Ik zorg dat ze die kans niet krijgen, door het gesprek lopend te houden met anekdotes en oprecht geveinsde interesse waar ik op in kan haken.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 18:15 schreef dawg het volgende:
Ik heb eigenlijk maar 1 'opmerkelijke' ervaring bij daten. En dat is dat vrouwen nogal graag over zichzelf praten.
Zo. Nu jullie.
ah, vandaar dat je zo weinig dates hebtquote:Op woensdag 3 oktober 2007 02:06 schreef Friek_ het volgende:
Klinkt misschien elitair of hoogdravend, maar op de eerste date vraag ik meestal dames mee naar de schouwburg.
Ik zeg toch ook niet dat ik er trots op ben!! Maar ik had niet de ballen na 5 minuten te zeggen dat het toch niks zou worden en dat ik maar ging.quote:
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 02:06 schreef Friek_ het volgende:
Oh trouwens! Nu dat ik eraan denk, ik heb morgenavond een date! Ik heb een vriendin meegevraagd naar een toneelvoorstelling in het Breda.Is geschreven door een Franse filosoof (Jean-Paul Sartre) wiens ideeen ik echt geweldig vind. Klinkt misschien elitair of hoogdravend, maar op de eerste date vraag ik meestal dames mee naar de schouwburg.
In tegenstelling tot Abba zou ik juist blij verrast zijn als iemand me mee neemt naar het theater / de schouwburg. Wel enkel wanneer je iemand al irl kent, om te voorkomen dat je voor de pauze wilt onsnappenquote:Op woensdag 3 oktober 2007 06:36 schreef Abbadon het volgende:
ah, vandaar dat je zo weinig dates hebt![]()
![]()
daar sluit ik me bij aanquote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:53 schreef Lips het volgende:
In tegenstelling tot Abba zou ik juist blij verrast zijn als iemand me mee neemt naar het theater / de schouwburg. Wel enkel wanneer je iemand al irl kent, om te voorkomen dat je voor de pauze wilt onsnappen
Maar denk wel dat het niet voor ieder type vrouw is weggelegd. Ken er ook genoeg die absoluut niet naar toneel willen, laat staan klassiek ballet of opera / operette![]()
De instelling van veel nederlandse singles (in elk geval wel van de damesquote:Op maandag 1 oktober 2007 22:37 schreef Shitonya het volgende:
[..]
Doorvoeren.. Het is een instelling/houding van Nederlanders. In Amerika is het dood normaal elkaar snel uit te vragen misschien, maar in Nederland is meer sprake van onzekerheid, schaamte en kieskeurigheid. Zoiets kun je simpelweg niet "doorvoeren". En nog meer daten komt nogal wanhopig over...
Na het lezen van 'Blink' tijdens mijn vakantie geloof ik al helemáál niet meer in wensenlijstjes, en al helemaal niet bij vrouwen. De eerste twee seconden is het enige dat telt.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:01 schreef dawg het volgende:
Ach, spit de topics op Fok! maar eens door, waar men verkapt om wensen- en eisenlijstjes vraagt. Die lijsten van de vrouwen zijn altijd 3x zo lang als die van de mannen. Terwijl vrijwel iedereen lijkt te vergeten dat wanneer het klikt, en je verliefd wordt op iemand, heel die lijst meteen ritueel verbrand kan worden.
ja ergens ms wel leuk, maar in zekere zin ook hetzelfde als tijdens je eerste date naar de bios gaan: je zit stil naast elkaar in het donker, mag niet praten, terwijl het de bedoeling is elkaar te leren kennen!quote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:03 schreef Lollifant het volgende:
Theater/Toneelvoorstellingen!![]()
Dan maak je wel meteen goede indruk!![]()
Maar een drankje in de kroeg is ook best leuk hoor
En hoe kom je op 2 seconden?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:04 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Na het lezen van 'Blink' tijdens mijn vakantie geloof ik al helemáál niet meer in wensenlijstjes, en al helemaal niet bij vrouwen. De eerste twee seconden is het enige dat telt.
Klopt, binnen een paar seconden weet je of het goed zit of niet.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:04 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Na het lezen van 'Blink' tijdens mijn vakantie geloof ik al helemáál niet meer in wensenlijstjes, en al helemaal niet bij vrouwen. De eerste twee seconden is het enige dat telt.
Mja daar heb je wel gelijk in, maar je hebt voor na de voorstelling wel alvast wat gespreksstof, mocht het dan toch wat stroef lopen, kun je daar nog over pratenquote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:04 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
[..]
ja ergens ms wel leuk, maar in zekere zin ook hetzelfde als tijdens je eerste date naar de bios gaan: je zit stil naast elkaar in het donker, mag niet praten, terwijl het de bedoeling is elkaar te leren kennen!
Gezien mijn opmerking hierboven zou dat niet uit mogen maken, omdat de eerste 2 seconden alleen maar tellen - maar stel dat het klikt, dan wil je toch leuk praten kan ik me voorstellen.
'Blink' van Malcolm Gladwell. Magistraal.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:06 schreef dawg het volgende:
[..]
En hoe kom je op 2 seconden?
Door dat boek? Wat voor boek is het?
ja klopt, ik zou het trouwens nog wel interessant vinden ook. Als het meteen klikt en je hebt even kunnen praten, is die paar uur stil moeten zijn misschien zelfs wel goed voor de gezonde anticipation!quote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:10 schreef Lollifant het volgende:
[..]
Mja daar heb je wel gelijk in, maar je hebt voor na de voorstelling wel alvast wat gespreksstof, mocht het dan toch wat stroef lopen, kun je daar nog over praten![]()
Ik zou ook niet alleen maar naar een voorstelling/film gaan op een date en daarna linea recta weer naar huis. Liever eerst hapje eten en dan daar naartoe, of naderhand nog wat gaan drinken ergens.
ik vind toch ook wel dat een date nog wat bijzonders mag zijn, tot op zekere hoogte... als je dan een date bij een pak yoghurt krijgt is het toch op den duur niet zo bijzonder meer. Afnemend grensnut en zo...quote:Op woensdag 3 oktober 2007 16:19 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
De instelling van veel nederlandse singles (in elk geval wel van de dames) is dat ze zich inderdaad nog een beetje terughoudend opstellen. Snel een date afspreken om te kijken of het IRL goed klikt is er haast niet bij (al heb ik wel dates gehad binnen 24u van de eerste 'hoi' tegen elkaar
maar die zijn zeldzaam)
Zou wel leuk zijn, ook om gewoon meer mensen te ontmoeten en meer verschillende mensen te zien en wat lagere verwachtingen in het begin![]()
Hmm. Heb ik weleens van gehoord, maar ik heb het zelf nog nooit meegemaakt. Wel dat ik meteen een idee heb over iemand, maar om even in lijn van dit topic te blijven, nog nooit liefde op het eerste gezicht.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:10 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
'Blink' van Malcolm Gladwell. Magistraal.
Gaat over de eerste twee seconden waarin je iets of iemand ziet, en er meteen een bepaald idee bij hebt. Mensen wordt geleerd dat te negeren, omdat je nog niet alles kan weten in 2 seconden - 'don't judge a book by its cover'. Dit boek gaat erover dat die 2 seconden vaak alle info verschaffen die je nodig hebt, en dat is meestal genoeg voor een correcte beoordeling, als je ernaar leert luisteren.
Ik geloof er heilig in.
dan gebruik je eenquote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:53 schreef Lips het volgende:
In tegenstelling tot Abba zou ik juist blij verrast zijn als iemand me mee neemt naar het theater / de schouwburg.
vandaar ook mijn backup-plan, dequote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:01 schreef Garisson72 het volgende:
die PI's zijn zoooo overrated, zelfs met die nieuwe forum-look...
Ik vind dat heel terecht. Het zal voor hem ook niet erg geklikt hebben als hij merkt dat hij jou niet bevalt.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:23 schreef Lips het volgende:
[..]
Ach, dat hebben we dan gemeen met mannen, die praten ook graag over vrouwen![]()
Ik heb ook wel een minder prettige date ervaring. Het probleem daar was gewoon de date zelf (hij dus, het ligt natuurlijk altijd aan de ander!). Ik kan niet zo goed tegen mannen zonder duidelijke eigen mening en hij was echt het type softe teddybeer.... (vervelende pluizige bijkomstigheid was dat zijn borsthaar boven de boord van z'n shirt uitkwam) Daarbij had ie de uitstraling geen uitstraling en een paar van die droopy ogen.... Ik had 't na 1,5 nanoseconden al gehad
![]()
Toen heb ik (slecht slecht) op de wc maar een vriendin gebeld of ze me met een hele slechte smoes terug kon bellen...![]()
En de 'maar'? In R&P zit er praktisch altijd een 'maar' aan.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:29 schreef oddman het volgende:
Wat betreft het 'blink'-principe: ik heb nu iemand ontmoet die mij opgevallen was bij enthusiast gedans op mijn favoriete band (wij tweeën als enige met enig enthusiasme dansend op hele dansvloer). Dan zijn de eerste 2 seconden altijd goed!
Wat nog mooier is: de daaropvolgende 2 weken waren nog beter!
Ik ben het verwerkingsproces van mijn ex nog niet helemaal uit, maar dat gaat helemaal goedkomen.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:33 schreef dawg het volgende:
[..]
En de 'maar'? In R&P zit er praktisch altijd een 'maar' aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |