Ik vrees dat het lekken gewoon doorgaat en dat de McCanns er alles aan zal blijven doen de aandacht op henzelf af te leiden, (There have been so many distractions, als ze dat nu ook eens op zichzelf toepassen...), door het inzetten van familie en vrienden iov het PR-team. Er zullen de komende tijd vast nog wel meer meldingen komen dat Madeleine is gezien, vooral in de regio Marokko, Spanje en Portugal, want daar begint de nieuwe publiciteitscampagne van de McCanns, waarschijnlijk volgende week.quote:The new head of the Portuguese police investigation into the disappearance of Madeleine McCann should "refocus" the inquiry on finding the youngster, the family's spokesman said. Chief Inspector Goncalo Amaral was taken off the case following his comments that Kate and Gerry McCann had been calling the shots by identifying lines of inquiry for Leicestershire officers.
The family's spokesman Clarence Mitchell told GMTV the claims were "ludicrous". He added: "What they want now is whoever takes over to refocus the inquiry on to finding Madeleine." Mr Mitchell said the decision to remove Mr Amaral was "a decision for the Portuguese authorities."
"Kate and Gerry have always said they were more than happy to co-operate with the Portuguese authorities whoever that might be. "So in other words, whoever takes over from Mr Amaral as head of the investigation, they will continue that co-operation and do anything that is required - including going back to Portugal for more interviews if necessary."
Asked if it was true the McCann's were identifying lines of inquiry for Leicestershire Police, he replied: "Of course not, it's an absolutely ridiculous suggestion. It is a Portuguese-led inquiry and will remain so. And, of course, from time to time there is communication with Gerry and Kate as there would be in any police investigation. It is ludicrous to suggest that they have done anything like that." He called for an end to the printing of "unsubstantiated allegations" in newspapers in Portugal and Britain.
"What they want now is whoever takes over to refocus the inquiry on to finding Madeleine. There have been so many distractions, so many unsubstantiated allegations swirling around all of this out there and repeated here in Britain. "Surely it is now time to for all of that nonsense to end and for the search for Madeleine to be re-energised."
ik denk dat je wat aangaat toch nog eens een keer de wet daar moet nalezen .. de hele status getuige en verdachte verschilt mijlenver met wat we hier hebben ..quote:Op woensdag 3 oktober 2007 09:19 schreef Suko het volgende:
Een terecht besluit lijkt mij, ook al omdat de Portugese politie de McCanns een aantal vragen (40) heeft te stellen en dan kan alleen via hun Britse collega's. Een beetje tegenstrijdig is wel dat de McCanns (natuurlijk) vooralsnog alleen uitgaan van een levende Maddie en dat alleen daar de focus moet worden gelegd, het vinden van de kleine. Terwijl, ook natuurlijk, de Portugese politie niet alleen zoekt naar Madeleine maar ook of de McCanns hier een rol in spelen, ze zijn niet voor niets formeel verdachten.
huh .. dat IS het onderzoek toch .. zoeken naar een vermist kind ? Dus hoe kan dat botsen ?quote:En ondanks dat ze zeggen volledig mee te werken met de Portugese politie geven ze toch signalen af dat er naar Madeliene moet worden gezocht en dat botst lijkt mij met het onderzoek.
tja, het is inmiddels bekend dat de politie mensen met tips gewoon weg heeft gestuurd omdat zij er van uitgaan dat Kate het heeft gedaanquote:McCanns: Focus on finding Madeleine The Guardian
als de politie niet was begonnen om via de media de McCanns en dan met name Kate zwart te maken had die PR reclame van de familie de laatste tijd niet nodig geweest .. niet waar ?quote:Ik vrees dat het lekken gewoon doorgaat en dat de McCanns er alles aan zal blijven doen de aandacht op henzelf af te leiden, (There have been so many distractions, als ze dat nu ook eens op zichzelf toepassen...), door het inzetten van familie en vrienden iov het PR-team. Er zullen de komende tijd vast nog wel meer meldingen komen dat Madeleine is gezien, vooral in de regio Marokko, Spanje en Portugal, want daar begint de nieuwe publiciteitscampagne van de McCanns, waarschijnlijk volgende week.
hebben zij wel .. iedereen die bij die zaak betrokken is heeft een spreekverbod wat betreft het onderzoek zelfquote:Ze hebben geen officieel spreekverbod maar mogen niets zeggen maar van wie willen ze ook niet kwijt.
http://www.bnr.nl/ShowANPNieuwsArtikel.asp?Context=N%7C2%2C3%7CS%7C8dec5fe5e0077aab&id=108475quote:LISSABON (ANP) - De Portugese leider van het onderzoek naar het vermiste Britse meisje Madeleine McCann is dinsdag van de zaak gehaald. Dat berichtte de BBC op zijn website. Gonçalo Amaral had kritiek geuit op de Britse politie en de ouders van Madeleine.
,,De Britse politie heeft sporen onderzocht die waren gecreëerd en gecultiveerd door de McCanns. Daarbij vergat zij dat het stel verdacht is wegens de dood van hun dochter Madeleine'', aldus Amaral. Ook beschuldigde hij het doktersechtpaar McCann van het hinderen en misleiden van de Britse politie.
Zelf gevonden, niet bekend dus, maarreh ontslagen per fax?quote:The Madeleine McCann investigation is in chaos today with Portuguese police yet to replace the sacked investigator in charge of the search for missing four-year-old.
Chief inspector Goncalo Amaral shrugged off his sacking today, saying: "A policeman does not limit himself to one case."
He was informed by fax he was being removed from the case and from his position as the head of Judicial Police in the Algarve town of Portimao.
A spokeswoman for the Judicial Police said: "Mr Amaral has been removed from his position. We do not yet know who will take over the day-to-day running of the Madeleine investigation."
Interessantquote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:28 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Zelf gevonden, niet bekend dus, maarreh ontslagen per fax?![]()
http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/worldnews.html?in_article_id=485360&in_page_id=1811&ito=newsnow
Hoi Kahaarin, dat die Portugese politieman is ontslagen is al 2x gepost. Terecht naar mijn mening, rot kop ook trouwens, dan deug je al niet eigenlijk.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 12:35 schreef kahaarin het volgende:
ANP bericht over ontslag:
[..]
http://www.bnr.nl/ShowANPNieuwsArtikel.asp?Context=N%7C2%2C3%7CS%7C8dec5fe5e0077aab&id=108475
Het zat er aan te komen, hebben jullie al iets gehoord over de opvolger?
Het is iig een mooie plot twist voor de komende film.....![]()
@ Suko: Die DNA-tests ben ik ook heel benieuwd naar en die dossiers, die zullen nu nog wel doorgenomen worden en aan de Portugese politie gestuurd, ik gok op na dit week-einde voor meer nieuws.![]()
Klopt, maar nog niet in het nederlands!quote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:49 schreef Suko het volgende:
[..]
Hoi Kahaarin, dat die Portugese politieman is ontslagen is al 2x gepost. Terecht naar mijn mening, rot kop ook trouwens, dan deug je al niet eigenlijk.Ik bedoel met die dossiers, dat 4.000 pagina's tellend rapport qua verhoren/onderzoek/aanklacht. Dat mogen de McCanns en het team sinds half september inzien, dáár hoor ik niks van. Niemand stelt ook die vraag aan de McCanns, ik weet dat ze niets inhoudelijks mogen zeggen maar toch wel óf ze het hebben gelezen???? Hopelijk komen die Lab-testen gauw aan de orde, wat een raar langzaam gedoe is dat.
@ Moussie, zou kunnen dat ze niks zeggen omdat ze misschien nog een keer kunnen worden ondervraagd maar ik heb nergens gelezen dat ze niks mógen zeggen. Komt hun ook wel uit denk ik... maar de tabloid-journalistiek laat het afweten vind ik wat betreft de achtergronden van die lui, en dat is opmerkelijk in deze zaak. Normaal gesproken zijn ze daar niet vies van. Iedereen in de UK houdt de kaken op elkaar, behalve PR-talk natuurlijk....![]()
Oe ja ha ha, dat is ook een theorie, overigens was Clarence Mitchell een BBC-journalist, kent goed het klappen van de zweep. We wachten het maar weer eens af Kahaarin!quote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:57 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Klopt, maar nog niet in het nederlands!![]()
![]()
De spanning op laten lopen, dan in 1 keer met het hele dossier naar buiten als de DNA berichten goed uitvallen voor de McCanns.
Die woordvoerder is toch nieuwspresentator geweest? Het zou me niet verbazen als hij bij deze en gene wat in de melk te brokkelen heeft, een soort van afspraak misschien? Als ze zich rustig houden dan krijgen ze scoops oid?
4000 bladzijden, dat duurt wel even voor dat doorgenomen is, het is ambtelijke taal en geen roman.![]()
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:59 schreef Suko het volgende:
Nou, die druiloor Amaral is wel eerst op het matje geroepen: "The detective was summoned to a meeting with Alipio Ribeiro, the national director of the Polícia Judiciária, in Faro, after telling a Portuguese newspaper that British police were helping to protect Kate and Gerry McCann." The Times
Op je knieen kreng, en daarna misschien z'n congé, bevestigd met een faxje...![]()
Duimpjes draaien gaat gewoon door Suko.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 14:02 schreef Suko het volgende:
[..]
Oe ja ha ha, dat is ook een theorie, overigens was Clarence Mitchell een BBC-journalist, kent goed het klappen van de zweep. We wachten het maar weer eens af Kahaarin!![]()
Ik weet het niet, maar dat er belangen op het spel staan is duidelijk. Portugal, een doodarm land in de EU, afhankelijk o.a. van subsidies en grote contracten ook uit de UK. De UK, al zover in de McCann-zaak betrokken, big names, big reputations, nee hoor, dat verliest Portugal. Ontslag van deze flapdrol is mogelijk nog maar het begin. Wie weet welke krachten er achter de schermen werkelijk aan de touwtjes (gaan) trekken...quote:Op woensdag 3 oktober 2007 14:03 schreef kahaarin het volgende:
[..]
De zweep erover zeg ik, en dan op een schandblok midden op het merktplein!
![]()
Vind je dit niet een noodgreep?
Het lijkt er een beetje op alsof de politietop ook niet meer weet wat te doen en dan het hoofd dat op het moment boven het maaiveld uitsteekt erafhakt.
Ze komen een beetje stuurloos over imho.
Zolang het onduidelijk is kunnen ze wel wat meer onderzoeken, als men niet weet wie er hoofd onderzoek is dan kan er misschien juist wel meer gedaan worden zonder dat er continu op de vingers van die nieuwe wordt gekeken.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 14:15 schreef Suko het volgende:
[..]
Ik weet het niet, maar dat er belangen op het spel staan is duidelijk. Portugal, een doodarm land in de EU, afhankelijk o.a. van subsidies en grote contracten ook uit de UK. De UK, al zover in de McCann-zaak betrokken, big names, big reputations, nee hoor, dat verliest Portugal. Ontslag van deze flapdrol is mogelijk nog maar het begin. Wie weet welke krachten er achter de schermen werkelijk aan de touwtjes (gaan) trekken...![]()
Die is bruin, zeker de hele zomer in Portugal geweest?quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:07 schreef Suko het volgende:
[..]
Ik zie dat allemaal ook al s een soort PR, de zielige Kate, dat verhaal lees je ook hier: http://www.mirror.co.uk/n(...)alth-89520-19861277/ Ik ga er een beetje over m'n nek van. Zo 'belazerd' had ze er eigenlijk direct moeten uitzien. Die foto is wel erg slecht belicht overigens, vreemde make-up ook...
[afbeelding]
Je durft er een gokje op te zetten?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 14:21 schreef Beroepsgokker het volgende:
[..]
Die is bruin, zeker de hele zomer in Portugal geweest?![]()
![]()
Verder denk ik dat de ouders er meer van weten.........
Ik heb ze zelf zien hangen (de posters dan, niet de ouders). Elk treinstation tussen Lagos tot aan Faro hing vol met flyers, en ook veel winkels deden mee. Kranten stonden er (net als in NL) vol van, elke dag weer een foto van die MccCan's op de voorpagina.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 14:23 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Je durft er een gokje op te zetten?![]()
Ze heeft toch heel veel posters en flyers uitgedeeld op straat? Dan ben je idd veel buiten.
Ik weet het niet meer wat we er van moeten denken, ik wacht af, samen met Suko.![]()
Het is idd tijd voor een kleine mediastop, als er weer een keertje echt nieuws is, dossiers of DNA testen dan weer een bericht want zo langzamerhand ben ook ik die hoofden een beetje zat, niet dat ik het niet verschrikkelijk vind dat er een klein meisje weg is hoor, echter continu die mensen aan het mauwen is ook niet wat, vooral omdat er de laatste tijd bijna nooit iets is met nieuwswaarde alleen maar gebash over en weer.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 14:33 schreef Beroepsgokker het volgende:
[..]
Ik heb ze zelf zien hangen (de posters dan, niet de ouders). Elk treinstation tussen Lagos tot aan Faro hing vol met flyers, en ook veel winkels deden mee. Kranten stonden er (net als in NL) vol van, elke dag weer een foto van die MccCan's op de voorpagina.
O ja, was ik zelf vergeten eerder te melden waarom er belangen op het spel staan, uit jouw link: "Many ordinary Portuguese, however, criticize police not over its handling of the Madeleine investigation, but over focusing on just one blonde British girl while dozens of Portuguese children remain missing. "British tourists are an important source of income for Portugal," observes a Latin American journalist based in Lisbon. "That is one of the reasons why this case has ballooned out of proportion."quote:Op woensdag 3 oktober 2007 14:21 schreef kahaarin het volgende:
Dit vind ik een mooi achtergrond artikel over het geheel, wat me opvalt is dat de Britse politie helemaal niet wil reageren op het ontslag, zou het al in de pen hebben gezeten als voorwaarde voor de verdere samenwerking tussen beide politie-apparaten?
http://www.earthtimes.org/articles/show/118070.html
quote:"Clarence Mitchell, the McCanns’ spokesman, said today that the couple hoped Mr Amaral's replacement would refocus the inquiry. He said: “Let's get back out there and we hope whoever takes over from Mr Amaral will re-energise the search for Madeleine."
quote:Friends of Mr and Mrs McCann have made no secret of their distaste for Mr Amaral. They feel that they have been carefully watched to ensure that they abide by Portuguese judicial secrecy laws, whereas the detective, until last night, seemed to enjoy less scrupulous oversight.
quote:Mr Ribeiro had earlier criticised officers who spoke to the press. “The police should be discreet and keep quiet, but there is always someone who talks,” he said in an interview in August. “Sometimes it is someone who knows nothing and just wants to be a protagonist.”
quote:Portuguese police officers today rallied to Mr Amaral’s support, claiming that he had been sacked after undue pressure from the British media, which took delight in detailing his long lunch breaks and seemingly short working days.
The Times O jee, de McCanns én de Britse politie blij met het ontslag, maar niet de politiemensen die werkten met Amaral. Hij is trouwens idd afgemaakt in de Britse pers. Heb het idee dat het nog helemaal niet lekker zit. Vermoedelijk zit er straks een politieopperhoofd die, laten we het netjes houden Suko!, uhm McCann-UK-(cops)-vriendelijk is...quote:Carlos Anjos, president of the Judicial Police Inspectors Union, said: “He was the victim of personal attacks by the British media which not only questioned his honour as a policeman, but also attacked him as a human being.” One police source told Correio da Manha: “He was the first victim, and he served as a scapegoat for the English.”
Exact. Die Amaral zijn reputatie en carriere heeft een opdonder gehad, en dat is een flink signaal naar degene die het van hem over gaat nemen. Het mag een flapdrol zijn, weet ik niet, heb ik geen inzicht in, maar ik was het wel met hem eens dat de dwaalsporen waarschijnlijk van de McCanns afkomen. Die zijn imo bovenal bezig de verdenkingen tegen hen aan het bestrijden. Dat ze daarmee onderwijl het onderzoek vertroebelen is kennelijk van ondergeschikt belang voor hen. Op dat forum waar je eerder naar linkte werden ze door sommigen McSpin genoemd, ik moest glimlachen.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 14:15 schreef Suko het volgende:
[..]
Ik weet het niet, maar dat er belangen op het spel staan is duidelijk. Portugal, een doodarm land in de EU, afhankelijk o.a. van subsidies en grote contracten ook uit de UK. De UK, al zover in de McCann-zaak betrokken, big names, big reputations, nee hoor, dat verliest Portugal. Ontslag van deze flapdrol is mogelijk nog maar het begin. Wie weet welke krachten er achter de schermen werkelijk aan de touwtjes (gaan) trekken...![]()
mwah, hij schijnt wel vaker te vergeten om sporen te zekeren op een plaats van delict en er loopt atm een aanklacht tegen hem en een paar van zijn collega's voor oa martelen en het laten verdwijnen van bewijsquote:Op woensdag 3 oktober 2007 19:37 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Exact. Die Amaral zijn reputatie en carriere heeft een opdonder gehad, en dat is een flink signaal naar degene die het van hem over gaat nemen. Het mag een flapdrol zijn, weet ik niet, heb ik geen inzicht in,
iedereen heeft het maar over dwaalsporen die de McCanns zouden hebben gelegd .. mag ik even vragen welke dat zijn ?quote:maar ik was het wel met hem eens dat de dwaalsporen waarschijnlijk van de McCanns afkomen. Die zijn imo bovenal bezig de verdenkingen tegen hen aan het bestrijden. Dat ze daarmee onderwijl het onderzoek vertroebelen is kennelijk van ondergeschikt belang voor hen. Op dat forum waar je eerder naar linkte werden ze door sommigen McSpin genoemd, ik moest glimlachen.
Ik denk aan die foto in Marokko (major afleiding) en bijvoorbeeld dat verhaal van die ontslagen medewerker. We kunnen niet weten of het uit de koker van de McCanns komt maar het vermoeden mag wel.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 20:54 schreef moussie het volgende:
[..]
iedereen heeft het maar over dwaalsporen die de McCanns zouden hebben gelegd .. mag ik even vragen welke dat zijn ?
aah, dus de McCanns hebben Noren, Belgen, Engelsen en Spanjaarden voor de diverse sightings ingehuurd om het onderzoek naar de door hun begane moord op hun dochter op een dwaalspoor te brengen ?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:46 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik denk aan die foto in Marokko (major afleiding) en bijvoorbeeld dat verhaal van die ontslagen medewerker. We kunnen niet weten of het uit de koker van de McCanns komt maar het vermoeden mag wel.
Vreemd ineens hele andere wenkbrauwen?quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:07 schreef Suko het volgende:
[..]
Ik zie dat allemaal ook al s een soort PR, de zielige Kate, dat verhaal lees je ook hier: http://www.mirror.co.uk/n(...)alth-89520-19861277/ Ik ga er een beetje over m'n nek van. Zo 'belazerd' had ze er eigenlijk direct moeten uitzien. Die foto is wel erg slecht belicht overigens, vreemde make-up ook...
[afbeelding]
Nee die foto-hype had echt helemaal niks te maken met het verleggen van de focus inderdaad.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 23:14 schreef moussie het volgende:
[..]
aah, dus de McCanns hebben Noren, Belgen, Engelsen en Spanjaarden voor de diverse sightings ingehuurd om het onderzoek naar de door hun begane moord op hun dochter op een dwaalspoor te brengen ?
Of bedoel je dat ze de mensen ipv om hulp eigenlijk hadden moeten vragen om dat toch vooral geen fotos of tips naar de politie te sturen .. ?
De dwaalsporen die Amaral bedoelde zijn idd de verklaringen dat Maddy was gezien in Marokko en de theorie daat er iemand in het app was toen Gerry ging kijken, dat ontslagen dienstmeisje etc etc.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 00:51 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Nee die foto-hype had echt helemaal niks te maken met het verleggen van de focus inderdaad.
Maar goed, dat wordt een herhaling van zetten. Ik weet ook niet of met "dwaalsporen" primair dit bedoeld werd. Dit was meer voor de publieke opinie imo.
http://www.thisislondon.co.uk/news/article-23414984-details/Madeleine+investigation+in+chaos+as+police+deputy+reveals+he%27ll+also+quit+the+case/article.do?ito=newsnow"e:The hunt for Madeleine McCann descended into chaos today after it emerged that a second senior detective on the case wants to quit.
Chief Inspector Tavares Almeida, 48, who interrogated Kate McCann, is said to have put in a request with his superiors for an extended leave of absence.
It comes as Portuguese officials admit it could be a week before the man heading the inquiry Goncalo Amaral, who was sacked earlier this week, is replaced.
Mr Almeida was Mr Amaral's deputy and is head of the unit within the Judicial Police in Portimao that has been investigating Madeleine's disappearance on May 3.
He reportedly made the request before his boss was sacked on Tuesday.
A police source told Portuguese newspaper 24 Horas: "As a rule, requests of a short, medium or long duration are granted.
"It is very unlikely to be denied. If that happened it would be the first time in the PJ (Judicial Police)."
Mr Almeida refused to confirm or deny the report, telling the newspaper: "I don't speak to journalists."
He has held the rank of Chief Inspector for six years, previously working at the robbery unit at the national headquarters in Lisbon.
A colleague described him as "an excellent investigator, especially in the area of violent crime," and added: "He's very good, very committed and persistent." Mr Almeida is said to have requested a "licenga sem vencimento" - an extended period of absence usually used for studying or training.
Nu weet ik voor mezelf zeker dat er van hogerhand ingegrepen is, een beetje stroop smeren en dan de krachten bundelen!quote:Lisbon - Portugal's judicial police (PJ) on Thursday highlighted its good cooperation with colleagues in Britain in the Madeleine McCann case, downplaying criticism by former chief investigator Goncalo Amaral who was dismissed on Tuesday. British and Portuguese police had cooperated in a "loyal" and "serious" fashion, press reports quoted PJ chief Alipio Ribeiro as saying. Relations with foreign police forces should never be questioned in such cases, Ribeiro added.
Ribeiro made his comments after sacking Amaral, who had accused British police of only investigating what "suited" Madeleine's parents.
Ach, wij hebben een verschillende invalshoek gekozen uit dit nieuws, kan toch, vult elkaar mooi aan.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 10:49 schreef kahaarin het volgende:
Alweer een cross-post, hoe doen we dat?![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 4 oktober 2007 10:52 schreef Suko het volgende:
[..]
Ach, wij hebben een verschillende invalshoek gekozen uit dit nieuws, kan toch, vult elkaar mooi aan.![]()
ik denk dat zij niets te maken hebben met het ontstaan van die "hype" zelf en weinig invloed kunnen uit oefenen op wat en waar door de media word opgepikt ..quote:Op donderdag 4 oktober 2007 00:51 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Nee die foto-hype had echt helemaal niks te maken met het verleggen van de focus inderdaad.
het word idd een herhaling van zetten .. ik blijf bij het idee dat het politieapparaat daar 1 mijl tegen de wind in stinkt .. maar ik heb dan ook niet de illusie dat het decennia oude Casa Pia netwerk dankzij dat handjevol veroordelingen verdwenen isquote:Maar goed, dat wordt een herhaling van zetten. Ik weet ook niet of met "dwaalsporen" primair dit bedoeld werd. Dit was meer voor de publieke opinie imo.
quote:Op donderdag 4 oktober 2007 10:55 schreef kahaarin het volgende:
[..]
, al gezien dat er nog een nieuwe is?
Met een compliment naar de Britten voor de geweldige samenwerking?![]()
Als ik moet gokken, de Britse overheid, interpoll en de rijke geldschieters dmv invloed die zij kunnen uitoefenen met geld en investeringsdeals.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 11:06 schreef Suko het volgende:
[..]
Wat een bullshit allemaal, de raderen van de Britten reiken ver, heel ver, nogmaals dus, wie trekken er aan de touwtjes...ik geloof er geen barst meer van, Portugal heeft (bijna) niets meer te vertellen.
![]()
http://www.thisisbristol.co.uk/displayNode.jsp?nodeId=145365&command=displayContent&sourceNode=145191&contentPK=18574246&folderPk=83726&pNodeId=144922quote:The tragic disappearance of Madeleine McCann should not be forgotten. But neither should the many other similar awful incidents that happen on a daily basis across Britain, says child protection expert DAVID NIVEN.
The nationwide, thorough and swift response to the recent foot and mouth and blue tongue outbreaks brings home the fact that in this country there are no such measures in place for tracing missing children.
The disappearance of Madeleine McCann is an unfolding tragedy and became an anguished backdrop to the summer months.
I wish I could think that her case had galvanised the authorities here and across the world into making more resources available to help the thousands of missing children that slip under our radar. So far I haven't heard much to be optimistic about.
About 100,000 children are reported missing every year in the UK. That amounts to one every five minutes. Even if we know that many return or contact someone within 48 hours, the sheer scale of the problem is overwhelming.
Many run away from abuse. Many run away because they are seduced by the bright lights and the dream of a better life.
Stranger abductions of very young children are rare. In fact, in the last five years, there have only been 11 children under five who have disappeared and are unaccounted for in this country. Four of them have been babies.
So, given this, it is only natural that we should have had so much attention on Madeleine McCann's situation. It would be more reassuring, however, to the families of all the other children if we had generated such a storm of attention on them.
But Madeleine McCann is a pretty, blue-eyed and blonde-haired little girl. Compare the image of little Maddie that people across the world now know to a 15-year-old bulimic drug addict. But that girl is still a vulnerable child with the desperate need for adult protection. There are many people doing a lot of work behind the scenes here and abroad, trying to create a situation where all children get equal attention.
Yep, geld en macht openen én sluiten veel deuren...Absoluut goed om in Europees verband Alarmsystemen op elkaar af te stemmen, dat idee bestond al eerder en is niet onstaan door de vermising van Madeleine: "Huidig EU-voorzitter Portugal hoopt op een akkoord, maar kon nog niet zeggen wanneer de nieuwe werkwijze kan beginnen. Portugees justitieminister Alberto Costa ontkende dat het idee is ontstaan door de verdwijning van de Britse peuter Maddy McCann in Zuid-Portugal. ‘Er verdwijnen zoveel kinderen’, zei Costa." De Volkskrant Natuurlijk vinden de McCanns dit een prachtig initiatief (eerder gelezen) en zal ook zeker worden 'gebruikt' voor hun komende campagne, maar ik zou het te erg voor woorden vinden als nu al Madeleine hier aan wordt verbonden terwijl de ouders nog steeds formeel verdachten zijn...no way!quote:Op donderdag 4 oktober 2007 11:34 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Als ik moet gokken, de Britse overheid, interpoll en de rijke geldschieters dmv invloed die zij kunnen uitoefenen met geld en investeringsdeals.
Een goede ontwikkeling vind ik die aandacht voor vermiste kinderen in het algemeen en dat centrale meldpunt wat ze aan het maken zijn, misschien wordt Maddy wel een posterchild voor al die onopgeloste of afgeraffelde zaken waarin nooit helemaal duidelijk is geworden waar de kinderen in vredesnaam zijn gebleven, ik blijf zeggen dat als er geen lijkje is gevonden er doorgezocht moet worden, denk maar eens aan Natacha Kampusch, die heeft 8 jaar lang gevangen gezeten, wie weet hoeveel kinderen hetzelfde lot delen.
Klopt, heb je gelijk in, zolang de ouders verdachte zijn is het niet heel kies om haar al te gebruiken hiervoor, MAAR, er is nu zoveel aandacht voor deze zaak dat het misschien net het tikje is dat nodig blijkt te zijn om er voor te zorgen dat zoiets van de grond komt, haar naam zal vermoedelijk voor altijd in 1 adem genoemd gaan worden met deze ontwikkeling, domweg omdat het tegelijkertijd speelt.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 12:24 schreef Suko het volgende:
[..]
Yep, geld en macht openen én sluiten veel deuren...Absoluut goed om in Europees verband Alarmsystemen op elkaar af te stemmen, dat idee bestond al eerder en is niet onstaan door de vermising van Madeleine: "Huidig EU-voorzitter Portugal hoopt op een akkoord, maar kon nog niet zeggen wanneer de nieuwe werkwijze kan beginnen. Portugees justitieminister Alberto Costa ontkende dat het idee is ontstaan door de verdwijning van de Britse peuter Maddy McCann in Zuid-Portugal. ‘Er verdwijnen zoveel kinderen’, zei Costa." De Volkskrant Natuurlijk vinden de McCanns dit een prachtig initiatief (eerder gelezen) en zal ook zeker worden 'gebruikt' voor hun komende campagne, maar ik zou het te erg voor woorden vinden als nu al Madeleine hier aan wordt verbonden terwijl de ouders nog steeds formeel verdachten zijn...no way!
Nou, dus een nieuwe helderziende, voor wat het waard is, ik ben benieuwd.quote:'Every time I close my eyes I see Maddy's face'
As the parents of Madeleine McCann admit they plan to consult psychics, Strabane mum of five Kate Houston (47) claims the youngster has been in touch with her. Gráinne McCarry finds out more
Thursday, October 04, 2007
You say Madeleine McCann has visited you. Tell us more.
I've thought of her a lot since she disappeared and I keep a picture of her beside my bed. I haven't been following the case in the media, but I often wonder about where she could be.
I was sitting up in my bedroom about four weeks after Madeleine disappeared wondering where she was - that's when the word 'navro' came to me in the form of a little girl's voice. The voice was coming from the left hand side of the bed where her picture is kept. She kept saying 'navro' and 'novarina'.
I did an internet search on the words and a found a place in Portugal called 'Mavro' which is on the coast. Novarina, also, has a literary connection to Portugal.
But, when I think of the word 'navro' a native Indian or an American connection comes to mind. It took me back to my childhood and watching old cowboys and Indians films.
What happened next?
Information comes to me in a cryptic way and I have to try and decipher it.
I decided to go to my Tarot cards to find out more information. They brought up an educated man with a good reputation and standing and a younger man. Something went wrong and the younger man was somehow brought into it. He got caught up in it, the whole adrenalin rush at the time of being involved in whatever went on. But, he didn't realise what he was getting himself into. The educated man is clever and a charmer. He's a rogue and behind closed doors he is not actually the person everyone thinks he is.
They also showed a lady, a woman who was hardened emotionally. She has this belief that no matter what, she can walk away unscathed.
I kept being brought back to a place with two streams; one runs into water, maybe a pool, and the other runs onto land. The area is barren, but green with a few trees in the distance.
There are two pillars and a connection with nuns or religion. There's an ancient theme or a historical feel to the area.
Any premonitions?
Every time I lie down or I close my eyes I see Madeleine's face. I can't tell if she's dead or alive as I can pick up messages from both dead and alive people.
To me, the person is always alive until I am told otherwise. Her face keeps coming back to me. The main message I keep getting is that in order to understand what happened they (the investigators) must go back to the very beginning and look in a different direction. There's something not right about this case, but I just can't put my finger on it ... someone could have been watching the children.
Je hebt gemist dat Clarence Mitchell, voormalig directeur van de Britse Central Office of Information, inmiddels officieel in dienst is van de McCanns?quote:Op donderdag 4 oktober 2007 11:06 schreef moussie het volgende:
[..]
ik denk dat zij niets te maken hebben met het ontstaan van die "hype" zelf en weinig invloed kunnen uit oefenen op wat en waar door de media word opgepikt ..
ooh nee hoor, daar heb ik helemaal niets van gemist .. evenmin dat dat ik gemist heb dat er van begin af aan de crème de la crème van de spindoctors met dit gezin bezig is geweest .. de eerste 14 dagen die van het resort zelf, komt uit het nest van DE papa spin las ik ergens, timesonline dacht ik, daarna Mitchell en Gardena (oid), beiden in dienst van de britse overheid .. sorry, atm geen zin om terug te zoeken naar de precieze namen, staat niet meer in mijn history maar wel hier ergens in een van de Maddie-topicsquote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:46 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Je hebt gemist dat Clarence Mitchell, voormalig directeur van de Britse Central Office of Information, inmiddels officieel in dienst is van de McCanns?
Ik had de wiki van Mitchell willen linken maar die is inmiddels verdwenen.
Ze zijn iig "goed verbonden". Bijvoorbeeld die Esther McVey die hun fonds beheert is een goede vriend van de McCanns. Al sinds hun studietijd. Iemand met een politieke en media achtergrond die zich daarnaast al bezighield met acties en charities.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 23:32 schreef moussie het volgende:
[..]
anyway, dat is dus iets wat mij blijft verbazen, de hoge spin die hieraan gegeven is van begin af aan, zo onwaarschijnlijk als dat "hoge pief uit de loge" verhaal dan ook mag klinken, als je alles wat er gebeurt is op een rijtje legt lijkt het toch echt wel alsof een kind van een vip is ontvoerd .. ?
Ik denk dat die verantwoordelijk is voor dat het van begin af aan zo high profile was. Inclusief dat fondsen werven.quote:She is an ambassador for Action Medical Research, a charity that funds medical research, and Wirral Women and Children’s Aid, as well as being a Governor of West Kirby Primary School. She also takes an active interest in many residents, traders and community groups.
In the summer of 2007 she spearheaded the "Save our Post Offices " campaign in Wirral West; as well as supporting the Hoylake Life Boat Day 2007, many School fairs and fund raising events, and was last seen in public at the European Sand Yacht regatta in Hoylake in September 2007.
She is also linked to the British Flood Victims Campaign organised by a local West Kirby business woman Elian Crags.
http://en.wikipedia.org/wiki/Esther_McVey
quote:British police are working on the theory that Madeleine McCann is dead, it emerged today. They have become convinced the four-year-old will not be found alive. Officers in Leicestershire have come to share the view of the Portuguese police after sniffer dogs detected 'the scent of death' in the Algarve holiday apartment from which she vanished.
The two springer spaniels, said to be capable of detecting blood and human remains, were used in the investigation in August. One picked up a 'scent of death' on items ranging from mother Kate McCann's clothes to Madeleine's favourite soft toy Cuddle Cat.
This evidence, and the alleged discovery of specks of blood in the McCanns' Ocean Club apartment in Praia da Luz, convinced the Policia Judiciaria - Portugal's criminal investigation department - that Madeleine, from Rothley, Leicestershire, died there on 3 May. It is now thought that officers in Leicestershire have also come round to believing the same theory.
A legal source close to the Portuguese police said that evidence gathered by officers in Britain led to Gerry and Kate McCann being named as suspects. He added that the inquiry, which initially focused on Madeleine being abducted, changed direction after Leicestershire police offered to help by taking sniffer dogs to the apartment.
"The British police came up with the evidence the Portuguese needed to make the McCanns suspects in Madeleine's disappearance," said the source. "It was the British police's idea to have sniffer dogs search the apartment. That day marked the turn in the case."
A month later, on 7 September, the McCanns, both doctors, were declared official suspects. The source said: "If it wasn't for the involvement of the British police, the McCanns probably would not have been made suspects. "The Portuguese police had their suspicions two weeks after Madeleine disappeared due to the discrepancies between witness statements.
"The friends, the McCanns and the employees at the Ocean Club had stories that just didn't match up. "At that stage they couldn't do much with their suspicions. It was only when the British got involved that the inquiry began to move on quite quickly."
Carlos Anjos, president of the Judicial Police Inspectors Union, said Portuguese detectives have an 'excellent' working relationship with British police without 'a single misunderstanding'. He added that despite all the resources at the McCanns' disposal, their campaign had so far produced 'nothing', as opposed to that of the police who have obtained the only credible evidence.
• A former South African detective with a record of finding missing children was called in by Kate and Gerry McCann. Danie Krugel pinpointed an area in Praia da Luz where he believed Madeleine had - at least - passed through. He spent four days searching in July after they were bombarded with emails saying he should be called in.
Mr Krugel said: "I went there to find her alive and according to my test results she was in the area of Praia da Luz. She was not in Spain or Morocco." As a result of his work, Portuguese police called in British officers to help, a source close to the McCanns said." Daily Mail
Nieuws dat het nu ook zo hardop gezegd wordt, zonder er omheen te draaien, ja. Maar eigenlijk was dat natuurlijk al duidelijk. Voor mij wel iig. Ik heb dat hier ook al eens geroepen. Wat nou, de McCanns zijn slachtoffer van de Portugese politie die ze een loer wil draaien? Niks daarvan! Pas toen de Britse politie zich ermee ging bemoeien zijn ze echt in the picture gekomen. En eerlijk gezegd denk ik dat de McCanns dat ook echt wel beseffen hoor. Het is alleen voor de publieke opinie handiger als mensen blijven denken dat het de Portugezen zijn die geen idee hebben wat ze aan het doen zijn.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 12:43 schreef Suko het volgende:
Kijk, dit is nou wel weer nieuws: British detectives: Madeleine WAS killed in holiday apartment
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |