abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54032901
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 14:13 schreef The_End het volgende:

Dat zie je verkeerd. Ik ga er van uit dat iets geen paranormale verschijnsel is. Ik sluit het echter niet uit. Je hebt geen stapje voor als alleen jij 'iets ervaren' hebt, omdat je onmogelijk kan zeggen dat het waar gebeurd is of dat het een hersenspinsel is.
Tuurlijk wel, stel jij stoot je knie aan de tafel en het doet onmetelijk pijn. Ik heb echter nog nooit mijn knie gestoten en kan wel zeggen 'oh, dat doet inderdaad pijn ja', terwijl ik niet kan voelen hoe zeer dat doet. Stoot ik ook een keer mijn knie dan kan ik weten en voelen hoe pijn dat inderdaad doet. Maar zelfs dan kan het ook weer anders (aan)voelen dan dat het voor jou weer (aan)voelde.

Je kan er wel meer over denken als je weet hoe het voelt of ervaren hebt, dan iemand die nog nooit zijn knie heeft gestoten. Dat is toch simpel en logischer dan alleen maar iets aannemen omdat het kennelijk wel zo zou moeten zijn.

Ik vind dat mensen die alleen een mening hebben, juist niet zomaar kunnen zeggen dat het niet waar is of een hersenspinsel. Precies, de omgekeerde wereld dus.
quote:
Dit is echt onleesbaar. De maan geeft donkerte? Waar gaat dit over?
Weet ik ook niet

Nee, over jouw gebabbel dat ze vroeger dachten dat de aarde plat was, en onweer met goden associeërden en etc etc. Zo ken ik er nog een paar, maar wil je nou beweren dat die mensen gek zijn en/of nu dus ook dingen verkeerd interpreteren en toeschrijven aan het paranormale, terwijl dat onmogelijk is en niet kan. ?

Zoals je zelf al als voorbeeld aanhaalt, vroeger dachten ze inderdaad dat de aarde plat was, onweer waren vast de goden en etc. Maar inmiddels weet men beter, behalve onweer is soms nog een raadseltje , met ervaring en onderzoek komt men juist vooruit & verder. Maar logica en wetenschap weet nog niet alles, veel is nog niet geheel uit te sluiten.
quote:
Kijk eens naar het nieuws.
Als je zelf nou duidelijker bent. Gaat dit nou over mensen die bidden en het helpt niet ofzo.
Wat in Nederland, Pakistan of China ofzo ? Christelijken of boeddha's, rozekruizers of new-agers, wat ?
Expliciet zijn graag. Want vind dit geen bewijs. Nuchtere mensen leven dus langer is je conclusie, wat is nuchter en waar, wanneer en hoe ?
pi_54033128
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 14:13 schreef The_End het volgende:

Dat zie je verkeerd. Ik ga er van uit dat iets geen paranormale verschijnsel is. Ik sluit het echter niet uit. Je hebt geen stapje voor als alleen jij 'iets ervaren' hebt, omdat je onmogelijk kan zeggen dat het waar gebeurd is of dat het een hersenspinsel is.
Mensen die iets ervaren (hebben) kunnen wel meer erover denken dan mensen die niet ervaren (hebben). Logisch toch. En onmogelijk zeggen dat het waar gebeurd is, is dat nieuw ? Een ervaring is een ervaring, wat iemand daar zélf van denkt is juist de clue, maar dat is vast en zeker meer dan iemand die niet ervaart en alleen maar denkt, kan denken en/of oordelen, al dan niet erover. Lijkt me ook logisch, niet ?
quote:
Dit is echt onleesbaar. De maan geeft donkerte? Waar gaat dit over?
Ofzo.
Dit gaat over jouw gebabbel over dat ze dachten dat de aarde vroeger plat was en goden associeërden met onweer en etc etc. Wil je nu beweren dat ze vroeger gek waren en dat mensen nu of tegenwoordig dingen ook (maar) verkeerd interpreteren en toeschuiven aan het paranormale, terwijl dat onmogelijk is en/of onmogelijk kan..

Om je eigen voorbeeld aan te halen, vroeger wisten ze veel dingen óók inderdaad nog niet.
Maar wil je nu zeggen dat meningen en wetenschap nu over alles een uitsluitsel kan geven en het of dat dan zo is ? Dat klinkt pas als een onmetelijk geloof in iets en dingen aannemen omdat het wel(eens) niet zou kunnen of mogelijk zou kunnen zijn.

Net als dat ze vroeger dachten inderdaad dat de aarde plat was, bleek die toch maar mooi rond te zijn, of ovaal.
quote:
Kijk eens naar het nieuws.
Wees dan zelf eens wat duidelijker, gaat dit over mensen die bidden en het helpt niet ?
En waar, Nederland, Pakistan of China ? Christelijken of boeddha's, rozekruisers of new-agers ?
pi_54033151
2x maakt niet uit, fok deed raar

Dacht dat ie die ene niet had gepakt, tekst kwijt, overnieuw. Ach, lekker dubbel
pi_54033214
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 14:39 schreef Geartsjuh het volgende:

Je impliceert hier dat kennis alleen woordelijk kan worden overgebracht, wat natuurlijk niet zo is. Analfabeten in Nederland (ja die zijn er genoeg) zullen ook niet beweren dat de zon en de maan paranormale verschijnselen zijn omdat ze weten dat dit niet zo is. Er zijn dus andere manieren om aan die kennis te komen.
Dat impliceer ik niet. Jullie missen mijn punt nogal. Er zijn miljoenen ongeschoolde mensen op deze aarde. Deze mensen weten helemaal niets. Geen idee van de natuur en hoe van alles werkt. Ik durf zelfs te zeggen dat ze geen idee hebben wat de zon is. (Er zijn overgens in nederland ook een heleboel mensen die echt geen enkel idee hebben wat de zon is of wat sterren zijn hoor!!)

Dat ik zei dat ze analfabeet waren, was alleen maar om aan te geven dat ze ongeschoold zijn en over het algemeen zeer weinig kennis hebben.
quote:
De levensverwachting van wie? Van analfabeten? Van mensen die in wonderen geloven? Als je op het laatste doelt dan is dit niet waar want volgens statistici geloven mensen in Europa en Amerika meer in wonderen en paranormale zaken dan mensen uit Afrika.

Oftwel, ik vind je statement nogal generaliserend en daarmee zeg je niet zoveel.
De levensverwachting van mensen die zich bezig houden met paranormale genezing. (Die miljoenen ongeschoolde mensen dus die volgens jullie stapels 'ervaring' hebben....)

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2007 15:20:41 ]
pi_54033308
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 14:43 schreef Geartsjuh het volgende:
Ik kan me ook afvragen waarom ze nog niet door de wetenschap zijn genezen.
Dat zou je kunnen doen, maar kanker wordt wel genezen door de wetenschap en inmiddels wordt ook de ontwikkeling van AIDS geremd/gestopt door de wetenschap.
quote:
Er zijn weinig paranormaal begaafden die beweren kanker en aids te kunnen genezen. Het feit dat aids en kanker niet gemakkelijk genezen kunnen worden, zowel geneeskundig als paranormaal, doet niks af aan de betrouwbaarheid van paranormale ervaringen. Die draaien namelijk voor 90% niet om ziektes.
Kanken en AIDS worden uberhaupt niet paranormaal genezen. Het heeft niks met paranormale ervaringen te maken, maar wel met de geneeskrachtige claim van 'paranormaal genezen'.
pi_54033321
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 15:18 schreef The_End het volgende:

De levensverwachting van mensen die zich bezig houden met paranormale genezing. (Die miljoenen ongeschoolde mensen dus die volgens jullie stapels 'ervaring' hebben....)
Ja dus, wat is nou je punt ?
Levensverwachting, en dat zou jij als scepticus helemaal moeten weten, ligt wel aan meer dingen dan aan paranormale genezing en/of geloof alleen. Die miljoenen ongeschoolden believers, gaan dus volgens jou of het nieuws, eerder dood . Wat een rare conclusie weer
pi_54033409
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 14:51 schreef Summers het volgende:
natuurlijk zijn er veel subtielere dingen waarvan je zou kunnen kunnen denken dat het paranormaal is terwijl het gewoon een natuurverschijnsel is , denk je echt dat mensen met ervaringen niet logisch kunnen nadenken en dat al die voorbeelden niet al de revue zijn gepasseerd in hun hoofd door de jaren heen ?
Zeg je dit nou serieus? Weet je niet dat een grootdeel van de wereld heel veel natuurverschijnselen afdoet als iets bovennatuurlijks?
quote:
Het is nou eenmaal zo dat er ook dingen gebeuren die zogenaamd niet kunnen en dus buiten de bekende wetenschap liggen .. als je iets meemaakt met zijn tweeen , drieen , vieren of vijfen want dat gebeurd ook , dan heb je toch bevestiging ? dan was het toch niet een kronkeltje of een kortsluitinkje ,
als ik bijvoorbeeld een droom heb nav een vraag en die droom komt uit , dan was dat toch een voorspellende droom ? dan is dat voor mij toch bewezen ? wie heb ik dan nog nodig als bewijs ? als dromen en gevoelens die je krijgt gewoon kloppen dan vind ik dat toch prima ? als het niet echt was en het zou niet kloppen , dan zou ik dat ook niet vinden en of geloven , dan zou ik lekker mijn mond houden en niet gaan roepen dat het bestaat .
Ik besteed liever alleen maar tijd en energie aan de waarheid , niet aan onzin of leugens , net als jij neem ik aan .
Hoe droom jij met z'n 5en?

Als jij die droom opschrijft en het komt later uit, dan wil ik je wel geloven. Dan moet het echter niet van dat vage horoscopen gelul zijn. "Je komt iemand tegen", "Je hebt een financiele tegenvaller" enz.
quote:
Een hoge levensverwachting zegt niks over de kwaliteit of de inhoud van je leven , tenslotte is het voor iedereen maar tijdelijk ,
Jij moet echt iets doen aan begrijpend lezen; dit slaat echt nergens op.
pi_54033603
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 15:00 schreef sweetgirly het volgende:
Ik vind dat mensen die alleen een mening hebben, juist niet zomaar kunnen zeggen dat het niet waar is of een hersenspinsel. Precies, de omgekeerde wereld dus.
Hier ga je de fout al in. Anderen mensen hebben niet alleen een 'mening'. Zij kunnen ook kennis hebben EN 'ervaring'. Als een eskimo denkt dat het noorderlicht bovennatuurlijk is. (Hij heeft het gezien, 'ervaren', dan nog kan ik hem ZONDER ervaring (ik heb het nooit gezien) vertellen dat het niet bovennatuurlijk is, omdat ik weet WAT het is.
quote:
Weet ik ook niet

Nee, over jouw gebabbel dat ze vroeger dachten dat de aarde plat was, en onweer met goden associeërden en etc etc. Zo ken ik er nog een paar, maar wil je nou beweren dat die mensen gek zijn en/of nu dus ook dingen verkeerd interpreteren en toeschrijven aan het paranormale, terwijl dat onmogelijk is en niet kan. ?
Wat nou vroeger? Er zijn miljoenen mensen die niet beter weten hoor! Die mensen zijn helemaal niet gek. Die mensen hebben gewoon niet de kennis over de natuur die wij hebben. Dat maakt je niet gek.
quote:
Als je zelf nou duidelijker bent. Gaat dit nou over mensen die bidden en het helpt niet ofzo.
Wat in Nederland, Pakistan of China ofzo ? Christelijken of boeddha's, rozekruizers of new-agers, wat ?
Expliciet zijn graag. Want vind dit geen bewijs. Nuchtere mensen leven dus langer is je conclusie, wat is nuchter en waar, wanneer en hoe ?
*zucht* Is het nou echt zo moeilijk?

Analfabeten zijn over het algemeen mensen die ongeschoold zijn, zoals stammen in afrika. Deze mensen maken allemaal gebruik van medicijnmannen en allerlei onzinnige rituelen om mensen te 'genezen'. Als dit zo goed zou werken, waarom worden deze mensen dan niet oud?

Het heeft niks met nuchtere mensen te maken. Ik zou het wel fijn vinden als jullie mijn posts iets beter lazen. Sommige van jullie opmerkingen slaan echt helemaal nergens op.
pi_54033633
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 15:23 schreef sweetgirly het volgende:
Ja dus, wat is nou je punt ?
Levensverwachting, en dat zou jij als scepticus helemaal moeten weten, ligt wel aan meer dingen dan aan paranormale genezing en/of geloof alleen. Die miljoenen ongeschoolden believers, gaan dus volgens jou of het nieuws, eerder dood . Wat een rare conclusie weer
Ja, jij maakt die conclusie
pi_54033749
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 15:29 schreef The_End het volgende:

Als jij die droom opschrijft en het komt later uit, dan wil ik je wel geloven. Dan moet het echter niet van dat vage horoscopen gelul zijn. "Je komt iemand tegen", "Je hebt een financiele tegenvaller" enz.
Zwart/wit.
Ik zou bijna sceptische mensen gaan aanraden om zich eerst eens (meer) te verdiepen in paranormale en/of esoterische zaken voordat ze conclusies gaan maken. Het lijkt mij dat de 'ervaringsmensen' en geïnteresseerden wel weten dat een horoscoopje in de Margriet in het niet slaat bij een gedegen getrokken geboortehoroscoop, astrologie waar de Maya's al mee bezig waren, waar de geneeskunde alllereerst niet zonder kon, (verplicht) gegeven op universiteiten, astrologie waar Carl Jung zijn eigen kijk op heeft gezet en daarin (erg) werd gewaardeerd. Astrologie niet zoals in de Margriet of in de Libelle.

Want voordat de sceptici 'believers' of geïnteresseerden voor nitwits uitmaken, wat al gebeurt, je kan de bal terug gaan verwachten. Het komt vrij dommig over ook. Paranormale, onbekende dingen en zaken houdt nl meer in dan een horoscoopje in de margriet, ... en dat hoeft hier niet verteld te worden door sceptici die paranormale dingen vergelijken met een horoscoopje in de margriet. Want dat is bijna het bewijs dat ze niet weten waar ze over praten, omdat ze zichzelf niet hebben verdiept en/of er geïnteresseerd in zijn. Kan, prima, maar de discussies leiden, behalve tot oordelen, dan niet ergens toe.
pi_54033963
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 15:49 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

Zwart/wit.
Ik zou bijna sceptische mensen gaan aanraden om zich eerst eens (meer) te verdiepen in paranormale en/of esoterische zaken voordat ze conclusies gaan maken. Het lijkt mij dat de 'ervaringsmensen' en geïnteresseerden wel weten dat een horoscoopje in de Margriet in het niet slaat bij een gedegen getrokken geboortehoroscoop, astrologie waar de Maya's al mee bezig waren, waar de geneeskunde alllereerst niet zonder kon, (verplicht) gegeven op universiteiten, astrologie waar Carl Jung zijn eigen kijk op heeft gezet en daarin (erg) werd gewaardeerd. Astrologie niet zoals in de Margriet of in de Libelle.

Want voordat de sceptici 'believers' of geïnteresseerden voor nitwits uitmaken, wat al gebeurt, je kan de bal terug gaan verwachten. Het komt vrij dommig over ook. Paranormale, onbekende dingen en zaken houdt nl meer in dan een horoscoopje in de margriet, ... en dat hoeft hier niet verteld te worden door sceptici die paranormale dingen vergelijken met een horoscoopje in de margriet. Want dat is bijna het bewijs dat ze niet weten waar ze over praten, omdat ze zichzelf niet hebben verdiept en/of er geïnteresseerd in zijn. Kan, prima, maar de discussies leiden, behalve tot oordelen, dan niet ergens toe.
Ik gaf die dingetjes als simpel voorbeeldje!!!!! Het zou geinig zijn als je ook maar een ding begrijpt van wat ik typ.

De geneeskunde heeft overgens geen reet aan iemands horoscoop. Misschien dat ze dat vroeger dachten, maar toen dachten ze ook dat aderlating een goed idee was.
pi_54033991
Zucht, laatste keer even.
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 15:40 schreef The_End het volgende:

Hier ga je de fout al in. Anderen mensen hebben niet alleen een 'mening'. Zij kunnen ook kennis hebben EN 'ervaring'. Als een eskimo denkt dat het noorderlicht bovennatuurlijk is. (Hij heeft het gezien, 'ervaren', dan nog kan ik hem ZONDER ervaring (ik heb het nooit gezien) vertellen dat het niet bovennatuurlijk is, omdat ik weet WAT het is.

...

Wat nou vroeger? Er zijn miljoenen mensen die niet beter weten hoor! Die mensen zijn helemaal niet gek. Die mensen hebben gewoon niet de kennis over de natuur die wij hebben. Dat maakt je niet gek.
Je zegt het zelf al, je eerste alinea, een combinatie kan niet ?
Mensen, believers bijvoorbeeld, net als sceptici met kennis en ervaring, mét kennis over de natuur.
Jij denkt dat ze in het oosten ofzo allemaal denken dat de regen van God of de Goden komt ofzo ? En dat ze daardoor ook nog minder levensverwachting hebben.

Nee, ik vat hem inderdaad niet echt.
quote:
*zucht* Is het nou echt zo moeilijk?
Ja.
quote:
Analfabeten zijn over het algemeen mensen die ongeschoold zijn, zoals stammen in afrika. Deze mensen maken allemaal gebruik van medicijnmannen en allerlei onzinnige rituelen om mensen te 'genezen'. Als dit zo goed zou werken, waarom worden deze mensen dan niet oud?

Het heeft niks met nuchtere mensen te maken. Ik zou het wel fijn vinden als jullie mijn posts iets beter lazen. Sommige van jullie opmerkingen slaan echt helemaal nergens op.
Dan moet je specifieker zijn, en niet op het laatst ópeens met voorbeelden aankomen.
En ik of wij maar gissen wat je nou precies bedoelt. Kijk, als we dan vergelijkingen maken, kijk dan ook naar meer. Boeddha's, anders geschoold, worden ze oud ? Mensen in het westen, worden oud(er) ja, maar veel westerse ziektes. En levensverwachting, is juist ook cultureel bepaald, daar waar je geboren bent, ik mag wel zeggen, dat je mazzel (maar wat is mazzel) hebt, dat je hier geboren bent. Denk je niet dat als jij in Afrika was geboren, en of je dan nou gelooft dat de Goden van Mars komen of gelooft in die prik in je bil, dat jouw levensverwachtingskans al expliciet minder is en of zou zijn dan hier in het westen ?

Dat is toch zo logisch als wat, wat heeft of hebben medicijnenmannen daar nou mee te maken. Die mensen worden veelal niet oud omdat er ongeneeslijke ziektes zijn wáár de wetenschap nog geen oplossing en/of medicijn voor heeft gevonden, en ze proberen het dan op hun manier, wat soms wel wat ver gaat of kan gaan ja. Dit ligt niet alleen aan hun geloof hoor of dat het niet zou werken, maar ook aan andere omstandigheden, en het is, in mijn ogen al zeker geen bewijs of dan net zo goed een bewijs dat de wetenschap ook nog niet alles kan of in de hand heeft.

ps. niet alles wat bovennatuurlijk is, hoeft natuurwetenschappelijk te verklaren te zijn. Misschien is de natuurwetenschap of de mens nog wel niet ver genoeg, ik weet het ook niet De natuurwetenschap zegt ook genoeg dingen, die in andermans ogen maar als lariekoek klinken, zoals quantummechanica, en zelfs dat planten effect hebben op de mens en/of dat planten zelfs ook emoties hebben, zelfs daar is een keer onderzoek naar gedaan , kan ik ook niks aan doen.
pi_54034050
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 16:02 schreef The_End het volgende:

Ik gaf die dingetjes als simpel voorbeeldje!!!!! Het zou geinig zijn als je ook maar een ding begrijpt van wat ik typ.
Ik begrijp alles en zeker je punten wel hoor, alleen helemaal geheel snappen doe ik het niet.
quote:
De geneeskunde heeft overgens geen reet aan iemands horoscoop. Misschien dat ze dat vroeger dachten, maar toen dachten ze ook dat aderlating een goed idee was.
Dat zeg jij.
Maar zoals ik al zei, jij vergelijkt de astrologie ook met een artikeltje in de Libelle. Én en ipv of of.
Vind ik dan weer soms.

Maargoed
pi_54034124
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 16:04 schreef sweetgirly het volgende:
Dan moet je specifieker zijn, en niet op het laatst ópeens met voorbeelden aankomen.
En ik of wij maar gissen wat je nou precies bedoelt. Kijk, als we dan vergelijkingen maken, kijk dan ook naar meer. Boeddha's, anders geschoold, worden ze oud ? Mensen in het westen, worden oud(er) ja, maar veel westerse ziektes. En levensverwachting, is juist ook cultureel bepaald, daar waar je geboren bent, ik mag wel zeggen, dat je mazzel (maar wat is mazzel) hebt, dat je hier geboren bent. Denk je niet dat als jij in Afrika was geboren, en of je dan nou gelooft dat de Goden van Mars komen of gelooft in die prik in je bil, dat jouw levensverwachtingskans al expliciet minder is en of zou zijn dan hier in het westen ?
Levensverwachting wordt bepaald door hygiene en door het niveau van de gezondheidszorg. NIET DOOR DE HOEVEELHEID KENNIS VAN PARANORMALE ZAKEN. WAAROM NIET??? <-- Dat is het hele punt. Als je zo goed kan genezen met paranormale zaken, waarom gebeurd dat dan niet???
pi_54034146
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 16:08 schreef sweetgirly het volgende:
Ik begrijp alles en zeker je punten wel hoor, alleen helemaal geheel snappen doe ik het niet.
Je begrijpt ze wel, maar snapt ze niet? De maan geeft donkerte?
quote:
Dat zeg jij.
Maar zoals ik al zei, jij vergelijkt de astrologie ook met een artikeltje in de Libelle. Én en ipv of of.
Vind ik dan weer soms.

Maargoed
Dat zeg ik? Vertel eens, waar in de geneeskunde wordt astrologie gebruikt?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2007 16:20:43 ]
pi_54035349
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 15:40 schreef The_End het volgende:

Ik denk dat je daar zelf ook wel antwoord op kan geven. Er zijn over het algemeen veel dingen aan de hand in Afrika die er voor zorgen dat mensen niet zo oud worden als hier in Nederland, zoals gebrek aan voedsel, water en veiligheid. In veel andere gebieden waar analfabetisme veel voorkomt geldt vaak hetzelfde. Je kan dus niet zeggen dat er een verband is tussen hun kruiden en rituelen en hun levensverwachting omdat die aan nog heel veel andere zaken onderhevig is.
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 15:18 schreef The_End het volgende:

Dat impliceer ik niet. Jullie missen mijn punt nogal. Er zijn miljoenen ongeschoolde mensen op deze aarde. Deze mensen weten helemaal niets. Geen idee van de natuur en hoe van alles werkt. Ik durf zelfs te zeggen dat ze geen idee hebben wat de zon is. (Er zijn overgens in nederland ook een heleboel mensen die echt geen enkel idee hebben wat de zon is of wat sterren zijn hoor!!)
Dat ze niet weten wat het is wil niet zeggen dat ze het gelijk als paranormaal zien.
quote:
Dat ik zei dat ze analfabeet waren, was alleen maar om aan te geven dat ze ongeschoold zijn en over het algemeen zeer weinig kennis hebben.
Ongeschooldheid impliceert niet dat mensen geen kennis hebben. Er zijn genoeg andere manieren waarop mensen kennis opdoen.

Maar goed, je punt is volgens mij dat mensen met een beperkte kennis eerder zaken als paranormaal zullen beschouwen omdat ze niet weten hoe iets 'echt' werkt. Als je het op deze manier stelt kan dat waar zijn ja.
quote:
Ongeschoolden houden zich niet persé bezig met paranormale genezing. Dat is geen aangetoond verband.
  Moderator vrijdag 19 oktober 2007 @ 17:34:48 #192
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54035379
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 16:15 schreef The_End het volgende:

[..]

Je begrijpt ze wel, maar snapt ze niet? De maan geeft donkerte?
[..]

Dat zeg ik? Vertel eens, waar in de geneeskunde wordt astrologie gebruikt?
Er zijn astrologen die zich bezig houden met medische astrologie, het is iets waar ik me persoonlijk niet snel aan zal wagen maar het bestaat wel.
Ik weet ook eigenlijk niet of daar ooit studie's naar zijn gedaan.
Er zijn grote bedrijven die astrologen in dienst hebben (kpn bijvoorbeeld), in amerika is zelfs een universiteit waar je astrologie kunt studeren ( http://www.kepler.edu/main ).

[ Bericht 3% gewijzigd door senesta op 19-10-2007 19:36:48 ]
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 18:09:32 #193
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_54035938
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 13:21 schreef The_End het volgende:

[..]

O ok, je gebruikt je hersenen er niet bij. (Dat was op zich wel duidelijk hoor)
Dat is wel waar, niet op de manier dat jij bedoeld maar ja, je gebruikt je hersenen er niet bij nee. Die zorgen voor het afwuiven van de ervaring wat mij betreft terwijl het misschien niet iets hoeft te zijn wat je af kan wuiven. De ervaring laat je iets zien en de hersenen of het ego zet het vaak in een hokje waardoor je er makkelijker mee om kan gaan. En ik betwijfel of dat hokje altijd de juiste is, ook bij skeptische mensen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_54047516
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 19:26 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Nou, van enig concreet onderzoek is geen sprake...
Het beste wat ik er van kan maken is dat het een of andere metastudie is, ofzo. Maar zelfs daarvoor ontbreken duidelijke aanwijzingen.
Nee, dit is geen onderzoek!
Lees deze pagina dan ook eens: http://www.weistra.speedlinq.nl/wetenschap.htm : Er is voldoende bewijs voor homeopathie (artikel van Skepsis!!). De sterke verdunningen komen ook voor in andere wetenschappen. Enz.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 09:26:01 #195
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_54047891
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 15:29 schreef The_End het volgende:

[..]

Zeg je dit nou serieus? Weet je niet dat een grootdeel van de wereld heel veel natuurverschijnselen afdoet als iets bovennatuurlijks?
[..]

Hoe droom jij met z'n 5en?

[..]

Jij moet echt iets doen aan begrijpend lezen; dit slaat echt nergens op.
Ik heb begrepen dat jij deed alsof wij hier in het westen zo geweldig zijn omdat onze levensverwachting veel hoger ligt , ( ons lichaam langer in stand kunnen houden ) ons lichaam is slechts een voertuig , een hulpmiddel om op arde te zijn , de lengte van het in stand houden van je lichaam zegt niks over de kwaliteit van je leven of je geestelijke rijpheid , tenslotte leef je voort zonder lichaam op een gegeven moment.
In dat licht gezien boeit het toch niet echt wat je levensverwachting is ? of zijn we daardoor slimmer ?" men " heeft er een waarde aan gehangen zoals met alles op deze wereld maar dat wil nog niet zeggen dat het echt die waarde heeft of van waarde is .
Hoe kan je zeggen dat mensen die ongeschoold zijn niks van de natuur weten ? ze weten meer dan jij want ze leven daar , misschien hebben ze voor alles een andere naam die jij eraan geeft maar dat wil nog niet automatisch zeggen dat dat fout is .
Jij bent geen milimeter of seconde meer mens of slimmer dan iemand die ongeschoold is, wat is geschoold eigenlijk ? een pakketje kennis waarvan "men" vind dat dat de waarheid is , waarvan men vind dat wij moeten weten om iets te zijn . geschoold zijn is slechts een aspect van jezelf , het gaat er uiteindelijk om of je liefde kan geven en hoe je omgaat met je medemens .
Je hoeft jezelf nergens boven te plaatsen want iedereen is je gelijke , neem niet automatisch aan dat je het leven beter begrijpt omdat je geschoold bent .
Want er is een groter deel van het leven dat jou ontgaat en dat ontgaat jou o.a door te denken dat je beter bent of meer weet dan een totale vreemde in een ander werelddeel .
Alles wat jij als waarheid ziet zitten leugens tussen , anders zou je het wel ervaren , jij zelf moet uitzoeken waar de leugens zitten, jijzelf kan het ervaren , dan heb je je bewijs .
Je moet niet zoeken in de " fouten" van de mensen met ervaringen maar in je eigen leven .
Wij ervaren het dus we zullen iets goed doen en in de goede richting zitten , dat is logisch of niet soms .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_54048460
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 05:55 schreef wia het volgende:
Lees deze pagina dan ook eens: http://www.weistra.speedlinq.nl/wetenschap.htm : Er is voldoende bewijs voor homeopathie (artikel van Skepsis!!). De sterke verdunningen komen ook voor in andere wetenschappen. Enz.
Je link doet het (nu?) niet. Ik heb op de site van skepsis gekeken, maar daar is iig niks te vinden mbt 'bewijs voor homeopathie'. Wel staat er onder andere een verslag van de meta studie naar homeopathie. Er staat ook een leuk stuk over 'Dokter' Vogel.
pi_54048644
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 09:26 schreef Summers het volgende:
Ik heb begrepen dat jij deed alsof wij hier in het westen zo geweldig zijn omdat onze levensverwachting veel hoger ligt , ( ons lichaam langer in stand kunnen houden ) ons lichaam is slechts een voertuig , een hulpmiddel om op arde te zijn , de lengte van het in stand houden van je lichaam zegt niks over de kwaliteit van je leven of je geestelijke rijpheid , tenslotte leef je voort zonder lichaam op een gegeven moment.
Ik heb nergens gezegd dat ik het westen zo geweldig vind vanwege onze levensverwachting. Jij kan wel vinden dat je voort leeft zonder lichaam, maar dat vind ik niet. Ik heb geen idee wat er gebeurd als je dood gaat, maar ik zelf denk dat dat het einde van het verhaal is. Ik zeg overgens niet dat je niet voortleeft hoor Ik weet het niet; ik vermoed alleen dat er 'verder niks is'.
quote:
In dat licht gezien boeit het toch niet echt wat je levensverwachting is ? of zijn we daardoor slimmer ?" men " heeft er een waarde aan gehangen zoals met alles op deze wereld maar dat wil nog niet zeggen dat het echt die waarde heeft of van waarde is .
Hoe kan je zeggen dat mensen die ongeschoold zijn niks van de natuur weten ? ze weten meer dan jij want ze leven daar , misschien hebben ze voor alles een andere naam die jij eraan geeft maar dat wil nog niet automatisch zeggen dat dat fout is .
Jij bent geen milimeter of seconde meer mens of slimmer dan iemand die ongeschoold is, wat is geschoold eigenlijk ? een pakketje kennis waarvan "men" vind dat dat de waarheid is , waarvan men vind dat wij moeten weten om iets te zijn . geschoold zijn is slechts een aspect van jezelf , het gaat er uiteindelijk om of je liefde kan geven en hoe je omgaat met je medemens .
Je hoeft jezelf nergens boven te plaatsen want iedereen is je gelijke , neem niet automatisch aan dat je het leven beter begrijpt omdat je geschoold bent .
Ik zeg niet dat ik beter ben dan een ongeschoold iemand. Dat heb ik nergens geschreven; dat is de (enorm negatieve) manier waarop je mijn posts leest. In mijn ogen is iedereen gelijk(waardig). Ik plaats mij helemaal niet boven iemand anders.

Daarnaast kan je natuurlijk wel zeggen dat een geschoold iemand meer van de natuur weet dan een ongeschoold iemand. (afhankelijk van de studie) Ik hoef helemaal niet ergens te leven om er iets van te weten. Ik ben nog nooit in de woestijn geweest; ik zal daar hoogstwaarschijnlijk niet zo goed kunnen overleven als iemand die daar woont. Ik weet echter wel een heleboel dingen over woestijnen zonder er ooit geweest te zijn.
quote:
Want er is een groter deel van het leven dat jou ontgaat en dat ontgaat jou o.a door te denken dat je beter bent of meer weet dan een totale vreemde in een ander werelddeel .
Jij denkt dat ik denk dat ik beter ben dan anderen. Het ontgaat jou dat dat niet waar is...
quote:
Alles wat jij als waarheid ziet zitten leugens tussen , anders zou je het wel ervaren , jij zelf moet uitzoeken waar de leugens zitten, jijzelf kan het ervaren , dan heb je je bewijs .
Je moet niet zoeken in de " fouten" van de mensen met ervaringen maar in je eigen leven .
Wij ervaren het dus we zullen iets goed doen en in de goede richting zitten , dat is logisch of niet soms .
Ik heb echt geen idee wat je daarmee bedoelt. "Alles wat ik als waarheid zie, bevat leugens, want ik ervaar het niet."
Misschien ervaar ik het niet, omdat het niet bestaat.

Jij en anderen in dit topic vinden dat 'sceptici' niet open staan voor andere dingen, maar jullie zijn daar geen haar beter in. Jij weigert om aan te nemen dat jou ervaringen misschien niet meer zijn dan producten van je eigen hersenen. Ik zal nooit stellen dat jou paranormale ervaringen niet waar zijn; simpelweg omdat ik dat niet kan weten/meten. Nogmaals ik denk dat het niet bestaat, maar ik sluit het nooit uit. (Homeopathie wel, want dat kunnen we bewijzen )
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:07:02 #198
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_54051234
Als de informatie die ik krijg op paranormale wijze bijv dromen of gevoel later klopt , dan is het toch geen hersenspinsel ? als ik informatie krijg die ik nooit had kunnen weten op de gangbare manier en die klopt , dan is dat toch de waarheid ? dan ben ik niet close minded omdat ik het paranormaal noem , dan is het gewoon de waarheid en kan ik onmogelijk doen alsof het een hersenspinsel is .
Net als jij wil ik ook bewijs , net als jij ga ik niet zomaar dingen roepen omdat ik ooit in mijn leven op een blauwe maandag iets vreemds heb meegemaakt , als dingen zich keer op keer herhalen dan is het gewoon zo , het bestaat dan niet alleen maar ik maak er zelfs gebruik van . het werkt en dat is het belangrijkste bewijs .
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:06:47 #199
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_54054837
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 14:07 schreef Summers het volgende:
ik maak er zelfs gebruik van
Hoe? Jij telekinetiseert de zak chips vanuit de kast naar je toe? Jij telepatheert vanuit de file dat je een half uurtje later thuis bent? Jij voorspelt de loterij zodat je miljonair bent?
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 19:40:07 #200
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_54056289
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 18:06 schreef Rasing het volgende:

[..]

Hoe? Jij telekinetiseert de zak chips vanuit de kast naar je toe? Jij telepatheert vanuit de file dat je een half uurtje later thuis bent? Jij voorspelt de loterij zodat je miljonair bent?
nou een voorbeeldje : ik heb een ex die in het buitenland woont , we hebben weinig contact maar als hij naar mijn stad reist droom ik erover of het moment dat hij in mijn stad arriveerd voel ik dat hij er is .. en nee ik droom niet dat hij hierheen reist als hij niet komt, uitsluitend als hij wel komt . en nee , ik heb nog nooit gevoeld dat hij hier is als hij ook daadwerkelijk niet hier is .en tja , van het ene op het andere moment voel ik inene dat hij er is , en ja hoor hij zoekt contact . dat is al een paar jaar zo . als we geen contact tussendoor hebben kon en kan ik ook niet weten op de gangbare manier dat hij hierheen komt of er al is ..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')