Behalve dan dat een acupunctuur naald in het geheel geen pijn doet, daarom kon er ook een nepnaald gemaakt worden die wel wordt gebruikt in onderzoeken.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:37 schreef Rasing het volgende:
"Acupunctuur is waarschijnlijk een tot in het onzinnige uitgebreide theorie die gefundeerd is op het verschijnsel dat mensen met kiespijn hieraan kortdurend iets minder aandacht schenken, als men hen met een hamer op de duim slaat." - bron
Dat bedoel ik nou , onderhand struikel je over de mensen met ervaringen en toch heb je nog mensen die roepen het bestaat niet, schizofreen enz .. nog ff en dan is " schizo " normaal . en mensen die het niet zijn hebben hulp nodig lol .quote:Op donderdag 18 oktober 2007 17:33 schreef Dromenvanger het volgende:
Heb een abonnement op een cijferweetjesmail die ik iedere dag krijg, toevallig een site die erbij vermeld stond over geloof en paranormale zaken.
http://www.cijfers.net/geloof_02.html
Statistieken zeggen uiteraard nietsquote:Op donderdag 18 oktober 2007 19:19 schreef Summers het volgende:
[..]
Dat bedoel ik nou , onderhand struikel je over de mensen met ervaringen en toch heb je nog mensen die roepen het bestaat niet, schizofreen enz .. nog ff en dan is " schizo " normaal . en mensen die het niet zijn hebben hulp nodig lol .
Hierop aansluitend, volgens Iamblichus, is het Aristotelische syllogisme (logica) niet voldoende om echte kennis te verwerven (syllogisme werkt alleen voor de psysis). In theurgische rituelen bijv. maakt de mens rechtstreeks kennis met de bron van de wereld, namelijk door onverstoorde ervaring, daar is ie weerquote:Op donderdag 18 oktober 2007 20:56 schreef Summers het volgende:
er staat dat 25 % er zeker van is zelf over bijzondere ervaringen of gave te beschikken dus dat deel is wel duidelijk , als ik naar mezelf kijk en mijn omgeving dan is dat toch wel via ervaringen dat ze tot die conclusie komen .
en ik kan me zo voorstellen dat sceptics bij de 40 % horen en hoe ze daarop komen.
ik denk zelfs dat meer dan de helft van de wereldbevolking weet dat er meer is .
jullie "weten" helemaal niks. jullie nemen aan.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 20:56 schreef Summers het volgende:
er staat dat 25 % er zeker van is zelf over bijzondere ervaringen of gave te beschikken dus dat deel is wel duidelijk , als ik naar mezelf kijk en mijn omgeving dan is dat toch wel via ervaringen dat ze tot die conclusie komen .
en ik kan me zo voorstellen dat sceptics bij de 40 % horen en hoe ze daarop komen.
ik denk zelfs dat meer dan de helft van de wereldbevolking weet dat er meer is .
Nee hoor, wij weten omdat wij (al dan niet hebben) ervaren, dat is een heel verschil met alleen maar iets denken en denken dat je dan weetquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 01:24 schreef Laton het volgende:
jullie "weten" helemaal niks. jullie nemen aan.
je denkt dat datgene wat je ervaren hebt iets betekend dat het niet betekend.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 01:27 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Nee hoor, wij weten omdat wij (al dan niet hebben) ervaren, dat is een heel verschil met alleen maar iets denken en denken dat je dan weet![]()
ervaren is weten , net zoals jij alles wat je de hele dag door ervaard als werkelijkheid ziet .quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 01:24 schreef Laton het volgende:
[..]
jullie "weten" helemaal niks. jullie nemen aan.
En dus leg je nu uit hoe het komt dat jij niet weet dat het bestaat .quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 01:50 schreef Laton het volgende:
[..]
je denkt dat datgene wat je ervaren hebt iets betekend dat het niet betekend.
Prachtig .. de ervaring ongehinderd door regels , tijd , afstand , denken , hokjes , soms zelfs lichaam enz enz maar gewoon de waarheid .quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 01:18 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Hierop aansluitend, volgens Iamblichus, is het Aristotelische syllogisme (logica) niet voldoende om echte kennis te verwerven (syllogisme werkt alleen voor de psysis). In theurgische rituelen bijv. maakt de mens rechtstreeks kennis met de bron van de wereld, namelijk door onverstoorde ervaring, daar is ie weer![]()
Mooi he !![]()
Knap.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 01:50 schreef Laton het volgende:
je denkt dat datgene wat je ervaren hebt iets betekend dat het niet betekend.
Inderdaad.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 15:04 schreef jogy het volgende:
Is er eigenlijk nog iets wat we niet gehad hebben als onderwerp hier?
Het lijkt wel of we in cirkeltjes bewegen.
Dit is weer dikke onzin Darkwolf. Ik heb al meerdere malen aagegeven dat ik graag bewijs wil zien. Echter komen jullie met geen enkel bewijs. NIKS, nada, noppes. Quotjes van vage sites, uitspraken van willekeurige personen, enz. Overgens moet je ook bij je zelf zijn; Jij hebt een sterk verhaal op lopen hangen en 'wil' nu opeens het er niet meer over hebben. Dat maakt jou ontzettend ongeloofwaardig.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 07:52 schreef Darkwolf het volgende:
Inderdaad.
Maar ik zie dit gewoon als "vermaak" want jij en ik weten allebei dat er nooit wat bewezen gaat worden in de skeptic corner.
Iedereen blijft bij zijn of haar standpunt aan beide kanten omdat we niet open staan voor elkaar.
Het maakt niet uit wie wat tikt en met wat voor bronnen men komt aanzetten... we zullen altijd in cirkels blijven lopen en wellicht met heeeeeeeeele kleine stapjes vooruit komen op deze manier!
Ik denk dat meer dan de helft van de wereld bevolking uberhaupt niet eens kan lezen.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 20:56 schreef Summers het volgende:
gelukkig voor die mensen krijg je ervaringen via je gevoel en intuitie en niet via letters of je hersenen .quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 12:09 schreef The_End het volgende:
[..]
Ik denk dat meer dan de helft van de wereld bevolking uberhaupt niet eens kan lezen.
Doet dat iets af aan hun ervaringen of hun geloof?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 12:09 schreef The_End het volgende:
[..]
Ik denk dat meer dan de helft van de wereld bevolking uberhaupt niet eens kan lezen.
O ok, je gebruikt je hersenen er niet bij. (Dat was op zich wel duidelijk hoor)quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 12:25 schreef Summers het volgende:
gelukkig voor die mensen krijg je ervaringen via je gevoel en intuitie en niet via letters of je hersenen .
Ja, dat doet er iets aan af. Hoeveel mensen aanbidden/aanbaden de zon en de maan omdat ze niet wisten wat het was? Hoeveel mensen zijn bang voor onweer, omdat ze denken dat het een boze god is?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 12:42 schreef Geartsjuh het volgende:
Doet dat iets af aan hun ervaringen of hun geloof?
Net zoals dat iemand die niet heeft ervaren, denkt dat het geen paranormaal verschijnsel kan zijn, uitgesloten vaak, heeft of hebben degenen die (al dan niet) ervaren (hebben) net een stapje voor omdat ze kunnen denken over hetgeen wat ze ervaren hebben en daardoor al meer kunnen weten dan iemand die niet heeft ervaren of oordeelt over hetgeen wat een ander ervaren heeft. Lijkt mij niet logisch of onlogischer.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 13:21 schreef The_End het volgende:
Ja, dat doet er iets aan af. Hoeveel mensen aanbidden/aanbaden de zon en de maan omdat ze niet wisten wat het was? Hoeveel mensen zijn bang voor onweer, omdat ze denken dat het een boze god is?
Dit zijn overduidelijke voorbeelden, maar er zijn natuurlijk veel subtielere dingen waavan je zou kunnen denken dat het 'paranormaal' is, terwijl het gewoon een natuurverschijnsel is.
Is dáár onderzoek naar gedaan ?quote:De levensverwachting van deze mensen is ook niet echt hoog, dus hun paranormale genezingsskills zijn ook niet echt goed ontwikkeld...![]()
Dat zie je verkeerd. Ik ga er van uit dat iets geen paranormale verschijnsel is. Ik sluit het echter niet uit. Je hebt geen stapje voor als alleen jij 'iets ervaren' hebt, omdat je onmogelijk kan zeggen dat het waar gebeurd is of dat het een hersenspinsel is.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 13:58 schreef sweetgirly het volgende:
Net zoals dat iemand die niet heeft ervaren, denkt dat het geen paranormaal verschijnsel kan zijn, uitgesloten vaak, heeft of hebben degenen die (al dan niet) ervaren (hebben) net een stapje voor omdat ze kunnen denken over hetgeen wat ze ervaren hebben en daardoor al meer kunnen weten dan iemand die niet heeft ervaren of oordeelt over hetgeen wat een ander ervaren heeft. Lijkt mij niet logisch of onlogischer.
Dit is echt onleesbaar. De maan geeft donkerte? Waar gaat dit over?quote:Maar zoals al werd gezegd, de rede/rationaliteit of logica lijkt vaak belangrijker dan ervaren ansich alleen.
Alleen dat klopt dan weer ergens niet.
En dan kan de zon wel warmte geven en de maan wel donkerte, dat is ook hoe we dat ervaren en zien.
Niet hoe we daarover denken. Dat denken dat de zon warmte geeft kennelijk en de maan de donkerte komt later dan weer. Inderdaad natuur(verschijnselen).
Kijk eens naar het nieuws.quote:Is dáár onderzoek naar gedaan ?
En zo ja, bij wie en waar.
Je impliceert hier dat kennis alleen woordelijk kan worden overgebracht, wat natuurlijk niet zo is. Analfabeten in Nederland (ja die zijn er genoeg) zullen ook niet beweren dat de zon en de maan paranormale verschijnselen zijn omdat ze weten dat dit niet zo is. Er zijn dus andere manieren om aan die kennis te komen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 13:21 schreef The_End het volgende:
Ja, dat doet er iets aan af. Hoeveel mensen aanbidden/aanbaden de zon en de maan omdat ze niet wisten wat het was? Hoeveel mensen zijn bang voor onweer, omdat ze denken dat het een boze god is?
In principe is alles een natuurverschijnsel, maar ik snap je puntquote:Dit zijn overduidelijke voorbeelden, maar er zijn natuurlijk veel subtielere dingen waavan je zou kunnen denken dat het 'paranormaal' is, terwijl het gewoon een natuurverschijnsel is.
De levensverwachting van wie? Van analfabeten? Van mensen die in wonderen geloven? Als je op het laatste doelt dan is dit niet waar want volgens statistici geloven mensen in Europa en Amerika meer in wonderen en paranormale zaken dan mensen uit Afrika.quote:De levensverwachting van deze mensen is ook niet echt hoog, dus hun paranormale genezingsskills zijn ook niet echt goed ontwikkeld...![]()
Ik kan me ook afvragen waarom ze nog niet door de wetenschap zijn genezen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 14:18 schreef The_End het volgende:
Overgens mag je je ook eens gaan afvragen waarom bepaalde ziektes zoals kanker en aids niet genezen kunnen worden door middel van paranormale activiteiten.
Er zijn weinig paranormaal begaafden die beweren kanker en aids te kunnen genezen. Het feit dat aids en kanker niet gemakkelijk genezen kunnen worden, zowel geneeskundig als paranormaal, doet niks af aan de betrouwbaarheid van paranormale ervaringen. Die draaien namelijk voor 90% niet om ziektes.quote:Zou het komen, omdat dit ziektes zijn die niet vanzelf over kunnen gaan?
natuurlijk zijn er veel subtielere dingen waarvan je zou kunnen kunnen denken dat het paranormaal is terwijl het gewoon een natuurverschijnsel is , denk je echt dat mensen met ervaringen niet logisch kunnen nadenken en dat al die voorbeelden niet al de revue zijn gepasseerd in hun hoofd door de jaren heen ?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 13:21 schreef The_End het volgende:
[..]
O ok, je gebruikt je hersenen er niet bij. (Dat was op zich wel duidelijk hoor)
[..]
Dit zijn overduidelijke voorbeelden, maar er zijn natuurlijk veel subtielere dingen waavan je zou kunnen denken dat het 'paranormaal' is, terwijl het gewoon een natuurverschijnsel is.
De levensverwachting van deze mensen is ook niet echt hoog, dus hun paranormale genezingsskills zijn ook niet echt goed ontwikkeld...![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |