jep, maar dat linkse mens komt niet meer langs dit seizoen, dus zó'n ramp is het nou ook weer niet. En de heren waren best wel bijdehand tegen haar.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 11:32 schreef Xcalibur het volgende:
Ik vond d'r ook niet veel aan, dat linkse mens was vervelend![]()
Vegas was wel goed bezig idd, soms wat onverstaanbaar though...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En die opmerking van Vegas...
Pam: "I've always been looking for the recruiting sergeant with a bread knife, as a matter of fact."SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
Niet heel moelijkquote:Op zaterdag 17 januari 2009 23:35 schreef qu63 het volgende:
Heeft er iemand nog de link naar de uitgeschreven episodes?
De BBC of de NL versie?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 23:59 schreef Agiath het volgende:
Grappig programmanu twee keer gekeken
Ik leg de schuld bij de editing van de BBC.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 03:01 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Ik vond em vandaag wat minder, misschien dat de langere aflevering morgen leuker is
En Sean Lock die hem les geeft in grappen makenquote:Op zondag 18 januari 2009 00:04 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Ik leg de schuld bij de editing van de BBC.
Alle stukken die er gister niet inzaten en nu wel waren hilarisch
Vooral Johnny Vegas
Zie TT dusquote:
Beide Qi topics stonden hoog in de lijst, vandaar dat ik het ff vroegquote:
Johnny Vegasquote:Op zondag 18 januari 2009 00:29 schreef banananasi het volgende:
Nadat ik de Nederlandse versie had gezien heb ik ook de Engelse vandaag gekeken; 1000x grappigerVooral die gast met t vliegerspetje op
ja klopt, dat was dan weer wel leukquote:Op zaterdag 17 januari 2009 14:08 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Jep, maar dat linkse mens komt niet meer langs dit seizoen, dus zó'n ramp is het nou ook weer niet. En de heren waren best wel bijdehand tegen haar.
geflirt?quote:Op maandag 19 januari 2009 14:06 schreef Da_Ripper het volgende:
Had wel eens 'n aflevering voorbij zien komen tijdens een zap-rondje en door de NL versie zojuist gewoon lekker vooraan begonnen met seizoen 1 -->![]()
Heerlijke show, hoewel de interactie/geflirt tussen Fry en Davies af & toe wel irritant is.
Rich Hall is verreweg mijn favoriete QI-gast.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:49 schreef Da_Ripper het volgende:
[..]
x2
Rich Hall; moest heel ff aan hem wennen, maar daarna
Iedere zaterdagavondquote:Op maandag 19 januari 2009 18:26 schreef wonderer het volgende:
Was die XL eenmalig of zo? Of wanneer komt die "beschikbaar"?
Ik weet niet wat oorzaak en wat gevolg is, maar heeft vast ook te maken met de / is mogelijk dankzij de latere uitzendtijd. Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Watershed_(television)quote:Op maandag 19 januari 2009 18:19 schreef Jordy-B het volgende:
Het viel me eigenlijk net pas op dat de XL-uitzending niet gecensureerd is.
Oh, het is niet dat ik me afvroeg waarom het ineens ongecensureerd was, maar het viel gewoon op, omdat de eerdere QI-seizoenen allemaal gecensureerd zijn (op de quickies en de vodcasts na). En normaal valt het toch al niet op, maar Vegas is nogal grofgebekt, hè.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:25 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik weet niet wat oorzaak en wat gevolg is, maar heeft vast ook te maken met de / is mogelijk dankzij de latere uitzendtijd. Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Watershed_(television)
Sean Lock en Stephen Fry kunnen er anders ook wat van hoor (zeker de seksueel getinte opmerkingenquote:Op maandag 19 januari 2009 23:48 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Oh, het is niet dat ik me afvroeg waarom het ineens ongecensureerd was, maar het viel gewoon op, omdat de eerdere QI-seizoenen allemaal gecensureerd zijn (op de quickies en de vodcasts na). En normaal valt het toch al niet op, maar Vegas is nogal grofgebekt, hè.
Rob dinges, toch? Vorige week aanwezig?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 18:30 schreef Flaccid het volgende:
Ik weet niet hoe die kerel heet, maar met dat langwerpige hoofd, ik vind het echt zon hoofd van een voetballer hebben. Was laatst met een grap bezig en toen lachde iemand uit het publiek, hij zo: Shut up!
Rob Brydonquote:Op dinsdag 20 januari 2009 18:30 schreef Flaccid het volgende:
Ik weet niet hoe die kerel heet, maar met dat langwerpige hoofd, ik vind het echt zon hoofd van een voetballer hebben. Was laatst met een grap bezig en toen lachde iemand uit het publiek, hij zo: Shut up!
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door Da_Ripper op 20-01-2009 19:32:29 ]Wat je vindt, ...
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 18:52 schreef Da_Ripper het volgende:
[..]
Maanden naar je sig gekeken en nu pas weten waar vandaan
Nog een grapje uit S01:
Why did the lion get lost?Ik blijf de Manakin Bird geweldig vindenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
Zo zijn er meerdere 'running gags' inderdaadquote:Op dinsdag 20 januari 2009 19:48 schreef Jordy-B het volgende:
Rob Brydon komt uit Wales en daar wordt vrij vaak naar verwezen...
Davies komt uit London.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 19:57 schreef wonderer het volgende:
Davies komt ook uit Wales toch? Ik vind het erg leuk hoe losjes het gedaan wordt allemaal. Daar moet de Nederlandse nog wat meer inkomen, hoewel het gehakketak tegen Wim Helsen over Vlaams/Nederlands wel in de buurt kwam
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |