Yupquote:Op vrijdag 28 september 2007 22:55 schreef Yurithemaster het volgende:
bepaald soort koolstof?
Zekers, zekers...quote:Op vrijdag 28 september 2007 23:03 schreef RoofingBurner het volgende:
Nou moet het toch wel duidelijk worden.
quote:1. louwmaand (januari)
2. sprokkelmaand (februari)
3. lentemaand (maart)
4. grasmaand (april)
5. bloeimaand (mei)
6. zomermaand (juni)
7. hooimaand (juli)
8. oogstmaand (augustus)
9. herfstmaand (september)
10. zaaimaand (oktober)
11. slachtmaand (november)
12. wintermaand (december)
Geen agrarische sector. Een organisatie heeft om 'bepaalde' redenen getracht deze namen in te voeren. Da's niet gelukt, gelukkig.quote:Op vrijdag 28 september 2007 23:14 schreef qonmann het volgende:
de agrarische sector ?
Zijn toch nog wel gebruikte benamingen soms
qonman +1 Laat we het hier op houden, mijn vraag klopt niet helemaal. Het rijtje wat ik postte is íets anders dan de 'oudnederlandse' maandnamen. De aanpassing ligt in de wijnmaand. Dit rijtje werd door de NSB ingevoerd omdat de gregoriaanse maandnamen niet 'Nederlands' klonken. Dat bedoelde ik. Het lijstje is natuurlijk niet door hen bedacht dus daar ging mijn vraag fout.quote:Op vrijdag 28 september 2007 23:17 schreef qonmann het volgende:
De taalpuristen ?
Nee,quote:Op vrijdag 28 september 2007 23:36 schreef erkel het volgende:
Iets met tijd te maken?
Klopt helemaalquote:Op zaterdag 29 september 2007 00:07 schreef tong80 het volgende:
Fisher wilde een variabele startpositie. Er zijn dan 960 zetten mogelijk. En van daaruit worden de oude regels gevolgd. Heb zijn boek gelezen ben geen echte sachaker dus kan het niet beter verwoorden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |